Argeo rapporterer betydelig vekst i andre kvartal!
Torsdag legger Argeo frem tall for andre kvartal, med betydelig vekst på både topplinje og driftsresultat. Nå nærmer selskapet seg nesten 100 ansatte og administrerende direktør Trond Crantz forventer fortsatt og sterkere vekst i tredje kvartal.
Asker, 29. august 2024: Argeo er et tjenesteselskap i offshorenæringen som har som oppgave å transformere survey- og inspeksjonsindustrien ved å bruke autonome overflate- og undervannsrobotikkløsninger. Andre kvartal beviser at forretningsmodellen fungerer og kundene er villige til å betale godt for produktene som leveres.
Andrekvartalsresultatene bekrefter evnen til å levere i tråd med målsettinger og tidligere prognoser. Vi ti-dobler omsetning og tripler EBITDA mot samme kvartal i 2023, sier Trond Figenschou Crantz, administrerende direktør i Argeo og fortsetter.
– Vi er stolte av å være godt i rute på nøkkelprosjektene våre og samtidig opprettholde høy kvalitet i alt vi gjør. I tillegg til den finansielle veksten, så styrker vi også organisasjonen og bygger et solid selskap med ledende kompetanse. Det er ekstra tilfredsstillende at vi evner dette samtidig som vi leverer svært solide prosjektmarginer, fortsetter Figenschou Crantz.
Gjennom kvartalet har Argeo Venture igangsatt oppdrag med TotalEnergies verdt USD 39 millioner, samtidig som det ble inngått en betydelig kontrakt med Woodside Energy som har oppstart i tredje kvartal. Argeo ble i tillegg tildelt kontrakt for RWE Canopys offshore vind-prosjekt i juni, noe som sikrer nær maksimering av flåteutnyttelse inn i tredje kvartal. Med sterk vekst i alle tre vertikaler (O&G, Marine Mineraler og Fornybar) beviser vi nå at strategien vår er robust og produktene våre etterspurt blant markedets ledende kunder.
I løpet av kvartalet har Argeo også fått tildelt et viktig patent for det elektromagnetiske systemet, “Argeo Listen,” som styrker selskapets teknologiske posisjon i de viktigste markedene; olje og gass, fornybar energi, marine mineraler og offshore-installasjoner.
Nøkkeltall for andre kvartal 2024: (tall i USD 1.000)
• Omsetning: USD 15 664, opp fra USD 1 379, en økning på 1037 % sammenlignet med fjoråret.
• EBITDA: USD 4 217, opp fra USD -1 574, en økning på 368 % sammenlignet med fjoråret.
• EBIT: USD 1 638, opp fra USD -2 708, en økning på 160 % sammenlignet med fjoråret.
• Nettoresultat/-tap: USD -911, opp fra USD -2 658, en økning på 66 % sammenlignet med fjoråret.
• Ordrereserve: USD 45 millioner
Asker, 29. august 2024: Argeo er et tjenesteselskap i offshorenæringen som har som oppgave å transformere survey- og inspeksjonsindustrien ved å bruke autonome overflate- og undervannsrobotikkløsninger. Andre kvartal beviser at forretningsmodellen fungerer og kundene er villige til å betale godt for produktene som leveres.
Andrekvartalsresultatene bekrefter evnen til å levere i tråd med målsettinger og tidligere prognoser. Vi ti-dobler omsetning og tripler EBITDA mot samme kvartal i 2023, sier Trond Figenschou Crantz, administrerende direktør i Argeo og fortsetter.
– Vi er stolte av å være godt i rute på nøkkelprosjektene våre og samtidig opprettholde høy kvalitet i alt vi gjør. I tillegg til den finansielle veksten, så styrker vi også organisasjonen og bygger et solid selskap med ledende kompetanse. Det er ekstra tilfredsstillende at vi evner dette samtidig som vi leverer svært solide prosjektmarginer, fortsetter Figenschou Crantz.
