NAS - 7 analyst average says the stock should be 14,61 NOK!

MC Axel
NAS 16.08.2024 kl 19:55 317446

It is the analyst's consensus or general agreement that the NAS share's value should be 14,61 NOK on average. This is based on seven analyses, which means the stock will need to rise more than 40% to realize this target

Analysts' Consensus

Number of Analysts 7

Last Close Price 10.30NOK

Average target price 14.61NOK

Spread / Average Target +41.82%

https://www.marketscreener.com/quote/stock/NORWEGIAN-AIR-SHUTTLE-ASA-1413204/news/Norwegian-Air-Shuttle-Notification-of-Major-Holdings-47669263/
Redigert 16.08.2024 kl 19:59 Du må logge inn for å svare
upsidedown
12.01.2025 kl 12:35 5634

Tror bunnen kommer i enden av april om ikke NAS legger frem et forslag om å kjøpe ut hybridlånet fra staten på et tidligere tidspunkt. Selskapet har også bedre forhandlingskort ved lav kurs, selv om jeg ikke tror staten har interesse av å få lånet oppgjort i aksjer som det stadig spekuleres i.

Men utvilsomt har det festet seg et inntrykk ute i verden at staten vil kreve aksjer for å dumpe dem ut i markedet eller ta posisjon som langsiktig eier. Begge scenarioer dårlige alternativer for NAS.
Ransen
12.01.2025 kl 13:27 5568

Dette forklarer Øygard nærmere i et intervju fra april i fjor.
Dersom det ikke er annen mulighet så omgjøres lånet til aksjer.
Staten vil neppe spekulere i dette så lenge at Norwegian har penger til å innfri.
MorganKane
12.01.2025 kl 13:46 5549

Dette blir helt feil analyse. Trenger ikke shorte for å være negative til aksjen. Og 2,5% short er høy short sammenlignet med snittet på Oslo børs.

Når det er sagt er jeg enig med deg at short i NAS høyrisiko. Vi får se åssen q4 blir. Og ikke minst trafikktallene for januar.

Hvordan staten agerer tror jeg først og fremst bare småsparerne spekulerer i.
Strategi
12.01.2025 kl 16:06 5429

Du får ta med muligheten for at det er mer sannsynlig for at dommen i tingretten blir stående i Norwegian sin favør.
Renner det 400 mill inn på kto, så er short et enda verre senario for de som tror på nedgang.
Så basert på underliggende verdier samt ovenstående er short et dårlig valg.
MorganKane
12.01.2025 kl 16:25 5438

400 mill har ikke noe særlig å si. Det er en engangseffekt. Dessuten har de 11 milliarder i cash allerede. Det er q4 og driftsresultater videre fremover som er viktig.
Strategi
12.01.2025 kl 18:07 5343

Kvartal 4 forventes helt greit inn, videre fremover ser mer enn bra ut.
For de som mener at 400 mill + omkostninger og renter ikke spiller noen rolle bør tenke seg grundig om.
"Learning by doing" er sterkt ordtak.
I "sekken" har Norwegian nå mye og lang erfaring på hvordan sette opp rutenettet og trimme det effektivt videre.
Dette kommer vi aksjonærer ha stor nytte av fremover.
Ransen
12.01.2025 kl 20:49 5210

En ting er sikkert, at med dagens cashposisjon og resultater de siste årene så er aksjen billig. Selskapet burde som minimum hatt P/E på 7,5, som ved årsresultat på 2.000 millioner ville gitt en aksjekurs på 15 Nok.
Ryanair som Mossige sammenligner med Norwegian har P/E 14,3.
nad.oslo
13.01.2025 kl 01:44 5000

Se mer →
Avgiftssjokk for luftfarten: – Ikke attraktive nok
SAS-sjef frykter norsk avgiftssjokk. Samtidig er Gardermoen-eier Avinor bekymret for å bli utkonkurrert av danskene.

