NAS - 7 analyst average says the stock should be 14,61 NOK!

MC Axel
NAS 16.08.2024 kl 19:55 243602

It is the analyst's consensus or general agreement that the NAS share's value should be 14,61 NOK on average. This is based on seven analyses, which means the stock will need to rise more than 40% to realize this target

Analysts' Consensus

Number of Analysts 7

Last Close Price 10.30NOK

Average target price 14.61NOK

Spread / Average Target +41.82%

https://www.marketscreener.com/quote/stock/NORWEGIAN-AIR-SHUTTLE-ASA-1413204/news/Norwegian-Air-Shuttle-Notification-of-Major-Holdings-47669263/
Redigert 16.08.2024 kl 19:59 Du må logge inn for å svare
NASLover
I dag kl 12:08 954

Noen som har peiling når Norwegian blir konkurs sånn ca?
Redigert i dag kl 12:08 Du må logge inn for å svare
Tony83
I dag kl 12:27 928

I think this time the course will go up after the traffic numbers! contrary to the last time trend.
Ransen
I dag kl 14:22 786

Skikkelig cyber monday i NAS i dag. Er imponert over salgsviljen til tross for kjøpsbolker på 120 k aksjer.
Strategi
I dag kl 14:25 781

Dette er en komp mot overmakta.
Det som er fasit nå er at overmakta kommer på kjøps siden.
NASLover
I dag kl 15:33 648

Som nevnt tidligere, kursen skal ikke passere 11.5 før nyttår og kanskje før SUNDT clown er helt ute.
Redigert i dag kl 15:34 Du må logge inn for å svare
Strategi
I dag kl 15:39 619

Dette er bare piss, ingen grunn til at kursen skal falle tilbake, det var heller ingen god grunn for at den falt tilbake fra 13 for et par måneder siden.
Dette er renspikket trader basert fra deg, Ransen og en haug med tradere .
Det er mitt tips.
Håper nå Karlsen kommer på banen.
Redigert i dag kl 15:40 Du må logge inn for å svare
Strategi
I dag kl 15:54 573

Vi har sett det før at kursen åpner kraftig opp etter store fall.
Blir spennende å se hva som skjer i morgen.
Tipper sterkt opp.
Ransen
I dag kl 16:07 538

Karlsen driter vel i hva kursen er på kort sikt. Han ler vel til hele greia. Samme pris nå som i samme tid i fjor. Om selskapet er bedre på ett år? Hvor skal man begynne… 1 mill flere passasjerer. Så kan man ramse opp en 30-40 ting som er bedre nå enn i fjor. Aksjekursen burde vært 35 kroner om man hensyntar brand og ballanse.
Redigert i dag kl 16:08 Du må logge inn for å svare
golf`ern
I dag kl 16:16 505

Desperasjonen råder i det som er igjen av menigheta ser jeg....
bassebasse
I dag kl 16:31 463

Tror Sundt solgte mere idag
Ransen
I dag kl 16:36 443

Håper at det er desperasjon blant småsparerne. De store har det komfortabelt. Selskapet er ikke i krise slik som Norse. Det flyter over av penger og er en attraktiv oppkjøpskandidat. Tviler sterkt på at NAS er på på Norske hender ut 2025.
Når det gjelder driften så er det to av verdens beste økonomer som sitter i førersetet.
Strategi
I dag kl 16:53 397

Tar dette het med ro.
Det er det fundamentale som teller.
https://simplywall.st/stocks/no/transportation/ob-nas/norwegian-air-shuttle-shares/valuation
71.3%
Undervalued

Current Price
NOK 11.25
Fair Value
NOK 39.21
(Fra forrige børsdag, justert for kursen i dag (10.66) som er 59 øre lavere enn "Current price på 11.25 brukt i analysen" blir tallene til betydelig fordel for dagens sluttkurs.
Selv om Simply Wallstreet analyse er høyere enn normalt for norske aksjer så er analysen sterk og solid.
-----------
Tar vi frem Aker Solution som de fleste kjenner til er bildet helt annerledes.
Share Price vs Fair Value
What is the Fair Price of AKSO when looking at its future cash flows? For this estimate we use a Discounted Cash Flow model.

16.0%
Undervalued
Current Price
NOK 31.46
Fair Value
NOK 37.45
https://simplywall.st/stocks/no/energy/ob-akso/aker-solutions-shares/valuation
Her er ikke så stor fordel mellom virkelig kurs og "Fair value" noe som underbygger at Norwegian Group er en meget sterk kjøpskandidat i forhold til Aker Solutions.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
La dere ikke lure av lave priser, det er da det skal kjøpes med begge hender.

Selv benyttet jeg muligheten til å kjøpe mye på dagens fall som jeg mener ikke hører noe steds hjemme.

Fjellbris
I dag kl 17:01 370

Er dette årsaken til dagens uforklarlige NAS fall der aksjen gikk ned over 5%?
……

Widerøe vedgår store driftsproblemer. Sier cirka 150 fagorganiserte begynte å «gå sakte» forrige mandag.

– Som konsekvens av dette har vi flere fly enn normalt ute av drift, og det vil ta lengre tid før disse er tilbake på rute, skriver kommunikasjonssjef Catharina Solli til BT.

https://www.bt.no/nyheter/okonomi/i/o3e6zK/wideroee-om-kanselleringene-sier-150-fagorganiserte-begynte-aa-gaa-sakte-forrige-mandag
Redigert i dag kl 17:03 Du må logge inn for å svare
kokkohill
I dag kl 17:47 301

Det er stadig meldt om driftsproblemer på widerøes fly i luften siste år og når teknikerne går sakte nå er det alarmerende.
nad.oslo
I dag kl 18:13 265

Små sparere selger for 78 mill? 7.2 mill aksjer.

Sundt har til nå kun solgt i blokk salg siste var 3200. Og før det også solgt på kurs rundt 11.3
Strategi
I dag kl 19:30 155

En nær bekjent av meg er kaptein i Widerøe, pratet med han her om dagen og hørte ikke om noen problemer.
Oppdateres av han i løpet av kvelden og kommer tilbake på dette.
Et av resultatene er åpenbart at de rutene som går er rimelig fulle.
Sannsynligvis er det også slik at Norwegian tar seg av noe av dette i eget rutenett.
Redigert i dag kl 19:32 Du må logge inn for å svare
nima
I dag kl 20:19 96

Hva skjer i et av verdens rikeste land , enten så går folket sakte eller så er folket sykmeldt. Fy f... sier nå jeg.
Strategi
I dag kl 21:20 13

Har pratet med min kontakt i Widerøe, gå akte aksjonen til teknikerne har svært liten virkning, den har allerede vart en ukes tid.
Det er noe forsinkede avganger, ingen eller svært få kanseleringer, så dette har minimal effekt.
Tror ikke dette har noen sammenheng med dagens fall.
Sannsynligvis et shorter angrep på kursen og basert på det tror jeg personlig på et kraftig oppsving i morgen.
Det som ble kommunisert på Kvartal 3 var økte bestillinger og at mange bestilte reisene tidligere enn normalt.
Godt trykk med andre ord og vesentlig bedre enn på samme tid i fjor.
Egenkapitalen har vokst kraftig gjennom året og er også kraftig styrket sett i forhold til i fjor.
Tror på en god sving opp basert på dette.