NAS - 7 analyst average says the stock should be 14,61 NOK!
It is the analyst's consensus or general agreement that the NAS share's value should be 14,61 NOK on average. This is based on seven analyses, which means the stock will need to rise more than 40% to realize this target
Analysts' Consensus
Number of Analysts 7
Last Close Price 10.30NOK
Average target price 14.61NOK
Spread / Average Target +41.82%
https://www.marketscreener.com/quote/stock/NORWEGIAN-AIR-SHUTTLE-ASA-1413204/news/Norwegian-Air-Shuttle-Notification-of-Major-Holdings-47669263/
Analysts' Consensus
Number of Analysts 7
Last Close Price 10.30NOK
Average target price 14.61NOK
Spread / Average Target +41.82%
https://www.marketscreener.com/quote/stock/NORWEGIAN-AIR-SHUTTLE-ASA-1413204/news/Norwegian-Air-Shuttle-Notification-of-Major-Holdings-47669263/
Redigert 16.08.2024 kl 19:59
Du må logge inn for å svare
Ransen
28.11.2024 kl 09:41
3295
De sliter med å holde igjen, men etter å ha vært oppe i kr18,50 tidligere i år så er det stadig noen som bukker under og selger til stor tilfredsstillelse for Qube og gjengen.
At folk reiser mer og mer, billettene blir dyrere og dyrere og NAS blir bedre og bedre kommer ikke frem for tallene viser fakta i Q4.
At folk reiser mer og mer, billettene blir dyrere og dyrere og NAS blir bedre og bedre kommer ikke frem for tallene viser fakta i Q4.
Fjellbris
28.11.2024 kl 09:45
3336
Får virkelig håpe NAS unngår økt flyskatt a 2 milliarder:
De foreslåtte økningene i Avinor-avgiftene er på 50 prosent, tilsvarende to milliarder kroner, ifølge Norwegian-sjef Geir Karlsen. Han kaller dette helt uakseptabelt.
– Dette er en gigantisk ekstraregning for flyselskapene, som kommer på toppen av en allerede krevende situasjon. Økte kostnader vil uunngåelig føre til at det blir dyrere å fly i Norge, sier Karlsen.
Norwegian-sjefen mener slike avgiftsøkninger vil være direkte næringsfiendtlige dersom de skulle bli en realitet.
– De setter norske arbeidsplasser og rutetilbudet i fare, spesielt i distriktene, sier Karlsen.
Karlsen peker på at flypassasjeravgiften fjernes helt i Sverige.
– Konsekvensene vil på sikt føre til at vi som flyselskap vil vokse utenfor Norge, og jeg er svært redd for at vi vil måtte redusere tilbudet her hjemme.
Økte avgifter vil kunne gjøre det direkte ulønnsomt å opprettholde flyruter til en rekke steder, noe som vil ramme både næringsliv og lokalbefolkning hardt, ifølge Karlsen.
Samtidig har regjeringen kommet flyselskapene i møte med lavere flypassasjeravgift. Det holder ikke, mener bransjen.
https://e24.no/naeringsliv/i/QMazbq/advarer-om-hoeyere-flypriser-dramatisk?referer=https%3A%2F%2Fwww.vg.no
De foreslåtte økningene i Avinor-avgiftene er på 50 prosent, tilsvarende to milliarder kroner, ifølge Norwegian-sjef Geir Karlsen. Han kaller dette helt uakseptabelt.
– Dette er en gigantisk ekstraregning for flyselskapene, som kommer på toppen av en allerede krevende situasjon. Økte kostnader vil uunngåelig føre til at det blir dyrere å fly i Norge, sier Karlsen.
Norwegian-sjefen mener slike avgiftsøkninger vil være direkte næringsfiendtlige dersom de skulle bli en realitet.
– De setter norske arbeidsplasser og rutetilbudet i fare, spesielt i distriktene, sier Karlsen.
Karlsen peker på at flypassasjeravgiften fjernes helt i Sverige.
– Konsekvensene vil på sikt føre til at vi som flyselskap vil vokse utenfor Norge, og jeg er svært redd for at vi vil måtte redusere tilbudet her hjemme.
Økte avgifter vil kunne gjøre det direkte ulønnsomt å opprettholde flyruter til en rekke steder, noe som vil ramme både næringsliv og lokalbefolkning hardt, ifølge Karlsen.
Samtidig har regjeringen kommet flyselskapene i møte med lavere flypassasjeravgift. Det holder ikke, mener bransjen.
https://e24.no/naeringsliv/i/QMazbq/advarer-om-hoeyere-flypriser-dramatisk?referer=https%3A%2F%2Fwww.vg.no
Redigert 28.11.2024 kl 09:48
Du må logge inn for å svare
Ransen
28.11.2024 kl 10:04
3351
I sverige setter de flypassasjeravgiften til 0, setter ned renten, det er full fart i boligbyggingen, inflasjonen er stagnert og gode jobbtall. Det er helt uten et oljefond på nitten tusen milliarder.
