Argeo rapporterer betydelig vekst i andre kvartal!
Torsdag legger Argeo frem tall for andre kvartal, med betydelig vekst pÄ bÄde topplinje og driftsresultat. NÄ nÊrmer selskapet seg nesten 100 ansatte og administrerende direktÞr Trond Crantz forventer fortsatt og sterkere vekst i tredje kvartal.
Asker, 29. august 2024: Argeo er et tjenesteselskap i offshorenĂŠringen som har som oppgave Ă„ transformere survey- og inspeksjonsindustrien ved Ă„ bruke autonome overflate- og undervannsrobotikklĂžsninger. Andre kvartal beviser at forretningsmodellen fungerer og kundene er villige til Ă„ betale godt for produktene som leveres.
Andrekvartalsresultatene bekrefter evnen til Ä levere i trÄd med mÄlsettinger og tidligere prognoser. Vi ti-dobler omsetning og tripler EBITDA mot samme kvartal i 2023, sier Trond Figenschou Crantz, administrerende direktÞr i Argeo og fortsetter.
â Vi er stolte av Ă„ vĂŠre godt i rute pĂ„ nĂžkkelprosjektene vĂ„re og samtidig opprettholde hĂžy kvalitet i alt vi gjĂžr. I tillegg til den finansielle veksten, sĂ„ styrker vi ogsĂ„ organisasjonen og bygger et solid selskap med ledende kompetanse. Det er ekstra tilfredsstillende at vi evner dette samtidig som vi leverer svĂŠrt solide prosjektmarginer, fortsetter Figenschou Crantz.
Gjennom kvartalet har Argeo Venture igangsatt oppdrag med TotalEnergies verdt USD 39 millioner, samtidig som det ble inngÄtt en betydelig kontrakt med Woodside Energy som har oppstart i tredje kvartal. Argeo ble i tillegg tildelt kontrakt for RWE Canopys offshore vind-prosjekt i juni, noe som sikrer nÊr maksimering av flÄteutnyttelse inn i tredje kvartal. Med sterk vekst i alle tre vertikaler (O&G, Marine Mineraler og Fornybar) beviser vi nÄ at strategien vÄr er robust og produktene vÄre etterspurt blant markedets ledende kunder.
I lĂžpet av kvartalet har Argeo ogsĂ„ fĂ„tt tildelt et viktig patent for det elektromagnetiske systemet, âArgeo Listen,â som styrker selskapets teknologiske posisjon i de viktigste markedene; olje og gass, fornybar energi, marine mineraler og offshore-installasjoner.
NĂžkkeltall for andre kvartal 2024: (tall i USD 1.000)
⹠Omsetning: USD 15 664, opp fra USD 1 379, en Þkning pÄ 1037 % sammenlignet med fjorÄret.
⹠EBITDA: USD 4 217, opp fra USD -1 574, en Þkning pÄ 368 % sammenlignet med fjorÄret.
⹠EBIT: USD 1 638, opp fra USD -2 708, en Þkning pÄ 160 % sammenlignet med fjorÄret.
⹠Nettoresultat/-tap: USD -911, opp fra USD -2 658, en Þkning pÄ 66 % sammenlignet med fjorÄret.
âą Ordrereserve: USD 45 millioner
Asker, 29. august 2024: Argeo er et tjenesteselskap i offshorenĂŠringen som har som oppgave Ă„ transformere survey- og inspeksjonsindustrien ved Ă„ bruke autonome overflate- og undervannsrobotikklĂžsninger. Andre kvartal beviser at forretningsmodellen fungerer og kundene er villige til Ă„ betale godt for produktene som leveres.
Andrekvartalsresultatene bekrefter evnen til Ä levere i trÄd med mÄlsettinger og tidligere prognoser. Vi ti-dobler omsetning og tripler EBITDA mot samme kvartal i 2023, sier Trond Figenschou Crantz, administrerende direktÞr i Argeo og fortsetter.
â Vi er stolte av Ă„ vĂŠre godt i rute pĂ„ nĂžkkelprosjektene vĂ„re og samtidig opprettholde hĂžy kvalitet i alt vi gjĂžr. I tillegg til den finansielle veksten, sĂ„ styrker vi ogsĂ„ organisasjonen og bygger et solid selskap med ledende kompetanse. Det er ekstra tilfredsstillende at vi evner dette samtidig som vi leverer svĂŠrt solide prosjektmarginer, fortsetter Figenschou Crantz.
