NAS - 7 analyst average says the stock should be 14,61 NOK!
It is the analyst's consensus or general agreement that the NAS share's value should be 14,61 NOK on average. This is based on seven analyses, which means the stock will need to rise more than 40% to realize this target
Analysts' Consensus
Number of Analysts 7
Last Close Price 10.30NOK
Average target price 14.61NOK
Spread / Average Target +41.82%
https://www.marketscreener.com/quote/stock/NORWEGIAN-AIR-SHUTTLE-ASA-1413204/news/Norwegian-Air-Shuttle-Notification-of-Major-Holdings-47669263/
Analysts' Consensus
Number of Analysts 7
Last Close Price 10.30NOK
Average target price 14.61NOK
Spread / Average Target +41.82%
https://www.marketscreener.com/quote/stock/NORWEGIAN-AIR-SHUTTLE-ASA-1413204/news/Norwegian-Air-Shuttle-Notification-of-Major-Holdings-47669263/
Redigert 16.08.2024 kl 19:59
Du må logge inn for å svare
Ransen
30.10.2024 kl 12:22
6097
Partene er i samtaler ihvertfall, og det er positivt.
https://finance.yahoo.com/news/three-governors-urge-end-boeing-210225198.html
https://finance.yahoo.com/news/three-governors-urge-end-boeing-210225198.html
golf`ern
30.10.2024 kl 15:08
6100
"piloter som sover når autopiloten er slått på"
Maken til svada....
Bussjåfør du da...
Maken til svada....
Bussjåfør du da...
Vorge
30.10.2024 kl 16:33
6039
nad.oslo skrev 14.41 gikk en post på 365k på 10.5
Qube måtte selge en million aksjer i går også. Og er nå oppe på antallet de hadde i januar! Ser at det også gikk 1,2 millioner aksjer i sluttauksjonen i dag, så tipper de sliter.
Skal bli virkelig gøy hvis de må begynne å ta tap slik som sist! Da kommer det til å gå fort (Qube har tapt 5,5 millioner kroner bare i dag)..
Skal bli virkelig gøy hvis de må begynne å ta tap slik som sist! Da kommer det til å gå fort (Qube har tapt 5,5 millioner kroner bare i dag)..
nad.oslo
30.10.2024 kl 17:11
5986
Ja jeg så det med Qube. Vi får se om det er kortsiktig rekyl eller om det er kjøpere oppover.
Trafikktall neste uke.
Trafikktall neste uke.
Edgar A
30.10.2024 kl 17:15
6002
Alt av flyaksjer fortsetter å stige i USA
Nas opp 6-7% fra bunnen,løp og kjøp.
Nas opp 6-7% fra bunnen,løp og kjøp.
nad.oslo
30.10.2024 kl 23:41
5645
Sb1 dømt 17 mill for Crayon aksjen av finanstilsynet.
Om alle hadde klagd inn dem og Mossige som først kommer med en analyse til sine kunder også etter på går til finansavisen midt børsens åpningstider.
Når slikt skal meldes gjennom tdn direct
Om alle hadde klagd inn dem og Mossige som først kommer med en analyse til sine kunder også etter på går til finansavisen midt børsens åpningstider.
Når slikt skal meldes gjennom tdn direct
nad.oslo
30.10.2024 kl 23:42
5687
Mandag: Fredriksen med nye 1,5m aksjer. Sundt med 1m nye aksjer.( kjøp altså)
bassebasse
31.10.2024 kl 06:32
5589
Kan mann fårstår skitten spill til Sundt... Kjøper igjen...
Nå store og Fredriksen kjøper så best Sundt selger alt... Nas stordalen starter... Er ikke fra 1 november husker ikke
Nå store og Fredriksen kjøper så best Sundt selger alt... Nas stordalen starter... Er ikke fra 1 november husker ikke
Ransen
31.10.2024 kl 07:54
5512
Det er bare ett ord som definerer dette, underpriset.
Sundt ser at markedsverdien er lav og at selskapet tjener penger. Aksjen stiger tradisjonelt etter Q3 og mot Q4, hvor den gjør et hopp på gode tall og nye kursmål tikker inn.
Vår kjære Mossige hadde kursmål på 20 kroner i februar i år og lanserte selskapet som en klar oppkjøpskandidat: https://www.finansavisen.no/reise-og-fritid/2024/02/26/8102467/oppjusterer-norwegian-en-klar-oppkjopskandidat.
Nå setter han 9 kroner på selskapet som nå begynner å høste synergier fra Widerøe.
Hovedårsaken er leveringsproblemer fra Boeing.
Elnæs i Winair som er den beste flyanalytikeren i europa har en helt annen oppfatning av det hele og mener at 3-5 nye fly er klare til sommersesongen. I såfall er denne krisen avblåst.
Det er fortsatt 120000 arbeidere hos Boeing som IKKE er ute i streik.
Sundt ser at markedsverdien er lav og at selskapet tjener penger. Aksjen stiger tradisjonelt etter Q3 og mot Q4, hvor den gjør et hopp på gode tall og nye kursmål tikker inn.
