NAS - 7 analyst average says the stock should be 14,61 NOK!
It is the analyst's consensus or general agreement that the NAS share's value should be 14,61 NOK on average. This is based on seven analyses, which means the stock will need to rise more than 40% to realize this target
Analysts' Consensus
Number of Analysts 7
Last Close Price 10.30NOK
Average target price 14.61NOK
Spread / Average Target +41.82%
https://www.marketscreener.com/quote/stock/NORWEGIAN-AIR-SHUTTLE-ASA-1413204/news/Norwegian-Air-Shuttle-Notification-of-Major-Holdings-47669263/
Analysts' Consensus
Number of Analysts 7
Last Close Price 10.30NOK
Average target price 14.61NOK
Spread / Average Target +41.82%
https://www.marketscreener.com/quote/stock/NORWEGIAN-AIR-SHUTTLE-ASA-1413204/news/Norwegian-Air-Shuttle-Notification-of-Major-Holdings-47669263/
Redigert 16.08.2024 kl 19:59
Du må logge inn for å svare
Vorge
I går kl 15:48
1485
Tror Qube er helt på smerteterskelen nå. De er altså inne med 200 millioner(!) og har tapt 6m bare i dag!
Mulig de vil prøve seg i morgen også, men de må uansett kjøpe tilbake - og det vil gå dobbelt så fort når de først blir presset til det!
At en så stor del av omsetningen i går var nettosalg fra Qube tilsier vel at den hadde steget greit hvis de ikke hadde vært i sving. Altså blir kursen «kunstig lav» noe som gir god kjøpsmulighet.
Mulig de vil prøve seg i morgen også, men de må uansett kjøpe tilbake - og det vil gå dobbelt så fort når de først blir presset til det!
At en så stor del av omsetningen i går var nettosalg fra Qube tilsier vel at den hadde steget greit hvis de ikke hadde vært i sving. Altså blir kursen «kunstig lav» noe som gir god kjøpsmulighet.
Ransen
I går kl 15:55
1469
Er usikker på om morgendagen er dagen for å dekke inn. Uansett er det en grense hvor alarmen går, og når den er nådd så rauser store mengder ut. Husk også at det er store mengder ifm fryktindeksen som står på hold og vil rause ut i markedet når presidentvalget er avgjort…
nad.oslo
I går kl 17:24
1344
Børsene er høye, så det er mulig at de satser på børsfall etterhvert.
Nas har etter trafikktall ingen nyheter før spenn og novembertall. Evnt. Kan insiderkjøp komme som sist uke.
Vi får se.
Nas har etter trafikktall ingen nyheter før spenn og novembertall. Evnt. Kan insiderkjøp komme som sist uke.
Vi får se.
Ransen
I går kl 18:03
1282
Det er nok en grunn for spaniaetableringen og økningen av vinterkapasiteten. Dette er et sjakktrekk.
https://dinside.dagbladet.no/reise/ny-trend-ekstra-ivrige/82187766
https://dinside.dagbladet.no/reise/ny-trend-ekstra-ivrige/82187766
nad.oslo
I går kl 19:56
1137
Fint at noen kan se bookingen så langt frem i tid 😊. Nas ser vel ikke lengre enn q4 og kanskje noe inn i q1.
bassebasse
I dag kl 07:36
843
Da er valg over... Med trump igjen.... Rå varer og shipping for tøft idag. Håper nas leverer... $ går opp
Ransen
I dag kl 07:52
808
Det er svært lite som Trump kan påvirke NAS og luftfarten i europa, men valutaen vil svinge voldsomt og oljeprisen vil forbli lav…
Tror ikke fornybaraksjer med sol og vind blir det rette de neste 4 åra.
Tror ikke fornybaraksjer med sol og vind blir det rette de neste 4 åra.
Ransen
I dag kl 08:07
752
SenorLopez
I dag kl 08:10
736
Skåler for den! 🍻
Norwegian Air Shuttle ASA (NAS) - Traffic Figures for October 2024
In October, Norwegian had 2,197,751 passengers while Widerøe had 372,757 passengers, totalling 2,570,508 for the group. Capacity for Norwegian was up 10 percent, while the load factor was close to 87 percent, resulting in a record load factor this year if we exclude the peak summer month of July.
