NAS - 7 analyst average says the stock should be 14,61 NOK!
It is the analyst's consensus or general agreement that the NAS share's value should be 14,61 NOK on average. This is based on seven analyses, which means the stock will need to rise more than 40% to realize this target
Analysts' Consensus
Number of Analysts 7
Last Close Price 10.30NOK
Average target price 14.61NOK
Spread / Average Target +41.82%
https://www.marketscreener.com/quote/stock/NORWEGIAN-AIR-SHUTTLE-ASA-1413204/news/Norwegian-Air-Shuttle-Notification-of-Major-Holdings-47669263/
Analysts' Consensus
Number of Analysts 7
Last Close Price 10.30NOK
Average target price 14.61NOK
Spread / Average Target +41.82%
https://www.marketscreener.com/quote/stock/NORWEGIAN-AIR-SHUTTLE-ASA-1413204/news/Norwegian-Air-Shuttle-Notification-of-Major-Holdings-47669263/
Redigert 16.08.2024 kl 19:59
Du må logge inn for å svare
Ransen
I går kl 14:41
263
P/E i dag hvis resiltatet blir 2 mrd = 5,5.
Det burde vært P/E på 7,5.
Si at resultat blir 2,4 mrd, kurs på 20 kroner og P/E på 8/3
Når karlsen guidet opp mot 3,1 mrd tidligere i år så var Barclays kjapt ute med kursmål på 32 kroner og P/E på 10.
Det burde vært P/E på 7,5.
Si at resultat blir 2,4 mrd, kurs på 20 kroner og P/E på 8/3
Når karlsen guidet opp mot 3,1 mrd tidligere i år så var Barclays kjapt ute med kursmål på 32 kroner og P/E på 10.
Ransen
I går kl 13:13
342
Hadde jeg vært Fredriksen så ville jeg brukt en promille av formuen til å kjøpe de 23 millioner aksjer som Sundt har igjen. Så kunne aksjen steget friskt til evt IAG kjøper opp selskapet for en akseptabel pris. Skulle gjerne sett gjeipen til Iqbal hvis så skjedde…
Strategi
I går kl 11:42
445
De som ønsket å selge før nyttår av skattemessig har nå solgt, nå kan det bli kamp om å kjøpe billig før nyttår.
Fjellbris
I går kl 11:42
446
Nei, skulle nesten ikke tro markedet i førjulsrusjet har fått med seg den nyheten🤔
Ransen
I går kl 10:53
512
Det ble ansatt 700 nye medarbeidere i 2024. Kostnaden til opplæring og sertifiseringer ble tatt i Q3 og Norwegian er godt rustet personellmessig for 2025 og 2026
KanonBra5
I går kl 10:17
560
Så må man ikke glemme de ca. 500 millionene som kommer fra staten fra den tapte rettssaken😉📈💵✈️👍
Fjellbris
I går kl 10:04
591
Ja, bare å glede seg til nytt år og nye muligheter i NAS neste år. Første opptur blir trafikk tall desember 5. januar og så vil Q4 tall med årsresultat som jeg tror havner i øvre del guiding 2,1-2,6 milliarder løfte NAS videre oppover sammen med god guiding trafikk og billettpriser for 2025. Husk igjen start utbetaling utbytter fra 2026 som mange også kommer til å posisjonere seg for i løpet av 2025.
Redigert i går kl 10:05
Du må logge inn for å svare
Ransen
I går kl 09:58
617
Tydelig at fristen for å få skattefradrag er utløpt. De siste hadde vel 19/12 på ASK.
Fulle fly og 28% større kapasitet enn i fjor vinter blir god butikk.
Karlsen påpeker at drivstoff har falt fra 980 usd/mt til nå 720 usd/mt ila året. Norwegian bruker 9 mrd på drivstoff og utgjør 40% av kostnadene.
Karlsen sier at billettprisene er gode og at gruppen får full effekt av WF oppkjøpet fra 1/1-25.
De håper på 5 nye fly og har forlenget leasing på 5 eksisterende til en fornuftig pris.
For 2026 skal det komme 19 nye fly, men er i forhandlinger om å viderelease også her.
Kommer det 5 nye fly eller flere i 2025 og 19 nye fly i 2026 er det en ren bonus da de mener at passasjertallene øker mer enn innsatt kapasitet.
Fulle fly og 28% større kapasitet enn i fjor vinter blir god butikk.
Karlsen påpeker at drivstoff har falt fra 980 usd/mt til nå 720 usd/mt ila året. Norwegian bruker 9 mrd på drivstoff og utgjør 40% av kostnadene.
