Frontline Q2 2024 resultat forventninger

andreasr
FRO 19.08.2024 kl 19:51 82288

Her kan det diskuteres forventninger til Frontline fremover.

- Frontline kvartalsrapport Q2 2024 blir publisert 30. august.

- Kursmål: Hva er dine kursmål for Frontline aksjen fremover? Hva er andre pålitelige kursmål?

- Hva er faktorer som vil påvirke Frontline i tiden som kommer? Hva er sannsynligheten for at FRO vlcc kan seile gjennom Suezkanalen igjen?

- Hvordan blir vintersesongen for frakt av olje? Hva vil skje med vlcc fraktratene?

- Er det nå best å ha Frontline aksjer i Nok på Oslo Børs eller i USD på Nasdaq?

Jeg er all-in i Frontline, 15582 aksjer.

Frontline Q2 presentation:
https://edge.media-server.com/mmc/p/b2zy9qd6/
Redigert 22.08.2024 kl 20:36 Du må logge inn for å svare
Ling
25.09.2024 kl 09:39 9907

habbiten skrev Vil tro Arabian Gulf
Takk.
ibyx
25.09.2024 kl 11:03 9868

Lenge siden den har vært under 230…7. februar?

«Did you buy the last FRO dip»?
Redigert 25.09.2024 kl 11:21 Du må logge inn for å svare
desirata
25.09.2024 kl 11:30 9831

Faller FRO 10kr til som er troleg, så er den tilbake på fjorårs dvs 2023 nivå. Ser ut som det minker på FOMO effekten som tok den til ATH kurs 307 excl utbytte. Den har snart fallt 100kr.
ibyx
25.09.2024 kl 11:48 9934

Nærmer seg «grunnfjellet» som ble bygd på optimismen rundt «de 24 nye» ja.
Nå har småaksjonærene snart mulighet til å spise kirsebær med de «institusjonelle». 😅
ibyx
25.09.2024 kl 13:32 9788

Dagsgjennomsnittlig volum straks på plass!
Volume: 625.96K
65 Day Avg: 680.69K
92% vs Avg

Samtidig handles den nesten 9 kroner under sluttkurs 236,47 NOK. Premarket -3.79%
Spennende å se hvordan dette skal "matches"!
Sognoksen1
25.09.2024 kl 16:03 9589

Virker som det sterke krefter som styrer her 😇men dere må tenke over at tank sesongen for bedre rater begynner nå og de neste ukene 😇så hold på aksjene eller kjøp ikke selg🤞😅
ibyx
25.09.2024 kl 17:11 9496

Sterke krefter på vei mot sterke motkrefter...
Det vil komme en motreaksjon. Spørsmålet er hvor langt ned markedet må før det skjer.
Det er ikke alltid lurt å bli med til "Syden" ihvertfall ikke med for mye bagasje? Kan bli for varmt. men etter sommer kommer vinter...
ibyx
25.09.2024 kl 18:04 9420

8.1.24 var siste av 3 dager fra midten av desember med svært høy omsetning og stigende kurs mest sannsynlig som følge av nyhetene om "de nye 24" i boks.
Denne dagen endte på USD21.78 (USDNOK 10,36 > 225,64NOK) som er tangert idag.
Dette kan dermed være et første "støttenivå"
Det neste er 2.1. med USD 20.16 (USDNOK 10,34 > 208,45NOK)
Og så det største volumløftet 11.12.23 USD18,97 (USDNOK 10,97 > 208NOK)

Dette utgjør da et mulig "grunnfjell"...

Forbehold om feil.
Redigert 25.09.2024 kl 18:05 Du må logge inn for å svare
ibyx
25.09.2024 kl 18:43 9446

USD buller og holder dermed kursen en krone høyere enn på OSE sluttkurs.
Dette blir et kappløp med nødvendigheten av at rater må styrkes.
Q3 29.11 er dessverre seinere enn peers. Kanskje OET kan indikere gode tall noe før?
Q3 8.11 der.
Men det er jo et "hav" av børstid fram til disse oppdateringene...
Sognoksen1
26.09.2024 kl 00:04 9232

Tankmarkedet
Tankratene er på vei opp igjen, noe som kan være starten på et sterkere vintermarked
Tankmarkedet styrket seg i forrige uke, noe som kan tyde på at vintermarkedet er i anmarsj. Dette kan føre til ytterligere forbedringer i ratene etter hvert som værrelatert etterspørsel øker. Både VLCC- og suezmax-skipene opplevde et press oppover på spotratene, som følge av økt etterspørsel og eiernes strategiske posisjonering. VLCC-ratene steg spesielt markant.

