NAS - 7 analyst average says the stock should be 14,61 NOK!
It is the analyst's consensus or general agreement that the NAS share's value should be 14,61 NOK on average. This is based on seven analyses, which means the stock will need to rise more than 40% to realize this target
Analysts' Consensus
Number of Analysts 7
Last Close Price 10.30NOK
Average target price 14.61NOK
Spread / Average Target +41.82%
https://www.marketscreener.com/quote/stock/NORWEGIAN-AIR-SHUTTLE-ASA-1413204/news/Norwegian-Air-Shuttle-Notification-of-Major-Holdings-47669263/
Analysts' Consensus
Number of Analysts 7
Last Close Price 10.30NOK
Average target price 14.61NOK
Spread / Average Target +41.82%
https://www.marketscreener.com/quote/stock/NORWEGIAN-AIR-SHUTTLE-ASA-1413204/news/Norwegian-Air-Shuttle-Notification-of-Major-Holdings-47669263/
Redigert 16.08.2024 kl 19:59
Du må logge inn for å svare
Ransen
14.11.2024 kl 11:30
5173
Tror ikke det er grunn til bekymring der. Fra 2016 til 2020 under Trump så måtte vi betale 8 kroner for EN dollar. Trump sin politikk med skattelettelser og tollmurer vil være negativt for dollaren under perioden. Heldigvis er ikke kongressen helt bak mål så en viss ballanse i galskapen er å vente.
Nå er det hedget 50% for 2025 til litt over dagens spotpris. Det er en meget behagelig posisjon i følge karlsen. Oljeprisen vil ligge mellom 60 og 80 usd/b.
Nå kan jo norges bank delvis styre kronekursen ved mengde opptrykking av penger, men til tross for at vi bor i verdens rikeste land er det dagens regjering som er hovedårsak til kronekollapsen. Det blir som å sammenligne Equinor og staten, å kaste penger etter håpløs fornybarindustri som er presentert i en powerpoint skyr alle investorer.
Nå er det hedget 50% for 2025 til litt over dagens spotpris. Det er en meget behagelig posisjon i følge karlsen. Oljeprisen vil ligge mellom 60 og 80 usd/b.
Nå kan jo norges bank delvis styre kronekursen ved mengde opptrykking av penger, men til tross for at vi bor i verdens rikeste land er det dagens regjering som er hovedårsak til kronekollapsen. Det blir som å sammenligne Equinor og staten, å kaste penger etter håpløs fornybarindustri som er presentert i en powerpoint skyr alle investorer.
SenorLopez
14.11.2024 kl 14:52
5102
Dollaren flyter på nåværende administrasjon, det vi ser nå er konsekvensene av avtroppende regjering men Trumps økonomiske politikk vil akkurat som sist, når han også arvet sin forgjengers opptur, få den ned igjen.
I tillegg vil det satses mer på olje, som kan bistå med lavere drivstoffpriser, så Trump kan være skikkelig godt nytt for Nas (så lenge lavere oljepris ikke havarerer krona da for i såfall står vi på stedet hvil).
I tillegg vil det satses mer på olje, som kan bistå med lavere drivstoffpriser, så Trump kan være skikkelig godt nytt for Nas (så lenge lavere oljepris ikke havarerer krona da for i såfall står vi på stedet hvil).
Ransen
14.11.2024 kl 15:18
5081
Det er krona NKR som er svak mot andre valutaer. Dollar er stabil høy, men kan svekkes noe på Trump's politikk, som sist.
Her hjemme er det satt ned et utvalg som skal se på hvorfor norske kronen er så svak til tross for oljefondets verdi på 17000 milliarder.
Her hjemme er det satt ned et utvalg som skal se på hvorfor norske kronen er så svak til tross for oljefondets verdi på 17000 milliarder.
Edgar A
14.11.2024 kl 18:15
5017
Du er en klok mann Ransen!
Redigert 14.11.2024 kl 18:17
Du må logge inn for å svare
Singa
15.11.2024 kl 00:39
4819
Du må vere en av de störste idioter på dette forumet. 99% av det du babler om er ren fantasi. Du er en riktig spammer, så de med normal IQ bloker dette stolpskottet.
MC Axel
15.11.2024 kl 14:08
4569
👍
The Boeing strike was the only uncertainty and it's gone!
