Se om for Lokotech Group AS neste 5-7 dagene.
Jeg tror vi for mellom 30% - 200% de neste dagene.
Bruk tiden før fredag å lese om selskapet og vurderer risikoen selv. Det forventes både rapport og viktig børsmelding om simulering.
Bruk tiden før fredag å lese om selskapet og vurderer risikoen selv. Det forventes både rapport og viktig børsmelding om simulering.
Redigert 27.08.2024 kl 13:46
Du må logge inn for å svare
Teknikkpenger
09.10.2024 kl 12:46
2707
1% frykt for utstedelse for 80 millioner produksjonskostnader som selskapet må løse før tapet ut ......
Skytta
09.10.2024 kl 13:47
2697
Risikovurdering på et anonymt forum er selvfølgelig høyst subjektiv, men kanskje greit å forstå hvilke kriterier som ligger til grunn ved en risikovurdering.
For LOKO sin del så vil det kanskje inneholde:
Historikk / statistikk, hvordan har selskapet historisk levert på egne kpi's og delmål
Fra utvikling (R&D) til marked (kommersielt produkt), har selskapet 100% kontroll på denne prosessen.
Kunder / kjøpere
Produksjon
Logistikk
Økonomi
Finansiering
Leverandører
m.m
Selvsagt tror jeg på produktet, ellers så ville jeg ikke skrevet mine meninger her inne, men mitt inntrykk er at LOKO har vist en (negativ) evne til å informere angående utsettelser og forsinkelser på viktige milepæler og delmål, og det ofte kanskje i seneste laget.
For LOKO sin del så vil det kanskje inneholde:
Historikk / statistikk, hvordan har selskapet historisk levert på egne kpi's og delmål
Fra utvikling (R&D) til marked (kommersielt produkt), har selskapet 100% kontroll på denne prosessen.
Kunder / kjøpere
Produksjon
Logistikk
Økonomi
Finansiering
Leverandører
m.m
Selvsagt tror jeg på produktet, ellers så ville jeg ikke skrevet mine meninger her inne, men mitt inntrykk er at LOKO har vist en (negativ) evne til å informere angående utsettelser og forsinkelser på viktige milepæler og delmål, og det ofte kanskje i seneste laget.
Redigert 09.10.2024 kl 13:48
Stockshold
09.10.2024 kl 13:55
2699
Helt enig i det meste!
Det eneste jeg tenker litt anderledes er ift utsettelser som det snakkes mye om. Markedet og aksjonærer ønsker hele tiden en tidslinje og datoer. Dette er hovedsaklig for å få triggere i aksjen.
Selskapet har nok mere fokus på å levere ett produkt som vil innfri 100 %, å når de da utvikler tech er det ikke uvanlig at slike prosseser kan ta litt tid.
Synes de har kommet langt, de har bevist at chip nå er noe som de kan gå videre med ref siste simuleringsmelding.
Tror de tolmodige vil bli betalt her!
Det eneste jeg tenker litt anderledes er ift utsettelser som det snakkes mye om. Markedet og aksjonærer ønsker hele tiden en tidslinje og datoer. Dette er hovedsaklig for å få triggere i aksjen.
Selskapet har nok mere fokus på å levere ett produkt som vil innfri 100 %, å når de da utvikler tech er det ikke uvanlig at slike prosseser kan ta litt tid.
Synes de har kommet langt, de har bevist at chip nå er noe som de kan gå videre med ref siste simuleringsmelding.
Tror de tolmodige vil bli betalt her!
Teknikkpenger
09.10.2024 kl 13:56
2703
ofte bryr seg ikke små selskaper om aksjonærer etter at de har hentet pengene fra markedet, de kommer bare tilbake til dem når de trenger ekstra penger. De gir bedriftsinformasjon kvartalsvis fordi de bare ønsker å følge markedsforskriftene.
Så ikke forvent noe fra selskapet.
Så ikke forvent noe fra selskapet.
