NAS - 7 analyst average says the stock should be 14,61 NOK!
It is the analyst's consensus or general agreement that the NAS share's value should be 14,61 NOK on average. This is based on seven analyses, which means the stock will need to rise more than 40% to realize this target
Analysts' Consensus
Number of Analysts 7
Last Close Price 10.30NOK
Average target price 14.61NOK
Spread / Average Target +41.82%
https://www.marketscreener.com/quote/stock/NORWEGIAN-AIR-SHUTTLE-ASA-1413204/news/Norwegian-Air-Shuttle-Notification-of-Major-Holdings-47669263/
Analysts' Consensus
Number of Analysts 7
Last Close Price 10.30NOK
Average target price 14.61NOK
Spread / Average Target +41.82%
https://www.marketscreener.com/quote/stock/NORWEGIAN-AIR-SHUTTLE-ASA-1413204/news/Norwegian-Air-Shuttle-Notification-of-Major-Holdings-47669263/
Redigert 16.08.2024 kl 19:59
Du må logge inn for å svare
NASLover
02.12.2024 kl 12:08
2805
Noen som har peiling når Norwegian blir konkurs sånn ca?
Redigert 02.12.2024 kl 12:08
Du må logge inn for å svare
Tony83
02.12.2024 kl 12:27
2779
I think this time the course will go up after the traffic numbers! contrary to the last time trend.
Ransen
02.12.2024 kl 14:22
2637
Skikkelig cyber monday i NAS i dag. Er imponert over salgsviljen til tross for kjøpsbolker på 120 k aksjer.
Strategi
02.12.2024 kl 14:25
2632
Dette er en komp mot overmakta.
Det som er fasit nå er at overmakta kommer på kjøps siden.
Det som er fasit nå er at overmakta kommer på kjøps siden.
NASLover
02.12.2024 kl 15:33
2501
Som nevnt tidligere, kursen skal ikke passere 11.5 før nyttår og kanskje før SUNDT clown er helt ute.
Redigert 02.12.2024 kl 15:34
Du må logge inn for å svare
Strategi
02.12.2024 kl 15:39
2469
Dette er bare piss, ingen grunn til at kursen skal falle tilbake, det var heller ingen god grunn for at den falt tilbake fra 13 for et par måneder siden.
Dette er renspikket trader basert fra deg, Ransen og en haug med tradere .
Det er mitt tips.
Håper nå Karlsen kommer på banen.
Dette er renspikket trader basert fra deg, Ransen og en haug med tradere .
Det er mitt tips.
Håper nå Karlsen kommer på banen.
Redigert 02.12.2024 kl 15:40
Du må logge inn for å svare
Strategi
02.12.2024 kl 15:54
2421
Vi har sett det før at kursen åpner kraftig opp etter store fall.
Blir spennende å se hva som skjer i morgen.
Tipper sterkt opp.
Blir spennende å se hva som skjer i morgen.
Tipper sterkt opp.
Ransen
02.12.2024 kl 16:07
2384
Karlsen driter vel i hva kursen er på kort sikt. Han ler vel til hele greia. Samme pris nå som i samme tid i fjor. Om selskapet er bedre på ett år? Hvor skal man begynne… 1 mill flere passasjerer. Så kan man ramse opp en 30-40 ting som er bedre nå enn i fjor. Aksjekursen burde vært 35 kroner om man hensyntar brand og ballanse.
Redigert 02.12.2024 kl 16:08
Du må logge inn for å svare
Ransen
02.12.2024 kl 16:36
2290
Håper at det er desperasjon blant småsparerne. De store har det komfortabelt. Selskapet er ikke i krise slik som Norse. Det flyter over av penger og er en attraktiv oppkjøpskandidat. Tviler sterkt på at NAS er på på Norske hender ut 2025.
Når det gjelder driften så er det to av verdens beste økonomer som sitter i førersetet.
Når det gjelder driften så er det to av verdens beste økonomer som sitter i førersetet.
Strategi
02.12.2024 kl 16:53
2243
Tar dette het med ro.