Vår kjære Mossige hadde kursmål på 20 kroner i februar i år og lanserte selskapet som en klar oppkjøpskandidat: https://www.finansavisen.no/reise-og-fritid/2024/02/26/8102467/oppjusterer-norwegian-en-klar-oppkjopskandidat.
Nå setter han 9 kroner på selskapet som nå begynner å høste synergier fra Widerøe.
Hovedårsaken er leveringsproblemer fra Boeing.
Elnæs i Winair som er den beste flyanalytikeren i europa har en helt annen oppfatning av det hele og mener at 3-5 nye fly er klare til sommersesongen. I såfall er denne krisen avblåst.
Det er fortsatt 120000 arbeidere hos Boeing som IKKE er ute i streik.
NASLover
31.10.2024 kl 08:18
5589
Veldig bra Ransen du har forklaring for alt som passer deg ......til om med været ikke forandrer seg så fort som deg
Redigert 31.10.2024 kl 09:03
Du må logge inn for å svare
Ransen
31.10.2024 kl 08:22
5616
Jeg vet at alt svinger, men har alltid hatt tillit til ledelsen. Faktorer rundt og markedet kan man se på trender
Fjellbris
31.10.2024 kl 10:28
5462
Sammen på bunnfiske
Norwegian-aksjen stupte fra 12,50 til under 10 på en drøy uke. Da grep John Fredriksen, Jakob Iqbal og Ole Andreas Halvorsen muligheten.
Nå har Sundt-sjef Jakob Iqbal plutselig byttet fot, og begynt å kjøpe aksjer etter at aksjen brått stupte til under 10 kroner. Ferske aksjonærlister viser at Sundt har økt med 1 million aksjer til 30,75 millioner.
Enda mer har John Fredriksen kjøpt, i det Geveran Trading har økt med 1,5 millioner aksjer til 140,1 millioner.
Det er imidlertid ikke bare Norges rikeste mann, men også den tredje rikeste, som har kjøpt Norwegian. Vi snakker om Ole Andreas Halvorsen, som den 25. oktober rykket inn med 302.000 aksjer. Det er dog ikke mye penger, og særlig ikke når man er god for 76 milliarder, som Kapital anslår.
https://www.finansavisen.no/reise-og-fritid/2024/10/31/8199630/sammen-pa-bunnfiske
Norwegian-aksjen stupte fra 12,50 til under 10 på en drøy uke. Da grep John Fredriksen, Jakob Iqbal og Ole Andreas Halvorsen muligheten.
Nå har Sundt-sjef Jakob Iqbal plutselig byttet fot, og begynt å kjøpe aksjer etter at aksjen brått stupte til under 10 kroner. Ferske aksjonærlister viser at Sundt har økt med 1 million aksjer til 30,75 millioner.
Enda mer har John Fredriksen kjøpt, i det Geveran Trading har økt med 1,5 millioner aksjer til 140,1 millioner.
Det er imidlertid ikke bare Norges rikeste mann, men også den tredje rikeste, som har kjøpt Norwegian. Vi snakker om Ole Andreas Halvorsen, som den 25. oktober rykket inn med 302.000 aksjer. Det er dog ikke mye penger, og særlig ikke når man er god for 76 milliarder, som Kapital anslår.
https://www.finansavisen.no/reise-og-fritid/2024/10/31/8199630/sammen-pa-bunnfiske
Redigert 31.10.2024 kl 10:36
Du må logge inn for å svare
nad.oslo
31.10.2024 kl 10:55
5441
R1234 skrev Kan være tilbakelevering av short vi ser her?
Short har økt , du må se listene Fredriksen og Sundt har kjøpt skrev det igår
Strategi
31.10.2024 kl 11:01
5463
At tigergutt kjøpte beskjedent kan være en føling med aksjen, når han nå ser andre store kjøper og får følelsen med utvikling tror jeg han kjøper vesentlig mer.
Aksjen er nå på tigergutt sin radar.
Aksjen er nå på tigergutt sin radar.
Ransen
31.10.2024 kl 12:45
5408
Hvis man selger jetflyene til Widerøe slik som de vurderer og legger til forskuddet til Boeing, så er man på en P/E på 2,5.
Det er derfor industrielle aktører allerede kan være på banen. Selskapet prises tilnærmet gratis, mange vil til norge og norden og NAS group har ingen hovedaksjonær.
Det er derfor industrielle aktører allerede kan være på banen. Selskapet prises tilnærmet gratis, mange vil til norge og norden og NAS group har ingen hovedaksjonær.
bassebasse
01.11.2024 kl 06:29
4919
Boeing stiger etter handel.... Tror fagforening at mandag streik er over... Skal stemmer
Strategi
01.11.2024 kl 07:28
4861
Boeing tilbyr høyere lønn for å avslutte streik
06:22
NTB-Reuters-AP
https://e24.no/bors/nyheter/a/298622?pinnedEntry=298622
06:22
NTB-Reuters-AP
https://e24.no/bors/nyheter/a/298622?pinnedEntry=298622
laser
01.11.2024 kl 09:54
4680
Innviet i går ny base på Granca. Arbeidskraften flyes inn. Kostfokus.
