NAS - 7 analyst average says the stock should be 14,61 NOK!
It is the analyst's consensus or general agreement that the NAS share's value should be 14,61 NOK on average. This is based on seven analyses, which means the stock will need to rise more than 40% to realize this target
Analysts' Consensus
Number of Analysts 7
Last Close Price 10.30NOK
Average target price 14.61NOK
Spread / Average Target +41.82%
https://www.marketscreener.com/quote/stock/NORWEGIAN-AIR-SHUTTLE-ASA-1413204/news/Norwegian-Air-Shuttle-Notification-of-Major-Holdings-47669263/
Analysts' Consensus
Number of Analysts 7
Last Close Price 10.30NOK
Average target price 14.61NOK
Spread / Average Target +41.82%
https://www.marketscreener.com/quote/stock/NORWEGIAN-AIR-SHUTTLE-ASA-1413204/news/Norwegian-Air-Shuttle-Notification-of-Major-Holdings-47669263/
Redigert 16.08.2024 kl 19:59
Du må logge inn for å svare
KanonBra5
26.11.2024 kl 12:32
3470
Og her er grunnen til at Hegnar skriver bare dritt om Norwegian (som sammarbeider tett med Strawberry (hovedkonkurenten til Scandic))
https://e24.no/boers-og-finans/i/GyrK7J/hotellsmurt-opptur-for-hegnar
https://e24.no/boers-og-finans/i/GyrK7J/hotellsmurt-opptur-for-hegnar
Me
26.11.2024 kl 12:47
3444
Hegnar skriver stort sett negativt om det meste, bortsett fra Sissners STB.
Men vi får til slutt ta ansvar for egne investeringer tenker jeg.
Men vi får til slutt ta ansvar for egne investeringer tenker jeg.
Ransen
26.11.2024 kl 16:51
3258
Qube dekker inn. Det er et tydelig bevis på hvor hen dette går både teknisk og fundamentalt.
Tidspunktet er nok ikke tilfeldig, da flere småaksjonærer vil spille på lag nå før julehandelen.
Jeg letter ikke på volumet før 17-18 kroner er passert...
https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NO0010196140
Tidspunktet er nok ikke tilfeldig, da flere småaksjonærer vil spille på lag nå før julehandelen.
Jeg letter ikke på volumet før 17-18 kroner er passert...
https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NO0010196140
nad.oslo
26.11.2024 kl 20:22
3072
Kl.11.10 gikk en post på 2900k aksjer. Kl.16..10 gikk en post på 750k . Kan det være sundt? Ene på kurs 11.29 den andre på 11.35
Redigert 26.11.2024 kl 20:25
Du må logge inn for å svare
Ransen
27.11.2024 kl 10:35
2751
Det legges ut bolker på 125k aksjer til stadig lavere pris. Først på 11,30 og sist på 11,00. Mye tyder på at short kommer seg greit ut av dette ved god hjelp av aksjonærer som mener at NAS group ikke trenger å ha verdi over kontantbeholdningen.
Hvis selskapet avvikles i dag så er det 15-16 kroner pr aksje direkte til aksjonærene. kanskje mer da Boeingkontrakten har sin verdi i gull der ordrereserven for tiden er på over 6000 fly.
Hvis selskapet avvikles i dag så er det 15-16 kroner pr aksje direkte til aksjonærene. kanskje mer da Boeingkontrakten har sin verdi i gull der ordrereserven for tiden er på over 6000 fly.
Redigert 27.11.2024 kl 10:36
Du må logge inn for å svare
Strategi
27.11.2024 kl 10:56
2719
Et gammelt ordtak er som følger; "man ligger som man reder".
Dette skal du og "co." tenke litt nøye over etter en lang tids servering av diverse useriøse "teorier" etter eget for godt befinnende og egen vinning, med massiv spamming om en-siffrede kurser og annet useriøst tull.
Norwegian Group er et fantastisk selskap etter restrukturering.
Dersom du mener det samme bør du konsentrere deg om det fundamentale og være ærlig i alle henseender.
Du har mye kunnskap det skal du ha for, bruk denne på en god og redelig måte.
