Argeo rapporterer betydelig vekst i andre kvartal!
Torsdag legger Argeo frem tall for andre kvartal, med betydelig vekst på både topplinje og driftsresultat. Nå nærmer selskapet seg nesten 100 ansatte og administrerende direktør Trond Crantz forventer fortsatt og sterkere vekst i tredje kvartal.
Asker, 29. august 2024: Argeo er et tjenesteselskap i offshorenæringen som har som oppgave å transformere survey- og inspeksjonsindustrien ved å bruke autonome overflate- og undervannsrobotikkløsninger. Andre kvartal beviser at forretningsmodellen fungerer og kundene er villige til å betale godt for produktene som leveres.
Andrekvartalsresultatene bekrefter evnen til å levere i tråd med målsettinger og tidligere prognoser. Vi ti-dobler omsetning og tripler EBITDA mot samme kvartal i 2023, sier Trond Figenschou Crantz, administrerende direktør i Argeo og fortsetter.
– Vi er stolte av å være godt i rute på nøkkelprosjektene våre og samtidig opprettholde høy kvalitet i alt vi gjør. I tillegg til den finansielle veksten, så styrker vi også organisasjonen og bygger et solid selskap med ledende kompetanse. Det er ekstra tilfredsstillende at vi evner dette samtidig som vi leverer svært solide prosjektmarginer, fortsetter Figenschou Crantz.
Gjennom kvartalet har Argeo Venture igangsatt oppdrag med TotalEnergies verdt USD 39 millioner, samtidig som det ble inngått en betydelig kontrakt med Woodside Energy som har oppstart i tredje kvartal. Argeo ble i tillegg tildelt kontrakt for RWE Canopys offshore vind-prosjekt i juni, noe som sikrer nær maksimering av flåteutnyttelse inn i tredje kvartal. Med sterk vekst i alle tre vertikaler (O&G, Marine Mineraler og Fornybar) beviser vi nå at strategien vår er robust og produktene våre etterspurt blant markedets ledende kunder.
I løpet av kvartalet har Argeo også fått tildelt et viktig patent for det elektromagnetiske systemet, “Argeo Listen,” som styrker selskapets teknologiske posisjon i de viktigste markedene; olje og gass, fornybar energi, marine mineraler og offshore-installasjoner.
Nøkkeltall for andre kvartal 2024: (tall i USD 1.000)
• Omsetning: USD 15 664, opp fra USD 1 379, en økning på 1037 % sammenlignet med fjoråret.
• EBITDA: USD 4 217, opp fra USD -1 574, en økning på 368 % sammenlignet med fjoråret.
• EBIT: USD 1 638, opp fra USD -2 708, en økning på 160 % sammenlignet med fjoråret.
• Nettoresultat/-tap: USD -911, opp fra USD -2 658, en økning på 66 % sammenlignet med fjoråret.
• Ordrereserve: USD 45 millioner
Asker, 29. august 2024: Argeo er et tjenesteselskap i offshorenæringen som har som oppgave å transformere survey- og inspeksjonsindustrien ved å bruke autonome overflate- og undervannsrobotikkløsninger. Andre kvartal beviser at forretningsmodellen fungerer og kundene er villige til å betale godt for produktene som leveres.
Andrekvartalsresultatene bekrefter evnen til å levere i tråd med målsettinger og tidligere prognoser. Vi ti-dobler omsetning og tripler EBITDA mot samme kvartal i 2023, sier Trond Figenschou Crantz, administrerende direktør i Argeo og fortsetter.
– Vi er stolte av å være godt i rute på nøkkelprosjektene våre og samtidig opprettholde høy kvalitet i alt vi gjør. I tillegg til den finansielle veksten, så styrker vi også organisasjonen og bygger et solid selskap med ledende kompetanse. Det er ekstra tilfredsstillende at vi evner dette samtidig som vi leverer svært solide prosjektmarginer, fortsetter Figenschou Crantz.
Gjennom kvartalet har Argeo Venture igangsatt oppdrag med TotalEnergies verdt USD 39 millioner, samtidig som det ble inngått en betydelig kontrakt med Woodside Energy som har oppstart i tredje kvartal. Argeo ble i tillegg tildelt kontrakt for RWE Canopys offshore vind-prosjekt i juni, noe som sikrer nær maksimering av flåteutnyttelse inn i tredje kvartal. Med sterk vekst i alle tre vertikaler (O&G, Marine Mineraler og Fornybar) beviser vi nå at strategien vår er robust og produktene våre etterspurt blant markedets ledende kunder.