"This October has been solid, and I am pleased that we have delivered increased unit revenue and load factor, while at the same time delivering double-digit capacity growth. With the winter season and Christmas holidays approaching, we are excited to see a strong booking momentum for both Norwegian and Widerøe. For those travelling for Christmas, we advise booking early to secure their plans. We have just opened our new base in Gran Canaria, which, in addition to the new and exciting leisure routes, will support our operations in the upcoming winter season," said Geir Karlsen, CEO of Norwegian.
Norwegian's capacity (ASK) was 3,437 million seat kilometres, up 10 percent from the same period last year. Actual passenger traffic (RPK) was 2,982 million seat kilometres, an increase of 11 percent from October 2023. Load factor increased by 0.6 percentage points from the same period last year, to 86.8 percent. In October, Norwegian operated with a regularity, meaning share of scheduled flights taking place, of 99.3 percent. The punctuality was 81.8 percent, down 3.2 percent from October last year, but higher than in the previous months. Norwegian operated an average of 85 aircraft during October.
Widerøe continues to set records
In October, Widerøe continued its record-breaking year by flying 372,757 passengers. This was the result of a solid load factor while at the same time increasing capacity.
"Widerøe continues to go from strength to strength, and I'm impressed to see the good work our colleagues are doing to make sure the product offering appeals to a record number of growing passengers," said Geir Karlsen.
For Widerøe, the capacity (ASK) in October was 192 million seat kilometres, up 5 percent from last year. The actual passenger traffic (RPK) was 141 million seat kilometres, while the load factor was 73.6 percent, up 5.2 percentage points from October last year.
Norwegian Air Shuttle ASA (NAS) - Traffic Figures for October 2024
In October, Norwegian had 2,197,751 passengers while Widerøe had 372,757 passengers, totalling 2,570,508 for the group. Capacity for Norwegian was up 10 percent, while the load factor was close to 87 percent, resulting in a record load factor this year if we exclude the peak summer month of July.
"This October has been solid, and I am pleased that we have delivered increased unit revenue and load factor, while at the same time delivering double-digit capacity growth. With the winter season and Christmas holidays approaching, we are excited to see a strong booking momentum for both Norwegian and Widerøe. For those travelling for Christmas, we advise booking early to secure their plans. We have just opened our new base in Gran Canaria, which, in addition to the new and exciting leisure routes, will support our operations in the upcoming winter season," said Geir Karlsen, CEO of Norwegian.
Norwegian's capacity (ASK) was 3,437 million seat kilometres, up 10 percent from the same period last year. Actual passenger traffic (RPK) was 2,982 million seat kilometres, an increase of 11 percent from October 2023. Load factor increased by 0.6 percentage points from the same period last year, to 86.8 percent. In October, Norwegian operated with a regularity, meaning share of scheduled flights taking place, of 99.3 percent. The punctuality was 81.8 percent, down 3.2 percent from October last year, but higher than in the previous months. Norwegian operated an average of 85 aircraft during October.
Widerøe continues to set records
In October, Widerøe continued its record-breaking year by flying 372,757 passengers. This was the result of a solid load factor while at the same time increasing capacity.
"Widerøe continues to go from strength to strength, and I'm impressed to see the good work our colleagues are doing to make sure the product offering appeals to a record number of growing passengers," said Geir Karlsen.
For Widerøe, the capacity (ASK) in October was 192 million seat kilometres, up 5 percent from last year. The actual passenger traffic (RPK) was 141 million seat kilometres, while the load factor was 73.6 percent, up 5.2 percentage points from October last year.
JohnK
I dag kl 08:32
636
ABG SC:
NORWEGIAN: TRAFFIC FIGURES OCT – BETTER
NAS revenues 4% better than us and probably cons. Driven by load of 86,8%, +0.7pp vs ABGSC and up 0.6pp yoy. Yield 0.93, 3% better and up 3% yoy.
