NAS - 7 analyst average says the stock should be 14,61 NOK!
It is the analyst's consensus or general agreement that the NAS share's value should be 14,61 NOK on average. This is based on seven analyses, which means the stock will need to rise more than 40% to realize this target
Analysts' Consensus
Number of Analysts 7
Last Close Price 10.30NOK
Average target price 14.61NOK
Spread / Average Target +41.82%
https://www.marketscreener.com/quote/stock/NORWEGIAN-AIR-SHUTTLE-ASA-1413204/news/Norwegian-Air-Shuttle-Notification-of-Major-Holdings-47669263/
Analysts' Consensus
Number of Analysts 7
Last Close Price 10.30NOK
Average target price 14.61NOK
Spread / Average Target +41.82%
https://www.marketscreener.com/quote/stock/NORWEGIAN-AIR-SHUTTLE-ASA-1413204/news/Norwegian-Air-Shuttle-Notification-of-Major-Holdings-47669263/
Redigert 16.08.2024 kl 19:59
Du må logge inn for å svare
Ransen
I dag kl 11:53
131
Det gjør ingen ting om den går ned til kr9,90 heller.
Men godt gammeldags høyt volum er alltid et godt tegn.
Noen skal/Må ut, andre vil inn.
Vil ikke høre noe negativt om JF. han er langsiktig og vil ha utbyttet sitt. Til slutt ender investeringene hans i oppkjøp med vanvittig gevinst..
Men godt gammeldags høyt volum er alltid et godt tegn.
Noen skal/Må ut, andre vil inn.
Vil ikke høre noe negativt om JF. han er langsiktig og vil ha utbyttet sitt. Til slutt ender investeringene hans i oppkjøp med vanvittig gevinst..
Fjellbris
I dag kl 11:26
207
Der klarte du ivertfall skrive ett argument. Men, måten du hele tiden omtaler John Fredriksen på sier mye om deg, dine kommentarer er på barnehage nivå eller lavere. Skjerpings!
Redigert i dag kl 11:28
Fjellbris
I dag kl 11:22
215
Helt enig, og ingen panikk her ivertfall, kjøpte mer i dag jeg på 10,55 :-)
Edgar A
I dag kl 11:07
267
Mange negative faktorer dere haussere unnlater:
-Feite Freddy hovedaksjonær meget negativt på kort/mellomlang sikt
-Samarbeid med Petter Stordalen meget negativt på lang sikt
-Stigende oljepris negativt
-m.fl
Ser du driver og hausse Qec også,hvordan ligger du an der?
-Feite Freddy hovedaksjonær meget negativt på kort/mellomlang sikt
-Samarbeid med Petter Stordalen meget negativt på lang sikt
-Stigende oljepris negativt
-m.fl
Ser du driver og hausse Qec også,hvordan ligger du an der?
Redigert i dag kl 11:13
Ransen
I dag kl 11:05
271
Ingen grunn til panikk. I fjor falt aksjen 60øre mellom 11-16 januar til kr 11.88. 20 februar var den kr 17,65.
Short og nedsalg fikk skylden også da.
Aksjen er volatil, men i år topper den på 22 kroner før den deiser ned igjen.
Short og nedsalg fikk skylden også da.
Aksjen er volatil, men i år topper den på 22 kroner før den deiser ned igjen.
Fjellbris
I dag kl 10:49
334
Edgar A skrev Ser vi 9 tallet på mandag?
Hvorfor det? Du må begrunne hvorfor du mener kursen skal opp eller ned, ellers er innleggene dine med kun kommentar som «javel akkurat, eller hur» osv. bare spam.
Flodhest82
I dag kl 10:49
340
Tviler på at de bryr seg om han, han har bare 20 mill aksjer igjen, så de blir han kvitt om han virkelig vil ut
Fjellbris
I dag kl 10:32
404
Ser du skrev dette mens jeg skrev mitt innlegg, tror du har rett mtp short satt i system for å få dekket seg inn før Q4 tall, NAS eventuelt får tilbake 500 mill fra staten osv.
Fjellbris
I dag kl 10:27
435
Ja ser den, og er enig de selger mest nå. Men, gjør de det fordi de ser at Sundt fortsetter nedsalget og han tross alt sitter fortsatt på over 2 mill aksjer og de da forventer videre salgspress? Er det vi ser short satt i system fordi de skal dekke seg inn før oppgang?