Et fly på vei inn for landing på Gardermoen
Et fly på vei inn for landing på Gardermoen Foto: Stein Bjørge/ Aftenposten
Jonas Hagmansen
Publisert:Publisert:
I går 11:00
Kortversjonen
SAS' norgessjef Kjetil Håbjørg advarer mot høye skatter og avgifter som kan hindre utvikling av bedre rutetilbud i Norge.
Avinor-sjef Abraham Foss er bekymret for å bli utkonkurrert av Kastrup.
SAS satser på flere ruter fra København og etablerer en «global hub» for å tiltrekke seg mer internasjonal trafikk.
Oppsummeringen er laget av AI-verktøyet ChatGPT og kvalitetssikret av E24s journalister

Vis mindre

– Vi vil advare mot at skatte- og avgiftsnivået blir for høyt.

Det sier SAS' norgessjef Kjetil Håbjørg til E24. Han mener særnorske skatter og avgifter hindrer selskapet i å utvikle et bedre rutetilbud i Norge.

Nylig reduserte regjeringen passasjeravgiften, men i retur må selskapene betale mer i avgifter for bruk av flyplassene, slik at Avinor har nok inntekter.

Håbjørg vil ikke snakke konkret om billettprisene fremover, men understreker at økte kostnader ikke hjelper passasjerer som drømmer om billigere sydenturer.

– I denne sammenhengen så er skatte- og avgiftsnivåer en større og viktigere del enn de var før, sier han.

SAS-sjefen ber Norge om å la seg inspirere av Sverige, som tidligere i år fjernet sitt svar på passasjeravgiften. NTB skrev onsdag at Senterpartiet går inn for å skrote avgiften.

SAS’ norgessjef, Kjetil Håbjørg, på Gardermoen.
SAS’ norgessjef, Kjetil Håbjørg, på Gardermoen. Foto: Adrian Nielsen/E24
Sjokkøkning
Det statlige selskapet Avinor drifter flyplasser over hele landet. Under pandemien og i tiden etter fikk selskapet en knekk da færre reiste og la igjen penger på flyplassene.

På et tidspunkt var situasjonen så alvorlig at den finansielle kollapsen kun var dager unna. Nå går det bedre, ifølge Avinor-sjef, Abraham Foss.

– Finansielt er vi på det sporet vi har sagt at vi skal være. Vi har fått til en langsiktig løsning for Avinor, sier han.

– Når det gjelder det som skjer i lufta, så er Norge definitivt konkurransedyktig i forhold til det som skjer i andre land. Det er vi egentlig også på lufthavnssiden, men det er et større sjokk nå enn det vi mener ville vært en optimal justering.

– En ny virkelighet
SAS-sjefen kunne også tenkt seg et mindre avgiftshopp, til tross for at «de voldsomme økningene vi ble forespeilet ikke har inntruffet». Han mener det er urimelig at «selskapene skal håndtere situasjonen i Avinor» gjennom økte avgifter.

– I Avinor så er det et finansieringsproblem. Det må løses gjennom at Avinor tilpasser sitt kostnadsnivå til en ny virkelighet etter pandemien.

– Har dere sett noen bedring?

– Vi hører jo at Avinor argumenterer for at de reduserer sine kostnader. Vi mener det er store muligheter for å forsterke det arbeidet fremover.

– Vi mener at de problemene vi har i Avinor, må løses gjennom at Avinor også tar større ansvar for eget resultat, fortsetter han.

Avinor-sjefen har merket seg ønskene om lavere kostnader og mer effektiv drift. Men han mener det er langsiktige løsninger som vil være avgjørende, blant annet innen digitalisering.

– Det store potensialet er ikke knyttet til litt hopp og sprett i kostnadsfokuset det neste kvartalet. Det skal være der, det er der, og det må være der. Men det store potensialet er å se på om det er ting ved oppdraget vi skal gjøre, eller ikke gjøre, eller å utfordre verdikjeden, sier han.

