NAS - 7 analyst average says the stock should be 14,61 NOK!
It is the analyst's consensus or general agreement that the NAS share's value should be 14,61 NOK on average. This is based on seven analyses, which means the stock will need to rise more than 40% to realize this target
Analysts' Consensus
Number of Analysts 7
Last Close Price 10.30NOK
Average target price 14.61NOK
Spread / Average Target +41.82%
https://www.marketscreener.com/quote/stock/NORWEGIAN-AIR-SHUTTLE-ASA-1413204/news/Norwegian-Air-Shuttle-Notification-of-Major-Holdings-47669263/
Analysts' Consensus
Number of Analysts 7
Last Close Price 10.30NOK
Average target price 14.61NOK
Spread / Average Target +41.82%
https://www.marketscreener.com/quote/stock/NORWEGIAN-AIR-SHUTTLE-ASA-1413204/news/Norwegian-Air-Shuttle-Notification-of-Major-Holdings-47669263/
Redigert 16.08.2024 kl 19:59
Du må logge inn for å svare
NASLover
I dag kl 12:08
1002
Noen som har peiling når Norwegian blir konkurs sånn ca?
Redigert i dag kl 12:08
Du må logge inn for å svare
Tony83
I dag kl 12:27
976
I think this time the course will go up after the traffic numbers! contrary to the last time trend.
Ransen
I dag kl 14:22
834
Skikkelig cyber monday i NAS i dag. Er imponert over salgsviljen til tross for kjøpsbolker på 120 k aksjer.
Strategi
I dag kl 14:25
829
Dette er en komp mot overmakta.
Det som er fasit nå er at overmakta kommer på kjøps siden.
Det som er fasit nå er at overmakta kommer på kjøps siden.
NASLover
I dag kl 15:33
696
Som nevnt tidligere, kursen skal ikke passere 11.5 før nyttår og kanskje før SUNDT clown er helt ute.
Redigert i dag kl 15:34
Du må logge inn for å svare
Strategi
I dag kl 15:39
667
Dette er bare piss, ingen grunn til at kursen skal falle tilbake, det var heller ingen god grunn for at den falt tilbake fra 13 for et par måneder siden.
Dette er renspikket trader basert fra deg, Ransen og en haug med tradere .
Det er mitt tips.
Håper nå Karlsen kommer på banen.
Dette er renspikket trader basert fra deg, Ransen og en haug med tradere .
Det er mitt tips.
Håper nå Karlsen kommer på banen.
Redigert i dag kl 15:40
Du må logge inn for å svare
Strategi
I dag kl 15:54
621
Vi har sett det før at kursen åpner kraftig opp etter store fall.
Blir spennende å se hva som skjer i morgen.
Tipper sterkt opp.
Blir spennende å se hva som skjer i morgen.
Tipper sterkt opp.
Ransen
I dag kl 16:07
586
Karlsen driter vel i hva kursen er på kort sikt. Han ler vel til hele greia. Samme pris nå som i samme tid i fjor. Om selskapet er bedre på ett år? Hvor skal man begynne… 1 mill flere passasjerer. Så kan man ramse opp en 30-40 ting som er bedre nå enn i fjor. Aksjekursen burde vært 35 kroner om man hensyntar brand og ballanse.
Redigert i dag kl 16:08
Du må logge inn for å svare
Ransen
I dag kl 16:36
491
Håper at det er desperasjon blant småsparerne. De store har det komfortabelt. Selskapet er ikke i krise slik som Norse. Det flyter over av penger og er en attraktiv oppkjøpskandidat. Tviler sterkt på at NAS er på på Norske hender ut 2025.
Når det gjelder driften så er det to av verdens beste økonomer som sitter i førersetet.
Når det gjelder driften så er det to av verdens beste økonomer som sitter i førersetet.
Strategi
I dag kl 16:53
445
Tar dette het med ro.
Det er det fundamentale som teller.
https://simplywall.st/stocks/no/transportation/ob-nas/norwegian-air-shuttle-shares/valuation
71.3%
Undervalued
Current Price
NOK 11.25
Fair Value
NOK 39.21
(Fra forrige børsdag, justert for kursen i dag (10.66) som er 59 øre lavere enn "Current price på 11.25 brukt i analysen" blir tallene til betydelig fordel for dagens sluttkurs.