Jeg skjønner ellers bare ikke hvorfor noen selger NAS ned mot 10,5 når alt av trafikk tall og reiser går over alles forventninger, og NAS forventes få nok et 2 milliarders overskudd, mulig også nå 500 mill fra staten osv. + sitter da med over 12 milliarder på bok.
Hvorfor vil man da selge og shorte NAS nå???
Jeg skjønner ellers bare ikke hvorfor noen selger NAS ned mot 10,5 når alt av trafikk tall og reiser går over alles forventninger, og NAS forventes få nok et 2 milliarders overskudd, mulig også nå 500 mill fra staten osv. + sitter da med over 12 milliarder på bok.
Hvorfor vil man da selge og shorte NAS nå???
Redigert i dag kl 10:30
KanonBra5
I dag kl 10:24
450
Nå er det shorterene som styrer løpet. De ønsker å få kursen ned og dekket inn så mye som mulig før kunngjøringen fra staten kommer om at de ikke anker saken (og nesten 500mill kommer inn på kontoen til Norwegian) Etter dette er nok løpet kjørt og vi får en meget bra oppgang utover vinteren/våren📈💵✈️
Flodhest82
I dag kl 10:08
516
Men hvorfor bryr du deg så mye om Sundt ? Det er jo Amerikanske banker som dunker ut aksjer
Fjellbris
I dag kl 09:49
584
Sundt nøyde seg med å selge 15.428. Skulle likt å vite hvorfor han selger så lavt antall. Er det for å vise at ja han selger fortsatt så han gir shorterne gode arbeidsvilkår? Eller for at nå avtar salget på disse nivåene og de ble gjort over kr 11 og han selger ikke volum under 11?
NAS SUNDT AS -15.428 20.937.055 2,2
NAS SUNDT AS -15.428 20.937.055 2,2
Flodhest82
I dag kl 00:10
1030
Ny bank på topp salt med 2 kontoer en på 670 00 og en på 620 000. DnB på 3 med salg av 580 000. Ingen Sundt
Fjellbris
I går kl 23:30
1061
Ja, treffer du på 2.377 millioner Ransen, er det ekstremt bra og helt i den øvre delen av guiding (2,1-2,4 milliarder). Det vil også være høyere enn hva DNB tror, og blir det resultatet utfallet vil vi meget raskt nå DNB’s kursmål kr 14. Kommer det også oppunder 500 mill inn fra Staten kommer jeg ivertfall til å angre på at jeg ikke lastet enda flere aksjer her nede på 10 tallet.
Ransen
I går kl 22:23
1169
Jeg har regnet på det og får 2.377 millioner. Det er i såfall veldig bra.
12.250 millioner i kontanter.
12.250 millioner i kontanter.
Redigert i går kl 22:25
Fjellbris
I går kl 22:00
1207
Dersom staten ikke anker og NAS snart får ytterligere 500 mill. på konto, ville ikke jeg sittet short ivertfall😉
Uansett, som i fjor på disse tider og litt senere når NAS la frem rekord resultat for LY (2023), så snudde NAS og shorterne måtte dekke seg inn. Samme skjer også i år tror jeg når NAS for 2024 legger frem nytt enormt resultat et sted mellom 2,1-2,4 milliarder.
Uansett, som i fjor på disse tider og litt senere når NAS la frem rekord resultat for LY (2023), så snudde NAS og shorterne måtte dekke seg inn. Samme skjer også i år tror jeg når NAS for 2024 legger frem nytt enormt resultat et sted mellom 2,1-2,4 milliarder.
Redigert i går kl 22:06
MC Axel
I går kl 21:38
1233
Yes, and they're not done selling
That must be assumed.
That must be assumed.
Redigert i går kl 21:39
Ransen
I går kl 20:45
1328
Vi så samme tendenser samme tid i fjor, men så kom det div kursmål basert på etterspørsel og trafikk for sommersesongen og investorene våknet fra dvalen.
Vi har allerede kr14 fra DNB som er forsiktig.
Hvis man legger til prisen an en kaffekopp på 26 mill. billetter så utgjør det 1.300 millioner.