NAS should increase a lot, it's cheap and the big fish buy 🤗
The Boeing strike was the only uncertainty and it's gone!
NAS should increase a lot, it's cheap and the big fish buy 🤗
kokkohill
15.11.2024 kl 20:47
4447
3 KM med sviller må skiftes på Bergensbanen , klarer NAS å ta over disse passasjerene fremover ?
Redigert 15.11.2024 kl 20:49
Du må logge inn for å svare
Edgar A
15.11.2024 kl 21:04
4497
Ransen stå på!!
Digger innleggene dine tenker nøyaktig likt deg rundt Nas.
Digger innleggene dine tenker nøyaktig likt deg rundt Nas.
bassebasse
17.11.2024 kl 12:13
4170
Neste uke kanskje olje under 70 $ tror ikke at nas faller men kanskje mor 13 kr
Edgar A
17.11.2024 kl 14:35
4156
Flyaksjene USA sto imot,må nesten ha varig svekkede sjelsevner for å tro noe annet en at denne skal opp.
Tipper den topper på 20-30,-kr innen noen måneder.
Tipper den topper på 20-30,-kr innen noen måneder.
Ransen
17.11.2024 kl 16:10
4306
For 9 mnd siden var høyeste kursmål i 32 kroner med begrunnelse av balansesituasjonen og markedsposisjonen til selskapet. Siden den gang får vi fra 2025 full effekt av Widerøe som stadig har kraftig økende yield, stigende kontantbeholdning, også stadig økende yield hos Norwegian, lavere drivstoffpriser og en åpenbart økende reisevirksomhet blant folk. I følge nordens mest erfarne analytiker i Winair så er NAS i en særdeles god posisjon i Norden hvor det er forholdsvis liten konkurranse i forhold til sør-europa. Dette styrker markedsandelene og fører til fullere fly til bedre billettpriser. At selskapsverdien i dag ligger under 0 er uforståelig.
(11,5 + 3,5mrd i kontanter og forskudd nye fly - gjeld ca 3 mrd)
2025 vil også de nye destinasjonene være godt innarbeidet og kun et fåtall nyansettelser i mot 700 nye i 2024.
Pr Q324 var også 60% av billettene for de 20% økende vinterrutene fra 1. november allerede solgt og selskapet har varslet folk som skal reise i julen om at det er nær utsolgt.
Reiser fra Norge til soldestinasjoner har denne vinteren økt med 30% sammenlignet med i fjor.
Effekter fra Boeing leveranseforsinkelser og Airbus motorproblemer rammer andre flyselskap mer enn Norwegian
(11,5 + 3,5mrd i kontanter og forskudd nye fly - gjeld ca 3 mrd)
2025 vil også de nye destinasjonene være godt innarbeidet og kun et fåtall nyansettelser i mot 700 nye i 2024.
Pr Q324 var også 60% av billettene for de 20% økende vinterrutene fra 1. november allerede solgt og selskapet har varslet folk som skal reise i julen om at det er nær utsolgt.
Reiser fra Norge til soldestinasjoner har denne vinteren økt med 30% sammenlignet med i fjor.
Effekter fra Boeing leveranseforsinkelser og Airbus motorproblemer rammer andre flyselskap mer enn Norwegian
Redigert 17.11.2024 kl 16:18
Du må logge inn for å svare
Tony83
17.11.2024 kl 18:38
4204
When will the banks start publishing next price targets on NAS? There should be general periods for repricing.
Ransen
18.11.2024 kl 08:02
3950
I morgen får vi kanskje vite mer om hvilke partner(e) loyalitetsprogrammet har fått med seg på laget. Blir spennende.
https://newsweb.oslobors.no/message/632473
https://newsweb.oslobors.no/message/632473
Redigert 18.11.2024 kl 08:11
Du må logge inn for å svare
Ransen
18.11.2024 kl 08:36
3933
Mest sannsynlig ut fra beløpet. Hvorfor? Kanskje oppkjøp på gang da næringsdepartementet sin obligasjon har vært til hinder for dette.
Time will show
Time will show
Vorge
18.11.2024 kl 08:48
3922
Oslo Stock Exchange
2024-11-18 00:00:00
November 18, 2024 - Norwegian Air Shuttle ASA (the "Company") is contemplating a
buy-back of the zero-coupon senior unsecured NOK 3,229,575,526 bond issue
maturing 30.09.2026 (Retained Claims Bonds with ISIN NO0010996457).