Det er det fundamentale som teller.
https://simplywall.st/stocks/no/transportation/ob-nas/norwegian-air-shuttle-shares/valuation
71.3%
Undervalued
Current Price
NOK 11.25
Fair Value
NOK 39.21
(Fra forrige børsdag, justert for kursen i dag (10.66) som er 59 øre lavere enn "Current price på 11.25 brukt i analysen" blir tallene til betydelig fordel for dagens sluttkurs.
Selv om Simply Wallstreet analyse er høyere enn normalt for norske aksjer så er analysen sterk og solid.
-----------
Tar vi frem Aker Solution som de fleste kjenner til er bildet helt annerledes.
Share Price vs Fair Value
What is the Fair Price of AKSO when looking at its future cash flows? For this estimate we use a Discounted Cash Flow model.
16.0%
Undervalued
Current Price
NOK 31.46
Fair Value
NOK 37.45
https://simplywall.st/stocks/no/energy/ob-akso/aker-solutions-shares/valuation
Her er ikke så stor fordel mellom virkelig kurs og "Fair value" noe som underbygger at Norwegian Group er en meget sterk kjøpskandidat i forhold til Aker Solutions.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
La dere ikke lure av lave priser, det er da det skal kjøpes med begge hender.
Selv benyttet jeg muligheten til å kjøpe mye på dagens fall som jeg mener ikke hører noe steds hjemme.
Det er det fundamentale som teller.
https://simplywall.st/stocks/no/transportation/ob-nas/norwegian-air-shuttle-shares/valuation
71.3%
Undervalued
Current Price
NOK 11.25
Fair Value
NOK 39.21
(Fra forrige børsdag, justert for kursen i dag (10.66) som er 59 øre lavere enn "Current price på 11.25 brukt i analysen" blir tallene til betydelig fordel for dagens sluttkurs.
Selv om Simply Wallstreet analyse er høyere enn normalt for norske aksjer så er analysen sterk og solid.
-----------
Tar vi frem Aker Solution som de fleste kjenner til er bildet helt annerledes.
Share Price vs Fair Value
What is the Fair Price of AKSO when looking at its future cash flows? For this estimate we use a Discounted Cash Flow model.
16.0%
Undervalued
Current Price
NOK 31.46
Fair Value
NOK 37.45
https://simplywall.st/stocks/no/energy/ob-akso/aker-solutions-shares/valuation
Her er ikke så stor fordel mellom virkelig kurs og "Fair value" noe som underbygger at Norwegian Group er en meget sterk kjøpskandidat i forhold til Aker Solutions.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
La dere ikke lure av lave priser, det er da det skal kjøpes med begge hender.
Selv benyttet jeg muligheten til å kjøpe mye på dagens fall som jeg mener ikke hører noe steds hjemme.
Fjellbris
02.12.2024 kl 17:01
2216
Er dette årsaken til dagens uforklarlige NAS fall der aksjen gikk ned over 5%?
……
Widerøe vedgår store driftsproblemer. Sier cirka 150 fagorganiserte begynte å «gå sakte» forrige mandag.
– Som konsekvens av dette har vi flere fly enn normalt ute av drift, og det vil ta lengre tid før disse er tilbake på rute, skriver kommunikasjonssjef Catharina Solli til BT.
https://www.bt.no/nyheter/okonomi/i/o3e6zK/wideroee-om-kanselleringene-sier-150-fagorganiserte-begynte-aa-gaa-sakte-forrige-mandag
……
Widerøe vedgår store driftsproblemer. Sier cirka 150 fagorganiserte begynte å «gå sakte» forrige mandag.
– Som konsekvens av dette har vi flere fly enn normalt ute av drift, og det vil ta lengre tid før disse er tilbake på rute, skriver kommunikasjonssjef Catharina Solli til BT.
https://www.bt.no/nyheter/okonomi/i/o3e6zK/wideroee-om-kanselleringene-sier-150-fagorganiserte-begynte-aa-gaa-sakte-forrige-mandag
Redigert 02.12.2024 kl 17:03
Du må logge inn for å svare
kokkohill
02.12.2024 kl 17:47
2148
Det er stadig meldt om driftsproblemer på widerøes fly i luften siste år og når teknikerne går sakte nå er det alarmerende.
nad.oslo
02.12.2024 kl 18:13
2110
Små sparere selger for 78 mill? 7.2 mill aksjer.