Teknisk analyse ville jeg ikke satset på nå, men merkelig nok så kommer disse analysene i etterkant av oppgang og nedgang.
Det finnes mye nyttig å lese om Warren Buffett.
Vi har allerede kr14 fra DNB som er forsiktig.
Hvis man legger til prisen an en kaffekopp på 26 mill. billetter så utgjør det 1.300 millioner.
Teknisk analyse ville jeg ikke satset på nå, men merkelig nok så kommer disse analysene i etterkant av oppgang og nedgang.
Det finnes mye nyttig å lese om Warren Buffett.
upsidedown
I går kl 19:46
1423
Fjellbris skrev Javel akkurat.
Det ble lånt ut til short fra Folketrygdfondet 19. desember. Personlig ville jeg følge den videre utvikling der med argusøyne.
NAS er også inne i en fallende trend som startet etter at den gjenvant terreng og gikk opp over 12 i september. Tipper at shorterne ser for seg at NAS skal ned å teste en ny bunn før de slipper taket.
NAS er også inne i en fallende trend som startet etter at den gjenvant terreng og gikk opp over 12 i september. Tipper at shorterne ser for seg at NAS skal ned å teste en ny bunn før de slipper taket.
Redigert i går kl 19:54
Ransen
I går kl 19:08
1481
Lykke til, følg nøye med på OPEC+ de neste månedene.
Vixen i USA er snart på høyde med pandemitiden.
Vixen i USA er snart på høyde med pandemitiden.
nad.oslo
I går kl 18:35
1550
Man ser bare sundt, men amerikanske banker er mest selgende hele veien. Sky høy Dollar , jeg satt mange måneder men kasta korta blir for stor eksponering i en slik aksje nå. Gått over i olja pg shipping som gode sektor på denne tiden av året.
Good luck til alle som sitter.
Good luck til alle som sitter.
Ransen
I går kl 17:26
1662
Sundt solgte 6 millioner aksjer i desember til kurs mellom 10,98 og 11,56. Siste salg fra Sundt pr 6/1 er 3/1 med 401027 aksjer til kurs 11,27.
golf`ern
I går kl 16:39
1756
På tirsdag da det ble omsatt over 6 mill aksjer, var det noen her inne som fant ut at Sundt solgte 400 000 aksjer, og at det var skyld i nedgangen....
Slik går no dagan...
Slik går no dagan...
Flodhest82
I går kl 15:38
1845
Skjønner ikke at man hele tiden skylder på sundt, i går stod The bank of New York Mellon for de to største salgene, 1 mill og 570 000. Dagen før var de og den største selger med 912 000 aksjer. Morgan Stanley på 2 plass med 566 000 aksjer og DnB på 3 plass med 540 000. Sundt bare på 4 plass.
Edgar A
I går kl 15:37
1843
Feite Freddy holder kursen nede og da må Sundt selge på 10 tallet.
Fredriksen lik seg selv,dette holder han jo på med hele tiden.
Fredriksen lik seg selv,dette holder han jo på med hele tiden.
Fjellbris
I går kl 15:23
1891
Veldig skuffende utvikling i dag, har Sundt begynt å selge også på 10 tallet? Skulle ikke forundre meg….
golf`ern
I går kl 14:08
2016
Du treffer spikeren på hodet gmtrade.
Godt oppsummert.
Om Ransen forstår det er en annen ting.....
Godt oppsummert.
Om Ransen forstår det er en annen ting.....
gmtrade
I går kl 13:51
2062
Det blir veldig gjentakende og useriøst det du kommer med, Ransen. Alle her inne har lest det om og om igjen, til det kjedsommelige. Du skriver selv at du ikke spammer, men dessverre er det ikke slik du blir oppfattet. Om man hausser i med- og motvind kan man med fordel kalles hausser. Dersom man baisser tilsvarende blir man vel en baisser. Dersom man hausser når man sitter i aksjen og baisser når man har solgt, kan man med fordel kalles en spammer. De fleste her inne har forhåpentligvis fått med seg hvilken kategori som gjelder i nettopp denne saken. Utsagn som at man må være inne i aksjen den dagen det lanseres utbytte for å få utbytte, eller evige gjentakelser om at IAG banker på, Sundts agenda, Shortere som er i trøbbel, osv. Spam, og ingenting annet.