DNB Markets is acting as Manager of the buy-back. The buy-back will be conducted
as a "Reverse Dutch Auction", where the Company, through the Manager, will
receive offers for desired volume(s) at desired price(s) for sale from
bondholders on a confidential basis. The Company reserves the right to accept
any volume up to an accepted price, or to reject all received offers in the
contemplated buy-back.
Eligible bondholders are hereby invited to provide offers for sale of all or a
portion of their bonds through submission of the attached bondholders offer form
(the "Bondholders Offer Form"). Due date for submission is 16:00 CET, November
2024-11-18 00:00:00
November 18, 2024 - Norwegian Air Shuttle ASA (the "Company") is contemplating a
buy-back of the zero-coupon senior unsecured NOK 3,229,575,526 bond issue
maturing 30.09.2026 (Retained Claims Bonds with ISIN NO0010996457).
DNB Markets is acting as Manager of the buy-back. The buy-back will be conducted
as a "Reverse Dutch Auction", where the Company, through the Manager, will
receive offers for desired volume(s) at desired price(s) for sale from
bondholders on a confidential basis. The Company reserves the right to accept
any volume up to an accepted price, or to reject all received offers in the
contemplated buy-back.
Eligible bondholders are hereby invited to provide offers for sale of all or a
portion of their bonds through submission of the attached bondholders offer form
(the "Bondholders Offer Form"). Due date for submission is 16:00 CET, November
Ransen
18.11.2024 kl 09:17
3828
Ser ut for at det rakner for småsparerne som ikke forstår at obligasjonslånet er rentefritt og at NAS kunne hatt renteinntekter på dette i 2 år til.
Hvorfor innfrir dem nå?
Hvorfor innfrir dem nå?
NASLover
18.11.2024 kl 09:39
3772
Nyheter
Press ALT + Q to exit focus from this widget
18.11.2024 09:34:13
NAS: OBLIGASJONSTILBAKEKJØP NYTT STEG FOR Å OPTIMALISERE KAPITALSTRUKTUREN
Oslo (Infront TDN Direkt): Norwegian Air Shuttles potensielle obligasjonstilbakekjøp er et nytt steg på veien for å optimalisere selskapets kapitalstruktur.
Det opplyser investorkontakt Jesper M. Hatletveit til TDN Direkt.
Mandag morgen meldte selskapet at de vurderer et tilbakekjøp av nullkupong senior usikrede obligasjoner (se TDN Direkt-artikkel klokken 08:10).
"Dette tilbakekjøpet er et nytt steg på veien for å optimalisere selskapets kapitalstruktur. Vi anser det som fornuftig å bruke deler av vår sterke kontantposisjon til å nedbetale noe gjeld", skriver Hatletveit i en epost til TDN Direkt.
På spørsmål om dette gjøres for at Norwegian kan begynne å betale utbytte, svarer han:
"Tilbakekjøpet vil isolert sett ikke medføre at selskapet kommer i utbyttesituasjon, med mindre samtlige investorer ønsker å selge til en pris som er akseptabel for selskapet, noe vi ikke forventer".
Press ALT + Q to exit focus from this widget
18.11.2024 09:34:13
NAS: OBLIGASJONSTILBAKEKJØP NYTT STEG FOR Å OPTIMALISERE KAPITALSTRUKTUREN
Oslo (Infront TDN Direkt): Norwegian Air Shuttles potensielle obligasjonstilbakekjøp er et nytt steg på veien for å optimalisere selskapets kapitalstruktur.
Det opplyser investorkontakt Jesper M. Hatletveit til TDN Direkt.
Mandag morgen meldte selskapet at de vurderer et tilbakekjøp av nullkupong senior usikrede obligasjoner (se TDN Direkt-artikkel klokken 08:10).
"Dette tilbakekjøpet er et nytt steg på veien for å optimalisere selskapets kapitalstruktur. Vi anser det som fornuftig å bruke deler av vår sterke kontantposisjon til å nedbetale noe gjeld", skriver Hatletveit i en epost til TDN Direkt.