Karlsen sier at billettprisene er gode og at gruppen får full effekt av WF oppkjøpet fra 1/1-25.
De håper på 5 nye fly og har forlenget leasing på 5 eksisterende til en fornuftig pris.
For 2026 skal det komme 19 nye fly, men er i forhandlinger om å viderelease også her.
Kommer det 5 nye fly eller flere i 2025 og 19 nye fly i 2026 er det en ren bonus da de mener at passasjertallene øker mer enn innsatt kapasitet.
Ransen
22.12.2024 kl 07:17
972
Det er nok til egen vinning. Analytikere og meglere jobber tett.
Svært mange solgte/kjøpte på kr 9,90 og dannet et godt "gulv". Sundt kjøpte 1 mill aksjer på kr 9,85, så det illustrerer galskapen og panikken.
Nå er selskapet mye bedre enn i fjor og består nå av to flyselskap som dekker hele norge. Fra 1/1-25 får vi full effekt fra Widerøe-kjøpet.
Analytikere ser 2025 som et godt flyår, spesielt i Norden der konkurransen er mindre enn i Søreuropa. Prisene vil være gode og kapasiteten inn i markedet blir mindre av flere årsaker. Samtidig øker etterspørselen og Norwegian satser mer på trofaste kunder som flyr ofte fremfor feriereiser.(SPENN)
God ballanse, godt brand, fokus på kostnader og økende yield er en suksess. Flere andre flyselskap i europa har tapt penger de siste årene mens NAS har tjent penger. På ett eller annet tidspunkt må disse flyselskapene komme i pluss, og da må billettprisene opp.
Kursmålene gjelder 6-9 mnd. frem i tid.
Svært mange solgte/kjøpte på kr 9,90 og dannet et godt "gulv". Sundt kjøpte 1 mill aksjer på kr 9,85, så det illustrerer galskapen og panikken.
Nå er selskapet mye bedre enn i fjor og består nå av to flyselskap som dekker hele norge. Fra 1/1-25 får vi full effekt fra Widerøe-kjøpet.
Analytikere ser 2025 som et godt flyår, spesielt i Norden der konkurransen er mindre enn i Søreuropa. Prisene vil være gode og kapasiteten inn i markedet blir mindre av flere årsaker. Samtidig øker etterspørselen og Norwegian satser mer på trofaste kunder som flyr ofte fremfor feriereiser.(SPENN)
God ballanse, godt brand, fokus på kostnader og økende yield er en suksess. Flere andre flyselskap i europa har tapt penger de siste årene mens NAS har tjent penger. På ett eller annet tidspunkt må disse flyselskapene komme i pluss, og da må billettprisene opp.
Kursmålene gjelder 6-9 mnd. frem i tid.
Redigert 22.12.2024 kl 07:21
Du må logge inn for å svare
Fjellbris
22.12.2024 kl 00:36
791
Utrolig at Mossige gikk ut med kursmål kr 20 i februar, og så i sommer/høst en gang snur han ned til kr 9. Snakk om å bomme begge veier, og nå må han snart krype til korset tror jeg og øke kursmål igjen til +/- kr 15.
Ransen
22.12.2024 kl 00:15
795
Slik var tonen tidligere i år:
https://www.finansavisen.no/reise-og-fritid/2024/02/26/8102467/oppjusterer-norwegian-en-klar-oppkjopskandidat
https://www.finansavisen.no/reise-og-fritid/2024/02/26/8102467/oppjusterer-norwegian-en-klar-oppkjopskandidat
Ransen
21.12.2024 kl 08:29
1115
Institusjonene kjøper. De ser at aksjen er billig og vet hva som skjer fra 2. januar.
Sundt drar med seg småaksjonærene.
Sundt drar med seg småaksjonærene.
Ransen
20.12.2024 kl 23:32
1264
Det meste av luftfart i usa er opp i dag. Samme med europeisk luftfart. unntatt NAS som er ned som vanlig.
Ransen
20.12.2024 kl 16:27
1495
Ja sikkert, det er nok jeg som ler høyest.
Formuleringen er klinke klar. NAS har oppfylt sin del av miljøregnskapet…Pengene vil vises som kontantbeholdning i Q4 rapporten.
Kursmål kr19,50
Formuleringen er klinke klar. NAS har oppfylt sin del av miljøregnskapet…Pengene vil vises som kontantbeholdning i Q4 rapporten.
Kursmål kr19,50
golf`ern
20.12.2024 kl 16:21
1510
Har NAS fått tilbake en halv mrd fra staten?