Edgar A
I går kl 13:47
2072
Feite Freddy holder kursen i ett jerngrep slik han veldig ofte gjør.
Ventetiden på oppgang kan bli veldig lang………..eller fryktelig lang…..
Gjesp
Ventetiden på oppgang kan bli veldig lang………..eller fryktelig lang…..
Gjesp
Redigert i går kl 13:57
Ransen
I går kl 13:26
2116
niets skrev Qube økte shorten litt den 07. ....
Short ligger dårlig an. Dette er ikke et konkursbo, eller et håp om å vinne anbud for å komme i gang.
Qube må vel ned i 10,85 for å gå i pluss.
Kan ikke være lenge til IAG kommer til Fornebu.
30 milliarder norske kroner er knapt ett års renteinntekter for dem.
Samtidig får NAS en solid og dreven eier som det flotte selskapet fortjener.
Forøvrig så er IAG opp 80% siste halvår
Qube må vel ned i 10,85 for å gå i pluss.
Kan ikke være lenge til IAG kommer til Fornebu.
30 milliarder norske kroner er knapt ett års renteinntekter for dem.
Samtidig får NAS en solid og dreven eier som det flotte selskapet fortjener.
Forøvrig så er IAG opp 80% siste halvår
Redigert i går kl 13:29
MC Axel
I går kl 12:46
2169
niets skrev Qube økte shorten litt den 07. ....
I think all stocks are going to go down now that Trump is taking over.
If the stock market goes up, I'll be surprised, Trump himself says he'll act quickly (tariffs and other things)
HALLOA
I går kl 11:41
2274
Det er neppe Sundt sine salg som styrer kursen ned. Det klarer vi på forumet selv.
Mange store aktører ligger i sivet og venter.
Kjøp og tjen penger.
Mange store aktører ligger i sivet og venter.
Kjøp og tjen penger.
Ransen
I går kl 11:37
2280
NAS skal ikke øke kapasiteten i 2025 utover +- 90 fly. De har sagt at de skal finslipe de etablerte rutene og spesielt i norden, til bedre fyllingsgrad og enda bedre å lønnsomhet. Kommer det flere MAX fly enn forventet er dette bonus. Karlsen sier at de skal gå fra vekst til lønnsomhet, som vi har sett de sist årene.
Det som er interessant er at der europeisk flyindustri har tapt penger de 3 siste årene, har NAS tjent penger. Disse må få opp lønnsomheten og det vil NAS nyte godt av.
Øygard sier at det jobbes med utbyttet og uten å love for mye så kan det komme før 2026. Da er det de som er inne i aksjen den dagen dette publiseres som gjelder.
Det som er interessant er at der europeisk flyindustri har tapt penger de 3 siste årene, har NAS tjent penger. Disse må få opp lønnsomheten og det vil NAS nyte godt av.
Øygard sier at det jobbes med utbyttet og uten å love for mye så kan det komme før 2026. Da er det de som er inne i aksjen den dagen dette publiseres som gjelder.
Fjellbris
I går kl 11:21
2311
Nei, folk reiser som aldri før, og det kommer ikke til å avta i årene fremover. Som jeg skrev i går, toget går ikke helt ennå, men så snart Sundt forhåpentligvis er ferdig solgt😉 Dog er det mye som tyder på at Sundt ikke selger på 10 tallet, og fakta er at han snart er under 2% og godt mulig som Ransen også har skrevet at han ikke ønsker selge siste rest på så lave nivåer. FOMO streifer vel også Sundt, og får nå NAS også 500 mill på konto om ikke staten anker + et Q4 med resultat 2,1-2,4 mill. YE, så vil NAS med guiding og økt kapasitet 2025 kombinert med folks reise lyst, starte re prisingen.
Redigert i går kl 11:22
HALLOA
I går kl 10:51
2371
Ingen grunn til å tvile på reiselysten.
Markedsoversikt
Nyheter
Investorlistene
Aksjer
Min oversikt
Se flere
Søk i markedsdata...
