Frontline Q2 2024 resultat forventninger

andreasr
FRO 19.08.2024 kl 19:51 56143

Her kan det diskuteres forventninger til Frontline fremover.

- Frontline kvartalsrapport Q2 2024 blir publisert 30. august.

- Kursmål: Hva er dine kursmål for Frontline aksjen fremover? Hva er andre pålitelige kursmål?

- Hva er faktorer som vil påvirke Frontline i tiden som kommer? Hva er sannsynligheten for at FRO vlcc kan seile gjennom Suezkanalen igjen?

- Hvordan blir vintersesongen for frakt av olje? Hva vil skje med vlcc fraktratene?

- Er det nå best å ha Frontline aksjer i Nok på Oslo Børs eller i USD på Nasdaq?

Jeg er all-in i Frontline, 15582 aksjer.

Frontline Q2 presentation:
https://edge.media-server.com/mmc/p/b2zy9qd6/
Redigert 22.08.2024 kl 20:36 Du må logge inn for å svare
Ling
25.09.2024 kl 09:39 4766

habbiten skrev Vil tro Arabian Gulf
Takk.
ibyx
25.09.2024 kl 11:03 4560

Lenge siden den har vært under 230…7. februar?

«Did you buy the last FRO dip»?
Redigert 25.09.2024 kl 11:21 Du må logge inn for å svare
desirata
25.09.2024 kl 11:30 4450

Faller FRO 10kr til som er troleg, så er den tilbake på fjorårs dvs 2023 nivå. Ser ut som det minker på FOMO effekten som tok den til ATH kurs 307 excl utbytte. Den har snart fallt 100kr.
ibyx
25.09.2024 kl 11:48 4396

Nærmer seg «grunnfjellet» som ble bygd på optimismen rundt «de 24 nye» ja.
Nå har småaksjonærene snart mulighet til å spise kirsebær med de «institusjonelle». 😅
ibyx
25.09.2024 kl 13:32 4178

Dagsgjennomsnittlig volum straks på plass!
Volume: 625.96K
65 Day Avg: 680.69K
92% vs Avg

Samtidig handles den nesten 9 kroner under sluttkurs 236,47 NOK. Premarket -3.79%
Spennende å se hvordan dette skal "matches"!
Sognoksen1
25.09.2024 kl 16:03 3948

Virker som det sterke krefter som styrer her 😇men dere må tenke over at tank sesongen for bedre rater begynner nå og de neste ukene 😇så hold på aksjene eller kjøp ikke selg🤞😅
ibyx
25.09.2024 kl 17:11 3824

Sterke krefter på vei mot sterke motkrefter...
Det vil komme en motreaksjon. Spørsmålet er hvor langt ned markedet må før det skjer.
Det er ikke alltid lurt å bli med til "Syden" ihvertfall ikke med for mye bagasje? Kan bli for varmt. men etter sommer kommer vinter...
ibyx
25.09.2024 kl 18:04 3721

8.1.24 var siste av 3 dager fra midten av desember med svært høy omsetning og stigende kurs mest sannsynlig som følge av nyhetene om "de nye 24" i boks.
Denne dagen endte på USD21.78 (USDNOK 10,36 > 225,64NOK) som er tangert idag.
Dette kan dermed være et første "støttenivå"
Det neste er 2.1. med USD 20.16 (USDNOK 10,34 > 208,45NOK)
Og så det største volumløftet 11.12.23 USD18,97 (USDNOK 10,97 > 208NOK)

Dette utgjør da et mulig "grunnfjell"...

Forbehold om feil.
Redigert 25.09.2024 kl 18:05 Du må logge inn for å svare
ibyx
25.09.2024 kl 18:43 3637

USD buller og holder dermed kursen en krone høyere enn på OSE sluttkurs.
Dette blir et kappløp med nødvendigheten av at rater må styrkes.
Q3 29.11 er dessverre seinere enn peers. Kanskje OET kan indikere gode tall noe før?
Q3 8.11 der.
Men det er jo et "hav" av børstid fram til disse oppdateringene...
Sognoksen1
26.09.2024 kl 00:04 3277

Tankmarkedet
Tankratene er på vei opp igjen, noe som kan være starten på et sterkere vintermarked
Tankmarkedet styrket seg i forrige uke, noe som kan tyde på at vintermarkedet er i anmarsj. Dette kan føre til ytterligere forbedringer i ratene etter hvert som værrelatert etterspørsel øker. Både VLCC- og suezmax-skipene opplevde et press oppover på spotratene, som følge av økt etterspørsel og eiernes strategiske posisjonering. VLCC-ratene steg spesielt markant.

