NAS - 7 analyst average says the stock should be 14,61 NOK!

MC Axel
NAS 16.08.2024 kl 19:55 310697

It is the analyst's consensus or general agreement that the NAS share's value should be 14,61 NOK on average. This is based on seven analyses, which means the stock will need to rise more than 40% to realize this target


Analysts' Consensus

Number of Analysts 7

Last Close Price 10.30NOK

Average target price 14.61NOK

Spread / Average Target +41.82%



https://www.marketscreener.com/quote/stock/NORWEGIAN-AIR-SHUTTLE-ASA-1413204/news/Norwegian-Air-Shuttle-Notification-of-Major-Holdings-47669263/
Redigert 16.08.2024 kl 19:59 Du må logge inn for å svare
Strategi
08.01.2025 kl 22:25 2753

Det er tydeligvis mye du ikke forstår,
Norwegian ble handlet nede på lave 7.70 mener jeg var laveste kurs og dro opp til 18.40.
Dette var uten pengemaskinen Widerøe, som
er en pengemaskin i symbiose med Norwegian.
Jeg tror oppriktig at Norwegian group får sitt beste årsresultat og at de tar ytterligere grep i Norge og ikke minst i Noden.
Markedet for feriereiser er strerkt, og folk prioriterer.
For turistene inn mot Norge er det en meget gunstig valuta gevinst.
Innlegget ditt bærer preg av at du er ute av aksjen og er frustrert.
Nedsalget fra Sundt har preget aksjen en stund og dette er snart
Ferdig solgt.
Mage kjente nok på det samme som deg i fjor.
Spenn vil også overraske svært positivt.
SenorLopez
08.01.2025 kl 22:05 2800

Det er jo litt viktig hvor folk kjøper og hvor de selger, for det er jo utelukkende det som avgjør kursen. Skjønner man ikke såpass, da skjønner man ikke aksjer, det er temmelig grunnleggende.

Du spammer om kursmål på tredve, så da regner jeg med du kjøper, omså på tyve? Og hvis du mener det er uforsvarlig for ditt vedkommende, hvorfor tror du andre gidder? Som jeg spurte Strategi, når han vegret seg fra å svare, hvilke nivåer kjøper du på og dersom du virkelig har så klokketro, er så forbanna sikker på snarlig og varig kurshopp, hvorfor ikke høyere?

Ingen vits å klø seg i hodet over lavt kursnivå når ens egne forventninger er ditto labre. Alle ønsker å tjene penger så da går man ikke i tet med mindre det ser skikkelig bra ut, og aksjehandel er et relativt simpelt konsept så det er rimelig å anta at det enselv forstår, forstås av øvrigheten også.

Det du er uvillig til å betale, det betaler ikke andre heller uansett hvor mange måneder av sitt liv man kaster vekk, på å hausse ned forumet 😂
Ransen
08.01.2025 kl 21:31 2843

Etter tv2 nyhetene i kveld er det lite som tyder på innstramming.
25% økning i hotellovernattinger i Tromsø og 10% generelt.
Dette er mye, og alle disse flys inn/ut av landet.

Du er opptatt av hvem som handler på høye kurser. Det var noen som kjøpte på kr 18,45 i fjor. Likens var det noen som solgte på kr 10,72 i dag. Selskapet og markedet er mye bedre nå enn i april 24. Dette illustrerer volatiliteten i aksjen.
Tenker at det blir mer fokusert på multiplene fra nå av.
Vi vet interessekonflikten rundt Sundt-salget og det er forståelig.

SenorLopez
08.01.2025 kl 21:05 2879

Det er ikke pengemangel som hindrer ting fra å bedres i Norge, men en tverrpolitisk enighet at det er godt nok å være 'best anno 1996", selv om verden ellers raser videre langt forbi oss og vi nå ikke er topp ti engang

Vi er et reformfiendtlig land preget av nyttig idioti, med tafatte politikere som vet å dra nytte. Penger har vi nok av.