Kanskje du bør utsette haussinga til penga står på konto.
Hørt om anke?
Passe desperat nå....
Kanskje du bør utsette haussinga til penga står på konto.
Hørt om anke?
Passe desperat nå....
Ransen
20.12.2024 kl 16:13
1520
Det meste av luftfart i europa er opp i dag.
Finnair med over 5% og IAG over 3%.
NAS som fikk tilbake en halv milliard fra staten er ned.
Proffene handler selvsagt på denne halvpris julerabatten.
Finnair med over 5% og IAG over 3%.
NAS som fikk tilbake en halv milliard fra staten er ned.
Proffene handler selvsagt på denne halvpris julerabatten.
Redigert 20.12.2024 kl 16:14
Du må logge inn for å svare
Ransen
20.12.2024 kl 15:49
1549
Som forventet i en fundamentalt god aksje.
Sundt drar med seg amatørene og proffene handler.
Om to uker står grafen rett opp.
Sundt drar med seg amatørene og proffene handler.
Om to uker står grafen rett opp.
Strategi
20.12.2024 kl 15:49
1550
Det vi ser er at små aksjonærene samt Sundt selger på dårlige kurser og at større aktører kjøper inn ytterligere volum.
Aramis
20.12.2024 kl 15:25
1586
Gprsdagens handleliste:
Største kjøp i selskapet
1. VERDIPAPIRFONDET EIKA NORGE
+906 000
↑ 0,0940%
3 754 792
0,39%
2. VERDIPAPIRFONDET EIKA SPAR
+735 942
↑ 0,0764%
3 256 628
0,34%
3. JPMORGAN CHASE BANK, N.A., LONDON
+512 095
↑ 0,0531%
1 663 418
0,17%
4. THE BANK OF NEW YORK MELLON SA/NV
+466 520
↑ 0,0484%
3 982 527
0,41%
5. LEIKNY.NO AS
+207 000
↑ 0,0215%
276 259
0,03%
6. THE BANK OF NEW YORK MELLON SA/NV
+186 132
↑ 0,0193%
809 915
0,08%
7. J.P. MORGAN SE
+184 081
↑ 0,0191%
3 839 940
0,40%
8. FORDELINGSKONTO, AKTIV FORVALTNING
+174 938
↑ 0,0181%
174 938
0,02%
9. JOCO AS
+150 000
↑ 0,0156%
150 000
0,02%
10. SKANDINAVISKA ENSKILDA BANKEN AB
+125 107
↑ 0,0130%
4 117 102
0,43%
Se mer
Største salg i selskapet
1. SUNDT AS
-1 500 000
↓ -0,1556%
23 103 508
2,40%
2. GOLDMAN SACHS INT. - EQUITY
-287 506
↓ -0,0298%
42 495
0,004%
3. KJØRSVIK, ROY (f. '66)
-250 000
↓ -0,0259%
50 000
0,005%
4. NORDNET BANK AB
-205 031
↓ -0,0213%
28 119 739
2,92%
5. THE NORTHERN TRUST COMP, LONDON BR
-183 473
↓ -0,0190%
256 111
0,03%
6. PIREN HOLDING AS
-180 000
↓ -0,0187%
6 964
0,0007%
7. THE BANK OF NEW YORK MELLON SA/NV
-168 019
↓ -0,0174%
4 007
0,0004%
8. UBS AG LONDON BRANCH
-164 997
↓ -0,0171%
3 371 817
0,35%
9. NAMLØS AS
-150 000
↓ -0,0156%
0
0,00%
10. NO LIMIT HOLDING AS
-132 837
↓ -0,0138%
1 368 793
0,14%
11. AVANZA BANK AB, MEGLERKONTO
-131 855
↓ -0,0137%
24 194 409
2,51%
12. NORDNET LIVSFORSIKRING AS
-93 347
↓ -0,0097%
644 587
0,07%
13. GOLDMAN SACHS BANK EUROPE SE
-85 450
↓ -0,0089%
77 081
0,008%
14. SVENDHEIM, KURT (f. '67)
-79 655
↓ -0,0083%
9 119
0,0009%
15. UBS SWITZERLAND AG
-72 029
↓ -0,0075%
3 772 433
0,39%
16. RUMUNSKA, MAGDALENA JUSTYNA
-58 160
↓ -0,0060%
0
0,00%
17. HANSEN, GEIR (f. '58)
-50 000
↓ -0,0052%
0
0,00%
18. STATE STREET BANK AND TRUST COMP
-43 000
↓ -0,0045%
12 622 274
1,31%
19. THE BANK OF NEW YORK MELLON SA/NV
-43 000
↓ -0,0045%
89 450
0,009%
20. STRANDLI, KENNETH (f. '80)
-42 345
↓ -0,0044%
160 941
0,02%
21. THOMASSEN, LAILA HELENE SAGSLÅTTEN (f. '62)
-40 000
↓ -0,0041%
100 528
0,01%
22. PAULSEN, TRULS FREDRIK (f. '47)
-39 031
↓ -0,0040%
60 969
0,006%
23. ØSTERHUS, RUNE KJILE (f. '67)