Avinor-sjef Abraham Foss
Avinor-sjef Abraham Foss Foto: Skjalg Bøhmer Vold / E24
Ingen Trump-deal
SAS tilbyr flere og flere ruter fra København, og vil etablere det de kaller en «global hub» fra nabolandet med mål om at verden skal komme «tettere på». Håbjørg sier at det ikke skal gå på bekostning av Norge.

SAS-sjefen trekker også frem satsingen på USA, hvor de har etablert en rekke nye ruter.

– Er det Trump-optimismen?

– Det amerikanske markedet har vært veldig sterkt. Det er en stor interesse for å reise til og fra USA. Både for skandinaver og for amerikanere.

– Er det aktuelt med en bonusavtale med Trump-hotellene etter hvert?

– Det har ikke vært på agendaen over hodet, sier han og ler.

Avinor-sjefen sier København har vært flinke til å etablere flyplassen som en konkurransearena for dansk næringsliv, og ønsker at Oslo Lufthavn får en lignende status her hjemme.

– Er du bekymret for å bli utkonkurrert av Kastrup?

– Ja, det er riktig at jeg er bekymret for at vi i total konkurransemessig ikke er attraktive nok i det norske markedet, sier han.

– Vil du gjøre noen grep for å prøve å få mer av SAS tilbake?

– Nei, altså for oss er det viktig å finne en balanse, vil jeg si. Det er ikke spesielt robust å ha en så stor konsentrasjon av flyselskaper. Men vi er svært opptatt av å være en god partner og tilrettelegger for de som er de viktigste som flyr i Norge, og til og fra. Det er SAS, Norwegian og Widerøe, sier han.

Foss sier at de vil legge til rette for tjenester som flyselskapene nyter godt av, og prøve å tiltrekke seg flere internasjonale ruter.

Publisert:
Publisert: 12. januar 2025 11:00
Her kan du lese mer om

annonsørinnhold |

Redigert 13.01.2025 kl 01:45 Du må logge inn for å svare
SenorLopez
13.01.2025 kl 06:51 4886

Statlig er som alltid dyrt og dårlig. At staten selv drifter tjenestene de finansierer det er bukken og havresekken og forutsigbart nok, elendighet fra topp til bunn og opp igjen, men dette går først og fremst utover passasjerene da sånne avgifter er forutsigbare altså enkle å manøvrere, og alltid ender i fanget på forbrukerne.

Det går ikke utover selskapene, kun tilbudet.
Redigert 13.01.2025 kl 06:53 Du må logge inn for å svare
Vek
13.01.2025 kl 07:41 4840

https://e24.no/boers-og-finans/i/8qv0yw/norwegian-kan-betale-utbytter-alt-i-aar

Det kommer vel ikke til å gjøre noe underverker på dagens kurs, men noen som tør å driste seg ut på hva den ender på i dag?
Redigert 13.01.2025 kl 07:44 Du må logge inn for å svare
murpy
13.01.2025 kl 08:11 4765

Jeg begriper ikke at folk kaster seg på disse flyaksjene, går på en smell gang etter gang isteden for å satse på solide selskaper som er lavt priset og tjener penger. Hva er det jeg ikke har skjønt ?
Winter is Here
13.01.2025 kl 08:14 4821

Resultat varsel

Norwegian anslår nå at driftsresultatet for 2024 endrer på rundt 1,85 milliarder kroner.

Tidligere hadde selskapet varslet at resultatet ville lande på 2,1–2,4 milliarder.

Hovedårsaken er svak krone mot dollaren, skriver selskapet i en børsmelding. «Balansejusteringer knyttet til svekkelsen av den norske kronen mot amerikanske dollar i fjerde kvartal» ligger bak, skriver Norwegi
Redigert 13.01.2025 kl 08:14 Du må logge inn for å svare
Ransen
13.01.2025 kl 08:14 4819

For mellomlangsiktige som vil sikre seg utbytte så mener jeg at aksjen er attraktivt priset i dag. Tenker at fond og større investorer starter konkurransen i dag. Ved positiv kjøpside så blir også algoritmene positive. Da går det fort.
Aksjen er priset som om at de ikke tjener penger overhodet,
Multiplene er helt på jordet.

