Idex start in India ❤️🚀🚀♥️♥️♥️

poki
IDEX 28.08.2024 kl 09:02 6060



Oslo, Norway, 28 August 2024 – IDEX Biometrics is bringing biometric authentication onto payment cards for the Indian market, together with a worldwide leader in payment services. India boasts more than 1 billion payment cards in circulation and has been a frontrunner in biometrics for many years.

Live user experience and technology testing for the IDEX Pay biometric payment cards has been conducted with our Indian payment service partner, giving excellent results, and proving that biometric payment cards can be deployed in a seamless and secure manner throughout India. Newly published research1 indicates that more than 90% of affluent consumers in India want biometric payment cards.

The Reserve Bank of India (RBI) is driving out secure digital payments and is in consultation with Indian banks to mandate alternative multi-factor authentication methods for digital payment transactions. This includes biometric authentication and specifically fingerprints. The payment landscape in India is set to change.

With an opportunity to grow contactless payments from current low adoption levels of 16%, the biometric card represents a new secure and convenient payment solution for India. The biometric authentication is performed directly on the payment card, no change to existing payment terminals and infrastructure is needed. Equally important, the IDEX Pay technology ensures cardholder’s biometric data never leaves the card, confirming highest level of security and privacy for the consumer. IDEX Biometrics will be present at the Global Fintech Fest in Mumbai on August 28-30, 2024 for live demonstrations, you are welcome to join us at booth K20-22-23.

“We are committed to bringing more secure payment solution globally, with India and South Asia in focus. The user-friendly card solution from IDEX Biometrics supports acceleration of payment digitization in India, while ensuring that all aspects of market deployment are considered,” says Catharina Eklof, Chief Executive Officer of IDEX Biometrics.

1 Arlington Research for IDEX Biometrics, August 2024


https://www.idexbiometrics.com/idex-biometrics-introduces-biometric-payment-cards-in-india/
Redigert 28.08.2024 kl 09:10 Du må logge inn for å svare
ibyx
I går kl 16:07 782

Det roer seg snart nå.
Bare vi får tatt ut 60 øre.
Da begynner alvoret for alvor og man kan vurdere et "teknisk lodd".
iTRADER09
I går kl 16:09 776

Eller de fikk ikke mer fordi de ikke var villige til å gi bedre incentiv enn en liten rabatt i forhold til børskurs. Skal de få inn noe som monner må de gi større incentiv til kjøperne, eller evt gi en långiver mye bedre betingelser enn sist.
Redigert i går kl 16:10 Du må logge inn for å svare
iTRADER09
I går kl 16:11 774

Sier du som for to uker siden fablet om 10 øres emisjon - selv om pålydende er 15øre
Møyfrid
I går kl 16:21 742

Så rundes uka av på gamle 12 øre.

Helt fantastisk.
Syden
I går kl 16:24 734

Så du ønsker den helt ned?
Da har du ingen aksjer heller,men tapt mye før?
Møyfrid
I går kl 17:19 672

Har tap å skryte av som alle andre (bortsett fra rischioso…), men ikke i Idex.

Følger man denne tett er det vanskelig å tape penger, så sant man ikke sitter long og tror på fantasiene.
tuja
I går kl 17:22 667

Tror nok det ligger andre "incentiver" til grunn at de ikke utførte større emi enn 10mill kr. Om guidingen til selskapet stemmer, og de blir break even i H1 2025, burde det ikke være noe problem å hente kapital i lånemarkedet. Om Idex har rett i sine spådommer(som er på tide), vil kurs og mcap stige kraftig gjennom 2025.
Møyfrid
I går kl 17:26 655

Ja, det finnes vel flere dødsspiral lån å få? Er jo ikke farlig det når man skal sprute cash og ikke konvertere? Eneste man trenger er et hinsides salg i et marked som ikke finnes.

Redigert i går kl 17:27 Du må logge inn for å svare
YNWA250505
I går kl 20:40 525

Å herregud
Syden
I går kl 22:16 446

Du huske tap og vinn med samne sinn
For i aksje verden vinner man og taper
Selv tar jeg å realiserer tapene i Des mnd
For da tar Vedum litt også.
Er selv fornøyde med å sitte igjen med rundt 200 k etter Vedum.







poki
I går kl 22:18 445

very first biometric card transaction 🙏

We are very excited to see the very first biometric card transaction in India at #GFF, successfully done by our CEO Catharina Eklof on the all-new mini by Pine Labs !