Takk og farvel til Støre og co om et års tid.
Takk og farvel til Støre og co om et års tid.
nima
28.11.2024 kl 10:25
3327
Alle burde vel skjønne , det er AP som styrer og AP er jo avgifts partiet med god hjelp av SV. Håper på bedring etter neste valg, men er usikker på H om det blir så mye bedre med de i stolen, setter min lit på at FRP kommer i regjeringen
bassebasse
28.11.2024 kl 12:18
3216
Størrste korrupsjon i Norge for tiden er grønn og pytte avgifter på bedrifter og vanlig folk.... Vinner er kamarater og dem selv
Bullen
28.11.2024 kl 13:12
3140
Ja, skal bli deilig å bli kvitt den gjengen
Det offentlige i Norge er en verkebyll som overhode ikke er resultat orientert.
Når Avinor gjør det dårlig, skal flyselskapene blø. Ledelsen i Avinor tjener like mye penger uansett hva som skjer.
Håpløst dette
Det offentlige i Norge er en verkebyll som overhode ikke er resultat orientert.
Når Avinor gjør det dårlig, skal flyselskapene blø. Ledelsen i Avinor tjener like mye penger uansett hva som skjer.
Håpløst dette
NASLover
28.11.2024 kl 22:39
2877
Da er det sundt clown har solgt ytterligere 3.6 millioner aksjer i de siste dagene, har igjen 2.81% tilsvarer 27 millioner ...kommer børsmelding i morgen. blir veldig glad at han blir ute så fort som mulig.
Redigert 28.11.2024 kl 22:39
Du må logge inn for å svare
Ransen
28.11.2024 kl 23:01
2871
Noen kjøper jo aksjene til sundt. Det kan enten være aksjonærer som har troen på selskapet eller et bytte i shortinndekking.
Det kommer ikke børsmelding på under 5%.
Det kommer ikke børsmelding på under 5%.
Fjellbris
28.11.2024 kl 23:21
2845
Riktig at der ikke kommer børsmelding når man (Sundt) allerede er under 5%, men kan jo komme børsmelding som NAS Lover antyder i morgen om noen nå har kjøpt seg over 5%.
Redigert 28.11.2024 kl 23:21
Du må logge inn for å svare
Ransen
29.11.2024 kl 08:24
2883
Tenker at ved neste oppdatering fra investtech så er kursen stukket ut av den fallende trendkanalen, noe som kan indikere videre oppgang mot neste motstand på 13.
Volumballansen er endret og kjøperne hever stadig prisen. Det ligger ca 25 mill aksjer short til startpris rundt kr 11, som kan indikere snarlig inndekking dersom kursen fortsetter opp.
DNB har forsiktig kursmål på 14 kroner i vinter, Mossige fastholder på 9 kroner fra tidlig høst.
Stort sett alt av solturer i julen er solgt og det er enorm pågang andre veien til vinter og nordlys.
Ser man langsiktig så er det tydelig mindre kapasitet ut i 2025 og noen reiser til populære reisemål er allerede fullbooket for sommer og høst 25.
Tenker at NAS vurderer utflagging til EU land da dagens regjering ikke viser intreresse for EU-støtteordninger for luftfarten. Her gjelder blant annet bidrag til biodrivstoff, men også statsbudsjettets forslag til flyplassavgifter kan få begeret til å renne over.
Volumballansen er endret og kjøperne hever stadig prisen. Det ligger ca 25 mill aksjer short til startpris rundt kr 11, som kan indikere snarlig inndekking dersom kursen fortsetter opp.
DNB har forsiktig kursmål på 14 kroner i vinter, Mossige fastholder på 9 kroner fra tidlig høst.
Stort sett alt av solturer i julen er solgt og det er enorm pågang andre veien til vinter og nordlys.
Ser man langsiktig så er det tydelig mindre kapasitet ut i 2025 og noen reiser til populære reisemål er allerede fullbooket for sommer og høst 25.
Tenker at NAS vurderer utflagging til EU land da dagens regjering ikke viser intreresse for EU-støtteordninger for luftfarten. Her gjelder blant annet bidrag til biodrivstoff, men også statsbudsjettets forslag til flyplassavgifter kan få begeret til å renne over.
nad.oslo
29.11.2024 kl 08:36
2863
Pdt som forsvant fra 0,5% short lista er ikke ute, de rikk under 5% grensen med sine solgre 750k aksjer.
Som jeg mistenkte om at Sundt har solgt da er det bekreftet igår 23.00 tiden.
Dnb sin anbefaling på 14 er for 2025 de skriver idag at neste uke er det november tall som er viktige
Som jeg mistenkte om at Sundt har solgt da er det bekreftet igår 23.00 tiden.
