NAS - 7 analyst average says the stock should be 14,61 NOK!
It is the analyst's consensus or general agreement that the NAS share's value should be 14,61 NOK on average. This is based on seven analyses, which means the stock will need to rise more than 40% to realize this target
Analysts' Consensus
Number of Analysts 7
Last Close Price 10.30NOK
Average target price 14.61NOK
Spread / Average Target +41.82%
https://www.marketscreener.com/quote/stock/NORWEGIAN-AIR-SHUTTLE-ASA-1413204/news/Norwegian-Air-Shuttle-Notification-of-Major-Holdings-47669263/
Analysts' Consensus
Number of Analysts 7
Last Close Price 10.30NOK
Average target price 14.61NOK
Spread / Average Target +41.82%
https://www.marketscreener.com/quote/stock/NORWEGIAN-AIR-SHUTTLE-ASA-1413204/news/Norwegian-Air-Shuttle-Notification-of-Major-Holdings-47669263/
Redigert 16.08.2024 kl 19:59
Du må logge inn for å svare
bassebasse
11.11.2024 kl 10:50
3901
Blir bra igjen.. Fulle flyer og billig drivstoff og flere flyer fra boieng hjelper mye neste år
Tony83
11.11.2024 kl 13:28
3749
can the message on SPENN launch be yet another trigger for the rise? will there be a subsequent message in this respect or it's not enough important to report?
Ransen
11.11.2024 kl 16:54
3642
Det begynner nå. Trenden er klokkeklar. De som vil hoppe av i fart i år som i fjor bør vite at selskapet er bedre nå enn noen gang. Markedet ser bra ut og yield øker både i Norwegian og WF.
Hvert år er toppene og bunnene satt høyere. Snart kommer analytikerne meg tall. Utlendingene hadde mest troen og satte 32 kroner på NAS i vinter, i mot 25 som høyeste normann.
Nå handles aksjen til skampris, og selskapet NAS group verdsettes til 1 milliard under kontantbeholdningen på børsen.
Kursmål kan bli mellom 18 og 30 kroner.
Hvert år er toppene og bunnene satt høyere. Snart kommer analytikerne meg tall. Utlendingene hadde mest troen og satte 32 kroner på NAS i vinter, i mot 25 som høyeste normann.
Nå handles aksjen til skampris, og selskapet NAS group verdsettes til 1 milliard under kontantbeholdningen på børsen.
Kursmål kan bli mellom 18 og 30 kroner.
Strategi
11.11.2024 kl 17:16
3711
Fjellbris skrev Tror vi får en fin reise i NAS nå frem til neste vår/sommer😀
viktig nå at alle mann på dekk kjører samme linje, gir dekning på selskapet som er fakta orientert og verifiserbar slik at nye og eksisterende aksjonærer er trygge.
Det vi har sett for noen uker siden skaper ingen tillit og her er det stor forbedring nå i det siste.
Samlet mål må være trygg investering frem mot felles mål, trading er helt greit men formål er å bidra til kurs økning og sette short i stadig "klem".
Bra dag i dag med et godt løft ut fra 11 blank, nå får vi se fremover i dette fantastiske Norwegian Group.
Om få dager lanseres SPENN som blir utrolig spennende.
Det vi har sett for noen uker siden skaper ingen tillit og her er det stor forbedring nå i det siste.
Samlet mål må være trygg investering frem mot felles mål, trading er helt greit men formål er å bidra til kurs økning og sette short i stadig "klem".
Bra dag i dag med et godt løft ut fra 11 blank, nå får vi se fremover i dette fantastiske Norwegian Group.
Om få dager lanseres SPENN som blir utrolig spennende.
Vorge
11.11.2024 kl 17:32
3750
Ransen: For et par uker siden prentet du inn at NAS skulle ned på 9-tallet. Du vinklet alle nyheter som om det var negativt for selskapet, alt fra fallende oljepris til enighet med pilotene.
Kan jeg spørre hva som er grunnen til at du plutselig har doblet eller tredoblet kursmålet nærmest over natten - bortsett fra at du tydeligvis har kjøpt aksjer selv?
Kan jeg spørre hva som er grunnen til at du plutselig har doblet eller tredoblet kursmålet nærmest over natten - bortsett fra at du tydeligvis har kjøpt aksjer selv?
Redigert 11.11.2024 kl 17:33
Du må logge inn for å svare
Ransen
11.11.2024 kl 19:32
3804
Man må følge med hva som sies og skrives i markedet.