De geopolitiske spenningene fortsetter å påvirke råoljemarkedet, og situasjonen i Rødehavet forblir usikker etter Israels siste angrep på Libanon. Dette kan føre til en vedvarende periode med høye rater i tankmarkedet de kommende månedene.

Skipsmegleren Poten & Partners rapporterte nylig om en overgang fra "skitne" til "rene" skip, som har hatt, og fortsatt har, en positiv effekt på tankmarkedet. Så langt i 2024 har bruken av råoljetankere (VLCC og aframax) i markedet for raffinert olje økt. Poten & Partners påpeker at selv om overgangen er kostbar og tidkrevende, har de større skipene ført til kostnadsbesparelser per tonn på grunn av deres størrelse og effektivitet. Arbitrasjen inn i den rene sektoren har økt etterspørselen etter tankskip, særlig i sommermånedene, som vanligvis er en svakere sesong. Det blir spennende å se om dette mønsteret vil vedvare gjennom vinteren, hvis råoljetankratene styrker seg som forventet.
Aframax ECO - 12 måneders leie rater: $41.500 per dag
Aframax - Gjennomsnittlige spot rater: $26.826 per dag
Suezmax ECO - 12 måneders leie rater: $44.250 per dag
Suezmax - Gjennomsnittlige spot rater: $39.061 per dag

*Kilde: Clarksons Research
EMF - Carcarrier
ibyx
26.09.2024 kl 09:16 8997

Skulle du sett?
Helt opp i 239!
"Store penger" vokter grensene?
Rateforventningene slippes ikke helt?
rubbersoul
26.09.2024 kl 10:55 9099

Det er i alle fall spennende om dagen. Teknisk stoppet kursen mer eller mindre perfekt i går i området omkring 228. I chartet mitt er Frontline fremdeles i en stigende trend! Men ingenting er avklart ennå. Aksjen må bryte 250 kr i overkant for at signalet "faren over" kan blåses. Og går den ytterligere ned forbi gårsdagens bunn, kan den tikke videre ned mot 200 kr. Mye vil være avklart i løpet av neste uke, tror jeg. Det er normalt med årssvingninger i Frontline på mellom 15-45 prosent fra topp til bunn, selv om jeg begynner å fryse dersom kursfallet passerer 30%. Der er vi heldigvis ikke ennå.. Vi er fremdeles godt innenfor normalen. Jeg kaster kortene på en Stop Loss et sted under 200 kr, men tror ikke dette kommer til å skje.

Frontlinekursen stiger alltid på høsten. Spørsmålet er mer når oppgangen starter. Siden Okeanis (og forsåvidt også Frontline) har hintet om at vintersesongen kan gå litt inn i 2025, slik fjorårsesongen gjorde (kurstoppen kom jo så sent som i mai i år), kan det jo tenkes at høstoppgangen også kommer litt senere. Vi får se.

Så alt er foreløpig normalt. Kursen skal bare litt ned før den skal opp. Når utbyttet i Belships kommer på konto, kan det hende det blir flere Frontlineaksjer, eller noe helt annet.
ibyx
26.09.2024 kl 20:41 8909

"Lukewarm winter"?
Front Earl (2017 - Modern Scrubber) On Subs (Estimated Voyage CII: C 🟡) Sinochem Oil Shipping (Singapore) Pte. Ltd Frontline $FRO (TCE: RV USD 38K @ 49 days / Actual USD 42K @ 46 days)

Tankers face lukewarm winter amid rising orderbook and intra-sector competition, says Kpler
https://www.tradewindsnews.com/tankers/tankers-face-lukewarm-winter-amid-rising-orderbook-and-intra-sector-competition-says-kpler/2-1-1716133
Blue Cow Group
26.09.2024 kl 22:25 8709

Noen ord på/fra tradewinds om saudi/libyas oppjustering av produksjon? Har jo blitt trukket fram som en joker for tank i lang tid nå.
ibyx
27.09.2024 kl 09:58 8347

Fearnley nedjusterer...
Meglerhuset nedjusterer sine ebitda-estimater for 2024-2026 med 5 prosent innen råoljetank og 16 prosent innen produkttank i snitt.
Dersom dette får større "impact" på produkaksjene så vil også crudeaksjene få mer pepper enn intendert?
Såpass tett har de vel hengt sammen dette året?
Tviler på om Fearnley klarer å "bryte" den linken?
Tviler også på om det blir særlig mye fall ut av dette kortsiktig. I 2026 kanskje?
Seb2 liksom? Korreksjonen er allerede betydelig...
Redigert 27.09.2024 kl 09:59 Du må logge inn for å svare
vulkan
27.09.2024 kl 12:35 8236

Finnes det noe Discord forum for Frontline eller Okeanis?
Link?
ibyx
30.09.2024 kl 11:18 7671

Front Hawke (2017 - Modern VLSFO) On Subs (Estimated Voyage CII: A 🟢) Unipec (Lon) Frontline $FRO (TCE: RV USD 40K @ 80 days / Actual USD 45K @ 75 days)

Det går vel rett vei?
Er breakeven noe under 30K?

