NAS - 7 analyst average says the stock should be 14,61 NOK!
It is the analyst's consensus or general agreement that the NAS share's value should be 14,61 NOK on average. This is based on seven analyses, which means the stock will need to rise more than 40% to realize this target
Analysts' Consensus
Number of Analysts 7
Last Close Price 10.30NOK
Average target price 14.61NOK
Spread / Average Target +41.82%
https://www.marketscreener.com/quote/stock/NORWEGIAN-AIR-SHUTTLE-ASA-1413204/news/Norwegian-Air-Shuttle-Notification-of-Major-Holdings-47669263/
Analysts' Consensus
Number of Analysts 7
Last Close Price 10.30NOK
Average target price 14.61NOK
Spread / Average Target +41.82%
https://www.marketscreener.com/quote/stock/NORWEGIAN-AIR-SHUTTLE-ASA-1413204/news/Norwegian-Air-Shuttle-Notification-of-Major-Holdings-47669263/
Redigert 16.08.2024 kl 19:59
Du må logge inn for å svare
Kåre Grønn
I dag kl 14:11
557
Bare å holde. Geir Karlsen er kongen blant næringslivslederne i Norge. Som beskrevet en svært nøktern leder som også er smart som foreløpig ligger lavt. Tallene vil svare for seg selv utover. Europas beste flyselskap! Kursmål 20 utover våren!
Hardly
I dag kl 15:02
482
DNB-megler Thor Andre Lunder Har også NAS som 1 av 5 favoritter i 2025.
https://www.finansavisen.no/helse/2025/01/09/8227710/spar-rekyl-for-farmasiaksje
https://www.finansavisen.no/helse/2025/01/09/8227710/spar-rekyl-for-farmasiaksje
Redigert i dag kl 15:03
Du må logge inn for å svare
Edgar A
I dag kl 15:30
436
Skal du være sikker på å tape penger skal du bare følge disse halv korrupte meglerne anbefalinger.
Strategi
I dag kl 15:34
416
Helt sinn syk dag, hvor traderne herjer.
Det er mange to hodede troll her inne, og noen personer har sikkert mange Nick som tas frem etter behov.
Det går mot helg og jeg personlig tviler på at de som har solgt for videre fall tør å sitte utenfor gjennom helgen.
11.20 i går 10.60 i dag, henger ikke på greip.
Det er mange to hodede troll her inne, og noen personer har sikkert mange Nick som tas frem etter behov.
Det går mot helg og jeg personlig tviler på at de som har solgt for videre fall tør å sitte utenfor gjennom helgen.
11.20 i går 10.60 i dag, henger ikke på greip.
SenorLopez
I dag kl 15:46
387
Mange var inne fordi de håpte på en gjentakelse av fjoråret, men siste rapport la en demper på de forhåpningene det ser nå ut som den oppgangen blir langt mer moderat, pluss det finnes usikkerhetsmomenter på kort og mellomlang sikt, så da har man kanskje bedre kandidater?
Seriøse aktører er sjeldent forelska i objektene, det handles kun for penger, om du ikke skjønner bæret av hvorfor folk flokker til eller fra en aksje og blir konspiratorisk hver gang pila peker nedover, da bør du vurdere eget kunnskapsnivå.
Personlig har jeg ingenting imot sidelengs utvikling men for folk som ønsker oppgang og stor avkastning, det finnes andre selskaper enn Nas og akkurat nå slik ståa er her både med resultater, risk og psykologi, så er de kanskje mer lukrative.
Seriøse aktører er sjeldent forelska i objektene, det handles kun for penger, om du ikke skjønner bæret av hvorfor folk flokker til eller fra en aksje og blir konspiratorisk hver gang pila peker nedover, da bør du vurdere eget kunnskapsnivå.
Personlig har jeg ingenting imot sidelengs utvikling men for folk som ønsker oppgang og stor avkastning, det finnes andre selskaper enn Nas og akkurat nå slik ståa er her både med resultater, risk og psykologi, så er de kanskje mer lukrative.
Hardly
I dag kl 15:55
372
Det amerikanske flyselskapet Delta offentliggjorde fredag resultater for fjerde kvartal som langt på vei overgikk analytikernes forhåndsforventninger.
Selskapet kom i tillegg med prognoser for inneværende kvartal, der det justerte resultatet per aksje ventes å lande på mellom 70 cent og én dollar, mot et gjennomsnittlig estimat på 76 cent per aksje, skriver Bloomberg, med henvisning til en sammenstilling av analytikerestimater.
I fjerde kvartal endte inntektene på 14,44 mrd. dollar, mot estimater på 14,16 mrd. dollar.
– Vi har en god følelse på starten av det nye året. Vi ser at forbrukere fortsetter å prioritere opplevelser fremfor varer, sier Delta-sjef Ed Bastian til CNBC.
Delta venter en topplinjevekst på opptil ni prosent i første kvartal, nesten dobbelt så høyt som hva analytikere ventet.
– Sterk etterspørsel og en bransje i opptur gir oss muligheten til å få det beste året i selskapets historie, sier Bastian i en pressemelding.
Delta-aksjen er opp over 10 prosent i skrivendes stund.
Selskapet kom i tillegg med prognoser for inneværende kvartal, der det justerte resultatet per aksje ventes å lande på mellom 70 cent og én dollar, mot et gjennomsnittlig estimat på 76 cent per aksje, skriver Bloomberg, med henvisning til en sammenstilling av analytikerestimater.
