Frontline Q2 2024 resultat forventninger
Her kan det diskuteres forventninger til Frontline fremover.
- Frontline kvartalsrapport Q2 2024 blir publisert 30. august.
- Kursmål: Hva er dine kursmål for Frontline aksjen fremover? Hva er andre pålitelige kursmål?
- Hva er faktorer som vil påvirke Frontline i tiden som kommer? Hva er sannsynligheten for at FRO vlcc kan seile gjennom Suezkanalen igjen?
- Hvordan blir vintersesongen for frakt av olje? Hva vil skje med vlcc fraktratene?
- Er det nå best å ha Frontline aksjer i Nok på Oslo Børs eller i USD på Nasdaq?
Jeg er all-in i Frontline, 15582 aksjer.
Frontline Q2 presentation:
https://edge.media-server.com/mmc/p/b2zy9qd6/
- Frontline kvartalsrapport Q2 2024 blir publisert 30. august.
- Kursmål: Hva er dine kursmål for Frontline aksjen fremover? Hva er andre pålitelige kursmål?
- Hva er faktorer som vil påvirke Frontline i tiden som kommer? Hva er sannsynligheten for at FRO vlcc kan seile gjennom Suezkanalen igjen?
- Hvordan blir vintersesongen for frakt av olje? Hva vil skje med vlcc fraktratene?
- Er det nå best å ha Frontline aksjer i Nok på Oslo Børs eller i USD på Nasdaq?
Jeg er all-in i Frontline, 15582 aksjer.
Frontline Q2 presentation:
https://edge.media-server.com/mmc/p/b2zy9qd6/
Redigert 22.08.2024 kl 20:36
Du må logge inn for å svare
desirata
10.09.2024 kl 16:33
6806
FRO kommer til å falle til 200kr neste måned. Muleg kan det bli et blaff opp i ratene til vinteren. Men analytikere sier nå at rate oppgangen er utsatt. Altså samme som ifjor og året før. Mye FOMO her, men: If tomorrow never comes - - - - -
ibyx
10.09.2024 kl 16:53
6792
FOMO har vel blitt barbert ned 20-25% siden toppen nå?
Euronavskipene ble vel kjøpt til snittpris litt under 100MUSD?
Brukt prisen ligger rundt 114MUSD og nypris rundt 130MUSD ifølge Poten.
https://1975593.fs1.hubspotusercontent-na1.net/hubfs/1975593/September%209%2c%202024.pdf
Kursen er nå på høyde med med toppen rundt 1. november ifjor. Da var vel fortsatt ikke alle skip overlevert?
Husker jeg ikke feil ble store institusjonelle penger skjøvet inn i FRO fra oktober til januar til snittkurs en et par dollar under dagens kurs?
Dersom skipsverdier ikke faller og sesongoppgang kommer skal det ikke være så veldig mye nedside her nå? Det bør da tas ut ganske raskt?
Hvor mange færre VLCC-frakter kan utledes av OPECs teoretiske kutt nå?
"Did you buy the FRO-dip this time as well?"
Euronavskipene ble vel kjøpt til snittpris litt under 100MUSD?
Brukt prisen ligger rundt 114MUSD og nypris rundt 130MUSD ifølge Poten.
https://1975593.fs1.hubspotusercontent-na1.net/hubfs/1975593/September%209%2c%202024.pdf
Kursen er nå på høyde med med toppen rundt 1. november ifjor. Da var vel fortsatt ikke alle skip overlevert?
Husker jeg ikke feil ble store institusjonelle penger skjøvet inn i FRO fra oktober til januar til snittkurs en et par dollar under dagens kurs?
Dersom skipsverdier ikke faller og sesongoppgang kommer skal det ikke være så veldig mye nedside her nå? Det bør da tas ut ganske raskt?
Hvor mange færre VLCC-frakter kan utledes av OPECs teoretiske kutt nå?
"Did you buy the FRO-dip this time as well?"