Dnb sin anbefaling på 14 er for 2025 de skriver idag at neste uke er det november tall som er viktige
Redigert 29.11.2024 kl 08:50
Du må logge inn for å svare
Fjellbris
29.11.2024 kl 09:04
2816
Godt at Sundt snart er ute, lurer på hvem som kjøper og om vi ikke får noen nye kjøps flaggemeldinger om ikke så altfor lenge😉
Ransen
29.11.2024 kl 09:40
2878
Det bør komme en større industriell flyaktør inn på eiersiden. Det går ikke an å drive et flyselskap alene med så mye løst krutt på eiersiden. Heldigvis er Fredriksen stabil og venter på utbyttet sitt, enn så lenge. Sundt er sur for at NAS inngikk samarbeid med deres hovedkonkurrent. Og om det er viktig å ha en industriell aktør på eiersiden typ IAG eller Lufthansa, så er svaret ja.
Det kan hentes stordriftsfordeler i alle ledd, der er hjelp å få om ting går galt, det er interesse for å skape verdier for aksjonærene.
Det er teoretisk mulig at dagens regjering klarer å knuse alt næringsliv i landet utenom bøndene på sitt siste år. Det er ikke såpass at de en gang gidder å møte opp i EU-parlamentet for å motsvare på EU's forslag som på godt og vondt blir tredd nedover på Norge. Ref plaskpant og oppgradering av gamle boliger samt vedfyring.
På mange måter er svenskene 10 ganger smartere enn oss.
Det kan hentes stordriftsfordeler i alle ledd, der er hjelp å få om ting går galt, det er interesse for å skape verdier for aksjonærene.
Det er teoretisk mulig at dagens regjering klarer å knuse alt næringsliv i landet utenom bøndene på sitt siste år. Det er ikke såpass at de en gang gidder å møte opp i EU-parlamentet for å motsvare på EU's forslag som på godt og vondt blir tredd nedover på Norge. Ref plaskpant og oppgradering av gamle boliger samt vedfyring.
På mange måter er svenskene 10 ganger smartere enn oss.
Ransen
29.11.2024 kl 09:48
2981
Eksempel på løst krutt er:
NAS tjener to milliarder på årets viktigste kvartal, men ikke godt nok og straffes med nedgang på nesten 13%
Norse taper 68 millioner på årets viktigste og beste kvartal og sikrer et gigantunderskudd for året, men stiger 5%
NAS tjener to milliarder på årets viktigste kvartal, men ikke godt nok og straffes med nedgang på nesten 13%
Norse taper 68 millioner på årets viktigste og beste kvartal og sikrer et gigantunderskudd for året, men stiger 5%
Tony83
29.11.2024 kl 15:27
2850
Can the course rise on November traffic numbers (I anticipate them to be good)? Lately there was usually a decline after the publishing of traffic number irrespective of where they were good or bad!
Redigert 29.11.2024 kl 16:41
Du må logge inn for å svare
SenorLopez
29.11.2024 kl 19:54
3169
Yes it can, or it may drop. In my experience, in a larger perspective individual traffic numbers seen alone rarely influence the price much. They're an indicator sure, but they can be good every month yet the quarterly ends up disappointing, so the biggest impact is how hyped people are beforehand, usually followed by a correction afterwards once the numbers are out and that hype (whether positive or negative) fades.
Plus, people who are aware of this effect will try and profit from it, buying at nearest low point then selling once the price peaks or vice versa depending on the vibe, leading to further fallout once the numbers are out and the price settles.
What traffic numbers can do though, if every month indeed delivers, is to create extra hype towards that quarterly report, leading to a proper rise prior to it if everyone expects that result to match their positives.
So tldr: Maybe, but maybe not. They're more relevant seen in union, as an indication towards the quarterly report.
If these numbers are good, and the December figures too impresses, then I expect a lot of optimism between those figures and the next result.
If they are bad however (doubt it), it always impacts negatively.
Plus, people who are aware of this effect will try and profit from it, buying at nearest low point then selling once the price peaks or vice versa depending on the vibe, leading to further fallout once the numbers are out and the price settles.
What traffic numbers can do though, if every month indeed delivers, is to create extra hype towards that quarterly report, leading to a proper rise prior to it if everyone expects that result to match their positives.
So tldr: Maybe, but maybe not. They're more relevant seen in union, as an indication towards the quarterly report.
If these numbers are good, and the December figures too impresses, then I expect a lot of optimism between those figures and the next result.
If they are bad however (doubt it), it always impacts negatively.
Redigert 29.11.2024 kl 20:30
Du må logge inn for å svare
Ransen
29.11.2024 kl 21:54
3148
Yield har vært økende helt siden juni, da var den litt ned og aksjen ble hardt straffet i tiden etter.
Ellers var det gode tall for oktober. For de kommende månedene sier karlsen følgende. Vi øker kapasiteten med 15% denne vinteren sammenlignet med vinteren i fjor for å ta unna den økende etterspørsel av blant annet vinterturistme fra søreuropa. 60% av denne kapasiteten er allerede solgt ved Q3 og etterspørselen ser svært bra ut til langt ut i 2025. Avinor bekrefter trafikkøkningen.