Note that NAS at Q3 said Oct yield was expected to be marginally up. The 3% beat delivered + better load is slightly better than we expected. Widerøe also better with sales 2% better. Stock up ~2%
NORWEGIAN: TRAFFIC FIGURES OCT – BETTER
NAS revenues 4% better than us and probably cons. Driven by load of 86,8%, +0.7pp vs ABGSC and up 0.6pp yoy. Yield 0.93, 3% better and up 3% yoy.
Note that NAS at Q3 said Oct yield was expected to be marginally up. The 3% beat delivered + better load is slightly better than we expected. Widerøe also better with sales 2% better. Stock up ~2%
Vorge
I dag kl 09:18
488
Da har Qube tapt 4mnok første kvarteret i dag på sin short. Og enda verre for dem er det at de trenger å få tak i aksjer for 200 millioner på billigsalg mens nas leverer så det holder. Det blir vanskelig for dem! Kursen vil reagere kraftig opp når de begynner å kjøpe - for da får vi en ketchupeffekt etter flere gode tall og nyheter som har blitt forbigått av markedet fordi Qube har pøst ut aksjer de ikke har.
Ransen
I dag kl 09:37
417
Dessverre for shorterligaen så rapporteres det gode bookingtall ut november og forhåndsbooking i desember og julen ser meget bra ut. Julereiser til sydligere strøk har økt med 60% i år ift i fjor melder reiseselskapene. Norwegien er allerede etablert på Granka og fyller flyene med europeiske vinterturister til Norge og returnerer med solhungrige nordmenn til syden.
Widerøe går så det griner og forsyner hubene med passasjerer fra distriktene og frakter turister til steder de aldri har opplevd før.
Widerøe går så det griner og forsyner hubene med passasjerer fra distriktene og frakter turister til steder de aldri har opplevd før.
Vorge
I dag kl 09:59
363
Da har Qube tapt 8 millioner på en time. Og hvis jeg ikke tar feil er de nå over snittprisen på shorten sin (har ikke finregnet), som betyr at det begynne å lyse rødt på skjermene deres.. Så får vi se hvor lenge de venter med å ta tap denne gangen. De ventet ikke så lenge da de feilet med samme movet i januar/februar..
Tony83
I dag kl 10:10
326
Do you envisage a possibility of a short squeeze?
Redigert i dag kl 10:26
Du må logge inn for å svare
Ransen
I dag kl 10:10
320
Qube har gj.snittpris på kr 10.17 og ligger bak med 13,50 millioner på posisjonen sin. Lite tyder på at NAS skal ned og nå med kombinasjonen gode trafikktall, økende yield og Avklart Boeingstreiken så snur algoritmene til kjøp og kursen stiger. En shortsqueeze hadde vært fint nå på vinteren. Det er tydelig at NAS har en nisje i Norden og Europa og har nøye gjennomtenkt rutenettet for optimal trafikk. Jo lenger nord, jo mindre konkurranse. Det er nettopp her NAS skal bygge styrke i 2025...
Fremdeles er aksjen godt under området før Q3 som dro den kraftig ned mye grunnet Boeingstreiken. Likevel er det ikke mange selskaper på OB som kan skilte med resultat på 2 milliarder på ett kvartal. Dessuten er det i øvre skiktet til selskapets historie også på tross av at nyansattkostnadene kom på Q3 i år (650 stk nyansatte)
Fremdeles er aksjen godt under området før Q3 som dro den kraftig ned mye grunnet Boeingstreiken. Likevel er det ikke mange selskaper på OB som kan skilte med resultat på 2 milliarder på ett kvartal. Dessuten er det i øvre skiktet til selskapets historie også på tross av at nyansattkostnadene kom på Q3 i år (650 stk nyansatte)
NASLover
I dag kl 11:09
194
06.11.2024 11:00:39
NAS: MEGLERHUS POSITIVE TIL TRAFIKKTALL, SER SMÅ TIL INGEN ESTIMATJUSTERINGER
Oslo (Infront TDN Direkt): Norwegian Air Shuttle stiger rundt tre prosent på Oslo Børs etter at selskapet rapporterte trafikktall for oktober onsdag morgen. Oppdateringen tas godt imot av meglerhusene, som er positive til det sterke bookingmomentumet for vintersesongen som selskapet opplever.