Redigert 10.09.2024 kl 16:56
Du må logge inn for å svare
desirata
10.09.2024 kl 17:18
6772
Mye bra i det du sier, men:
Dersom ikke rate oppgangen kommer neste halvår, så vil skips prisene også falle. De er kun høye pga FOMO, men dersom tomorrow never comes. Så kan sentimentet fort reversere. Dette har skjedd mange ganger opp gjennom historien, ikke noe nytt her.
Dersom ikke rate oppgangen kommer neste halvår, så vil skips prisene også falle. De er kun høye pga FOMO, men dersom tomorrow never comes. Så kan sentimentet fort reversere. Dette har skjedd mange ganger opp gjennom historien, ikke noe nytt her.
ibyx
10.09.2024 kl 17:49
6729
Jo, men grå/svartflåten kjøper jo også de eldre skipene de kan få, antagelig til ganske høye priser. Jo eldre de blir dess større er behovet for å erstatte (særlig) dem med nyere (eldre) skip?
Dette blir potensielt et race mot klokken... i forhold til at nybygging igjen kommer "på fote", om 2, 3 kanskje 4 år?
Og oljeetterspørselen blir neppe dramatisk fallende. Det er ganske små antagelser og spådommer fra OPEC som sender ratene ned, men ikke dermed etterspørsel i særlig grad?
PS. Nå så jeg nettopp at det endelig har lykkes "oljetraderne" å presse olja under 70USD. Det er jo en stund siden. Spørsmålet er vel om dette er reell global "pessimisme" eller om det blir en boost i eksport...
Tipper billig olje er interessant for flere? Ikke minst på NYSE og i valghøsten der borte.
Dette kan jo ikke Trump ta æren for. Joda, selvsagt kan han det... 😅
Fortsetter dette så kan det bli mindre attraktivt for India og Kina osv å kjøpe russisk olje og dermed også redusere bruk av svartflåten som vil miste oppdrag?
Dette blir potensielt et race mot klokken... i forhold til at nybygging igjen kommer "på fote", om 2, 3 kanskje 4 år?
Og oljeetterspørselen blir neppe dramatisk fallende. Det er ganske små antagelser og spådommer fra OPEC som sender ratene ned, men ikke dermed etterspørsel i særlig grad?
PS. Nå så jeg nettopp at det endelig har lykkes "oljetraderne" å presse olja under 70USD. Det er jo en stund siden. Spørsmålet er vel om dette er reell global "pessimisme" eller om det blir en boost i eksport...
Tipper billig olje er interessant for flere? Ikke minst på NYSE og i valghøsten der borte.
Dette kan jo ikke Trump ta æren for. Joda, selvsagt kan han det... 😅
Fortsetter dette så kan det bli mindre attraktivt for India og Kina osv å kjøpe russisk olje og dermed også redusere bruk av svartflåten som vil miste oppdrag?
Redigert 10.09.2024 kl 18:37
Du må logge inn for å svare
ibyx
11.09.2024 kl 11:01
6456
Noe på gang?
New Corolla (2021 - Modern Scrubber) On Subs (Estimated Voyage CII: B 🟢) USG/Korea Hyundai Oilbank China VLCC Company Ltd (TCE: RV USD 42K @ 117 days / Actual USD 66K @ 83 days)
New Corolla (2021 - Modern Scrubber) On Subs (Estimated Voyage CII: B 🟢) USG/Korea Hyundai Oilbank China VLCC Company Ltd (TCE: RV USD 42K @ 117 days / Actual USD 66K @ 83 days)
ibyx
11.09.2024 kl 13:54
6276
Også fra Shareville:
Iflg Clarksons er VLCC td3 eco nå i 40,5K uten scrubber, m scrubber 45,1K. opp 11,5% d/d
Kan virke som det er en "treghet" i markedet det kan være gunstig å utnytte nå?
Landbridge Glory 55k/day... USG/Korea igjen
https://app.tankersinternational.com
Iflg Clarksons er VLCC td3 eco nå i 40,5K uten scrubber, m scrubber 45,1K. opp 11,5% d/d
Kan virke som det er en "treghet" i markedet det kan være gunstig å utnytte nå?