For kostnadene sies det følgende. Det er hedget fuel for 70% ut 2024 og 50% ut 2025 til rundt dagens spotpris. Dette er 20% lavere enn tidligere. Kronekursen er en hodepine, men det rapporteres om gode billettpriser. Selskapet skal ikke bruke Wetlease i 2025, men finpusse på eksisterende ruter med 90 egne fly.
For resten av 2024 og 2025 påløper ingen store kostnader til ansettelser og opplæring. Det ble bokført kostnad på ansettelse og opplæring av 750 nye ansatte i Q3.
Widerøe ble kontantkjøpt for 1,1 mrd i Q1.
Disse kostnadene bør man huske ved resultatkonsensus som opprinnelig var 3,1mrd, men nedjustert til 2,4 mrd.
Norwegien/Widerøe gjør det faktisk svært bra, og er attraktivt for oppkjøp.
Ellers var det gode tall for oktober. For de kommende månedene sier karlsen følgende. Vi øker kapasiteten med 15% denne vinteren sammenlignet med vinteren i fjor for å ta unna den økende etterspørsel av blant annet vinterturistme fra søreuropa. 60% av denne kapasiteten er allerede solgt ved Q3 og etterspørselen ser svært bra ut til langt ut i 2025. Avinor bekrefter trafikkøkningen.
For kostnadene sies det følgende. Det er hedget fuel for 70% ut 2024 og 50% ut 2025 til rundt dagens spotpris. Dette er 20% lavere enn tidligere. Kronekursen er en hodepine, men det rapporteres om gode billettpriser. Selskapet skal ikke bruke Wetlease i 2025, men finpusse på eksisterende ruter med 90 egne fly.
For resten av 2024 og 2025 påløper ingen store kostnader til ansettelser og opplæring. Det ble bokført kostnad på ansettelse og opplæring av 750 nye ansatte i Q3.
Widerøe ble kontantkjøpt for 1,1 mrd i Q1.
Disse kostnadene bør man huske ved resultatkonsensus som opprinnelig var 3,1mrd, men nedjustert til 2,4 mrd.
Norwegien/Widerøe gjør det faktisk svært bra, og er attraktivt for oppkjøp.
Ransen
02.12.2024 kl 09:39
2644
Virker som om aksjen er blitt uinteressant igjen og taper terreng i mot mer risikofylte investeringer. Fortsatt er aksjen billig: DNB sier 14 kroner
Tall:
Cash: 9,4 mrd i Q323 mot 11,5mrd i Q324
Yield: 0,93 i Q323 mot 0,95 i Q324
Enhetskost: 0,82 i Q323 mot 0,83 i Q324
Børsverdi 10,78mrd - altså priset som en kriseaksje som må hente penger til en ukjent emisjonskurs.
Tall:
Cash: 9,4 mrd i Q323 mot 11,5mrd i Q324
Yield: 0,93 i Q323 mot 0,95 i Q324
Enhetskost: 0,82 i Q323 mot 0,83 i Q324
Børsverdi 10,78mrd - altså priset som en kriseaksje som må hente penger til en ukjent emisjonskurs.
NASLover
02.12.2024 kl 12:08
4599
Noen som har peiling når Norwegian blir konkurs sånn ca?
Redigert 02.12.2024 kl 12:08
Du må logge inn for å svare
Tony83
02.12.2024 kl 12:27
4585
I think this time the course will go up after the traffic numbers! contrary to the last time trend.
Ransen
02.12.2024 kl 14:22
4518
Skikkelig cyber monday i NAS i dag. Er imponert over salgsviljen til tross for kjøpsbolker på 120 k aksjer.
Strategi
02.12.2024 kl 14:25
4521
Dette er en komp mot overmakta.
Det som er fasit nå er at overmakta kommer på kjøps siden.
Det som er fasit nå er at overmakta kommer på kjøps siden.
NASLover
02.12.2024 kl 15:33
4440
Som nevnt tidligere, kursen skal ikke passere 11.5 før nyttår og kanskje før SUNDT clown er helt ute.
Redigert 02.12.2024 kl 15:34
Du må logge inn for å svare
Strategi
02.12.2024 kl 15:39
4423
Dette er bare piss, ingen grunn til at kursen skal falle tilbake, det var heller ingen god grunn for at den falt tilbake fra 13 for et par måneder siden.
Dette er renspikket trader basert fra deg, Ransen og en haug med tradere .
Det er mitt tips.
Håper nå Karlsen kommer på banen.
Dette er renspikket trader basert fra deg, Ransen og en haug med tradere .
Det er mitt tips.
Håper nå Karlsen kommer på banen.
Redigert 02.12.2024 kl 15:40
Du må logge inn for å svare
Strategi
02.12.2024 kl 15:54
4386
Vi har sett det før at kursen åpner kraftig opp etter store fall.