Dette skal du og "co." tenke litt nøye over etter en lang tids servering av diverse useriøse "teorier" etter eget for godt befinnende og egen vinning, med massiv spamming om en-siffrede kurser og annet useriøst tull.
Norwegian Group er et fantastisk selskap etter restrukturering.
Dersom du mener det samme bør du konsentrere deg om det fundamentale og være ærlig i alle henseender.
Du har mye kunnskap det skal du ha for, bruk denne på en god og redelig måte.
Redigert 27.11.2024 kl 10:57
Du må logge inn for å svare
JohnK
27.11.2024 kl 11:11
2687
Easyjet deler ut utbytte - går så det spruter: https://www.finansavisen.no/reise-og-fritid/2024/11/27/8211541/vokser-med-flere-milliarder-mer-enn-dobler-utbyttet
Ransen
27.11.2024 kl 12:12
2578
Ensifret kom og takket være aksjonærmassen i NAS kommer ensifret igjen. Denne aksjen går den veien de store vil, så får småaksjonærene velge hva de vil. Dessverre er det i nettopp i NAS at småaksjonærene har størst tap, og det i en aksje som det motsatte er mulig på grunn av alle svingningene..
Ransen
27.11.2024 kl 13:33
2477
Fra denne dato i fjor kr 9,65 og til 20 feb. Kr 17,65 altså 8 kroner opp på kort tid uten Widerøeeffekter og med 2 mrd mindre på bok, 1,3 mrd mer i gjeld og utbyttefond på skarve 1/2 mrd.
Det skjer igjen, men nå med andre og bedre vilkår.
Øygard(styreleder) sier at selskapet er mye mer robust nå enn for ett år siden.
https://www.finansavisen.no/podcast/aksjepodden
Det skjer igjen, men nå med andre og bedre vilkår.
Øygard(styreleder) sier at selskapet er mye mer robust nå enn for ett år siden.
https://www.finansavisen.no/podcast/aksjepodden
Redigert 27.11.2024 kl 13:33
Du må logge inn for å svare
golf`ern
27.11.2024 kl 14:38
2396
Strategi`s beskrivelse av hvordan du holder på er innertier.
En nedgang på ca 40% siden april.
Er det småsparerne sin skyld Ransen?
At du gidder....
En nedgang på ca 40% siden april.
Er det småsparerne sin skyld Ransen?
At du gidder....
Ransen
27.11.2024 kl 15:10
2344
Ja det er nok det. Foruten Sundt som har tjent på salg fra kr 18,50 og nedover så er det småsparerne som har fulgt med ned. Warren Buffet har ikke vært der han er i dag hvis han solgte hver gang aksjekursen svingte ned. Børs handler om overføring av verdier fra utålmodige til tålmodige.
Men det er helt greit for meg at andre sitter i sin egen boble med helt andre oppfattninger av den virkelige verden. Noen skal da tjene på ulikhetene…
Men det er helt greit for meg at andre sitter i sin egen boble med helt andre oppfattninger av den virkelige verden. Noen skal da tjene på ulikhetene…
Ransen
27.11.2024 kl 15:17
2328
Nr2:
Ingen hadde turt å shorte over 3% et slikt kapitalisert selskap som formelig flommer over av penger uten vissheten om at det er 80000 småsparere her. Det vllle vært et økomomisk selvmord…
Ingen hadde turt å shorte over 3% et slikt kapitalisert selskap som formelig flommer over av penger uten vissheten om at det er 80000 småsparere her. Det vllle vært et økomomisk selvmord…
Strategi
27.11.2024 kl 16:14
2268
Det er vel kanskje akkurat dette du spiller på Ransen.
Dette tror jeg går helt opp til meglerbordene.
Dette tror jeg går helt opp til meglerbordene.
Ransen
27.11.2024 kl 16:41
2229
Trengs vel ikke å utdypes: https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NO0010196140
nad.oslo
27.11.2024 kl 16:46
2212
750k igår var en short som forsvant, men den andre tror jeg er sundt på 2900k. Kanskje den faller mer når det blir kjent at Sundt selger på disse nivåene?