MC Axel
13.01.2025 kl 08:27 4832

The stock has been acting strangely lately. This is probably one of the reasons
MorganKane
13.01.2025 kl 08:34 4926

Ja, denne var litt lei nå. Men driften går åpenbart bra. Økning i unit kost blir holdt på ca 4%, eks fuel. Det er det viktigste for meg. Valutasvingninger kan de ikke gjøre noe med.

Men vi skal nok ned i dag. Spørsmålet er om man da skal øke. Eller avvente en dag eller to...?
Kåre Grønn
13.01.2025 kl 08:35 4941

Skal vel presses ned denne også da. Gribbene klare. Typisk norsk. 10 kr nå latterlig
Redigert 13.01.2025 kl 08:35 Du må logge inn for å svare
nad.oslo
13.01.2025 kl 08:36 5082

Jeg er glad jeg hoppet ut på over 11.00, ante meg usd smell og enda har de til gode å fortelle om wet lease de gjorde i desember. Da blir det 9 tallet neste
SenorLopez
13.01.2025 kl 08:40 5074

7,9-32, i henhold til ekspertene her inne 😂

Har to nye kjøpsposter klare på 10,2 og 9,8, men helt ærlig de blir nok stående jeg tror det er for høyrisk å selge på dette nivået med mindre man har inngang på titallet eller lavere med sikre alternativer i bakhånd, og markedet er preget av uro så den sikkerheten finnes ikke.

Fornuften tilsier at denne skal korrigere seg opp på 11-tallet (ordinær p/e minus Sundteffekten) igjen så da er det tryggest med hold og kjøp, men hei en skal aldri undervurdere hvor generøse Nasaksjonærene kan være så jeg er håpefull.

Tldr: Myntflipp, folk er gærne umulig å forutsi noe som helst i denne burde ligget sentralt på tolvtallet, men å selge på dette nivået da er man rause altså såpass tør jeg påstå.

Edit note: Stryk den, så nettopp nyheten, jeg får nok kjøpt mer på nittallet ja 😂
Redigert 13.01.2025 kl 08:53 Du må logge inn for å svare
Winter is Here
13.01.2025 kl 08:41 5099

Bør havne under 9, på mellomlang sikt så kan denne havne under 7 til og med.
Strategi
13.01.2025 kl 08:42 5085

NAS: SER DRIFTSRESULTAT PÅ 1,85 MRD I 2024 (TIDLIGERE 2,1-2,4)
Er dette resultatet dårlig?
Ja, det er litt dårligere enn de beste estimater på 2.1-2.4 MRD.
Men det bygges egenkapital i selskapet som er svært solid som tilfaller aksjonærene.
Selskapet har under året 2024 taklet en rekke utfordringer hva gjelder flytting av baser, lønns forhandlinger , gå sakte aksjoner.
Dette er nå over, og i 2025 vil dette ikke ha negative påvirkninger.
Ser man på dagens prising er selskapet mer enn billig og fremtiden ser meget lys ut for aksjonærene.
Mulig man ikke når 18- 20 kr inneværende år men kursen skal langt opp.