Men 100K denne vintersesongen er kanskje bare en våt drøm?
Kanskje en teaser eller to?
Men markedet lar seg ikke lure av det?
Det er gjerne en viss treghet i fx shortposisjoner?
https://www.marketbeat.com/stocks/NYSE/FRO/short-interest/
Redigert 30.09.2024 kl 11:23 Du må logge inn for å svare
KommersK
30.09.2024 kl 12:32 7649

Hvis du spør en gang til, denne gang med bindestrek, så skal jeg legge ut link.

Ellers er det greit driv nå. Fete Fredde fikser nok sakene.
ibyx
30.09.2024 kl 15:21 7468

Dagens oppvisning over? 🎪🤔
VWAP 241,64

Volume: 1.76M
65 Day Avg: 1.55M
113% vs Avg

Nesten det doble volumet av produkt-Hafnia.

Skal ikke være behov for å gå under 240 igjen nå?
Redigert 30.09.2024 kl 15:23 Du må logge inn for å svare
skuggen
30.09.2024 kl 15:57 7518

Spørsmål: Når kommer utbytte for 2. kvartal? Ex dag var visstnok 12.9.
ibyx
01.10.2024 kl 09:24 7205

Uten klare ratesignaler er det gjerne tid for en ny runde med:
"Did you buy the last FRO dip?"

Streiken kan være kjærkomment påskudd?
Men en kontrær utvikling er også selvsagt mulig...
desirata
01.10.2024 kl 10:37 7211

Streiken er container og stykkgods havner. Tank terminals er ikke affected
ibyx
01.10.2024 kl 10:40 7330

Kanskje ikke. Men det kan tenkes visse "collateral effects" her?
Shipping er definitivt ikke unntatt for psykologi og traderspekking?
Vent bare til "noen" begynner å predikere "makroeffekter", "nedkjøling" osv. Særlig dersom dette får vare noen dager.
Kan bli mye navlebeskuende US-stuff med ditto "impact" på NYSE?
Og dermed...

Fallende oljepris nå kan være et forvarsel... (Psykologien/spekkingen slår enda raskere ut der. Det er der det starter liksom, når "man" vil ha uttelling i aksjemarkedene?)
Det betyr ikke så mye om det er "tung" substans i det eller ei. Det handler kanskje vel så om opportunisme og "moneymaking" når det kommer til evt effekter for tankers?

Sannsynligvis får ikke streiken brede større konsekvenser, men noen "trigger" er den ikke i et vinglete marked?
Oljeprisen har en bratt insisterende retning nedover idag. Kan være andre/flere forhold selvsagt.
Blir over gjennomsnittlig interessant å se reaksjoner på NYSE idag.
Er masse penger der som gjerne vil bli enda flere penger... lønnskrav fra havnearbeidere er selvsagt noe helt annet...
“USMX brought on this strike when they decided to hold firm to foreign owned ocean carriers earning billion-dollar profits at United States ports, but not compensate the American ILA longshore workers who perform the labor that brings them their wealth,” said ILA President Harold Daggett, in a statement released an hour after the strike started.

https://edition.cnn.com/2024/10/01/business/us-port-workers-strike-tuesday/index.html
Redigert 01.10.2024 kl 11:09 Du må logge inn for å svare
ibyx
01.10.2024 kl 12:22 7283

tikk takk...
Avtalen bringer antallet LNG-drevne VLCC-nybygg som MOL har i bestilling ved det kinesisk-japanske verftet Dacks (Dalian COSCO KHI Ship Engineering) til seks
https://www.finansavisen.no/tdn/2024/10/01/06399829/tank-mol-lagt-inn-ordre-pa-to-vlcc-er-for-naer-usd-300m-tradewinds?zephr_sso_ott=En3khL

Hva slags breakeven må disse ha når den tid kommer?
habbiten
01.10.2024 kl 13:10 7281

63000$ for 10% avkastning
ibyx
01.10.2024 kl 14:26 7334

"Waiting for the next dip"...