Gjennom kvartalet har Argeo Venture igangsatt oppdrag med TotalEnergies verdt USD 39 millioner, samtidig som det ble inngått en betydelig kontrakt med Woodside Energy som har oppstart i tredje kvartal. Argeo ble i tillegg tildelt kontrakt for RWE Canopys offshore vind-prosjekt i juni, noe som sikrer nær maksimering av flåteutnyttelse inn i tredje kvartal. Med sterk vekst i alle tre vertikaler (O&G, Marine Mineraler og Fornybar) beviser vi nå at strategien vår er robust og produktene våre etterspurt blant markedets ledende kunder.
I løpet av kvartalet har Argeo også fått tildelt et viktig patent for det elektromagnetiske systemet, “Argeo Listen,” som styrker selskapets teknologiske posisjon i de viktigste markedene; olje og gass, fornybar energi, marine mineraler og offshore-installasjoner.
Nøkkeltall for andre kvartal 2024: (tall i USD 1.000)
• Omsetning: USD 15 664, opp fra USD 1 379, en økning på 1037 % sammenlignet med fjoråret.
• EBITDA: USD 4 217, opp fra USD -1 574, en økning på 368 % sammenlignet med fjoråret.
• EBIT: USD 1 638, opp fra USD -2 708, en økning på 160 % sammenlignet med fjoråret.
• Nettoresultat/-tap: USD -911, opp fra USD -2 658, en økning på 66 % sammenlignet med fjoråret.
• Ordrereserve: USD 45 millioner
adralamach
09.12.2024 kl 13:58
3295
De fleste har mast om å laste aksjer siden vi begynte nedgangen fra 15kr. Har selv sittet ned hele nedtureren. Tenkte dette ville snu. Har vært alt fra morro dette. Det lukter mer og mer emisjon av dette. Hvorfor kjøper ingen på disse nivåene?! Markedet vet vanligvis mer enn oss. Står båtene uten jobb neste år og kapital hentes for å berge seg gjennom stilleperioden?
Jeg er rystet...og litt forbanna!
Jeg er rystet...og litt forbanna!
unikum
09.12.2024 kl 14:00
3299
Nå har jeg lagt inn 2 nye kjøp fra 8,2 og ned så får jo se om noen/noe selger. Tilbud siden er skralt men det dukker plutselig noen salg lavere og lavere..
Redigert 09.12.2024 kl 14:03
Du må logge inn for å svare
Silver20555
09.12.2024 kl 14:09
3261
Tenker også å selge unna noe som er i gevinst grønt gress. Tror jeg venter litt til.
HåvardL
09.12.2024 kl 14:27
3268
Hei,
- Begge båter er under pågående oppdrag
- For Venture har de guidet vil være vest Afrika ut 2025. ( Dette guider de ikke hvis de ikke har noe konkret på gang )
- SW er ute, ergo større frihet. TGS vil for eksempel aldri plassere ordrer til Argeo så lenge Shearwater er innblandet. ( forståelig nok )
- Kontrakter tar tid. Ref Dof, Reach etc.. sjekk hvor mange båter de har og hyppighet på kontrakts kunngjøringer. Regn også på inntjening pr spread kontra Argeo, som hadde 450mnok på kun 1 spread på 10 måneder.
- Se på topp 50 listen. altså listen hvor seriøse og gjerne erfarne aksjonærer sitter. Her er det lite endringer. ( noen selger og kjøper igjen på grunn av skattefradraget )
- Se på det fundamentale i selskapet.De er pr i dag et fullt opprativt selskap som tjener penger.
- Se på Tender volum. og tenk om noen av tilbudene på 3,6 mrd omhandler flere spread en de har i dag
- Se på kundene de har levert til det siste året, og se på prestasjonen på prosjektene.
- Se på Argeo som er vekstselskap som nylig har begynt å bevise teknologien sin.
En berg og dalbane hva gjelder kurs i et så ferskt selskap som holder på å etablere seg må en kanskje regne med. Men desto viktigere da er vel å sette seg inn i selve selskapet, og ikke kursen.
Og når det gjelder Argeo og seismikk. Argeo er ikke er seismikkselskap!
TGS/Shearwater: Dette er selskaper som har aktivitet på reservoar dybde ( flere 1000 meter under havbunn ). Argeo er på havbunn/Subsea og maks 200 meter under havbunn. i verdikjeden er seismikk helt til venstre - Argeo fra funn og deretter 35-50 år frem til abanoment. Ergo, Argeo har verdikjede på ca 40 år, seismikk har ca 5 år. Når operatørene tar ned capex på nye funn, så rammer det seismikk men ikke Argeo.
