NAS - 7 analyst average says the stock should be 14,61 NOK!
It is the analyst's consensus or general agreement that the NAS share's value should be 14,61 NOK on average. This is based on seven analyses, which means the stock will need to rise more than 40% to realize this target
Analysts' Consensus
Number of Analysts 7
Last Close Price 10.30NOK
Average target price 14.61NOK
Spread / Average Target +41.82%
https://www.marketscreener.com/quote/stock/NORWEGIAN-AIR-SHUTTLE-ASA-1413204/news/Norwegian-Air-Shuttle-Notification-of-Major-Holdings-47669263/
Analysts' Consensus
Number of Analysts 7
Last Close Price 10.30NOK
Average target price 14.61NOK
Spread / Average Target +41.82%
https://www.marketscreener.com/quote/stock/NORWEGIAN-AIR-SHUTTLE-ASA-1413204/news/Norwegian-Air-Shuttle-Notification-of-Major-Holdings-47669263/
Redigert 16.08.2024 kl 19:59
Du må logge inn for å svare
Strategi
I går kl 15:14
1845
Strategi skrev Solid inn det der Laser.. 👍
Norwegian handles nå langt under egen kontantbeholdning.
Burde absolutt motivere til kjøp.
Når det gjelder Sundt familien, tviler jeg sterkt på at de selger på dette nivået.
Burde absolutt motivere til kjøp.
Når det gjelder Sundt familien, tviler jeg sterkt på at de selger på dette nivået.
golf`ern
I går kl 16:58
1660
Så da er det bare for "ekspertene" her inne og hausse frem mot neste trafikk-rapport/Q....
Alt blir nok mye bedre da....
Alt blir nok mye bedre da....
Fjellbris
I går kl 17:16
1607
Godt skrevet Laser og helt enig, inkl. som du skriver kjøpsmulighet nå der jeg også som jeg lenge har skrevet akkumulerer det jeg kan her nede, og skal ha så mange aksjer som mulig når utbyttene kommer f.o.m. (senest) høst 2026. Et selskap som tjener over 2 milliarder i året, har allerede satt av 800 mill i utbytte ex 2024, 13 milliarder på bok selger man ikke på 10 tallet der kontant beholdning forsvarer kurs kr 12, da kjøper man og sitter rolig og venter på utbyttene som kommer om 1,5 år. Akkurat som JF gjør.
Redigert i går kl 17:18
Du må logge inn for å svare
Tony83
I går kl 21:03
1381
How deep can the share plunge on this good news? Where would be the first downward resistance?
Redigert i går kl 22:28
Du må logge inn for å svare
Fjellbris
I dag kl 00:05
1147
Ransen / NAD. Oslo - da kan vi legge denne død en gang for alle, som jeg har skrevet og trodd lenge, Sundt fortsetter nedsalget, nå med 400.000 nye aksjer. Igjen, håper han er ferdig solgt i løpet av januar, når han er det starter re prisingen av NAS. Intill det er det slik jeg ser det bare å kjøpe det man kan, og sitte Long til utbyttene kommer høst 2026 sammen med JF.
……
Flodhest82
I går kl 23:47
30
Sundt solgte 400 000 aksjer på dagens liste
……
Flodhest82
I går kl 23:47
30
Sundt solgte 400 000 aksjer på dagens liste
Redigert i dag kl 00:06
Du må logge inn for å svare
Ransen
I dag kl 07:37
910
Sundt selger og skal helt ut, men ikke under 11 kroner. Han trader aksjen når den er billig. Salg under kr11 tar småsparerne seg av . I går lå det store kjøpordrer utover hele dagen.
Sundt selger ikke for at selskapet er dårlig, men på grunn av interessekonflikter med Strawberry/Spenn. Stordalen og Karlsen kan skape en historisk suksess med dette, noe som vi merker med skittkasting fra andre hotelleiere.
Sundt selger ikke for at selskapet er dårlig, men på grunn av interessekonflikter med Strawberry/Spenn. Stordalen og Karlsen kan skape en historisk suksess med dette, noe som vi merker med skittkasting fra andre hotelleiere.
Fjellbris
I dag kl 07:46
886
Da er vi enige, tror også han selger over kr 11, men ikke nødvendigvis at han som du skrev bla. 3. jan venter til langt høyere kurs. Jeg tror og håper han kvitter seg med alt han skal selge over kr 11 asap/i løpet av januar så re prisingen NAS kan starte.
………
Ransen
03.01.2025 kl 21:57
3124
En god del av aksjene som Sundt har igjen er kjøpt i markedet etter emisjonen til langt høyere pris enn 6,25(emi)
Det er grunn til å tro at de venter til både pris og volum tar seg opp, slik som i fjor da 13, 5 millioner aksjer gikk til kurs på 18 kroner uten at aksjen reagerte…
………
Ransen
03.01.2025 kl 21:57
3124
En god del av aksjene som Sundt har igjen er kjøpt i markedet etter emisjonen til langt høyere pris enn 6,25(emi)
Det er grunn til å tro at de venter til både pris og volum tar seg opp, slik som i fjor da 13, 5 millioner aksjer gikk til kurs på 18 kroner uten at aksjen reagerte…
Ransen
I dag kl 09:01
741
Ca 2/3 av de gjenstående aksjene til Sundt er kjøpt i markedet til langt over emisjonskurs, så derfor kan de holde igjen.