Gjennom kvartalet har Argeo Venture igangsatt oppdrag med TotalEnergies verdt USD 39 millioner, samtidig som det ble inngÄtt en betydelig kontrakt med Woodside Energy som har oppstart i tredje kvartal. Argeo ble i tillegg tildelt kontrakt for RWE Canopys offshore vind-prosjekt i juni, noe som sikrer nÊr maksimering av flÄteutnyttelse inn i tredje kvartal. Med sterk vekst i alle tre vertikaler (O&G, Marine Mineraler og Fornybar) beviser vi nÄ at strategien vÄr er robust og produktene vÄre etterspurt blant markedets ledende kunder.
I lĂžpet av kvartalet har Argeo ogsĂ„ fĂ„tt tildelt et viktig patent for det elektromagnetiske systemet, âArgeo Listen,â som styrker selskapets teknologiske posisjon i de viktigste markedene; olje og gass, fornybar energi, marine mineraler og offshore-installasjoner.
NĂžkkeltall for andre kvartal 2024: (tall i USD 1.000)
⹠Omsetning: USD 15 664, opp fra USD 1 379, en Þkning pÄ 1037 % sammenlignet med fjorÄret.
⹠EBITDA: USD 4 217, opp fra USD -1 574, en Þkning pÄ 368 % sammenlignet med fjorÄret.
⹠EBIT: USD 1 638, opp fra USD -2 708, en Þkning pÄ 160 % sammenlignet med fjorÄret.
⹠Nettoresultat/-tap: USD -911, opp fra USD -2 658, en Þkning pÄ 66 % sammenlignet med fjorÄret.
âą Ordrereserve: USD 45 millioner
GrĂžntgress
09.12.2024 kl 13:55
3851
Hvilke spÞrsmÄl tenker dere burde stilles CEO under webcasten onsdag? Sitter selv med planer om Ä selge unna aksjer i andre selskap for Ä Þke min beholdning i Argeo pÄ disse nivÄene, men tenker det mÄ komme litt mer pÄ bordet fÞrst.
adralamach
09.12.2024 kl 13:58
4053
De fleste har mast om Ä laste aksjer siden vi begynte nedgangen fra 15kr. Har selv sittet ned hele nedtureren. Tenkte dette ville snu. Har vÊrt alt fra morro dette. Det lukter mer og mer emisjon av dette. Hvorfor kjÞper ingen pÄ disse nivÄene?! Markedet vet vanligvis mer enn oss. StÄr bÄtene uten jobb neste Är og kapital hentes for Ä berge seg gjennom stilleperioden?
Jeg er rystet...og litt forbanna!
Jeg er rystet...og litt forbanna!
unikum
09.12.2024 kl 14:00
4060
NÄ har jeg lagt inn 2 nye kjÞp fra 8,2 og ned sÄ fÄr jo se om noen/noe selger. Tilbud siden er skralt men det dukker plutselig noen salg lavere og lavere..
Redigert 09.12.2024 kl 14:03
Du mÄ logge inn for Ä svare
Silver20555
09.12.2024 kl 14:09
4020
Tenker ogsÄ Ä selge unna noe som er i gevinst grÞnt gress. Tror jeg venter litt til.
HĂ„vardL
09.12.2024 kl 14:27
4028
Hei,
- Begge bÄter er under pÄgÄende oppdrag
- For Venture har de guidet vil vÊre vest Afrika ut 2025. ( Dette guider de ikke hvis de ikke har noe konkret pÄ gang )
- SW er ute, ergo stÞrre frihet. TGS vil for eksempel aldri plassere ordrer til Argeo sÄ lenge Shearwater er innblandet. ( forstÄelig nok )
- Kontrakter tar tid. Ref Dof, Reach etc.. sjekk hvor mange bÄter de har og hyppighet pÄ kontrakts kunngjÞringer. Regn ogsÄ pÄ inntjening pr spread kontra Argeo, som hadde 450mnok pÄ kun 1 spread pÄ 10 mÄneder.
- Se pÄ topp 50 listen. altsÄ listen hvor seriÞse og gjerne erfarne aksjonÊrer sitter. Her er det lite endringer. ( noen selger og kjÞper igjen pÄ grunn av skattefradraget )
- Se pÄ det fundamentale i selskapet.De er pr i dag et fullt opprativt selskap som tjener penger.