I løpet av kvartalet har Argeo også fått tildelt et viktig patent for det elektromagnetiske systemet, “Argeo Listen,” som styrker selskapets teknologiske posisjon i de viktigste markedene; olje og gass, fornybar energi, marine mineraler og offshore-installasjoner.
Nøkkeltall for andre kvartal 2024: (tall i USD 1.000)
• Omsetning: USD 15 664, opp fra USD 1 379, en økning på 1037 % sammenlignet med fjoråret.
• EBITDA: USD 4 217, opp fra USD -1 574, en økning på 368 % sammenlignet med fjoråret.
• EBIT: USD 1 638, opp fra USD -2 708, en økning på 160 % sammenlignet med fjoråret.
• Nettoresultat/-tap: USD -911, opp fra USD -2 658, en økning på 66 % sammenlignet med fjoråret.
• Ordrereserve: USD 45 millioner
TWLawson
07.11.2024 kl 19:06
2929
Man kan regne seg til en omtrentlig verdi om det opplyses ratenivå og lengde på oppdrag. Dette har man kunnet gjøre for eksempel i
pgs. Om man samtidig har en formening om marginer er det enda bedre. De behøver ikke oppgi selve kontrakts summen, og kanskje vet de heller ikke dette selv med tanke på MC modellen.
pgs. Om man samtidig har en formening om marginer er det enda bedre. De behøver ikke oppgi selve kontrakts summen, og kanskje vet de heller ikke dette selv med tanke på MC modellen.
unikum
07.11.2024 kl 20:05
2840
Enig MC modellen vil alltid minst ligge 3-6 mnd i etterkant. Dette kan slå litt negativt nå først i Q4 litt avhengig om de får avsluttet oppdrag i kvartalet. Uansett så er vi nok enig. så er vi vel mest oppgitt over åsen kursen har utviklet seg det siste året etter inn treding av short. Dette vil nok endres i mnd fremover.
Grøntgress
07.11.2024 kl 20:32
2783
Shorten vil nok komme med ett nytt lite angrep ettersom kursen steg såpass .
profitten1
07.11.2024 kl 21:15
2745
En dag må GSA innse at det ikke funker lenger. De hadde mye mer makt over kursen når aksjen omsatte for bare 50k aksjer dagen, med omsetning 150-300k så må det mer krefter til for å holde den nede. Har mer tro på at de dekker istedenfor å øke.
Redigert 07.11.2024 kl 21:23
Du må logge inn for å svare
unikum
07.11.2024 kl 22:55
2602
Fint at du kan /har lest deg opp om short og åsen de tenker. Dette burde du kanskje ha tatt med deg inn til Tgs fra ditt snitt nivå på 140-150 om du ikke har tatt ett grise tap.
thief
08.11.2024 kl 09:18
2271
Hva tenker man her,kikket litt på denne.Mcap er jo rimelig lav i forhold til hva fremtidige inntekter kan bli,mtp den nye kontrakten blant annet.Noen som har formeninger om hvordan q3 blir?
Rassen
08.11.2024 kl 09:27
2239
Silver20555 skrev Det ser ut som at det kan komme et nytt løft i dag.
Hva mener du? Hvorfor ser det sånn ut????
unikum
08.11.2024 kl 09:33
2262
Anbefaler deg å lese hovedoverskriften der du har postet ditt innlegg!
Leotwin
08.11.2024 kl 09:34
2266
Q3 blir veldig bra. Høy aktivitet på 3 spreads. Inntekter fra salg av to searaptors mv. Det som har holdt igjen kursen er emm dårlig kontraktsvisabilitet for 2025. Det endret seg drastisk med Surinam-avtalen. Tror også det kommer mer…
Ps; tror EBITDA-marginen blir over 30% i q3.
Ps; tror EBITDA-marginen blir over 30% i q3.
Redigert 08.11.2024 kl 10:11
unikum
08.11.2024 kl 09:57
2184
Ellers så er det noen/noe som til stadig har 5000 aksjer for mye i sin portefølje som må ut. Tror de samme vil også kjøpe 5000 aksjer bare litt lavere. Ja ja det går seg nok til. Fredager er vel ikke de beste dagene men sjelden man klarer å bruke flere hundre tusen igjennom en helg. Vi hviler i helgene mens Argeo styrer på og kanskje det skrives en kontrakt til også. Hvem vet..
thief
08.11.2024 kl 10:13
2147
Argeo har jo inngått en markert making avtale.Så det er denne aktøren som ligger med ordre på begge sider.De skal liksom få opp aktiviteten, men fungerer sjelden.En slik avtale er bortkastet.
moneymachine
08.11.2024 kl 11:19
2075
Krampetrekninger dette. Ikke bit på. Skvisen kommer!!