Selv om Simply Wallstreet analyse er høyere enn normalt for norske aksjer så er analysen sterk og solid.
-----------
Tar vi frem Aker Solution som de fleste kjenner til er bildet helt annerledes.
Share Price vs Fair Value
What is the Fair Price of AKSO when looking at its future cash flows? For this estimate we use a Discounted Cash Flow model.
16.0%
Undervalued
Current Price
NOK 31.46
Fair Value
NOK 37.45
https://simplywall.st/stocks/no/energy/ob-akso/aker-solutions-shares/valuation
Her er ikke så stor fordel mellom virkelig kurs og "Fair value" noe som underbygger at Norwegian Group er en meget sterk kjøpskandidat i forhold til Aker Solutions.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
La dere ikke lure av lave priser, det er da det skal kjøpes med begge hender.
Selv benyttet jeg muligheten til å kjøpe mye på dagens fall som jeg mener ikke hører noe steds hjemme.
Det er det fundamentale som teller.
https://simplywall.st/stocks/no/transportation/ob-nas/norwegian-air-shuttle-shares/valuation
71.3%
Undervalued
Current Price
NOK 11.25
Fair Value
NOK 39.21
(Fra forrige børsdag, justert for kursen i dag (10.66) som er 59 øre lavere enn "Current price på 11.25 brukt i analysen" blir tallene til betydelig fordel for dagens sluttkurs.
Selv om Simply Wallstreet analyse er høyere enn normalt for norske aksjer så er analysen sterk og solid.
-----------
Tar vi frem Aker Solution som de fleste kjenner til er bildet helt annerledes.
Share Price vs Fair Value
What is the Fair Price of AKSO when looking at its future cash flows? For this estimate we use a Discounted Cash Flow model.
16.0%
Undervalued
Current Price
NOK 31.46
Fair Value
NOK 37.45
https://simplywall.st/stocks/no/energy/ob-akso/aker-solutions-shares/valuation
Her er ikke så stor fordel mellom virkelig kurs og "Fair value" noe som underbygger at Norwegian Group er en meget sterk kjøpskandidat i forhold til Aker Solutions.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
La dere ikke lure av lave priser, det er da det skal kjøpes med begge hender.
Selv benyttet jeg muligheten til å kjøpe mye på dagens fall som jeg mener ikke hører noe steds hjemme.
Fjellbris
I dag kl 17:01
418
Er dette årsaken til dagens uforklarlige NAS fall der aksjen gikk ned over 5%?
……
Widerøe vedgår store driftsproblemer. Sier cirka 150 fagorganiserte begynte å «gå sakte» forrige mandag.
– Som konsekvens av dette har vi flere fly enn normalt ute av drift, og det vil ta lengre tid før disse er tilbake på rute, skriver kommunikasjonssjef Catharina Solli til BT.
https://www.bt.no/nyheter/okonomi/i/o3e6zK/wideroee-om-kanselleringene-sier-150-fagorganiserte-begynte-aa-gaa-sakte-forrige-mandag
……
Widerøe vedgår store driftsproblemer. Sier cirka 150 fagorganiserte begynte å «gå sakte» forrige mandag.
– Som konsekvens av dette har vi flere fly enn normalt ute av drift, og det vil ta lengre tid før disse er tilbake på rute, skriver kommunikasjonssjef Catharina Solli til BT.
https://www.bt.no/nyheter/okonomi/i/o3e6zK/wideroee-om-kanselleringene-sier-150-fagorganiserte-begynte-aa-gaa-sakte-forrige-mandag
Redigert i dag kl 17:03
Du må logge inn for å svare
kokkohill
I dag kl 17:47
349
Det er stadig meldt om driftsproblemer på widerøes fly i luften siste år og når teknikerne går sakte nå er det alarmerende.
nad.oslo
I dag kl 18:13
313
Små sparere selger for 78 mill? 7.2 mill aksjer.