- Begge båter er under pågående oppdrag
- For Venture har de guidet vil være vest Afrika ut 2025. ( Dette guider de ikke hvis de ikke har noe konkret på gang )
- SW er ute, ergo større frihet. TGS vil for eksempel aldri plassere ordrer til Argeo så lenge Shearwater er innblandet. ( forståelig nok )
- Kontrakter tar tid. Ref Dof, Reach etc.. sjekk hvor mange båter de har og hyppighet på kontrakts kunngjøringer. Regn også på inntjening pr spread kontra Argeo, som hadde 450mnok på kun 1 spread på 10 måneder.
- Se på topp 50 listen. altså listen hvor seriøse og gjerne erfarne aksjonærer sitter. Her er det lite endringer. ( noen selger og kjøper igjen på grunn av skattefradraget )
- Se på det fundamentale i selskapet.De er pr i dag et fullt opprativt selskap som tjener penger.
- Se på Tender volum. og tenk om noen av tilbudene på 3,6 mrd omhandler flere spread en de har i dag
- Se på kundene de har levert til det siste året, og se på prestasjonen på prosjektene.
- Se på Argeo som er vekstselskap som nylig har begynt å bevise teknologien sin.
En berg og dalbane hva gjelder kurs i et så ferskt selskap som holder på å etablere seg må en kanskje regne med. Men desto viktigere da er vel å sette seg inn i selve selskapet, og ikke kursen.
Og når det gjelder Argeo og seismikk. Argeo er ikke er seismikkselskap!
TGS/Shearwater: Dette er selskaper som har aktivitet på reservoar dybde ( flere 1000 meter under havbunn ). Argeo er på havbunn/Subsea og maks 200 meter under havbunn. i verdikjeden er seismikk helt til venstre - Argeo fra funn og deretter 35-50 år frem til abanoment. Ergo, Argeo har verdikjede på ca 40 år, seismikk har ca 5 år. Når operatørene tar ned capex på nye funn, så rammer det seismikk men ikke Argeo.
Redigert 09.12.2024 kl 14:34
profitten1
09.12.2024 kl 14:33
3260
Ettersom venture planelegger å være i vest Afrika videre så ser vi kanskje samarbeid mellom shearwater og Argeo i Angola? Venture ledig januar og shearwater starter oppdraget sitt der også i januar. Det overlapper bra og vi har fortsatt ikke sett noe strategisk samarbeid siden de børsmeldte det.
Redigert 09.12.2024 kl 14:38
TheKurgan
09.12.2024 kl 17:51
2881
«Hvorfor kjøper ingen på disse nivåene?!»
Du har kanskje ikke tenkt tanken, men ved ethvert salg er det også en kjøper.
Like mange kjøpere som selgere altså!
Du har kanskje ikke tenkt tanken, men ved ethvert salg er det også en kjøper.
Like mange kjøpere som selgere altså!
Redigert 09.12.2024 kl 22:55
Grøntgress
09.12.2024 kl 18:20
2827
Handler litt hver dag på fall over 2%. Har en god følelse for at dette snur om ikke lenge. Trenger å kutte GAV😅
unikum
09.12.2024 kl 18:38
2785
Jeg bidro med kjøp igjen i dag. Det ble nye 15 000 fra 8,25-8,3 eller ( 1,65) Fint om flere også kunne kjøpt disse aksjene som aldri har vært så lavt priset.
profitten1
09.12.2024 kl 18:58
2755
På 8,3 inn mot slutten av dagen var det mye kjøping, men var en usynlig post der alltid på 1500 aksjer. Selv når jeg la inn ordre på 9k aksjer så fikk jeg aksjene med en gang og ny 1500 salgs post kom opp.
Torkr
09.12.2024 kl 20:15
2600
Hmm
Høres spesielt ut. Usynlig post?
Virker som på meg at noen dumper aksjer da?
Høres spesielt ut. Usynlig post?
Virker som på meg at noen dumper aksjer da?
Grøntgress
09.12.2024 kl 20:15
2603
Lukter mer og mer emisjon?? Hvordan får du det til å stemme ift siste Q presentasjon og guiding. Minner om siste Q resultat lagt frem i November.
