VISA LOA

hallthoaka
IDEX 26.08.2024 kl 09:21 23670

Letter of Approval på plass:

https://digitalpartnerservices.visaonline.com/Product/ChipCardProducts

Søk på Idex i søkefeltet øverst til høyre

Redigert 26.08.2024 kl 09:22 Du må logge inn for å svare
Intravenøsiu
I går kl 21:52 925

Det som var spesielt med børsmeldingen var at det både ble annonsert spleis og lånevilkår i samme melding, derfor beskrives spesifikt nominell verdi (som ikke er reell emi kurs) pålydende 15 øre for konvertering av lånet.
Redigert i går kl 21:53 Du må logge inn for å svare
rischioso
I går kl 21:55 928

Vel, elevene blir sjelden smartere enn læreren - så hvem som synes det blir slitsomt kan nok diskuteres spesielt når læreren er en wannabe...;)
Møyfrid
I går kl 21:55 925

Ja, det er vanlig med Nok 1,- i et AS. For eksempel om Karl-Thor skal lage seg firma og slå seg opp i vedbransjen.

Idex er et ASA som har eksistert i 28 år. Da er det ikke så normalt....

Aller minst etter endeløse emisjoner, og nå i økonomisk krise.
Møyfrid
I går kl 21:57 933

Som sagt, her vil jeg gjerne være elev om du vil være lærer.

Gi oss en grundig innføring i dine erfaringer i Element og Ensu.

Be gjerne inn Nopetter i diskusjonen, så vi ikke glemmer noen detaljer.
Intravenøsiu
I går kl 21:58 945

Mange selskaper på børs som benytter Nok 1.-, poenget her er at det er nominell verdi på 15 øre som tilsier at det er etter spleis, og det er etter min mening feilaktig å tolke det som et “hint” om vilkår for fremtidig emi kurs på minimum 15 øre, dvs nærmest en magnet.



Redigert i går kl 21:59 Du må logge inn for å svare
rischioso
I går kl 22:05 927

Ja, det skal hentes penger, ja, kursen er kjørt i bunn pga usikkerhet, ja kursen er nå midlertidig frikoblet det fundamentale - midlertidig for når kapitalen blir hentet på den ene eller andre måten så kommer forventningene basert på den siste tids triggere som skal prises inn. Så hva er av interesse, kapitalinnhentingen eller hva den skal brukes til? Fokuset burde være på hva den skal brukes til for det er der oppgangen ligger så om man ikke er short så bør man ha fokuset der. Er man ikke short og kun har fokuset på kapitalinnhentingen så er man kun ute etter å lure til seg aksjer for å ta med opp. Ingen bruker tiden sin 24/7 på forumet for å fortelle at alt går til helvete og that's it, men bruker tiden for selv å tjene på oppgangen som kommer etter kapitalinnhentingen og for å kunne få med seg det meste av reprisingen så må man være inne før det tar av. Å springe etter i et slikt case vet man av erfaring kan fort koste både 50 og 100%. Denne form for tilnærming er ødeleggende fordi man ikke diskuterer caset, fremtiden og forventninger til alle triggerne som har tikket inn den siste tiden og da blir slikt ikke annet enn støy.
Redigert i går kl 22:05 Du må logge inn for å svare
rischioso
I går kl 22:14 899

Det er ingen som hinter i en melding hva en eventuell emikurs vil bli - eventuell fordi det ennå ikke er bestemt hva som skal gjøres. Det er markedet/långiverne/obligasjonseierne som setter nivået avhengig av hvilken situasjon selskapet befinner seg i og vi er ikke der ennå. Blir det kun lån så blir det ingen emi. Blir det lån og emi så blir emien tilsvarende mindre og det blir lettere å få satt den på et høyere nivå. Blir det kun emi så blir presset fra investorene/obligasjonseierne større. Men det viktigste av alt er hvilken situasjon selskapet befinner seg i, om det det snart kommer inntekter av betydning osv og det har selskapet meldt for bare kort tid siden noe som igjen kan bidra til et bedre eminivå om det blir noen emi overhodet. Uansett, pr nå vet vi ingenting, men kort tid etter den 23.09 så har vi fasit så får den enkelte selv bestemme hva man gjør, men gjør det basert på realiteter og ikke på udokumentert synsing fra visse dommedagsprofeter på tråden for de er kun ute etter å mele sin egen kake - that's a fact...;)
Redigert i går kl 22:19 Du må logge inn for å svare
Møyfrid
I går kl 22:23 867

Udokumentert?

Ehhh....