Nas ligger forøvrig lavt grunnet laber interesse på høyere nivåer, short og exit fra en av storaksjonærene. Selv de som spammer mest, døgnet rundt tilsynelatende, om hvor mye selskapet egentlig er verdt, vegrer seg nok fra å kjøpe når kursen hopper de kjøper bare lavt de også, og forventer at andre skal ta den risken for dem så de får solgt seg ut på topp.

Selg på 11,25-11,4, kjøp på 10,8-11. La en større post stå i tilfelle større utslag oppover, men hold også en reserve i tilfelle fall. Det er mitt råd, sånn tjener man penger på Nas ihvertfall de siste månedene.

Q4 kan fort føre til nok et fall, desembertallene var helt okei, vitner om sunn drift og et lukrativt marked, men tvetydige de mponerte ikke nok til å sikre optimisme i den forstand.

At markedet dessuten er lukrativt akkurat nå, er heller intet ubetinget gode. Man vil heller se gode resultater i et vanskelig marked, enn nedjusterte forventninger i et rekordår.

Hva skjer når markedet strammes inn?
Redigert 08.01.2025 kl 21:38 Du må logge inn for å svare
kokkohill
08.01.2025 kl 20:32 2911

Merkelig at NAS ikke får avsluttet lånet med Staten på 1.5 milliard , penger som kunne gått inn til ras sikring av vestlandsveier.
Ransen
08.01.2025 kl 19:42 2946

Og dette synes aksjonærene i dag er verdt 2.000 millioner under kontantbeholdningen. Heldigvis finnes det reelle analyser som mener at NAS-gruppen er verdt langt over 30 kroner aksjen.
Fredriksen må jo gremmes, men nå begynner næringsdepartementet å rydde opp i sine eierskap til selskap de har hjulpet. Når lånet er innfridd så kommer utbyttene kjapt og større strategiske eiere tar plass og vi kan få en riktig pris på selskapet.
Enkelt sagt :
Res. på 2,000 mill gir P/E på 7,5 = 15 kroner aksjen
Normal P/E er 10 for sektoren. NAS handles på P/E 5,9 i dag.
Hvis:
Res. på 2,500 mill og P/E 7,5 = 20 kroner aksjen.

Det er ingen andre flyselskap som er mer underpriset enn NAS.
Hadde det enda vært minustall og negativ ballanse så kunne en ha forstått det.

Fjellbris
08.01.2025 kl 19:41 2941

– Så liker jeg at folk snakker med hverandre, ikke om hverandre, setter seg ned og finner noen fine kompromisser, sier Stordalen - med et klart stikk til LO.

For Stordalen er likevel én ting viktigere enn noen annet:

– Men det viktigste for meg i året som kommer, er at nå har vi lansert Spenn. Og det tror jeg jeg kommer til å være med, og forandre hvordan man tenker lojalitet, og hvordan man skal virkelig motivere folk for å være lojale til selskapet og være med å stimulere for oss da reiselivet.
Fjellbris
08.01.2025 kl 19:21 2986

Takk for deling👍👏
Veldig bra, og f.o.m. jan endelig full effekt av Widerøe kjøpet.
Strategi
08.01.2025 kl 19:03 2990

Legger ut fra et intern notat i Widerøe.
Lys i tunellen.
Re: 07.01.2025 09:21 pressemelding.

En formidabel innsats fra alle i selskapet har resultert i passasjer rekord på årsbasis. Aldri før har så mange flydd i distrikts-Norge og aldri før har så mange flydd med Widerøe.
-----
Mer:
Widerøe hadde 3.799.424 passasjerer i 2024 "all time high".
Re; Etter snart et år i Norwegian familien viser det tette samarbeidet en økning i reiser der våre kunder velger enten Widerøe + Widerøe eller Widerøe +Norwegian på sine kombinasjons reiser.
---
12 % økning i desember i forhold til i fjor - 293.257 passasjerer.
Ny rute ble startet i desember mellom Tromsø og Svolvær.
30 mars - da innfører vi ytterligere to daglige ruter* mellom Tromsø og Leknes og mellom Oslo og Brønnøysund.
--------------
Sånn er det å ta full kontroll på innenriks.
Samtidig jobbes det sterkt mot kontroll i Norden, Norwegian Group er godt i gang allerede.