Argeo fikk et driftsresultat på 2,7 millioner dollar i tredje kvartal 2024, sammenlignet med -2,8 millioner dollar samme periode året før.
Argeo fikk et driftsresultat på 2,7 millioner dollar i tredje kvartal 2024, sammenlignet med -2,8 millioner dollar samme periode året før.
HåvardL
09.12.2024 kl 21:06
2518
Torkr skrevInnlegget er slettet
Hei,
Fugro er jo mange ganger større en Argeo og har jo en mer moden og utprøvd teknologi, men dette kan innebære mindre fleksibilitet for raske innovasjoner.
En kan jo spørre seg hvorfor eksempelvis kunder som Shell,Total etc valgte Argeo fremfor ( mest sannsynlig ) Fugro. Tipper det har noe med teknologien og omstillings evnen og gjøre. Heldigvis leverte de til forventninger å vel så det. Å slike referanse prosjekter tenker jeg er positivt for videre satsing. Hvor var Argeo for 1-1,5 år siden.. de er et selskap i startfase hva gjelder å være et operativt selskap, og folk forventer kontrakter hele tiden.. Argeo har kun 2 spread som pr i dag er i fullt oppdrag. De må jo ha kapasitet før de kan hoppe på andre ting. Husk at når de tidligere har kunngjort kontrakter, så har spreadet allerede vært på vei til lokasjonen for utførelse. Tidspunkt for Spread nr 3 og 4 og hva som er tenkt til disse synes jeg er mest interessant å tenke på.
Searcher og Venture vet vi jo skal være i vest africa i 2025.
Fugro er jo mange ganger større en Argeo og har jo en mer moden og utprøvd teknologi, men dette kan innebære mindre fleksibilitet for raske innovasjoner.
En kan jo spørre seg hvorfor eksempelvis kunder som Shell,Total etc valgte Argeo fremfor ( mest sannsynlig ) Fugro. Tipper det har noe med teknologien og omstillings evnen og gjøre. Heldigvis leverte de til forventninger å vel så det. Å slike referanse prosjekter tenker jeg er positivt for videre satsing. Hvor var Argeo for 1-1,5 år siden.. de er et selskap i startfase hva gjelder å være et operativt selskap, og folk forventer kontrakter hele tiden.. Argeo har kun 2 spread som pr i dag er i fullt oppdrag. De må jo ha kapasitet før de kan hoppe på andre ting. Husk at når de tidligere har kunngjort kontrakter, så har spreadet allerede vært på vei til lokasjonen for utførelse. Tidspunkt for Spread nr 3 og 4 og hva som er tenkt til disse synes jeg er mest interessant å tenke på.
Searcher og Venture vet vi jo skal være i vest africa i 2025.
unikum
09.12.2024 kl 21:09
2529
Torkr skrevInnlegget er slettet
Hvor unikt alt måtte være er nok en greie men det å levere og tilby samt få godt betalt for tjenester er noe annet. Det er det Argeo begynner å få. Har jobbet seg sterkt inn i markedet, det ser vi nå bare på utviklingen av omsetningen. Første gang pluss i regnskapet i Q3 sier vel sitt at dette tjener de penger på og skriver samtidig ned på investert utstyr. Talla kommer til å øke for hvert kvartal.
Hvor mye og høyt du ber til om fart i kursen er vel bare sprøyt av ord fra din side. Du er ganske så sarkastisk og rimelig sikker på du sitter på flere nick med ditt nye nick (ris) som du ønsker å snakke ned Argeo.
Hvor mye og høyt du ber til om fart i kursen er vel bare sprøyt av ord fra din side. Du er ganske så sarkastisk og rimelig sikker på du sitter på flere nick med ditt nye nick (ris) som du ønsker å snakke ned Argeo.
TWLawson
09.12.2024 kl 21:46
2443
Mange forventer vel ikke akkurat at kursen skal stige inn i himmelen umiddelbart. Men ingen ingen forventet vel en halvering av kursen på temmelig høyt volum? Hadde tatt 14-15 kroner og ørkenvandring lenge før dette raset. Da kommer også skepsisen sigende.. Crantz har enda mye å bevise for aksjonærene og må nok tåle at han ikke har ubetinget tillit riktig enda.