Skytta
09.10.2024 kl 14:19
2701
Har du hørt om uttrykket: Mens gresset gror, dør kua
Bortsett fra at min kapital ikke ønsker å være den kua så er jeg enig med deg :)
Bortsett fra at min kapital ikke ønsker å være den kua så er jeg enig med deg :)
Skytta
09.10.2024 kl 14:25
2759
Jeg synes nå det til stadighet dryppes informasjon fra innsidere i selskapet via X og andre sosiale medier. Informasjon som kan tolkes for positivt (av meg) og dermed skape forventninger (hos meg), som senere ikke innfris.
flingaas
09.10.2024 kl 16:41
2666
Skulle likt å se analysen som gir 1 % resultat. Jeg har troa på selskapet, men tenker at risikoen er langt større. Mye som kan gå galt. Og kursen reflekterer nettopp det.
Mulla3
09.10.2024 kl 20:18
2625
Er det bare bløff dette med de ekstremt hurtige data enhetene. Dersom det er tilfelle burde det jo være et enormt marked som vil ha tilgang til slikt verktøy.
Slik jeg tolker det dere skriver så bløffer selskapet aksjonærene.
Slik jeg tolker det dere skriver så bløffer selskapet aksjonærene.
Stockshold
09.10.2024 kl 21:18
2632
Hurtige enehetene ? Bare den setningen sier at du har svært lite innsikt i selskapet.
Det som er med Asic fra Lokotech er ektremt lavt strømforbruk iforhold til ytelse, faktisk best i verden av det som finnes på markedet.
Som du skriver er markedet enormt, men tiliten er helt klart ikke der enda, da de først nå skal starte å produsere. Ny aktør på markedet osv… Ser man igjennom sist rapport er det tydlig at markedet er avventende til de har produktet håndfast, å der er ikke veldig lenge til om produksjon går som komunisert.
Tror og håper vi ser en tape out nå om ikke lenge, selv har de sagt oktober, så da må man forholde seg til det.
Det som er med Asic fra Lokotech er ektremt lavt strømforbruk iforhold til ytelse, faktisk best i verden av det som finnes på markedet.
Som du skriver er markedet enormt, men tiliten er helt klart ikke der enda, da de først nå skal starte å produsere. Ny aktør på markedet osv… Ser man igjennom sist rapport er det tydlig at markedet er avventende til de har produktet håndfast, å der er ikke veldig lenge til om produksjon går som komunisert.
Tror og håper vi ser en tape out nå om ikke lenge, selv har de sagt oktober, så da må man forholde seg til det.
Teknikkpenger
10.10.2024 kl 13:43
2519
https://newsweb.oslobors.no/message/629348
Lokotech Enters Into Framework Agreement with Canadian Distributor and miner AsicXchange.
Nå vil det ikke være noe problem for produksjonen til kr2 innen måneden etter tapeout...............
her er de industrielle gruvearbeiderne som krever verdens mest effektive ASIC for gruvedrift i stor skala ............
Lokotech Enters Into Framework Agreement with Canadian Distributor and miner AsicXchange.
Nå vil det ikke være noe problem for produksjonen til kr2 innen måneden etter tapeout...............
her er de industrielle gruvearbeiderne som krever verdens mest effektive ASIC for gruvedrift i stor skala ............
Redigert 10.10.2024 kl 13:50
Teknikkpenger
10.10.2024 kl 14:08
2585
"Aside from regulating normal commercial terms of the first purchase, Lokotech Group will also support AsicXchange business areas through an increased level of partnership with Lokotech Groups other subsidiaries."
powerpool og datasenter
powerpool og datasenter
Skytta
10.10.2024 kl 14:14
2572
Er en bekreftelse på suksessfull tape-out svært nært forestående? Det er liten logikk av LOKO i å annonsere en slik type ramme-avtale uten et ferdig produkt....
Flyvefisken
10.10.2024 kl 14:55
2469
Selskapet har kommunisert ilø. oktober. Innen 3 uker så lenge selskapet holder det.
Teknikkpenger
10.10.2024 kl 15:11
2443
Forventer mange avtaler de kommende dagene med Tape-out, det vil være store overraskelser og Det blir utbytte fra powerpool neste uke
https://x.com/OneGoodShibe/status/1844218312139681951
The funniest part is watching them trying to partner with mining companies like Lokotech. It's like, dude, you're literally trying to slit their throats with one hand while cozying up with the other! 🫣
https://x.com/OneGoodShibe/status/1844218312139681951
The funniest part is watching them trying to partner with mining companies like Lokotech. It's like, dude, you're literally trying to slit their throats with one hand while cozying up with the other! 🫣
Redigert 10.10.2024 kl 15:13
Teknikkpenger
10.10.2024 kl 15:33
2412
Tobias skrev Noen som vet når man kan forvente tapeout?
