NAS - 7 analyst average says the stock should be 14,61 NOK!
It is the analyst's consensus or general agreement that the NAS share's value should be 14,61 NOK on average. This is based on seven analyses, which means the stock will need to rise more than 40% to realize this target
Analysts' Consensus
Number of Analysts 7
Last Close Price 10.30NOK
Average target price 14.61NOK
Spread / Average Target +41.82%
https://www.marketscreener.com/quote/stock/NORWEGIAN-AIR-SHUTTLE-ASA-1413204/news/Norwegian-Air-Shuttle-Notification-of-Major-Holdings-47669263/
Analysts' Consensus
Number of Analysts 7
Last Close Price 10.30NOK
Average target price 14.61NOK
Spread / Average Target +41.82%
https://www.marketscreener.com/quote/stock/NORWEGIAN-AIR-SHUTTLE-ASA-1413204/news/Norwegian-Air-Shuttle-Notification-of-Major-Holdings-47669263/
Redigert 16.08.2024 kl 19:59
Du må logge inn for å svare
Ransen
22.12.2024 kl 07:17
1263
Det er nok til egen vinning. Analytikere og meglere jobber tett.
Svært mange solgte/kjøpte på kr 9,90 og dannet et godt "gulv". Sundt kjøpte 1 mill aksjer på kr 9,85, så det illustrerer galskapen og panikken.
Nå er selskapet mye bedre enn i fjor og består nå av to flyselskap som dekker hele norge. Fra 1/1-25 får vi full effekt fra Widerøe-kjøpet.
Analytikere ser 2025 som et godt flyår, spesielt i Norden der konkurransen er mindre enn i Søreuropa. Prisene vil være gode og kapasiteten inn i markedet blir mindre av flere årsaker. Samtidig øker etterspørselen og Norwegian satser mer på trofaste kunder som flyr ofte fremfor feriereiser.(SPENN)
God ballanse, godt brand, fokus på kostnader og økende yield er en suksess. Flere andre flyselskap i europa har tapt penger de siste årene mens NAS har tjent penger. På ett eller annet tidspunkt må disse flyselskapene komme i pluss, og da må billettprisene opp.
Kursmålene gjelder 6-9 mnd. frem i tid.
Svært mange solgte/kjøpte på kr 9,90 og dannet et godt "gulv". Sundt kjøpte 1 mill aksjer på kr 9,85, så det illustrerer galskapen og panikken.
Nå er selskapet mye bedre enn i fjor og består nå av to flyselskap som dekker hele norge. Fra 1/1-25 får vi full effekt fra Widerøe-kjøpet.
Analytikere ser 2025 som et godt flyår, spesielt i Norden der konkurransen er mindre enn i Søreuropa. Prisene vil være gode og kapasiteten inn i markedet blir mindre av flere årsaker. Samtidig øker etterspørselen og Norwegian satser mer på trofaste kunder som flyr ofte fremfor feriereiser.(SPENN)
God ballanse, godt brand, fokus på kostnader og økende yield er en suksess. Flere andre flyselskap i europa har tapt penger de siste årene mens NAS har tjent penger. På ett eller annet tidspunkt må disse flyselskapene komme i pluss, og da må billettprisene opp.
Kursmålene gjelder 6-9 mnd. frem i tid.
Redigert 22.12.2024 kl 07:21
Du må logge inn for å svare
Ransen
23.12.2024 kl 09:58
908
Tydelig at fristen for å få skattefradrag er utløpt. De siste hadde vel 19/12 på ASK.
Fulle fly og 28% større kapasitet enn i fjor vinter blir god butikk.
Karlsen påpeker at drivstoff har falt fra 980 usd/mt til nå 720 usd/mt ila året. Norwegian bruker 9 mrd på drivstoff og utgjør 40% av kostnadene.
Karlsen sier at billettprisene er gode og at gruppen får full effekt av WF oppkjøpet fra 1/1-25.
De håper på 5 nye fly og har forlenget leasing på 5 eksisterende til en fornuftig pris.
For 2026 skal det komme 19 nye fly, men er i forhandlinger om å viderelease også her.
Kommer det 5 nye fly eller flere i 2025 og 19 nye fly i 2026 er det en ren bonus da de mener at passasjertallene øker mer enn innsatt kapasitet.
Fulle fly og 28% større kapasitet enn i fjor vinter blir god butikk.
Karlsen påpeker at drivstoff har falt fra 980 usd/mt til nå 720 usd/mt ila året. Norwegian bruker 9 mrd på drivstoff og utgjør 40% av kostnadene.
Karlsen sier at billettprisene er gode og at gruppen får full effekt av WF oppkjøpet fra 1/1-25.
De håper på 5 nye fly og har forlenget leasing på 5 eksisterende til en fornuftig pris.
For 2026 skal det komme 19 nye fly, men er i forhandlinger om å viderelease også her.
Kommer det 5 nye fly eller flere i 2025 og 19 nye fly i 2026 er det en ren bonus da de mener at passasjertallene øker mer enn innsatt kapasitet.
Fjellbris
23.12.2024 kl 10:04
882
Ja, bare å glede seg til nytt år og nye muligheter i NAS neste år. Første opptur blir trafikk tall desember 5. januar og så vil Q4 tall med årsresultat som jeg tror havner i øvre del guiding 2,1-2,6 milliarder løfte NAS videre oppover sammen med god guiding trafikk og billettpriser for 2025. Husk igjen start utbetaling utbytter fra 2026 som mange også kommer til å posisjonere seg for i løpet av 2025.