På spørsmål om dette gjøres for at Norwegian kan begynne å betale utbytte, svarer han:
"Tilbakekjøpet vil isolert sett ikke medføre at selskapet kommer i utbyttesituasjon, med mindre samtlige investorer ønsker å selge til en pris som er akseptabel for selskapet, noe vi ikke forventer".
Redigert 18.11.2024 kl 09:40
Du må logge inn for å svare
Nimsovest
18.11.2024 kl 10:40
3852
De kommer ikke til å kjøpe tilbake obligasjonen til full pris. F.eks. om de kjøper tilbake 1 milliard i gjeld til pris 88,6 så vil NAS spare 120 millioner = 12% avkastning. Obligasjoner kan falle i verdi når de ikke er gunstige (f.eks. de betaler lavere rente enn resten av markedet som de gjør i dette tilfellet).
Simon10000
18.11.2024 kl 12:24
3689
Jeg regnet meg også frem til Ca. 12%. Håper de kommer til enighet, men tror ikke de gjør det. Dersom motpart tilbyr mindre enn 12% håper jeg de beholder lånet.
Redigert 18.11.2024 kl 12:25
Du må logge inn for å svare
Ransen
18.11.2024 kl 15:11
3495
Jeg forstår de som kjøper denne aksjen nå. Dette blir det penger av. NAS har ingen hovedeier som er interessert i lufttransport. Det tror jeg blir en endring på nå ettersom de kvitter seg med nullrente obligasjonsgjeld 2 år før tiden..
Det eneste bærekraftige er å bli en del av et industrikonsern innenfor segmentet.
Det eneste bærekraftige er å bli en del av et industrikonsern innenfor segmentet.
NASLover
18.11.2024 kl 15:35
3480
Ingen endring i short posisjon siden 7 nov. Hva de er opptil? Føler seg trygg?
Redigert 18.11.2024 kl 15:45
Du må logge inn for å svare
gmtrade
18.11.2024 kl 16:09
3568
De kvitter seg ikke med nullrente-gjelden 2 år før tiden. De gir eierne av gjelden et tilbud der NAS selv har satt makstak på hva de kommer til å betale. Dette ligger under summen de må betale ved oppgjørsdato. Dersom dere eksperter her inne hadde fulgt med i timen hadde dere visst at dette er helt normalt, og har allerede vært gjennomført flere ganger de siste årene. Det er ingenting som tilsier at gjelden kommer til å bli borte etter dette. Forrige gang de tilbød denne by-back muligheten ble det kjøpt ca 400 mill. Avhengig av hvor godt tilbudet er, antar jeg at maks 100-500 millioner blir kjøpt tilbake. Blir det mer har selskapet satt tilbudsprisen for høyt.
Tony83
18.11.2024 kl 16:16
3641
Tomorrow morning will be message on SPENN launch -- yet another trigger for the course to rise!
KanonBra5
18.11.2024 kl 18:31
3600
Mulig staten ikke føler seg komfortabel med Spenn tilknytningen til Strawberry og føler tiden nå er inne for exit. Time will show!!!✈️
Tony83
19.11.2024 kl 09:22
3224
long awaited SPENN message and the course is in the red -- typical NAS!
NASLover
19.11.2024 kl 09:37
3231
Haven't you learnt that every good news is a bad news for Norwegian?
Ransen
19.11.2024 kl 09:52
3193
Mine NAS-aksjer er verdt minimum 16 kroner og trenger ikke å gå under hammeren i tvangssalg.
Tydelig at mange har det vanskelig økonomisk nå…
Tydelig at mange har det vanskelig økonomisk nå…
Tony83
19.11.2024 kl 10:07
3165
didn't realize the extent of this rule! probably due to a big amount of small investors.
Grunnloven
19.11.2024 kl 10:17
3246
bassebasse skrev Er spenn i gang nå... Hvordan ser ut
Nå har vi ventet på lanseringen av Spenn som en stor greie i flere uker, og det er jo så uinteressant at det er ingen aviser som skriver om det engang. Og NAS lager jo heller ikke noe show rundt lanseringen så derfor går NAS selvsagt ned i kjent stil, og Karlsen og hans team sitter rolig. Hva skal til for å få løft i NAS ……
Fjellbris
19.11.2024 kl 10:37
3304
Hadde du virkelig forventet at NAS skulle stige på en slik melding?
