NAS - 7 analyst average says the stock should be 14,61 NOK!

MC Axel
NAS 16.08.2024 kl 19:55 229415

It is the analyst's consensus or general agreement that the NAS share's value should be 14,61 NOK on average. This is based on seven analyses, which means the stock will need to rise more than 40% to realize this target


Analysts' Consensus

Number of Analysts 7

Last Close Price 10.30NOK

Average target price 14.61NOK

Spread / Average Target +41.82%



https://www.marketscreener.com/quote/stock/NORWEGIAN-AIR-SHUTTLE-ASA-1413204/news/Norwegian-Air-Shuttle-Notification-of-Major-Holdings-47669263/
Redigert 16.08.2024 kl 19:59 Du må logge inn for å svare
Singa
20.11.2024 kl 10:56 2084

Stepping skrev Magaplask
NAS aksjonerer må vere de mest tålmodige på børsen, dette er seige greier begge veier. Men om den "tar av" så er det ett håp at den hopper riktig høyt. Best of luck
bassebasse
20.11.2024 kl 14:54 1872

November er dårlig månd... Håper på bra fly tall
Ransen
20.11.2024 kl 15:22 1829

November er kanskje dårligere enn andre måneder, men selskapet tilpasser kapasiteten ut fra markedssensorer. Man må følge med på Yielden som rapporteres hver måned. For uten mai og juni i år har yield vært stigende mot samme tidspunkt året før, noe som er meget bra.
Norwegian har hatt økende yield siden juni og Widerøe har hatt stor økende yield siden overtakelsen. Det er mange som vedder på at selskapet vil bli kjøpt opp ila kort tid. Per i dag er det ingen industriell storeier som selskapet kan dra stordriftsfordeler ut av. SAS ble kjøpt opp for 17 mrd og kjøperne fikk med seg 37 mrd i gjeld.
NAS har en børsverdi på 10,5 mrd, har 11,5 mrd i kontanter, har betalt inn 3,5 mrd i forskudd på nye fly og har ca 3,5 mrd i gjeld som de nå vil kvitte seg med. Klart at NAS er den eneste muligheten en industriell eier har til å erobre norden. Det er direkte naivt å tro noe annet etter IAG sine 3 tidligere oppkjøpsforsøk og Lufthansa sin ene samtale med styret i 2018.
Redigert 20.11.2024 kl 15:23 Du må logge inn for å svare
bassebasse
20.11.2024 kl 20:37 1646

Ransen.. Shorts er problem nå... Alt er veldig bra med nas.. Folketrygden låne aksjer til shorts
nad.oslo
20.11.2024 kl 21:09 1609

For Norwegians del trekker Næss frem at drivstoff, som utgjør en stor del av kostnadene, blir dyrere.

Selskapet har selv anslått at 1 prosent oppgang i dollaren mot kronen gir en effekt på kostnadene på 127 millioner kroner, ifølge den siste kvartalsrapporten.

– På Norwegian vil det slå inn via oljeprisen, sier Næss.

10.5 neste støtte, børsen høy. En korreksjon og vi er under 10. Men det er ingen kjøpere eller tryggere på fly nå. Neste er november tall.
Ransen
20.11.2024 kl 22:02 1537

Næss er en respektert analytiker, men selv de beste må ta med alle elementer i regnestykket. Oljeprisen er nå på sitt laveste på 3 år. Norwegian har hedget 50% i 2025 til litt over dagens spotpris. Billettprisene viser styrke, reiselysten viser styrke og yield øker. Nå blir det en forsiktig vekst i 2025 hvor de optimaliserer de rutene de har med 90 fly og uten Wetlease.
Så får vi se hva det blir. De har i dag liten konkurranse i norden og full effekt av Widerøe kommer i 2025.
Normalt sett vil et resultat på 2 mrd for 2024 gi P/E på 7,5 = 15 kroner aksjen.
Trenden nå er lik som i fjor. Hvis november trafikktall er som forventet med økende yield, hvilket Karlsen antyder i Q3 så starter stigningen.
Kåre Grønn
I går kl 00:20 1419

Husk Karlsen ved roret! Kursmål??
Ransen
I går kl 08:41 1254

DNB-megler Gjermund Bråten uttrykker optimisme for Norwegian og anser selskapet som en attraktiv investering. Han fremhever at Norwegian har forbedret sin finansielle posisjon og operasjonelle effektivitet, noe som styrker selskapets konkurranseevne i markedet. Bråten påpeker også at økt etterspørsel etter flyreiser og Norwegians strategiske tiltak kan bidra positivt til selskapets fremtidige inntjening.
NASLover
I går kl 10:01 1144

Flyaksje på billigsalg

Megleren tror at neste år blir godt også for flybransjen, gitt økt kjøpekraft og begrenset kapasitetsvekst.