Siden det ikke er noen melding fra selskapet om forsinkelse, vil det være i oktober som kunngjort i juni 2024.
Stockshold
11.10.2024 kl 09:19
2177
Aside from regulating normal commercial terms of the first purchase, Lokotech Group will also support AsicXchange business areas through an increased level of partnership with Lokotech Groups other subsidiaries."
powerpool og datasenter
Ser at Vlad som har bestilt ordre har datasentre med 35 MW, dette er store tall å kan gi store inntekter for lokotech eide powerpool. Ligger vel litt i ordlyd at dette kan komme nå ?
powerpool og datasenter
Ser at Vlad som har bestilt ordre har datasentre med 35 MW, dette er store tall å kan gi store inntekter for lokotech eide powerpool. Ligger vel litt i ordlyd at dette kan komme nå ?
PartnerInv
11.10.2024 kl 11:51
2080
Hvis Asicxchange bytter miningpool til Powerpool vil det være et eventyr for Lokotech!
Teknikkpenger
11.10.2024 kl 12:11
2045
Powerpool gjør det bra i den siste tiden neste uke kommer halvmånedlige utbyttenyheter , Forventer at kurset dobles i løpet av de neste 10 virkedagene
Stockshold
11.10.2024 kl 12:43
2013
Synes jo det som står i børsmeldingen gir stor sannsynlighet for det.
Den ordren på 128 hashblades virker for meg bare som starten på samarbeidet med asicxchange.
Den ordren på 128 hashblades virker for meg bare som starten på samarbeidet med asicxchange.
Goliaten15
11.10.2024 kl 13:20
1979
Lokotech AS releases API for Scrypt Miner Firmware
Oslo 11. October 2024
Lokotech AS has released the APIs for communication with the mining firmware to be delivered with the hashblades and other future form factors to the public.
Fleet management software providers, system integrators, custom firmware or mining software providers, application developers and other stakeholders are encouraged to check out the API to prepare for integration with their products.
https://github.com/lokotech/lokotech-documentation
For feedback or inquiries, please contact dev@lokotech.no
Oslo 11. October 2024
Lokotech AS has released the APIs for communication with the mining firmware to be delivered with the hashblades and other future form factors to the public.
Fleet management software providers, system integrators, custom firmware or mining software providers, application developers and other stakeholders are encouraged to check out the API to prepare for integration with their products.
https://github.com/lokotech/lokotech-documentation
For feedback or inquiries, please contact dev@lokotech.no
Teknikkpenger
11.10.2024 kl 13:47
1951
Hvis daytradere selger her, vil det være et stort løft i kursen etter tape-out...............kr 1,6 til kr 2 før slutten av oktober
Goliaten15
12.10.2024 kl 13:48
1732
ASIC Design Team Operating at Full Capacity – Adjusted Project Timeline
In reference to our previous exchange notices dated June 26, 2024, and September 4, 2024, Lokotech Group AS is updating the market on the adjusted timeline for the tapeout of our commercial-scale Scrypt and AI ASIC.
The tapeout, initially scheduled for late October 2024, has been rescheduled due to the previous events outlined in the September 4 notice. We are pleased to announce that our ASIC design team is now operating at full capacity.
Lokotech remains committed to delivering the world's most efficient Scrypt ASIC. We will issue a separate announcement when the tapeout begins.
Stockshold
12.10.2024 kl 15:39
1643
Flott å se att design teamet er fulltallig å lead designer er tilbake i jobb etter den tragiske hendelsen som de børsmeldte 4/9.
Da kjører de på mot tape out!
Da kjører de på mot tape out!
Møyfrid
12.10.2024 kl 17:37
1582
Leste jeg det riktig?
Sendte dem nå en børsmelding om at alle var på jobb, og det de jobbet med nå er uten tidslinje...?
Sagt det før, og sier det igjen: Never gonna happend.
Sendte dem nå en børsmelding om at alle var på jobb, og det de jobbet med nå er uten tidslinje...?
