🇳🇴 NAS stappfulle fly ✈️
Et meget godt kjøp på dagens kurs ! Vil SAS streiken eskalere er SAS historie !
Redigert 26.08.2024 kl 15:41
Du må logge inn for å svare
Strategi
I går kl 11:04
1508
Det er helt unaturlig og legge graf fra i år over graf fra i fjor.
Norwegian Group er et helt annet selskap i år med et kjempeløft i egen kapital, samt at Widerøe er oppkjøpt og betalt rett av kassa.
Rutenettet er kraftig utvidet og det er flere fly i lufta.
Spenn er endelig på plass og vil ha en positiv betydning fremover
I fjor var det mye usikkerhet rundt selskapet, det er det ikke i år, så Ransen , innlegget ditt har ingen relevans.
Norwegian Group er et helt annet selskap i år med et kjempeløft i egen kapital, samt at Widerøe er oppkjøpt og betalt rett av kassa.
Rutenettet er kraftig utvidet og det er flere fly i lufta.
Spenn er endelig på plass og vil ha en positiv betydning fremover
I fjor var det mye usikkerhet rundt selskapet, det er det ikke i år, så Ransen , innlegget ditt har ingen relevans.
Ransen
I går kl 11:17
1482
Grafene har relevans til trendene og i den forstand at selskapet er mye bedre i år enn i fjor. Dette viser de fleste andre flyselskap også, men NAS har ikke fått det løftet siste halvår som de andre. Like sikkert som at den dukket under 10 kroner i høst så kommer 19 kroner i første kvartal, så det er bare å nyte at noen selger rundt 11 kroner. Det mangler ikke på kjøpsinteresse...
Vikingbull
I går kl 11:39
1448
Folketrygdfondet, en langsiktig investor som ikke handler uten at grundige analyser viser at fremtidige verdier bør være betraktelig høyre en hva markedet indikerer i nåverdi. Hva har de utført på eiersiden i norwegian siden desember 2023 tross alle dommedagsprofetier. Tja, virker ikke helt som de ser helsvart på det.... På ett år har de ca. doblet sin beholdning, dvs kjøpt ca. 40 mil aksjer eller med andre ord ca. 4% av selskapet.
Strategi
I går kl 13:47
1323
Helt riktig, folketrygdfondet må ha kjøpt mye langt over dagens kurser.
At noen velger å gå ut ned mot bunnen for å spare skatt er en ærlig sak, samtidig kan dette straffe seg da mange kommer til å benytte seg av inngang før nyåret.
Når det er sagt ser det slett ikke ut til at noen store nå er på vei ut, så dagens bevegelser er short basert øre trilling som det umulig kan bli særlig profitt av.
At noen velger å gå ut ned mot bunnen for å spare skatt er en ærlig sak, samtidig kan dette straffe seg da mange kommer til å benytte seg av inngang før nyåret.
Når det er sagt ser det slett ikke ut til at noen store nå er på vei ut, så dagens bevegelser er short basert øre trilling som det umulig kan bli særlig profitt av.
Ransen
I dag kl 09:27
863
Proffene kjenner sin besøkelses tid og henter aksjer til halv pris. Konkurransen i å prøve å henge på er hard, men alltid greit å ha en pott å spille med...
Ransen
I dag kl 10:31
745
Nå er kursen godt under nivå da de gode novembertallene kom.
Øvrige flyselskap i verden stiger friskt på økt yield og fyllingsgrad.
Øvrige flyselskap i verden stiger friskt på økt yield og fyllingsgrad.
Alltid positiv
I dag kl 11:03
691
Det stemmer, men de andre flyselskapene har ikke en eier som har bestemt seg for å selge hele beholdningen over børs for å "straffe" kursen. Det skjer ikke noe her før i medio februar :-)
Ransen
I dag kl 11:24
660
Helt riktig. Det samme skjedde med Pandox tidligere i år, men der var det kjøpere som tok i mot og begrenset fallet til ca 20%.
Både Iqbal og Hegnar furter over Strawberrysamarbeidet og har ikke ett godt ord om NAS.
Både Iqbal og Hegnar furter over Strawberrysamarbeidet og har ikke ett godt ord om NAS.
nad.oslo
I dag kl 11:35
627
Enig det er lenge til februar, og slik usa ser ut så er proffene på vei ut så noen grafer fra en ekspert som forklarte så fleste korreksjon på 5% til 6% vil komme så er det bølge 2 den vil nok dra med seg mye ned
Ransen
I dag kl 11:45
608
Det er vel her ekspertene strides med grafene sine. Hele verden går så det griner og Trump har allerede gjort avtaler med Canada om grensevakt. USA er dønn avhengig av verden, også Kina som kan produsere nødvendige råstoff og ingredienser til 1/4 av prisen fra vesten.