– Norwegians kostnadsutvikling har skuffet, men inflasjonen er på vei ned,og selskapet tar grep, påpeker han.
– Aksjen prises til 7 ganger estimert inntjening i 2025, mot normalt 10 ganger – og justerer man for avsatt og forventet utbytte, forhåndsbetalinger på fly, og et potensielt salg av jetmaskinene til Widerøe, handler selskapet på bare 3 ganger 2026-estimatet.

https://www.finansavisen.no/industri/2024/11/20/8208479/bull-pa-dansk-bryggeri
Tony83
I går kl 13:10 996

I anticipate very good traffic numbers for November on a YtY basis (especially yield and occupancy)! This can turn the course around and can trigger major rise!
NASLover
I dag kl 10:27 617

500-600 millioner ekstra kostnad bare pga valuta effekt. Kronen svekker hver dag, står 1USD = 11.15 NOK nå
Redigert i dag kl 10:27 Du må logge inn for å svare
Ransen
I dag kl 12:05 504

Chapter 11 neste. Aksjonærene rømmer til RECsi som også er billig nå. Rec har Penger på bok og milliardinntekter. Flyreiser vil ingen ha lenger, men solpaneler i USA er populært for tiden. Spesielt de neste årene med Trump.
Ransen
I dag kl 12:07 502

Hva med de 30% av kostnadene som går i Euro, som nå er på laveste siden 2022…
Hva med drivstoff som nå er på det laveste på 5år.
Mulig at ikkeaksjonærer håper på høy dollar, men USA med verdens største statsgjeld og kommende skattekutt taler ikke for styrking av dollaren
Redigert i dag kl 12:11 Du må logge inn for å svare
Ransen
I dag kl 12:24 475

Denne aksjen handles for kr 16,50 pr 13/2-25 hvis ikke IAG har kjøpt opp gjelden i ettermiddag. Da ser vi snarere fair value på 37 kroner.
Rart å tenke på at selskapet verdsettes lavere nå enn under emisjonen med tanke på dagens verdier i penger, brand, yield og vekst.
Redigert i dag kl 12:29 Du må logge inn for å svare
Tony83
I dag kl 15:09 354

so you are saying that small shareholders sell out from NAS massively and run for RECSI and that's what gives sell pressure and a low price in NAS? Do you really believe this --> small shareholders change NAS for RECSI thus keeping NAS price low?
Strategi
I dag kl 15:21 329

Ransen

Du skal ikke tenke litt igjennom hva du skriver på fora.
For en type du er, rett og slett uredelig, kunnskap har du men du bruker den på en uredelig måte.
Du får se tilbake på dine innlegg de siste månedene så skjønner du sikkert selv.
Strategi
I dag kl 15:35 302

Simply Wall st i går.
Norwegian Air Shuttle ASA
OB:NAS Stock Report
Market Cap: NOK 10.6b
71.7%
Undervalued
Current Price
NOK 11.02
Current Price
NOK 11.02
Fair Value
NOK 38.96

La oss si at fair value er 20-22 etter å ha trukket fra 48 %
https://simplywall.st/stocks/no/transportation/ob-nas/norwegian-air-shuttle-shares
Redigert i dag kl 15:36 Du må logge inn for å svare
Strategi
I dag kl 16:02 249

Kall det hva du vil, jeg siktet til historikk de siste måneder.
Humor kan vi ta på andre tråder.
Jeg setter ærlighet og redelighet rimelig høyt, det burde være en forutsetning for å skrive her inne.
Ransen
I dag kl 16:49 190

Tenker alle som skriver på dette forumet kjenner NAS og verdien av det. Så kan vi diskutere svingningene som inntreffer nokså kronosont og satse der man selv føler er best.
Vi vet jo i en slik småsparerfavoritt så måkker småinvestorene penger inn på konto til storinvestorer ved hjelp av meglerhus og algoritmer.
Litt humor må vi tåle og håper i den forbindelse at ingen på denne tråden har satset stort i REC.
Merk at Trygve Hegnar tier helt om REC men hudfletter NAS da de stadig plukker nye kunder inn i SPENN.
Og helt motsatt med Molnes…
Ransen
I dag kl 16:58 173

Helt ærlig så visste vi at aksjen skulle falle mot Q3, men ble selv overrasket at den gikk under 10.
samme sak vet vi nå fremover, så får vi se hvor det stopper i første halvår 2025.
2022 = kr12,80
2023 = kr14,10
2024 = kr18,45
2025 ?
I følge øygard og enkelte analytikere er NAS bedre nå enn andri før.