Landbridge Glory 55k/day... USG/Korea igjen
https://app.tankersinternational.com
ibyx
11.09.2024 kl 17:35
6175
Fin fixed fra forrige tirsdag:
https://app.tankersinternational.com/fixtures/ab516124-d6dd-4202-9961-9044fc35be63
https://app.tankersinternational.com/fixtures/ab516124-d6dd-4202-9961-9044fc35be63
ibyx
12.09.2024 kl 23:05
5731
Da skal den vel gå ex på NYSE imorgen tilsvarende 238,36 NOK
Da blir det vel en ordinær litt opp litt ned dag på OSE imorgen?
Dersom ikke OET-oppgangen kan by på "dokumenterte" smitteeffekter?
Da blir det vel en ordinær litt opp litt ned dag på OSE imorgen?
Dersom ikke OET-oppgangen kan by på "dokumenterte" smitteeffekter?
ibyx
13.09.2024 kl 22:06
5360
"Tanker stocks are cheap"....
https://www.tradewindsnews.com/finance/has-a-sell-off-in-tanker-stocks-positioned-them-for-winter-rally-/2-1-1709560
https://www.tradewindsnews.com/finance/has-a-sell-off-in-tanker-stocks-positioned-them-for-winter-rally-/2-1-1709560
Torine
17.09.2024 kl 00:15
5382
Finansavisen 16.9.
Frontline steg 2,3 prosent til 244,60 kroner. Petter Haugen i ABG løftet kursmålet på Fredriksen-rederiet til 375 kroner fra 345 kroner.
Frontline steg 2,3 prosent til 244,60 kroner. Petter Haugen i ABG løftet kursmålet på Fredriksen-rederiet til 375 kroner fra 345 kroner.
ibyx
17.09.2024 kl 14:59
5075
Via Chris Shipping:
Pareto reporting a 10% jump in LR2 spot rates yesterday and 5% in LR1 (MRs slightly down).
VLCC and Suezmax were up 2.7% and Aframax up 7%
https://x.com/christankerfund/status/1836001469532901780
Nesten rart at FRO ikke gå mer?
Pareto reporting a 10% jump in LR2 spot rates yesterday and 5% in LR1 (MRs slightly down).
VLCC and Suezmax were up 2.7% and Aframax up 7%
https://x.com/christankerfund/status/1836001469532901780
Nesten rart at FRO ikke gå mer?
desirata
17.09.2024 kl 16:00
5062
Rart ikke går mer ! Når kursen allerede er skyhøyt over hva dette rate nivået skulle tilsi. På dagens rater burde FRO kursen vært 200kr, men den blir holdt oppe av FOMO. Disse fantastiske ratene på 100k vi er lovet i et par år, men blir utsatt til neste år - alltid.
ibyx
17.09.2024 kl 16:10
5048
Ja her faller nok bunnen ut av skipsverdiene etterhvert so to speak! 😅
Mollen
17.09.2024 kl 16:42
5249
Hvordan vurderer du Ibyx kursen på Hafnia vs. dagens rater ? Er aksjen overpriset etter din mening ? Regner man på direkteavkastning gir jo selskapet fortsatt over 20 %… I mitt hode er dette innafor… Kursen i Frontline er jeg enig i at skurrer litt nå… Men snart går vi jo inn i høysesong og vanligvis så ser vi jo posisjonering litt i forkant av at ratene stiger… Blir det ikke ratefest i stortank i vinter tror jeg vi vil se en solid kursskrell i Frontline…Det er grenser for hvor tålmidige folk er….
ibyx
17.09.2024 kl 17:16
5228
Såfremt ikke det skjer noe "makromøkk" og sesongsongoppgangen ikke uteblir mener jeg Hafnia er gunstig priset nå. Kursen er ikke like i "forkant" som FRO synes å være mtp forventet rateoppgang.
På den annen side kan OET være en liten indikator på crude nå, men det kan også være litt spekulativ og/eller "tilfeldig" oppsving vi har sett der ganske plutselig.
Det *kan* innevarsle et taktskifte? Hvis ikke de bare har skaffet seg noen gode og lovlige russerfrakter igjen. Skal jo mindre til der med relativt liten flåte for å heve gjennomsnittet?
Når det gjelder Hafnia står vel dessuten guidingen ved lag? De har meldt om stor andel med gode kontrakter for Q3. Og Q4 blir vel tradisjonelt bedre?