Sundt har til nå kun solgt i blokk salg siste var 3200. Og før det også solgt på kurs rundt 11.3
Sundt har til nå kun solgt i blokk salg siste var 3200. Og før det også solgt på kurs rundt 11.3
Strategi
02.12.2024 kl 19:30
1999
En nær bekjent av meg er kaptein i Widerøe, pratet med han her om dagen og hørte ikke om noen problemer.
Oppdateres av han i løpet av kvelden og kommer tilbake på dette.
Et av resultatene er åpenbart at de rutene som går er rimelig fulle.
Sannsynligvis er det også slik at Norwegian tar seg av noe av dette i eget rutenett.
Oppdateres av han i løpet av kvelden og kommer tilbake på dette.
Et av resultatene er åpenbart at de rutene som går er rimelig fulle.
Sannsynligvis er det også slik at Norwegian tar seg av noe av dette i eget rutenett.
Redigert 02.12.2024 kl 19:32
Du må logge inn for å svare
nima
02.12.2024 kl 20:19
1939
Hva skjer i et av verdens rikeste land , enten så går folket sakte eller så er folket sykmeldt. Fy f... sier nå jeg.
Strategi
02.12.2024 kl 21:20
1857
Har pratet med min kontakt i Widerøe, gå akte aksjonen til teknikerne har svært liten virkning, den har allerede vart en ukes tid.
Det er noe forsinkede avganger, ingen eller svært få kanseleringer, så dette har minimal effekt.
Tror ikke dette har noen sammenheng med dagens fall.
Sannsynligvis et shorter angrep på kursen og basert på det tror jeg personlig på et kraftig oppsving i morgen.
Det som ble kommunisert på Kvartal 3 var økte bestillinger og at mange bestilte reisene tidligere enn normalt.
Godt trykk med andre ord og vesentlig bedre enn på samme tid i fjor.
Egenkapitalen har vokst kraftig gjennom året og er også kraftig styrket sett i forhold til i fjor.
Tror på en god sving opp basert på dette.
Det er noe forsinkede avganger, ingen eller svært få kanseleringer, så dette har minimal effekt.
Tror ikke dette har noen sammenheng med dagens fall.
Sannsynligvis et shorter angrep på kursen og basert på det tror jeg personlig på et kraftig oppsving i morgen.
Det som ble kommunisert på Kvartal 3 var økte bestillinger og at mange bestilte reisene tidligere enn normalt.
Godt trykk med andre ord og vesentlig bedre enn på samme tid i fjor.
Egenkapitalen har vokst kraftig gjennom året og er også kraftig styrket sett i forhold til i fjor.
Tror på en god sving opp basert på dette.
Ransen
02.12.2024 kl 21:42
1807
Der er ikke oppnådd enighet ved en av Widerøes underleverandører og Norsk flyteknikerorganisasjon. Dette kan ha skapt noen få forsinkelser og er utenfor Widerøes kontroll.
Dagens fall er typisk Norwegian og må påregnes gjennom året. Dette er rett og slett overføring av verdier fra utålmodige til tålmodige og rammer ikke aksjonærer på mellomlang og lang sikt. Ser man ett år tilbake var det nokså humpete da også, men trenden var likevel opp. Det var ikke særlig positiv lesning fra analytikerne heller, men det snudde brått etter Q4.
Meglerhusene pumper og dumper i alle aksjer. De vet at aksjonærer påvirkes direkte.
Mossige og Westgaard har to helt forskjellige syn på selskapet.
Mossige sammenligner direkte med Ryanair og Westgaard ser selskapets posisjon i markedet og evnen til å foreta kostnadskutt.
Dagens fall er typisk Norwegian og må påregnes gjennom året. Dette er rett og slett overføring av verdier fra utålmodige til tålmodige og rammer ikke aksjonærer på mellomlang og lang sikt. Ser man ett år tilbake var det nokså humpete da også, men trenden var likevel opp. Det var ikke særlig positiv lesning fra analytikerne heller, men det snudde brått etter Q4.