Blir spennende å se hva som skjer i morgen.
Tipper sterkt opp.
Blir spennende å se hva som skjer i morgen.
Tipper sterkt opp.
Ransen
02.12.2024 kl 16:07
4350
Karlsen driter vel i hva kursen er på kort sikt. Han ler vel til hele greia. Samme pris nå som i samme tid i fjor. Om selskapet er bedre på ett år? Hvor skal man begynne… 1 mill flere passasjerer. Så kan man ramse opp en 30-40 ting som er bedre nå enn i fjor. Aksjekursen burde vært 35 kroner om man hensyntar brand og ballanse.
Redigert 02.12.2024 kl 16:08
Du må logge inn for å svare
Ransen
02.12.2024 kl 16:36
4312
Håper at det er desperasjon blant småsparerne. De store har det komfortabelt. Selskapet er ikke i krise slik som Norse. Det flyter over av penger og er en attraktiv oppkjøpskandidat. Tviler sterkt på at NAS er på på Norske hender ut 2025.
Når det gjelder driften så er det to av verdens beste økonomer som sitter i førersetet.
Når det gjelder driften så er det to av verdens beste økonomer som sitter i førersetet.
Strategi
02.12.2024 kl 16:53
4289
Tar dette het med ro.
Det er det fundamentale som teller.
https://simplywall.st/stocks/no/transportation/ob-nas/norwegian-air-shuttle-shares/valuation
71.3%
Undervalued
Current Price
NOK 11.25
Fair Value
NOK 39.21
(Fra forrige børsdag, justert for kursen i dag (10.66) som er 59 øre lavere enn "Current price på 11.25 brukt i analysen" blir tallene til betydelig fordel for dagens sluttkurs.
Selv om Simply Wallstreet analyse er høyere enn normalt for norske aksjer så er analysen sterk og solid.
-----------
Tar vi frem Aker Solution som de fleste kjenner til er bildet helt annerledes.
Share Price vs Fair Value
What is the Fair Price of AKSO when looking at its future cash flows? For this estimate we use a Discounted Cash Flow model.
16.0%
Undervalued
Current Price
NOK 31.46
Fair Value
NOK 37.45
https://simplywall.st/stocks/no/energy/ob-akso/aker-solutions-shares/valuation
Her er ikke så stor fordel mellom virkelig kurs og "Fair value" noe som underbygger at Norwegian Group er en meget sterk kjøpskandidat i forhold til Aker Solutions.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
La dere ikke lure av lave priser, det er da det skal kjøpes med begge hender.
Selv benyttet jeg muligheten til å kjøpe mye på dagens fall som jeg mener ikke hører noe steds hjemme.
Det er det fundamentale som teller.
https://simplywall.st/stocks/no/transportation/ob-nas/norwegian-air-shuttle-shares/valuation
71.3%
Undervalued
Current Price
NOK 11.25
Fair Value
NOK 39.21
(Fra forrige børsdag, justert for kursen i dag (10.66) som er 59 øre lavere enn "Current price på 11.25 brukt i analysen" blir tallene til betydelig fordel for dagens sluttkurs.
Selv om Simply Wallstreet analyse er høyere enn normalt for norske aksjer så er analysen sterk og solid.
-----------
Tar vi frem Aker Solution som de fleste kjenner til er bildet helt annerledes.
Share Price vs Fair Value
What is the Fair Price of AKSO when looking at its future cash flows? For this estimate we use a Discounted Cash Flow model.
16.0%
Undervalued
Current Price
NOK 31.46
Fair Value
NOK 37.45
https://simplywall.st/stocks/no/energy/ob-akso/aker-solutions-shares/valuation
Her er ikke så stor fordel mellom virkelig kurs og "Fair value" noe som underbygger at Norwegian Group er en meget sterk kjøpskandidat i forhold til Aker Solutions.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
La dere ikke lure av lave priser, det er da det skal kjøpes med begge hender.
Selv benyttet jeg muligheten til å kjøpe mye på dagens fall som jeg mener ikke hører noe steds hjemme.
Fjellbris
02.12.2024 kl 17:01
4301
Er dette årsaken til dagens uforklarlige NAS fall der aksjen gikk ned over 5%?
……
Widerøe vedgår store driftsproblemer. Sier cirka 150 fagorganiserte begynte å «gå sakte» forrige mandag.
– Som konsekvens av dette har vi flere fly enn normalt ute av drift, og det vil ta lengre tid før disse er tilbake på rute, skriver kommunikasjonssjef Catharina Solli til BT.
https://www.bt.no/nyheter/okonomi/i/o3e6zK/wideroee-om-kanselleringene-sier-150-fagorganiserte-begynte-aa-gaa-sakte-forrige-mandag
……
Widerøe vedgår store driftsproblemer. Sier cirka 150 fagorganiserte begynte å «gå sakte» forrige mandag.
