NAS - 7 analyst average says the stock should be 14,61 NOK!

MC Axel
NAS 16.08.2024 kl 19:55 230030

It is the analyst's consensus or general agreement that the NAS share's value should be 14,61 NOK on average. This is based on seven analyses, which means the stock will need to rise more than 40% to realize this target


Analysts' Consensus

Number of Analysts 7

Last Close Price 10.30NOK

Average target price 14.61NOK

Spread / Average Target +41.82%



https://www.marketscreener.com/quote/stock/NORWEGIAN-AIR-SHUTTLE-ASA-1413204/news/Norwegian-Air-Shuttle-Notification-of-Major-Holdings-47669263/
Redigert 16.08.2024 kl 19:59 Du må logge inn for å svare
Ransen
14.11.2024 kl 11:30 4497

Tror ikke det er grunn til bekymring der. Fra 2016 til 2020 under Trump så måtte vi betale 8 kroner for EN dollar. Trump sin politikk med skattelettelser og tollmurer vil være negativt for dollaren under perioden. Heldigvis er ikke kongressen helt bak mål så en viss ballanse i galskapen er å vente.
Nå er det hedget 50% for 2025 til litt over dagens spotpris. Det er en meget behagelig posisjon i følge karlsen. Oljeprisen vil ligge mellom 60 og 80 usd/b.
Nå kan jo norges bank delvis styre kronekursen ved mengde opptrykking av penger, men til tross for at vi bor i verdens rikeste land er det dagens regjering som er hovedårsak til kronekollapsen. Det blir som å sammenligne Equinor og staten, å kaste penger etter håpløs fornybarindustri som er presentert i en powerpoint skyr alle investorer.
SenorLopez
14.11.2024 kl 14:52 4426

Dollaren flyter på nåværende administrasjon, det vi ser nå er konsekvensene av avtroppende regjering men Trumps økonomiske politikk vil akkurat som sist, når han også arvet sin forgjengers opptur, få den ned igjen.

I tillegg vil det satses mer på olje, som kan bistå med lavere drivstoffpriser, så Trump kan være skikkelig godt nytt for Nas (så lenge lavere oljepris ikke havarerer krona da for i såfall står vi på stedet hvil).
Ransen
14.11.2024 kl 15:18 4404

Det er krona NKR som er svak mot andre valutaer. Dollar er stabil høy, men kan svekkes noe på Trump's politikk, som sist.
Her hjemme er det satt ned et utvalg som skal se på hvorfor norske kronen er så svak til tross for oljefondets verdi på 17000 milliarder.
Edgar A
14.11.2024 kl 18:15 4339

Du er en klok mann Ransen!

Redigert 14.11.2024 kl 18:17 Du må logge inn for å svare
Singa
15.11.2024 kl 00:39 4141

Du må vere en av de störste idioter på dette forumet. 99% av det du babler om er ren fantasi. Du er en riktig spammer, så de med normal IQ bloker dette stolpskottet.
MC Axel
15.11.2024 kl 14:08 3892

👍

The Boeing strike was the only uncertainty and it's gone!

NAS should increase a lot, it's cheap and the big fish buy 🤗
kokkohill
15.11.2024 kl 20:47 3771

3 KM med sviller må skiftes på Bergensbanen , klarer NAS å ta over disse passasjerene fremover ?
Redigert 15.11.2024 kl 20:49 Du må logge inn for å svare
Edgar A
15.11.2024 kl 21:04 3823

Ransen stå på!!
Digger innleggene dine tenker nøyaktig likt deg rundt Nas.
bassebasse
17.11.2024 kl 12:13 3499

Neste uke kanskje olje under 70 $ tror ikke at nas faller men kanskje mor 13 kr
Edgar A
17.11.2024 kl 14:35 3482

Flyaksjene USA sto imot,må nesten ha varig svekkede sjelsevner for å tro noe annet en at denne skal opp.

Tipper den topper på 20-30,-kr innen noen måneder.
Tony83
17.11.2024 kl 15:56 3601