Redigert 08.11.2024 kl 11:20
unikum
08.11.2024 kl 11:21
2139
Tja om det skal føre til økt likvid så virker det foreløpig motsatt. Tror vi venter til 21,11 så får vi se om talla måtte hjelpe denne gangen. Fra meg så får markedet 0 aksjer. Tror jeg heller handler litt igjen.
Peppa
08.11.2024 kl 11:22
2131
Hva er det som er så forpult vanskelig med å beholde aksjene til enkelte? Er dere ikke int i å knuse forb…. short?
De må sitte å gni seg i hendene over AMATØRENE i dette papiret!
De må sitte å gni seg i hendene over AMATØRENE i dette papiret!
thief
08.11.2024 kl 11:41
2121
Vurderer kjøp her nå.Burde jo stige mot q3-presentasjonen,da tallene blir meget bra mtp aktiviteten.Og at de landet denne lange kontrakten.Kommer kanskje litt mer info rundt den.Kan være et meget godt kjøp her nede nå da!
Peppa
08.11.2024 kl 11:49
2189
Grøntgress skrev TGS er ett sikrere valg innen denne sektoren nå.
Det er dine ord,men det er totalt feil!!!!
unikum
08.11.2024 kl 11:53
2220
Grøntgress skrev TGS er ett sikrere valg innen denne sektoren nå.
Dine råd sier jeg takk og farvel til. Jeg kom meg ut av Pgs/Tgs med god fortjeneste til slutt mens du sitter med armer og bein surret fast til ei livbøye.
Sitter nå i god pluss med ca 50 % av porteføljen etter handel rundt 10-11 kr. Hadde jeg sittet i Tgs så hadde det hvert natta.
Synd ikke Tgs fikk våres kontrakt kanskje men den er vel forliten kun på 8 år og X antall milliarder.
Vi setter ett bet på 6 mnd i forhold til avkasting Argeo visa Tgs ?
Sitter nå i god pluss med ca 50 % av porteføljen etter handel rundt 10-11 kr. Hadde jeg sittet i Tgs så hadde det hvert natta.
Synd ikke Tgs fikk våres kontrakt kanskje men den er vel forliten kun på 8 år og X antall milliarder.
Vi setter ett bet på 6 mnd i forhold til avkasting Argeo visa Tgs ?
adralamach
08.11.2024 kl 11:54
2221
Små tilbakefall må vi regne med.
Husk at det er lovet nytt kursmål før Q3 og Trond har hintet at kvartalet blir veldig bra!
Husk at det er lovet nytt kursmål før Q3 og Trond har hintet at kvartalet blir veldig bra!
unikum
08.11.2024 kl 12:12
2176
Vi har sett at det prøves hele veien. Har man evnen til å holde seg rolig, tåle se litt minus så ordner det seg. Når short er inne så går det som regel litt lenger tid. Hva de vil foreta seg innen året er ikke godt å si men noen handel har de ikke gjort ennå. Shorten startet på ny kurs rundt 20 kr så marginer har de nok ennå men kursen vil gå fort opp når vi skjønner inndekningen starter. Synlig/skjult ca 1 mill aksjer tror jeg Til info under siste emisjonen igjen så da veit vi at det som selges, selges med tap på ett stadie.
thief
08.11.2024 kl 12:20
2138
Med et meget bra q3 resultat i vente og mer jobb utover i 2025 med den nye kontrakten, så burde det vel komme en liten reprising.De har vel allerede fått 6-7mnd jobb,som starter nå fra den nye kontrakten!Veldig bra det fylles opp.Kanskje det er nå det snur for Argeo,kursmessig!
Kontur
08.11.2024 kl 12:42
2090
Både Argeo og TGS vil sannsynligvis være gode selskaper å satse på nå. Se fremover ikke bakover. Mye som faller på plass i mnd som kommer. Markedet ser svært lovende ut og det er jo det som betyr noe i det lange løp.
TGS tjener stadig mer penger. Det meste av det grønne faller i grus. Investorene vil tjene penger. Naturlig nok
TGS tjener stadig mer penger. Det meste av det grønne faller i grus. Investorene vil tjene penger. Naturlig nok
PerUlv Den ene
08.11.2024 kl 12:58
2043
Tja....