Redigert 08.01.2025 kl 19:15 Du må logge inn for å svare
Fjellbris
08.01.2025 kl 17:19 3120

Var godt å få akkumulert flere NAS aksjer på 10 tallet som skal få være med på reisen frem t.o.m. utbytter i 2026👌
Ransen
08.01.2025 kl 16:47 3159

Vår estimerte yield for desember ligger på NOK 0.71,hvilket i tilfelle vil være ned 6.5 % fra desember i 2023.

Rapporten viser 0,87 og er ned 3% fra desember 2023
nad.oslo
08.01.2025 kl 16:43 3126

0.5% bedre enn ventet fra Ole Martin i Dnb , ikke veldig sterk når de har wet leaset fly. Men det trenger ikke nas rapportere nå. Men q4 så får du det.

For nå var det kun trafikktall.
Ransen
08.01.2025 kl 16:40 3135

https://e24.no/boers-og-finans/i/rPbKme/staten-vil-selge-seg-ut-av-aker-solutions

Neste er Norwegian i statens ryddesjau. Da kommer utbytte allerede i år.
Strategi
08.01.2025 kl 16:14 3070

Tipper på en grei sluttauksjon i dag.

Den ble helt grei.
Redigert 08.01.2025 kl 16:28 Du må logge inn for å svare
Ransen
08.01.2025 kl 15:37 3113

Wet-lease i desember? De opererte kun 73 av sine 87 fly.
Det eneste som ble tatt ut av drift noen dager var det som dro av rullebanen på Årø. Her var det noen karrosseriskader i nesen da de traff et banelys.
DNB påpeker at endring i kursmål kan komme på bakgrunn av trafikktall, som jo var dobbelt så gode som DNB tippet.
Strategi
08.01.2025 kl 15:33 3100

Vi satser på at 2025 blir det desidert beste året for Norwegian Group, dette ligger i kortene, Det ligger også i kortene at 400 mill . + renter og omkostninger tikker inn på konto etter hvert.
Så langt er det ikke kommet noe fra staten når det gjelder plan om å Anke.
nad.oslo
08.01.2025 kl 15:03 3151

Jeg fikk den rapporten igår. Husk dette er kursmål for hele 2025.

Så har Nas wet leaset fly i Desember pga mange av deres fly hadde teknisk feil , og stod på pga og noen kanselleringer . Dette blir pen regning tenker jeg mot inntjening.
Redigert 08.01.2025 kl 15:09 Du må logge inn for å svare
Ransen
08.01.2025 kl 12:56 3315

Fra DNB
Kursen stengte fredag på NOK 11.17 pr. aksje og på våre estimater gir det en P/E på 5.9x for 2025. Historisk har gjennomsnittlig P/E for de neste 12 måneder ligget på rundt 10x, hvilket indikerer at dagens nivå ser attraktivt ut.

Basert på forventningene for 2025 har vi en kjøpsanbefaling på Norwegian med et kursmål på NOK 14 pr. aksje. Kjøp aksjen her.

Når det gjelder det helt korte bildet vil vi imidlertid være mer avventende. Vår estimerte yield for desember ligger på NOK 0.71,hvilket i tilfelle vil være ned 6.5 % fra desember i 2023.(REELLE TALL ER 0,87 OG 3%, altså mye bedre enn ventet men ingen korrigering er kommet) For hele Q4 venter vi i tillegg en EBITDA like i underkant av NOK 1.3 mrd. Det betyr at vi for Q4 er rundt 9 % lavere enn konsensusforventningene. Utfordringen blir da at markedets kortsiktige forventninger til Q4-rapporten, som offentliggjøres 13. februar, i første omgang vil kunne bli justert ned på grunnlag av de oppdaterte trafikktallene.
HALLOA
08.01.2025 kl 12:27 3359

