Se om for Lokotech Group AS neste 5-7 dagene.

GMT - Master
LOKO 27.08.2024 kl 12:59 8801

Jeg tror vi for mellom 30% - 200% de neste dagene.

Bruk tiden før fredag å lese om selskapet og vurderer risikoen selv. Det forventes både rapport og viktig børsmelding om simulering.
Redigert 27.08.2024 kl 13:46 Du må logge inn for å svare
Teknikkpenger
I går kl 12:46 789

1% frykt for utstedelse for 80 millioner produksjonskostnader som selskapet må løse før tapet ut ......
Skytta
I går kl 13:47 747

Risikovurdering på et anonymt forum er selvfølgelig høyst subjektiv, men kanskje greit å forstå hvilke kriterier som ligger til grunn ved en risikovurdering.

For LOKO sin del så vil det kanskje inneholde:
Historikk / statistikk, hvordan har selskapet historisk levert på egne kpi's og delmål
Fra utvikling (R&D) til marked (kommersielt produkt), har selskapet 100% kontroll på denne prosessen.
Kunder / kjøpere
Produksjon
Logistikk
Økonomi
Finansiering
Leverandører
m.m

Selvsagt tror jeg på produktet, ellers så ville jeg ikke skrevet mine meninger her inne, men mitt inntrykk er at LOKO har vist en (negativ) evne til å informere angående utsettelser og forsinkelser på viktige milepæler og delmål, og det ofte kanskje i seneste laget.
Redigert i går kl 13:48 Du må logge inn for å svare
Stockshold
I går kl 13:55 738

Helt enig i det meste!

Det eneste jeg tenker litt anderledes er ift utsettelser som det snakkes mye om. Markedet og aksjonærer ønsker hele tiden en tidslinje og datoer. Dette er hovedsaklig for å få triggere i aksjen.
Selskapet har nok mere fokus på å levere ett produkt som vil innfri 100 %, å når de da utvikler tech er det ikke uvanlig at slike prosseser kan ta litt tid.
Synes de har kommet langt, de har bevist at chip nå er noe som de kan gå videre med ref siste simuleringsmelding.
Tror de tolmodige vil bli betalt her!
Teknikkpenger
I går kl 13:56 737

ofte bryr seg ikke små selskaper om aksjonærer etter at de har hentet pengene fra markedet, de kommer bare tilbake til dem når de trenger ekstra penger. De gir bedriftsinformasjon kvartalsvis fordi de bare ønsker å følge markedsforskriftene.
Så ikke forvent noe fra selskapet.
Skytta
I går kl 14:19 715

Har du hørt om uttrykket: Mens gresset gror, dør kua

Bortsett fra at min kapital ikke ønsker å være den kua så er jeg enig med deg :)
Skytta
I går kl 14:25 698

Jeg synes nå det til stadighet dryppes informasjon fra innsidere i selskapet via X og andre sosiale medier. Informasjon som kan tolkes for positivt (av meg) og dermed skape forventninger (hos meg), som senere ikke innfris.
flingaas
I går kl 16:41 599

Skulle likt å se analysen som gir 1 % resultat. Jeg har troa på selskapet, men tenker at risikoen er langt større. Mye som kan gå galt. Og kursen reflekterer nettopp det.
Mulla3
I går kl 20:18 517

Er det bare bløff dette med de ekstremt hurtige data enhetene. Dersom det er tilfelle burde det jo være et enormt marked som vil ha tilgang til slikt verktøy.
Slik jeg tolker det dere skriver så bløffer selskapet aksjonærene.
Stockshold
I går kl 21:18 478

Hurtige enehetene ? Bare den setningen sier at du har svært lite innsikt i selskapet.
Det som er med Asic fra Lokotech er ektremt lavt strømforbruk iforhold til ytelse, faktisk best i verden av det som finnes på markedet.
Som du skriver er markedet enormt, men tiliten er helt klart ikke der enda, da de først nå skal starte å produsere. Ny aktør på markedet osv… Ser man igjennom sist rapport er det tydlig at markedet er avventende til de har produktet håndfast, å der er ikke veldig lenge til om produksjon går som komunisert.
Tror og håper vi ser en tape out nå om ikke lenge, selv har de sagt oktober, så da må man forholde seg til det.
Teknikkpenger
I dag kl 13:43 344

https://newsweb.oslobors.no/message/629348
Lokotech Enters Into Framework Agreement with Canadian Distributor and miner AsicXchange.
Nå vil det ikke være noe problem for produksjonen til kr2 innen måneden etter tapeout...............
her er de industrielle gruvearbeiderne som krever verdens mest effektive ASIC for gruvedrift i stor skala ............
Redigert i dag kl 13:50 Du må logge inn for å svare
Nsxnsx
I dag kl 13:46 334

Ja er nok ikke lurt å selge NÅ :)
Teknikkpenger
I dag kl 14:08 285

"Aside from regulating normal commercial terms of the first purchase, Lokotech Group will also support AsicXchange business areas through an increased level of partnership with Lokotech Groups other subsidiaries."
powerpool og datasenter
Skytta
I dag kl 14:14 273

Er en bekreftelse på suksessfull tape-out svært nært forestående? Det er liten logikk av LOKO i å annonsere en slik type ramme-avtale uten et ferdig produkt....

Teknikkpenger
I dag kl 14:19 259

Det blir lotto om noen dager.......
Tobias
I dag kl 14:25 235

Vurderer å ta et lodd her.
Tobias
I dag kl 14:28 222

Noen som vet når man kan forvente tapeout?
Flyvefisken
I dag kl 14:55 170

Selskapet har kommunisert ilø. oktober. Innen 3 uker så lenge selskapet holder det.
Teknikkpenger
I dag kl 15:11 144

Forventer mange avtaler de kommende dagene med Tape-out, det vil være store overraskelser og Det blir utbytte fra powerpool neste uke
https://x.com/OneGoodShibe/status/1844218312139681951
The funniest part is watching them trying to partner with mining companies like Lokotech. It's like, dude, you're literally trying to slit their throats with one hand while cozying up with the other! 🫣
Redigert i dag kl 15:13 Du må logge inn for å svare
Teknikkpenger
I dag kl 15:33 113

Siden det ikke er noen melding fra selskapet om forsinkelse, vil det være i oktober som kunngjort i juni 2024.