Vorge
01.11.2024 kl 16:17
4311
Qube økte shorten med ytterligere en million aksjer i går og tangerte dermed det maksimale de var inne med under forrige shortangrep i januar. Så hvis de har noenlunde samme budsjett må de faktisk gi seg nå. De har dermed solgt aksjer for 200 millioner som de må kjøpe tilbake. Tipper de er rimelig nervøse for dagene og ukene som kommer.
Redigert 01.11.2024 kl 22:12
Du må logge inn for å svare
Ransen
01.11.2024 kl 16:43
4296
Skal man tippe så blir neste uke slik:
Avklaring av boeingstreik.
Gode trafikktall. GK sier: Oktober ser veldig bra ut. November og desember også. 15-20% økt kapasitet denne vinteren i mot 2023 hvor 60% allerede er solgt.
Senere kommer Strawberry/spenn. Det ymtes om at større partnere skal ta del i dette, men hvem….?
Vil tro at Lufthansa spekulerer.
GK sier at billettsamarbeidet mellom Lufthansa og Widerøe har gått smertefritt og fungerer nå optimalt. Da skal det ikke mye til for at Norwegian også er en del av dette.
Avklaring av boeingstreik.
Gode trafikktall. GK sier: Oktober ser veldig bra ut. November og desember også. 15-20% økt kapasitet denne vinteren i mot 2023 hvor 60% allerede er solgt.
Senere kommer Strawberry/spenn. Det ymtes om at større partnere skal ta del i dette, men hvem….?
Vil tro at Lufthansa spekulerer.
GK sier at billettsamarbeidet mellom Lufthansa og Widerøe har gått smertefritt og fungerer nå optimalt. Da skal det ikke mye til for at Norwegian også er en del av dette.
KanonBra5
01.11.2024 kl 16:59
4268
En av de store partnerene til Spenn har jeg tro på blir Reitan Gruppen (for hele Skandinavia). Det blir helt supert og meget bra for programmet. Som sagt tidligere kommer det nok en Spenn bank også (med Spenn kort). Dette selskapet blir det da en voldsom verdi på!!!!!! Wait and see!!!!!!!!👍📈💵
Adam05
01.11.2024 kl 18:36
4165
GuruFocus
Boeing Strike Update: Workers to Vote on Enhanced Wage Offer
Nov 1, 202415:58 GMT+1
BA
+3.47%
Boeing's (BA, Financial) union factory workers are on a seven-week strike, and the revised contract that is to be put to vote this Monday offers a more realistic and better wage hike than earlier contract offers. IAM says that the new Boeing offer on wages and benefits provides for a 38% raise over four years, compounded by about 43%.
To resolve the strike, Boeing has improved the earlier offer by increasing the augmentation to $12,000 from the previous $7,000, which will be given once the workers approve the contract. Boeing has also increased the employees' 401(k) plan contributions. The strike, which affected about 33,000 IAM members, has halted production on most Boeing airline jets, including the best-selling 737 Max.
The strike was launched on September 13 after Voting Workers, with 94%, rejected an initial offer comprising 25% wages for four years. Another offer made last week seeking to offer a 35 increase was declined by 64 percent of the workers. The union had initially demanded a pay hike adjusted for 40 percent over three years and reinstatement of what the union termed 'real' pensions that had been discontinued for current workers and were not offered to new employees recruited after January 2014.
Arlington, Virginia-based Boeing has not wavered on its refusal to restore defined benefit pensions, an issue contentious with employees. Machinists today earn an average of $75,608 a year, so the financial impact of a strike is high. The last major strike was held at Boeing in 2008, and it took eight weeks, costing about one hundred million dollars per day in lost revenues
https://www.tradingview.com/news/gurufocus:b40a27bb0094b:0-boeing-strike-update-workers-to-vote-on-enhanced-wage-offer/
Boeing Strike Update: Workers to Vote on Enhanced Wage Offer
Nov 1, 202415:58 GMT+1
BA
+3.47%
Boeing's (BA, Financial) union factory workers are on a seven-week strike, and the revised contract that is to be put to vote this Monday offers a more realistic and better wage hike than earlier contract offers. IAM says that the new Boeing offer on wages and benefits provides for a 38% raise over four years, compounded by about 43%.
To resolve the strike, Boeing has improved the earlier offer by increasing the augmentation to $12,000 from the previous $7,000, which will be given once the workers approve the contract. Boeing has also increased the employees' 401(k) plan contributions. The strike, which affected about 33,000 IAM members, has halted production on most Boeing airline jets, including the best-selling 737 Max.
The strike was launched on September 13 after Voting Workers, with 94%, rejected an initial offer comprising 25% wages for four years. Another offer made last week seeking to offer a 35 increase was declined by 64 percent of the workers. The union had initially demanded a pay hike adjusted for 40 percent over three years and reinstatement of what the union termed 'real' pensions that had been discontinued for current workers and were not offered to new employees recruited after January 2014.
