NAS - 7 analyst average says the stock should be 14,61 NOK!
It is the analyst's consensus or general agreement that the NAS share's value should be 14,61 NOK on average. This is based on seven analyses, which means the stock will need to rise more than 40% to realize this target
Analysts' Consensus
Number of Analysts 7
Last Close Price 10.30NOK
Average target price 14.61NOK
Spread / Average Target +41.82%
https://www.marketscreener.com/quote/stock/NORWEGIAN-AIR-SHUTTLE-ASA-1413204/news/Norwegian-Air-Shuttle-Notification-of-Major-Holdings-47669263/
Analysts' Consensus
Number of Analysts 7
Last Close Price 10.30NOK
Average target price 14.61NOK
Spread / Average Target +41.82%
https://www.marketscreener.com/quote/stock/NORWEGIAN-AIR-SHUTTLE-ASA-1413204/news/Norwegian-Air-Shuttle-Notification-of-Major-Holdings-47669263/
Redigert 16.08.2024 kl 19:59
Du må logge inn for å svare
Ransen
I går kl 15:22
752
November er kanskje dårligere enn andre måneder, men selskapet tilpasser kapasiteten ut fra markedssensorer. Man må følge med på Yielden som rapporteres hver måned. For uten mai og juni i år har yield vært stigende mot samme tidspunkt året før, noe som er meget bra.
Norwegian har hatt økende yield siden juni og Widerøe har hatt stor økende yield siden overtakelsen. Det er mange som vedder på at selskapet vil bli kjøpt opp ila kort tid. Per i dag er det ingen industriell storeier som selskapet kan dra stordriftsfordeler ut av. SAS ble kjøpt opp for 17 mrd og kjøperne fikk med seg 37 mrd i gjeld.
NAS har en børsverdi på 10,5 mrd, har 11,5 mrd i kontanter, har betalt inn 3,5 mrd i forskudd på nye fly og har ca 3,5 mrd i gjeld som de nå vil kvitte seg med. Klart at NAS er den eneste muligheten en industriell eier har til å erobre norden. Det er direkte naivt å tro noe annet etter IAG sine 3 tidligere oppkjøpsforsøk og Lufthansa sin ene samtale med styret i 2018.
Norwegian har hatt økende yield siden juni og Widerøe har hatt stor økende yield siden overtakelsen. Det er mange som vedder på at selskapet vil bli kjøpt opp ila kort tid. Per i dag er det ingen industriell storeier som selskapet kan dra stordriftsfordeler ut av. SAS ble kjøpt opp for 17 mrd og kjøperne fikk med seg 37 mrd i gjeld.
NAS har en børsverdi på 10,5 mrd, har 11,5 mrd i kontanter, har betalt inn 3,5 mrd i forskudd på nye fly og har ca 3,5 mrd i gjeld som de nå vil kvitte seg med. Klart at NAS er den eneste muligheten en industriell eier har til å erobre norden. Det er direkte naivt å tro noe annet etter IAG sine 3 tidligere oppkjøpsforsøk og Lufthansa sin ene samtale med styret i 2018.
Redigert i går kl 15:23
Du må logge inn for å svare
bassebasse
I går kl 20:37
569
Ransen.. Shorts er problem nå... Alt er veldig bra med nas.. Folketrygden låne aksjer til shorts
nad.oslo
I går kl 21:09
532
For Norwegians del trekker Næss frem at drivstoff, som utgjør en stor del av kostnadene, blir dyrere.
Selskapet har selv anslått at 1 prosent oppgang i dollaren mot kronen gir en effekt på kostnadene på 127 millioner kroner, ifølge den siste kvartalsrapporten.
– På Norwegian vil det slå inn via oljeprisen, sier Næss.
10.5 neste støtte, børsen høy. En korreksjon og vi er under 10. Men det er ingen kjøpere eller tryggere på fly nå. Neste er november tall.
Selskapet har selv anslått at 1 prosent oppgang i dollaren mot kronen gir en effekt på kostnadene på 127 millioner kroner, ifølge den siste kvartalsrapporten.
– På Norwegian vil det slå inn via oljeprisen, sier Næss.
10.5 neste støtte, børsen høy. En korreksjon og vi er under 10. Men det er ingen kjøpere eller tryggere på fly nå. Neste er november tall.
Ransen
I går kl 22:02
460
Næss er en respektert analytiker, men selv de beste må ta med alle elementer i regnestykket. Oljeprisen er nå på sitt laveste på 3 år. Norwegian har hedget 50% i 2025 til litt over dagens spotpris. Billettprisene viser styrke, reiselysten viser styrke og yield øker. Nå blir det en forsiktig vekst i 2025 hvor de optimaliserer de rutene de har med 90 fly og uten Wetlease.
Så får vi se hva det blir. De har i dag liten konkurranse i norden og full effekt av Widerøe kommer i 2025.
Normalt sett vil et resultat på 2 mrd for 2024 gi P/E på 7,5 = 15 kroner aksjen.
Trenden nå er lik som i fjor. Hvis november trafikktall er som forventet med økende yield, hvilket Karlsen antyder i Q3 så starter stigningen.
Så får vi se hva det blir. De har i dag liten konkurranse i norden og full effekt av Widerøe kommer i 2025.
Normalt sett vil et resultat på 2 mrd for 2024 gi P/E på 7,5 = 15 kroner aksjen.
Trenden nå er lik som i fjor. Hvis november trafikktall er som forventet med økende yield, hvilket Karlsen antyder i Q3 så starter stigningen.
Ransen
I dag kl 08:41
177
DNB-megler Gjermund Bråten uttrykker optimisme for Norwegian og anser selskapet som en attraktiv investering. Han fremhever at Norwegian har forbedret sin finansielle posisjon og operasjonelle effektivitet, noe som styrker selskapets konkurranseevne i markedet. Bråten påpeker også at økt etterspørsel etter flyreiser og Norwegians strategiske tiltak kan bidra positivt til selskapets fremtidige inntjening.
NASLover
I dag kl 10:01
67
Flyaksje på billigsalg
Megleren tror at neste år blir godt også for flybransjen, gitt økt kjøpekraft og begrenset kapasitetsvekst.
– Norwegians kostnadsutvikling har skuffet, men inflasjonen er på vei ned,og selskapet tar grep, påpeker han.
– Aksjen prises til 7 ganger estimert inntjening i 2025, mot normalt 10 ganger – og justerer man for avsatt og forventet utbytte, forhåndsbetalinger på fly, og et potensielt salg av jetmaskinene til Widerøe, handler selskapet på bare 3 ganger 2026-estimatet.
https://www.finansavisen.no/industri/2024/11/20/8208479/bull-pa-dansk-bryggeri
Megleren tror at neste år blir godt også for flybransjen, gitt økt kjøpekraft og begrenset kapasitetsvekst.
– Norwegians kostnadsutvikling har skuffet, men inflasjonen er på vei ned,og selskapet tar grep, påpeker han.
– Aksjen prises til 7 ganger estimert inntjening i 2025, mot normalt 10 ganger – og justerer man for avsatt og forventet utbytte, forhåndsbetalinger på fly, og et potensielt salg av jetmaskinene til Widerøe, handler selskapet på bare 3 ganger 2026-estimatet.
https://www.finansavisen.no/industri/2024/11/20/8208479/bull-pa-dansk-bryggeri