Ville ikke ha avskrevet noen av de 3 nå i oppgangen fra sesongbunn!
Når det gjelder FRO som kanskje har en viss FOMO-bonus så glem ikke at de kjører en del produkt også!
Og vi vet jo ikke til enhver tid hvilke kontrakter som inngås. De svarene får vi først mer utfyllende ved neste Q3 osv.
PS. Ifølge de slutninger som meldes via TankersInt har FRO kun 3 hittil i september. Snitt år 2020, rate 37kUSD
Forøvrig via X
Shipping Index 9/17 vs fjorårsbunner:
- BCTI: 644 (FLAT) (LOY18.7.23: 563) Opp ca 14%
- BDTI: 888 (+6) (LOY8.9.23: 713) Opp ca 24%
Relative endringer mellom de 3 siste år i prosentpoeng (kilde Nordnetgraf)
FRO 36
OET 35
HAFNI 25
Dette forteller noe.
Alt selvsagt med forbehold om feil.
På den annen side kan OET være en liten indikator på crude nå, men det kan også være litt spekulativ og/eller "tilfeldig" oppsving vi har sett der ganske plutselig.
Det *kan* innevarsle et taktskifte? Hvis ikke de bare har skaffet seg noen gode og lovlige russerfrakter igjen. Skal jo mindre til der med relativt liten flåte for å heve gjennomsnittet?
Når det gjelder Hafnia står vel dessuten guidingen ved lag? De har meldt om stor andel med gode kontrakter for Q3. Og Q4 blir vel tradisjonelt bedre?
Ville ikke ha avskrevet noen av de 3 nå i oppgangen fra sesongbunn!
Når det gjelder FRO som kanskje har en viss FOMO-bonus så glem ikke at de kjører en del produkt også!
Og vi vet jo ikke til enhver tid hvilke kontrakter som inngås. De svarene får vi først mer utfyllende ved neste Q3 osv.
PS. Ifølge de slutninger som meldes via TankersInt har FRO kun 3 hittil i september. Snitt år 2020, rate 37kUSD
Forøvrig via X
Shipping Index 9/17 vs fjorårsbunner:
- BCTI: 644 (FLAT) (LOY18.7.23: 563) Opp ca 14%
- BDTI: 888 (+6) (LOY8.9.23: 713) Opp ca 24%
Relative endringer mellom de 3 siste år i prosentpoeng (kilde Nordnetgraf)
FRO 36
OET 35
HAFNI 25
Dette forteller noe.
Alt selvsagt med forbehold om feil.
Redigert 17.09.2024 kl 18:33
Du må logge inn for å svare
ibyx
17.09.2024 kl 22:43
4973
Fersk melding. FOMO-fuel eller bare tull?
New Corolla (2021 - Modern Scrubber) On Subs (Estimated Voyage CII: C 🟡) USG/Korea ATA China VLCC Company Ltd (TCE: RV USD 40K @ 117 days / Actual USD 59K @ 87 days)
USG/Korea skiller seg klart ut i september.
New Corolla (2021 - Modern Scrubber) On Subs (Estimated Voyage CII: C 🟡) USG/Korea ATA China VLCC Company Ltd (TCE: RV USD 40K @ 117 days / Actual USD 59K @ 87 days)
USG/Korea skiller seg klart ut i september.
desirata
18.09.2024 kl 03:23
4872
vladarh skrev OPEC kutter estimatene for etterspørsel for 2025.
Denne artikkel sier at Kina olje consumption eller import er redusert med 15%, dvs samme nivå som aug. 2022. Isåfall er det alarmerende for VLCC markedet og vi kan glemme toprater neste året. Det blir vel da rater rundt 30k, men skips prisene kan falle.
https://oilprice.com/Latest-Energy-News/World-News/Chinese-Refineries-Go-Bankrupt-Amid-Plummeting-Margins.html
https://oilprice.com/Latest-Energy-News/World-News/Chinese-Refineries-Go-Bankrupt-Amid-Plummeting-Margins.html
ibyx
18.09.2024 kl 09:06
4631
Tanker value forecasting
https://blog.vesselsvalue.com/shipping-market-outlook-q3-2024-forecast/
Stadig mer attraktivt å skrape gamle VLCCer?