-36 300
↓ -0,0038%
0
0,00%
24. AAGESEN, STEINAR (f. '51)
-33 500
↓ -0,0035%
1 138 100
0,12%
25. CLEARSTREAM BANKING S.A.
-31 795
↓ -0,0033%
41 983 427
4,36%
26. RIWIMATO AS
-31 467
↓ -0,0033%
0
0,00%
Største kjøp i selskapet
1. VERDIPAPIRFONDET EIKA NORGE
+906 000
↑ 0,0940%
3 754 792
0,39%
2. VERDIPAPIRFONDET EIKA SPAR
+735 942
↑ 0,0764%
3 256 628
0,34%
3. JPMORGAN CHASE BANK, N.A., LONDON
+512 095
↑ 0,0531%
1 663 418
0,17%
4. THE BANK OF NEW YORK MELLON SA/NV
+466 520
↑ 0,0484%
3 982 527
0,41%
5. LEIKNY.NO AS
+207 000
↑ 0,0215%
276 259
0,03%
6. THE BANK OF NEW YORK MELLON SA/NV
+186 132
↑ 0,0193%
809 915
0,08%
7. J.P. MORGAN SE
+184 081
↑ 0,0191%
3 839 940
0,40%
8. FORDELINGSKONTO, AKTIV FORVALTNING
+174 938
↑ 0,0181%
174 938
0,02%
9. JOCO AS
+150 000
↑ 0,0156%
150 000
0,02%
10. SKANDINAVISKA ENSKILDA BANKEN AB
+125 107
↑ 0,0130%
4 117 102
0,43%
Se mer
Største salg i selskapet
1. SUNDT AS
-1 500 000
↓ -0,1556%
23 103 508
2,40%
2. GOLDMAN SACHS INT. - EQUITY
-287 506
↓ -0,0298%
42 495
0,004%
3. KJØRSVIK, ROY (f. '66)
-250 000
↓ -0,0259%
50 000
0,005%
4. NORDNET BANK AB
-205 031
↓ -0,0213%
28 119 739
2,92%
5. THE NORTHERN TRUST COMP, LONDON BR
-183 473
↓ -0,0190%
256 111
0,03%
6. PIREN HOLDING AS
-180 000
↓ -0,0187%
6 964
0,0007%
7. THE BANK OF NEW YORK MELLON SA/NV
-168 019
↓ -0,0174%
4 007
0,0004%
8. UBS AG LONDON BRANCH
-164 997
↓ -0,0171%
3 371 817
0,35%
9. NAMLØS AS
-150 000
↓ -0,0156%
0
0,00%
10. NO LIMIT HOLDING AS
-132 837
↓ -0,0138%
1 368 793
0,14%
11. AVANZA BANK AB, MEGLERKONTO
-131 855
↓ -0,0137%
24 194 409
2,51%
12. NORDNET LIVSFORSIKRING AS
-93 347
↓ -0,0097%
644 587
0,07%
13. GOLDMAN SACHS BANK EUROPE SE
-85 450
↓ -0,0089%
77 081
0,008%
14. SVENDHEIM, KURT (f. '67)
-79 655
↓ -0,0083%
9 119
0,0009%
15. UBS SWITZERLAND AG
-72 029
↓ -0,0075%
3 772 433
0,39%
16. RUMUNSKA, MAGDALENA JUSTYNA
-58 160
↓ -0,0060%
0
0,00%
17. HANSEN, GEIR (f. '58)
-50 000
↓ -0,0052%
0
0,00%
18. STATE STREET BANK AND TRUST COMP
-43 000
↓ -0,0045%
12 622 274
1,31%
19. THE BANK OF NEW YORK MELLON SA/NV
-43 000
↓ -0,0045%
89 450
0,009%
20. STRANDLI, KENNETH (f. '80)
-42 345
↓ -0,0044%
160 941
0,02%
21. THOMASSEN, LAILA HELENE SAGSLÅTTEN (f. '62)
-40 000
↓ -0,0041%
100 528
0,01%
22. PAULSEN, TRULS FREDRIK (f. '47)
-39 031
↓ -0,0040%
60 969
0,006%
23. ØSTERHUS, RUNE KJILE (f. '67)