Kursmålene mellom husene er jo dramatisk ulike.
Lurer av og til på om de er kjøpt og betalt av storkapitalen.
Bra du kommer med dine beregninger.
Ransen
08.01.2025 kl 11:57 3399

DNB ser for seg en EBITDA på ca 1,300 millioner i Q4-24 for Norwegian alene. Tar man omtrent samme avskrivninger som i Q4-23 så blir EBIT et sted mellom 350-400 millioner. Jeg beregnet EBIT til 2.377 millioner for 2024 tidligere men tror faktisk at vi kommer over dette.
Det reiste ca 348000 flere passasjerer i Q4-24 enn året før (Kun for Norwegian, Widerøe har trafikktall i en helt annen divisjon og tar stadig nye rekorder)
Ransen
08.01.2025 kl 11:28 3426

Det er det som er gøy med folkeaksjer, de store bevegelsene som følge av konspirasjoner og uvitenhet. Det er vel bare 10% av disse som evner å lese og forstå et regnskap. Vi har ila 2024 hatt 100% avvik i kursmålene mellom husene. Det siste som foreligger for 2025 er DNB sitt på 14 kroner. De har bommet på trafikktallene både for november og desember som faktisk viser bedre yield og fyllingsgrad. Widerøe har hatt tidenes beste år i 2024 og fra 2025 vil dette også vise synergieffekter i hele gruppen.
Ransen
08.01.2025 kl 11:14 3434

Det var på fredag, og til kurs på 11,27
-401.025
-1,88%
4,52 M
2,17376%
20.952.483
SUNDT AS

03.01.2025
Redigert 08.01.2025 kl 11:15 Du må logge inn for å svare
Strategi
08.01.2025 kl 11:07 3449

Mulig det ikke var i går.
Men det gikk stor post på 10.80
Redigert 08.01.2025 kl 11:10 Du må logge inn for å svare
HALLOA
08.01.2025 kl 10:53 3484

De fleste selskap der Fredriksen er hovedaksjonær i ,blir holdt i et jerngrep.

NAS er definert som en folkeaksje, med flere tusen aksjonærer.
Skulle tro "flertallet" hadde en mulighet her.
Det er vel lommeboka som bestemmer.

Leser man dette forumet ser en hvor lett "flertallet" kan skremmes ut.
Strategi
08.01.2025 kl 10:17 3544

Det ligger et kjøp på 400 K på i over kant av 10.80.
Regner med at Sundt selger på denne.
Det gikk store poster på 3.80 i går også, noe som kan stemme bra med Sundt sitt selg i går på 400K
Redigert 08.01.2025 kl 10:21 Du må logge inn for å svare
Ransen
08.01.2025 kl 10:02 3532

Les det flotte innlegget til Lazer lenger opp som illustrerer hvor mye Sundt bryr seg om andre aksjonærer. Dette er ikke gammelsundt sin metode..
Fredriksen sitter helt rolig og har en helt annen tilnærming til denne pengemaskinen.
HALLOA
08.01.2025 kl 10:01 3517

Kan umulig være Sundt som styrer ned kursen.
Det er vel lettskremte fattige studenter, og andre småtasser som oss.
Hovedaksjonær plukker opp smulene - han tenker kun utbytte frem i tid.
Ikke selg - kun kjøp- så går dette opp.
Ransen
08.01.2025 kl 09:55 3516

Sundt solgte de 401k aksjene 3/1 til kurs 11,27.
Fjellbris
08.01.2025 kl 09:51 3496

Hvordan forklarer du da at Sundt i går solgte 400.000 aksjer?
Dum går men ikke i dag?
Redigert 08.01.2025 kl 09:52 Du må logge inn for å svare
Ransen
08.01.2025 kl 09:48 3513

Sundt kjøpte 1 mill aksjer til kurs 9,88 i oktober mens andre galninger lempet ut for harde livet grunnet Boeingproblemene.