– Som konsekvens av dette har vi flere fly enn normalt ute av drift, og det vil ta lengre tid før disse er tilbake på rute, skriver kommunikasjonssjef Catharina Solli til BT.
https://www.bt.no/nyheter/okonomi/i/o3e6zK/wideroee-om-kanselleringene-sier-150-fagorganiserte-begynte-aa-gaa-sakte-forrige-mandag
Redigert 02.12.2024 kl 17:03
Du må logge inn for å svare
kokkohill
02.12.2024 kl 17:47
4307
Det er stadig meldt om driftsproblemer på widerøes fly i luften siste år og når teknikerne går sakte nå er det alarmerende.
nad.oslo
02.12.2024 kl 18:13
4271
Små sparere selger for 78 mill? 7.2 mill aksjer.
Sundt har til nå kun solgt i blokk salg siste var 3200. Og før det også solgt på kurs rundt 11.3
Sundt har til nå kun solgt i blokk salg siste var 3200. Og før det også solgt på kurs rundt 11.3
Strategi
02.12.2024 kl 19:30
4170
En nær bekjent av meg er kaptein i Widerøe, pratet med han her om dagen og hørte ikke om noen problemer.
Oppdateres av han i løpet av kvelden og kommer tilbake på dette.
Et av resultatene er åpenbart at de rutene som går er rimelig fulle.
Sannsynligvis er det også slik at Norwegian tar seg av noe av dette i eget rutenett.
Oppdateres av han i løpet av kvelden og kommer tilbake på dette.
Et av resultatene er åpenbart at de rutene som går er rimelig fulle.
Sannsynligvis er det også slik at Norwegian tar seg av noe av dette i eget rutenett.
Redigert 02.12.2024 kl 19:32
Du må logge inn for å svare
nima
02.12.2024 kl 20:19
4143
Hva skjer i et av verdens rikeste land , enten så går folket sakte eller så er folket sykmeldt. Fy f... sier nå jeg.
Strategi
02.12.2024 kl 21:20
4110
Har pratet med min kontakt i Widerøe, gå akte aksjonen til teknikerne har svært liten virkning, den har allerede vart en ukes tid.
Det er noe forsinkede avganger, ingen eller svært få kanseleringer, så dette har minimal effekt.
Tror ikke dette har noen sammenheng med dagens fall.
Sannsynligvis et shorter angrep på kursen og basert på det tror jeg personlig på et kraftig oppsving i morgen.
Det som ble kommunisert på Kvartal 3 var økte bestillinger og at mange bestilte reisene tidligere enn normalt.
Godt trykk med andre ord og vesentlig bedre enn på samme tid i fjor.
Egenkapitalen har vokst kraftig gjennom året og er også kraftig styrket sett i forhold til i fjor.
Tror på en god sving opp basert på dette.
Det er noe forsinkede avganger, ingen eller svært få kanseleringer, så dette har minimal effekt.
Tror ikke dette har noen sammenheng med dagens fall.
Sannsynligvis et shorter angrep på kursen og basert på det tror jeg personlig på et kraftig oppsving i morgen.
Det som ble kommunisert på Kvartal 3 var økte bestillinger og at mange bestilte reisene tidligere enn normalt.
Godt trykk med andre ord og vesentlig bedre enn på samme tid i fjor.
Egenkapitalen har vokst kraftig gjennom året og er også kraftig styrket sett i forhold til i fjor.
Tror på en god sving opp basert på dette.
Ransen
02.12.2024 kl 21:42
4099
Der er ikke oppnådd enighet ved en av Widerøes underleverandører og Norsk flyteknikerorganisasjon. Dette kan ha skapt noen få forsinkelser og er utenfor Widerøes kontroll.
Dagens fall er typisk Norwegian og må påregnes gjennom året. Dette er rett og slett overføring av verdier fra utålmodige til tålmodige og rammer ikke aksjonærer på mellomlang og lang sikt. Ser man ett år tilbake var det nokså humpete da også, men trenden var likevel opp. Det var ikke særlig positiv lesning fra analytikerne heller, men det snudde brått etter Q4.
Meglerhusene pumper og dumper i alle aksjer. De vet at aksjonærer påvirkes direkte.
Mossige og Westgaard har to helt forskjellige syn på selskapet.
Mossige sammenligner direkte med Ryanair og Westgaard ser selskapets posisjon i markedet og evnen til å foreta kostnadskutt.
Dagens fall er typisk Norwegian og må påregnes gjennom året. Dette er rett og slett overføring av verdier fra utålmodige til tålmodige og rammer ikke aksjonærer på mellomlang og lang sikt. Ser man ett år tilbake var det nokså humpete da også, men trenden var likevel opp. Det var ikke særlig positiv lesning fra analytikerne heller, men det snudde brått etter Q4.
Meglerhusene pumper og dumper i alle aksjer. De vet at aksjonærer påvirkes direkte.
Mossige og Westgaard har to helt forskjellige syn på selskapet.