Det som kom rundt Q3 kunne man delvis forutse og jeg gamblet på at aksjen ville falle på den tiden i år , som i fjor og i forfjor. Fra Novenber ser vi stigning, akkurat som årene før. Men nå vil det sannsynligvis komme oppgraderinger mot sommersesongen og ikke nedgraderinger som vi har sett etter sommersesongen.
Jeg har hele tiden vært tydelig på at selskapet er sterkt og godt drevet til tross for økte kostnader og upopulære innsparinger. Kostnadsøkning er noe alle flyselskaper sliter med, også Ryanair, som i tillegg har hundrevis av nyutdannede piloter og kabinpersonale men mangler fly.
Det som også er spennende er konsolidering, som også flere analytikere antyder. Den enkleste måten å komme inn i det nordiske markedet er nå via Norwegian. Det er både tidkrevende, dyrt og risikabelt å etablere nye ruter til nye destinasjoner, spesielt i norden, Suksessen som vi nå ser i Tromsø har det tatt ca 20 år å få til. Tror heller ikke at flere tør prøve seg i konkurranse med NAS som tross alt har erfaring med arktiske og vinteroperasjoner. Flere har prøvd og misslyktes.
Nå kan det se ut til at billettprisene kommer litt opp og fyllingsgraden er fortsatt god. Dette kan begrunnes med at det kommer færre seter i markedet både grunnet Boeingforsinkelsene og Airbus motorproblemer. Norwegian ser ut til å komme greit ut av dette i forhold til andre og skal operere med 90 fly til sommeren, som tross alt er en marginal økning. Andre flyselskaper tar ned kapasiteten betydelig som igjen kan sette press på billettprisen og fyllingsgraden.
En ting har jeg lært og det er at analytikerne kan gi en pekepinn om veien videre selv om det er store sprik mellom kart og terreng.
Det som kom rundt Q3 kunne man delvis forutse og jeg gamblet på at aksjen ville falle på den tiden i år , som i fjor og i forfjor. Fra Novenber ser vi stigning, akkurat som årene før. Men nå vil det sannsynligvis komme oppgraderinger mot sommersesongen og ikke nedgraderinger som vi har sett etter sommersesongen.
Jeg har hele tiden vært tydelig på at selskapet er sterkt og godt drevet til tross for økte kostnader og upopulære innsparinger. Kostnadsøkning er noe alle flyselskaper sliter med, også Ryanair, som i tillegg har hundrevis av nyutdannede piloter og kabinpersonale men mangler fly.
Det som også er spennende er konsolidering, som også flere analytikere antyder. Den enkleste måten å komme inn i det nordiske markedet er nå via Norwegian. Det er både tidkrevende, dyrt og risikabelt å etablere nye ruter til nye destinasjoner, spesielt i norden, Suksessen som vi nå ser i Tromsø har det tatt ca 20 år å få til. Tror heller ikke at flere tør prøve seg i konkurranse med NAS som tross alt har erfaring med arktiske og vinteroperasjoner. Flere har prøvd og misslyktes.
Nå kan det se ut til at billettprisene kommer litt opp og fyllingsgraden er fortsatt god. Dette kan begrunnes med at det kommer færre seter i markedet både grunnet Boeingforsinkelsene og Airbus motorproblemer. Norwegian ser ut til å komme greit ut av dette i forhold til andre og skal operere med 90 fly til sommeren, som tross alt er en marginal økning. Andre flyselskaper tar ned kapasiteten betydelig som igjen kan sette press på billettprisen og fyllingsgraden.
En ting har jeg lært og det er at analytikerne kan gi en pekepinn om veien videre selv om det er store sprik mellom kart og terreng.
Ransen
11.11.2024 kl 21:10
3695
Ransen
11.11.2024 kl 21:21
3672
Kåre Grønn skrev Hvilket nivå ser vi utover 2025, 26 osv??
Umulig å si, men i fjor steg aksjen pr 11/11-23 til 19/2-24(Q4) med 7,11 kroner. Dette er midt i vintersesongen men med forventninger om en god sommersesong.
I år er kapasiteten betydelig opp på vinteren for å ta unna vinterturistmen fra europa til Norge fra basene i Spania. Karlsen melder pr 25/10-24 at 60% av dette allerede er solgt før oppstart.
I følge styreleder Øygard er NAS mye bedre nå enn i samme tid i fjor. Full effekt av widerøekonsolideringen får vi fra 1/1-2025 og utover. Dessuten er Spenn på trappene med et nyutviklet og banebrytende elektronisk system. 19/11 kommer det mer info om hvilke store partnere de har fått med seg.
https://tv.finansavisen.no/m/6ScKW4c5/n-kommer-spenn-dette-har-aldri-vrt-gjort-fr?r=e9khv1kq
I år er kapasiteten betydelig opp på vinteren for å ta unna vinterturistmen fra europa til Norge fra basene i Spania. Karlsen melder pr 25/10-24 at 60% av dette allerede er solgt før oppstart.