-36 300
↓ -0,0038%
0
0,00%
24. AAGESEN, STEINAR (f. '51)
-33 500
↓ -0,0035%
1 138 100
0,12%
25. CLEARSTREAM BANKING S.A.
-31 795
↓ -0,0033%
41 983 427
4,36%
26. RIWIMATO AS
-31 467
↓ -0,0033%
0
0,00%
Ransen
20.12.2024 kl 14:52
1634
NAS kommer til å betale ut gjelden før tiden og flagge ut snarest mulig. NAS ville tjent stort på å bli svensk, et land som sammen med EU arbeider for og ikke mot luftfarten. Storetableringen på Arlanda er ikke tilfeldig.
Husk at NAS ikke har en industriell eier. Det er kun Fredriksen som største aksjonær og en hel masse løskrutt som elsker skattefradrag på jevnlige tap i aksjen.
Husk at NAS ikke har en industriell eier. Det er kun Fredriksen som største aksjonær og en hel masse løskrutt som elsker skattefradrag på jevnlige tap i aksjen.
Realisten2
20.12.2024 kl 13:14
1754
Det som holder ewnbe nede, og vil gjøre det en tid til, er Norske stat sin rett til å konvertere gjeld til aksjer til en pris godt under dagens kurs. Ingen vil bidra til en kursstigning om staten konverterer og selger store mengder aksjer.
Inntil fristen så er vell staten, på vegne av oss alle, tjent med at selskapet genererer en sterk balanse for å kunne stå i mot dårlige tider. Norge trenger Norwegian og så lenge staten har grepet og sikrer selskapets drift, så er der ingen grunn til å innløse. Leit for alle oss som sitter og venter på oppgangen.
Inntil fristen så er vell staten, på vegne av oss alle, tjent med at selskapet genererer en sterk balanse for å kunne stå i mot dårlige tider. Norge trenger Norwegian og så lenge staten har grepet og sikrer selskapets drift, så er der ingen grunn til å innløse. Leit for alle oss som sitter og venter på oppgangen.
MC Axel
20.12.2024 kl 13:12
1760
I believe that NAS will fall further until there is full clarity about why the accident in Molde happened.
Have seen the same pattern in other airline stocks
Shareholders want clarity on whether it was an isolated issue or a general problem within the airline regarding procedures, maintenance or safety.
Without a doubt, the 400 million is good news, unless the authorities appeal.
Have seen the same pattern in other airline stocks
Shareholders want clarity on whether it was an isolated issue or a general problem within the airline regarding procedures, maintenance or safety.
Without a doubt, the 400 million is good news, unless the authorities appeal.
Aramis
20.12.2024 kl 12:59
1782
Betyr ikke pluss 400 millioner noen ting?
Jadde regnet med et kraftig kurshopp i dag, men den gang ei.
Jadde regnet med et kraftig kurshopp i dag, men den gang ei.
Ransen
20.12.2024 kl 12:49
1808
Per nå har ikke NAS etter restruktureringen vært mindre verdt sammenlignet med de grunnleggende verdiene. Kan ikke tenke annet enn at IAG snart banker på døra?
Hadde vært gøy med litt liv i aksjen og en shortsqueeze vi aldri har sett maken til.
For å illustrere galskapen så er dagens seier i rettsaken stor nok til å ordne hele egenkapitalbehovet i milliardselskapet RECSI som er uten inntekter, men likevel stiger 25% i dag.
Hadde vært gøy med litt liv i aksjen og en shortsqueeze vi aldri har sett maken til.
For å illustrere galskapen så er dagens seier i rettsaken stor nok til å ordne hele egenkapitalbehovet i milliardselskapet RECSI som er uten inntekter, men likevel stiger 25% i dag.
Redigert 20.12.2024 kl 12:55
Du må logge inn for å svare
Fjellbris
20.12.2024 kl 12:18
1852
Er nok litt konservativ forventning fra DNB om Q4 i dag som holder kurs nede, men de opprettholder kursmål kr 14. Tipper de må justere det opp i løpet av vinteren neste år.
…..