- Se pÄ Tender volum. og tenk om noen av tilbudene pÄ 3,6 mrd omhandler flere spread en de har i dag
- Se pÄ kundene de har levert til det siste Äret, og se pÄ prestasjonen pÄ prosjektene.
- Se pÄ Argeo som er vekstselskap som nylig har begynt Ä bevise teknologien sin.
En berg og dalbane hva gjelder kurs i et sÄ ferskt selskap som holder pÄ Ä etablere seg mÄ en kanskje regne med. Men desto viktigere da er vel Ä sette seg inn i selve selskapet, og ikke kursen.
Og nÄr det gjelder Argeo og seismikk. Argeo er ikke er seismikkselskap!
TGS/Shearwater: Dette er selskaper som har aktivitet pÄ reservoar dybde ( flere 1000 meter under havbunn ). Argeo er pÄ havbunn/Subsea og maks 200 meter under havbunn. i verdikjeden er seismikk helt til venstre - Argeo fra funn og deretter 35-50 Är frem til abanoment. Ergo, Argeo har verdikjede pÄ ca 40 Är, seismikk har ca 5 Är. NÄr operatÞrene tar ned capex pÄ nye funn, sÄ rammer det seismikk men ikke Argeo.
- Begge bÄter er under pÄgÄende oppdrag
- For Venture har de guidet vil vÊre vest Afrika ut 2025. ( Dette guider de ikke hvis de ikke har noe konkret pÄ gang )
- SW er ute, ergo stÞrre frihet. TGS vil for eksempel aldri plassere ordrer til Argeo sÄ lenge Shearwater er innblandet. ( forstÄelig nok )
- Kontrakter tar tid. Ref Dof, Reach etc.. sjekk hvor mange bÄter de har og hyppighet pÄ kontrakts kunngjÞringer. Regn ogsÄ pÄ inntjening pr spread kontra Argeo, som hadde 450mnok pÄ kun 1 spread pÄ 10 mÄneder.
- Se pÄ topp 50 listen. altsÄ listen hvor seriÞse og gjerne erfarne aksjonÊrer sitter. Her er det lite endringer. ( noen selger og kjÞper igjen pÄ grunn av skattefradraget )
- Se pÄ det fundamentale i selskapet.De er pr i dag et fullt opprativt selskap som tjener penger.
- Se pÄ Tender volum. og tenk om noen av tilbudene pÄ 3,6 mrd omhandler flere spread en de har i dag
- Se pÄ kundene de har levert til det siste Äret, og se pÄ prestasjonen pÄ prosjektene.
- Se pÄ Argeo som er vekstselskap som nylig har begynt Ä bevise teknologien sin.
En berg og dalbane hva gjelder kurs i et sÄ ferskt selskap som holder pÄ Ä etablere seg mÄ en kanskje regne med. Men desto viktigere da er vel Ä sette seg inn i selve selskapet, og ikke kursen.
Og nÄr det gjelder Argeo og seismikk. Argeo er ikke er seismikkselskap!
TGS/Shearwater: Dette er selskaper som har aktivitet pÄ reservoar dybde ( flere 1000 meter under havbunn ). Argeo er pÄ havbunn/Subsea og maks 200 meter under havbunn. i verdikjeden er seismikk helt til venstre - Argeo fra funn og deretter 35-50 Är frem til abanoment. Ergo, Argeo har verdikjede pÄ ca 40 Är, seismikk har ca 5 Är. NÄr operatÞrene tar ned capex pÄ nye funn, sÄ rammer det seismikk men ikke Argeo.
Redigert 09.12.2024 kl 14:34
profitten1
09.12.2024 kl 14:33
4021
Ettersom venture planelegger Ä vÊre i vest Afrika videre sÄ ser vi kanskje samarbeid mellom shearwater og Argeo i Angola? Venture ledig januar og shearwater starter oppdraget sitt der ogsÄ i januar. Det overlapper bra og vi har fortsatt ikke sett noe strategisk samarbeid siden de bÞrsmeldte det.
Redigert 09.12.2024 kl 14:38
TheKurgan
09.12.2024 kl 17:51
3643
«Hvorfor kjÞper ingen pÄ disse nivÄene?!»
Du har kanskje ikke tenkt tanken, men ved ethvert salg er det ogsÄ en kjÞper.