Stepping
13.01.2025 kl 08:56 5018

Det får være grenser, håper du har andre intektskilder enn aksje rådgiving. Dette selskapet er shorteres våte drøm.
JohnK
13.01.2025 kl 08:57 5069

Pareto:

Currency effects lowers 2024 EBIT guidance 18%
NAS revises its 2024 EBIT guidance downwards from NOK 2.1-2.4bn to NOK 1.85bn, marking an 18% reduction at the mid-point. The adjustment primarily reflects a NOK 200m revaluation loss on USD-denominated operating liabilities due to a weaker NOK, which should be viewed as a one-off, as any NOK strengthening would produce a corresponding positive effect. While this does not affect 2025 estimates, the NOK 75m rise in operating expenses underscores the company’s sensitivity to a softer NOK and the associated cost pressures (which can be extrapolated). The 4% increase in CASK ex. fuel was in line with expectations, and while consensus will likely trim 2024e EBIT some 14%, the impact on 2025e should be negligible. We expect the news to weigh on the share today, while a larger drop (>5%) appears unwarranted. Hold, TP NOK 11.
Singa
13.01.2025 kl 08:57 5061

Tror det er på tide du og din "med hausser" her på forumet stenger brød hullet, dere har aldrig rett i noe som helst mest "svada". Denne hengemyra av en aktie kommer i lang tid å ligge nede, selvølgelig trist for de som har hørt på det dere serverer og satset på denne aktien. Selg med begge henda
Edgar A
13.01.2025 kl 09:04 5165

Ser jo at det bare er klovner som hausser denne.

Kaktus til Strategi,fjellfis og K Grønn trekløver🤣
Redigert 13.01.2025 kl 09:21 Du må logge inn for å svare
kokkohill
13.01.2025 kl 10:32 5001

Justere guiding ned med 250 mill så slaktes det ,tilbakebetalt avgift fra staten med 400 mill reageres det ikke på. Noe småligt over investormiljøet her på bjerget
Fjellbris
13.01.2025 kl 10:49 5002

Helt enig i det, er jo ikke drift men valuta/engangsnedjustering som gjør at resultatet justeres ned. Pareto også nå ute og mener stort fall i dag er en kjøpsmulighet, DNB sier det samme.

https://www.finansavisen.no/reise-og-fritid/2025/01/13/8228831/pareto-analytiker-marcus-gavelli-om-norwegian-fallet-mulighet-til-a-plukke-aksjer
Redigert 13.01.2025 kl 10:53 Du må logge inn for å svare
Edgar A
13.01.2025 kl 11:03 4970

Og du var passelig stor i kjeften før weekenden

Tulling
Fjellbris
13.01.2025 kl 11:06 4969

Norwegian kan betale utbytter alt i år
Aksjonærene kan få ut penger fra flyselskapets velfylte kasse lenge før forbudet mot utbytter oppheves i 2026. Det kan et bortgjemt punkt i en låneavtale sørge for.

Roar Valderhaug
Børskommentator
Publisert: Publisert:
I dag 06:17
Dette er en kommentar
Kommentaren gir uttrykk for skribentens holdning.
Dette er en melding til alle Norwegians 78.000 aksjonærer. Deres avgang til destinasjonen «Utbyttefest» er skjøvet frem i tid. Vennligst gjør klar for boarding.

https://e24.no/boers-og-finans/i/8qv0yw/norwegian-kan-betale-utbytter-alt-i-aar
Redigert 13.01.2025 kl 11:07 Du må logge inn for å svare
Edgar A
13.01.2025 kl 11:10 4941

Kursmål 7,90,-😂😂
Fjellbris
13.01.2025 kl 11:12 4929

Passe stor i kjeften?
Jeg sa bare du må slutte med å kalle John Fredriksen for…., samt begrunne dine innlegg/litt substans og argumentasjon.
Typer som deg som kaller andre tullinger, feite, komiske Ali mm. skal man sky som pesten. Hva du skriver her inne anonymt og så tøff i tryne, er det ingen som tar seriøst.
SenorLopez
13.01.2025 kl 11:34 4885

God kjøpsmulighet dersom den skal opp igjen ja, hvis krona styrkes, olja forblir lavt, markedet holder seg på rekordnivå, kostnadskontrollen slår positivt ut, resultatene imponerer og aksjonærene er optimistiske nok til å presse prisen opp, men...