DNB Markets venter at 2024-konsensus på justert ebitda og driftsresultat vil øke med henholdsvis rundt 1,5 prosent og 5 prosent i etterkant av oppdateringen.
Pareto Securities bemerker at også Widerøe ikke viser tegn til nedgang, og noterer at det er positivt å se at veksten i yield holder seg oppe, noe som tyder på at innenlandsk etterspørsel og sterke billettpriser.
Meglerhuset anser oppdateringen samlet sett som positiv, men forventer ingen estimatendringer. Det fremholdes imidlertid muligheter for tidligere levering av fly fra Boeing enn estimert.
"Selv om Norwegian sannsynligvis ikke har mottatt en oppdatert leveringsplan fra Boeing tolker vi estimatene som konservative, noe som betyr at det sannsynligvis er oppside til de estimerte leveransene av seks fly gjennom sommeren 2025", skriver meglerhuset.
ABG Sundal Collier omtaler trafikktallene som solide. Det bemerkes at selskapet tidligere har uttalt at oktober forventes å være sterkere enn november, og meglerhuset estimerer en nedgang på to prosent i yield i november på årsbasis.
ABG Sundal Collier venter lite endringer i estimater, men mener tallene gir økt tillit til fjerde kvartal.
NAS: MEGLERHUS POSITIVE TIL TRAFIKKTALL, SER SMÅ TIL INGEN ESTIMATJUSTERINGER
Oslo (Infront TDN Direkt): Norwegian Air Shuttle stiger rundt tre prosent på Oslo Børs etter at selskapet rapporterte trafikktall for oktober onsdag morgen. Oppdateringen tas godt imot av meglerhusene, som er positive til det sterke bookingmomentumet for vintersesongen som selskapet opplever.
DNB Markets venter at 2024-konsensus på justert ebitda og driftsresultat vil øke med henholdsvis rundt 1,5 prosent og 5 prosent i etterkant av oppdateringen.
Pareto Securities bemerker at også Widerøe ikke viser tegn til nedgang, og noterer at det er positivt å se at veksten i yield holder seg oppe, noe som tyder på at innenlandsk etterspørsel og sterke billettpriser.
Meglerhuset anser oppdateringen samlet sett som positiv, men forventer ingen estimatendringer. Det fremholdes imidlertid muligheter for tidligere levering av fly fra Boeing enn estimert.
"Selv om Norwegian sannsynligvis ikke har mottatt en oppdatert leveringsplan fra Boeing tolker vi estimatene som konservative, noe som betyr at det sannsynligvis er oppside til de estimerte leveransene av seks fly gjennom sommeren 2025", skriver meglerhuset.
ABG Sundal Collier omtaler trafikktallene som solide. Det bemerkes at selskapet tidligere har uttalt at oktober forventes å være sterkere enn november, og meglerhuset estimerer en nedgang på to prosent i yield i november på årsbasis.
ABG Sundal Collier venter lite endringer i estimater, men mener tallene gir økt tillit til fjerde kvartal.
Ransen
I dag kl 11:40
99
Verd å høre på FA børsmorgen i dag:
https://tv.finansavisen.no/m/9d8X49AT/trump-vant-norwegian-sjefen-om-boeing-krisen-og-masse-kvartalstall?r=jFPQait6
https://tv.finansavisen.no/m/9d8X49AT/trump-vant-norwegian-sjefen-om-boeing-krisen-og-masse-kvartalstall?r=jFPQait6
Ransen
I dag kl 11:54
61
2025 ser ut til å bli veldig bra i følge Karlsen. Leasing er avklart til gode priser og minimum 4 nye fly, kanskje fler, ingen wetlease og ingen store nyansettelser.
Både booking og yield for Norwegian og Widerøe ser meget bra ut,
20% lavere fuelkost nå enn i fjor, hedget 70% ut året og 50% i 2025 til litt over dagens markedspris som de er MEGET konfortabel med.
Både booking og yield for Norwegian og Widerøe ser meget bra ut,
20% lavere fuelkost nå enn i fjor, hedget 70% ut året og 50% i 2025 til litt over dagens markedspris som de er MEGET konfortabel med.
Redigert i dag kl 11:57
Du må logge inn for å svare