Uansett, jeg blir overrasket om ikke Idex får et solid banklån til god rente. Det er vel ingen som ligger mer i forkant til å se hvilket gigantisk marked dette skal bli enn dem?
Intravenøsiu
I går kl 22:26 863

Som sagt tidligere, dette er en ekstremt volatil aksje, moro med noen lodd.
rischioso
I går kl 22:31 845

Ja, udokumentert. Du skriver daglig at emikursen blir 15øre så er det ikke en gang bestemt om det blir emi. Du har vært så lenge på børs at du kjenner til at det skal brukes tilretteleggere om det blir snakk om en emi og tilretteleggerne kontakter investorer og gjennom den kontakten så blir man enige om et nivå og da blir det ikke annet enn udokumentert synsing det du driver med. Du får gjøre som oss andre og vente og se hva som blir løsningen - kun lån, lån og emi i kombinasjon, kun emi eller rett og slett en ny konvertering av aksjer, men stor nok til å komme seg over denne kneika før inntektene kommer - altså 1 av 4 - og svaret på det er det pr nå ingen som kjenner - deg inkludert derav udokumentert synsing...;)
Redigert i går kl 22:33 Du må logge inn for å svare
elnomi
I går kl 22:34 839

En ny emisjon kommer.. iDEX trenger kapital, nok engang.

The board proposes that the shareholders shall authorize the board to issue new
shares.«
https://newsweb.oslobors.no/message/626884

En varslet emisjon er ikke positivt kursdrivrnde. Kursen dag er 25 øre og i slike små selskaper med likviditetsskvis blir rabatten ofte stor (eks. SoftOx og NUMND m flere).

Om en lurer på fremtiden og potensialet til dette skandaleselskapet er det bare å se på kursutviklingen i år, siste år, siste 3 år, siste 5 år, siste 10 år og det eneste som er sikkert er at aksjonærene har tapt store beløp, både på kort og lang sikt historisk. Trist for de som har gått inn men det er realiteten.
Redigert i går kl 22:35 Du må logge inn for å svare
rischioso
I går kl 22:35 838

Ja, treffer man riktig og ikke minst er inne før startskuddet går så er dert russiske %-er og hente derav den store interessen vi har sett den siste tiden...;)
rischioso
I går kl 22:38 827

Det er formalia for man må jo ha alle muligheter åpne - ja, det kan bli emi og nei det behøver ikke å bli, men det må være stemt over på forhånd slik at de også har den muligheten alene og/eller i en kombo. Det er dermed ikke skrevet i stein hva som blir og slettes ikke hvilket nivå en eventuell emi blir satt på så kan vi være enige om det slik at vi kan diskutere fakta så er det noe alle er tjent med. All den ville synsingen er det jo ingen som er tjent med...;)
Redigert i går kl 22:39 Du må logge inn for å svare
Møyfrid
I går kl 22:39 824

Aldri sagt den blir. Sagt tror. Men så har jeg også et annet syn på hvorfor aksjen faller.

Uansett, ser av dagens liste at Colargol og F1&F2 sto for trykket ned til 0,25 i slutten av forrige uke. F1&F2 er mest sannsynlig ute av listene nå. Alden fortsetter nedsalget, men så langt mer beskjedent.

Kan gi en pustepause og et lite rykk opp.

Lykke til!

Intravenøsiu
I går kl 22:40 825

Absolutt muligheter, men anbefalinger ingen å investere på en måte som kan sørge for økonomiske utfordringer ettersom den er volatil og farlig på godt og vondt.
Redigert i går kl 22:41 Du må logge inn for å svare
rischioso
I går kl 22:41 824

Takk det samme - håper du får med deg noen %-er etter all synsingen - om ikke annet...;)
Møyfrid
I går kl 22:45 810

Ja, merkelig hvordan du alltid skal tjuvstarte på på disse russiske prosentene.

Sto vel rundt krona da haussingen din tiltok i volum for skarve 10-12 handledager siden

300% opp til startstreken. Det kan man godt kalle for russiske prosenter.

Lykke til!


Intravenøsiu
I går kl 22:48 800

Man ser ikke den grense under vann.
rischioso
I går kl 22:49 799

Vel - jeg begynner alltid plukkingen en plass og ender opp på et helt annet nivå så snittet mitt her og nå er naturligvis langt lavere enn de første jeg plukket også må du jo ikke glemme at jeg var i en god pluss etter den første bølgen så sum summarum så ser det slettes ikke galt ut....;)
rischioso
I går kl 22:51 797

Ja, det fikk meg til å tenke på:

Terner er noen lystige fugler, men fytterakker'n å de bråker under vann....;)

Harald Heide-Steen Jr
Russisk ubåtkaptein
elnomi
I går kl 22:52 794

I idex er det ikke formalia, der er gjentatte emisjoner en etablert praksis for å holde selskapet flytende. Sjekk årelang historikk. Det eneste lånet idex vil klare å skaffe i markedet er nok i tilfelle «dødsspirallån» og det er som kjemt også kursødeleggende.

