Snart klart for Norges første Gruveåpning på snart 40 år.

Malmen
NOM 19.08.2024 kl 14:34 2867

Helt utrolig att det skulle gå nærmere 40 år før en ny gruve skulle åpne i Norge, med den historien som denne Industrien har vært for dette landet.
Rutil forekomsten er helt unik med, med Granat som et biprodukt tror jeg dette vil kunne bli et vendepunkt for Mineralutvinning i Norge, de gamle industriene begynner
og komme tilbake her til lands, med den rike historien denne Industrien har att for oppbyggingen av dette landet.
Har kjøpt en liten post her men jeg tror det kommer en stor smell på verdens børser snart er veldig forsiktig fremover, men att Nordic Mining er lavt
priset er nok veldig sikkert med de forekomstene som ligger noen 100 meter i fra utskipshavnen er helt klart en stor fordel i forhold til Logistikken.
Redigert 19.08.2024 kl 15:04 Du må logge inn for å svare
Longrun
I går kl 20:44 339

Ja, Naturvernforbundet kuppet saken. Og media videreformidler ukritisk, uten å lese selve uttalelsene.
Stratego
I går kl 15:38 809

Deres tolkning er ikke noe nytt i forhold til hva som allerede er lagt til grunn for tillatelsen til NOM.
Grundige vurderinger og fakta ligger til grunn for konsesjonen og møter alle punkter som ESA og EU kommisjonen lister.

Foreslår forøvrig at man leser seg opp på saken før den kommenteres. Gjelder også miljøvernorganisasjonene som prøvde et PR stunt i denne forbindelsen.
MtBlanc
I går kl 14:37 872

https://www.tv2.no/direkte/jpybz/siste-nytt/66b9b1202bb50932d7cb01e3/fordefjordsaken-esa-og-eukommisjonen-stotter-miljovernernes-tolkning

Men hva tenker dere om at ESA og EU-kommisjonen støtter miljøorganisasjonens tolkninger? Jeg må si at jeg synes det var overraskende. Trodde ESA tidligere hadde konkludert med at de støttet statens tolkninger...
MC Axel
I går kl 11:58 1054

Why is it down?

They said 9 days ago that the startup will begin as planned, so there are hardly any negative surprises here!

It's cheap, buy it now before it takes off! ;)
Bekrefter snarlig gruveoppstart
Nordic Mining får nok ansatte på plass i løpet av september til å kunne starte produksjonen ved Engebøfjellet i fjerde kvartal.

august 14, 2024

https://geo365.no/bekrefter-snarlig-gruveoppstart/
Audietron
I går kl 09:21 1178

Høyres fantastisk ut, men det skulle berre mangle når man køyrer èin griseemisjon på 60 øre.
Stratego
I går kl 09:18 1194

?
Kun opp 46 % på 6 mnd og 85% på ett år.
MC Axel
20.08.2024 kl 18:02 2243

NOM did well, with a minor loss on the stock market today, which was in the red. It will increase on the next upcoming green stock market day!
Malmen
19.08.2024 kl 16:57 2640

Har ett håp om oppstart1 okt, men tror det går noen uker til. har kun en ting til ,og de er back to basic.
Det kommer når bitcoin og alt Hype vil forsvinne.
Det kommer, men her er det kun en ting som gjelder og det er timing

Redigert 19.08.2024 kl 17:04 Du må logge inn for å svare
MC Axel
19.08.2024 kl 15:22 2763

👍

I bought more NOM shares today. The mining will begin soon!