Argeo rapporterer betydelig vekst i andre kvartal!
Torsdag legger Argeo frem tall for andre kvartal, med betydelig vekst på både topplinje og driftsresultat. Nå nærmer selskapet seg nesten 100 ansatte og administrerende direktør Trond Crantz forventer fortsatt og sterkere vekst i tredje kvartal.
Asker, 29. august 2024: Argeo er et tjenesteselskap i offshorenæringen som har som oppgave å transformere survey- og inspeksjonsindustrien ved å bruke autonome overflate- og undervannsrobotikkløsninger. Andre kvartal beviser at forretningsmodellen fungerer og kundene er villige til å betale godt for produktene som leveres.
Andrekvartalsresultatene bekrefter evnen til å levere i tråd med målsettinger og tidligere prognoser. Vi ti-dobler omsetning og tripler EBITDA mot samme kvartal i 2023, sier Trond Figenschou Crantz, administrerende direktør i Argeo og fortsetter.
– Vi er stolte av å være godt i rute på nøkkelprosjektene våre og samtidig opprettholde høy kvalitet i alt vi gjør. I tillegg til den finansielle veksten, så styrker vi også organisasjonen og bygger et solid selskap med ledende kompetanse. Det er ekstra tilfredsstillende at vi evner dette samtidig som vi leverer svært solide prosjektmarginer, fortsetter Figenschou Crantz.
Gjennom kvartalet har Argeo Venture igangsatt oppdrag med TotalEnergies verdt USD 39 millioner, samtidig som det ble inngått en betydelig kontrakt med Woodside Energy som har oppstart i tredje kvartal. Argeo ble i tillegg tildelt kontrakt for RWE Canopys offshore vind-prosjekt i juni, noe som sikrer nær maksimering av flåteutnyttelse inn i tredje kvartal. Med sterk vekst i alle tre vertikaler (O&G, Marine Mineraler og Fornybar) beviser vi nå at strategien vår er robust og produktene våre etterspurt blant markedets ledende kunder.
I løpet av kvartalet har Argeo også fått tildelt et viktig patent for det elektromagnetiske systemet, “Argeo Listen,” som styrker selskapets teknologiske posisjon i de viktigste markedene; olje og gass, fornybar energi, marine mineraler og offshore-installasjoner.
Nøkkeltall for andre kvartal 2024: (tall i USD 1.000)
• Omsetning: USD 15 664, opp fra USD 1 379, en økning på 1037 % sammenlignet med fjoråret.
• EBITDA: USD 4 217, opp fra USD -1 574, en økning på 368 % sammenlignet med fjoråret.
• EBIT: USD 1 638, opp fra USD -2 708, en økning på 160 % sammenlignet med fjoråret.
• Nettoresultat/-tap: USD -911, opp fra USD -2 658, en økning på 66 % sammenlignet med fjoråret.
• Ordrereserve: USD 45 millioner
Asker, 29. august 2024: Argeo er et tjenesteselskap i offshorenæringen som har som oppgave å transformere survey- og inspeksjonsindustrien ved å bruke autonome overflate- og undervannsrobotikkløsninger. Andre kvartal beviser at forretningsmodellen fungerer og kundene er villige til å betale godt for produktene som leveres.
Andrekvartalsresultatene bekrefter evnen til å levere i tråd med målsettinger og tidligere prognoser. Vi ti-dobler omsetning og tripler EBITDA mot samme kvartal i 2023, sier Trond Figenschou Crantz, administrerende direktør i Argeo og fortsetter.
– Vi er stolte av å være godt i rute på nøkkelprosjektene våre og samtidig opprettholde høy kvalitet i alt vi gjør. I tillegg til den finansielle veksten, så styrker vi også organisasjonen og bygger et solid selskap med ledende kompetanse. Det er ekstra tilfredsstillende at vi evner dette samtidig som vi leverer svært solide prosjektmarginer, fortsetter Figenschou Crantz.
Gjennom kvartalet har Argeo Venture igangsatt oppdrag med TotalEnergies verdt USD 39 millioner, samtidig som det ble inngått en betydelig kontrakt med Woodside Energy som har oppstart i tredje kvartal. Argeo ble i tillegg tildelt kontrakt for RWE Canopys offshore vind-prosjekt i juni, noe som sikrer nær maksimering av flåteutnyttelse inn i tredje kvartal. Med sterk vekst i alle tre vertikaler (O&G, Marine Mineraler og Fornybar) beviser vi nå at strategien vår er robust og produktene våre etterspurt blant markedets ledende kunder.
I løpet av kvartalet har Argeo også fått tildelt et viktig patent for det elektromagnetiske systemet, “Argeo Listen,” som styrker selskapets teknologiske posisjon i de viktigste markedene; olje og gass, fornybar energi, marine mineraler og offshore-installasjoner.
Nøkkeltall for andre kvartal 2024: (tall i USD 1.000)
• Omsetning: USD 15 664, opp fra USD 1 379, en økning på 1037 % sammenlignet med fjoråret.
• EBITDA: USD 4 217, opp fra USD -1 574, en økning på 368 % sammenlignet med fjoråret.
• EBIT: USD 1 638, opp fra USD -2 708, en økning på 160 % sammenlignet med fjoråret.
• Nettoresultat/-tap: USD -911, opp fra USD -2 658, en økning på 66 % sammenlignet med fjoråret.