Før dette ville jeg priset meg lykkelig for fjorten, med 11-tallet som naturlig utgangspunkt, nå tror jeg til og med tretten virker høyt selv uten Sundt. Meglerhus hausser ofte for å verne om sine investeringer, når de er ute og bagatelliserer et nedjustert resultat da blir jeg skeptisk da er de kanskje på selgeren og motsatt så når de har moderate forventninger til gode resultater da kan det være fordi de vil sikre seg billige innhopp.

Mistet interessen for denne nå, personlig. I tillegg til dette ballesparket er det som nevnt mange spøkelser som trekker ned og entusiasmen var allerede laber, så da finnes det tryggere kandidater.

I verste fall tar jeg feil om Nas, men tjener uansett like mye der som jeg ville gjort her, uten å bli gråhåret. Surt å ta et tap, det gjør jeg sjeldent (to ganger i Nas nå så da har jeg kastet vekk mye av det jeg tjente i fjor), men på sikt er det nok tryggest. Beholder inngangene jeg nettopp sikret meg på 9,8 så får jeg bare håpe det var lavt nok.

Skal så klart følge med, fortsatt stort potensiale i denne men til høsten kanskje når mye er avklart, lykke til folkens 🤙
MC Axel
13.01.2025 kl 11:40 4875

Now we have a result warning. The share volume is sky high today. Now there will be no other surprise for now

I did buy today
Fjellbris
13.01.2025 kl 12:03 4798

Velkommen tilbake MC Axel👍😀 Jeg har også akkumulert både på 9,98 og 10,01 i dag. Går inn i Long porteføljen disse, også mtp. utbytte f.o.m. senest 2026 (som kan bli tidligere, ref artikkelen i dag). Helt enig mtp volum og nedside som ble tatt ut etter PW i dag, nesten 1,9 milliarder om NAS leverer det fortsatt meget bra. Og om ikke staten anker kommer det inn 500 mill inkl renter, og da bør 2025 overskudd 2-2,5 milliarder også være «worst case»😀
Ransen
13.01.2025 kl 12:17 4760

Hørte en i lunsjen som påpekte at resultatet i Norwegian ble minus 290 millioner for 2024....

Tror mange misforstår dagens melding. Det er en balansejustering hvor valutaavhengige kostnader har økt med 90 millioner i q1, q2 og q3 mens Q4 økt med 200 mill.
Generelle kostnader har økt med 75 millioner i kvartalet.
Vi ser allerede nå at omsetningen i gruppen blir mer enn 33 milliarder eller 37% høyere enn året før.

Tallene er altså ikke klare før 13/2.

Vek
13.01.2025 kl 13:42 4661

Grønnskolling innen aksjemarkedet her. Så lurte på hvordan dette med utbytte fungerer. Må man registrere seg noe spesielt sted, eller går dette av seg selv? Kjøpt aksjene gjennom DnB. Og hvor mye kan det f.eks bli i utbytte pr aksje når den tid kommer?
upsidedown
13.01.2025 kl 14:12 4564

Det er trolig 290 millioner under analytikernes estimat vedkommende sikter til. Har ikke sjekket grundig, men det høres mer riktig ut.
gmtrade
13.01.2025 kl 14:18 4638

Det går av seg selv. Mange her inne virker å tro at utbytte er noe julenissen kommer med. Disse er veldig opptatt av at det er satt av fond osv. Viktig å huske på at disse pengene allerede er dine før de utbetales. Alle aksjonærene eier hele selskapets verdi. Mekanismen er (skal være) at når utbyttet er utbetalt, faller kursen tilsvarende (dagen aksjen handles eks utbytte). Man kan derfor oftes bare selge aksjen før utbytte og så kjøpe tilbake med samme effekt. En engangsutbetaling har ingenting og si for fremtidig kurs. Mange her inne virker å tro att det skal være kursdrivende at selskapet har satt av penger i fond til utbytte. Det er ikke jeg enig i. Da kan man likegodt ha pengene i banken selv. Pengene skal være i arbeid for å utvikle selskapet og skape større verdier for oss aksjonærer. Dersom selskapet neste år betaler ut en krone i utbytte, faller kursen tilsvarende dagen etter.
Ransen
13.01.2025 kl 14:19 4683

