NAS - 7 analyst average says the stock should be 14,61 NOK!
It is the analyst's consensus or general agreement that the NAS share's value should be 14,61 NOK on average. This is based on seven analyses, which means the stock will need to rise more than 40% to realize this target
Analysts' Consensus
Number of Analysts 7
Last Close Price 10.30NOK
Average target price 14.61NOK
Spread / Average Target +41.82%
https://www.marketscreener.com/quote/stock/NORWEGIAN-AIR-SHUTTLE-ASA-1413204/news/Norwegian-Air-Shuttle-Notification-of-Major-Holdings-47669263/
Analysts' Consensus
Number of Analysts 7
Last Close Price 10.30NOK
Average target price 14.61NOK
Spread / Average Target +41.82%
https://www.marketscreener.com/quote/stock/NORWEGIAN-AIR-SHUTTLE-ASA-1413204/news/Norwegian-Air-Shuttle-Notification-of-Major-Holdings-47669263/
Redigert 16.08.2024 kl 19:59
Du må logge inn for å svare
Ransen
I dag kl 17:26
103
Sundt solgte 6 millioner aksjer i desember til kurs mellom 10,98 og 11,56. Siste salg fra Sundt pr 6/1 er 3/1 med 401027 aksjer til kurs 11,27.
golf`ern
I dag kl 16:39
196
På tirsdag da det ble omsatt over 6 mill aksjer, var det noen her inne som fant ut at Sundt solgte 400 000 aksjer, og at det var skyld i nedgangen....
Slik går no dagan...
Slik går no dagan...
Flodhest82
I dag kl 15:38
286
Skjønner ikke at man hele tiden skylder på sundt, i går stod The bank of New York Mellon for de to største salgene, 1 mill og 570 000. Dagen før var de og den største selger med 912 000 aksjer. Morgan Stanley på 2 plass med 566 000 aksjer og DnB på 3 plass med 540 000. Sundt bare på 4 plass.
Edgar A
I dag kl 15:37
287
Feite Freddy holder kursen nede og da må Sundt selge på 10 tallet.
Fredriksen lik seg selv,dette holder han jo på med hele tiden.
Fredriksen lik seg selv,dette holder han jo på med hele tiden.
Fjellbris
I dag kl 15:23
332
Veldig skuffende utvikling i dag, har Sundt begynt å selge også på 10 tallet? Skulle ikke forundre meg….
golf`ern
I dag kl 14:08
456
Du treffer spikeren på hodet gmtrade.
Godt oppsummert.
Om Ransen forstår det er en annen ting.....
Godt oppsummert.
Om Ransen forstår det er en annen ting.....
gmtrade
I dag kl 13:51
501
Det blir veldig gjentakende og useriøst det du kommer med, Ransen. Alle her inne har lest det om og om igjen, til det kjedsommelige. Du skriver selv at du ikke spammer, men dessverre er det ikke slik du blir oppfattet. Om man hausser i med- og motvind kan man med fordel kalles hausser. Dersom man baisser tilsvarende blir man vel en baisser. Dersom man hausser når man sitter i aksjen og baisser når man har solgt, kan man med fordel kalles en spammer. De fleste her inne har forhåpentligvis fått med seg hvilken kategori som gjelder i nettopp denne saken. Utsagn som at man må være inne i aksjen den dagen det lanseres utbytte for å få utbytte, eller evige gjentakelser om at IAG banker på, Sundts agenda, Shortere som er i trøbbel, osv. Spam, og ingenting annet.
Edgar A
I dag kl 13:47
512
Feite Freddy holder kursen i ett jerngrep slik han veldig ofte gjør.
Ventetiden på oppgang kan bli veldig lang………..eller fryktelig lang…..
Gjesp
Ventetiden på oppgang kan bli veldig lang………..eller fryktelig lang…..
Gjesp
Redigert i dag kl 13:57
Ransen
I dag kl 13:26
555
niets skrev Qube økte shorten litt den 07. ....
Short ligger dårlig an. Dette er ikke et konkursbo, eller et håp om å vinne anbud for å komme i gang.
Qube må vel ned i 10,85 for å gå i pluss.
Kan ikke være lenge til IAG kommer til Fornebu.
30 milliarder norske kroner er knapt ett års renteinntekter for dem.
Samtidig får NAS en solid og dreven eier som det flotte selskapet fortjener.
Forøvrig så er IAG opp 80% siste halvår
Qube må vel ned i 10,85 for å gå i pluss.
Kan ikke være lenge til IAG kommer til Fornebu.
30 milliarder norske kroner er knapt ett års renteinntekter for dem.
Samtidig får NAS en solid og dreven eier som det flotte selskapet fortjener.