Redigert i dag kl 11:45
Du må logge inn for å svare
nad.oslo
I dag kl 11:52
583
Hvilken eksperter strides? Alle meglere til internasjonale jeg har snakket med ser det samme graf sammenligning fra 2000 til idag. Det er rett opp og et sted stopper det. Nei best å bære forsiktig markdet kan da ikke bare gå rett opp i måneder.
Grafen viser sprik av kjøpere altså de små investorer kontra store hegfond når hedgefond trekker litt og litt plutselig vil det ramle wall of worry
Grafen viser sprik av kjøpere altså de små investorer kontra store hegfond når hedgefond trekker litt og litt plutselig vil det ramle wall of worry
Fjellbris
I dag kl 12:17
540
Godt mulig det kommer en korreksjon, men positivt Trump effekt på børser neste år skal man heller ikke se bort ifra.
Uansett, dersom det kommer korreksjon bør NAS a kr 11, som altså da prises kr 1 under kontant beholdning (kr 12) være en investering med god risk and reward. Ikke minst når selskapet nå tjener over 2 milliarder årlig, og ingen ting (ref trafikk tall de siste år + bookinger fremover) tyder på at folk kommer til å reise mindre i årene fremover, snarere tvert imot! F.o.m. 2026 starter også NAS med å betale utbytte, om da selskapet ikke er kjøpt opp før det. Om ikke så lenge er også Sundt ferdig solgt, noe som også da vil være positivt for reprising av NAS de neste 6-9 måneder.
Uansett, dersom det kommer korreksjon bør NAS a kr 11, som altså da prises kr 1 under kontant beholdning (kr 12) være en investering med god risk and reward. Ikke minst når selskapet nå tjener over 2 milliarder årlig, og ingen ting (ref trafikk tall de siste år + bookinger fremover) tyder på at folk kommer til å reise mindre i årene fremover, snarere tvert imot! F.o.m. 2026 starter også NAS med å betale utbytte, om da selskapet ikke er kjøpt opp før det. Om ikke så lenge er også Sundt ferdig solgt, noe som også da vil være positivt for reprising av NAS de neste 6-9 måneder.
Redigert i dag kl 12:19
Du må logge inn for å svare
Ransen
I dag kl 15:18
379
Mulig du får en korreksjon på amerikanske børser og eksempelvis Nvidia og andre tek-selskaper som har klatret i himmelen, men norge og norden henger igjen.
Så lenge folk reiser, hvilket alle indisier tyder på så kommer NAS. Her er en unik ballanse og et sterkt marked med gode markedsandeler.
Så lenge folk reiser, hvilket alle indisier tyder på så kommer NAS. Her er en unik ballanse og et sterkt marked med gode markedsandeler.
Fjellbris
I dag kl 16:37
305
NAS sluttet ivertfall i pluss i dag på rød børs, er det her det endelig snur opp igjen? Trafikk tall desember kommer vel 5 januar allerede, og så får vi senere Q4/årsresultat som ivertfall blir på nye 2 milliarder , (guidiet 2,1-2,6 milliarder). Deretter skal ny forestående høysesong og nytt godt år prises inn igjen i aksjen frem mot sommeren, der vi i år / vår altså så kurs kr 18,-.
Redigert i dag kl 16:37
Du må logge inn for å svare
Ransen
I dag kl 16:58
259
Nå som novembertallene ble bra så kan vi anta at de treffer i øvre del av guidingen. Desember er ofte en god måned, i år med en god kapasitetsøkning ift i fjor.
Nye kursmål og oppkjøpsspekulasjoner pleier å komme rundt Q4 midt i februar.
Tenker at innen den tid så utgjør kassabeholdningen mer enn 12 kroner per aksje.
Nye kursmål og oppkjøpsspekulasjoner pleier å komme rundt Q4 midt i februar.
Tenker at innen den tid så utgjør kassabeholdningen mer enn 12 kroner per aksje.
Fjellbris
I dag kl 18:02
172
Jeg tror også de treffer i øvre halvdel av guidingen, både pga. november og desember trafikk messing, men også mtp. kostnader og da ikke minst oljeprisen som har holdt seg lav hele Q4.
Ransen
I dag kl 19:03
112
Kåre Grønn skrev Når kurs 20-30?? Aldri??
En utenlandsk analytiker hadde 34 kroner som kursmål i vår..
Per i dag er det ingen sammenheng mellom aksjekurs og verdier..
Kommer det en storgruppe og ønsker norge og norden i sitt rutenett så er NAS et enkelt alternativ for 30 mrd.(som er en brøkdel av kassen til Ryanair og IAG)
Per i dag er det ingen sammenheng mellom aksjekurs og verdier..
Kommer det en storgruppe og ønsker norge og norden i sitt rutenett så er NAS et enkelt alternativ for 30 mrd.(som er en brøkdel av kassen til Ryanair og IAG)
Redigert i dag kl 19:07
Du må logge inn for å svare