BOUVET mot 100 - 120 kroner

oryx
BOUV I dag kl 15:47 477

BOUVET FORTSETTER DEN GODE UTVIKLINGEN
Oslo, 27. august 2024: Bouvet hadde i andre kvartal 2024 driftsinntekter på 1 001,2 millioner kroner sammenlignet med 833,0 millioner i andre kvartal i fjor. Driftsresultatet (EBIT) i perioden ble 135,6 millioner kroner sammenlignet med 89,0 millioner tilsvarende periode i fjor.

For første halvår rapporterer Bouvet driftsinntekter på 2 016,9 millioner kroner sammenlignet med 1 778,1 millioner kroner tilsvarende periode i fjor. Driftsresultatet for årets seks første måneder ble 270,5 millioner kroner sammenlignet med 220,7 millioner kroner i samme periode 2023.

«Når vi nå avslutter dette kvartalet er det med betydelig stolthet for verdiene som er skapt og resultatene som er realisert. Bak disse resultatene står mer enn 2000 Bouvetere som hver dag jobber for å skape verdi sammen med og for våre kunder, som hver dag bidrar til å virkeliggjøre en kultur hvor folk deler og løfter hverandre frem og opp.» sier Per Gunnar Tronsli, administrerende direktør i Bouvet ASA.

Bouvet hadde i andre kvartal i år driftskostnader inklusive avskrivninger på 865,7 millioner kroner sammenlignet med 744,0 millioner kroner i andre kvartal 2023.

EBIT-marginen i andre kvartal endte på 13,5 prosent sammenlignet med 10,7 prosent i andre kvartal 2023.
Resultat etter skatt ble 104,0 millioner kroner i andre kvartal sammenlignet med 69,4 millioner kroner i samme periode 2023. Utvannet resultat per aksje for kvartalet ble 1,00 kroner sammenlignet med 0,66 kroner i andre kvartal 2023.

https://newsweb.oslobors.no/message/626278

Særlig følgende uttalelse i presentasjonen vedr AI bør man merke seg. Her kan komme eksplosiv vekst for BOUVET fremover:

"Bouvet has observed growing willingness to invest in generative AI across all sectors. The spread of the technology is also creating challenges related to security and the maintenance of high quality standards. Bouvet is helping a number of clients to generate value by leveraging AI and promoting skills development."

Bouvet leverte en råsterk rapport! Snittet for kursmål fra meglerhusene er foreløpig på 80 kroner. Dette kommer til å bli kraftig oppjustert fremover, og aksjen kan etterhvert få en solid magnet mot 100 kroner.

https://www.bouvet.no/
Redigert i dag kl 20:36 Du må logge inn for å svare
mofs
I dag kl 19:01 224

Er helt enig med deg, men litt dårlig gjort å starte ny tråd når jeg har holdt BOUV tråden i live gjennom snart 2 tunge år.
oryx
I dag kl 20:31 90

Hei mofs! Det var ikke meningen å lage en konkurrerende tråd, men kanskje heller det kan bli en supplerende tråd. Det er ikke lenge siden jeg ble aksjonær, så har du vært aksjonær i flere år kjenner nok bedre til selskapet enn meg. Jeg har ofte fokus på kurspotensiale, kjøpssignaler og kursmål.

Tror det erfaringsmessig bare er positivt med litt mere liv på ulike tråder om et selskap. Blir jo litt mere fokus, og jeg skal gjøre mitt beste for å bidra til gode og opplysende utvekslinger av info 😊👍🏼

Edit: Ser nå at de andre trådene er lagt til med tickeren BOUVET, mens den korrekte tickeren for Bouvet er BOUV. Derfor ikke sikkert at alle har funnet tråden. Laget tråder med begge tickerne.
Redigert i dag kl 20:34 Du må logge inn for å svare
mofs
I dag kl 21:01 41

Helt greit det. Er ikke sur. Du har gode observasjoner og ja jeg har eid BOUV siden 2014.