Tony83
27.11.2024 kl 18:42
2067
What do these numbers (5 and 19 mln) mean? Shares lent and still unsold or lent and sold?
gmtrade
27.11.2024 kl 19:08
2028
Shares sold
Redigert 27.11.2024 kl 19:09
Du må logge inn for å svare
Tony83
27.11.2024 kl 19:40
1991
Then they have to buy them back in order to return to the lender --> thus creating a buying pressure?
gmtrade
27.11.2024 kl 21:44
1872
That's correct, bur these are major players. They are able to get out while simultaneously selling and thereby making sales pressure and falling stock price. Scared as we are, we will sell them back our stocks for Black Friday prices..
Ransen
28.11.2024 kl 09:41
1506
De sliter med å holde igjen, men etter å ha vært oppe i kr18,50 tidligere i år så er det stadig noen som bukker under og selger til stor tilfredsstillelse for Qube og gjengen.
At folk reiser mer og mer, billettene blir dyrere og dyrere og NAS blir bedre og bedre kommer ikke frem for tallene viser fakta i Q4.
At folk reiser mer og mer, billettene blir dyrere og dyrere og NAS blir bedre og bedre kommer ikke frem for tallene viser fakta i Q4.
Fjellbris
28.11.2024 kl 09:45
1495
Får virkelig håpe NAS unngår økt flyskatt a 2 milliarder:
De foreslåtte økningene i Avinor-avgiftene er på 50 prosent, tilsvarende to milliarder kroner, ifølge Norwegian-sjef Geir Karlsen. Han kaller dette helt uakseptabelt.
– Dette er en gigantisk ekstraregning for flyselskapene, som kommer på toppen av en allerede krevende situasjon. Økte kostnader vil uunngåelig føre til at det blir dyrere å fly i Norge, sier Karlsen.
Norwegian-sjefen mener slike avgiftsøkninger vil være direkte næringsfiendtlige dersom de skulle bli en realitet.
– De setter norske arbeidsplasser og rutetilbudet i fare, spesielt i distriktene, sier Karlsen.
Karlsen peker på at flypassasjeravgiften fjernes helt i Sverige.
– Konsekvensene vil på sikt føre til at vi som flyselskap vil vokse utenfor Norge, og jeg er svært redd for at vi vil måtte redusere tilbudet her hjemme.
Økte avgifter vil kunne gjøre det direkte ulønnsomt å opprettholde flyruter til en rekke steder, noe som vil ramme både næringsliv og lokalbefolkning hardt, ifølge Karlsen.
Samtidig har regjeringen kommet flyselskapene i møte med lavere flypassasjeravgift. Det holder ikke, mener bransjen.
https://e24.no/naeringsliv/i/QMazbq/advarer-om-hoeyere-flypriser-dramatisk?referer=https%3A%2F%2Fwww.vg.no
De foreslåtte økningene i Avinor-avgiftene er på 50 prosent, tilsvarende to milliarder kroner, ifølge Norwegian-sjef Geir Karlsen. Han kaller dette helt uakseptabelt.
– Dette er en gigantisk ekstraregning for flyselskapene, som kommer på toppen av en allerede krevende situasjon. Økte kostnader vil uunngåelig føre til at det blir dyrere å fly i Norge, sier Karlsen.
Norwegian-sjefen mener slike avgiftsøkninger vil være direkte næringsfiendtlige dersom de skulle bli en realitet.
– De setter norske arbeidsplasser og rutetilbudet i fare, spesielt i distriktene, sier Karlsen.
Karlsen peker på at flypassasjeravgiften fjernes helt i Sverige.
– Konsekvensene vil på sikt føre til at vi som flyselskap vil vokse utenfor Norge, og jeg er svært redd for at vi vil måtte redusere tilbudet her hjemme.
Økte avgifter vil kunne gjøre det direkte ulønnsomt å opprettholde flyruter til en rekke steder, noe som vil ramme både næringsliv og lokalbefolkning hardt, ifølge Karlsen.