Like mange kjÞpere som selgere altsÄ!
Du har kanskje ikke tenkt tanken, men ved ethvert salg er det ogsÄ en kjÞper.
Like mange kjÞpere som selgere altsÄ!
Redigert 09.12.2024 kl 22:55
GrĂžntgress
09.12.2024 kl 18:20
3590
Handler litt hver dag pĂ„ fall over 2%. Har en god fĂžlelse for at dette snur om ikke lenge. Trenger Ă„ kutte GAVđ
unikum
09.12.2024 kl 18:38
3546
Jeg bidro med kjÞp igjen i dag. Det ble nye 15 000 fra 8,25-8,3 eller ( 1,65) Fint om flere ogsÄ kunne kjÞpt disse aksjene som aldri har vÊrt sÄ lavt priset.
profitten1
09.12.2024 kl 18:58
3514
PÄ 8,3 inn mot slutten av dagen var det mye kjÞping, men var en usynlig post der alltid pÄ 1500 aksjer. Selv nÄr jeg la inn ordre pÄ 9k aksjer sÄ fikk jeg aksjene med en gang og ny 1500 salgs post kom opp.
Torkr
09.12.2024 kl 20:15
3357
Hmm
HĂžres spesielt ut. Usynlig post?
Virker som pÄ meg at noen dumper aksjer da?
HĂžres spesielt ut. Usynlig post?
Virker som pÄ meg at noen dumper aksjer da?
GrĂžntgress
09.12.2024 kl 20:15
3362
Lukter mer og mer emisjon?? Hvordan fÄr du det til Ä stemme ift siste Q presentasjon og guiding. Minner om siste Q resultat lagt frem i November.
Argeo fikk et driftsresultat pÄ 2,7 millioner dollar i tredje kvartal 2024, sammenlignet med -2,8 millioner dollar samme periode Äret fÞr.
Argeo fikk et driftsresultat pÄ 2,7 millioner dollar i tredje kvartal 2024, sammenlignet med -2,8 millioner dollar samme periode Äret fÞr.
HĂ„vardL
09.12.2024 kl 21:06
3277
Torkr skrevInnlegget er slettet
Hei,
Fugro er jo mange ganger stĂžrre en Argeo og har jo en mer moden og utprĂžvd teknologi, men dette kan innebĂŠre mindre fleksibilitet for raske innovasjoner.
En kan jo spÞrre seg hvorfor eksempelvis kunder som Shell,Total etc valgte Argeo fremfor ( mest sannsynlig ) Fugro. Tipper det har noe med teknologien og omstillings evnen og gjÞre. Heldigvis leverte de til forventninger Ä vel sÄ det. à slike referanse prosjekter tenker jeg er positivt for videre satsing. Hvor var Argeo for 1-1,5 Är siden.. de er et selskap i startfase hva gjelder Ä vÊre et operativt selskap, og folk forventer kontrakter hele tiden.. Argeo har kun 2 spread som pr i dag er i fullt oppdrag. De mÄ jo ha kapasitet fÞr de kan hoppe pÄ andre ting. Husk at nÄr de tidligere har kunngjort kontrakter, sÄ har spreadet allerede vÊrt pÄ vei til lokasjonen for utfÞrelse. Tidspunkt for Spread nr 3 og 4 og hva som er tenkt til disse synes jeg er mest interessant Ä tenke pÄ.
Searcher og Venture vet vi jo skal vĂŠre i vest africa i 2025.
Fugro er jo mange ganger stĂžrre en Argeo og har jo en mer moden og utprĂžvd teknologi, men dette kan innebĂŠre mindre fleksibilitet for raske innovasjoner.
En kan jo spÞrre seg hvorfor eksempelvis kunder som Shell,Total etc valgte Argeo fremfor ( mest sannsynlig ) Fugro. Tipper det har noe med teknologien og omstillings evnen og gjÞre. Heldigvis leverte de til forventninger Ä vel sÄ det. à slike referanse prosjekter tenker jeg er positivt for videre satsing. Hvor var Argeo for 1-1,5 Är siden.. de er et selskap i startfase hva gjelder Ä vÊre et operativt selskap, og folk forventer kontrakter hele tiden.. Argeo har kun 2 spread som pr i dag er i fullt oppdrag. De mÄ jo ha kapasitet fÞr de kan hoppe pÄ andre ting. Husk at nÄr de tidligere har kunngjort kontrakter, sÄ har spreadet allerede vÊrt pÄ vei til lokasjonen for utfÞrelse. Tidspunkt for Spread nr 3 og 4 og hva som er tenkt til disse synes jeg er mest interessant Ä tenke pÄ.