Altså, vi snakker:
Rekordår for WF.
Ekstrem kontantbeholdning.
Gode resultater.
Godt brand.
Nr 5 i europa på punklighet
Nr 1 i verden på plan for fossilfritt drivstoff
De prøver på snarlig utbytte.
Nesten full uttelling på kapasitetsøkning vinter, dette er nye ruter som må innkjøres. Enhetskostnadene er kraftig redusert.
DNB ser Norwegian som vinner i 2025 da alle andre flyselskap har hatt fin stigning gjennom siste halvdel av 2024.
Men oslo børs er som den er, blir nok RECSI som igjen blir dagens vinner. Det er slike selskap folk vil ha i porteføljen.
Altså, vi snakker:
Rekordår for WF.
Ekstrem kontantbeholdning.
Gode resultater.
Godt brand.
Nr 5 i europa på punklighet
Nr 1 i verden på plan for fossilfritt drivstoff
De prøver på snarlig utbytte.
Nesten full uttelling på kapasitetsøkning vinter, dette er nye ruter som må innkjøres. Enhetskostnadene er kraftig redusert.
DNB ser Norwegian som vinner i 2025 da alle andre flyselskap har hatt fin stigning gjennom siste halvdel av 2024.
Men oslo børs er som den er, blir nok RECSI som igjen blir dagens vinner. Det er slike selskap folk vil ha i porteføljen.
Redigert i dag kl 09:02
Du må logge inn for å svare
kokkohill
I dag kl 09:24
677
Tror ikke Sundt er dum og selger på dårlige dager uten annen agenda ligger bak. Eierandelen er under shorten så kanskje Sundt har interessen liggende der og snarere har planer om å øke sin beholdning ?
Ransen
I dag kl 09:48
625
Sundt kjøpte 1 mill aksjer til kurs 9,88 i oktober mens andre galninger lempet ut for harde livet grunnet Boeingproblemene.
De som kjøper aksjen nå ser mot sommersesongen som kommer til å bli veldig bra med tanke på været så langt i vinter.
Folk skal bruke mer penger på ferie enn noen gang, noe som reiseselskapene nå bekrefter.
De som kjøper aksjen nå ser mot sommersesongen som kommer til å bli veldig bra med tanke på været så langt i vinter.
Folk skal bruke mer penger på ferie enn noen gang, noe som reiseselskapene nå bekrefter.
Redigert i dag kl 09:52
Du må logge inn for å svare
Fjellbris
I dag kl 09:51
609
Hvordan forklarer du da at Sundt i går solgte 400.000 aksjer?
Dum går men ikke i dag?
Dum går men ikke i dag?
Redigert i dag kl 09:52
Du må logge inn for å svare
HALLOA
I dag kl 10:01
580
Kan umulig være Sundt som styrer ned kursen.
Det er vel lettskremte fattige studenter, og andre småtasser som oss.
Hovedaksjonær plukker opp smulene - han tenker kun utbytte frem i tid.
Ikke selg - kun kjøp- så går dette opp.
Det er vel lettskremte fattige studenter, og andre småtasser som oss.
Hovedaksjonær plukker opp smulene - han tenker kun utbytte frem i tid.
Ikke selg - kun kjøp- så går dette opp.
Ransen
I dag kl 10:02
575
Les det flotte innlegget til Lazer lenger opp som illustrerer hvor mye Sundt bryr seg om andre aksjonærer. Dette er ikke gammelsundt sin metode..
Fredriksen sitter helt rolig og har en helt annen tilnærming til denne pengemaskinen.
Fredriksen sitter helt rolig og har en helt annen tilnærming til denne pengemaskinen.
Strategi
I dag kl 10:17
539
Det ligger et kjøp på 400 K på i over kant av 10.80.
Regner med at Sundt selger på denne.
Det gikk store poster på 3.80 i går også, noe som kan stemme bra med Sundt sitt selg i går på 400K
Regner med at Sundt selger på denne.
Det gikk store poster på 3.80 i går også, noe som kan stemme bra med Sundt sitt selg i går på 400K
Redigert i dag kl 10:21
Du må logge inn for å svare
HALLOA
I dag kl 10:53
458
De fleste selskap der Fredriksen er hovedaksjonær i ,blir holdt i et jerngrep.
NAS er definert som en folkeaksje, med flere tusen aksjonærer.
Skulle tro "flertallet" hadde en mulighet her.
Det er vel lommeboka som bestemmer.
Leser man dette forumet ser en hvor lett "flertallet" kan skremmes ut.
NAS er definert som en folkeaksje, med flere tusen aksjonærer.
