Kursmål 50kr(12)
På tide å handle snart?
Kjøpsanbefaling og kursmål på 50 kroner pr. aksje gjentas
https://www.finansavisen.no/teknologi/2023/12/20/8074174/abg-analytiker-ser-180-prosent-oppside-aksjen-er-klar-for-rekyl
Denne anbefalingen var FØR Polestar samarbeidet og den danske forhandleren i Europamarkedet!!!!
0,5 mrd i ordrereserve og 50% i ebitda😉
Nå kommer UK og Nederland også for fullt, mao er topp 3 landene Sverige, Norge og Danmark «små»….,dette blir knallbra faktisk og vil øke volum ytterligere i 2024….
Kurs 50-100 i 2024??
De har altså solgt mer enn de har på lager pr idag og har derned redusert lager til minimum….
Dette styrker likviditeten enormt fremover….
Launch Q4 til ny innovasjon.
1.1.2025 kommer nye regler som vil øke småbilsalget minst med 20%
200% økning i Nederland og 100% opp i UK.
Frankrike er nå godkjent for Zaptek…
Dette blir svært stort til tross for hard konkurranse….Fantastiske muligheter med å spre disse gjennom sine to nøkkelforhsndlere….
Ingen av konkurrentene har levert flere ladere enn zaptek i Europa første halvpr i 2024!!!!!
!!!!DE ER DERFOR NR 1 I EUROPA!!!!
Kjøpsanbefaling og kursmål på 50 kroner pr. aksje gjentas
https://www.finansavisen.no/teknologi/2023/12/20/8074174/abg-analytiker-ser-180-prosent-oppside-aksjen-er-klar-for-rekyl
Denne anbefalingen var FØR Polestar samarbeidet og den danske forhandleren i Europamarkedet!!!!
0,5 mrd i ordrereserve og 50% i ebitda😉
Nå kommer UK og Nederland også for fullt, mao er topp 3 landene Sverige, Norge og Danmark «små»….,dette blir knallbra faktisk og vil øke volum ytterligere i 2024….
Kurs 50-100 i 2024??
De har altså solgt mer enn de har på lager pr idag og har derned redusert lager til minimum….
Dette styrker likviditeten enormt fremover….
Launch Q4 til ny innovasjon.
1.1.2025 kommer nye regler som vil øke småbilsalget minst med 20%
200% økning i Nederland og 100% opp i UK.
Frankrike er nå godkjent for Zaptek…
Dette blir svært stort til tross for hard konkurranse….Fantastiske muligheter med å spre disse gjennom sine to nøkkelforhsndlere….
Ingen av konkurrentene har levert flere ladere enn zaptek i Europa første halvpr i 2024!!!!!
!!!!DE ER DERFOR NR 1 I EUROPA!!!!
Redigert 22.08.2024 kl 06:14
Du må logge inn for å svare
-
«
- 1
- 2 »
rosgun
21.08.2024 kl 20:40
12155
ABG Sundal Collier er vel ikke akkurat den dårligste megleren i Norge. Anser de som den mest seriøse megleren, så vil jo heller tro at det er markedet som tar feil…..
Aldri undervurder design og gode samarbeidsprtnere, ei heller patentert og unik teknologi som slår konkurrentene unna på denne måten.
Zaptek har vært flinke på merkevarebygging og dette viser igjen at merverdien på dette er ubeskrivelig viktig både med tanke på inntjening og at «alle må bare ha det»
Aldri undervurder design og gode samarbeidsprtnere, ei heller patentert og unik teknologi som slår konkurrentene unna på denne måten.
Zaptek har vært flinke på merkevarebygging og dette viser igjen at merverdien på dette er ubeskrivelig viktig både med tanke på inntjening og at «alle må bare ha det»
Redigert 21.08.2024 kl 20:48
Du må logge inn for å svare
CatchTrader
21.08.2024 kl 21:08
12083
Beklager, jeg må nok dra litt i festbremsen. Jeg tror ikke på stort mer her enn 10-15 prosent. Har en lyttepost igjen her, men tror elbil i Europa og Norden er et overvurdert marked - les litt, så ser dere at det store sorte hullet i Europa ikke blir friskmeldt med det første. Derfor tror jeg mer er priset inn i denne aksjen enn det mr analytiker håper på ;)
rosgun
21.08.2024 kl 21:43
11989
Husk at i backloggen er det ikke tatt med potensielt salg til den dansk europeiske forhandleren, ta også med at salget pr juli er høyere enn lageret…. og at elbilsalget er spådd å øke 20% etter 1.1.2025 i alle eu land…..