Arlington, Virginia-based Boeing has not wavered on its refusal to restore defined benefit pensions, an issue contentious with employees. Machinists today earn an average of $75,608 a year, so the financial impact of a strike is high. The last major strike was held at Boeing in 2008, and it took eight weeks, costing about one hundred million dollars per day in lost revenues
https://www.tradingview.com/news/gurufocus:b40a27bb0094b:0-boeing-strike-update-workers-to-vote-on-enhanced-wage-offer/
Adam05
01.11.2024 kl 19:45
4094
Reuters
Boeing CEO: time for planemaker to 'focus on rebuilding the business'
Nov 1, 202419:17 GMT+1
BA
+3.24%
Boeing CEO Kelly Ortberg urged 33,000 striking workers on Friday to vote to accept a new four-year contract deal that includes a 38% pay hike that would end a seven-week work stoppage.
"It’s time we all come back together and focus on rebuilding the business and delivering the world’s best airplanes. There are a lot of people depending on us," Ortberg said in an email to workers.
The improved contract offer includes a 38% pay rise over four years, up from a prior 35% hike. Workers are set to vote on Monday.
© Copyright Thomson Reuters 2024. Click For Restrictions - https://agency.reuters.com/en/copyright.html
Boeing CEO: time for planemaker to 'focus on rebuilding the business'
Nov 1, 202419:17 GMT+1
BA
+3.24%
Boeing CEO Kelly Ortberg urged 33,000 striking workers on Friday to vote to accept a new four-year contract deal that includes a 38% pay hike that would end a seven-week work stoppage.
"It’s time we all come back together and focus on rebuilding the business and delivering the world’s best airplanes. There are a lot of people depending on us," Ortberg said in an email to workers.
The improved contract offer includes a 38% pay rise over four years, up from a prior 35% hike. Workers are set to vote on Monday.
© Copyright Thomson Reuters 2024. Click For Restrictions - https://agency.reuters.com/en/copyright.html
KanonBra5
01.11.2024 kl 23:49
3848
Det blir som med Bank Norwegian. Det børsnoteres etter en stund og det skapes milliardverdier!!!!
Gullhaugen
02.11.2024 kl 12:00
3592
Oversikt for NAS (NORWEGIAN AIR SHUTTLE ). Oppdatert VPS 4.11.2024
01 GEVERAN TRADING COMPANY LTD 14.53% 1 481.2m 140.1m
02 FOLKETRYGDFONDET 8.50% 866.75m 81.96m 2 114k
03 CLEARSTREAM BANKING S.A. 4.68% 477.09m 45.12m 12 306
04 THE BANK OF NEW YORK MELLON SA/NV 3.28% 334.78m 31.66m
05 SUNDT AS 3.19% 325.22m 30.75m
06 NORDNET BANK AB 3.12% 318.3m 30.1m 52 876
07 AVANZA BANK AB MEGLERKONTO 2.68% 273.35m 25.85m -24 275
08 BARCLAYS CAPITAL INC 2.50% 254.41m 24.06m
09 J.P. MORGAN SE 2.39% 243.18m 23m
10 VERDIPAPIRFONDET DNB NORGE 2.12% 216.04m 20.43m 678.1k
11 STATE STREET BANK AND TRUST COMP 1.28% 130.04m 12.3m -241.8k
12 HOLMEN SPESIALFOND 1.27% 129.01m 12.2m
13 DANSKE BANK A/S 1.26% 128.46m 12.15m -522.8k
14 BRUMM AS 1.05% 106.77m 10.1m
15 VPF DNB AM NORSKE AKSJER 0.97% 98.67m 9 330k
16 SAXO BANK A/S 0.95% 96.36m 9 112k -28 386
17 STATE STREET BANK AND TRUST COMP 0.79% 80.86m 7 647k 44 453
18 THE BANK OF NEW YORK MELLON 0.77% 78.85m 7 456k
19 SWEDBANK AB 0.71% 72.84m 6 888k -25 490
20 CITIBANK, N.A. 0.70% 71.33m 6 745k 9 554
21 VERDIPAPIRFONDET DNB NORGE INDEKS 0.69% 70.64m 6 680k
22 EUROCLEAR BANK S.A./N.V. 0.64% 65.55m 6 199k -2 300
23 U.S. BANK NATIONAL ASSOCIATION 0.61% 62.67m 5 926k
24 NORDEA BANK ABP 0.61% 61.77m 5 841k -91 722
25 SVENSKA HANDELSBANKEN AB 0.56% 56.86m 5 377k 3 784
26 VERDIPAPIRFONDET STOREBRAND INDEKS 0.55% 55.64m 5 262k
27 EGD CAPITAL AS 0.52% 52.88m 5 000k
28 MORGAN STANLEY & CO. INT. PLC. 0.49% 50.27m 4 754k 294k
29 THE BANK OF NEW YORK MELLON SA/NV 0.44% 45.06m 4 261k 9 652
30 VERDIPAPIRFONDET KLP AKSJENORGE 0.42% 42.56m 4 024k