Meglerhusene pumper og dumper i alle aksjer. De vet at aksjonærer påvirkes direkte.
Mossige og Westgaard har to helt forskjellige syn på selskapet.
Mossige sammenligner direkte med Ryanair og Westgaard ser selskapets posisjon i markedet og evnen til å foreta kostnadskutt.
Fjellbris
02.12.2024 kl 22:17
1755
Virker som problemene er større enn kontakten din i Widerøe vil innrømme:
…..
Åtte Widerøe-flyvninger fra Værnes til Nord-Norge, Østlandet og Trøndelag er så langt kansellert mandag. Ni ankomster er kansellert, ifølge Avinors nettside.
Det er i tillegg noen mindre forsinkelser på Widerøe-nettet til og fra Trondheim.
https://www.adressa.no/nyheter/innenriks/i/gwRwaq/store-driftsproblemer-i-wideroee
…..
Åtte Widerøe-flyvninger fra Værnes til Nord-Norge, Østlandet og Trøndelag er så langt kansellert mandag. Ni ankomster er kansellert, ifølge Avinors nettside.
Det er i tillegg noen mindre forsinkelser på Widerøe-nettet til og fra Trondheim.
https://www.adressa.no/nyheter/innenriks/i/gwRwaq/store-driftsproblemer-i-wideroee
Redigert 02.12.2024 kl 22:17
Du må logge inn for å svare
Strategi
02.12.2024 kl 22:44
1686
Hun forklarer også at været har sin del av skylda til de mange innstillingene som har vært den siste tida:
Det har vært storm i midt norge og nordover, ser på nettet at Iceland air muligens skal bistå noen ruter mens forhandlinger pågår.
Ingen stor sak spør du meg.
Det har vært storm i midt norge og nordover, ser på nettet at Iceland air muligens skal bistå noen ruter mens forhandlinger pågår.
Ingen stor sak spør du meg.
Fjellbris
02.12.2024 kl 22:57
1665
Ansatte går sakte - avganger innstilt
Flyselskapet Widerøe har den siste tiden hatt mange kanselleringer. Det skyldes en rekke omstendigheter, blant annet at rundt 150 ansatte «går sakte».
– Vi er svært lei oss for de problemene dette medfører for våre passasjerer, sier Widerøes kommunikasjonssjef Catharina Solli etter en uke med mange kansellerte avganger.
– Widerøe er ikke fornøyd med den driftskvaliteten som vi leverer for øyeblikket. Den dårlige regulariteten skyldes en rekke uheldige omstendigheter som i sum skaper store problemer for driften, sier kommunikasjonssjef Catharina Solli i Widerøe til Bergens Tidende (BT).
Kanselleringer og forsinkelser
Åtte Widerøe-flyvninger fra Værnes til Nord-Norge, Østlandet og Trøndelag er så langt kansellert mandag. Ni ankomster er kansellert, ifølge Avinors nettside.
Det er i tillegg noen mindre forsinkelser på Widerøe-nettet til og fra Trondheim.
Ansatte går sakte
Solli påpeker at det ikke ble oppnådd enighet i lokale forhandlinger mellom Widerøes underleverandør og Norsk Flyteknikerorganisasjon (NFO).
– Det betyr at cirka 150 fagorganiserte begynte å gå sakte fra mandag. Som konsekvens av dette har vi flere fly enn normalt ute av drift, og det vil ta lengre tid før disse er tilbake på rute, sier hun til BT.
Verken NFO eller Widerøes underleverandør ønsker å svare på om det pågår en «gå-sakte-aksjon» blant de fagorganiserte medlemmene.
Flyselskapet Widerøe har den siste tiden hatt mange kanselleringer. Det skyldes en rekke omstendigheter, blant annet at rundt 150 ansatte «går sakte».
– Vi er svært lei oss for de problemene dette medfører for våre passasjerer, sier Widerøes kommunikasjonssjef Catharina Solli etter en uke med mange kansellerte avganger.