I Q4 vil nyheten angående solcelle løsning - lading og videresalg av strøm og hvor laderen vil kunne gi brukeren overskudd på «nedetid» ved egen bruk. Dette vil danne fremtidens ladesystem som i prinsipp minst vil bety grstis lading av alle zaptec lader eiere…
Konkurrentene beskrives av å ikke «henge med» på zaptecs teknologi race overhodet, og forstår knapt hva de skal stille opp med….
Zaptec er pr idag NR 1 hva gjelder salg og er klart markedsleder som kaprer stadig flere markedsandeler også i et for tiden «laber» marked… Hva som skjer når markedet igjen øker sier seg selv… At minst en dobling skjer her opp til 24-26 kr ila få dager er vel bare rett og rimelig med tanke på den mer enn doblede fortjenesten og ikke minst at de har og stadig øker i de største markedene som england, nederland og nå også har fått en knallstart i Frankrike.
Her er oversikten som bør få folk til å se potensialet:
https://www.ssb.no/201145/biler.utvalgte-land-sa-417
I topp sale countries for zaptek er det 1.200 000 biler( Sverige,Norge,Sveits, Danmark).
I England, Nederland og Frankrike , dvs der velsten i % er størst resten av 2024/25 er det totalt 70.000.000 biler….
Altså er dette «helt» borti hampen andre markeder……
Kanskje noen bør begynne å våkne litt mer og tenke at Zaptek har et patentert og den mest økonomiske laderen i hele Europa om ikke i hele verden…
Backloggen på 500 millioner er bare toppen av isfjellet og vil bare øke på mot 1.1.2025 da nye eu regler kommer:
« Fra og med 1. januar 2025 krever ny EU-regulering at det må settes opp hurtigladestasjoner for person- og varebiler hver 60 kilometer langs EUs viktigste transportkorridorer. Stasjonene må ha minst en lader som kan tilby 150 kilowatt, og samlet skal hver enkelt stasjon ha minst 400 kilowatt effekt.»
I Q4 vil nyheten angående solcelle løsning - lading og videresalg av strøm og hvor laderen vil kunne gi brukeren overskudd på «nedetid» ved egen bruk. Dette vil danne fremtidens ladesystem som i prinsipp minst vil bety grstis lading av alle zaptec lader eiere…
Konkurrentene beskrives av å ikke «henge med» på zaptecs teknologi race overhodet, og forstår knapt hva de skal stille opp med….
Zaptec er pr idag NR 1 hva gjelder salg og er klart markedsleder som kaprer stadig flere markedsandeler også i et for tiden «laber» marked… Hva som skjer når markedet igjen øker sier seg selv… At minst en dobling skjer her opp til 24-26 kr ila få dager er vel bare rett og rimelig med tanke på den mer enn doblede fortjenesten og ikke minst at de har og stadig øker i de største markedene som england, nederland og nå også har fått en knallstart i Frankrike.
Her er oversikten som bør få folk til å se potensialet:
https://www.ssb.no/201145/biler.utvalgte-land-sa-417
I topp sale countries for zaptek er det 1.200 000 biler( Sverige,Norge,Sveits, Danmark).
I England, Nederland og Frankrike , dvs der velsten i % er størst resten av 2024/25 er det totalt 70.000.000 biler….