31 VERDIPAPIRFONDET EQUINOR AKSJER NO 0.40% 40.33m 3 814k
32 SKANDINAVISKA ENSKILDA BANKEN AB 0.39% 39.53m 3 738k 44
33 CACEIS BANK 0.38% 39.13m 3 700k 1 200k
34 UBS SWITZERLAND AG 0.37% 37.83m 3 578k -450
35 KOMMUNAL LANDSPENSJONSKASSE GJENSI 0.37% 37.68m 3 563k
36 THE BANK OF NEW YORK MELLON SA/NV 0.37% 37.68m 3 563k
37 SKANDINAVISKA ENSKILDA BANKEN AB 0.37% 37.44m 3 540k
38 X BOSS AS 0.35% 35.9m 3 395k
39 STATE STREET BANK AND TRUST COMP 0.34% 34.94m 3 304k -742.4k
40 VERDIPAPIRFONDET KLP AKSJENORGE IN 0.32% 32.55m 3 078k -1 000k
41 SNEISUNGEN AS 0.31% 31.55m 2 984k
42 SKANDINAVISKA ENSKILDA BANKEN AB 0.31% 31.42m 2 971k -2 074
43 J.P. MORGAN SE 0.31% 31.26m 2 956k
44 MORGAN STANLEY & CO. INT. PLC. 0.29% 29.76m 2 814k -2 097
45 VERDIPAPIRFONDET ALFRED BERG INDEK 0.28% 28.51m 2 696k
46 J.P. MORGAN SE 0.28% 28.13m 2 660k
47 J.P. MORGAN SE 0.28% 28.06m 2 653k
48 THE NORTHERN TRUST COMP, LONDON BR 0.27% 27.12m 2 564k INN
49 SERVICES (UK) LIMITED MACQUARIE AIRCRAFT LEASING 0.26% 26.57m 2 513k
50 J.P. MORGAN SE 0.25% 25.84m 2 444k
51 Other investors 31.26% 3 186.56m 301.4m -1 922k
01 GEVERAN TRADING COMPANY LTD 14.53% 1 481.2m 140.1m
02 FOLKETRYGDFONDET 8.50% 866.75m 81.96m 2 114k
03 CLEARSTREAM BANKING S.A. 4.68% 477.09m 45.12m 12 306
04 THE BANK OF NEW YORK MELLON SA/NV 3.28% 334.78m 31.66m
05 SUNDT AS 3.19% 325.22m 30.75m
06 NORDNET BANK AB 3.12% 318.3m 30.1m 52 876
07 AVANZA BANK AB MEGLERKONTO 2.68% 273.35m 25.85m -24 275
08 BARCLAYS CAPITAL INC 2.50% 254.41m 24.06m
09 J.P. MORGAN SE 2.39% 243.18m 23m
10 VERDIPAPIRFONDET DNB NORGE 2.12% 216.04m 20.43m 678.1k
11 STATE STREET BANK AND TRUST COMP 1.28% 130.04m 12.3m -241.8k
12 HOLMEN SPESIALFOND 1.27% 129.01m 12.2m
13 DANSKE BANK A/S 1.26% 128.46m 12.15m -522.8k
14 BRUMM AS 1.05% 106.77m 10.1m
15 VPF DNB AM NORSKE AKSJER 0.97% 98.67m 9 330k
16 SAXO BANK A/S 0.95% 96.36m 9 112k -28 386
17 STATE STREET BANK AND TRUST COMP 0.79% 80.86m 7 647k 44 453
18 THE BANK OF NEW YORK MELLON 0.77% 78.85m 7 456k
19 SWEDBANK AB 0.71% 72.84m 6 888k -25 490
20 CITIBANK, N.A. 0.70% 71.33m 6 745k 9 554
21 VERDIPAPIRFONDET DNB NORGE INDEKS 0.69% 70.64m 6 680k
22 EUROCLEAR BANK S.A./N.V. 0.64% 65.55m 6 199k -2 300
23 U.S. BANK NATIONAL ASSOCIATION 0.61% 62.67m 5 926k
24 NORDEA BANK ABP 0.61% 61.77m 5 841k -91 722
25 SVENSKA HANDELSBANKEN AB 0.56% 56.86m 5 377k 3 784
26 VERDIPAPIRFONDET STOREBRAND INDEKS 0.55% 55.64m 5 262k
27 EGD CAPITAL AS 0.52% 52.88m 5 000k
28 MORGAN STANLEY & CO. INT. PLC. 0.49% 50.27m 4 754k 294k
29 THE BANK OF NEW YORK MELLON SA/NV 0.44% 45.06m 4 261k 9 652
30 VERDIPAPIRFONDET KLP AKSJENORGE 0.42% 42.56m 4 024k
31 VERDIPAPIRFONDET EQUINOR AKSJER NO 0.40% 40.33m 3 814k
32 SKANDINAVISKA ENSKILDA BANKEN AB 0.39% 39.53m 3 738k 44
33 CACEIS BANK 0.38% 39.13m 3 700k 1 200k
34 UBS SWITZERLAND AG 0.37% 37.83m 3 578k -450
35 KOMMUNAL LANDSPENSJONSKASSE GJENSI 0.37% 37.68m 3 563k
36 THE BANK OF NEW YORK MELLON SA/NV 0.37% 37.68m 3 563k
37 SKANDINAVISKA ENSKILDA BANKEN AB 0.37% 37.44m 3 540k
38 X BOSS AS 0.35% 35.9m 3 395k
39 STATE STREET BANK AND TRUST COMP 0.34% 34.94m 3 304k -742.4k
40 VERDIPAPIRFONDET KLP AKSJENORGE IN 0.32% 32.55m 3 078k -1 000k
41 SNEISUNGEN AS 0.31% 31.55m 2 984k
42 SKANDINAVISKA ENSKILDA BANKEN AB 0.31% 31.42m 2 971k -2 074
43 J.P. MORGAN SE 0.31% 31.26m 2 956k
44 MORGAN STANLEY & CO. INT. PLC. 0.29% 29.76m 2 814k -2 097
45 VERDIPAPIRFONDET ALFRED BERG INDEK 0.28% 28.51m 2 696k
46 J.P. MORGAN SE 0.28% 28.13m 2 660k
47 J.P. MORGAN SE 0.28% 28.06m 2 653k
48 THE NORTHERN TRUST COMP, LONDON BR 0.27% 27.12m 2 564k INN
49 SERVICES (UK) LIMITED MACQUARIE AIRCRAFT LEASING 0.26% 26.57m 2 513k
50 J.P. MORGAN SE 0.25% 25.84m 2 444k
51 Other investors 31.26% 3 186.56m 301.4m -1 922k
SenorLopez
03.11.2024 kl 09:10
3197
Short øker en del?