I følge styreleder Øygard er NAS mye bedre nå enn i samme tid i fjor. Full effekt av widerøekonsolideringen får vi fra 1/1-2025 og utover. Dessuten er Spenn på trappene med et nyutviklet og banebrytende elektronisk system. 19/11 kommer det mer info om hvilke store partnere de har fått med seg.
https://tv.finansavisen.no/m/6ScKW4c5/n-kommer-spenn-dette-har-aldri-vrt-gjort-fr?r=e9khv1kq
Redigert 11.11.2024 kl 21:23
Du må logge inn for å svare
Tony83
11.11.2024 kl 21:29
3681
Will there be a separate message on SPENN launch or it's too marginal an occasion?
Ransen
11.11.2024 kl 21:59
3765
Har en mistanke om at Qube utløser frikjøp på kr 11,50, noe som vil få enda mer fart på kursen. Det ønskelige hadde vært en skikkelig squeeze ala Norce atlantic i dag.
Redigert 11.11.2024 kl 22:00
Du må logge inn for å svare
Ransen
12.11.2024 kl 12:52
3402
At Norse triller ned rundt 60 øre som har låneforfall og emisjon i vente er forståelig, men ikke at NAS er ned 30 øre med en kontantbeholdning som de kunne kjøpt hele Norse hele 27 ganger med.
Ransen
12.11.2024 kl 14:29
3296
4,7 millioner passasjerer reiste til og fra Avinors flyplasser i oktober. Dette er en økning på 4 prosent sammenlignet med samme måned i fjor, opplyser Avinor i en melding tirsdag.
Veksten gjelder både innenlands- og utenlandsreiser, men det er utenlandstrafikken som øker mest.
I oktober var økningen i antall utenlandsreisende på hele 6 prosent.
– Veksten skyldes ikke en stor tilstrømning av flere flyvninger, men rett og slett fullere fly, sier Gaute Skallerud Riise, direktør for trafikkutvikling i Avinor.
Ser man på tallene for året så langt, er økningen i utenlandstrafikken enda mer markant med en vekst på 8 prosent. For innenlandstrafikken er økningen på 3 prosent hittil i år.
Totalt sett er trafikkøkningen 1 prosent høyere enn prognosen for oktober, og også 1 prosent høyere enn prognosen for året så langt.
Avinor melder også om en generell økning på 4 prosent i antall passasjerer når man ser på tallene for året så langt, sammenlignet med samme periode i fjor.
Veksten gjelder både innenlands- og utenlandsreiser, men det er utenlandstrafikken som øker mest.
I oktober var økningen i antall utenlandsreisende på hele 6 prosent.
– Veksten skyldes ikke en stor tilstrømning av flere flyvninger, men rett og slett fullere fly, sier Gaute Skallerud Riise, direktør for trafikkutvikling i Avinor.
Ser man på tallene for året så langt, er økningen i utenlandstrafikken enda mer markant med en vekst på 8 prosent. For innenlandstrafikken er økningen på 3 prosent hittil i år.
Totalt sett er trafikkøkningen 1 prosent høyere enn prognosen for oktober, og også 1 prosent høyere enn prognosen for året så langt.
Avinor melder også om en generell økning på 4 prosent i antall passasjerer når man ser på tallene for året så langt, sammenlignet med samme periode i fjor.
NASLover
12.11.2024 kl 14:37
3284
Tror det er normal. Nas kan ikke bare gå oppover fordi at du har endret din stilling fra salg til kjøp, markedet følger ikke slavisk dine meninger eller magefølelse, dessverre
Redigert 12.11.2024 kl 17:52
Du må logge inn for å svare
SenorLopez
12.11.2024 kl 15:32
3201
Når en stigende kurs treffer motstand, sikrer mange gevinst, andre ønsker å sikre seg økt volum og lavere inngang, så da faller kursen ned til sin nye støtte før neste opptur.
Det er utrolig sjeldent en aksje går rett opp det er alltid svingninger, det er ikke uforståelig overhodet jeg vil faktisk si at forstår en ikke såpass engang, da bør man lære seg et og annet helt grunnleggende noe.
Helt normalt med nedgang nå og da, følg bunnlinja så vet man hvilken vei det peker og kryssreferer dette med topplinja så ser man ihvertfall sånn cirka hvor det peker.