Spaceface
09.12.2024 kl 22:18
2426
Trond er en idiot som ikke jobber for aksjonærene. Han har muligheten til å guide noe, men velger å ikke gjøre det. Han hauset opp denne aksjen flere ganger for deretter å dumpe den. Jeg hadde tro på mannen og selskapet, men lykke til videre! Kanskje jeg kjøper meg opp igjen på vei opp, men dette ble for dumt for min del.
Jeg har heller ikke råd til å sponse ham bare fordi han vil leke med en dyphavsrobot i Afrika.
Vet jeg ikke har hatt bruker her lenge men jeg har vært inne tungt og lenge med argeo, kjøpt meg nedover i 2 år. For og komme meg ut med minus 8-12% jeg har invistert mye mere en jeg hadde sett for meg i utgangspunktet i denne casen fordi jeg har hatt tro på det. Er ikke meningen og svartmale, men faen og så mye svada som blir sagt samtidig som det er helt stille når det faktisk gjelder...
Jeg har heller ikke råd til å sponse ham bare fordi han vil leke med en dyphavsrobot i Afrika.
Vet jeg ikke har hatt bruker her lenge men jeg har vært inne tungt og lenge med argeo, kjøpt meg nedover i 2 år. For og komme meg ut med minus 8-12% jeg har invistert mye mere en jeg hadde sett for meg i utgangspunktet i denne casen fordi jeg har hatt tro på det. Er ikke meningen og svartmale, men faen og så mye svada som blir sagt samtidig som det er helt stille når det faktisk gjelder...
Redigert 09.12.2024 kl 22:24
HåvardL
09.12.2024 kl 22:24
2506
Enig med deg. Men på samme tid så kan vel ikke Trond gjøre så mye med kurs, en å levere selskaps prestasjoner, og det gjør de jo. Det er vel ikke så mye som er forandret fundamentalt i dag en for et par uker siden når den var i 15. Trond har vel heller ikke gjort noe galt på de 2 ukene så vidt jeg vet.
Jeg tenker at følgende punkter har påvirket de siste ukene:
- markedet forventet 500% økning i Q3 kontra «bare» 350%
- SW solgte, og måtte selge til 9,5 pr aksje. ( positivt at SW er ute )
- Mineral lisenser ble utsatt til 2026. ( påvirket kursen, men påvirker ikke Argeo da de verken hadde budsjettert med slike jobber eller forventet noe før ut i 2026.
Men ja.. tillit til ledelsen er en viktig faktor, og håper de fortsatt kan vise positive trender fremover slik st flere får tillit.
Trond og andre i ledelsen er jo godt lastet selv i selskapet, så de og er vel litt interessert i at ting går greit for seg fremover.
Jeg tenker at følgende punkter har påvirket de siste ukene:
- markedet forventet 500% økning i Q3 kontra «bare» 350%
- SW solgte, og måtte selge til 9,5 pr aksje. ( positivt at SW er ute )
- Mineral lisenser ble utsatt til 2026. ( påvirket kursen, men påvirker ikke Argeo da de verken hadde budsjettert med slike jobber eller forventet noe før ut i 2026.
Men ja.. tillit til ledelsen er en viktig faktor, og håper de fortsatt kan vise positive trender fremover slik st flere får tillit.
Trond og andre i ledelsen er jo godt lastet selv i selskapet, så de og er vel litt interessert i at ting går greit for seg fremover.
Glenn L
09.12.2024 kl 22:53
2484
Ikke noe uvanlig i dette. Trenger ikke være proff for for å ligge med skjult volum. I Sbanken er kravet at ordren må være større en 150k. I en ilikvid aksje kan det være smart og ikke vise hele ordren siden en stor ordre vil påvirke ordreboken.
Grøntgress
09.12.2024 kl 23:07
2534
Har selv en slik avtale med Pareto, men ingen minimums beløp på salgsordrene.
unikum
09.12.2024 kl 23:28
2493
Jeg la inn ordre på 10 000 kr 8,36, da lå kursen på 8,3 og kun 600 aksjer til salgs der. Det endte med at jeg kjøpte 10 000 på 8,3 fordi det proppet opp mange små beløp like fort som jeg la inn kjøpet men de var ikke synlig. Dette har skjedd mange ganger tidligere de siste ukene i Argeo og kun i Argeo. Jeg handler i 5 selskaper til der ikke dette skjer.