Nyheter
Sanntidskurser aktivert
Nyheter
Mine nyheter
Festet innlegg
Rekordfulle fly for Norse
07:28
Hans Mortensønn Jordheim
DEL
Norse Atlantic Airways oppnådde sin høyeste kabinfaktor noensinne i desember 2024, med 94 prosent.
Dette er en økning på 23 prosentpoeng fra samme måned året før, opplyser selskapet i en børsmelding.
Kabinfaktor, eller fyllingsgrad, refererer til hvor stor del av flyets seter som er solgt.
Flyselskapet fraktet 124.450 passasjerer i desember, en økning på 57 prosent sammenlignet med samme periode i fjor.
Markedsoversikt
Nyheter
Investorlistene
Aksjer
Min oversikt
Se flere
Søk i markedsdata...
Nyheter
Sanntidskurser aktivert
Nyheter
Mine nyheter
Festet innlegg
Rekordfulle fly for Norse
07:28
Hans Mortensønn Jordheim
DEL
Norse Atlantic Airways oppnådde sin høyeste kabinfaktor noensinne i desember 2024, med 94 prosent.
Dette er en økning på 23 prosentpoeng fra samme måned året før, opplyser selskapet i en børsmelding.
Kabinfaktor, eller fyllingsgrad, refererer til hvor stor del av flyets seter som er solgt.
Flyselskapet fraktet 124.450 passasjerer i desember, en økning på 57 prosent sammenlignet med samme periode i fjor.
Ransen
I går kl 07:42
2665
Jeg spammer ikke og har vist linker til artikler på trådene hele veien.
Det å forstå verdisettingen av et selskap er viktig.
Noen er overpriset og noen er underpriset.
NAS P/E 5,9
AA P/E 50,5
Ryanair P/E 14,5
Tesla P/E 108,3
Det er mye fokus på lønnskostnadene i selskapet og flere sammenligner med tidligere år.
Det er økte lønnskostnader etter forhandlingene. Alle fikk mer i lønn i år og alle fikk en reallønnsvekst, men NAS har også ansatt 700 flere medarbeidere i fjor.
Det å forstå verdisettingen av et selskap er viktig.
Noen er overpriset og noen er underpriset.
NAS P/E 5,9
AA P/E 50,5
Ryanair P/E 14,5
Tesla P/E 108,3
Det er mye fokus på lønnskostnadene i selskapet og flere sammenligner med tidligere år.
Det er økte lønnskostnader etter forhandlingene. Alle fikk mer i lønn i år og alle fikk en reallønnsvekst, men NAS har også ansatt 700 flere medarbeidere i fjor.
Fjellbris
I går kl 00:19
2866
Takk og helt enig👍 Aldri alle egg i samme kurv, dog mener jeg risk & reward i NAS nå fra kr +/-11 er meget god, lykke til videre også til deg😀
SenorLopez
I går kl 00:09
1572
Er akkurat det jeg gjør. Handler trygt på dette nivået, posisjonerer meg trygt, avventer og ser. Som alltid. Det er også det jeg råder andre til, å ha realistiske forventninger, posisjonere seg trygt / unngå å legge alle eggene i én kurv samt ha et par kurver i bakhånd, og ikke la seg rive med av folk som har alt å tjene på det å rive og røske i folk.
Profitterte godt på fjorårets oppgang, da var jeg langt mer optimistisk og det lønte seg dengang, men tar ikke for gitt at den gjentas i år da både forholdene og entusiasmen er annerledes.
Vi får se. Sats nøkternt så går det greit, og lykke til 🤙
Profitterte godt på fjorårets oppgang, da var jeg langt mer optimistisk og det lønte seg dengang, men tar ikke for gitt at den gjentas i år da både forholdene og entusiasmen er annerledes.
Vi får se. Sats nøkternt så går det greit, og lykke til 🤙
MC Axel
08.01.2025 kl 23:59
1588
NAS is undoubtedly a well-run company, but the share has difficulty getting above 11.20 NOK. The question is whether it is the Sundt family, or the general pessimism, that is swirling in the market, that's keeping the share down?
https://www.cnbc.com/2025/01/08/aviation-industry-to-have-another-hard-year-led-by-boeing-delays.html
https://www.cnbc.com/2025/01/08/aviation-industry-to-have-another-hard-year-led-by-boeing-delays.html