Holder fundamentet seg stødig, vel å merke, fortsetter Nas å levere gode tall, da peker det utfra nåværende mønster mot en veldig fin vinter.
Og ennå er det mange som må dekke inn, så hold og kjøp.
Det er utrolig sjeldent en aksje går rett opp det er alltid svingninger, det er ikke uforståelig overhodet jeg vil faktisk si at forstår en ikke såpass engang, da bør man lære seg et og annet helt grunnleggende noe.
Helt normalt med nedgang nå og da, følg bunnlinja så vet man hvilken vei det peker og kryssreferer dette med topplinja så ser man ihvertfall sånn cirka hvor det peker.
Holder fundamentet seg stødig, vel å merke, fortsetter Nas å levere gode tall, da peker det utfra nåværende mønster mot en veldig fin vinter.
Og ennå er det mange som må dekke inn, så hold og kjøp.
nad.oslo
12.11.2024 kl 18:06
3054
Nas falt på lav omsetning , kan det var være ny short? Lettere å kjøre ned på lav omsetning. Opec har økt produksjon i Oktober, oljen skal nok falle under 70 snart. Nas var veldig sprek igår og man ville tro den skulle opp mot 11.5. Men kjøre den ned under støtte nivåene idag 10.7 og 10.8 nivå hmmm
Ransen
12.11.2024 kl 19:49
2949
NAS har blitt en fantastisk tradingaksje, men det kan være lurt å alltid holde igjen en liten post i tilfelle oppkjøp som vil komme. Tror hverken Øygaard eller Fredriksen er interessert i å se formuene vingle flere milliarder opp og ned for hver dag.
SenorLopez
12.11.2024 kl 21:16
2854
Tror ingen av dem sitter og glor på kursen dag-til-dag, de er nok trygge på sin kunnskap og kun interesserte i utvikling over tid. Er man så usikker og nervøs at man hele tiden må være på vakt og få med seg samt overanalysere hver minste bevegelse, da er aksjer et usunt foretak en risikerer jo høyt blodtrykk av sånt eller i beste fall, så trenger man flere hobbyer.
Vorge
12.11.2024 kl 22:59
2812
Er ganske sikker på at Qube satte press i dag. De siste dagene har Qube sittet stille i båten med kjempeshorten sin - og når de ikke handler stiger nas et par prosent hver dag. Så føler de seg nok tvunget til å forsøke seg på stunts innimellom. Men de maler seg bare lengre inn i hjørnet, for de kan snart ikke satse mer. Men vent og se - når oversikten kommer i morgen ettermiddag har det garantert vært endring i qube-shorten!
nad.oslo
12.11.2024 kl 23:21
2855
Ja jeg hadde den følsen måten det ble holdt igjen på .
Fly aksjene i USA hentet inn igjen fallet ved stenge tid idag.
Vi får de oversikten imorgen;)
Fly aksjene i USA hentet inn igjen fallet ved stenge tid idag.
Vi får de oversikten imorgen;)
nad.oslo
12.11.2024 kl 23:24
2933
Mange var sikre på sine kunnskaper for Q3 også men den overrasket mange.
Om man har fin regnet vil man alldri vite hva utgiftsposten blir.
Bra at noen er trygge på sin kunnskap og det for man alldri nok av. ;)
Om man har fin regnet vil man alldri vite hva utgiftsposten blir.
Bra at noen er trygge på sin kunnskap og det for man alldri nok av. ;)
Redigert 12.11.2024 kl 23:26
Du må logge inn for å svare
SenorLopez
12.11.2024 kl 23:54
2914
Q3 var ikke særlig hypet, kursen sank også i forkant forut det var trangere i døra på salgssiden, enn på kjøpssiden så forventningene var lave men reaksjonen, den overrasket nok mange. Jeg følte meg ihvertfall veldig heldig som fikk kjøpe på 10,0 igjen og andre fikk masket til seg nede på niitallet.
Poenget var bare at man trenger ikke følge kursen så tett som mange gjør, når fundamentet tilsier at den bør ligge langt høyere da er det en velsignelse uansett hvilken vei det svinger.
Sett et mål, eller flere på vei mot det endelige hvis du som meg foretrekker å sikre gevinsten underveis, hold frem til hvert mål og fyll på ved fall.
I Nas virker fundamentet stabilt nå så her er det tre store påvirkere ved kursfall og det er Sundt, short samt ordinær trading, og ingenting av det er unormalt eller farlig så ja...
De må bare få gjøre greia si, hold og kjøp så trender denne oppover i tiden fremover selv om det så klart på grunn av fornevnte, vil svinge litt.