Message on SPENN launch already on Tuesday?
Ransen
17.11.2024 kl 16:10 3631

For 9 mnd siden var høyeste kursmål i 32 kroner med begrunnelse av balansesituasjonen og markedsposisjonen til selskapet. Siden den gang får vi fra 2025 full effekt av Widerøe som stadig har kraftig økende yield, stigende kontantbeholdning, også stadig økende yield hos Norwegian, lavere drivstoffpriser og en åpenbart økende reisevirksomhet blant folk. I følge nordens mest erfarne analytiker i Winair så er NAS i en særdeles god posisjon i Norden hvor det er forholdsvis liten konkurranse i forhold til sør-europa. Dette styrker markedsandelene og fører til fullere fly til bedre billettpriser. At selskapsverdien i dag ligger under 0 er uforståelig.
(11,5 + 3,5mrd i kontanter og forskudd nye fly - gjeld ca 3 mrd)
2025 vil også de nye destinasjonene være godt innarbeidet og kun et fåtall nyansettelser i mot 700 nye i 2024.
Pr Q324 var også 60% av billettene for de 20% økende vinterrutene fra 1. november allerede solgt og selskapet har varslet folk som skal reise i julen om at det er nær utsolgt.
Reiser fra Norge til soldestinasjoner har denne vinteren økt med 30% sammenlignet med i fjor.
Effekter fra Boeing leveranseforsinkelser og Airbus motorproblemer rammer andre flyselskap mer enn Norwegian
Redigert 17.11.2024 kl 16:18 Du må logge inn for å svare
Tony83
17.11.2024 kl 18:38 3528

When will the banks start publishing next price targets on NAS? There should be general periods for repricing.
Ransen
18.11.2024 kl 08:02 3272

I morgen får vi kanskje vite mer om hvilke partner(e) loyalitetsprogrammet har fått med seg på laget. Blir spennende.
https://newsweb.oslobors.no/message/632473
Redigert 18.11.2024 kl 08:11 Du må logge inn for å svare
Vorge
18.11.2024 kl 08:18 3290

Da kjøper de ut staten! :)
Ransen
18.11.2024 kl 08:36 3254

Mest sannsynlig ut fra beløpet. Hvorfor? Kanskje oppkjøp på gang da næringsdepartementet sin obligasjon har vært til hinder for dette.
Time will show
nad.oslo
18.11.2024 kl 08:43 3240

Oppkjøp av hva?
Vorge
18.11.2024 kl 08:48 3242

Oslo Stock Exchange
2024-11-18 00:00:00


November 18, 2024 - Norwegian Air Shuttle ASA (the "Company") is contemplating a
buy-back of the zero-coupon senior unsecured NOK 3,229,575,526 bond issue
maturing 30.09.2026 (Retained Claims Bonds with ISIN NO0010996457).
DNB Markets is acting as Manager of the buy-back. The buy-back will be conducted
as a "Reverse Dutch Auction", where the Company, through the Manager, will
receive offers for desired volume(s) at desired price(s) for sale from
bondholders on a confidential basis. The Company reserves the right to accept
any volume up to an accepted price, or to reject all received offers in the
contemplated buy-back.
Eligible bondholders are hereby invited to provide offers for sale of all or a
portion of their bonds through submission of the attached bondholders offer form
(the "Bondholders Offer Form"). Due date for submission is 16:00 CET, November
Ransen
18.11.2024 kl 09:17 3147

Ser ut for at det rakner for småsparerne som ikke forstår at obligasjonslånet er rentefritt og at NAS kunne hatt renteinntekter på dette i 2 år til.
Hvorfor innfrir dem nå?
bassebasse
18.11.2024 kl 09:23 3141

Utbytte vel tidligere
NASLover
18.11.2024 kl 09:39 3090

Nyheter
Press ALT + Q to exit focus from this widget
18.11.2024 09:34:13
NAS: OBLIGASJONSTILBAKEKJØP NYTT STEG FOR Å OPTIMALISERE KAPITALSTRUKTUREN
Oslo (Infront TDN Direkt): Norwegian Air Shuttles potensielle obligasjonstilbakekjøp er et nytt steg på veien for å optimalisere selskapets kapitalstruktur.

Det opplyser investorkontakt Jesper M. Hatletveit til TDN Direkt.

Mandag morgen meldte selskapet at de vurderer et tilbakekjøp av nullkupong senior usikrede obligasjoner (se TDN Direkt-artikkel klokken 08:10).

"Dette tilbakekjøpet er et nytt steg på veien for å optimalisere selskapets kapitalstruktur. Vi anser det som fornuftig å bruke deler av vår sterke kontantposisjon til å nedbetale noe gjeld", skriver Hatletveit i en epost til TDN Direkt.

På spørsmål om dette gjøres for at Norwegian kan begynne å betale utbytte, svarer han:

"Tilbakekjøpet vil isolert sett ikke medføre at selskapet kommer i utbyttesituasjon, med mindre samtlige investorer ønsker å selge til en pris som er akseptabel for selskapet, noe vi ikke forventer".
Redigert 18.11.2024 kl 09:40 Du må logge inn for å svare
Nimsovest
18.11.2024 kl 10:40 3107

De kommer ikke til å kjøpe tilbake obligasjonen til full pris. F.eks. om de kjøper tilbake 1 milliard i gjeld til pris 88,6 så vil NAS spare 120 millioner = 12% avkastning. Obligasjoner kan falle i verdi når de ikke er gunstige (f.eks. de betaler lavere rente enn resten av markedet som de gjør i dette tilfellet).
Simon10000
18.11.2024 kl 12:24 2941