SPENN samarbeidet er utvilsomt veldig positivt for NAS nå og fremover, men SPENN er jo for lengst meldt og dagens melding kun nå om at det er i gang. At NAS synker i dag er kun en god kjøpsmulighet frem mot neste vår/sommer og høysesong da vi kommer til å se langt høyere kurser og gode trafikk tall, også med SPENN som medvirkende årsak👍
SPENN samarbeidet er utvilsomt veldig positivt for NAS nå og fremover, men SPENN er jo for lengst meldt og dagens melding kun nå om at det er i gang. At NAS synker i dag er kun en god kjøpsmulighet frem mot neste vår/sommer og høysesong da vi kommer til å se langt høyere kurser og gode trafikk tall, også med SPENN som medvirkende årsak👍
Ransen
19.11.2024 kl 11:02
3258
Fra 11,37 i går til 10,79 så lagt i dag på to gode meldinger. Begge meldingene indikerer store vekstmuligheter og ytterligere styrket balanse.
Håper IAG elle Lufthansa sluker NAS fort som F
Håper IAG elle Lufthansa sluker NAS fort som F
Redigert 19.11.2024 kl 11:03
Du må logge inn for å svare
Tony83
19.11.2024 kl 11:13
3248
It's because of small investors -- they wait for messages and then start selling massively and regardless of the price!
Stepping
19.11.2024 kl 11:26
3237
Kan det være dagen der noen med ansvar kjøper og går ut og sier dette tror jeg på dette blir bra! ? Eller blir det det vanlige sitte på nevene .?
Ransen
19.11.2024 kl 13:34
3095
Var det et godt Norwegian stoploss -raid vi var vitne til i dag. Enkelt og greit som så mange ganger før, en som brukte litt penger på å kjøre ned kursen og handlet stort på bunnen.
Ransen
20.11.2024 kl 15:22
4962
November er kanskje dårligere enn andre måneder, men selskapet tilpasser kapasiteten ut fra markedssensorer. Man må følge med på Yielden som rapporteres hver måned. For uten mai og juni i år har yield vært stigende mot samme tidspunkt året før, noe som er meget bra.
Norwegian har hatt økende yield siden juni og Widerøe har hatt stor økende yield siden overtakelsen. Det er mange som vedder på at selskapet vil bli kjøpt opp ila kort tid. Per i dag er det ingen industriell storeier som selskapet kan dra stordriftsfordeler ut av. SAS ble kjøpt opp for 17 mrd og kjøperne fikk med seg 37 mrd i gjeld.
NAS har en børsverdi på 10,5 mrd, har 11,5 mrd i kontanter, har betalt inn 3,5 mrd i forskudd på nye fly og har ca 3,5 mrd i gjeld som de nå vil kvitte seg med. Klart at NAS er den eneste muligheten en industriell eier har til å erobre norden. Det er direkte naivt å tro noe annet etter IAG sine 3 tidligere oppkjøpsforsøk og Lufthansa sin ene samtale med styret i 2018.
Norwegian har hatt økende yield siden juni og Widerøe har hatt stor økende yield siden overtakelsen. Det er mange som vedder på at selskapet vil bli kjøpt opp ila kort tid. Per i dag er det ingen industriell storeier som selskapet kan dra stordriftsfordeler ut av. SAS ble kjøpt opp for 17 mrd og kjøperne fikk med seg 37 mrd i gjeld.
NAS har en børsverdi på 10,5 mrd, har 11,5 mrd i kontanter, har betalt inn 3,5 mrd i forskudd på nye fly og har ca 3,5 mrd i gjeld som de nå vil kvitte seg med. Klart at NAS er den eneste muligheten en industriell eier har til å erobre norden. Det er direkte naivt å tro noe annet etter IAG sine 3 tidligere oppkjøpsforsøk og Lufthansa sin ene samtale med styret i 2018.
Redigert 20.11.2024 kl 15:23
Du må logge inn for å svare
bassebasse
20.11.2024 kl 20:37
4817
Ransen.. Shorts er problem nå... Alt er veldig bra med nas.. Folketrygden låne aksjer til shorts
nad.oslo
20.11.2024 kl 21:09
4814
For Norwegians del trekker Næss frem at drivstoff, som utgjør en stor del av kostnadene, blir dyrere.