Det lukter vondt lang vei av hele handelen i Argeo. Spesielt veien nå ned fra 15
Det lukter vondt lang vei av hele handelen i Argeo. Spesielt veien nå ned fra 15
Redigert 09.12.2024 kl 23:31
Glenn L
09.12.2024 kl 23:41
2469
Tja, ser en på handlene i Zaptec så er de fleste der også Mikke Mus volum. Auksjonen er også pinglevolum. Slik har det blitt etter algoritmene kom. Legger du deg som beste kjøper eller beste selger med kun få aksjer synlige blir du værende beste selger/kjøper. Men viser du f,eks 200k volum kommer algoritmene med miniposter bedre enn dine fortere enn du får sagt faen.
Redigert 09.12.2024 kl 23:43
profitten1
10.12.2024 kl 07:27
2426
Skal searcher ta turen til vest Afrika etter fase 1 arbeidet i Surinam?
HåvardL
10.12.2024 kl 08:27
2337
Hei,
Mente at Venture er guidet å være i vest africa ut 2025. Searcher forblir vel i Surinam. Poenget er at en stresser kanskje litt for mye opp, og en skulle trodd de hadde spread i opplag, noe som ikke stemmer da de i dag begge er i full operasjon. Men klart det er frustrerende med en halvering av kurs på 2-3 uker. Er jo bra at selskapet velger å ta action med å gjøre seg tilgjengelig for spørsmål osv fra Investorer via web osv. Hadde vel vært mer bekymret hvis en ikke hadde hørt noe fra de. Greit at et såpass nytt selskap gjør det de kan for å overbevise om at de faktisk har livets rett fremover.
Mente at Venture er guidet å være i vest africa ut 2025. Searcher forblir vel i Surinam. Poenget er at en stresser kanskje litt for mye opp, og en skulle trodd de hadde spread i opplag, noe som ikke stemmer da de i dag begge er i full operasjon. Men klart det er frustrerende med en halvering av kurs på 2-3 uker. Er jo bra at selskapet velger å ta action med å gjøre seg tilgjengelig for spørsmål osv fra Investorer via web osv. Hadde vel vært mer bekymret hvis en ikke hadde hørt noe fra de. Greit at et såpass nytt selskap gjør det de kan for å overbevise om at de faktisk har livets rett fremover.
TWLawson
10.12.2024 kl 08:36
2305
Halvering av kursen er frustrerende? Det vil jeg kalle en underdrivelse.. Det kalles en dårlig investering og jeg skammer meg. Crantz må nå levere minst dobbelt så bra for at investeringen skal være bedre enn banken.
Spaceface
10.12.2024 kl 08:38
2307
Aboslutt! De har muligheter til og påvirke aksjekursen men de gjør de kun till egen vinning for og kjøre grise emisjoner. Trond Crantz får en lang lange-finger av meg, makan og smakløs type skal du lete lenge etter.
nafa
10.12.2024 kl 08:57
2231
Ja, det er jo her nede kampen om verdiene skal stå i Argeo slik som i lingnende selskaper på børs i sterk vekst.
Mange små blir selvsagt skremt av hva som nå skjer med kursen og det er jo nettop det som er meningen for de som styrer kursen her. Ingen fundamentale grunner til det som skjer med kursen og akkurat det som Trond Krantz også sier.
Mange små blir selvsagt skremt av hva som nå skjer med kursen og det er jo nettop det som er meningen for de som styrer kursen her. Ingen fundamentale grunner til det som skjer med kursen og akkurat det som Trond Krantz også sier.
Grøntgress
10.12.2024 kl 08:57
2309
Lov å tenke litt før man angriper tastaturet. Hvordan kan du kalle CEO en idiot og vil vise fingeren til han. Skjerp deg!
Greit å være litt frustrert, men det må være måte på. I morgen får vi stilt spørsmål direkte gjennom webcast, både investorer og analytikere. Syns det er svært positivt at han stiller opp.