Skulle tro "flertallet" hadde en mulighet her.
Det er vel lommeboka som bestemmer.
Leser man dette forumet ser en hvor lett "flertallet" kan skremmes ut.
Strategi
I dag kl 11:07
423
Ransen skrev Hvor har du det fra at Sundt har solgt i går?
Mulig det ikke var i går.
Men det gikk stor post på 10.80
Men det gikk stor post på 10.80
Redigert i dag kl 11:10
Du må logge inn for å svare
Ransen
I dag kl 11:14
391
Det var på fredag, og til kurs på 11,27
-401.025
-1,88%
4,52 M
2,17376%
20.952.483
SUNDT AS
03.01.2025
-401.025
-1,88%
4,52 M
2,17376%
20.952.483
SUNDT AS
03.01.2025
Redigert i dag kl 11:15
Du må logge inn for å svare
Ransen
I dag kl 11:28
359
Det er det som er gøy med folkeaksjer, de store bevegelsene som følge av konspirasjoner og uvitenhet. Det er vel bare 10% av disse som evner å lese og forstå et regnskap. Vi har ila 2024 hatt 100% avvik i kursmålene mellom husene. Det siste som foreligger for 2025 er DNB sitt på 14 kroner. De har bommet på trafikktallene både for november og desember som faktisk viser bedre yield og fyllingsgrad. Widerøe har hatt tidenes beste år i 2024 og fra 2025 vil dette også vise synergieffekter i hele gruppen.
Ransen
I dag kl 11:57
287
DNB ser for seg en EBITDA på ca 1,300 millioner i Q4-24 for Norwegian alene. Tar man omtrent samme avskrivninger som i Q4-23 så blir EBIT et sted mellom 350-400 millioner. Jeg beregnet EBIT til 2.377 millioner for 2024 tidligere men tror faktisk at vi kommer over dette.
Det reiste ca 348000 flere passasjerer i Q4-24 enn året før (Kun for Norwegian, Widerøe har trafikktall i en helt annen divisjon og tar stadig nye rekorder)
Det reiste ca 348000 flere passasjerer i Q4-24 enn året før (Kun for Norwegian, Widerøe har trafikktall i en helt annen divisjon og tar stadig nye rekorder)
HALLOA
I dag kl 12:27
213
Kursmålene mellom husene er jo dramatisk ulike.
Lurer av og til på om de er kjøpt og betalt av storkapitalen.
Bra du kommer med dine beregninger.
Lurer av og til på om de er kjøpt og betalt av storkapitalen.
Bra du kommer med dine beregninger.
Ransen
I dag kl 12:56
162
Fra DNB
Kursen stengte fredag på NOK 11.17 pr. aksje og på våre estimater gir det en P/E på 5.9x for 2025. Historisk har gjennomsnittlig P/E for de neste 12 måneder ligget på rundt 10x, hvilket indikerer at dagens nivå ser attraktivt ut.
Basert på forventningene for 2025 har vi en kjøpsanbefaling på Norwegian med et kursmål på NOK 14 pr. aksje. Kjøp aksjen her.
Når det gjelder det helt korte bildet vil vi imidlertid være mer avventende. Vår estimerte yield for desember ligger på NOK 0.71,hvilket i tilfelle vil være ned 6.5 % fra desember i 2023.(REELLE TALL ER 0,87 OG 3%, altså mye bedre enn ventet men ingen korrigering er kommet) For hele Q4 venter vi i tillegg en EBITDA like i underkant av NOK 1.3 mrd. Det betyr at vi for Q4 er rundt 9 % lavere enn konsensusforventningene. Utfordringen blir da at markedets kortsiktige forventninger til Q4-rapporten, som offentliggjøres 13. februar, i første omgang vil kunne bli justert ned på grunnlag av de oppdaterte trafikktallene.
Kursen stengte fredag på NOK 11.17 pr. aksje og på våre estimater gir det en P/E på 5.9x for 2025. Historisk har gjennomsnittlig P/E for de neste 12 måneder ligget på rundt 10x, hvilket indikerer at dagens nivå ser attraktivt ut.
Basert på forventningene for 2025 har vi en kjøpsanbefaling på Norwegian med et kursmål på NOK 14 pr. aksje. Kjøp aksjen her.
Når det gjelder det helt korte bildet vil vi imidlertid være mer avventende. Vår estimerte yield for desember ligger på NOK 0.71,hvilket i tilfelle vil være ned 6.5 % fra desember i 2023.(REELLE TALL ER 0,87 OG 3%, altså mye bedre enn ventet men ingen korrigering er kommet) For hele Q4 venter vi i tillegg en EBITDA like i underkant av NOK 1.3 mrd. Det betyr at vi for Q4 er rundt 9 % lavere enn konsensusforventningene. Utfordringen blir da at markedets kortsiktige forventninger til Q4-rapporten, som offentliggjøres 13. februar, i første omgang vil kunne bli justert ned på grunnlag av de oppdaterte trafikktallene.