– Widerøe er ikke fornøyd med den driftskvaliteten som vi leverer for øyeblikket. Den dårlige regulariteten skyldes en rekke uheldige omstendigheter som i sum skaper store problemer for driften, sier kommunikasjonssjef Catharina Solli i Widerøe til Bergens Tidende (BT).
Kanselleringer og forsinkelser
Åtte Widerøe-flyvninger fra Værnes til Nord-Norge, Østlandet og Trøndelag er så langt kansellert mandag. Ni ankomster er kansellert, ifølge Avinors nettside.
Det er i tillegg noen mindre forsinkelser på Widerøe-nettet til og fra Trondheim.
Ansatte går sakte
Solli påpeker at det ikke ble oppnådd enighet i lokale forhandlinger mellom Widerøes underleverandør og Norsk Flyteknikerorganisasjon (NFO).
– Det betyr at cirka 150 fagorganiserte begynte å gå sakte fra mandag. Som konsekvens av dette har vi flere fly enn normalt ute av drift, og det vil ta lengre tid før disse er tilbake på rute, sier hun til BT.
Verken NFO eller Widerøes underleverandør ønsker å svare på om det pågår en «gå-sakte-aksjon» blant de fagorganiserte medlemmene.
Redigert 02.12.2024 kl 22:58
Du må logge inn for å svare
Strategi
03.12.2024 kl 01:57
1548
Sluttkursen ligger nå kr 28.55 under Fair Value på analysen fra Simply wall st
Strategi
03.12.2024 kl 07:28
1421
December
5 December
Monthly traffic data November
Brent Spot
Aktiver sanntidskurser
Siste
72,07
5 December
Monthly traffic data November
Brent Spot
Aktiver sanntidskurser
Siste
72,07
Redigert 03.12.2024 kl 07:31
Du må logge inn for å svare
Ransen
03.12.2024 kl 07:47
1384
Hva tror du om trafikktallene for november? Normalt så er dette en ordinær måned, men i år er kapasiteten litt opp mot fjorvinteren. 60% av billettene skal være solgt allerede pr 25/10.
Det har vært enorm etterspørsel fra søreuropa til norsk vinter, nordlys, stillhet, havfiske, hvalsafari osv…
Det har vært enorm etterspørsel fra søreuropa til norsk vinter, nordlys, stillhet, havfiske, hvalsafari osv…
Fjellbris
03.12.2024 kl 07:47
1384
Widerøe i dag, og dette er bare til/fra Værnes:
Flere avganger kansellert på Værnes
Til sammen seks flygninger er kansellert til og fra Værnes tirsdag. FOTO: CHRISTINE SCHEFTE / ADRESSEAVISEN
En oppdatert oversikt fra Avinor viser at det foreløpig er tre avganger fra Værnes som er kansellert tirsdag morgen og formiddag.
Adresseavisen omtalte mandag at Widerøe den siste tiden har hatt mange kanselleringer.
Flyselskapet sier at problemene skyldes summen av en rekke uheldige omstendigheter, blant annet at rundt 150 fagorganiserte har begynt å gå sakte etter at man ikke har blitt enige i forhandlinger.
Dette er avgangene fra Værnes som er kansellert på tirsdag:
08.10: WF762 til Bodø og Mo i Rana
09.05: WF1303 til Bodø
12.45: WF1306 til Bergen
I tillegg er disse ankomstene til Værnes kansellert:
07.30: WF763 fra Mo i Rana
08.35: WF1303 fra Bergen
12.15: WF1306 til Bodø
Flere avganger kansellert på Værnes
Til sammen seks flygninger er kansellert til og fra Værnes tirsdag. FOTO: CHRISTINE SCHEFTE / ADRESSEAVISEN
En oppdatert oversikt fra Avinor viser at det foreløpig er tre avganger fra Værnes som er kansellert tirsdag morgen og formiddag.
Adresseavisen omtalte mandag at Widerøe den siste tiden har hatt mange kanselleringer.
Flyselskapet sier at problemene skyldes summen av en rekke uheldige omstendigheter, blant annet at rundt 150 fagorganiserte har begynt å gå sakte etter at man ikke har blitt enige i forhandlinger.