De som kjøper aksjen nå ser mot sommersesongen som kommer til å bli veldig bra med tanke på været så langt i vinter.
Folk skal bruke mer penger på ferie enn noen gang, noe som reiseselskapene nå bekrefter.
Redigert 08.01.2025 kl 09:52 Du må logge inn for å svare
kokkohill
08.01.2025 kl 09:24 3542

Tror ikke Sundt er dum og selger på dårlige dager uten annen agenda ligger bak. Eierandelen er under shorten så kanskje Sundt har interessen liggende der og snarere har planer om å øke sin beholdning ?
Ransen
08.01.2025 kl 09:01 3552

Ca 2/3 av de gjenstående aksjene til Sundt er kjøpt i markedet til langt over emisjonskurs, så derfor kan de holde igjen.
Altså, vi snakker:
Rekordår for WF.
Ekstrem kontantbeholdning.
Gode resultater.
Godt brand.
Nr 5 i europa på punklighet
Nr 1 i verden på plan for fossilfritt drivstoff
De prøver på snarlig utbytte.
Nesten full uttelling på kapasitetsøkning vinter, dette er nye ruter som må innkjøres. Enhetskostnadene er kraftig redusert.
DNB ser Norwegian som vinner i 2025 da alle andre flyselskap har hatt fin stigning gjennom siste halvdel av 2024.

Men oslo børs er som den er, blir nok RECSI som igjen blir dagens vinner. Det er slike selskap folk vil ha i porteføljen.
Redigert 08.01.2025 kl 09:02 Du må logge inn for å svare
Fjellbris
08.01.2025 kl 07:46 3681

Da er vi enige, tror også han selger over kr 11, men ikke nødvendigvis at han som du skrev bla. 3. jan venter til langt høyere kurs. Jeg tror og håper han kvitter seg med alt han skal selge over kr 11 asap/i løpet av januar så re prisingen NAS kan starte.
………
Ransen
03.01.2025 kl 21:57
3124
En god del av aksjene som Sundt har igjen er kjøpt i markedet etter emisjonen til langt høyere pris enn 6,25(emi)
Det er grunn til å tro at de venter til både pris og volum tar seg opp, slik som i fjor da 13, 5 millioner aksjer gikk til kurs på 18 kroner uten at aksjen reagerte…
Ransen
08.01.2025 kl 07:37 3685

Sundt selger og skal helt ut, men ikke under 11 kroner. Han trader aksjen når den er billig. Salg under kr11 tar småsparerne seg av . I går lå det store kjøpordrer utover hele dagen.
Sundt selger ikke for at selskapet er dårlig, men på grunn av interessekonflikter med Strawberry/Spenn. Stordalen og Karlsen kan skape en historisk suksess med dette, noe som vi merker med skittkasting fra andre hotelleiere.
Edgar A
08.01.2025 kl 04:58 3796

Det vet kanskje definisjonen på å sitte long?

Feilinvestering😂
Fjellbris
08.01.2025 kl 00:05 3874

Ransen / NAD. Oslo - da kan vi legge denne død en gang for alle, som jeg har skrevet og trodd lenge, Sundt fortsetter nedsalget, nå med 400.000 nye aksjer. Igjen, håper han er ferdig solgt i løpet av januar, når han er det starter re prisingen av NAS. Intill det er det slik jeg ser det bare å kjøpe det man kan, og sitte Long til utbyttene kommer høst 2026 sammen med JF.
……
Flodhest82
I går kl 23:47
30
Sundt solgte 400 000 aksjer på dagens liste
Redigert 08.01.2025 kl 00:06 Du må logge inn for å svare
Flodhest82
07.01.2025 kl 23:47 3902

Sundt solgte 400 000 aksjer på dagens liste
Tony83
07.01.2025 kl 21:03 4105

How deep can the share plunge on this good news? Where would be the first downward resistance?
Redigert 07.01.2025 kl 22:28 Du må logge inn for å svare
Fjellbris
07.01.2025 kl 17:16 4319