Du må være aksjonær den dagen utbyttet blir annonsert. Enkelt og greit. Noen tror de kan sitte på gjerdet og hoppe inn etter annonsering. Det går ikke. Ref. intervju med Øygard i aksjepodden fra høst 24
Fjellbris
13.01.2025 kl 14:27 4702

Man må være inne ja når utbytte annonseres.
Ja, ofte faller en aksje noe tilbake etter utbytte utbetaling. Men, den kan stige like raskt opp igjen, ref utallige utbytte aksjer som hele tiden betaler utbytter, men som hele tiden går opp/ned i etterkant baser da på hvordan selskapene driftes, forventet overskudd fremover osv.
Eks. GOGL og FRO og andre utbytte maskiner og se der på kurs tilbake eks 5-10 år og utvikling.
Redigert 13.01.2025 kl 14:28 Du må logge inn for å svare
upsidedown
13.01.2025 kl 14:35 4967

Med siste guiding fra NAS kommer det nedgraderinger de neste dagene.

Konsensus er 6,8 MRD i Q4, mens PWen sier at det vil bli et kraftig minus.
Redigert 13.01.2025 kl 14:36 Du må logge inn for å svare
sis
13.01.2025 kl 14:37 4978

Hva mente du her? Du har mistet interessen og velger å ta tapet i NAS, men har samtidig kjøpt på 9,8 i dag?
Vek
13.01.2025 kl 14:39 5099

Ok. Takk for svar. Har jeg da forstått det rett at man ikke trenger å eie aksjen når utbytte utbetales, men må eie den da det annonseres om utbytte? Skjønner at dette blir et «hvor langt er et tau» spørsmål, men hva tror du utbytte blir pr aksje man eier?
upsidedown
13.01.2025 kl 14:45 5573

Ikke når utbytte annonseres, men dagen før aksjen går eks utbytte.
Ransen
13.01.2025 kl 15:21 5834

Nå er det tallene for 2024 det gjelder. Høy dollar rammer ikke bare NAS, men alle. NAS sitter ikke på gjerdet men jobber aktivt med kostnader og inntekter.
De er tøffe de som tør hive ut nye kursmål for 2025 før 13/2. Kursmål ligger 6-9 mnd frem i tid og guiding for 2025 blir avgjørende.
SenorLopez
13.01.2025 kl 15:31 5962

Korrekt. Jeg har som oftest flere poster ihvertfall når aksjen stuper, noe den gjorde etter Q3 (og utfra siste nytt sikkert gjør igjen etter q4), og garderte meg mot ytterligere fall allerede før helga på grunn av trafikktallene. De postene jeg planla i den forstand, beholdt jeg faktisk fikk jeg senket inngangen og samlet dem til én, mine tre øvrige derimot der tok jeg tap fordi de er såpass over dagens kurs at jeg har større tro på avkastning et annet sted ihvertfall på kort og mellomlang sikt.

Aksjer er ingen eksakt vitenskap noen ganger går det skeis, nettopp derfor foretrekker jeg å reservere meg både i mot og medgang samt å holde alternativene åpne. Det finnes ingen fasit, men den metoden fungerer godt for meg.

Surt, men det er like viktig å begrense tap, som å sikre profitt.
Edgar A
13.01.2025 kl 15:58 5881

På kort sikt er det tallet 9,50 og 8,90 en bør forholde seg til.
På mellomlang er det i verste fall 7,90 en bør forholde seg til.

Overvekt av negative faktorer nå,da skal aksjen ned ikke opp.
Kåre Grønn
13.01.2025 kl 16:32 5793

hahaha, tulling...