Altså er dette «helt» borti hampen andre markeder……
Kanskje noen bør begynne å våkne litt mer og tenke at Zaptek har et patentert og den mest økonomiske laderen i hele Europa om ikke i hele verden…
Backloggen på 500 millioner er bare toppen av isfjellet og vil bare øke på mot 1.1.2025 da nye eu regler kommer:
« Fra og med 1. januar 2025 krever ny EU-regulering at det må settes opp hurtigladestasjoner for person- og varebiler hver 60 kilometer langs EUs viktigste transportkorridorer. Stasjonene må ha minst en lader som kan tilby 150 kilowatt, og samlet skal hver enkelt stasjon ha minst 400 kilowatt effekt.»
Redigert 21.08.2024 kl 21:55
Du må logge inn for å svare
rosgun
21.08.2024 kl 21:59
11959
I Q4 lanseres denne teknologien:
Kommunikasjonsbroen mellom bil og ladestasjon betyr at man i fremtiden kan mellomlagre strøm – vehicle-to-grid – ved at bilens batteri gir strøm til, for eksempel, huset.
Det er elbilutviklingen som avgjør hvilke biler som har Plug and Charge-teknologi. Og flere og flere elbilprodusenter oppdaterer nå programvaren til bilparken sin for å tilby Plug and Charge-lading.
———
Ser for meg at ikke særlig mange er klar over mulighetene som Zaptec gir brukerne sine fremover….:får man mellomlagret den billige strømmen som zaptec handler direkte når det er billigst vil det bli svært gunstig å rylle en elbil…..
Dette er et patentert system og konkurrentene vil igjen ligge langr bak og muligens heller aldri komme i nærheten….
Om Q2 resultatene var bra, hva så med de kommende kvartalene ???
Zaptec har brukt mye penger på innovasjon og viser nå ENDELIG kritikerne ryggen… som aldri helt har skjønt hva topplinjevekst har betydd og at vekst nødvendigvis betyr økte marginer…. Men når det endelig skjer blir det maddive overskudd på et tidspunkt, og det selv når «markedet» er labert…..
Salget skjee på nett og gjennom forhandlere….og Zaptek har gjort en super jobb på markedsføring. Dette betaler seg nå og er nå første halvår den laderen som har solgt mest i Europa
Kommunikasjonsbroen mellom bil og ladestasjon betyr at man i fremtiden kan mellomlagre strøm – vehicle-to-grid – ved at bilens batteri gir strøm til, for eksempel, huset.
Det er elbilutviklingen som avgjør hvilke biler som har Plug and Charge-teknologi. Og flere og flere elbilprodusenter oppdaterer nå programvaren til bilparken sin for å tilby Plug and Charge-lading.
———
Ser for meg at ikke særlig mange er klar over mulighetene som Zaptec gir brukerne sine fremover….:får man mellomlagret den billige strømmen som zaptec handler direkte når det er billigst vil det bli svært gunstig å rylle en elbil…..
Dette er et patentert system og konkurrentene vil igjen ligge langr bak og muligens heller aldri komme i nærheten….
Om Q2 resultatene var bra, hva så med de kommende kvartalene ???
Zaptec har brukt mye penger på innovasjon og viser nå ENDELIG kritikerne ryggen… som aldri helt har skjønt hva topplinjevekst har betydd og at vekst nødvendigvis betyr økte marginer…. Men når det endelig skjer blir det maddive overskudd på et tidspunkt, og det selv når «markedet» er labert…..
Salget skjee på nett og gjennom forhandlere….og Zaptek har gjort en super jobb på markedsføring. Dette betaler seg nå og er nå første halvår den laderen som har solgt mest i Europa
Redigert 22.08.2024 kl 05:46
Du må logge inn for å svare
FunHouseComp
22.08.2024 kl 00:57
11661
Det var bare det som manglet: Enda en hausetråd fra denne Rosgun. Nå er hen plutselig ekspert på Zaptec...? Er det ikke greit å bruke de trådene som allerede er opprettet? Der er det seriøse folk som kjenner selskapet og fulgt dem lenge.