Front Tyne (2023 - Modern Scrubber) On Subs (Estimated Voyage CII: B 🟢) Petroineos Frontline $FRO [Load Port Costs Charterers Account] (TCE: RV USD 45K @ 77 days / Actual USD 44K @ 79 days)
vulkan
01.10.2024 kl 15:07 7323

Forum for godt norsk skriftspråk?
Finnes det noe Discord-forum for Frontline eller Okeanis?
Link?
ibyx
02.10.2024 kl 10:22 6978

Fosser fram idag!
Hvor kan man lese om rateløftene?
>>> https://app.tankersinternational.com
Redigert 02.10.2024 kl 10:23 Du må logge inn for å svare
ibyx
02.10.2024 kl 16:44 6682

Alter Ego (2022 - Modern Scrubber) On Subs (Estimated Voyage CII: A 🟢) Trafigura Heidmar (TCE: RV USD 40K @ 48 days / Actual USD 39K @ 50 days)

Drar det seg til?
FRO stiger pent...
Men er markedet for utålmodig? Er oppgangen i rater sterk nok til å motvirke pump og dump?
USD 26500 viser Tradewinds idag.
ibyx
02.10.2024 kl 19:48 6638

ai ai! finfin "FOMO-teaser" der!
Arosa (2017 - Modern Scrubber) On Subs (Estimated Voyage CII: C 🟡) Petrobras Lykiardopulo
75k/day
ibyx
03.10.2024 kl 12:18 6299

Mens vi venter på at Iran neppe stenger Hormuz (pga Kina)...
https://www.tradewindsnews.com/tankers/iran-ramps-up-tanker-shipments-to-highest-level-for-five-years-in-defiance-of-sanctions/2-1-1719002

Siste slutning på TankersInt.
Al Bahyah (2023 - Modern Scrubber) On Subs (Estimated Voyage CII: A 🟢) ExxonMobil ADMIC (TCE: RV USD 53K @ 39 days / Actual USD 18K @ 69 days)
Redigert 03.10.2024 kl 12:20 Du må logge inn for å svare
andreasr
03.10.2024 kl 20:09 5978

Tenk om VLCC fraktratene fra 2008 ville komme tilbake, og Frontline aksjekursen tilbake til 356 USD.
Redigert 04.10.2024 kl 07:07 Du må logge inn for å svare
ibyx
04.10.2024 kl 13:00 5553

Now, that´s FOMO-fuel! 🚀
Front Defender (2019) 68K

4 over 60K igår, en av dem 76k
https://app.tankersinternational.com

Godt mulig vi får litt gevinstsikring på dette? 🎪🤔
Redigert 04.10.2024 kl 13:03 Du må logge inn for å svare
ibyx
04.10.2024 kl 13:44 5807

Hittil i år har OET og FRO fulgt hverandre ganske tett. OET hadde en periode hvor de nok ble shortet ned da. Men nå er OET ca 7-8% vs FRO siden 11.9.
Rateøkningene var nok kjent litt tidligere der? Lavere oljepris, muligens lovlig og lukrativ russerfrakt igjen?
FRO følger nå etter og bør skyte ytterligere fart dersom disse siste over 60K står seg. Hvis ikke kan det bli litt sidelengs eller noe ned dersom det dropper inn for mye sammenlignbart under 50K igjen?
ibyx
07.10.2024 kl 10:25 5370

Et hvileskjær med mulighet for etternølere?

Pareto: “Suezmaxes now back at their highest [rates] since late Q2 – nearly 50% higher than the level we had one year ago. Aframaxes have now also averaged ~50% higher over the past month vs. one year ago.”
https://x.com/ed_fin/status/1843198966583751135

Anden
08.10.2024 kl 09:32 4871

Da er det kommet to nye kjøps anbefalinger fra henholdsvis BTIG og SB1M på henholdvis 30 dollar (320 kr) og 315 kr.
ibyx
08.10.2024 kl 10:50 4778

MandagsNYSE var ikke for OSE idag...
273,52 NOK
ibyx
08.10.2024 kl 12:16 4727

Ganske bra timing av SB1M mtp å "ta plass"?

Front Osen (2016 - Modern VLSFO) On Subs (Estimated Voyage CII: B 🟢) FPCC Frontline $FRO [AWRP for Charterer's account] (TCE: RV USD 40K @ 43 days / Actual USD 31K @ 55 days)

På den annen side virker det som å være et godt FOMO-driv her nå?
En enslig slutning på 31K er knapt en hump i veien?
Redigert 08.10.2024 kl 13:19 Du må logge inn for å svare