Greit å være litt frustrert, men det må være måte på. I morgen får vi stilt spørsmål direkte gjennom webcast, både investorer og analytikere. Syns det er svært positivt at han stiller opp.
Spaceface
10.12.2024 kl 09:00
2304
Du har ikke vært i aksjen her lenge nok virker det som, er du glad i og se at børsverdier blir blåst bort uten at noen sier noen ting? Setter du pris på grise emisjonene hans og stillheten hans du eller? I mitt hue er han en idiot frem til noe annet er bevist, for meg stiller han så langt likt med løgnere og svindlere. Åpenbart at investorer som har vært inne en stund også har skjønt dette, jeg ønsker deg og alle lykke til!
Med det sagt så håper jeg at dere får svar!! Jeg er en av de første til og kjøpe meg opp i dette selskapet igjen, men har ikke råd til og sponse de. På ekte lykke til og håper alle vil tjene penger på sikt 🤞
Med det sagt så håper jeg at dere får svar!! Jeg er en av de første til og kjøpe meg opp i dette selskapet igjen, men har ikke råd til og sponse de. På ekte lykke til og håper alle vil tjene penger på sikt 🤞
Redigert 10.12.2024 kl 09:04
unikum
10.12.2024 kl 09:36
2236
Tror aldri jeg har sittet i en aksje som har blitt angrepet så til de grader som Argeo de siste 3 ukene og jeg har vel vært innom mange selskaper. Men sjelden så sitter jeg i selskaper som har så lav omsetning på børs der man veit og har nok erfaring at slikt kan oppstå. Vi har ikke en eneste grønn dag på 3 uker der algoritmene til shortere får lov å herje fritt med kun omsetninger fra 2,5-5 mill hver dag. At short har fått tak i mange aksjer på veien ned er jo ingen tvil, spørsmålet er alltid når de går tomme? Konkurrentene er små investorer i Argeo og det er barnemat for disse. Ingen som sier at man selger noe men da hadde short hvert tomme for lengst. Når skal vi slutte å mate de dyra??
TWLawson
10.12.2024 kl 09:41
2240
Bare å se på lista, eierstrukturen i Argeo består i stor grad av forumfolk. Å de selger!
1N00b1
10.12.2024 kl 10:24
3707
Noen som har noen forventninger til webcast som er imorgen klokken 13?
moneymachine
10.12.2024 kl 10:35
3667
Trond har virkelig litt å svare for når det gjelder hvordan jobbe for aksjonærverdier...det å forstå hvordan man jobber for det.
Spaceface
10.12.2024 kl 10:38
3696
Trist og si men nei, han har jo ikke lov til og si noe. Blir sikkert en gjennomgang av Q3 rapporten.
unikum
10.12.2024 kl 10:53
3660
Er vel for optimistisk å få noe tall eller potensial effekt ut av Surinam avtalen enn hva de sa på Q3 presentasjonen? Generell etterspørsel for tjenester kan vel sies noe om. Leasing av nytt fartøy har vært oppe tidligere. Kommer det opp igjen så vil vi forstå at Ventura og Shearcher vil ha fullt drift det nærmeste året.
Noen som så de 40 000 ble lagt ut som forsvant ?
Noen som så de 40 000 ble lagt ut som forsvant ?
Avløseren
10.12.2024 kl 11:29
3556
Med det sammenbruddet i kursen vi har sett de siste ukene, vil også aksjonærer som har tro på aksjen likevel vurdere å selge seg ut og heller kjøpe seg inn igjen på lavere nivå. Ikke nødvendigvis ved å shorte aksjen, men ved å gå ut og inn igjen. Kursfallet skaper en situasjon som får flere til å lette på egen balanse, selv om det betyr å selge ut noe til lavere kurs enn det aksjen fortjener.