• Ordrereserve: USD 45 millioner
thief
I går kl 12:25
1592
Satse på det 🙂Det som er morro med slike aksjer,hvor det går fort opp,når det kommer volum.
moneymachine
I går kl 13:07
1491
Aksjen var en periode blandt OSE’s mest omsatte, faktisk den 3. mest omsatte på det høyeste. Så ja…volum er mulig og latent.
unikum
I går kl 13:17
1462
Stemmer det, da kan man faktisk få kjøpt en god haug opp til 14,8 nå ser jeg og det langt unna gav til de fleste her inne tørr jeg å påstå.
thief
I går kl 13:30
1427
Er en liten pott på 14.8kr,så er det vel nesten "tomt" frem til 16.5kr.Selv om det sikkert kommer litt mer på salg, når den beveger seg oppover.Men blir torsdagen som man tror,med gode tall og hyggelig guiding,ser man jo fort at potensialet for en saftig oppgang, er til stede.
Når kursen nå nærmet seg potten på 14.8,så ble en god del av den flyttet🙂Så ligger vel bare der for å prøve og skremme! Edit 13.58
Når kursen nå nærmet seg potten på 14.8,så ble en god del av den flyttet🙂Så ligger vel bare der for å prøve og skremme! Edit 13.58
Redigert i går kl 13:59
Du må logge inn for å svare
unikum
I går kl 15:14
1238
Ere siste krampetrekninger for å prøve å så litt tvil ? Må si jeg er overrasket at folk velge å selge om det ikke er short som får påfyll? Dukker plutselig opp noen salg her så det kan være liten hjelpene hånd. Blir sånn uansett hva som blir presentert på torsdag må kunne forsvares denne verdien på selskapet.
Der var hele oppturen ifra går borte, kan jo selvfølgelig være noen nervøse sjeler her ute..
Der var hele oppturen ifra går borte, kan jo selvfølgelig være noen nervøse sjeler her ute..
moneymachine
I går kl 16:04
1144
Under normale omstendigheter ville kursen steget kraftig på forventninger, særlig nå nå man har fremtidig trygghet. Men aksjemarkedet, med OSE som en av de verre, er blitt en lekeplass for hvitsnipp’er og lignende.
thief
I dag kl 08:29
748
Siste dag før selskapet legger frem meget gode tall🙂Kan bli en skikkelig bra slutt på uka.Ser jo at det er lite volum som skal til for å løfte kursen betydelig.Litt mer info om den nye kontrakten hadde også vært hyggelig,regner med de er fornøyd med den.Gode tall og bra guiding kan fort sende aksjen til 18-20kr!
Atle Tisk
I dag kl 08:55
660
Spennende tider:) ingen tvil om det. Kommer nok gode tall i morgen, guiding og litt mer i formasjon om den store kontrakten på 8 år.
Trond sa for en god stund tilbake at de ikke hadde planer om flere emisjoner. De har gode langsiktige kontrakter nå, og de har flere andre muligheter å finansiere vekst fremover på.
Her er det greit å sitte på aksjer i årene fremover, for det blir mest sannsynlig ikke mer utvanning. Er vel ca 45 millioner aksjer i dag.
Tror nok vi skal et godt stykke opp i dag. En bittelitt korreksjon i går var på sin plass etter 45% opp siste mnd. Litt gevinstsikring kommer underveis.
Jeg har brukt en del tid på å sette meg inn i Argeo, og jeg blir bare mer og mer overbevist om at dette er et meget bra case.
Hold på aksjene nå folkens!
Kursen går mye når volumet tar seg opp ser vi. En liten gnist så er kursen over 20,-💥🚀
Atle
Trond sa for en god stund tilbake at de ikke hadde planer om flere emisjoner. De har gode langsiktige kontrakter nå, og de har flere andre muligheter å finansiere vekst fremover på.
Her er det greit å sitte på aksjer i årene fremover, for det blir mest sannsynlig ikke mer utvanning. Er vel ca 45 millioner aksjer i dag.
Tror nok vi skal et godt stykke opp i dag. En bittelitt korreksjon i går var på sin plass etter 45% opp siste mnd. Litt gevinstsikring kommer underveis.
Jeg har brukt en del tid på å sette meg inn i Argeo, og jeg blir bare mer og mer overbevist om at dette er et meget bra case.
Hold på aksjene nå folkens!
Kursen går mye når volumet tar seg opp ser vi. En liten gnist så er kursen over 20,-💥🚀
Atle
thief
I dag kl 10:36
467
Klatrer nok opp på 15tallet før børsslutt i dag,så får vi se h or mye den kan hoppe i morgen 🙂
Leotwin
I dag kl 10:50
407
Tipper mellom 25-40 % avhengig av hvor mye de tør si om Surinam-avtalen og planer for videre vekst.
unikum
I dag kl 11:03
348
Om så skjer så snakker vi alt i morgen om 20 tallet, heftig målsetting men det hadde jo vært vel fortjent til oss alle som har tatt sjansen, kjøpt alt vi har hatt mulighet til når kursen ble kjørt til de grader ned. Lander Q3 på omsetning over 200 mill nok så skjer nok noe heftig.
Atle Tisk
I dag kl 13:21
43
Er litt på offensiven her nå jeg!
Jeg tror dette er siste dag man kan handle Argeo under kr 15👊🚀
Les dere opp på selskapet, og bruk hjemmesiden. Den gjengen som leder dette selskapet har mye erfaring. De fleste fra PGS.
Kjøp og hold er mitt tips!
https://argeo.no/
Jeg tror dette er siste dag man kan handle Argeo under kr 15👊🚀
Les dere opp på selskapet, og bruk hjemmesiden. Den gjengen som leder dette selskapet har mye erfaring. De fleste fra PGS.
Kjøp og hold er mitt tips!
https://argeo.no/
Silver20555
I dag kl 13:22
34
Går jevnt og fint oppover. Ender nok over 15 i dag. Blir spennende med tall og guiding i morgen.