Mossige sammenligner direkte med Ryanair og Westgaard ser selskapets posisjon i markedet og evnen til å foreta kostnadskutt.
Fjellbris
02.12.2024 kl 22:17
4104
Virker som problemene er større enn kontakten din i Widerøe vil innrømme:
…..
Åtte Widerøe-flyvninger fra Værnes til Nord-Norge, Østlandet og Trøndelag er så langt kansellert mandag. Ni ankomster er kansellert, ifølge Avinors nettside.
Det er i tillegg noen mindre forsinkelser på Widerøe-nettet til og fra Trondheim.
https://www.adressa.no/nyheter/innenriks/i/gwRwaq/store-driftsproblemer-i-wideroee
…..
Åtte Widerøe-flyvninger fra Værnes til Nord-Norge, Østlandet og Trøndelag er så langt kansellert mandag. Ni ankomster er kansellert, ifølge Avinors nettside.
Det er i tillegg noen mindre forsinkelser på Widerøe-nettet til og fra Trondheim.
https://www.adressa.no/nyheter/innenriks/i/gwRwaq/store-driftsproblemer-i-wideroee
Redigert 02.12.2024 kl 22:17
Du må logge inn for å svare
Strategi
02.12.2024 kl 22:44
4065
Hun forklarer også at været har sin del av skylda til de mange innstillingene som har vært den siste tida:
Det har vært storm i midt norge og nordover, ser på nettet at Iceland air muligens skal bistå noen ruter mens forhandlinger pågår.
Ingen stor sak spør du meg.
Det har vært storm i midt norge og nordover, ser på nettet at Iceland air muligens skal bistå noen ruter mens forhandlinger pågår.
Ingen stor sak spør du meg.
Fjellbris
02.12.2024 kl 22:57
4081
Ansatte går sakte - avganger innstilt
Flyselskapet Widerøe har den siste tiden hatt mange kanselleringer. Det skyldes en rekke omstendigheter, blant annet at rundt 150 ansatte «går sakte».
– Vi er svært lei oss for de problemene dette medfører for våre passasjerer, sier Widerøes kommunikasjonssjef Catharina Solli etter en uke med mange kansellerte avganger.
– Widerøe er ikke fornøyd med den driftskvaliteten som vi leverer for øyeblikket. Den dårlige regulariteten skyldes en rekke uheldige omstendigheter som i sum skaper store problemer for driften, sier kommunikasjonssjef Catharina Solli i Widerøe til Bergens Tidende (BT).
Kanselleringer og forsinkelser
Åtte Widerøe-flyvninger fra Værnes til Nord-Norge, Østlandet og Trøndelag er så langt kansellert mandag. Ni ankomster er kansellert, ifølge Avinors nettside.
Det er i tillegg noen mindre forsinkelser på Widerøe-nettet til og fra Trondheim.
Ansatte går sakte
Solli påpeker at det ikke ble oppnådd enighet i lokale forhandlinger mellom Widerøes underleverandør og Norsk Flyteknikerorganisasjon (NFO).
– Det betyr at cirka 150 fagorganiserte begynte å gå sakte fra mandag. Som konsekvens av dette har vi flere fly enn normalt ute av drift, og det vil ta lengre tid før disse er tilbake på rute, sier hun til BT.
Verken NFO eller Widerøes underleverandør ønsker å svare på om det pågår en «gå-sakte-aksjon» blant de fagorganiserte medlemmene.
Flyselskapet Widerøe har den siste tiden hatt mange kanselleringer. Det skyldes en rekke omstendigheter, blant annet at rundt 150 ansatte «går sakte».
– Vi er svært lei oss for de problemene dette medfører for våre passasjerer, sier Widerøes kommunikasjonssjef Catharina Solli etter en uke med mange kansellerte avganger.
– Widerøe er ikke fornøyd med den driftskvaliteten som vi leverer for øyeblikket. Den dårlige regulariteten skyldes en rekke uheldige omstendigheter som i sum skaper store problemer for driften, sier kommunikasjonssjef Catharina Solli i Widerøe til Bergens Tidende (BT).
Kanselleringer og forsinkelser
Åtte Widerøe-flyvninger fra Værnes til Nord-Norge, Østlandet og Trøndelag er så langt kansellert mandag. Ni ankomster er kansellert, ifølge Avinors nettside.
Det er i tillegg noen mindre forsinkelser på Widerøe-nettet til og fra Trondheim.
Ansatte går sakte
Solli påpeker at det ikke ble oppnådd enighet i lokale forhandlinger mellom Widerøes underleverandør og Norsk Flyteknikerorganisasjon (NFO).
– Det betyr at cirka 150 fagorganiserte begynte å gå sakte fra mandag. Som konsekvens av dette har vi flere fly enn normalt ute av drift, og det vil ta lengre tid før disse er tilbake på rute, sier hun til BT.
Verken NFO eller Widerøes underleverandør ønsker å svare på om det pågår en «gå-sakte-aksjon» blant de fagorganiserte medlemmene.