Uansett hvem som vinner valget, så vil nok kursen påvirkes fordi enkelte ønsker å riste hønseburet litt. Ingenting som skjer i det valget, har særlig påvirkning driftsmessig for Nas, så uansett hva som skjer neste uka ikke la dere rive med det eneste som betyr noe, er trafikktallene og situasjonen i Boeing.
Faller kursen, stå klar på kjøpssiden, ellers anbefaler jeg å holde.
Bare en liten heads up 🍻
Uansett hvem som vinner valget, så vil nok kursen påvirkes fordi enkelte ønsker å riste hønseburet litt. Ingenting som skjer i det valget, har særlig påvirkning driftsmessig for Nas, så uansett hva som skjer neste uka ikke la dere rive med det eneste som betyr noe, er trafikktallene og situasjonen i Boeing.
Faller kursen, stå klar på kjøpssiden, ellers anbefaler jeg å holde.
Bare en liten heads up 🍻
bassebasse
03.11.2024 kl 09:25
3203
Nas flyr kun Norge og EU og litt nå ferie steder så hvem vinner plir problem for rå varer ikke fly trafikk... Lfg og mandag kommer resultaten fra stemning da er streik ferdig for denne gangen... Problem er $ og den skal ned snart når Norges bank selger valuta og kjøpe tilbake Kr.... Fly tall må vare veldig bra for oktober.... Når Fredriksen kjøper da blir jeg ikke redd at kurs skal falle...
Redigert 03.11.2024 kl 09:27
Du må logge inn for å svare
Ransen
03.11.2024 kl 12:05
3069
NAS har falt mye i flere omganger pga leveranseforsinkelsene og boeingstreiken. Dette er også meglerhusenes største argument for nedjustering av kursmålet. Dette knyttes til usikkerhet på hvor lenge streiken kommer til å vare og de usikrede 3,5 mrd som er forskuddsbetalt i tilfelle chapter 11.
Nå er det slik at statlige Boeing har hentet inn mye penger så konkurs er ikke et tema. Blir det nå enighet på mandag, så er streiken også avblåst.
Totalt så tror jeg at dette teller mer børsmessig enn om Trump vinner valget, hvilket jeg ikke tror.
Vinner Harris hvilket er å foretrekke, så blir det lite forandring børsmessig.
Tenker at superinvestorene Fredriksen og Sundt ikke hadde handlet i forrige uke hvis valget i USA var en trussel for NAS.
Winair mener at det kommer 3-5 nye fly innen sesongen, mens andre uoffisielle kilder mener at NAS sine fly er så langtkommen i produksjonen at 5-7 kan være mulig.
Tenker at vi får oppdateringer fortløpende i hver trafikktallrapport frem mot sommeren.
Nå er det slik at statlige Boeing har hentet inn mye penger så konkurs er ikke et tema. Blir det nå enighet på mandag, så er streiken også avblåst.
Totalt så tror jeg at dette teller mer børsmessig enn om Trump vinner valget, hvilket jeg ikke tror.
Vinner Harris hvilket er å foretrekke, så blir det lite forandring børsmessig.
Tenker at superinvestorene Fredriksen og Sundt ikke hadde handlet i forrige uke hvis valget i USA var en trussel for NAS.
Winair mener at det kommer 3-5 nye fly innen sesongen, mens andre uoffisielle kilder mener at NAS sine fly er så langtkommen i produksjonen at 5-7 kan være mulig.
Tenker at vi får oppdateringer fortløpende i hver trafikktallrapport frem mot sommeren.
Redigert 03.11.2024 kl 12:06
Du må logge inn for å svare
SenorLopez
03.11.2024 kl 14:30
3003
Sant som dere sier men jeg undervurderer aldri folks evne til å ha null peiling på hva som foregår, og spekulanters vilje til å utnytte dette. Ihvertfall ikke i denne aksjen, det er jo tivoli til tider.
Tenkte derfor det var best å advare at dersom kursen stuper etter eller like foran valget, da er det bare jåss, ingenting å bekymre seg over tvert om faktisk vær glad, hold og kjøp så øker den kjapt igjen.