Forøvrig så er IAG opp 80% siste halvår
Redigert i dag kl 13:29
MC Axel
I dag kl 12:46
608
niets skrev Qube økte shorten litt den 07. ....
I think all stocks are going to go down now that Trump is taking over.
If the stock market goes up, I'll be surprised, Trump himself says he'll act quickly (tariffs and other things)
HALLOA
I dag kl 11:41
714
Det er neppe Sundt sine salg som styrer kursen ned. Det klarer vi på forumet selv.
Mange store aktører ligger i sivet og venter.
Kjøp og tjen penger.
Mange store aktører ligger i sivet og venter.
Kjøp og tjen penger.
Ransen
I dag kl 11:37
720
NAS skal ikke øke kapasiteten i 2025 utover +- 90 fly. De har sagt at de skal finslipe de etablerte rutene og spesielt i norden, til bedre fyllingsgrad og enda bedre å lønnsomhet. Kommer det flere MAX fly enn forventet er dette bonus. Karlsen sier at de skal gå fra vekst til lønnsomhet, som vi har sett de sist årene.
Det som er interessant er at der europeisk flyindustri har tapt penger de 3 siste årene, har NAS tjent penger. Disse må få opp lønnsomheten og det vil NAS nyte godt av.
Øygard sier at det jobbes med utbyttet og uten å love for mye så kan det komme før 2026. Da er det de som er inne i aksjen den dagen dette publiseres som gjelder.
Det som er interessant er at der europeisk flyindustri har tapt penger de 3 siste årene, har NAS tjent penger. Disse må få opp lønnsomheten og det vil NAS nyte godt av.
Øygard sier at det jobbes med utbyttet og uten å love for mye så kan det komme før 2026. Da er det de som er inne i aksjen den dagen dette publiseres som gjelder.
Fjellbris
I dag kl 11:21
748
Nei, folk reiser som aldri før, og det kommer ikke til å avta i årene fremover. Som jeg skrev i går, toget går ikke helt ennå, men så snart Sundt forhåpentligvis er ferdig solgt😉 Dog er det mye som tyder på at Sundt ikke selger på 10 tallet, og fakta er at han snart er under 2% og godt mulig som Ransen også har skrevet at han ikke ønsker selge siste rest på så lave nivåer. FOMO streifer vel også Sundt, og får nå NAS også 500 mill på konto om ikke staten anker + et Q4 med resultat 2,1-2,4 mill. YE, så vil NAS med guiding og økt kapasitet 2025 kombinert med folks reise lyst, starte re prisingen.
Redigert i dag kl 11:22
HALLOA
I dag kl 10:51
809
Ingen grunn til å tvile på reiselysten.
Markedsoversikt
Nyheter
Investorlistene
Aksjer
Min oversikt
Se flere
Søk i markedsdata...
Nyheter
Sanntidskurser aktivert
Nyheter
Mine nyheter
Festet innlegg
Rekordfulle fly for Norse
07:28
Hans Mortensønn Jordheim
DEL
Norse Atlantic Airways oppnådde sin høyeste kabinfaktor noensinne i desember 2024, med 94 prosent.
Dette er en økning på 23 prosentpoeng fra samme måned året før, opplyser selskapet i en børsmelding.
Kabinfaktor, eller fyllingsgrad, refererer til hvor stor del av flyets seter som er solgt.
Flyselskapet fraktet 124.450 passasjerer i desember, en økning på 57 prosent sammenlignet med samme periode i fjor.
Markedsoversikt
Nyheter
Investorlistene
Aksjer
Min oversikt
Se flere
Søk i markedsdata...
Nyheter
Sanntidskurser aktivert
Nyheter
Mine nyheter
Festet innlegg
Rekordfulle fly for Norse
07:28
Hans Mortensønn Jordheim
DEL
Norse Atlantic Airways oppnådde sin høyeste kabinfaktor noensinne i desember 2024, med 94 prosent.
Dette er en økning på 23 prosentpoeng fra samme måned året før, opplyser selskapet i en børsmelding.
Kabinfaktor, eller fyllingsgrad, refererer til hvor stor del av flyets seter som er solgt.
Flyselskapet fraktet 124.450 passasjerer i desember, en økning på 57 prosent sammenlignet med samme periode i fjor.
Ransen
I dag kl 07:42
1102
Jeg spammer ikke og har vist linker til artikler på trådene hele veien.
Det å forstå verdisettingen av et selskap er viktig.
Noen er overpriset og noen er underpriset.
NAS P/E 5,9
AA P/E 50,5
Ryanair P/E 14,5
Tesla P/E 108,3
Det er mye fokus på lønnskostnadene i selskapet og flere sammenligner med tidligere år.