Samtidig har regjeringen kommet flyselskapene i møte med lavere flypassasjeravgift. Det holder ikke, mener bransjen.
https://e24.no/naeringsliv/i/QMazbq/advarer-om-hoeyere-flypriser-dramatisk?referer=https%3A%2F%2Fwww.vg.no
Redigert 28.11.2024 kl 09:48
Du må logge inn for å svare
Ransen
28.11.2024 kl 10:04
1463
I sverige setter de flypassasjeravgiften til 0, setter ned renten, det er full fart i boligbyggingen, inflasjonen er stagnert og gode jobbtall. Det er helt uten et oljefond på nitten tusen milliarder.
Takk og farvel til Støre og co om et års tid.
Takk og farvel til Støre og co om et års tid.
nima
28.11.2024 kl 10:25
1426
Alle burde vel skjønne , det er AP som styrer og AP er jo avgifts partiet med god hjelp av SV. Håper på bedring etter neste valg, men er usikker på H om det blir så mye bedre med de i stolen, setter min lit på at FRP kommer i regjeringen
bassebasse
28.11.2024 kl 12:18
1315
Størrste korrupsjon i Norge for tiden er grønn og pytte avgifter på bedrifter og vanlig folk.... Vinner er kamarater og dem selv
Bullen
28.11.2024 kl 13:12
1237
Ja, skal bli deilig å bli kvitt den gjengen
Det offentlige i Norge er en verkebyll som overhode ikke er resultat orientert.
Når Avinor gjør det dårlig, skal flyselskapene blø. Ledelsen i Avinor tjener like mye penger uansett hva som skjer.
Håpløst dette
Det offentlige i Norge er en verkebyll som overhode ikke er resultat orientert.
Når Avinor gjør det dårlig, skal flyselskapene blø. Ledelsen i Avinor tjener like mye penger uansett hva som skjer.
Håpløst dette
NASLover
28.11.2024 kl 22:39
960
Da er det sundt clown har solgt ytterligere 3.6 millioner aksjer i de siste dagene, har igjen 2.81% tilsvarer 27 millioner ...kommer børsmelding i morgen. blir veldig glad at han blir ute så fort som mulig.
Redigert 28.11.2024 kl 22:39
Du må logge inn for å svare
Ransen
28.11.2024 kl 23:01
936
Noen kjøper jo aksjene til sundt. Det kan enten være aksjonærer som har troen på selskapet eller et bytte i shortinndekking.
Det kommer ikke børsmelding på under 5%.
Det kommer ikke børsmelding på under 5%.
Fjellbris
28.11.2024 kl 23:21
904
Riktig at der ikke kommer børsmelding når man (Sundt) allerede er under 5%, men kan jo komme børsmelding som NAS Lover antyder i morgen om noen nå har kjøpt seg over 5%.
Redigert 28.11.2024 kl 23:21
Du må logge inn for å svare
Ransen
I går kl 08:24
736
Tenker at ved neste oppdatering fra investtech så er kursen stukket ut av den fallende trendkanalen, noe som kan indikere videre oppgang mot neste motstand på 13.
Volumballansen er endret og kjøperne hever stadig prisen. Det ligger ca 25 mill aksjer short til startpris rundt kr 11, som kan indikere snarlig inndekking dersom kursen fortsetter opp.
DNB har forsiktig kursmål på 14 kroner i vinter, Mossige fastholder på 9 kroner fra tidlig høst.
Stort sett alt av solturer i julen er solgt og det er enorm pågang andre veien til vinter og nordlys.
Ser man langsiktig så er det tydelig mindre kapasitet ut i 2025 og noen reiser til populære reisemål er allerede fullbooket for sommer og høst 25.
Tenker at NAS vurderer utflagging til EU land da dagens regjering ikke viser intreresse for EU-støtteordninger for luftfarten. Her gjelder blant annet bidrag til biodrivstoff, men også statsbudsjettets forslag til flyplassavgifter kan få begeret til å renne over.
Volumballansen er endret og kjøperne hever stadig prisen. Det ligger ca 25 mill aksjer short til startpris rundt kr 11, som kan indikere snarlig inndekking dersom kursen fortsetter opp.
DNB har forsiktig kursmål på 14 kroner i vinter, Mossige fastholder på 9 kroner fra tidlig høst.