Redigert 10.12.2024 kl 11:30
Bullen
10.12.2024 kl 12:06
3468
Hvis teknologien er helt unik og kan bidra med verdifulle analyser av havbunnen og det som ligger under, burde jo aksjen
ha etablert seg på et mye høyere nivå. Kistefoss som sitter på ca. 15%, har vært med fra første dag og tror sannsynligvis fremdeles
på selskapet. Så hva er galt? Det er jo en stor mulighet for at ledelsen og de ansatte ikke greier å kommunisere med eventuelle
kunder på en overbevisende måte.? Markeds verdien er nå ca. 370 mill, ned ca, 83% fra starten.
ha etablert seg på et mye høyere nivå. Kistefoss som sitter på ca. 15%, har vært med fra første dag og tror sannsynligvis fremdeles
på selskapet. Så hva er galt? Det er jo en stor mulighet for at ledelsen og de ansatte ikke greier å kommunisere med eventuelle
kunder på en overbevisende måte.? Markeds verdien er nå ca. 370 mill, ned ca, 83% fra starten.
1N00b1
10.12.2024 kl 12:42
3359
det må noen som kan litt mer om teknisk analyse se på er vel noe støtte på bunn og motstand litt høyere...
Leotwin
10.12.2024 kl 12:52
3318
Trymte skrev Var det bunnen vi traff nå?
Få opp gluggene; alt under 9,50 er grisebillig
thief
10.12.2024 kl 13:00
3290
Skulle vel aldri vært under 11-12kr!Var bare pga Shearwater, så rekylen kommer.Litt positivt på webcast i morgen, så er den på tosifret igjen
1N00b1
10.12.2024 kl 13:03
3380
Hvordan fungerer det med shorting av aksjer? Da låner man feks 100 000 aksjer. Går de da rett ut for salg eller kan man velge å selge litt sånn nå og da for å manipulere kursen?
unikum
10.12.2024 kl 13:57
3187
Er det virkelig noen som ikke klarer å holde seg unna salgs knappen fortsatt ? Ingen som tjener penger her nede, uten ett par nye eiere som kanskje har kjøpt noen tusen aksjer mellom 8,2-8,5.
Avløseren
10.12.2024 kl 14:01
3180
Leotwin skrev Få opp gluggene; alt under 9,50 er grisebillig
Alt under 13,75, som var siste emisjonskurs, er billig. 9,50 var med kraftig rabatt grunnet stort blokksalg.
Trymte
10.12.2024 kl 14:17
3146
Veldig synd at de ikke kan kommunisere, eller i hvert fall gi et lite hint om hva som ligger i denne 8-årskontrakten i Surinam.
Min første tanke var at dette var en game changer for Argeo, og at de har sikret seg for mange år fremover. Men i markedet blir dette tydeligvis sett på som helt verdiløst. Hvor mange prosent er vi ned siden kontrakten ble meldt?
Skjønner ingenting av denne aksjen. Og nå når den endelig hadde litt vind i seilene, blir den selvsagt solgt rett ned igjen.
Min første tanke var at dette var en game changer for Argeo, og at de har sikret seg for mange år fremover. Men i markedet blir dette tydeligvis sett på som helt verdiløst. Hvor mange prosent er vi ned siden kontrakten ble meldt?
Skjønner ingenting av denne aksjen. Og nå når den endelig hadde litt vind i seilene, blir den selvsagt solgt rett ned igjen.
profitten1
10.12.2024 kl 14:27
3100
Hva forventer du egentlig når det er latesales? Skal Crantz klare å spå hvor mye funn de kommer til å gjøre før de har startet å søke der? Latesales i Surinam kan bli meget bra gitt de enorme funnene i Guyana. Ha litt tålmodighet
Rassen
10.12.2024 kl 14:32
3083
Hahaha 🤦🏻🤦🏻🤦🏻 Ha litt tålmodighet???!!! Kursen har falt 40% på en mnd og mer enn halvert seg siste halve året!!! Falt nesten 56% hittil i år…. Og du ber om tålmodighet?? 😂😂😂
nafa
10.12.2024 kl 14:32
3093
Når kursen har kjent bunnen i en aksje så skal «gutta boys» som har kjørt kursen ned ha en god del før de igjen kjører den opp igjen. Da skal vi minst ha tre topper, slike som i dag, før de igjen kjører den opp.
Men slik som i denne med den sterke kontrollen de har på kursen, så kan det nok ta noe tid før vi ser 15 igjen.
For ikke å snakke om 40-50 🥳
Men slik som i denne med den sterke kontrollen de har på kursen, så kan det nok ta noe tid før vi ser 15 igjen.
For ikke å snakke om 40-50 🥳
Redigert 10.12.2024 kl 14:33