Selskapet har selv anslått at 1 prosent oppgang i dollaren mot kronen gir en effekt på kostnadene på 127 millioner kroner, ifølge den siste kvartalsrapporten.
– På Norwegian vil det slå inn via oljeprisen, sier Næss.
10.5 neste støtte, børsen høy. En korreksjon og vi er under 10. Men det er ingen kjøpere eller tryggere på fly nå. Neste er november tall.
Selskapet har selv anslått at 1 prosent oppgang i dollaren mot kronen gir en effekt på kostnadene på 127 millioner kroner, ifølge den siste kvartalsrapporten.
– På Norwegian vil det slå inn via oljeprisen, sier Næss.
10.5 neste støtte, børsen høy. En korreksjon og vi er under 10. Men det er ingen kjøpere eller tryggere på fly nå. Neste er november tall.
Ransen
20.11.2024 kl 22:02
4882
Næss er en respektert analytiker, men selv de beste må ta med alle elementer i regnestykket. Oljeprisen er nå på sitt laveste på 3 år. Norwegian har hedget 50% i 2025 til litt over dagens spotpris. Billettprisene viser styrke, reiselysten viser styrke og yield øker. Nå blir det en forsiktig vekst i 2025 hvor de optimaliserer de rutene de har med 90 fly og uten Wetlease.
Så får vi se hva det blir. De har i dag liten konkurranse i norden og full effekt av Widerøe kommer i 2025.
Normalt sett vil et resultat på 2 mrd for 2024 gi P/E på 7,5 = 15 kroner aksjen.
Trenden nå er lik som i fjor. Hvis november trafikktall er som forventet med økende yield, hvilket Karlsen antyder i Q3 så starter stigningen.
Så får vi se hva det blir. De har i dag liten konkurranse i norden og full effekt av Widerøe kommer i 2025.
Normalt sett vil et resultat på 2 mrd for 2024 gi P/E på 7,5 = 15 kroner aksjen.
Trenden nå er lik som i fjor. Hvis november trafikktall er som forventet med økende yield, hvilket Karlsen antyder i Q3 så starter stigningen.
Ransen
21.11.2024 kl 08:41
4632
DNB-megler Gjermund Bråten uttrykker optimisme for Norwegian og anser selskapet som en attraktiv investering. Han fremhever at Norwegian har forbedret sin finansielle posisjon og operasjonelle effektivitet, noe som styrker selskapets konkurranseevne i markedet. Bråten påpeker også at økt etterspørsel etter flyreiser og Norwegians strategiske tiltak kan bidra positivt til selskapets fremtidige inntjening.
NASLover
21.11.2024 kl 10:01
4574
Flyaksje på billigsalg
Megleren tror at neste år blir godt også for flybransjen, gitt økt kjøpekraft og begrenset kapasitetsvekst.
– Norwegians kostnadsutvikling har skuffet, men inflasjonen er på vei ned,og selskapet tar grep, påpeker han.
– Aksjen prises til 7 ganger estimert inntjening i 2025, mot normalt 10 ganger – og justerer man for avsatt og forventet utbytte, forhåndsbetalinger på fly, og et potensielt salg av jetmaskinene til Widerøe, handler selskapet på bare 3 ganger 2026-estimatet.
https://www.finansavisen.no/industri/2024/11/20/8208479/bull-pa-dansk-bryggeri
Megleren tror at neste år blir godt også for flybransjen, gitt økt kjøpekraft og begrenset kapasitetsvekst.
– Norwegians kostnadsutvikling har skuffet, men inflasjonen er på vei ned,og selskapet tar grep, påpeker han.
– Aksjen prises til 7 ganger estimert inntjening i 2025, mot normalt 10 ganger – og justerer man for avsatt og forventet utbytte, forhåndsbetalinger på fly, og et potensielt salg av jetmaskinene til Widerøe, handler selskapet på bare 3 ganger 2026-estimatet.
https://www.finansavisen.no/industri/2024/11/20/8208479/bull-pa-dansk-bryggeri
Tony83
21.11.2024 kl 13:10
4465
I anticipate very good traffic numbers for November on a YtY basis (especially yield and occupancy)! This can turn the course around and can trigger major rise!