20.12.2024 09:00:34
NAS: DNB MARKETS HAR LAVE FORVENTNINGER TIL 4.KV, GJENTAR KJØP
Oslo (Infront TDN Direkt): DNB Markets har lave forventninger i forkant av Norwegian Air Shuttles fjerdekvartalsrapport og forventer at resultatene vil være under konsensus og lavere enn året før på grunn av høyere kostnader.
Det fremgår av en oppdatering fredag.
Meglerhuset gjentar imidlertid kjøpsanbefaling på aksjen og opprettholder kursmålet på 14 kroner.
"Den estimerte underliggende 2025-kostnadsinflasjonen er fortsatt en utfordring, men vi forventer at dette blir mer enn oppveid av høyere yields som reflekterer begrenset kapasitetsvekst og et forbedret forbrukermarked", skriver meglerhuset.
…..
20.12.2024 09:00:34
NAS: DNB MARKETS HAR LAVE FORVENTNINGER TIL 4.KV, GJENTAR KJØP
Oslo (Infront TDN Direkt): DNB Markets har lave forventninger i forkant av Norwegian Air Shuttles fjerdekvartalsrapport og forventer at resultatene vil være under konsensus og lavere enn året før på grunn av høyere kostnader.
Det fremgår av en oppdatering fredag.
Meglerhuset gjentar imidlertid kjøpsanbefaling på aksjen og opprettholder kursmålet på 14 kroner.
"Den estimerte underliggende 2025-kostnadsinflasjonen er fortsatt en utfordring, men vi forventer at dette blir mer enn oppveid av høyere yields som reflekterer begrenset kapasitetsvekst og et forbedret forbrukermarked", skriver meglerhuset.
Redigert 20.12.2024 kl 14:50
Du må logge inn for å svare
Ransen
20.12.2024 kl 11:25
1928
Helt normal trend at NAS dropper litt på tampen av året. Noen vil realisere tap og Sundt er sur og misunnelig på suksessen NAS-Strawberry-Spenn.
Vent til 2/1-25, da skal alle inn igjen. Året 2024 har sålangt hatt betydelig trafikkøkning, og reiseselskapene melder om en voldsom økning langt ut i 2025. Det merkes også at kapasitetsøkningen avtar og dermed legger trykk på prisene.
DNB har fortsatt kjøpsanbefaling og tradisjon tro kommer nye kursmål i Q1-25.
Kassen antas å være over 12 mrd per 13/2-25 (Q4-24)
Vi kommer til å se aksjekurs nær 20 kroner i 2025.
Estimatene er en sammenligning fra øvrige europeiske analyser. Mange flyselskap vil oppleve rekordår og ATH resultater i 2025
Vent til 2/1-25, da skal alle inn igjen. Året 2024 har sålangt hatt betydelig trafikkøkning, og reiseselskapene melder om en voldsom økning langt ut i 2025. Det merkes også at kapasitetsøkningen avtar og dermed legger trykk på prisene.
DNB har fortsatt kjøpsanbefaling og tradisjon tro kommer nye kursmål i Q1-25.
Kassen antas å være over 12 mrd per 13/2-25 (Q4-24)
Vi kommer til å se aksjekurs nær 20 kroner i 2025.
Estimatene er en sammenligning fra øvrige europeiske analyser. Mange flyselskap vil oppleve rekordår og ATH resultater i 2025
Redigert 20.12.2024 kl 11:29
Du må logge inn for å svare
nad.oslo
20.12.2024 kl 10:26
2005
Det var den gode nyheten som første den nedover enn oppover. Hva skjer ska folk ut?
Stepping
20.12.2024 kl 09:52
2079
Driver de med gå sakte aksjon inn i den aler aler aler viktigste reise perioden( jul/nyttår)? Sikkert noe som trigger kundene til å booke både påske og sommer med selskapet.
Strategi
20.12.2024 kl 08:38
2293
Norwegian aksjen burde starte opp flere kroner høyere du denne dommen, selv om den i prinsippet kan ankes.
Det er tvilsomt at staten tar dette videre i rettssystemet.
Det er tvilsomt at staten tar dette videre i rettssystemet.
Fjellbris
20.12.2024 kl 07:57
2398
Ja, inkl. påløpte renter utgjør dette nesten 500 millioner😀
……
Norwegian-sjefen: – Bekrefter vår forståelse av loven
I en børsmelding fredag morgen kommenterer Norwegian den ferske dommen fra Oslo tingrett, som konkluderer med at staten må betale tilbake over 400 millioner kroner til flyselskapet i saken om levering av klimakvoter.