Sundt har til nå kun solgt i blokk salg siste var 3200. Og før det også solgt på kurs rundt 11.3
Sundt har til nå kun solgt i blokk salg siste var 3200. Og før det også solgt på kurs rundt 11.3
Strategi
I dag kl 19:30
203
En nær bekjent av meg er kaptein i Widerøe, pratet med han her om dagen og hørte ikke om noen problemer.
Oppdateres av han i løpet av kvelden og kommer tilbake på dette.
Et av resultatene er åpenbart at de rutene som går er rimelig fulle.
Sannsynligvis er det også slik at Norwegian tar seg av noe av dette i eget rutenett.
Oppdateres av han i løpet av kvelden og kommer tilbake på dette.
Et av resultatene er åpenbart at de rutene som går er rimelig fulle.
Sannsynligvis er det også slik at Norwegian tar seg av noe av dette i eget rutenett.
Redigert i dag kl 19:32
Du må logge inn for å svare
nima
I dag kl 20:19
144
Hva skjer i et av verdens rikeste land , enten så går folket sakte eller så er folket sykmeldt. Fy f... sier nå jeg.
Strategi
I dag kl 21:20
61
Har pratet med min kontakt i Widerøe, gå akte aksjonen til teknikerne har svært liten virkning, den har allerede vart en ukes tid.
Det er noe forsinkede avganger, ingen eller svært få kanseleringer, så dette har minimal effekt.
Tror ikke dette har noen sammenheng med dagens fall.
Sannsynligvis et shorter angrep på kursen og basert på det tror jeg personlig på et kraftig oppsving i morgen.
Det som ble kommunisert på Kvartal 3 var økte bestillinger og at mange bestilte reisene tidligere enn normalt.
Godt trykk med andre ord og vesentlig bedre enn på samme tid i fjor.
Egenkapitalen har vokst kraftig gjennom året og er også kraftig styrket sett i forhold til i fjor.
Tror på en god sving opp basert på dette.
Det er noe forsinkede avganger, ingen eller svært få kanseleringer, så dette har minimal effekt.
Tror ikke dette har noen sammenheng med dagens fall.
Sannsynligvis et shorter angrep på kursen og basert på det tror jeg personlig på et kraftig oppsving i morgen.
Det som ble kommunisert på Kvartal 3 var økte bestillinger og at mange bestilte reisene tidligere enn normalt.
Godt trykk med andre ord og vesentlig bedre enn på samme tid i fjor.
Egenkapitalen har vokst kraftig gjennom året og er også kraftig styrket sett i forhold til i fjor.
Tror på en god sving opp basert på dette.
Ransen
I dag kl 21:42
13
Der er ikke oppnådd enighet ved en av Widerøes underleverandører og Norsk flyteknikerorganisasjon. Dette kan ha skapt noen få forsinkelser og er utenfor Widerøes kontroll.
Dagens fall er typisk Norwegian og må påregnes gjennom året. Dette er rett og slett overføring av verdier fra utålmodige til tålmodige og rammer ikke aksjonærer på mellomlang og lang sikt. Ser man ett år tilbake var det nokså humpete da også, men trenden var likevel opp. Det var ikke særlig positiv lesning fra analytikerne heller, men det snudde brått etter Q4.
Meglerhusene pumper og dumper i alle aksjer. De vet at aksjonærer påvirkes direkte.
Mossige og Westgaard har to helt forskjellige syn på selskapet.
Mossige sammenligner direkte med Ryanair og Westgaard ser selskapets posisjon i markedet og evnen til å foreta kostnadskutt.
Dagens fall er typisk Norwegian og må påregnes gjennom året. Dette er rett og slett overføring av verdier fra utålmodige til tålmodige og rammer ikke aksjonærer på mellomlang og lang sikt. Ser man ett år tilbake var det nokså humpete da også, men trenden var likevel opp. Det var ikke særlig positiv lesning fra analytikerne heller, men det snudde brått etter Q4.
Meglerhusene pumper og dumper i alle aksjer. De vet at aksjonærer påvirkes direkte.
Mossige og Westgaard har to helt forskjellige syn på selskapet.
Mossige sammenligner direkte med Ryanair og Westgaard ser selskapets posisjon i markedet og evnen til å foreta kostnadskutt.