Skål og god natt! 🍻
Poenget var bare at man trenger ikke følge kursen så tett som mange gjør, når fundamentet tilsier at den bør ligge langt høyere da er det en velsignelse uansett hvilken vei det svinger.
Sett et mål, eller flere på vei mot det endelige hvis du som meg foretrekker å sikre gevinsten underveis, hold frem til hvert mål og fyll på ved fall.
I Nas virker fundamentet stabilt nå så her er det tre store påvirkere ved kursfall og det er Sundt, short samt ordinær trading, og ingenting av det er unormalt eller farlig så ja...
De må bare få gjøre greia si, hold og kjøp så trender denne oppover i tiden fremover selv om det så klart på grunn av fornevnte, vil svinge litt.
Skål og god natt! 🍻
Ransen
13.11.2024 kl 12:19
2620
Det ville vært både glede og lykke om man kunne handle aksjen på ni-tallet igjen. Det er slett ikke usannsynlig med den aksjonærmassen som er i dette selskapet.
Det er helt forståelig at short sitter helt i ro...
Det er helt forståelig at short sitter helt i ro...
Tony83
13.11.2024 kl 12:40
2660
Can the SPENN launch message turn the things around? or it is not such an important news?
Ransen
13.11.2024 kl 12:53
2786
I don't think so. The company must be acquired and delisted from the Oslo Stock Exchange. In 2018, both IAG and Lufthansa were in talks about acquisitions
nad.oslo
13.11.2024 kl 13:11
2788
It's only a launch of Spenn now how markeet will take that or rather customers will not be seen after some time. So I guess one has to see that in the future.
nad.oslo
13.11.2024 kl 13:13
2801
Enig I deg der, det var det jeg prøvde å påpeke, hvorfor skulle short dekke nå? Børsene er høye markdet kan falle. Vi har fleste nedside gap på 10.2 eller 10.10 bryter man det er 9.8 neste. Så det er nok en grunn til at de sitter rolige.
NASLover
13.11.2024 kl 13:26
2803
Som sagt, umulig å få fart før nyttår. En ev de dritteste aksjene på oslo børs
Redigert 13.11.2024 kl 14:20
Du må logge inn for å svare
Tony83
13.11.2024 kl 13:50
2780
I am not even sure, whether there will be a respective RNS at all. And if they will make it, then when.
Ransen
13.11.2024 kl 14:48
2708
Oslo børs er betydelig lavere enn andre grunnet kronekursen.
Her vil det bli endring da krona vil styrke seg mot dollar under Trump sin politikk
Her vil det bli endring da krona vil styrke seg mot dollar under Trump sin politikk
nad.oslo
13.11.2024 kl 15:40
2670
Spenn will surely have a presentation on the 19th.
However the Ceo of Spenn was at the Fa recently. See the link below
https://tv.finansavisen.no/m/WTjY0l4S/spenn-sjefen-om-stordalen-og-norwegians-bonusprosjekt?r=DxVsV3px
However the Ceo of Spenn was at the Fa recently. See the link below
https://tv.finansavisen.no/m/WTjY0l4S/spenn-sjefen-om-stordalen-og-norwegians-bonusprosjekt?r=DxVsV3px
Strategi
14.11.2024 kl 08:05
2390
Flere fly i førjulstida begynner å bli stappfulle. Nå advarer flyselskapene reisende.
https://dinside.dagbladet.no/reise/begynner-a-haste/82229378
NAS: REETABLERER PILOTBASE I STOCKHOLM
https://www.nordnet.no/market/news/70ed7f97-8a56-4aa1-85a5-1a6a1f0cdb6d
https://dinside.dagbladet.no/reise/begynner-a-haste/82229378
NAS: REETABLERER PILOTBASE I STOCKHOLM
https://www.nordnet.no/market/news/70ed7f97-8a56-4aa1-85a5-1a6a1f0cdb6d
Redigert 14.11.2024 kl 08:15
Du må logge inn for å svare
Ransen
14.11.2024 kl 09:37
2274
Det er en imponerende salgsvilje på lav kurs her i forhold til at alle flyselskaper rapporterer om økte billettpriser, fullere fly og stigende yield.
bassebasse
14.11.2024 kl 10:39
2197
Selger biletter som aldri før og gjenoppne base i Stockholm fra sommeren.... Lover veldig bra sommer... Lave renter i Sverige og fjerne flyavgift... Lav olje pris kan ikke bli bedre... Kurs kommer snart
NASLover
14.11.2024 kl 10:44
2253
Kronekursen er på værs mot USD nærmere 11.2. Helt sykt. Lav oljepris enn hedging er ikke lønnsomt om det blir hele neste året, kostnadssmell på vei?