– Denne dommen bekrefter vår forståelse av loven, og vi er takknemlige for at retten anerkjente de unike omstendighetene rundt vår rekonstruksjon og begrensningene dette medførte. Dette resultatet lar oss fokusere fullt ut på vårt engasjement for å redusere vårt klimaavtrykk, sier Geir Karlsen, konsernsjef i Norwegian.
Ifølge Norwegian må staten betale tilbake 400 millioner kroner samt renter på 82,6 millioner kroner og saksomkostninger på 9,8 millioner kroner. Dommen er ennå ikke rettskraftig, som vil si at staten kan anke.
……
Norwegian-sjefen: – Bekrefter vår forståelse av loven
I en børsmelding fredag morgen kommenterer Norwegian den ferske dommen fra Oslo tingrett, som konkluderer med at staten må betale tilbake over 400 millioner kroner til flyselskapet i saken om levering av klimakvoter.
– Denne dommen bekrefter vår forståelse av loven, og vi er takknemlige for at retten anerkjente de unike omstendighetene rundt vår rekonstruksjon og begrensningene dette medførte. Dette resultatet lar oss fokusere fullt ut på vårt engasjement for å redusere vårt klimaavtrykk, sier Geir Karlsen, konsernsjef i Norwegian.
Ifølge Norwegian må staten betale tilbake 400 millioner kroner samt renter på 82,6 millioner kroner og saksomkostninger på 9,8 millioner kroner. Dommen er ennå ikke rettskraftig, som vil si at staten kan anke.
Redigert 20.12.2024 kl 07:58
Du må logge inn for å svare
KanonBra5
20.12.2024 kl 07:27
2466
Med renter blir dette nesten 500 millioner kroner!!!!!📈💵✈️
https://media.uk.norwegian.com/pressreleases/oslo-district-court-rules-fully-in-favour-of-norwegian-regarding-the-eu-ets-obligations-for-2020-3361756
https://media.uk.norwegian.com/pressreleases/oslo-district-court-rules-fully-in-favour-of-norwegian-regarding-the-eu-ets-obligations-for-2020-3361756
Redigert 20.12.2024 kl 07:35
Du må logge inn for å svare
Strategi
20.12.2024 kl 07:06
2499
Inklusive renter om man er svært defensiv bør dette beløpe seg til ca. 410 mill. rett i kassa.
Redigert 20.12.2024 kl 07:09
Du må logge inn for å svare
Fjellbris
20.12.2024 kl 07:03
2506
Staten kan selvsagt anke, men det har allerede påløpt høye sakskostnader og forsinkelsers renter(9,8 mill), så spørs om staten ønsker bruke enda mer av våre skattepenger på å anke en såpass tydelig dom, men det gjenstår jo å se.
…….
I dommen blir det klart at staten må betale tilbake litt over 400 millioner kroner til Norwegian, i tillegg til forsinkelsesrenter og saksomkostninger på 9,8 millioner kroner.
…….
I dommen blir det klart at staten må betale tilbake litt over 400 millioner kroner til Norwegian, i tillegg til forsinkelsesrenter og saksomkostninger på 9,8 millioner kroner.
Redigert 20.12.2024 kl 07:04
Du må logge inn for å svare
Stepping
20.12.2024 kl 00:29
2662
Ingen rettskraftig dom dette , kan like gjerne bli høyere advokat utgifter og tap.
kokkohill
19.12.2024 kl 23:36
2743
Rart om ikke Staten ikke anker dette , avgifter og skatt deres melkeku
Fjellbris
19.12.2024 kl 23:06
2799
Herlig, 400 mill tilbake rett på bunnlinja👍👏👏
…..
Norwegian vant i retten – staten må tilbakebetale 400 millioner
https://www.finansavisen.no/reise-og-fritid/2024/12/19/8222238/norwegian-vant-i-retten-staten-ma-tilbakebetale-400-millioner
…..
Norwegian vant i retten – staten må tilbakebetale 400 millioner
https://www.finansavisen.no/reise-og-fritid/2024/12/19/8222238/norwegian-vant-i-retten-staten-ma-tilbakebetale-400-millioner
Redigert 19.12.2024 kl 23:08
Du må logge inn for å svare
Kåre Grønn
19.12.2024 kl 22:35
2882
https://www.abcnyheter.no/nyheter/norge/2024/12/19/196052159/norwegian-vant-i-retten-staten-ma-tilbakebetale-400-millioner-kroner-til-flyselskapet
Jaaaaaa! Nå begynner det! Dagens uhell bare viser at rutinene gjennomføres ved uhell!