En må gjerne fornekte og fortrenge at en ny emisjon kommer i IDEX, men det er relativt sannsynlig at solen også i morgen står opp i øst og går ned i vest. Lykke til for de som ikke tror på en ny emisjon og blir sittende i IDEX.
Redigert i går kl 22:52 Du må logge inn for å svare
rischioso
I går kl 22:56 781

Det er formalia av den grunn at alle børsnoterte selskaper gjør det samme uavhengig om de setter en emi eller ikke. Jeg sier ikke at det ikke bir noen emi, men ingen kan si at det blir før det blir. Vi kjenner til at de har søkt om lån og har ikke fått noen melding som avkrefter det dermed må vi forholde oss til det da det er fakta. Mao, det kan bli kun lån, lån og emi i en kombo, kun emi eller en midlertidig konverteringsløsning en del større enn den de foretok for bare kort tid siden for å betale låneforfall.

Lykke til til de som sitter dag ut og dag inn og forteller eventyr - håper dere går glipp av den første doblingen da den alltid kommer mye raskere enn de neste...;)
Redigert i går kl 22:58 Du må logge inn for å svare
oivindl
I går kl 23:48 708

Selvfølgelig blir snittet lavere når man fortsetter å kjøpe på fallende kurs, men tapet blir samtidig større.
Men det er selvsagt lov å stikke hodet i sanden.
iTRADER09
I dag kl 04:38 635

Er det noe bedre for kursen om de får et lån?
Hva slags lån kan en bedrift få når de er helt uten inntekter og adresserer et marked som ikke eksisterer idag?
Det er super høy risiko og långiver vil sørge for å ha betingelser som reflekterer det. Dvs om långiver tar hele risikoen for dette så vil de også sikre seg å få mesteparten av gevinsten om det skulle lykkes.
Redigert i dag kl 04:40 Du må logge inn for å svare
rischioso
I dag kl 09:27 467

Du forventer vel ikke å få et saklig svar på et slikt innlegg...;)
Gullhaugen
I dag kl 09:33 434

Ja kun kverulering og negative dritt innlegge alle steder han skriver. Fyren må være deprimert delux.
rischioso
I dag kl 09:39 419

Ja, det dreper liksom diskusjonen når man tillater seg å dele tullball og direkte løgner. Har man ikke skjønt hva kapital vil gjøre for selskapet etter den ferske VISA godkjennelsen og på terskelen til å penetrere både det indiske og det afrikanske markedet hvor den første ordren allerede har tikket inn og hvor selskapet nylig har meldt om høyere inntekter fremover - ja, da burde man kanskje finne på noe annet å gjøre...;)
heiltfint
I dag kl 10:02 361

Angående lån, idex har søkt lån fra Eu med lav rente og oppfyller alle kriterier uten om kravet til inntekter...

Etter det jeg har hørt, så ønsker idex et kortsiktig lån frem til de kan vise til inntekter rundt Q1 hvor de da kan få innvilget lån fra EU. Med dette lånet vil idex kunne betale ned eksisterende lån samtidig som de er finansiert til videre drift ut i 2025.

- Det er slik jeg har forstått planen til IDEX, dette gjør at idex slipper emisjon og mer utvanning av aksjene.

Men som iTRADER0 skriver, - De som eventuelt gir lån til IDEX frem til dette skjer kommer til å kreve ekstremt gode vilkår for å låne idex penger, det er en stor risiko å låne idex penger nå.

Hvis ingen vil låne penger til idex, så blir det en STOR emisjon og utvanning av aksjer i slutten av måneden
Redigert i dag kl 10:27 Du må logge inn for å svare
Allrounder
I dag kl 10:29 300