Bedre føre var, intet mer.
Tenkte derfor det var best å advare at dersom kursen stuper etter eller like foran valget, da er det bare jåss, ingenting å bekymre seg over tvert om faktisk vær glad, hold og kjøp så øker den kjapt igjen.
Bedre føre var, intet mer.
Adam05
03.11.2024 kl 21:03
2708
Boeing Had a Big Week. This One Is Even Bigger. — Barrons.com
Dow Jones Newswires
Boeing Had a Big Week. This One Is Even Bigger. — Barrons.com
Nov 3, 202419:09 GMT+1
BA
+3.54%
SPGI
+0.61%
AIR
+1.03%
Al Root
Boeing simply needs to put the costly strike behind it.
It could happen on Monday, when tens of thousands of striking Boeing employees in the Pacific Northwest will vote on a tentative labor agreement reached on Oct. 31 that could raise wages by more than 40%, compounded, over four years.
Investors will be awaiting results — which should arrive by about 10 p.m. Eastern time — with nervous energy. If workers accept a new labor agreement, investors can move on to other, even more important, issues facing the plane maker. Another rejection would leave Boeing, and its stock, stuck in limbo.
The new deal is Boeing's fourth offer and will be the third time employees will vote. Workers overwhelmingly rejected a deal that raised wages by 27%, compounded over four years, starting the strike on Sept. 13. A second offer raising wages by about 33% was never brought to workers for a vote. In October, an offer to raise wages by about 40%, compounded over four years, was rejected, with about 64% of workers voting no.
The new offer will raise average machinist wages from roughly $76,000 a year to $119,000 a year, according to Boeing. (That is a little better than base wage increases imply, with some other benefits such as seniority and cost of living likely included.)
The offer came on the heels of Boeing raising $24 billion in new capital by selling stock and preferred shares that diluted existing shareholders by roughly 20%. Boeing needed capital to help repair its ailing balance sheet.
Boeing has added more than $40 billion in long-term debt since the end of 2018, just before the second tragic 737 MAX crash which grounded that jet worldwide between March 2019 and November 2020.
S&P Global reiterated Boeing's BBB- investment grade credit rating following the capital raising but kept the company's debt on "CreditWatch" for a downgrade noting the "company remains exposed to financial risks associated with the ongoing strike by its machinist union, and potential delay in the recovery of its aircraft production."
Boeing has more than 6,000 unfilled orders for commercial jets. If it can deliver jets, Boeing can generate profit and free cash flow. Wall Street projects $10 billion in 2028 free cash flow, based on some 860 jets delivered. Boeing delivered 806 jets in 2018. It's expected to deliver less than 400 in 2024.
Fixing the balance sheet and ending the strike were two items on investors' to-do list for Boeing management. Post-strike, investors will be looking for Boeing to raise 737 MAX production to its allowed rate of 38 planes a month. Boeing has been making closer to 25 a month in 2024. After hitting that rate the next step will be to have the Federal Aviation Administration give its blessing to raise the rate further so Boeing can make closer to 50 a month.
After production ramps higher, investors will be looking for details on Boeing's next new plane program to win back market share from Airbus. Boeing's backlog represents roughly 40% of the single-aisle jet market.
A new jet could help restore balance between Boeing and Airbus. It won't be cheap. New plane programs can cost as much as $30 billion to develop, according to BofA Securities analyst Ronald Epstein. That shows up in higher R&D and capital spending over many years.
Higher employee expenses are coming too. The new labor contract offer increases base wages by about $1.1 billion annually over the life of the contract, according to Jefferies analyst Sheila Kahyaoglu. Management will have to offset increases with higher productivity. Boeing recently announced it would lay off some 17,000 people which will help offset cost increases.
A lot is riding on Monday's vote. Predicting an outcome isn't easy, but things have been trending in a positive direction. Only 64% of employees rejected the past offer and union leadership didn't endorse it. They have endorsed the fourth offer.
"In every negotiation and strike, there is a point where we have extracted everything that we can in bargaining and by withholding our labor," read part of a recent union tweet. "We are at that point now and risk a regressive or lesser offer in the future."
Union leadership and Boeing management might finally be on the same page: It's time to end the strike and move on.
Write to Al Root at allen.root@dowjones.com
This content was created by Barron's, which is operated by Dow Jones & Co. Barron's is published independently from Dow Jones Newswires and The Wall Street Journal.
© 2024 Dow Jones & Company, Inc. All rights reserved.
https://www.tradingview.com/news/DJN_DN20241103000488:0/
Dow Jones Newswires
Boeing Had a Big Week. This One Is Even Bigger. — Barrons.com
Nov 3, 202419:09 GMT+1
BA
+3.54%
SPGI
+0.61%
AIR
+1.03%
Al Root
Boeing simply needs to put the costly strike behind it.
It could happen on Monday, when tens of thousands of striking Boeing employees in the Pacific Northwest will vote on a tentative labor agreement reached on Oct. 31 that could raise wages by more than 40%, compounded, over four years.
Investors will be awaiting results — which should arrive by about 10 p.m. Eastern time — with nervous energy. If workers accept a new labor agreement, investors can move on to other, even more important, issues facing the plane maker. Another rejection would leave Boeing, and its stock, stuck in limbo.