Jaaaaaa! Nå begynner det! Dagens uhell bare viser at rutinene gjennomføres ved uhell!
nad.oslo
19.12.2024 kl 22:31
2882
Bra nyhet med at nas vant i retten gode penger dette for nas.
Bør får en.løft imorgen da
Bør får en.løft imorgen da
Redigert 19.12.2024 kl 22:32
Du må logge inn for å svare
Vorge
19.12.2024 kl 22:17
2897
Når NAS nå får tilbake 400 millioner fra staten etter dagens dom innebærer det alene 4% av børsverdien. Så bør bli en fin fredag!
Ransen
19.12.2024 kl 22:08
2888
Dette illustrerer hvilke flyforhold norden kan by på. Derfor er det liten konkurranse fra sydeuropeiske selskaper i norge.
Slike uønskede hendelser får gjerne mye omtale i media men synes at Norwegian håndterer dette svært profesjonelt.
Dette er nyttig læring for både NAS og Avinor
Slike uønskede hendelser får gjerne mye omtale i media men synes at Norwegian håndterer dette svært profesjonelt.
Dette er nyttig læring for både NAS og Avinor
Strategi
19.12.2024 kl 21:30
2914
Ingen tvil om at dette var en ubehagelig opplevelse for passasjerene.
Sterke vindkast og glatt bane, heldigvis gikk dette bra og crewet handterte dette på en profesjonell måte.
Det som er bra er at fokuset økes mht.sikkerheten for Norwegian og andre flyselskaper slik at slike situasjoner ikke skjer igjen.
Det er lov til å fly over ved sterk vind .
Men godt hantert av Norwegian.
Sterke vindkast og glatt bane, heldigvis gikk dette bra og crewet handterte dette på en profesjonell måte.
Det som er bra er at fokuset økes mht.sikkerheten for Norwegian og andre flyselskaper slik at slike situasjoner ikke skjer igjen.
Det er lov til å fly over ved sterk vind .
Men godt hantert av Norwegian.
Me
19.12.2024 kl 19:50
3021
Norwegian: Glatt rullebane og vindkast
Pressekontakt i Norwegian, Sara Nergaard, opplyser at det var 165 passasjerer og seks besetningsmedlemmer i flyet som kom fra Oslo og skulle lande i Molde.
– Det jeg vet per nå er at det har vært glatt rullebane og at det har kommet et hardt vindkast, sier Nergaard til VG.
Statens havarikommisjon (SHK) for luftfart samler informasjon om hendelsen og har i 19.45-tiden foreløpig ikke besluttet å rykke til Molde.
– Det avhenger av skadeomfanget og om vi ser det er mye læring å hente av hendelsen, sier avdelingsdirektør i SHK Kåre Halvorsen til VG.
Været på vestlandet skal mann ikke spøke med!!
Pressekontakt i Norwegian, Sara Nergaard, opplyser at det var 165 passasjerer og seks besetningsmedlemmer i flyet som kom fra Oslo og skulle lande i Molde.
– Det jeg vet per nå er at det har vært glatt rullebane og at det har kommet et hardt vindkast, sier Nergaard til VG.
Statens havarikommisjon (SHK) for luftfart samler informasjon om hendelsen og har i 19.45-tiden foreløpig ikke besluttet å rykke til Molde.
– Det avhenger av skadeomfanget og om vi ser det er mye læring å hente av hendelsen, sier avdelingsdirektør i SHK Kåre Halvorsen til VG.
Været på vestlandet skal mann ikke spøke med!!
Redigert 19.12.2024 kl 19:51
Du må logge inn for å svare
Strategi
19.12.2024 kl 16:21
3191
Strategi skrev 59.70 + 0.82 1.39% Today Current price
Ser en klar tendens hos vintersyke nordmenn
Dyrtid og høy rente hindrer ikke nordmenn i å flykte fra vinterkulda. Særlig én destinasjon er ekstra populær i år.
https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/ser-en-klar-tendens-hos-vintersyke-nordmenn/17295138/
Dyrtid og høy rente hindrer ikke nordmenn i å flykte fra vinterkulda. Særlig én destinasjon er ekstra populær i år.
https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/ser-en-klar-tendens-hos-vintersyke-nordmenn/17295138/
Ransen
19.12.2024 kl 11:39
1798
Skal si denne aksjen blir utsatt på alle mulige måter.
Fundamentalt knallsterk, psykisk knallsvak.
Er vel bare Ryanair som ikke er ned i dag.
Fundamentalt knallsterk, psykisk knallsvak.
Er vel bare Ryanair som ikke er ned i dag.