Lånegiver (LG): Har dere Org. nr
Idex: Ja, selvfølgelig
Lånegiver: Har dere mange ansatte?
Idex: Ja
LG: Da skal det betales ut lønninger?
Idex: Ja
LG: Hmm Okey: Topplederne tjener ca 10 X mer enn andre ansatte?
Idex: Eh jaa?
LG: Og de skal også ha lønn?
Idex: Hva slags spm er dette?
LG: Det finnes sikkert andre dyre driftskostnader?
Idex: Ja, sånn er det hos alle
LG: Disse kostnadene skal også betales?
Idex: Selvfølgelig
LG: Hmm. Men dere tjener vel bra med penger?
Idex: Vi er gått over til den kommersielle fasen
LG: Dvs nå vil inntektene renne inn?
Idex: Vi har inngått avtale med Visa, Mastercard you name it
LG: Men hvor mye er deres budsjetterte inntekter
Idex: Vi har også avtaler i India og Afrika, enorme markeder
LG: Ja, men hva med inntektene?
Idex: Snart får vi avtaler i Sør-Amerika, tenk dere potensiale der
LG: Lønninger, andre driftskostnader, nedbetaling av lån etc kan ikke skje uten solide inntekter
Idex: I tillegg til nye avtaler, så vurderer vi også ny emisjon
LG: Akkurat......
Møyfrid
I dag kl 10:30 297

Ja, er det ikke slitsom med slike som både kan lese regnskap og i tillegg har en tung teknisk kompetanse.

Og i tillegg mer enn ofte har rett...;)

Det blir støy for keiserens menighet.
rischioso
I dag kl 10:52 259

Ja, du er jammen litt av en figur - dine dager på IDEX trådene går mot slutten og vi vil igjen se hælene dine når du sniker deg ut bakdøra - som du pleier når oppgangen kommer - og den kommer - utover det har jeg ingen kommentar ...;)
heiltfint
I dag kl 10:59 229

rischioso, kan du fortelle oss hva som skal til for at aksjen skal stige ?
Redigert i dag kl 11:07 Du må logge inn for å svare
kroif
I dag kl 11:14 192

Hørt hvor?

Emmisjonen kan vel ikke bli større enn 30% utvanning, slik de har bedt GF om?
Intravenøsiu
I dag kl 11:16 188

Ser du har skiftet tone,

Ikke noe mer henvisning til feiltolkningen av nominell verdi som reell minste kostpris ved konvertering av lån.
Allrounder
I dag kl 11:29 149

Håper virkelig du får rett Richioso selvom Støyfrid snakker mye logikk her.
rischioso
I dag kl 11:31 144

Det meste ligger til rette for en stigning og det hadde allerede vært priset inn om ikke kapitalbehovet kom samtidig med triggerne, så usikkerheten knyttet til finansieringen virker logisk nok som et anker på kursen til den er på plass - og da....;)
Redigert i dag kl 11:32 Du må logge inn for å svare
heiltfint
I dag kl 11:36 132

Ja kansje, idex skulle redusere driftkostnadder til 25 mill nok kvartalet fra Q4

Dagens aksjeverdi 25øre, antall aksjer 338 749 888
Hvis idex kjører emisjon på 30% er det 101,6 millioner aksjer x 25øre = 25 millioner.
Men emisjonsprisen vil være lavere en 25øre, og idex trenger mer penger en 25 millioner

Hvis idex greier å senke driftkostnadder til 25 mill nok pr kvartal i Q4, da må idex selge kort for 55 millioner pr kvartal så skal de nå brake even med 40% gross margin, det er rundt 600+/- tusen kort pr kvartal., de volumene burde vi se til våren 2025.

Jaja.. vi får se hva som skjer
Så lenge vi greier å holde liv i IDEX frem til sommeren 2025, så vil det ordne seg :)
Redigert i dag kl 11:54 Du må logge inn for å svare
rischioso
I dag kl 11:47 125

Ser ikke noen logikk i støyen hennes - alle er jo kjent med at usikkerheten knyttet til finansieringen skaper kurspress noe vi også har opplevd så skjønner ikke helt hvorfor fokuset skal være der når det er noe som blir løst på den ene eller andre måten om kort tid. Det som er interessant og som man bør fokusere på er hvilke muligheter som da åpner seg med den ferske VISA godkjennelsen og påbegynt penetrering i 2 av verdens største markeder (India og Afrika) hvor den første ordren allerede er tikket inn. Spiller da noen ører fra eller til noen rolle? Nei, selvfølgelig ikke for når finansieringen er på plass så skal caset reprises hvor disse triggerne skal prises inn sammen med forventninger og en cashkasse som er estimert å skulle vare til inntjeningen kommer hvor selskapet allerede har meldt at inntjeningen øker fremover noe den ferske ordren er forløperen til og da er det slutt på ører for da kommer 10-øringer, 50-øringer og kroner så det blir både bakvendt og veldig kortsiktig og kun fokusere på ører i tiden frem til finansieringen kommer på plass når kursen allerede er frikoblet fra det fundamentale...;)