Det er økte lønnskostnader etter forhandlingene. Alle fikk mer i lønn i år og alle fikk en reallønnsvekst, men NAS har også ansatt 700 flere medarbeidere i fjor.
Det å forstå verdisettingen av et selskap er viktig.
Noen er overpriset og noen er underpriset.
NAS P/E 5,9
AA P/E 50,5
Ryanair P/E 14,5
Tesla P/E 108,3
Det er mye fokus på lønnskostnadene i selskapet og flere sammenligner med tidligere år.
Det er økte lønnskostnader etter forhandlingene. Alle fikk mer i lønn i år og alle fikk en reallønnsvekst, men NAS har også ansatt 700 flere medarbeidere i fjor.
Fjellbris
I dag kl 00:19
1303
Takk og helt enig👍 Aldri alle egg i samme kurv, dog mener jeg risk & reward i NAS nå fra kr +/-11 er meget god, lykke til videre også til deg😀
SenorLopez
I dag kl 00:09
832
Er akkurat det jeg gjør. Handler trygt på dette nivået, posisjonerer meg trygt, avventer og ser. Som alltid. Det er også det jeg råder andre til, å ha realistiske forventninger, posisjonere seg trygt / unngå å legge alle eggene i én kurv samt ha et par kurver i bakhånd, og ikke la seg rive med av folk som har alt å tjene på det å rive og røske i folk.
Profitterte godt på fjorårets oppgang, da var jeg langt mer optimistisk og det lønte seg dengang, men tar ikke for gitt at den gjentas i år da både forholdene og entusiasmen er annerledes.
Vi får se. Sats nøkternt så går det greit, og lykke til 🤙
Profitterte godt på fjorårets oppgang, da var jeg langt mer optimistisk og det lønte seg dengang, men tar ikke for gitt at den gjentas i år da både forholdene og entusiasmen er annerledes.
Vi får se. Sats nøkternt så går det greit, og lykke til 🤙
MC Axel
I går kl 23:59
846
NAS is undoubtedly a well-run company, but the share has difficulty getting above 11.20 NOK. The question is whether it is the Sundt family, or the general pessimism, that is swirling in the market, that's keeping the share down?
https://www.cnbc.com/2025/01/08/aviation-industry-to-have-another-hard-year-led-by-boeing-delays.html
https://www.cnbc.com/2025/01/08/aviation-industry-to-have-another-hard-year-led-by-boeing-delays.html
Fjellbris
I går kl 23:44
864
Bare å kjøpe seg inn igjen, toget går ikke helt ennå, men så snart Sundt forhåpentligvis snart er ferdig solgt😉 Dog er det mye som tyder på at Sundt ikke selger på 10 tallet, og fakta er at han snart er under 2% og godt mulig som Ransen også har skrevet at han ikke ønsker selge siste rest på så lave nivåer. FOMO streifer vel også Sundt, og får nå NAS også 500 mill på konto om ikke staten anker + et Q4 med resultat 2,1-2,4 mill. YE, så vil NAS med guiding og økt kapasitet 2025 starte re prisingen, bare vent og se.
Redigert i går kl 23:46
SenorLopez
I går kl 23:10
921
Har rimelig god oversikt, takk som byr, og i handelsobjekter som denne er jeg alltid på kjøperen, og alltid på selgeren, samt godt posisjonert uansett utslag. Fundamentet avgjør hvorvidt man engasjerer seg overhodet, det må være på stell, og det er det, men hvordan en manøvrerer der bør man følge kursutviklingen som den faktisk står samt forstå hva den drives av, og intet mer.
Du sa det selv, denne aksjen har hoppet fra syv til atten og så tilbake til ti igjen. Utrolig volatilitet med andre ord her risikerer man smell selv på tolvtallet (sitter fortsatt med to innganger der personlig), og den har flere spøkelser hengende over seg også både Sundts exit (de er forøvrig bare litt over halvferdige), et enormt volum som er shortet og konvertible lån samt fortsatt uvisshet rundt kostnader og resultat.
Det er rett og slett ingen fasit at fjorårets utvikling, gjentas i år. I fjor var entusiasmen langt større, risken også mindre fordi resultatene talte mer fordelaktig i henhold til guiding, så da er det greit å mane til nøkternhet synes jeg ihvertfall på kort og mellomlang sikt.
Personlig sitter jeg godt uansett, koser meg faktisk har god tro også på mine litt uheldige innhopp, over tid vel å merke, så nei jeg føler ikke rare frustrasjonen og har heller ingenting å tjene på å lure folk verken den ene eller den andre veien.
Jeg synes ikke om sånt engang, jeg vil at flest mulig tjener penger der jeg selv satser for da høster man godt av den optimismen sånt skaper, heller enn å ende opp med et drittprodukt som uansett fundament står fast i gjørma fordi altfor mange har gått inn med urealistiske forventninger, tapt masse penger, og nå skyr unna.