Dette impliserer vel også at skipsverdier ikke forventes å avta før i 2026.
Så spørs det hvor mye skipsverdier inngår i prising av skipsaksjer...
https://blog.vesselsvalue.com/shipping-market-outlook-q3-2024-forecast/
Stadig mer attraktivt å skrape gamle VLCCer?
Dette impliserer vel også at skipsverdier ikke forventes å avta før i 2026.
Så spørs det hvor mye skipsverdier inngår i prising av skipsaksjer...
Redigert 18.09.2024 kl 09:10
Du må logge inn for å svare
ibyx
18.09.2024 kl 10:07
4532
LR2 i støtet igjen. Over $45K på de beste rutene
https://x.com/ed_fin/status/1836293393556869173
Kanskje er det Hafnia som haler mest her? ...
https://x.com/ed_fin/status/1836293393556869173
Kanskje er det Hafnia som haler mest her? ...
Redigert 18.09.2024 kl 10:22
Du må logge inn for å svare
Hardly
18.09.2024 kl 10:28
4531
Kepler Cheuvreux spår opptur for tankaksjer.
Analysesjef Axel Styrman trekker frem tre attraktive aksjer innenfor råolje-, kjemikale- og tørrlast. Også en LPG-reder får tommelen opp.
https://www.finansavisen.no/shipping/2024/09/18/8180696/kepler-cheuvreux-spar-opptur-for-tankaksjer
Analysesjef Axel Styrman trekker frem tre attraktive aksjer innenfor råolje-, kjemikale- og tørrlast. Også en LPG-reder får tommelen opp.
https://www.finansavisen.no/shipping/2024/09/18/8180696/kepler-cheuvreux-spar-opptur-for-tankaksjer
Redigert 18.09.2024 kl 10:30
Du må logge inn for å svare
ibyx
18.09.2024 kl 11:26
4440
Trender det nordover?
Gustavia S (2020 - Modern Scrubber) On Subs (Estimated Voyage CII: B 🟢) Caribs/China Shandong Port Group Sinokor (TCE: RV USD 49K @ 105 days / Actual USD 43K @ 121 days)
https://x.com/ed_fin/status/1836326089141993508
Gustavia S (2020 - Modern Scrubber) On Subs (Estimated Voyage CII: B 🟢) Caribs/China Shandong Port Group Sinokor (TCE: RV USD 49K @ 105 days / Actual USD 43K @ 121 days)
https://x.com/ed_fin/status/1836326089141993508
ibyx
18.09.2024 kl 12:33
4388
Traderne kjører tidlig ettermiddagsknekk i FRO idag?
Best å selge Hafnia straks også da! 😅
Best å selge Hafnia straks også da! 😅
Redigert 18.09.2024 kl 12:55
Du må logge inn for å svare
ibyx
18.09.2024 kl 12:39
4420
Foreløpig går det ikke så fort, men indeksen viser tydelig tegn på å ha forlatt sesongbunn:
https://en.stockq.org/index/BDTI.php
https://en.stockq.org/index/BDTI.php
ibyx
18.09.2024 kl 16:29
4312
TC14 +7.6% to w142.5 🐂.
https://x.com/ed_fin/status/1836405757169766416
TC14 US Gulf til China. Primært VLCC
https://x.com/ed_fin/status/1836405757169766416
TC14 US Gulf til China. Primært VLCC
ibyx
18.09.2024 kl 21:31
4172
Amerika til fjerne østen igjen...
Universal Innovator (2019) Brazil/Korea Actual TCE/day including idle days USD 50,243/day @ 85 days
Universal Innovator (2019) Brazil/Korea Actual TCE/day including idle days USD 50,243/day @ 85 days
102oktan
18.09.2024 kl 23:21
4020
TC14 er Clean fra Houston til Amsterdam...
https://www.balticexchange.com/en/data-services/routes.html
https://www.balticexchange.com/en/data-services/routes.html
Redigert 18.09.2024 kl 23:23
Du må logge inn for å svare
ibyx
18.09.2024 kl 23:43
3997
Ok. Takk. Må ha misforstått. Men det er vel greit nok at annet enn Amerika til fjerne østen også går litt opp.
ibyx
19.09.2024 kl 08:26
6974
Litt mer enn "tilfeldige avvik" nå?