I fjerde kvartal endte inntektene på 14,44 mrd. dollar, mot estimater på 14,16 mrd. dollar.
– Vi har en god følelse på starten av det nye året. Vi ser at forbrukere fortsetter å prioritere opplevelser fremfor varer, sier Delta-sjef Ed Bastian til CNBC.
Delta venter en topplinjevekst på opptil ni prosent i første kvartal, nesten dobbelt så høyt som hva analytikere ventet.
– Sterk etterspørsel og en bransje i opptur gir oss muligheten til å få det beste året i selskapets historie, sier Bastian i en pressemelding.
Delta-aksjen er opp over 10 prosent i skrivendes stund.
Redigert i dag kl 15:59
Du må logge inn for å svare
Ransen
I dag kl 16:15
323
Nevn EN ting som var dårlig i trafikktallrapporten.
Hvilke andre selskaper som tjener over 2.000 millioner/år som har lavere P/E enn NAS. Du nevner bedre kandidater. Nå begynner også høytstående investeringsdirektører å se galskapen...
At noen faktisk kjøper RECSI med skyhøy gjeld som snart forfaller med 0 i inntekt og noen selger NAS under 11 kroner er ting man ikke forstår.
Widerøe er enerådende, det er ingen konkurranse. Norwegian i Norden er det liten konkurranse. Norwegian i søreuropa er det tøff konkurranse, men de tjener åpenbart penger også her.
Hvilke andre selskaper som tjener over 2.000 millioner/år som har lavere P/E enn NAS. Du nevner bedre kandidater. Nå begynner også høytstående investeringsdirektører å se galskapen...
At noen faktisk kjøper RECSI med skyhøy gjeld som snart forfaller med 0 i inntekt og noen selger NAS under 11 kroner er ting man ikke forstår.
Widerøe er enerådende, det er ingen konkurranse. Norwegian i Norden er det liten konkurranse. Norwegian i søreuropa er det tøff konkurranse, men de tjener åpenbart penger også her.
Edgar A
I dag kl 17:22
169
Slapp av snur kanskje på 9,70-10,20 mandag om den skal lenger ned er exit på rundt 10kr ikke så verst.
At oljen skal til 90$ gjør ikke saken bedre.
At oljen skal til 90$ gjør ikke saken bedre.
Tony83
I dag kl 17:50
105
Does anybody understand what's going on? When will the course turn upwards at last?
SenorLopez
I dag kl 18:03
73
Kabinfaktor, yield, enhetsinntekt, var vel alle ned, om jeg husker rett. Rapporten var helt grei helhetlig sett men for å peke i retning toppen, av en allerede revidert guiding, så måtte de tallene vært helt supre.
Man må forøvrig ikke velge mellom RECSI og Nas heller, litt falskt premiss akkurat det og i referanse til tidligere tilsvar Herr Tansen: Jo du er definitivt en spammer sykelig så dessuten du fremstår ikke helt frisk.
Men jeg er enig at å selge på dette nivået, nei takk. Nas er allerede priset for et labert resultat, de som stikker nå gjør det fordi de har bedre kandidater i bakhånd, eller fordi de gambler på videre nedgang.
Sistenevnte styrer jeg unna, personlig, da laster jeg heller mer. "Hold og kjøp" på dette nivået og lavere, håper nesten den holder seg lavt frem til lønna kommer, eventuelt til jeg kæsjer ut et annet sted 🍻
Man må forøvrig ikke velge mellom RECSI og Nas heller, litt falskt premiss akkurat det og i referanse til tidligere tilsvar Herr Tansen: Jo du er definitivt en spammer sykelig så dessuten du fremstår ikke helt frisk.
Men jeg er enig at å selge på dette nivået, nei takk. Nas er allerede priset for et labert resultat, de som stikker nå gjør det fordi de har bedre kandidater i bakhånd, eller fordi de gambler på videre nedgang.
Sistenevnte styrer jeg unna, personlig, da laster jeg heller mer. "Hold og kjøp" på dette nivået og lavere, håper nesten den holder seg lavt frem til lønna kommer, eventuelt til jeg kæsjer ut et annet sted 🍻
Redigert i dag kl 18:07
Du må logge inn for å svare
Ransen
I dag kl 18:30
25
Punkt 1. Dette nevnte GK under Q1 presentasjonen. De viste at Yield/enhetsinntekter ville gå litt ned ved en så stor kapasitetsøkning, men det gjør også enhetskostnadene da de fordeles på mange flere fly som ellers ville stått parkert i Q4. Dette får vi detaljert i Q4-rapporteringen. Forøvrig er ledelsen meget fornøyd med å ha fraktet 26 millioner passasjerer i 24. Widerøe kom med tidenes beste tall, og fra i år kommer synergieffektene for konsolideringen.
Oljepris og valuta utfordrer hele bransjen, men 50% av flyene er på utenlandske baser og regnes derfor fra ikke i NKR mot USD.
Om de øker billettprisen med en 100 lapp så utgjør det 2,6 mrd.
Jeg flyr mye innenriks og ser økninger i billettprisen fra 500 til 1500 kroner siste halvår.
Oljepris og valuta utfordrer hele bransjen, men 50% av flyene er på utenlandske baser og regnes derfor fra ikke i NKR mot USD.
Om de øker billettprisen med en 100 lapp så utgjør det 2,6 mrd.
Jeg flyr mye innenriks og ser økninger i billettprisen fra 500 til 1500 kroner siste halvår.