Jeg sier som "Ole Bumm", Ja takk begge deler.
Avtalen det her er snakk om er ikke enestående i den forstand at man kan vente seg flere tilsvarende avtaler rundt i verden. Og når de kommer vil nok både Argeo, Sherwater og TGS bli tilgodesett. Det handler om fremtidig energisikkerhet og å sikre seg nødvendig kapasitet. I så måte var Republikken Surinam med den regulerende myndighet og det statlige oljeselskap Stats olje ganske smarte.
Vi har allerede sett den gryende tendensen til slike avtaler hvor TGS har inngått noe i likheten med bl.a Shell mf. Langsiktige avtaler med ulike lands myndigheter å statseide oljeselskap vil sannsynlig komme som "Perler på en snor". Husk at det fortsatt er kapasitet men denne blir mer og mer begrenset i årene fremover. Dette vet selskapene og myndighetene.
Jeg sier som "Ole Bumm", Ja takk begge deler.
Avtalen det her er snakk om er ikke enestående i den forstand at man kan vente seg flere tilsvarende avtaler rundt i verden. Og når de kommer vil nok både Argeo, Sherwater og TGS bli tilgodesett. Det handler om fremtidig energisikkerhet og å sikre seg nødvendig kapasitet. I så måte var Republikken Surinam med den regulerende myndighet og det statlige oljeselskap Stats olje ganske smarte.
Vi har allerede sett den gryende tendensen til slike avtaler hvor TGS har inngått noe i likheten med bl.a Shell mf. Langsiktige avtaler med ulike lands myndigheter å statseide oljeselskap vil sannsynlig komme som "Perler på en snor". Husk at det fortsatt er kapasitet men denne blir mer og mer begrenset i årene fremover. Dette vet selskapene og myndighetene.
Leotwin
08.11.2024 kl 13:13
2033
Ja, to gode aksjer. Men av de to har Argeo både høyere potensiale og høyere risiko.
unikum
08.11.2024 kl 14:43
2165
Ikke sikker på om Ole brum hadde sagt det denne gangen. Ser mange av dere har blitt med hele veien ned, selv er jeg fornøyd at jeg kom meg ut etter svært mørkerøde tall som endte i god pluss i løpet av en uke. Når det er sagt så er jeg veldig enig om livets rett for alle 3 selskapene. Argeo er foreløpig en mygg å regne, men flere slike avtaler vil vekke god oppmerksomhet, godt samarbeid med Shearwater så ligger verden fortsatt foran deres føtter. De må bevise fruktbarhet, det er jeg helt overbevist at de vil gjøre i de nærmeste årene. Så for vi se hvor mange slike avtaler med stater/selskaper hver en får til. Det vi veit at det mega selskaper som holder til utenfor kysten av Surinam, med verktøyet til Argeo kan funnene/registreringer bli enorme verdifullt for operatører. Vi får se, inntil shorten er til stede i Tgs og alle slutthandler fortsetter slik det gjør så holder jeg meg unna. Men lykke til vil Ole Brum sagt.
PerUlv Den ene
08.11.2024 kl 14:59
2134
Hehe...
Tenker helt klart "Ole Brumm". Verden er ikke svart hvitt og mellom ligger grått...
Nå har det seg slik at noen av oss handler i CFD markedet. Her er ikke ARGEO tilgjengelig.
For TGS sin del kreves 20% margin opp till 9 400 enheter. Og deretter 40% fra 9400 til 18 900. Og de som er med på "Ulve-sia" blir daglig oppdatert på korte matematiske targets. Mao. blir TGS også tradet på deler av porteføljen På denne måten blir det "ganske mye" laken i foret. Stort for er derfor påkrevet, hehe
En annen stor fordel er beskatningen på CFD gevinst som er på 22%.
PS. Nå er ikke denne form for trading egnet for "Hvermansen" Tar derfor med denne.
CFD er er komplekse finansielle instrumenter og investeringer i disse innebærer høy risiko for å tape penger raskt, grunnet gearing.72% av ikke-profesjonelle kunder taper penger når de handler i slike produkter med denne tilbyderen. Du bør vurdere om du forstår hvordan CFD`er fungerer og om du har råd til å ta den høye risikoen for å tape pengene dine. (CMC)
Tenker helt klart "Ole Brumm". Verden er ikke svart hvitt og mellom ligger grått...
Nå har det seg slik at noen av oss handler i CFD markedet. Her er ikke ARGEO tilgjengelig.