Vel. 50kUSD er jo ikke 100kUSD da.
Farhah (2010 - Modern VLSFO) On Subs (Estimated Voyage CII: C
USG/China ST Shipping Bahri Oil Transportation (TCE: RV USD 29K @ 114 days / Actual USD 51K @ 82 days)
Maran Antiope (2021 - Modern Scrubber) On Subs (Estimated Voyage CII: A
USG/UKC ExxonMobil Maran Tankers Management (TCE: RV USD 47K @ 43 days / Actual USD 47K @ 44 days)
Vel. 50kUSD er jo ikke 100kUSD da.
Farhah (2010 - Modern VLSFO) On Subs (Estimated Voyage CII: C
USG/China ST Shipping Bahri Oil Transportation (TCE: RV USD 29K @ 114 days / Actual USD 51K @ 82 days)
Maran Antiope (2021 - Modern Scrubber) On Subs (Estimated Voyage CII: A
USG/UKC ExxonMobil Maran Tankers Management (TCE: RV USD 47K @ 43 days / Actual USD 47K @ 44 days)
ibyx
19.09.2024 kl 08:58
6972
Største diskrepans i favør OET YTD. Ca 9 prosentpoeng.
Hang Seng +2,15% tyder på en viss optimisme i Kina?
Kan det bli et nytt rykk her snart? Drevet av litt shortcover i tillegg?
Hang Seng +2,15% tyder på en viss optimisme i Kina?
Kan det bli et nytt rykk her snart? Drevet av litt shortcover i tillegg?
Redigert 19.09.2024 kl 08:58
Du må logge inn for å svare
ibyx
19.09.2024 kl 14:32
6813
Dollaren småstuper. Dermed sluttet FRO nå på 241,96 NOK på NYSE igår.
Det blir artig å se om NYSE tar den på strak arm?
Skal vel opp nesten 4% fra start dersom OSE holder koken!
Men VLCC signalene er gjerne sterke nok nå?
Det blir artig å se om NYSE tar den på strak arm?
Skal vel opp nesten 4% fra start dersom OSE holder koken!
Men VLCC signalene er gjerne sterke nok nå?
Redigert 19.09.2024 kl 14:32
Du må logge inn for å svare
ibyx
19.09.2024 kl 20:51
6625
ibyx
20.09.2024 kl 09:07
6323
Fin mulighet?
Klinker ned vs NYSE slutt igår: 250,51 NOK
Klinker ned vs NYSE slutt igår: 250,51 NOK
Redigert 20.09.2024 kl 09:07
Du må logge inn for å svare
heilo888
20.09.2024 kl 09:31
6246
Oslo (Infront TDN Direkt): SEB nedgraderer Frontline til salg fra kjøp. Kursmålet nedjusteres til 200 kroner fra tidligere 325 kroner.
Det fremgår av en oppdatering fra meglerhuset fredag.
Meglerhuset mener at risk/reward i tanksektoren, spesielt i råolejetank, begynner å bli lite attraktiv.
Skipsverdiene er for høye, konsensusestimatene er for optimistiske, og tankmarkedets fundamentale forhold har blitt svakere gjennom sommeren, ifølge meglerhuset.
"Konsensusforventningene er nok en gang for høye, spesielt inne råoljetank. Skipsverdiene er lite endret etter fallende timecharterrater, utsatt produksjonsøkning fra Opec, økende nybyggordrebok og bekymringer rundt kinesisk oljeetterspørsel. Mørke skyer samler seg, og vi nedjusterer våre estimater betydelig. Etter fem år med kjøpsanbefaling, endrer vi nå vår anbefaling til salg", heter det i oppdateringen.
Det fremgår av en oppdatering fra meglerhuset fredag.
Meglerhuset mener at risk/reward i tanksektoren, spesielt i råolejetank, begynner å bli lite attraktiv.