Godt skrevet Laser og helt enig, inkl. som du skriver kjøpsmulighet nå der jeg også som jeg lenge har skrevet akkumulerer det jeg kan her nede, og skal ha så mange aksjer som mulig når utbyttene kommer f.o.m. (senest) høst 2026. Et selskap som tjener over 2 milliarder i året, har allerede satt av 800 mill i utbytte ex 2024, 13 milliarder på bok selger man ikke på 10 tallet der kontant beholdning forsvarer kurs kr 12, da kjøper man og sitter rolig og venter på utbyttene som kommer om 1,5 år. Akkurat som JF gjør.
Redigert 07.01.2025 kl 17:18 Du må logge inn for å svare
golf`ern
07.01.2025 kl 16:58 4345

Edgar A skrev Javel akkurat
Så da er det bare for "ekspertene" her inne og hausse frem mot neste trafikk-rapport/Q....
Alt blir nok mye bedre da....
Strategi
07.01.2025 kl 15:14 4296

Norwegian handles nå langt under egen kontantbeholdning.
Burde absolutt motivere til kjøp.
Når det gjelder Sundt familien, tviler jeg sterkt på at de selger på dette nivået.
laser
07.01.2025 kl 12:50 2365

Interessant å observere hvor ulik eierskapsstrategi de to tidligere største eierene har.
Sundt virker transaksjonsorientert - mens Fredriksen fokuserer langsiktig.
Oppskriften her er til forveksling lik Mowi - kapitalisere et selskap, komme inn til lav verdi, bemanne det med solid kompetanse og hente ut utbytte så tidlig det er mulig og så mye som er mulig. Opptrer det pengebehov er han første til å stille opp og styrker gjerne sin posisjon, men styrker sjelden sin posisjon gjennom småkjøp eller støtte kjøp. Management må bevise at de klarer seg selv. Sterke balanser sikrer gode låne og kjøpsbetingelser.
Sundt opererer i dag som en støtte for hedgefondene som shorter. Viser aksjen styrke, selger Sundt. Derfor er det lett match for shortfondene å holde kursen nede. Småsparerne selger i frustrasjon for de er gjerne transaksjonsorientert. Sundt kunne ha solgt sine aksjer gjennom blokk salg. Det gjør de ikke. Det må være en bevisst handling. Jeg skal ikke spekulere i hva som ligger til grunn for dette. Det som imidlertid er klart er at 2024 blir et usedvanlig godt år for Norwegian. De har tatt kostnadene med oppbemanning av 700 ansatte, de har sikret en to årig lønnsavtale med fredsplikt, Widerøe skaper verdier, Boeing avtalen står seg og nye fly begynner å komme inn i 2025 som reduserer wet-lease kostnadene, omstillingen til ferre baser i Norge og flere i utlandet slik gamle Norwegian holdt kostnadene nede er godt igang, de har tatt første stikk i rettssaken mot staten og selskapet har i to år (2022 og 2023)avsatt betydelige summer til utbytte for aksjonærene og kommer også til å gjøre det for regnskapsåret 2024. 2025 blir året der Spenn kan påvirke kabinfaktoren og billettprisene. Rentejustering og lønnsoppgjør, kombinert med en strevsom vinter, kan friste til flyreise selv for den mest nasjonalromantiske. Veksten i destinasjoner og aktive fly for vintersesongen er sterk, jeg tror ikke de er mindre ambisiøs for sommer sesjonen dersom de får nok fly.
Oppsummert akkumulerer jeg for senere å kunne høste utbytter når de kommer. Når utbyttene kommer, vil også aksjen bli vurdert mer attraktivt og med det bli løftet av de transaksjonsorientert. De vil se gapet i forhold til peers i Europa og USA. Derfor ser jeg på det som skjer nå som støy, og benytter kjøpsmuligheten til å akkumulere.
SenorLopez
07.01.2025 kl 12:09 2449

Jeg spurte ikke hvor mye du kan om Nas, men det er greit vi lar det ligge, du har sagt mer enn nok jeg skjønner opplegget 😉
Strategi
07.01.2025 kl 11:43 2488

Jeg tror jeg forstår det meste rundt Norwegian Group.
Mer enn de fleste med god margin vil jeg tro.
Så ikke tenk på meg.