We are bringing the biometric card payments to India. Let us know if you want to be a part of this journey!

https://www.linkedin.com/posts/emre-durusut_gff-payments-biometrics-ugcPost-7235264649380667392-J9ZG?utm_source=share&utm_medium=member_ios
Redigert i går kl 22:18 Du må logge inn for å svare
Syden
I går kl 22:27 422

👍👍👍👍👍❤️❤️
poki
I går kl 22:35 415

Claus Hanson 🚀


The Biometric payment card journey in India underway. Join us...
iTRADER09
I dag kl 08:26 298

Det vanlige lånemarkedet er stengt for selskap som Idex, det er null sikkerhet for at Idex kan betale tilbake og det er ingen verdier å stille som sikkerhet for lånet.
Dersom "guidingen" stemmer om break even i H1 neste år, så kan kanskje selskapet betale tilbake. Men hva om guidingen ikke stemmer? Slik som denne
https://www.idexbiometrics.com/idex-biometrics-private-placement-successfully-placed-raising-nok-105-million-usd-10-3-million/
Det var etter Graziani's første emisjon i 2020. Guidingen var at det var nok fra til success i H1 2021. Legg merke til at han quotes: "With the recent certifications from two of the world’s largest payment networks, payment card makers and card issuers can begin to supply contactless biometric payment cards with confidence"
Nå, ca 10 emisjoner og et spirallån senere sier de fortsatt det samme. Den gang var det MC + CUP og Kina, siden den gang har India gått forbi Kina i befolkning så nå er det MC + Visa og India
Cartr
I dag kl 08:56 269

Spesiell design på kortet hun brukte. Det var ikke Mastercard som jeg trodde.

Er dette under Mastercardet med IDEX teknologi, eller har jeg tatt helt feil?

A next-generation solution to provide security using biometrics. https://www.mastercard.us/en-us/business/overview/safety-and-security/authentication-services/biometrics/biometrics-card.html
Redigert i dag kl 09:02 Du må logge inn for å svare
bishop
I dag kl 09:40 228

Det var kort fra VISA
Cartr
I dag kl 09:52 206

Hvordan vet du det? VISA sertifiseringen kom på Mandag så hvem står bak kortproduksjonen? Kortet ser helt mørkegrått ut. Der går nesten ikke an å se noe skrift eller logo. Svak gullskrift.
Redigert i dag kl 09:55 Du må logge inn for å svare
tuja
I dag kl 10:18 174

Totalt banalt å komme med en slik påstand. Dette har du ingen kontroll på. Og du lever fortsatt i fortiden. Mye har hendt på 4 år iht avtaler, og i tillegg ett ferdig produkt (Idex Pay), der Idex er i hele verdikjeden, ikke bare sensordelen. Prosjektering blir byttet ut med kommersialisering. Så at de kan få på plass andre kortsiktige lånemuligheter, ser jeg på som en god mulighet, da selskapet kutter kostnader og guider inntekter og break even innen H1 2025. Og markedet vil eksplodere de nærmeste åra, iht mange artikler om biometriske kort. At noen holder fast på fortiden, er ikke det samme som at andre gjør det.
ibyx
I dag kl 10:25 158

Er det ikke litt rart at proffe aktører i markedet ikke ser det vanvittige potensialet i idex nå som de har et ferdig produkt (Idex Pay) og rett og slett legger inn et "tilstrekkelig" bud?
Hvorfor vente til etter "mass deployment"?
Det gir ingen mening...
I lys av "prospektene" er jo Idex nå eventyrbillig?
Cartr
I dag kl 11:10 111