Skipsverdiene er for høye, konsensusestimatene er for optimistiske, og tankmarkedets fundamentale forhold har blitt svakere gjennom sommeren, ifølge meglerhuset.
"Konsensusforventningene er nok en gang for høye, spesielt inne råoljetank. Skipsverdiene er lite endret etter fallende timecharterrater, utsatt produksjonsøkning fra Opec, økende nybyggordrebok og bekymringer rundt kinesisk oljeetterspørsel. Mørke skyer samler seg, og vi nedjusterer våre estimater betydelig. Etter fem år med kjøpsanbefaling, endrer vi nå vår anbefaling til salg", heter det i oppdateringen.
Anden
20.09.2024 kl 09:53
6184
Så synd at kundene til Seb er iseint inne, slik at Sebs megler må senke kursmålet for å få dem inn inn rimeligere!
ibyx
20.09.2024 kl 10:43
6096
Raska på?
Ed:
WHISPERS
Front Cloud (2016, 270) $FRO
6-8/10 Meg/China
w60 Unipec subs
https://x.com/ed_fin/status/1837044442378756529
"is it a lot - w60?"
Ed:
We are far from ‘super profits’ territory. But the trend is positive, and in shipping, trend is everything. Everything above these levels drops straight to the bottom line.
Earlier this year, multiple rallies failed before we reached this level, so it is a promising sign.
Som en balansering av SEB sitt mer negative syn idag.
Enhver får vurdere selv på grunnlag av ulike signaler..
Ed:
WHISPERS
Front Cloud (2016, 270) $FRO
6-8/10 Meg/China
w60 Unipec subs
https://x.com/ed_fin/status/1837044442378756529
"is it a lot - w60?"
Ed:
We are far from ‘super profits’ territory. But the trend is positive, and in shipping, trend is everything. Everything above these levels drops straight to the bottom line.
Earlier this year, multiple rallies failed before we reached this level, so it is a promising sign.
Som en balansering av SEB sitt mer negative syn idag.
Enhver får vurdere selv på grunnlag av ulike signaler..
Redigert 20.09.2024 kl 10:45
Du må logge inn for å svare
ibyx
20.09.2024 kl 11:24
6150
SEB nedgraderer altså med hele 38.46 %...
Det er nesten på grensen til spekulativt useriøst?
Man kan ikke ta disse seriøst når de må løpe etter kursoppgangen som vil komme?
Forøvrig senker de Hafnia med "kun" 22.73 %
Men responsen i markedet idag er omtrent dobbelt så "populær" som i FRO
FRO -3,75%
Hafnia -6,14% !!
Det er nesten på grensen til spekulativt useriøst?
Man kan ikke ta disse seriøst når de må løpe etter kursoppgangen som vil komme?
Forøvrig senker de Hafnia med "kun" 22.73 %
Men responsen i markedet idag er omtrent dobbelt så "populær" som i FRO
FRO -3,75%
Hafnia -6,14% !!
ibyx
20.09.2024 kl 11:59
6143
The whispering...
Front Cloud (2016 - Modern VLSFO) On Subs (Estimated Voyage CII: A 🟢) AG/China Unipec (Bei) Frontline $FRO (TCE: RV USD 43K @ 48 days / Actual USD 36K @ 57 days)
Front Cloud (2016 - Modern VLSFO) On Subs (Estimated Voyage CII: A 🟢) AG/China Unipec (Bei) Frontline $FRO (TCE: RV USD 43K @ 48 days / Actual USD 36K @ 57 days)
stockwalker
20.09.2024 kl 12:08
6165
ja, slike voldsomme re-estimater slår kraftig ut..
238,90 NOK
-11,10 (↓ 4,44%)
238,90 NOK
-11,10 (↓ 4,44%)
ibyx
20.09.2024 kl 12:16
6307
Shorten må pøse på mye mer relativt sett i FRO idag for "knekke" den ned i forhold til i Hafnia.
VOLUME: 1.43M
65 DAY AVG: 639.05K
223% VS AVG
VWAP 42,02
Hafnia omsatt:
VOLUME: 1.11M
65 DAY AVG: 859.71K
129% VS AVG
VWAP 77,75
"but make no mistake..."