Redigert 22.08.2024 kl 02:35
Du må logge inn for å svare
iTRADER09
22.08.2024 kl 07:01
11170
Trodde det var litt hold i Zaptec, men begynner å tvile når jeg ser rosgun inne å hausser. Hen har en fantastisk track record på haussing av søppel. Kanskje hen tar feil for en gangs skyld?
rosgun
22.08.2024 kl 07:25
11110
Kanskje på tide for potensielle aksjonærer å ta egne standpunkt angående egne investeringer, og ikke bli påvirket av enkeltpersoner- bruk heller hodet selv !!
https://www.shifter.no/nyheter/zaptec-tredobler/346019
https://www.shifter.no/nyheter/zaptec-tredobler/346019
Redigert 22.08.2024 kl 07:25
Du må logge inn for å svare
Krelva
22.08.2024 kl 07:29
11098
Jeg har drivd med Aksjer i over 30 år ,og en klarere mangedobblings kandidat har jeg ikke sett...På dagens vinnerliste topp 5 garantert....Lykke til Medeieiere El bil er fremtiden i våre hender Halleluja
Krelva
22.08.2024 kl 09:10
10891
Snuser på 13 kroner ,enda ikke for sent og kjøpe for de som vil tjene litt penger til Helgen
Kraamz
22.08.2024 kl 14:44
10672
Nylig startet å kjøpe meg opp her 🙂 Ser gode signaler etter rapporten! Er ikke noe å ta under en stol at Zaptec er utbredt. Kjører selv bare Elbiler og kommer ikke til å velge anderledes neste gang 🙂👍 Det tror jeg flere tenker.
Krelva
22.08.2024 kl 17:49
10601
Helt enig ,,lykke til med din fornuftige aksjehamstring og god helg
Kraamz
22.08.2024 kl 20:11
10382
Citadel borte fra registeret på dagens oppdatering 🙂
https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NO0010713936
https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NO0010713936
FunHouseComp
23.08.2024 kl 00:20
10045
All grunn til å holde seg unna haussetrådene dine, og tenke selv. Det er et klokt råd.
FunHouseComp
23.08.2024 kl 03:16
9806
Du kan være trygg på at der denne Rosgun dukker opp, dundrer det ned. Intet unntak.
Krelva
23.08.2024 kl 08:23
9357
15 kroner før helgen er mitt tips,,,halleluja la Herren hjelpe oss dit
JohnK
23.08.2024 kl 09:35
9247
Elbiler selges som varmt hvetebrød i Danmark: https://www.elbil24.no/nyheter/voldsom-elbil-vekst-i-danmark/81810365
Gleder meg til vi får rentenedgang i USA og litt fart på markedene igjen. I Europa har de allerede begynt. Dette blir bra.
Gleder meg til vi får rentenedgang i USA og litt fart på markedene igjen. I Europa har de allerede begynt. Dette blir bra.
FunHouseComp
25.08.2024 kl 00:20
9089
Ble denne Rosgun borte fra sin egen tråd som hen opprettet? Det gikk kanskje nok en gang ikke helt som hen forventet på kort sikt?
Redigert 25.08.2024 kl 00:21
Du må logge inn for å svare
Kraamz
25.08.2024 kl 12:11
8236
Ettersom jeg er relativt fersk rundt caset, Lurer jeg på følgende :
Har selskapet bare innkomst ved salg av ladebokser eller har de abonnementer innbakt i deres business case? 🙂
Har selskapet bare innkomst ved salg av ladebokser eller har de abonnementer innbakt i deres business case? 🙂
Krelva
26.08.2024 kl 10:09
7456
Litt treg start karer ,men denna kommer is i magen og drinken ..hilsen fra Thailand +32 grader
Kraamz
26.08.2024 kl 18:06
7249
Dersom du vil vite mer om PLT så kan jeg anbefalle å bli med i discord gruppen 🙂👍
JohnK
30.08.2024 kl 08:51
6599
Holmen Fond har kjøpt 939900 aksjer og har kommet inn på listene. Deres strategi:
Value Investing in equities
Proven method for generating long-term returns – buying a dollar for fifty cents never goes out of fashion
Invest in and hold companies only when trading at a discount to underlying earnings, cash flows and assets
Search for inefficiencies
All-cap fund with no size, sector or geography restrictions. Our flexibility is ideal to seize opportunities within SMBs
Independent research