Sagt det før, og sier det igjen: Never gonna happend.
Stockshold
12.10.2024 kl 18:54
1542
De meldte at lead designer i usa som mistet kona nylig er tilbake i jobb.
Respekter slikt.
Respekter slikt.
Nsxnsx
12.10.2024 kl 20:38
1492
Nå som alle er på jobb så blir altså tapeout tidligere enn antatt....midten av Oktober da kanskje ?? 🤣🤣🤣🤣🤣🤣
iTRADER09
13.10.2024 kl 01:39
1373
Her har de tydeligvis 100% kontroll :)
Om det nå er så at 1 mann har vært ute av jobb en måned så burde det jo være svært enkelt å oppgi en ny TO dato. Worst case scenario, om "teamet" er bare en mann vill være at det var forsinket til slutten av November. Men de sier ingen ting.
Men det går jo framover på software fronten. De meldte dagen før at de har publisert API'et. Her er det brukt flere timer på to små tekst filer som er lastet opp på github. Og så børsmeldt det!
På emisjons-siden er det også stille. Det er vel ingen som tror at de eventuelt kan kjøre tape out uten emisjon. Hva skal de da betale GF med?
De har det kanskje ikke så travelt med det, for de vet ikke når tapeout kan komme.
Om det nå er så at 1 mann har vært ute av jobb en måned så burde det jo være svært enkelt å oppgi en ny TO dato. Worst case scenario, om "teamet" er bare en mann vill være at det var forsinket til slutten av November. Men de sier ingen ting.
Men det går jo framover på software fronten. De meldte dagen før at de har publisert API'et. Her er det brukt flere timer på to små tekst filer som er lastet opp på github. Og så børsmeldt det!
På emisjons-siden er det også stille. Det er vel ingen som tror at de eventuelt kan kjøre tape out uten emisjon. Hva skal de da betale GF med?
De har det kanskje ikke så travelt med det, for de vet ikke når tapeout kan komme.
Stockshold
13.10.2024 kl 08:20
1306
Når lead designeren som styrer prosjektet hos GF brått ble borte er det naturlig at det fører til en utsettelse tilsvarende tiden han ble borte. Var vel omtrent 5-6 uker.
Spiller ingen rolle når dette først kommer for alle som har venta lenge på dette!
Api er nødvendig for tilkobling i lokotech eide powerpool å har allerede begynt å se økning der både på scrypt og Sha, dette gir cash rett på bunnlinja iform av tidligere meldt utbytteplan til lokotech.
Utbytter betales 6 ganger i måneden, dagen før meldte de en ordre og ett videre samarbeid der det ble sagt at Asicxchange ville benytte seg av videre samarbeid, de benytter 36 MW, prøv å regn litt på hva dette kan føre til om dette selskapet velger å mine i powerpool
Aside from regulating normal commercial terms of the first purchase, Lokotech Group will also support AsicXchange business areas through an increased level of partnership with Lokotech Groups other subsidiaries.
AsicXchange is a Canadian company with a global customer base. They have sold over 100 M USD in cryptocurrency mining related hardware since it’s inception in 2020. The track record shows 120 000 units over 4 years and turns over approximately 3 000 units per month so far in 2024. The company also owns and operates approximately 36 MW of fully equipped data centers across the globe.
Spiller ingen rolle når dette først kommer for alle som har venta lenge på dette!
Api er nødvendig for tilkobling i lokotech eide powerpool å har allerede begynt å se økning der både på scrypt og Sha, dette gir cash rett på bunnlinja iform av tidligere meldt utbytteplan til lokotech.
Utbytter betales 6 ganger i måneden, dagen før meldte de en ordre og ett videre samarbeid der det ble sagt at Asicxchange ville benytte seg av videre samarbeid, de benytter 36 MW, prøv å regn litt på hva dette kan føre til om dette selskapet velger å mine i powerpool
Aside from regulating normal commercial terms of the first purchase, Lokotech Group will also support AsicXchange business areas through an increased level of partnership with Lokotech Groups other subsidiaries.
AsicXchange is a Canadian company with a global customer base. They have sold over 100 M USD in cryptocurrency mining related hardware since it’s inception in 2020. The track record shows 120 000 units over 4 years and turns over approximately 3 000 units per month so far in 2024. The company also owns and operates approximately 36 MW of fully equipped data centers across the globe.