Stort sett alt av solturer i julen er solgt og det er enorm pågang andre veien til vinter og nordlys.
Ser man langsiktig så er det tydelig mindre kapasitet ut i 2025 og noen reiser til populære reisemål er allerede fullbooket for sommer og høst 25.
Tenker at NAS vurderer utflagging til EU land da dagens regjering ikke viser intreresse for EU-støtteordninger for luftfarten. Her gjelder blant annet bidrag til biodrivstoff, men også statsbudsjettets forslag til flyplassavgifter kan få begeret til å renne over.
nad.oslo
I går kl 08:36
712
Pdt som forsvant fra 0,5% short lista er ikke ute, de rikk under 5% grensen med sine solgre 750k aksjer.
Som jeg mistenkte om at Sundt har solgt da er det bekreftet igår 23.00 tiden.
Dnb sin anbefaling på 14 er for 2025 de skriver idag at neste uke er det november tall som er viktige
Som jeg mistenkte om at Sundt har solgt da er det bekreftet igår 23.00 tiden.
Dnb sin anbefaling på 14 er for 2025 de skriver idag at neste uke er det november tall som er viktige
Redigert i går kl 08:50
Du må logge inn for å svare
Fjellbris
I går kl 09:04
643
Godt at Sundt snart er ute, lurer på hvem som kjøper og om vi ikke får noen nye kjøps flaggemeldinger om ikke så altfor lenge😉
Ransen
I går kl 09:40
593
Det bør komme en større industriell flyaktør inn på eiersiden. Det går ikke an å drive et flyselskap alene med så mye løst krutt på eiersiden. Heldigvis er Fredriksen stabil og venter på utbyttet sitt, enn så lenge. Sundt er sur for at NAS inngikk samarbeid med deres hovedkonkurrent. Og om det er viktig å ha en industriell aktør på eiersiden typ IAG eller Lufthansa, så er svaret ja.
Det kan hentes stordriftsfordeler i alle ledd, der er hjelp å få om ting går galt, det er interesse for å skape verdier for aksjonærene.
Det er teoretisk mulig at dagens regjering klarer å knuse alt næringsliv i landet utenom bøndene på sitt siste år. Det er ikke såpass at de en gang gidder å møte opp i EU-parlamentet for å motsvare på EU's forslag som på godt og vondt blir tredd nedover på Norge. Ref plaskpant og oppgradering av gamle boliger samt vedfyring.
På mange måter er svenskene 10 ganger smartere enn oss.
Det kan hentes stordriftsfordeler i alle ledd, der er hjelp å få om ting går galt, det er interesse for å skape verdier for aksjonærene.
Det er teoretisk mulig at dagens regjering klarer å knuse alt næringsliv i landet utenom bøndene på sitt siste år. Det er ikke såpass at de en gang gidder å møte opp i EU-parlamentet for å motsvare på EU's forslag som på godt og vondt blir tredd nedover på Norge. Ref plaskpant og oppgradering av gamle boliger samt vedfyring.
På mange måter er svenskene 10 ganger smartere enn oss.
Ransen
I går kl 09:48
575
Eksempel på løst krutt er:
NAS tjener to milliarder på årets viktigste kvartal, men ikke godt nok og straffes med nedgang på nesten 13%
Norse taper 68 millioner på årets viktigste og beste kvartal og sikrer et gigantunderskudd for året, men stiger 5%
NAS tjener to milliarder på årets viktigste kvartal, men ikke godt nok og straffes med nedgang på nesten 13%
Norse taper 68 millioner på årets viktigste og beste kvartal og sikrer et gigantunderskudd for året, men stiger 5%
Tony83
I går kl 15:27
319
Can the course rise on November traffic numbers (I anticipate them to be good)? Lately there was usually a decline after the publishing of traffic number irrespective of where they were good or bad!
Redigert i går kl 16:41
Du må logge inn for å svare
SenorLopez
I går kl 19:54
190
Yes it can, or it may drop. In my experience, in a larger perspective individual traffic numbers seen alone rarely influence the price much. They're an indicator sure, but they can be good every month yet the quarterly ends up disappointing, so the biggest impact is how hyped people are beforehand, usually followed by a correction afterwards once the numbers are out and that hype (whether positive or negative) fades.