Ja er det ikke rart at ikke "proffene" ser dette ufattelige investeringspotensialet som merkelig nok ligger på all time low eller deromkring. Eller er det noen som ser og forstår noe ikke vi småaksjonærer ser? Selv ser jeg på meg selv som en hobbyinvestor og ganske amatør og har mange spørsmål det aldri er svar på. Pluss at ledelsen hele tiden bommer på sine utsagn og "løfter". IDEX var så godt som fullfinansiert ut 2024, men vi får minst tre emisjoner, og det skulle skje en drøss av ting på slutten av 2023 og i første kvartal, også salg, men meldingene og inntekter uteble, og kursen stupte fra aksjespleiskurs på 2,50 i januar hvor alt så lovende ut, men falt og falt til 60 øre... er det ikke rart? Det er jo ikke slik at IDEX er usynlig... En kurs stiger ofte på forventninger og ikke nåværende inntekter, men...
Redigert i dag kl 11:20 Du må logge inn for å svare
Cartr
I dag kl 12:04 64

Jeg mener at det allerede i 2011 ble annonsert IDEX med mobile betalingsløsninger, men finner ikke akkurat den artikkelen, men det finnes andre.

Første "norske" fingeravtrykks-mobil kommer neste år – Tek.no 20. august 2013
https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/rAGK5w/foerste-norske-fingeravtrykks-mobil-kommer-neste-aar

Idex får mobil-partner - (DN 10.05.13) Norsk it-mygg inngår partnerskap med globalt mobilselskap. https://www.dn.no/idex-far-mobil-partner/1-1-1938340

Som vanlig vage meldinger som bare skaper spekulasjoner og bevegelse i kurs

Norske sensorer for fingeravtrykk er klare for mobilen - Markedet for fingeravtrykkautentisering på mobiler gløder.
(TU 25. feb. 2014) Norske Idex har drevet med fingeravtrykkavlesning i svært mange år. Det har vært en lang vei, men nå opplever de en eksplosjon av interesse. https://www.tu.no/artikler/norske-sensorer-for-fingeravtrykk-er-klare-for-mobilen/228206

(Computerworld 01. desember 2016) Idex-teknologi til taiwansk mobilprodusent - Mobil-flaggskip markerer starten på en serie lanseringer med Idex’ fingeravtrykkssensor. https://www.cw.no/biometri-fingeravtrykk-kontrakter-og-avtaler/idex-teknologi-til-taiwansk-mobilprodusent/445650

IDEX viser fingeravtrykksensorer for mobil og kort på MWC 2016
Oslo, 17. februar 2016 https://www.idexbiometrics.com/wp-content/uploads/2017/02/IDEX-at-MWC-office-translation.pdf

(Finansavisen 3. okt. 2016) IDEX vinner kinesisk kontrakt - Kinesisk mobilkunde har valgt Cardinal-sensoren til IDEX for integrering inn i en ny mobiltelefon. https://www.finansavisen.no/nyheter/boers-finans/2016/10/idex-vinner-kinesisk-kontrakt

Og en masse andre kontrakter i årene etter, men ingen ting skjer. Vi ser det samme i dag. Stadig nye kontrakter og meldinger om utrulling, men ingen inntekter.

Likevel ser jeg et helt annet IDEX i dag og denne VISA og Mastercard sertifiseringen må jo bety et nytt produkt? Jeg har fortsatt troa, men vi er svært få som har det, ser det ut til. Som Pensjonisten skrev for kort tid siden så ville IDEX vært kjøpt opp på disse nivåer om de hadde et godt produkt. Jeg vet ikke hva jeg skal tro.

Jeg håper og tror at de snakker sant når de sier at de venter økte inntekter i andre halvår og at en EMI/Lån og noen positive meldinger vil sette fart på kursen. Spesielt India meldingen og i 2025. Husk at IDEX skuta har seilt på Oslo børs i 28 år og med Opstad og Robert Keith hele veien. Det samme med Thin Film som ble Ensurge Micropower. Opstad har vært styreleder i begge, men ble nylig byttet ut i Ensu. Robert Keith har vært med begge hele veien så vidt jeg vet. IDEX er et sjansespill jeg aldri vil satse for mye penger i, men jeg ligger langt i minus, noe jeg aldri ville trodd i januar, men selv om IDEX gikk konk er det ikke verdens undergang...

Jeg lærte tidlig børsens to gyldne regler

1. Sats aldri mer enn du har råd til å tape
2. Spre innsatsen på flere selskap
Redigert i dag kl 12:17 Du må logge inn for å svare