Dette er avgangene fra Værnes som er kansellert på tirsdag:
08.10: WF762 til Bodø og Mo i Rana
09.05: WF1303 til Bodø
12.45: WF1306 til Bergen
I tillegg er disse ankomstene til Værnes kansellert:
07.30: WF763 fra Mo i Rana
08.35: WF1303 fra Bergen
12.15: WF1306 til Bodø
Redigert 03.12.2024 kl 07:47
Du må logge inn for å svare
Fjellbris
03.12.2024 kl 07:49
1381
Jeg er positiv jeg, men prøver å finne forklaring på hvorfor NAS falt 5,2% i går. Tror problemene i Widerøe er mulig årsak, virker som konflikten der er større enn mange tror, se kanselleringer også i dag til/fra kun Værnes.
Ransen
03.12.2024 kl 08:15
1341
150 Widerøe technical services arbeidere redureser arbeidet med ca 15%. Går dette ut over pasienttransport bør staten på banen ASAP.
Fjellbris
03.12.2024 kl 08:36
1284
Raysnair leverer ivertfall på trafikk tall november, blir spennende å se NAS sine på torsdag, ser vi 5-10% økning også for NAS?
……
03.12.2024 08:10:46
RYANAIR: PASSASJERERVEKST 11,0% I NOV, KABINFAKTOR 92,0%
……
03.12.2024 08:10:46
RYANAIR: PASSASJERERVEKST 11,0% I NOV, KABINFAKTOR 92,0%
Redigert 03.12.2024 kl 08:37
Du må logge inn for å svare
Fjellbris
03.12.2024 kl 08:43
1264
For øvrig utrolig at man sliter med ettervirkninger lønnsoppgjøret også i desember, som altså utspiller seg i en såkalt «gå sakte aksjon» i Widerøe der flyteknikerne da jobber saktere som igjen fører til kansellerte flyvninger. Er det ikke det ene så er det det andre….
Redigert 03.12.2024 kl 08:44
Du må logge inn for å svare
Tony83
03.12.2024 kl 13:16
1059
was it an increase on a year to year comparison (YtY)? I think NAS will have even higher YtY increase for November!
Fjellbris
03.12.2024 kl 13:28
1045
increase nov vs nov LY
…..
03.12.2024 08:10:46
RYANAIR: PASSASJERERVEKST 11,0% I NOV, KABINFAKTOR 92,0%
Oslo (Infront TDN Direkt): Ryanair Group fraktet 13,0 millioner passasjerer i november 2024, mot 11,7 millioner samme periode året før. Det tilsvarer en vekst på 11 prosent på årsbasis, melder selskapet tirsdag.
Kabinfaktoren var 92 prosent i november (92).
Den 12 måneders rullerende passasjertrafikken var opp 8 prosent i november mot samme periode året før, til 196,1 millioner.
…..
03.12.2024 08:10:46
RYANAIR: PASSASJERERVEKST 11,0% I NOV, KABINFAKTOR 92,0%
Oslo (Infront TDN Direkt): Ryanair Group fraktet 13,0 millioner passasjerer i november 2024, mot 11,7 millioner samme periode året før. Det tilsvarer en vekst på 11 prosent på årsbasis, melder selskapet tirsdag.
Kabinfaktoren var 92 prosent i november (92).
Den 12 måneders rullerende passasjertrafikken var opp 8 prosent i november mot samme periode året før, til 196,1 millioner.
bassebasse
03.12.2024 kl 14:14
991
Nas skal også ha vekst... Traffik tall kommer bedre enn i fjor... Og desember skal vare 30 / bedre enn i fjor sikkert
Redigert 03.12.2024 kl 14:15
Du må logge inn for å svare
Alltid positiv
03.12.2024 kl 21:33
755
https://e24.no/naeringsliv/i/o3ekkV/nye-wideroee-innstillinger-fagforeningsleder-bekrefter-gaa-sakte-aksjon
Da er det i alle fall offisielt. Nettopp hva NAS trengte nå... :-(
Da er det i alle fall offisielt. Nettopp hva NAS trengte nå... :-(