Independent research on all companies we invest in, as attractive investment cases are uncovered through fundamental research
We are not afraid of going against market sentiment and consensus, and we are willing to invest in out of favor sectors and companies
Focused portfolio
Portfolio typically consists of 15 - 25 companies spread across various industries
Identify quality
Value is Holmen’s core, but great investment happen when value and quality intersects
High returns on equity using little or no debt, shareholder friendly management, durable free cash flows and high barriers to entry
https://holmenfond.no/strategy
Net returns per July 2024
Since inception November 2011
Accumulated Annualised
864,0 % 19.6 %
Value Investing in equities
Proven method for generating long-term returns – buying a dollar for fifty cents never goes out of fashion
Invest in and hold companies only when trading at a discount to underlying earnings, cash flows and assets
Search for inefficiencies
All-cap fund with no size, sector or geography restrictions. Our flexibility is ideal to seize opportunities within SMBs
Independent research
Independent research on all companies we invest in, as attractive investment cases are uncovered through fundamental research
We are not afraid of going against market sentiment and consensus, and we are willing to invest in out of favor sectors and companies
Focused portfolio
Portfolio typically consists of 15 - 25 companies spread across various industries
Identify quality
Value is Holmen’s core, but great investment happen when value and quality intersects
High returns on equity using little or no debt, shareholder friendly management, durable free cash flows and high barriers to entry
https://holmenfond.no/strategy
Net returns per July 2024
Since inception November 2011
Accumulated Annualised
864,0 % 19.6 %
JohnK
30.08.2024 kl 08:55
6591
Og den nye Mona til Xpeng koster halvparten av en Tesla Model 3. Straffetoll kommer ikke til å sette bremser på kinesiske elbilers inntog i Europa, selv med 30% straffetoll så er de myyye billigere enn konkurrentene, og minst like gode. https://www.dn.no/utenriks/elbil/xpeng/volkswagen/xpeng-lover-ki-styrte-elbiler-sjaforene-vil-rore-rattet-mindre-enn-en-gang-per-dag/2-1-1699624
rischioso
30.08.2024 kl 09:52
6476
På tide å plukke igjen i påvente av wave nr 2...;)
Redigert 30.08.2024 kl 09:54
Du må logge inn for å svare
JohnK
30.08.2024 kl 11:51
6300
Shortskvis på gang. Ser ut som folk er rimelig disiplinerte og holder på aksjene :) Fortsett med det!!
oryx
30.08.2024 kl 12:10
6257
Absolutt. Er tungt inne i ZAPTEC og selger ikke noe av beholdningen før vi ser minst en dobling i kursen, over 30 - 35 kroner. Mulig strategien for kursmål må løftes når vi kommer dit, med tanke på tidligere kurstopp over 60 kroner. Reprisingen av aksjen er i gang.
Redigert 30.08.2024 kl 12:14
Du må logge inn for å svare
JohnK
02.09.2024 kl 08:06
5769
54% av bilene som blir solgt i Europa er nå ladbare, opp fra 50% for et år siden. https://www.acea.auto/pc-registrations/new-car-registrations-0-2-in-july-2024-battery-electric-12-1-market-share/
JohnK
05.09.2024 kl 08:31
5525
Zap faller tilbake på svakt volum. Veldig hyggelig nyhet fra Tyskland i går! Tyskland gjeninnfører støtte til elbilkjøp, vedtatt av Scholz i går, så det er allerede på plass: https://www.reuters.com/business/autos-transportation/german-cabinet-agrees-proposals-tax-relief-evs-source-says-2024-09-04/
JohnK
05.09.2024 kl 09:41
5401
Og nå twitret akkurat Zaptec at de har fått godkjenning i Polen. Mange gode nyheter i dag: https://x.com/gozaptec/status/1831595259337318736
Kraamz
06.09.2024 kl 08:08
5141