De geopolitiske spenningene fortsetter å påvirke råoljemarkedet, og situasjonen i Rødehavet forblir usikker etter Israels siste angrep på Libanon. Dette kan føre til en vedvarende periode med høye rater i tankmarkedet de kommende månedene.

Skipsmegleren Poten & Partners rapporterte nylig om en overgang fra "skitne" til "rene" skip, som har hatt, og fortsatt har, en positiv effekt på tankmarkedet. Så langt i 2024 har bruken av råoljetankere (VLCC og aframax) i markedet for raffinert olje økt. Poten & Partners påpeker at selv om overgangen er kostbar og tidkrevende, har de større skipene ført til kostnadsbesparelser per tonn på grunn av deres størrelse og effektivitet. Arbitrasjen inn i den rene sektoren har økt etterspørselen etter tankskip, særlig i sommermånedene, som vanligvis er en svakere sesong. Det blir spennende å se om dette mønsteret vil vedvare gjennom vinteren, hvis råoljetankratene styrker seg som forventet.
Aframax ECO - 12 måneders leie rater: $41.500 per dag
Aframax - Gjennomsnittlige spot rater: $26.826 per dag
Suezmax ECO - 12 måneders leie rater: $44.250 per dag
Suezmax - Gjennomsnittlige spot rater: $39.061 per dag

*Kilde: Clarksons Research
EMF - Carcarrier
ibyx
26.09.2024 kl 09:16 2938

Skulle du sett?
Helt opp i 239!
"Store penger" vokter grensene?
Rateforventningene slippes ikke helt?
rubbersoul
26.09.2024 kl 10:55 2745

Det er i alle fall spennende om dagen. Teknisk stoppet kursen mer eller mindre perfekt i går i området omkring 228. I chartet mitt er Frontline fremdeles i en stigende trend! Men ingenting er avklart ennå. Aksjen må bryte 250 kr i overkant for at signalet "faren over" kan blåses. Og går den ytterligere ned forbi gårsdagens bunn, kan den tikke videre ned mot 200 kr. Mye vil være avklart i løpet av neste uke, tror jeg. Det er normalt med årssvingninger i Frontline på mellom 15-45 prosent fra topp til bunn, selv om jeg begynner å fryse dersom kursfallet passerer 30%. Der er vi heldigvis ikke ennå.. Vi er fremdeles godt innenfor normalen. Jeg kaster kortene på en Stop Loss et sted under 200 kr, men tror ikke dette kommer til å skje.

Frontlinekursen stiger alltid på høsten. Spørsmålet er mer når oppgangen starter. Siden Okeanis (og forsåvidt også Frontline) har hintet om at vintersesongen kan gå litt inn i 2025, slik fjorårsesongen gjorde (kurstoppen kom jo så sent som i mai i år), kan det jo tenkes at høstoppgangen også kommer litt senere. Vi får se.

Så alt er foreløpig normalt. Kursen skal bare litt ned før den skal opp. Når utbyttet i Belships kommer på konto, kan det hende det blir flere Frontlineaksjer, eller noe helt annet.
ibyx
26.09.2024 kl 20:41 2348

"Lukewarm winter"?
Front Earl (2017 - Modern Scrubber) On Subs (Estimated Voyage CII: C 🟡) Sinochem Oil Shipping (Singapore) Pte. Ltd Frontline $FRO (TCE: RV USD 38K @ 49 days / Actual USD 42K @ 46 days)

Tankers face lukewarm winter amid rising orderbook and intra-sector competition, says Kpler
https://www.tradewindsnews.com/tankers/tankers-face-lukewarm-winter-amid-rising-orderbook-and-intra-sector-competition-says-kpler/2-1-1716133
Blue Cow Group
26.09.2024 kl 22:25 2145

Noen ord på/fra tradewinds om saudi/libyas oppjustering av produksjon? Har jo blitt trukket fram som en joker for tank i lang tid nå.
ibyx
27.09.2024 kl 09:58 1706