Børsen i Norge er liten, man bør ikke pisse i brønnen.
Du sa det selv, denne aksjen har hoppet fra syv til atten og så tilbake til ti igjen. Utrolig volatilitet med andre ord her risikerer man smell selv på tolvtallet (sitter fortsatt med to innganger der personlig), og den har flere spøkelser hengende over seg også både Sundts exit (de er forøvrig bare litt over halvferdige), et enormt volum som er shortet og konvertible lån samt fortsatt uvisshet rundt kostnader og resultat.
Det er rett og slett ingen fasit at fjorårets utvikling, gjentas i år. I fjor var entusiasmen langt større, risken også mindre fordi resultatene talte mer fordelaktig i henhold til guiding, så da er det greit å mane til nøkternhet synes jeg ihvertfall på kort og mellomlang sikt.
Personlig sitter jeg godt uansett, koser meg faktisk har god tro også på mine litt uheldige innhopp, over tid vel å merke, så nei jeg føler ikke rare frustrasjonen og har heller ingenting å tjene på å lure folk verken den ene eller den andre veien.
Jeg synes ikke om sånt engang, jeg vil at flest mulig tjener penger der jeg selv satser for da høster man godt av den optimismen sånt skaper, heller enn å ende opp med et drittprodukt som uansett fundament står fast i gjørma fordi altfor mange har gått inn med urealistiske forventninger, tapt masse penger, og nå skyr unna.
Børsen i Norge er liten, man bør ikke pisse i brønnen.
Strategi
I går kl 22:25
1005
Det er tydeligvis mye du ikke forstår,
Norwegian ble handlet nede på lave 7.70 mener jeg var laveste kurs og dro opp til 18.40.
Dette var uten pengemaskinen Widerøe, som
er en pengemaskin i symbiose med Norwegian.
Jeg tror oppriktig at Norwegian group får sitt beste årsresultat og at de tar ytterligere grep i Norge og ikke minst i Noden.
Markedet for feriereiser er strerkt, og folk prioriterer.
For turistene inn mot Norge er det en meget gunstig valuta gevinst.
Innlegget ditt bærer preg av at du er ute av aksjen og er frustrert.
Nedsalget fra Sundt har preget aksjen en stund og dette er snart
Ferdig solgt.
Mage kjente nok på det samme som deg i fjor.
Spenn vil også overraske svært positivt.
Norwegian ble handlet nede på lave 7.70 mener jeg var laveste kurs og dro opp til 18.40.
Dette var uten pengemaskinen Widerøe, som
er en pengemaskin i symbiose med Norwegian.
Jeg tror oppriktig at Norwegian group får sitt beste årsresultat og at de tar ytterligere grep i Norge og ikke minst i Noden.
Markedet for feriereiser er strerkt, og folk prioriterer.
For turistene inn mot Norge er det en meget gunstig valuta gevinst.
Innlegget ditt bærer preg av at du er ute av aksjen og er frustrert.
Nedsalget fra Sundt har preget aksjen en stund og dette er snart
Ferdig solgt.
Mage kjente nok på det samme som deg i fjor.
Spenn vil også overraske svært positivt.
SenorLopez
I går kl 22:05
1057
Det er jo litt viktig hvor folk kjøper og hvor de selger, for det er jo utelukkende det som avgjør kursen. Skjønner man ikke såpass, da skjønner man ikke aksjer, det er temmelig grunnleggende.
Du spammer om kursmål på tredve, så da regner jeg med du kjøper, omså på tyve? Og hvis du mener det er uforsvarlig for ditt vedkommende, hvorfor tror du andre gidder? Som jeg spurte Strategi, når han vegret seg fra å svare, hvilke nivåer kjøper du på og dersom du virkelig har så klokketro, er så forbanna sikker på snarlig og varig kurshopp, hvorfor ikke høyere?
Ingen vits å klø seg i hodet over lavt kursnivå når ens egne forventninger er ditto labre. Alle ønsker å tjene penger så da går man ikke i tet med mindre det ser skikkelig bra ut, og aksjehandel er et relativt simpelt konsept så det er rimelig å anta at det enselv forstår, forstås av øvrigheten også.
Det du er uvillig til å betale, det betaler ikke andre heller uansett hvor mange måneder av sitt liv man kaster vekk, på å hausse ned forumet 😂
Du spammer om kursmål på tredve, så da regner jeg med du kjøper, omså på tyve? Og hvis du mener det er uforsvarlig for ditt vedkommende, hvorfor tror du andre gidder? Som jeg spurte Strategi, når han vegret seg fra å svare, hvilke nivåer kjøper du på og dersom du virkelig har så klokketro, er så forbanna sikker på snarlig og varig kurshopp, hvorfor ikke høyere?