Burde være anledning for dette selskapet for å gjøre det godt i tiden fremmover 🙂👍
Elbiler blir bare billigere å lage samtidig som de får bedre rekkevidde 🙂 Man trenger uansett en lader til disse bilene 👍
Elbiler blir bare billigere å lage samtidig som de får bedre rekkevidde 🙂 Man trenger uansett en lader til disse bilene 👍
thomasb
18.09.2024 kl 09:27
4191
Her kommer den type nyheter jeg tror vi får mer av fremover. Første halvår ble en cocktail av nedturer for EV i EU, første og fremst grunnet myndighetsinngrep på den negative siden. Nå ser det ut til at myndighetene begynner å se konsekvensen av det de har foretatt seg, og insentiver er igjen på plass i Tyskland, og tollsatsene på kinaimporterte EV er under press av stadig flere EU-land. Fra ca 14% andel for BEV i første halvår, forventes det nå at BEV skal opp til en markedsandel på 20-24% i 2025. Løftet begrunnes i hovedsak av at hele 7 nye modeller nå skal lanseres i EU til en salgspris under 25000 euro. Lavere tollsatser på kinamodeller og evt reinnføring av insentiver i flere markeder vil bidra ytterligere. Har veldig god tro på Zaptec fremover, som endelig i Q2 viste at de kan tjene gode penger på det volumet de allerede selger - med ny vekst somfølge av tallene over, vil markedsprisingen av Zaptec komme tilbake. https://www.reuters.com/business/autos-transportation/evs-could-reach-24-eu-car-market-share-by-2025-te-says-2024-09-17/
Redigert 18.09.2024 kl 09:28
Du må logge inn for å svare
Chuck Norris
18.09.2024 kl 09:40
4168
I tillegg starter de salget av GO2 i Q4 som skal selges i markeder de har tilnærmet null salg fra før.
Produksjonen er endelig balansert på en måte at likviditeten vil bedres allerede fra Juli. Bekreftet av ledelsen på siste presentasjon.
Noe som helt klart vil komme til syne på Q3.
Bare synd vi må vente til 13/11 for å se det svart på hvitt.
Jeg har ikke klart å finne konkurrenter som prises så lavt som Zaptec, de fleste prises dobbelt så høyt på samme omsetning og lavere resultat.
Produksjonen er endelig balansert på en måte at likviditeten vil bedres allerede fra Juli. Bekreftet av ledelsen på siste presentasjon.
Noe som helt klart vil komme til syne på Q3.
Bare synd vi må vente til 13/11 for å se det svart på hvitt.
Jeg har ikke klart å finne konkurrenter som prises så lavt som Zaptec, de fleste prises dobbelt så høyt på samme omsetning og lavere resultat.
JohnK
21.09.2024 kl 15:47
3721
https://www.cnbc.com/2024/09/20/eu-tariffs-on-chinese-evs-are-unlikely-to-dent-their-european-expansion.html
Som jeg har sagt tidligere, straffetoll kommer ikke til å stoppe kinesiske elbiler. De lager gode biler til halve prisen av en Tesla Model 3. Disse modellene kommer nå og vi kommer til å se en sterk økning i salg av elbiler så fort de treffer markedet.
Som jeg har sagt tidligere, straffetoll kommer ikke til å stoppe kinesiske elbiler. De lager gode biler til halve prisen av en Tesla Model 3. Disse modellene kommer nå og vi kommer til å se en sterk økning i salg av elbiler så fort de treffer markedet.
JohnK
04.10.2024 kl 09:18
1011
Elbilene vil forvandle bilindustrien raskt og brutalt:
https://www.finansavisen.no/teknologi/2024/10/03/8187458/forvalter-store-bilprodusenter-vil-ga-konkurs
https://www.finansavisen.no/teknologi/2024/10/03/8187458/forvalter-store-bilprodusenter-vil-ga-konkurs
JohnK
25.10.2024 kl 08:46
583
En litt underkommunisert nyhet - nå er andelen nye biler i EU som trenger lader oppe i 56,9%. Tyskland snudde i september, ladbare biler tok en større del av markedet og bensin og diesel fortsetter nedover. https://www.acea.auto/pc-registrations/new-car-registrations-6-1-in-september-2024-year-to-date-battery-electric-market-sales-5-8/
-
«
- 1
- 2 »