For TGS sin del kreves 20% margin opp till 9 400 enheter. Og deretter 40% fra 9400 til 18 900. Og de som er med på "Ulve-sia" blir daglig oppdatert på korte matematiske targets. Mao. blir TGS også tradet på deler av porteføljen På denne måten blir det "ganske mye" laken i foret. Stort for er derfor påkrevet, hehe
En annen stor fordel er beskatningen på CFD gevinst som er på 22%.
PS. Nå er ikke denne form for trading egnet for "Hvermansen" Tar derfor med denne.
CFD er er komplekse finansielle instrumenter og investeringer i disse innebærer høy risiko for å tape penger raskt, grunnet gearing.72% av ikke-profesjonelle kunder taper penger når de handler i slike produkter med denne tilbyderen. Du bør vurdere om du forstår hvordan CFD`er fungerer og om du har råd til å ta den høye risikoen for å tape pengene dine. (CMC)
Redigert 08.11.2024 kl 15:00
unikum
08.11.2024 kl 15:55
2164
Ole Brumm får ofte hjelp av sine kamerater så da kan det gå godt til tider. Men handle derivater er nok ikke for hver manns nei, så må jeg jo si at hvis man også klarer å gå mot strømmen (72) dog profesjonell som noen må regne seg som, så er det godt gjort å tjene bra med penger på dette. Ja skyhøy risiko, dette har jeg sluttet med for mange år siden. Er nok risiko i dette vi sitter i...
Dårlig omsetning idag , nedadgående kurs så da utnyttes alle muligheter og da regner jeg med at de fleste aksjene er allerede solgt ..
Dårlig omsetning idag , nedadgående kurs så da utnyttes alle muligheter og da regner jeg med at de fleste aksjene er allerede solgt ..
Redigert 08.11.2024 kl 15:57
Sydney
08.11.2024 kl 16:10
2171
Mye omtalt intervju med crantz fra oktober i fjor ift avtalen med shearwater.
https://youtu.be/Ul9w7Xvyl-Q?si=3g0XWWLNYO37hrq5
Vi skal bli ett seismikk selskap og det er viktig sier han bl.a.
Det er vi nå og argeo kan bli enormt stort.
https://youtu.be/Ul9w7Xvyl-Q?si=3g0XWWLNYO37hrq5
Vi skal bli ett seismikk selskap og det er viktig sier han bl.a.
Det er vi nå og argeo kan bli enormt stort.
profitten1
08.11.2024 kl 16:33
2199
GSA dekket inn 10,2k aksjer igår. Første gang de har redusert short posisjonen sin siden de startet å shorte Argeo. Har tro på at de dekker seg helt inn iløpet av neste uke
Redigert 08.11.2024 kl 16:34
TWLawson
08.11.2024 kl 16:44
2173
Shorten dekkes nok inn uten at kursen behøver gå noe særlig, se bare på Tgs og hva som ble dekket inn der.. Å kursen?
profitten1
08.11.2024 kl 16:44
2183
Silver20555 skrev Det er godt nytt, får legge press på shorten i morgen.
Imorgen? mener vel mandag. God helg!
profitten1
08.11.2024 kl 16:47
2201
Ikke helt sammenlignbart med TGS, der er det to forskjellige aktører som shorter, og de dekker inn og øker hele tiden. GSA har vært aktiv på å øke shorten helt siden mai uten å redusert.
unikum
08.11.2024 kl 16:55
2199
Meg bekjent så er det ikke utestedet noen obligasjoner eller opsjoner i Argeo mot lån etc slik det var vel i Tgs/pgs . Så på hvilken måte de vil få tak i aksjer utenom vanlig kjøp håper jeg du/noen andre kan forklare oss?
Vi små investorer har kjøpt de 400 000 aksjene som ligger skjevt så det gjelder å ikke gi de bort. Inndekningen har de nok en plan på og sikkert det så vi fra morgenen i dag der kurs blir kjørt ned i håp at vi slipper opp litt. For mitt vedkommende så er det ikke aktuelt.
Vi små investorer har kjøpt de 400 000 aksjene som ligger skjevt så det gjelder å ikke gi de bort. Inndekningen har de nok en plan på og sikkert det så vi fra morgenen i dag der kurs blir kjørt ned i håp at vi slipper opp litt. For mitt vedkommende så er det ikke aktuelt.
Redigert 08.11.2024 kl 17:15
profitten1
08.11.2024 kl 17:03
2409
Du kan umulig ha aksjer i Argeo med slike holdninger. Du tok tipset noen ga deg når aksjen var på 10…
Redigert 08.11.2024 kl 17:04