Ingen vits å klø seg i hodet over lavt kursnivå når ens egne forventninger er ditto labre. Alle ønsker å tjene penger så da går man ikke i tet med mindre det ser skikkelig bra ut, og aksjehandel er et relativt simpelt konsept så det er rimelig å anta at det enselv forstår, forstås av øvrigheten også.
Det du er uvillig til å betale, det betaler ikke andre heller uansett hvor mange måneder av sitt liv man kaster vekk, på å hausse ned forumet 😂
Ransen
I går kl 21:31
1129
Etter tv2 nyhetene i kveld er det lite som tyder på innstramming.
25% økning i hotellovernattinger i Tromsø og 10% generelt.
Dette er mye, og alle disse flys inn/ut av landet.
Du er opptatt av hvem som handler på høye kurser. Det var noen som kjøpte på kr 18,45 i fjor. Likens var det noen som solgte på kr 10,72 i dag. Selskapet og markedet er mye bedre nå enn i april 24. Dette illustrerer volatiliteten i aksjen.
Tenker at det blir mer fokusert på multiplene fra nå av.
Vi vet interessekonflikten rundt Sundt-salget og det er forståelig.
25% økning i hotellovernattinger i Tromsø og 10% generelt.
Dette er mye, og alle disse flys inn/ut av landet.
Du er opptatt av hvem som handler på høye kurser. Det var noen som kjøpte på kr 18,45 i fjor. Likens var det noen som solgte på kr 10,72 i dag. Selskapet og markedet er mye bedre nå enn i april 24. Dette illustrerer volatiliteten i aksjen.
Tenker at det blir mer fokusert på multiplene fra nå av.
Vi vet interessekonflikten rundt Sundt-salget og det er forståelig.
SenorLopez
I går kl 21:05
1167
Det er ikke pengemangel som hindrer ting fra å bedres i Norge, men en tverrpolitisk enighet at det er godt nok å være 'best anno 1996", selv om verden ellers raser videre langt forbi oss og vi nå ikke er topp ti engang
Vi er et reformfiendtlig land preget av nyttig idioti, med tafatte politikere som vet å dra nytte. Penger har vi nok av.
Nas ligger forøvrig lavt grunnet laber interesse på høyere nivåer, short og exit fra en av storaksjonærene. Selv de som spammer mest, døgnet rundt tilsynelatende, om hvor mye selskapet egentlig er verdt, vegrer seg nok fra å kjøpe når kursen hopper de kjøper bare lavt de også, og forventer at andre skal ta den risken for dem så de får solgt seg ut på topp.
Selg på 11,25-11,4, kjøp på 10,8-11. La en større post stå i tilfelle større utslag oppover, men hold også en reserve i tilfelle fall. Det er mitt råd, sånn tjener man penger på Nas ihvertfall de siste månedene.
Q4 kan fort føre til nok et fall, desembertallene var helt okei, vitner om sunn drift og et lukrativt marked, men tvetydige de mponerte ikke nok til å sikre optimisme i den forstand.
At markedet dessuten er lukrativt akkurat nå, er heller intet ubetinget gode. Man vil heller se gode resultater i et vanskelig marked, enn nedjusterte forventninger i et rekordår.
Hva skjer når markedet strammes inn?
Vi er et reformfiendtlig land preget av nyttig idioti, med tafatte politikere som vet å dra nytte. Penger har vi nok av.
Nas ligger forøvrig lavt grunnet laber interesse på høyere nivåer, short og exit fra en av storaksjonærene. Selv de som spammer mest, døgnet rundt tilsynelatende, om hvor mye selskapet egentlig er verdt, vegrer seg nok fra å kjøpe når kursen hopper de kjøper bare lavt de også, og forventer at andre skal ta den risken for dem så de får solgt seg ut på topp.
Selg på 11,25-11,4, kjøp på 10,8-11. La en større post stå i tilfelle større utslag oppover, men hold også en reserve i tilfelle fall. Det er mitt råd, sånn tjener man penger på Nas ihvertfall de siste månedene.
Q4 kan fort føre til nok et fall, desembertallene var helt okei, vitner om sunn drift og et lukrativt marked, men tvetydige de mponerte ikke nok til å sikre optimisme i den forstand.
At markedet dessuten er lukrativt akkurat nå, er heller intet ubetinget gode. Man vil heller se gode resultater i et vanskelig marked, enn nedjusterte forventninger i et rekordår.
Hva skjer når markedet strammes inn?