VOLUME: 1.43M
65 DAY AVG: 639.05K
223% VS AVG
VWAP 42,02
Hafnia omsatt:
VOLUME: 1.11M
65 DAY AVG: 859.71K
129% VS AVG
VWAP 77,75
"but make no mistake..."
Redigert 20.09.2024 kl 12:20
Du må logge inn for å svare
ibyx
20.09.2024 kl 13:16
6230
Men en dag treffer de...
"Fro is up 69% since then"
Stopper kursfesten
SEB-analytiker Frederik Ness har sett Harald Moræus-Hanssen blitt rikere og rikere. Men nå slukker han lyset. Tiden for å kjøpe er forbi.
Publisert 2. feb. 2023
https://x.com/racerforaren/status/1837082448242352535
"Fro is up 69% since then"
Stopper kursfesten
SEB-analytiker Frederik Ness har sett Harald Moræus-Hanssen blitt rikere og rikere. Men nå slukker han lyset. Tiden for å kjøpe er forbi.
Publisert 2. feb. 2023
https://x.com/racerforaren/status/1837082448242352535
ibyx
20.09.2024 kl 13:56
6279
FA meglermål:
1 kjøp?
lav 200 (SEB?)
høy 424
Median kurs
Oppside 77,04%
Nedside -16,49%
Snitt 310,64
https://www.finansavisen.no/ticker/FRO/markedsdata
1 kjøp?
lav 200 (SEB?)
høy 424
Median kurs
Oppside 77,04%
Nedside -16,49%
Snitt 310,64
https://www.finansavisen.no/ticker/FRO/markedsdata
Redigert 20.09.2024 kl 13:56
Du må logge inn for å svare
ibyx
20.09.2024 kl 14:22
6272
Snart får vi vite om NYSE "kjøper" SEB sin analyse eller om de rett og slett bare kjøper de billigere aksjene det generer. Store aktører som muligens switcher aksjer mellom begge børser kan sånn sett ha lastet greit opp på OSE allerede?
Det er en fare for at analytikere som fx Jefferies Nokta står sterkere som informanter i US enn SEB?
FRO er mest omsatte på OSE idag:
VOLUME: 1.83M
65 DAY AVG: 639.05K
287% VS AVG
Noen har postet en kommentar fra Clarksons på Shareville om dagens skrell.
https://www.nordnet.no/market/stocks/17951057-frontline
Det er en fare for at analytikere som fx Jefferies Nokta står sterkere som informanter i US enn SEB?
FRO er mest omsatte på OSE idag:
VOLUME: 1.83M
65 DAY AVG: 639.05K
287% VS AVG
Noen har postet en kommentar fra Clarksons på Shareville om dagens skrell.
https://www.nordnet.no/market/stocks/17951057-frontline
Redigert 20.09.2024 kl 14:26
Du må logge inn for å svare
Blue Cow Group
20.09.2024 kl 16:21
6310
ibyx
20.09.2024 kl 16:24
6339
Er det ikke slik at yankees er mer glad i å være uglad i "commies" enn de er glad i penger?
Det skal nesten ikke være mulig sies det?
Det skal nesten ikke være mulig sies det?
ibyx
20.09.2024 kl 16:42
6360
"He has a worse rating than the $ZIM analysts at BOA, CITI, Barclays!" osv
Men vår venn i SEB fortjener vel en halv stjerne for å ha trigget såpass mye kapitalutveksling idag da? Er det ikke mye det det handler om da? 🤔
https://x.com/christankerfund/status/1837132720453066984
Men vår venn i SEB fortjener vel en halv stjerne for å ha trigget såpass mye kapitalutveksling idag da? Er det ikke mye det det handler om da? 🤔
https://x.com/christankerfund/status/1837132720453066984
Redigert 20.09.2024 kl 16:43
Du må logge inn for å svare
Anden
20.09.2024 kl 19:37
6154
Komplett kynisk drittsekk! Sitat Hegnar! Halvere kursmål etter å ha anbefalt og anbefalt i flere år! Kjøpt og betalt