Skytta
13.10.2024 kl 10:13
1241
Tape-out er siste steget i design-prosessen før oversendelse til produksjon. Det vil være veldig utfordrende for et selskap å på kort sikt, og for en kort periode, erstatte en ledende resurs i en slik prosess.
https://en.wikipedia.org/wiki/Tape-out
https://en.wikipedia.org/wiki/Tape-out
iTRADER09
13.10.2024 kl 10:41
1214
Det er greit at det er vanskelig å erstatte en nøkkelperson i team på kort varsel, men det burde ikke være vanskelig å legge en ny plan hvor en tar hensyn til det og kommunisere den. Worst case scenario som jeg sa er at de stopper hele prosjektet i den måneden vedkommende er borte og da burde ny TO være 1 måned senere enn tidligere TO.
Stockshold
13.10.2024 kl 11:18
1171
Tenker også da vi ser en tape out ila november/desember.
Positivt i mellomtiden er at vi kan få flere bestillinger som kom fra Asicxchange som vil gi ett større produksjonsvolum for batch1.
Synes det er meget imponerende hvor langt det nå er kommet.
Ser man til samenligning er ikke 3-4 år på utvikling av chip lenge, da er ikke tape out oktober eller november viktig.
Det viktigste er simuleringen som ble suksess, der kunne faktisk alt stoppet - men nå er vi snart i mål !
Positivt i mellomtiden er at vi kan få flere bestillinger som kom fra Asicxchange som vil gi ett større produksjonsvolum for batch1.
Synes det er meget imponerende hvor langt det nå er kommet.
Ser man til samenligning er ikke 3-4 år på utvikling av chip lenge, da er ikke tape out oktober eller november viktig.
Det viktigste er simuleringen som ble suksess, der kunne faktisk alt stoppet - men nå er vi snart i mål !
Redigert 13.10.2024 kl 11:19
iTRADER09
13.10.2024 kl 12:20
1125
Tapeout er da ikke et mål. Det er en viktig milepel for design teamet.
Først går det minst 4 måneder før Loko har kretser tilbake, deretter må kretsene valideres. Det tar neppe kortere tid for en fullskala krets enn for den lille test kretsen de slet med i nesten et år. Deretter skal kretsene monteres på hashblader som skal valideres. Selv om noe sikkert her gjort for de har tilsynelatende noen kort med kontroller på, så er det mye som står igjen. Best case tror jeg de har noe å levere et stykke uti 2026. Vil kundene som har "bestilt" vente så lenge? Og hvor mange aksjer har de måttet trykke før det?
Først går det minst 4 måneder før Loko har kretser tilbake, deretter må kretsene valideres. Det tar neppe kortere tid for en fullskala krets enn for den lille test kretsen de slet med i nesten et år. Deretter skal kretsene monteres på hashblader som skal valideres. Selv om noe sikkert her gjort for de har tilsynelatende noen kort med kontroller på, så er det mye som står igjen. Best case tror jeg de har noe å levere et stykke uti 2026. Vil kundene som har "bestilt" vente så lenge? Og hvor mange aksjer har de måttet trykke før det?
Gullhaugen
13.10.2024 kl 13:38
1076
Det er nå kostnadene kommer. Så att de må hente penger til denne prosessen er ganske sikkert. Hvor mye og hvordan/ og med hvem blir spennende å se. Jeg venter derfor med en ny inngang til dette pluss veien videre er avklart.
https://www.sdqrtg.com/article/38.html
https://www.sdqrtg.com/article/38.html
Vannkalv
13.10.2024 kl 16:06
988
27.08.2024….30-200%🤡😂
Gang på gang useriøse innlegg, pågått i flere år.
Utsatt igjen, igjen, igjen og igjen, denne gang på ubestemt tid…🥵 Det viser hvor uvitende Loko er om hva de holder på med. Når blir det en stygg emisjon?
Gang på gang useriøse innlegg, pågått i flere år.
Utsatt igjen, igjen, igjen og igjen, denne gang på ubestemt tid…🥵 Det viser hvor uvitende Loko er om hva de holder på med. Når blir det en stygg emisjon?
Redigert 13.10.2024 kl 16:07