Redigert 23.12.2024 kl 10:05
Du må logge inn for å svare
KanonBra5
23.12.2024 kl 10:17
851
Så må man ikke glemme de ca. 500 millionene som kommer fra staten fra den tapte rettssaken😉📈💵✈️👍
Ransen
23.12.2024 kl 10:53
803
Det ble ansatt 700 nye medarbeidere i 2024. Kostnaden til opplæring og sertifiseringer ble tatt i Q3 og Norwegian er godt rustet personellmessig for 2025 og 2026
Fjellbris
23.12.2024 kl 11:42
736
Nei, skulle nesten ikke tro markedet i førjulsrusjet har fått med seg den nyheten🤔
Strategi
23.12.2024 kl 11:42
735
De som ønsket å selge før nyttår av skattemessig har nå solgt, nå kan det bli kamp om å kjøpe billig før nyttår.
Ransen
23.12.2024 kl 13:13
632
Hadde jeg vært Fredriksen så ville jeg brukt en promille av formuen til å kjøpe de 23 millioner aksjer som Sundt har igjen. Så kunne aksjen steget friskt til evt IAG kjøper opp selskapet for en akseptabel pris. Skulle gjerne sett gjeipen til Iqbal hvis så skjedde…
Ransen
23.12.2024 kl 14:41
553
P/E i dag hvis resiltatet blir 2 mrd = 5,5.
Det burde vært P/E på 7,5.
Si at resultat blir 2,4 mrd, kurs på 20 kroner og P/E på 8/3
Når karlsen guidet opp mot 3,1 mrd tidligere i år så var Barclays kjapt ute med kursmål på 32 kroner og P/E på 10.
Det burde vært P/E på 7,5.
Si at resultat blir 2,4 mrd, kurs på 20 kroner og P/E på 8/3
Når karlsen guidet opp mot 3,1 mrd tidligere i år så var Barclays kjapt ute med kursmål på 32 kroner og P/E på 10.
nad.oslo
I går kl 19:22
222
Ransen du besitter endel kunnskap om Nas. Hvordan ser du på den høye dollar kursen som når nye høyder i q4 vi er langt høyere enn 2023 på usd. Nas har noen rimeligere olje pris men de hedget 75% til høyere enn dagens pris. Hvordan vil dette slå ut på Q4 rapporten?
Min største bekymring er usd. Ellers så har Nas sikkert tatt taki endel kostnader.
Noen tanker ?
Min største bekymring er usd. Ellers så har Nas sikkert tatt taki endel kostnader.
Noen tanker ?
Ransen
I går kl 23:24
113
Dollarkursen er en utfordring, men for å sitere Geir Karlsen så gjør vi mitigerende tiltak for dette. Drivstoff er nesten 20% billigere nå enn i starten av året. Geir Karlsen sier at 75% er hedget for 2024 og 50% for 2025 til litt over spotpris, noe som han er meget tilfreds med. Drivstoff utgjør 9 mrd av kostnadene på totalt 25 mrd.
Videre så ser han gode bookingtall ut året og langt inn i 2025 og billettprisene er gode.
Det er 28% kapasitetsøkning(9 flere fly) i vinter enn samme tid i fjor.
På bakgrunn av kapasitetsøkningen så er mine tanker at Q4-24 blir greit, men flere analytikere ser 2025 som svært bra av mange årsaker.
Kursmål gjelder litt frem i tid, og jeg tror nok at kursen i 2025 passerer toppen fra april i år.
Har fremdeles tro på konsolidering og innlemming i en storgruppe som ønsker rask og enkel tilgang til det lukrative nordiske markedet.
Norwegian klarer seg likevel godt alene men kan risikere utflagging til Sverige, som jo legger bedre tilrette for vekst og drift.
P/E er skrekkelig lav og ballansen er helt vanvittig. Inntjeningen er god og markedet vil preges av mindre kapasitet og flere reisende.
I europa ser man at dårlige tider i industrien i stor grad flytter forretningsreiser over fra business class til lavpris. Norwegian skårer høyt på punklighet og som topp 3 i verden for tiltak for lavere utslipp, hvilket er av betydning for mange reisende i disse tider.
Forøvrig er ca 1/3 av resterende aksjer til sundt handlet i markedet etter redningsplanen og har ved salg nå ikke samme avkastning som ved emisjonen. Likevel tyder alt på at Sundt skal ut grunnet Strawberry -samarbeidet som så langt virker som en suksess.
Videre så ser han gode bookingtall ut året og langt inn i 2025 og billettprisene er gode.
Det er 28% kapasitetsøkning(9 flere fly) i vinter enn samme tid i fjor.
På bakgrunn av kapasitetsøkningen så er mine tanker at Q4-24 blir greit, men flere analytikere ser 2025 som svært bra av mange årsaker.
Kursmål gjelder litt frem i tid, og jeg tror nok at kursen i 2025 passerer toppen fra april i år.
Har fremdeles tro på konsolidering og innlemming i en storgruppe som ønsker rask og enkel tilgang til det lukrative nordiske markedet.
Norwegian klarer seg likevel godt alene men kan risikere utflagging til Sverige, som jo legger bedre tilrette for vekst og drift.
P/E er skrekkelig lav og ballansen er helt vanvittig. Inntjeningen er god og markedet vil preges av mindre kapasitet og flere reisende.
I europa ser man at dårlige tider i industrien i stor grad flytter forretningsreiser over fra business class til lavpris. Norwegian skårer høyt på punklighet og som topp 3 i verden for tiltak for lavere utslipp, hvilket er av betydning for mange reisende i disse tider.
Forøvrig er ca 1/3 av resterende aksjer til sundt handlet i markedet etter redningsplanen og har ved salg nå ikke samme avkastning som ved emisjonen. Likevel tyder alt på at Sundt skal ut grunnet Strawberry -samarbeidet som så langt virker som en suksess.