Redigert i går kl 21:38
kokkohill
I går kl 20:32
1226
Merkelig at NAS ikke får avsluttet lånet med Staten på 1.5 milliard , penger som kunne gått inn til ras sikring av vestlandsveier.
Ransen
I går kl 19:42
1293
Og dette synes aksjonærene i dag er verdt 2.000 millioner under kontantbeholdningen. Heldigvis finnes det reelle analyser som mener at NAS-gruppen er verdt langt over 30 kroner aksjen.
Fredriksen må jo gremmes, men nå begynner næringsdepartementet å rydde opp i sine eierskap til selskap de har hjulpet. Når lånet er innfridd så kommer utbyttene kjapt og større strategiske eiere tar plass og vi kan få en riktig pris på selskapet.
Enkelt sagt :
Res. på 2,000 mill gir P/E på 7,5 = 15 kroner aksjen
Normal P/E er 10 for sektoren. NAS handles på P/E 5,9 i dag.
Hvis:
Res. på 2,500 mill og P/E 7,5 = 20 kroner aksjen.
Det er ingen andre flyselskap som er mer underpriset enn NAS.
Hadde det enda vært minustall og negativ ballanse så kunne en ha forstått det.
Fredriksen må jo gremmes, men nå begynner næringsdepartementet å rydde opp i sine eierskap til selskap de har hjulpet. Når lånet er innfridd så kommer utbyttene kjapt og større strategiske eiere tar plass og vi kan få en riktig pris på selskapet.
Enkelt sagt :
Res. på 2,000 mill gir P/E på 7,5 = 15 kroner aksjen
Normal P/E er 10 for sektoren. NAS handles på P/E 5,9 i dag.
Hvis:
Res. på 2,500 mill og P/E 7,5 = 20 kroner aksjen.
Det er ingen andre flyselskap som er mer underpriset enn NAS.
Hadde det enda vært minustall og negativ ballanse så kunne en ha forstått det.
Fjellbris
I går kl 19:41
1299
– Så liker jeg at folk snakker med hverandre, ikke om hverandre, setter seg ned og finner noen fine kompromisser, sier Stordalen - med et klart stikk til LO.
For Stordalen er likevel én ting viktigere enn noen annet:
– Men det viktigste for meg i året som kommer, er at nå har vi lansert Spenn. Og det tror jeg jeg kommer til å være med, og forandre hvordan man tenker lojalitet, og hvordan man skal virkelig motivere folk for å være lojale til selskapet og være med å stimulere for oss da reiselivet.
For Stordalen er likevel én ting viktigere enn noen annet:
– Men det viktigste for meg i året som kommer, er at nå har vi lansert Spenn. Og det tror jeg jeg kommer til å være med, og forandre hvordan man tenker lojalitet, og hvordan man skal virkelig motivere folk for å være lojale til selskapet og være med å stimulere for oss da reiselivet.
Fjellbris
I går kl 19:21
1347
Takk for deling👍👏
Veldig bra, og f.o.m. jan endelig full effekt av Widerøe kjøpet.
Veldig bra, og f.o.m. jan endelig full effekt av Widerøe kjøpet.
Strategi
I går kl 19:03
1383
Legger ut fra et intern notat i Widerøe.
Lys i tunellen.
Re: 07.01.2025 09:21 pressemelding.
En formidabel innsats fra alle i selskapet har resultert i passasjer rekord på årsbasis. Aldri før har så mange flydd i distrikts-Norge og aldri før har så mange flydd med Widerøe.
-----
Mer:
Widerøe hadde 3.799.424 passasjerer i 2024 "all time high".
Re; Etter snart et år i Norwegian familien viser det tette samarbeidet en økning i reiser der våre kunder velger enten Widerøe + Widerøe eller Widerøe +Norwegian på sine kombinasjons reiser.
---
12 % økning i desember i forhold til i fjor - 293.257 passasjerer.
Ny rute ble startet i desember mellom Tromsø og Svolvær.
30 mars - da innfører vi ytterligere to daglige ruter* mellom Tromsø og Leknes og mellom Oslo og Brønnøysund.
--------------
Sånn er det å ta full kontroll på innenriks.
Samtidig jobbes det sterkt mot kontroll i Norden, Norwegian Group er godt i gang allerede.
Lys i tunellen.
Re: 07.01.2025 09:21 pressemelding.
En formidabel innsats fra alle i selskapet har resultert i passasjer rekord på årsbasis. Aldri før har så mange flydd i distrikts-Norge og aldri før har så mange flydd med Widerøe.
-----
Mer:
Widerøe hadde 3.799.424 passasjerer i 2024 "all time high".
Re; Etter snart et år i Norwegian familien viser det tette samarbeidet en økning i reiser der våre kunder velger enten Widerøe + Widerøe eller Widerøe +Norwegian på sine kombinasjons reiser.