Fearnley nedjusterer...
Meglerhuset nedjusterer sine ebitda-estimater for 2024-2026 med 5 prosent innen råoljetank og 16 prosent innen produkttank i snitt.
Dersom dette får større "impact" på produkaksjene så vil også crudeaksjene få mer pepper enn intendert?
Såpass tett har de vel hengt sammen dette året?
Tviler på om Fearnley klarer å "bryte" den linken?
Tviler også på om det blir særlig mye fall ut av dette kortsiktig. I 2026 kanskje?
Seb2 liksom? Korreksjonen er allerede betydelig...
Redigert 27.09.2024 kl 09:59 Du må logge inn for å svare
vulkan
27.09.2024 kl 12:35 1539

Finnes det noe Discord forum for Frontline eller Okeanis?
Link?
ibyx
I går kl 11:18 912

Front Hawke (2017 - Modern VLSFO) On Subs (Estimated Voyage CII: A 🟢) Unipec (Lon) Frontline $FRO (TCE: RV USD 40K @ 80 days / Actual USD 45K @ 75 days)

Det går vel rett vei?
Er breakeven noe under 30K?

Men 100K denne vintersesongen er kanskje bare en våt drøm?
Kanskje en teaser eller to?
Men markedet lar seg ikke lure av det?
Det er gjerne en viss treghet i fx shortposisjoner?
https://www.marketbeat.com/stocks/NYSE/FRO/short-interest/
Redigert i går kl 11:23 Du må logge inn for å svare
KommersK
I går kl 12:32 799

Hvis du spør en gang til, denne gang med bindestrek, så skal jeg legge ut link.

Ellers er det greit driv nå. Fete Fredde fikser nok sakene.
ibyx
I går kl 15:21 610

Dagens oppvisning over? 🎪🤔
VWAP 241,64

Volume: 1.76M
65 Day Avg: 1.55M
113% vs Avg

Nesten det doble volumet av produkt-Hafnia.

Skal ikke være behov for å gå under 240 igjen nå?
Redigert i går kl 15:23 Du må logge inn for å svare
skuggen
I går kl 15:57 533

Spørsmål: Når kommer utbytte for 2. kvartal? Ex dag var visstnok 12.9.
ibyx
I dag kl 09:24 195

Uten klare ratesignaler er det gjerne tid for en ny runde med:
"Did you buy the last FRO dip?"

Streiken kan være kjærkomment påskudd?
Men en kontrær utvikling er også selvsagt mulig...
desirata
I dag kl 10:37 90

Streiken er container og stykkgods havner. Tank terminals er ikke affected
ibyx
I dag kl 10:40 81

Kanskje ikke. Men det kan tenkes visse "collateral effects" her?
Shipping er definitivt ikke unntatt for psykologi og traderspekking?
Vent bare til "noen" begynner å predikere "makroeffekter", "nedkjøling" osv. Særlig dersom dette får vare noen dager.
Kan bli mye navlebeskuende US-stuff med ditto "impact" på NYSE?
Og dermed...

Fallende oljepris nå kan være et forvarsel... (Psykologien/spekkingen slår enda raskere ut der. Det er der det starter liksom, når "man" vil ha uttelling i aksjemarkedene?)
Det betyr ikke så mye om det er "tung" substans i det eller ei. Det handler kanskje vel så om opportunisme og "moneymaking" når det kommer til evt effekter for tankers?

Sannsynligvis får ikke streiken brede større konsekvenser, men noen "trigger" er den ikke i et vinglete marked?
Oljeprisen har en bratt insisterende retning nedover idag. Kan være andre/flere forhold selvsagt.
Blir over gjennomsnittlig interessant å se reaksjoner på NYSE idag.
Er masse penger der som gjerne vil bli enda flere penger... lønnskrav fra havnearbeidere er selvsagt noe helt annet...
“USMX brought on this strike when they decided to hold firm to foreign owned ocean carriers earning billion-dollar profits at United States ports, but not compensate the American ILA longshore workers who perform the labor that brings them their wealth,” said ILA President Harold Daggett, in a statement released an hour after the strike started.

https://edition.cnn.com/2024/10/01/business/us-port-workers-strike-tuesday/index.html
Redigert i dag kl 11:09 Du må logge inn for å svare