Jeg regnet meg også frem til Ca. 12%. Håper de kommer til enighet, men tror ikke de gjør det. Dersom motpart tilbyr mindre enn 12% håper jeg de beholder lånet.
Redigert 18.11.2024 kl 12:25 Du må logge inn for å svare
Ransen
18.11.2024 kl 15:11 2742

Jeg forstår de som kjøper denne aksjen nå. Dette blir det penger av. NAS har ingen hovedeier som er interessert i lufttransport. Det tror jeg blir en endring på nå ettersom de kvitter seg med nullrente obligasjonsgjeld 2 år før tiden..
Det eneste bærekraftige er å bli en del av et industrikonsern innenfor segmentet.
NASLover
18.11.2024 kl 15:35 2696

Ingen endring i short posisjon siden 7 nov. Hva de er opptil? Føler seg trygg?
Redigert 18.11.2024 kl 15:45 Du må logge inn for å svare
gmtrade
18.11.2024 kl 16:09 2652

De kvitter seg ikke med nullrente-gjelden 2 år før tiden. De gir eierne av gjelden et tilbud der NAS selv har satt makstak på hva de kommer til å betale. Dette ligger under summen de må betale ved oppgjørsdato. Dersom dere eksperter her inne hadde fulgt med i timen hadde dere visst at dette er helt normalt, og har allerede vært gjennomført flere ganger de siste årene. Det er ingenting som tilsier at gjelden kommer til å bli borte etter dette. Forrige gang de tilbød denne by-back muligheten ble det kjøpt ca 400 mill. Avhengig av hvor godt tilbudet er, antar jeg at maks 100-500 millioner blir kjøpt tilbake. Blir det mer har selskapet satt tilbudsprisen for høyt.
Tony83
18.11.2024 kl 16:16 2639

Tomorrow morning will be message on SPENN launch -- yet another trigger for the course to rise!
KanonBra5
18.11.2024 kl 18:31 2497

Mulig staten ikke føler seg komfortabel med Spenn tilknytningen til Strawberry og føler tiden nå er inne for exit. Time will show!!!✈️
bassebasse
19.11.2024 kl 08:45 2161

Er spenn i gang nå... Hvordan ser ut
Tony83
19.11.2024 kl 09:22 2078

long awaited SPENN message and the course is in the red -- typical NAS!
NASLover
19.11.2024 kl 09:37 2023

Haven't you learnt that every good news is a bad news for Norwegian?
Ransen
19.11.2024 kl 09:52 1976

Mine NAS-aksjer er verdt minimum 16 kroner og trenger ikke å gå under hammeren i tvangssalg.
Tydelig at mange har det vanskelig økonomisk nå…
Tony83
19.11.2024 kl 10:07 1931

didn't realize the extent of this rule! probably due to a big amount of small investors.
Grunnloven
19.11.2024 kl 10:17 1917

Nå har vi ventet på lanseringen av Spenn som en stor greie i flere uker, og det er jo så uinteressant at det er ingen aviser som skriver om det engang. Og NAS lager jo heller ikke noe show rundt lanseringen så derfor går NAS selvsagt ned i kjent stil, og Karlsen og hans team sitter rolig. Hva skal til for å få løft i NAS ……
Fjellbris
19.11.2024 kl 10:37 1858

Hadde du virkelig forventet at NAS skulle stige på en slik melding?
SPENN samarbeidet er utvilsomt veldig positivt for NAS nå og fremover, men SPENN er jo for lengst meldt og dagens melding kun nå om at det er i gang. At NAS synker i dag er kun en god kjøpsmulighet frem mot neste vår/sommer og høysesong da vi kommer til å se langt høyere kurser og gode trafikk tall, også med SPENN som medvirkende årsak👍
Ransen
19.11.2024 kl 11:02 1797

Fra 11,37 i går til 10,79 så lagt i dag på to gode meldinger. Begge meldingene indikerer store vekstmuligheter og ytterligere styrket balanse.
Håper IAG elle Lufthansa sluker NAS fort som F
Redigert 19.11.2024 kl 11:03 Du må logge inn for å svare
Tony83
19.11.2024 kl 11:13 1763

It's because of small investors -- they wait for messages and then start selling massively and regardless of the price!
Stepping
19.11.2024 kl 11:26 1737

Kan det være dagen der noen med ansvar kjøper og går ut og sier dette tror jeg på dette blir bra! ? Eller blir det det vanlige sitte på nevene .?
Ransen
19.11.2024 kl 13:34 1596

Var det et godt Norwegian stoploss -raid vi var vitne til i dag. Enkelt og greit som så mange ganger før, en som brukte litt penger på å kjøre ned kursen og handlet stort på bunnen.