---
12 % økning i desember i forhold til i fjor - 293.257 passasjerer.
Ny rute ble startet i desember mellom Tromsø og Svolvær.
30 mars - da innfører vi ytterligere to daglige ruter* mellom Tromsø og Leknes og mellom Oslo og Brønnøysund.
--------------
Sånn er det å ta full kontroll på innenriks.
Samtidig jobbes det sterkt mot kontroll i Norden, Norwegian Group er godt i gang allerede.
Redigert i går kl 19:15
Fjellbris
I går kl 17:19
1519
Var godt å få akkumulert flere NAS aksjer på 10 tallet som skal få være med på reisen frem t.o.m. utbytter i 2026👌
Ransen
I går kl 16:47
1585
Vår estimerte yield for desember ligger på NOK 0.71,hvilket i tilfelle vil være ned 6.5 % fra desember i 2023.
Rapporten viser 0,87 og er ned 3% fra desember 2023
Rapporten viser 0,87 og er ned 3% fra desember 2023
nad.oslo
I går kl 16:43
1601
0.5% bedre enn ventet fra Ole Martin i Dnb , ikke veldig sterk når de har wet leaset fly. Men det trenger ikke nas rapportere nå. Men q4 så får du det.
For nå var det kun trafikktall.
For nå var det kun trafikktall.
Ransen
I går kl 16:40
1609
https://e24.no/boers-og-finans/i/rPbKme/staten-vil-selge-seg-ut-av-aker-solutions
Neste er Norwegian i statens ryddesjau. Da kommer utbytte allerede i år.
Neste er Norwegian i statens ryddesjau. Da kommer utbytte allerede i år.
Strategi
I går kl 16:14
1668
Tipper på en grei sluttauksjon i dag.
Den ble helt grei.
Den ble helt grei.
Redigert i går kl 16:28
Ransen
I går kl 15:37
1719
Wet-lease i desember? De opererte kun 73 av sine 87 fly.
Det eneste som ble tatt ut av drift noen dager var det som dro av rullebanen på Årø. Her var det noen karrosseriskader i nesen da de traff et banelys.
DNB påpeker at endring i kursmål kan komme på bakgrunn av trafikktall, som jo var dobbelt så gode som DNB tippet.
Det eneste som ble tatt ut av drift noen dager var det som dro av rullebanen på Årø. Her var det noen karrosseriskader i nesen da de traff et banelys.
DNB påpeker at endring i kursmål kan komme på bakgrunn av trafikktall, som jo var dobbelt så gode som DNB tippet.
Strategi
I går kl 15:33
1728
Vi satser på at 2025 blir det desidert beste året for Norwegian Group, dette ligger i kortene, Det ligger også i kortene at 400 mill . + renter og omkostninger tikker inn på konto etter hvert.
Så langt er det ikke kommet noe fra staten når det gjelder plan om å Anke.
Så langt er det ikke kommet noe fra staten når det gjelder plan om å Anke.
nad.oslo
I går kl 15:03
1798
Jeg fikk den rapporten igår. Husk dette er kursmål for hele 2025.
Så har Nas wet leaset fly i Desember pga mange av deres fly hadde teknisk feil , og stod på pga og noen kanselleringer . Dette blir pen regning tenker jeg mot inntjening.
Så har Nas wet leaset fly i Desember pga mange av deres fly hadde teknisk feil , og stod på pga og noen kanselleringer . Dette blir pen regning tenker jeg mot inntjening.
Redigert i går kl 15:09
Ransen
I går kl 12:56
1983
Fra DNB
Kursen stengte fredag på NOK 11.17 pr. aksje og på våre estimater gir det en P/E på 5.9x for 2025. Historisk har gjennomsnittlig P/E for de neste 12 måneder ligget på rundt 10x, hvilket indikerer at dagens nivå ser attraktivt ut.
Basert på forventningene for 2025 har vi en kjøpsanbefaling på Norwegian med et kursmål på NOK 14 pr. aksje. Kjøp aksjen her.
Når det gjelder det helt korte bildet vil vi imidlertid være mer avventende. Vår estimerte yield for desember ligger på NOK 0.71,hvilket i tilfelle vil være ned 6.5 % fra desember i 2023.(REELLE TALL ER 0,87 OG 3%, altså mye bedre enn ventet men ingen korrigering er kommet) For hele Q4 venter vi i tillegg en EBITDA like i underkant av NOK 1.3 mrd. Det betyr at vi for Q4 er rundt 9 % lavere enn konsensusforventningene. Utfordringen blir da at markedets kortsiktige forventninger til Q4-rapporten, som offentliggjøres 13. februar, i første omgang vil kunne bli justert ned på grunnlag av de oppdaterte trafikktallene.