Redigert 02.12.2024 kl 22:58
Du må logge inn for å svare
Strategi
03.12.2024 kl 01:57
3990
Sluttkursen ligger nå kr 28.55 under Fair Value på analysen fra Simply wall st
Strategi
03.12.2024 kl 07:28
3879
December
5 December
Monthly traffic data November
Brent Spot
Aktiver sanntidskurser
Siste
72,07
5 December
Monthly traffic data November
Brent Spot
Aktiver sanntidskurser
Siste
72,07
Redigert 03.12.2024 kl 07:31
Du må logge inn for å svare
Ransen
03.12.2024 kl 07:47
3850
Hva tror du om trafikktallene for november? Normalt så er dette en ordinær måned, men i år er kapasiteten litt opp mot fjorvinteren. 60% av billettene skal være solgt allerede pr 25/10.
Det har vært enorm etterspørsel fra søreuropa til norsk vinter, nordlys, stillhet, havfiske, hvalsafari osv…
Det har vært enorm etterspørsel fra søreuropa til norsk vinter, nordlys, stillhet, havfiske, hvalsafari osv…
Fjellbris
03.12.2024 kl 07:47
3864
Widerøe i dag, og dette er bare til/fra Værnes:
Flere avganger kansellert på Værnes
Til sammen seks flygninger er kansellert til og fra Værnes tirsdag. FOTO: CHRISTINE SCHEFTE / ADRESSEAVISEN
En oppdatert oversikt fra Avinor viser at det foreløpig er tre avganger fra Værnes som er kansellert tirsdag morgen og formiddag.
Adresseavisen omtalte mandag at Widerøe den siste tiden har hatt mange kanselleringer.
Flyselskapet sier at problemene skyldes summen av en rekke uheldige omstendigheter, blant annet at rundt 150 fagorganiserte har begynt å gå sakte etter at man ikke har blitt enige i forhandlinger.
Dette er avgangene fra Værnes som er kansellert på tirsdag:
08.10: WF762 til Bodø og Mo i Rana
09.05: WF1303 til Bodø
12.45: WF1306 til Bergen
I tillegg er disse ankomstene til Værnes kansellert:
07.30: WF763 fra Mo i Rana
08.35: WF1303 fra Bergen
12.15: WF1306 til Bodø
Flere avganger kansellert på Værnes
Til sammen seks flygninger er kansellert til og fra Værnes tirsdag. FOTO: CHRISTINE SCHEFTE / ADRESSEAVISEN
En oppdatert oversikt fra Avinor viser at det foreløpig er tre avganger fra Værnes som er kansellert tirsdag morgen og formiddag.
Adresseavisen omtalte mandag at Widerøe den siste tiden har hatt mange kanselleringer.
Flyselskapet sier at problemene skyldes summen av en rekke uheldige omstendigheter, blant annet at rundt 150 fagorganiserte har begynt å gå sakte etter at man ikke har blitt enige i forhandlinger.
Dette er avgangene fra Værnes som er kansellert på tirsdag:
08.10: WF762 til Bodø og Mo i Rana
09.05: WF1303 til Bodø
12.45: WF1306 til Bergen
I tillegg er disse ankomstene til Værnes kansellert:
07.30: WF763 fra Mo i Rana
08.35: WF1303 fra Bergen
12.15: WF1306 til Bodø
Redigert 03.12.2024 kl 07:47
Du må logge inn for å svare
Fjellbris
03.12.2024 kl 07:49
3878
Jeg er positiv jeg, men prøver å finne forklaring på hvorfor NAS falt 5,2% i går. Tror problemene i Widerøe er mulig årsak, virker som konflikten der er større enn mange tror, se kanselleringer også i dag til/fra kun Værnes.
Ransen
03.12.2024 kl 08:15
3895
150 Widerøe technical services arbeidere redureser arbeidet med ca 15%. Går dette ut over pasienttransport bør staten på banen ASAP.
Fjellbris
03.12.2024 kl 08:36
3860
Raysnair leverer ivertfall på trafikk tall november, blir spennende å se NAS sine på torsdag, ser vi 5-10% økning også for NAS?
……
03.12.2024 08:10:46
RYANAIR: PASSASJERERVEKST 11,0% I NOV, KABINFAKTOR 92,0%
……
03.12.2024 08:10:46
RYANAIR: PASSASJERERVEKST 11,0% I NOV, KABINFAKTOR 92,0%
Redigert 03.12.2024 kl 08:37
Du må logge inn for å svare
Fjellbris
03.12.2024 kl 08:43
3852
For øvrig utrolig at man sliter med ettervirkninger lønnsoppgjøret også i desember, som altså utspiller seg i en såkalt «gå sakte aksjon» i Widerøe der flyteknikerne da jobber saktere som igjen fører til kansellerte flyvninger. Er det ikke det ene så er det det andre….
Redigert 03.12.2024 kl 08:44
Du må logge inn for å svare