Searcher og Venture vet vi jo skal vĂŠre i vest africa i 2025.
unikum
09.12.2024 kl 21:09
3289
Torkr skrevInnlegget er slettet
Hvor unikt alt mÄtte vÊre er nok en greie men det Ä levere og tilby samt fÄ godt betalt for tjenester er noe annet. Det er det Argeo begynner Ä fÄ. Har jobbet seg sterkt inn i markedet, det ser vi nÄ bare pÄ utviklingen av omsetningen. FÞrste gang pluss i regnskapet i Q3 sier vel sitt at dette tjener de penger pÄ og skriver samtidig ned pÄ investert utstyr. Talla kommer til Ä Þke for hvert kvartal.
Hvor mye og hÞyt du ber til om fart i kursen er vel bare sprÞyt av ord fra din side. Du er ganske sÄ sarkastisk og rimelig sikker pÄ du sitter pÄ flere nick med ditt nye nick (ris) som du Þnsker Ä snakke ned Argeo.
Hvor mye og hÞyt du ber til om fart i kursen er vel bare sprÞyt av ord fra din side. Du er ganske sÄ sarkastisk og rimelig sikker pÄ du sitter pÄ flere nick med ditt nye nick (ris) som du Þnsker Ä snakke ned Argeo.
TWLawson
09.12.2024 kl 21:46
3205
Mange forventer vel ikke akkurat at kursen skal stige inn i himmelen umiddelbart. Men ingen ingen forventet vel en halvering av kursen pÄ temmelig hÞyt volum? Hadde tatt 14-15 kroner og Þrkenvandring lenge fÞr dette raset. Da kommer ogsÄ skepsisen sigende.. Crantz har enda mye Ä bevise for aksjonÊrene og mÄ nok tÄle at han ikke har ubetinget tillit riktig enda.
Spaceface
09.12.2024 kl 22:18
3186
Trond er en idiot som ikke jobber for aksjonÊrene. Han har muligheten til Ä guide noe, men velger Ä ikke gjÞre det. Han hauset opp denne aksjen flere ganger for deretter Ä dumpe den. Jeg hadde tro pÄ mannen og selskapet, men lykke til videre! Kanskje jeg kjÞper meg opp igjen pÄ vei opp, men dette ble for dumt for min del.
Jeg har heller ikke rÄd til Ä sponse ham bare fordi han vil leke med en dyphavsrobot i Afrika.
Vet jeg ikke har hatt bruker her lenge men jeg har vÊrt inne tungt og lenge med argeo, kjÞpt meg nedover i 2 Är. For og komme meg ut med minus 8-12% jeg har invistert mye mere en jeg hadde sett for meg i utgangspunktet i denne casen fordi jeg har hatt tro pÄ det. Er ikke meningen og svartmale, men faen og sÄ mye svada som blir sagt samtidig som det er helt stille nÄr det faktisk gjelder...
Jeg har heller ikke rÄd til Ä sponse ham bare fordi han vil leke med en dyphavsrobot i Afrika.
Vet jeg ikke har hatt bruker her lenge men jeg har vÊrt inne tungt og lenge med argeo, kjÞpt meg nedover i 2 Är. For og komme meg ut med minus 8-12% jeg har invistert mye mere en jeg hadde sett for meg i utgangspunktet i denne casen fordi jeg har hatt tro pÄ det. Er ikke meningen og svartmale, men faen og sÄ mye svada som blir sagt samtidig som det er helt stille nÄr det faktisk gjelder...
Redigert 09.12.2024 kl 22:24
HĂ„vardL
09.12.2024 kl 22:24
3262
Enig med deg. Men pÄ samme tid sÄ kan vel ikke Trond gjÞre sÄ mye med kurs, en Ä levere selskaps prestasjoner, og det gjÞr de jo. Det er vel ikke sÄ mye som er forandret fundamentalt i dag en for et par uker siden nÄr den var i 15. Trond har vel heller ikke gjort noe galt pÄ de 2 ukene sÄ vidt jeg vet.