Plus, people who are aware of this effect will try and profit from it, buying at nearest low point then selling once the price peaks or vice versa depending on the vibe, leading to further fallout once the numbers are out and the price settles.
What traffic numbers can do though, if every month indeed delivers, is to create extra hype towards that quarterly report, leading to a proper rise prior to it if everyone expects that result to match their positives.
So tldr: Maybe, but maybe not. They're more relevant seen in union, as an indication towards the quarterly report.
If these numbers are good, and the December figures too impresses, then I expect a lot of optimism between those figures and the next result.
If they are bad however (doubt it), it always impacts negatively.
Plus, people who are aware of this effect will try and profit from it, buying at nearest low point then selling once the price peaks or vice versa depending on the vibe, leading to further fallout once the numbers are out and the price settles.
What traffic numbers can do though, if every month indeed delivers, is to create extra hype towards that quarterly report, leading to a proper rise prior to it if everyone expects that result to match their positives.
So tldr: Maybe, but maybe not. They're more relevant seen in union, as an indication towards the quarterly report.
If these numbers are good, and the December figures too impresses, then I expect a lot of optimism between those figures and the next result.
If they are bad however (doubt it), it always impacts negatively.
Redigert i går kl 20:30
Du må logge inn for å svare
Ransen
I går kl 21:54
130
Yield har vært økende helt siden juni, da var den litt ned og aksjen ble hardt straffet i tiden etter.
Ellers var det gode tall for oktober. For de kommende månedene sier karlsen følgende. Vi øker kapasiteten med 15% denne vinteren sammenlignet med vinteren i fjor for å ta unna den økende etterspørsel av blant annet vinterturistme fra søreuropa. 60% av denne kapasiteten er allerede solgt ved Q3 og etterspørselen ser svært bra ut til langt ut i 2025. Avinor bekrefter trafikkøkningen.
For kostnadene sies det følgende. Det er hedget fuel for 70% ut 2024 og 50% ut 2025 til rundt dagens spotpris. Dette er 20% lavere enn tidligere. Kronekursen er en hodepine, men det rapporteres om gode billettpriser. Selskapet skal ikke bruke Wetlease i 2025, men finpusse på eksisterende ruter med 90 egne fly.
For resten av 2024 og 2025 påløper ingen store kostnader til ansettelser og opplæring. Det ble bokført kostnad på ansettelse og opplæring av 750 nye ansatte i Q3.
Widerøe ble kontantkjøpt for 1,1 mrd i Q1.
Disse kostnadene bør man huske ved resultatkonsensus som opprinnelig var 3,1mrd, men nedjustert til 2,4 mrd.
Norwegien/Widerøe gjør det faktisk svært bra, og er attraktivt for oppkjøp.
Ellers var det gode tall for oktober. For de kommende månedene sier karlsen følgende. Vi øker kapasiteten med 15% denne vinteren sammenlignet med vinteren i fjor for å ta unna den økende etterspørsel av blant annet vinterturistme fra søreuropa. 60% av denne kapasiteten er allerede solgt ved Q3 og etterspørselen ser svært bra ut til langt ut i 2025. Avinor bekrefter trafikkøkningen.
For kostnadene sies det følgende. Det er hedget fuel for 70% ut 2024 og 50% ut 2025 til rundt dagens spotpris. Dette er 20% lavere enn tidligere. Kronekursen er en hodepine, men det rapporteres om gode billettpriser. Selskapet skal ikke bruke Wetlease i 2025, men finpusse på eksisterende ruter med 90 egne fly.
For resten av 2024 og 2025 påløper ingen store kostnader til ansettelser og opplæring. Det ble bokført kostnad på ansettelse og opplæring av 750 nye ansatte i Q3.
Widerøe ble kontantkjøpt for 1,1 mrd i Q1.
Disse kostnadene bør man huske ved resultatkonsensus som opprinnelig var 3,1mrd, men nedjustert til 2,4 mrd.
Norwegien/Widerøe gjør det faktisk svært bra, og er attraktivt for oppkjøp.