Kursen stengte fredag på NOK 11.17 pr. aksje og på våre estimater gir det en P/E på 5.9x for 2025. Historisk har gjennomsnittlig P/E for de neste 12 måneder ligget på rundt 10x, hvilket indikerer at dagens nivå ser attraktivt ut.
Basert på forventningene for 2025 har vi en kjøpsanbefaling på Norwegian med et kursmål på NOK 14 pr. aksje. Kjøp aksjen her.
Når det gjelder det helt korte bildet vil vi imidlertid være mer avventende. Vår estimerte yield for desember ligger på NOK 0.71,hvilket i tilfelle vil være ned 6.5 % fra desember i 2023.(REELLE TALL ER 0,87 OG 3%, altså mye bedre enn ventet men ingen korrigering er kommet) For hele Q4 venter vi i tillegg en EBITDA like i underkant av NOK 1.3 mrd. Det betyr at vi for Q4 er rundt 9 % lavere enn konsensusforventningene. Utfordringen blir da at markedets kortsiktige forventninger til Q4-rapporten, som offentliggjøres 13. februar, i første omgang vil kunne bli justert ned på grunnlag av de oppdaterte trafikktallene.
HALLOA
I går kl 12:27
2032
Kursmålene mellom husene er jo dramatisk ulike.
Lurer av og til på om de er kjøpt og betalt av storkapitalen.
Bra du kommer med dine beregninger.
Lurer av og til på om de er kjøpt og betalt av storkapitalen.
Bra du kommer med dine beregninger.
Ransen
I går kl 11:57
2108
DNB ser for seg en EBITDA på ca 1,300 millioner i Q4-24 for Norwegian alene. Tar man omtrent samme avskrivninger som i Q4-23 så blir EBIT et sted mellom 350-400 millioner. Jeg beregnet EBIT til 2.377 millioner for 2024 tidligere men tror faktisk at vi kommer over dette.
Det reiste ca 348000 flere passasjerer i Q4-24 enn året før (Kun for Norwegian, Widerøe har trafikktall i en helt annen divisjon og tar stadig nye rekorder)
Det reiste ca 348000 flere passasjerer i Q4-24 enn året før (Kun for Norwegian, Widerøe har trafikktall i en helt annen divisjon og tar stadig nye rekorder)
Ransen
I går kl 11:28
2179
Det er det som er gøy med folkeaksjer, de store bevegelsene som følge av konspirasjoner og uvitenhet. Det er vel bare 10% av disse som evner å lese og forstå et regnskap. Vi har ila 2024 hatt 100% avvik i kursmålene mellom husene. Det siste som foreligger for 2025 er DNB sitt på 14 kroner. De har bommet på trafikktallene både for november og desember som faktisk viser bedre yield og fyllingsgrad. Widerøe har hatt tidenes beste år i 2024 og fra 2025 vil dette også vise synergieffekter i hele gruppen.
Ransen
I går kl 11:14
2214
Strategi skrev Mulig det ikke var i går. Men det gikk stor post på 10.80
Det var på fredag, og til kurs på 11,27
-401.025
-1,88%
4,52 M
2,17376%
20.952.483
SUNDT AS
03.01.2025
-401.025
-1,88%
4,52 M
2,17376%
20.952.483
SUNDT AS
03.01.2025
Redigert i går kl 11:15
Strategi
I går kl 11:07
2245
Ransen skrev Hvor har du det fra at Sundt har solgt i går?
Mulig det ikke var i går.
Men det gikk stor post på 10.80
Men det gikk stor post på 10.80
Redigert i går kl 11:10
HALLOA
I går kl 10:53
2281
De fleste selskap der Fredriksen er hovedaksjonær i ,blir holdt i et jerngrep.
NAS er definert som en folkeaksje, med flere tusen aksjonærer.
Skulle tro "flertallet" hadde en mulighet her.
Det er vel lommeboka som bestemmer.
Leser man dette forumet ser en hvor lett "flertallet" kan skremmes ut.
NAS er definert som en folkeaksje, med flere tusen aksjonærer.
Skulle tro "flertallet" hadde en mulighet her.
Det er vel lommeboka som bestemmer.
Leser man dette forumet ser en hvor lett "flertallet" kan skremmes ut.
Strategi
I går kl 10:17
2359
Det ligger et kjøp på 400 K på i over kant av 10.80.
Regner med at Sundt selger på denne.
Det gikk store poster på 3.80 i går også, noe som kan stemme bra med Sundt sitt selg i går på 400K
Regner med at Sundt selger på denne.
Det gikk store poster på 3.80 i går også, noe som kan stemme bra med Sundt sitt selg i går på 400K
Redigert i går kl 10:21