The new deal is Boeing's fourth offer and will be the third time employees will vote. Workers overwhelmingly rejected a deal that raised wages by 27%, compounded over four years, starting the strike on Sept. 13. A second offer raising wages by about 33% was never brought to workers for a vote. In October, an offer to raise wages by about 40%, compounded over four years, was rejected, with about 64% of workers voting no.
The new offer will raise average machinist wages from roughly $76,000 a year to $119,000 a year, according to Boeing. (That is a little better than base wage increases imply, with some other benefits such as seniority and cost of living likely included.)
The offer came on the heels of Boeing raising $24 billion in new capital by selling stock and preferred shares that diluted existing shareholders by roughly 20%. Boeing needed capital to help repair its ailing balance sheet.
Boeing has added more than $40 billion in long-term debt since the end of 2018, just before the second tragic 737 MAX crash which grounded that jet worldwide between March 2019 and November 2020.
S&P Global reiterated Boeing's BBB- investment grade credit rating following the capital raising but kept the company's debt on "CreditWatch" for a downgrade noting the "company remains exposed to financial risks associated with the ongoing strike by its machinist union, and potential delay in the recovery of its aircraft production."
Boeing has more than 6,000 unfilled orders for commercial jets. If it can deliver jets, Boeing can generate profit and free cash flow. Wall Street projects $10 billion in 2028 free cash flow, based on some 860 jets delivered. Boeing delivered 806 jets in 2018. It's expected to deliver less than 400 in 2024.
Fixing the balance sheet and ending the strike were two items on investors' to-do list for Boeing management. Post-strike, investors will be looking for Boeing to raise 737 MAX production to its allowed rate of 38 planes a month. Boeing has been making closer to 25 a month in 2024. After hitting that rate the next step will be to have the Federal Aviation Administration give its blessing to raise the rate further so Boeing can make closer to 50 a month.
After production ramps higher, investors will be looking for details on Boeing's next new plane program to win back market share from Airbus. Boeing's backlog represents roughly 40% of the single-aisle jet market.
A new jet could help restore balance between Boeing and Airbus. It won't be cheap. New plane programs can cost as much as $30 billion to develop, according to BofA Securities analyst Ronald Epstein. That shows up in higher R&D and capital spending over many years.
Higher employee expenses are coming too. The new labor contract offer increases base wages by about $1.1 billion annually over the life of the contract, according to Jefferies analyst Sheila Kahyaoglu. Management will have to offset increases with higher productivity. Boeing recently announced it would lay off some 17,000 people which will help offset cost increases.
A lot is riding on Monday's vote. Predicting an outcome isn't easy, but things have been trending in a positive direction. Only 64% of employees rejected the past offer and union leadership didn't endorse it. They have endorsed the fourth offer.
"In every negotiation and strike, there is a point where we have extracted everything that we can in bargaining and by withholding our labor," read part of a recent union tweet. "We are at that point now and risk a regressive or lesser offer in the future."
Union leadership and Boeing management might finally be on the same page: It's time to end the strike and move on.
Write to Al Root at allen.root@dowjones.com
This content was created by Barron's, which is operated by Dow Jones & Co. Barron's is published independently from Dow Jones Newswires and The Wall Street Journal.
© 2024 Dow Jones & Company, Inc. All rights reserved.
https://www.tradingview.com/news/DJN_DN20241103000488:0/
NASLover
04.11.2024 kl 07:35
2407
Disse kan bli høstens børsvinnere!
I dag er det nær et historisk høyt indeksavvik mellom småselskapene og de tradisjonelle børsgigantene. Det er et avvik vi mener skal tettes frem mot årsskiftet, noe som i så fall kan trigge en kommende superinteresse og børsoppgang for børsens miniputter.
En aktuell miniputt-vinner denne høsten kan derfor være Norwegian. Flyselskapet inngår i OSESX-indeksen og har i dag en markedsverdi på litt under ti milliarder kroner etter et kursfall siden utgangen av 2023 på fem prosent. DNB Asset Management er bredt representert på selskapets aksjonærliste og vil sånn sett ha de beste motiver til å øke Norwegian-innsatsen utover høsten.
https://www.finansavisen.no/finans/2024/11/03/8198303/dette-blir-hostens-borsvinnere
I dag er det nær et historisk høyt indeksavvik mellom småselskapene og de tradisjonelle børsgigantene. Det er et avvik vi mener skal tettes frem mot årsskiftet, noe som i så fall kan trigge en kommende superinteresse og børsoppgang for børsens miniputter.
En aktuell miniputt-vinner denne høsten kan derfor være Norwegian. Flyselskapet inngår i OSESX-indeksen og har i dag en markedsverdi på litt under ti milliarder kroner etter et kursfall siden utgangen av 2023 på fem prosent. DNB Asset Management er bredt representert på selskapets aksjonærliste og vil sånn sett ha de beste motiver til å øke Norwegian-innsatsen utover høsten.
https://www.finansavisen.no/finans/2024/11/03/8198303/dette-blir-hostens-borsvinnere
Redigert 04.11.2024 kl 07:37
Du må logge inn for å svare