Men tror man kursen vil fortsette å ligge her nede når finansieringen er på plass - ja, da skal man ikke kjøpe, MEN tror man at kursen vil stige etter at finansieringen er på plass så kjøper man her nede og bryr seg ikke om å treffe den optimale bunnen for den er det bare robotene som treffer uansett. Se heller på CEO sitt kjøp på 60øre for bare kort siden hvor hun kjøpte aksjer fra egen lomme for 400k i tillegg så har man fått tildelt 1,5m opsjoner med en innløsningskurs på 93 øre - altså kursen må passere 93øre for at man skal kunne tjene på disse så det er ingen logikk i at kursen skal bli værende her nede over tid- i alle fall tror ikke ledelsen det og de vet gjerne litt mer enn oss andre...;)
Redigert i dag kl 12:05 Du må logge inn for å svare
Cartr
I dag kl 12:06 84

Du skal ikke se bort fra at det er de samme som får EMI aksjer til 15-20 øre. Tviler sterkt på atr styret ikke vet hva EMI blir satt til og ting er ofte planlagt på forhånd. Men det måtte en ekstraordinær generalforamling til. Jeg synes det er underlig at de annonserer den så lenge før det skal skje, noe som er grunn til en del av fallet. Så for meg virker det som at aksjen er styrt ned. Det er ønskelig at kursen blir så lav som mulig, så en liten bande igjen kan tjene stort på oppgang.

Alternativt kan det hende at opptil fler enn en har vært tvunget til å selge masse aksjer. Det kan være mange grunner til det, men sannsynligvis foor å unngå et enda større tap et annet sted, eller for å betale lån. Mulig det er den tid på året da lån skal betales. Ikke vet jeg.

Det er også tenkelig at ledelsen i IDEX ikke vet hva det holder på med, men det er vanskelig å tro etter å ha klart seg i 28 år med samme løpet, så jeg vil heller tro at det vet nøyaktig hva de gjør. Det er bare vi som er blinde, men at aksjekursen skal opp igjen, det vil jeg tro, men med så lav kurs er det ikke utenkelig at vi først får en stor utvanning, neste termin lån blir betalt med aksjer på ekstremt lavt nivå. Det forrige var litt over 9 mill aksjer, så vi snakker vel rundt 50 øre et sted. Det neste kan bli på 20 mill aksjer, og vi skal ikke se bort fra en ny emisjon og en ny aksjespleis i januar, februar, så kan vi rævkjøres ei runde til. Nå er ikke jeg god i hoderegning, men de som satt med aksjer til 2,50 etter spleisen i januar etter et fall fra 3,80 til 30-40 øre, kan fort ha mistet pengene sine, og tenk på de som ble revet med på oppgangen til 3,80... Jeg tror kursen lå på 3,60 da såkalte analytikere, eller eksperter (På FInansavisens forside) ropte løp og kjøp og den rykket opp i 3,80. Det var i den tid alle Kinameldingene kom og noe OL greier som var sterkt kursdrivende, men ingen ting skjedde og kursen dalte sakte men sikkert til den gang ATL. Det var nesten utenkelig at det kunne skje, men det skjedde.

Det var også utenkelig med alle meldingene i ettertid og et IDEX som antok seg fullfinansiert ut 2024, at vi skulle få et nytt fall. Den var vel oppe i 2,70 eller 90 i januar før den har stupt sakte men sikkert til ny ATL. Vi snakjker 0,06 øre før spleis. Da er det ikke rart man blir forbanna.

Så det er ikke godt å si, men jeg tror vi skal ganske langt opp etterhvert, men mange har tapt enormt de senere år, og noen få har beriket seg tilsvarende, som vanlig. Langsiktighet har ikke lønt seg. Det er de som kjøper og selger i hytt og pine som tjener penger, - og de som får billige emi aksjer igjen.

Det var en underlig EMI i Mai hvor de som var med fikk to aksjer for en, og kurser på 1,75, tror jeg det var. Jeg forstod aldri helt det der. Husk også CEO som fikk 1,5 mill insentivtegningsrettigheter (SR) til 0,93 øre den 29 august, like etter hun kjøpte 666,666 aksjer til 0,60 øre.

Tar jeg feil hvis jeg tror at disse 1,5 mill aksjene er noe hun får og ikke kjøper? Slike aksjer gis ut stadig vekk til de ansatte og i meldingen står det at IDEX har 28 729 855 insentivtegningsretter igjen i selskapet. Er det noen som kan forklare betydningen for en amatør her? https://live.euronext.com/en/listview/company-press-release/113100#CompanyPressRelease-12504037 Disse aksjen gis bort til ansatte og andre viktige personer?
Redigert i dag kl 12:12 Du må logge inn for å svare