Jeg tenker at fÞlgende punkter har pÄvirket de siste ukene:
- markedet forventet 500% Þkning i Q3 kontra «bare» 350%
- SW solgte, og mÄtte selge til 9,5 pr aksje. ( positivt at SW er ute )
- Mineral lisenser ble utsatt til 2026. ( pÄvirket kursen, men pÄvirker ikke Argeo da de verken hadde budsjettert med slike jobber eller forventet noe fÞr ut i 2026.
Men ja.. tillit til ledelsen er en viktig faktor, og hÄper de fortsatt kan vise positive trender fremover slik st flere fÄr tillit.
Trond og andre i ledelsen er jo godt lastet selv i selskapet, sÄ de og er vel litt interessert i at ting gÄr greit for seg fremover.
Jeg tenker at fÞlgende punkter har pÄvirket de siste ukene:
- markedet forventet 500% Þkning i Q3 kontra «bare» 350%
- SW solgte, og mÄtte selge til 9,5 pr aksje. ( positivt at SW er ute )
- Mineral lisenser ble utsatt til 2026. ( pÄvirket kursen, men pÄvirker ikke Argeo da de verken hadde budsjettert med slike jobber eller forventet noe fÞr ut i 2026.
Men ja.. tillit til ledelsen er en viktig faktor, og hÄper de fortsatt kan vise positive trender fremover slik st flere fÄr tillit.
Trond og andre i ledelsen er jo godt lastet selv i selskapet, sÄ de og er vel litt interessert i at ting gÄr greit for seg fremover.
Glenn L
09.12.2024 kl 22:53
3240
Ikke noe uvanlig i dette. Trenger ikke vÊre proff for for Ä ligge med skjult volum. I Sbanken er kravet at ordren mÄ vÊre stÞrre en 150k. I en ilikvid aksje kan det vÊre smart og ikke vise hele ordren siden en stor ordre vil pÄvirke ordreboken.
GrĂžntgress
09.12.2024 kl 23:07
3287
Har selv en slik avtale med Pareto, men ingen minimums belÞp pÄ salgsordrene.
unikum
09.12.2024 kl 23:28
3247
Jeg la inn ordre pÄ 10 000 kr 8,36, da lÄ kursen pÄ 8,3 og kun 600 aksjer til salgs der. Det endte med at jeg kjÞpte 10 000 pÄ 8,3 fordi det proppet opp mange smÄ belÞp like fort som jeg la inn kjÞpet men de var ikke synlig. Dette har skjedd mange ganger tidligere de siste ukene i Argeo og kun i Argeo. Jeg handler i 5 selskaper til der ikke dette skjer.
Det lukter vondt lang vei av hele handelen i Argeo. Spesielt veien nÄ ned fra 15
Det lukter vondt lang vei av hele handelen i Argeo. Spesielt veien nÄ ned fra 15
Redigert 09.12.2024 kl 23:31
Glenn L
09.12.2024 kl 23:41
3222
Tja, ser en pÄ handlene i Zaptec sÄ er de fleste der ogsÄ Mikke Mus volum. Auksjonen er ogsÄ pinglevolum. Slik har det blitt etter algoritmene kom. Legger du deg som beste kjÞper eller beste selger med kun fÄ aksjer synlige blir du vÊrende beste selger/kjÞper. Men viser du f,eks 200k volum kommer algoritmene med miniposter bedre enn dine fortere enn du fÄr sagt faen.
Redigert 09.12.2024 kl 23:43
profitten1
10.12.2024 kl 07:27
3182
Skal searcher ta turen til vest Afrika etter fase 1 arbeidet i Surinam?
HĂ„vardL
10.12.2024 kl 08:27
3095
Hei,
Mente at Venture er guidet Ä vÊre i vest africa ut 2025. Searcher forblir vel i Surinam. Poenget er at en stresser kanskje litt for mye opp, og en skulle trodd de hadde spread i opplag, noe som ikke stemmer da de i dag begge er i full operasjon. Men klart det er frustrerende med en halvering av kurs pÄ 2-3 uker. Er jo bra at selskapet velger Ä ta action med Ä gjÞre seg tilgjengelig for spÞrsmÄl osv fra Investorer via web osv. Hadde vel vÊrt mer bekymret hvis en ikke hadde hÞrt noe fra de. Greit at et sÄpass nytt selskap gjÞr det de kan for Ä overbevise om at de faktisk har livets rett fremover.
Mente at Venture er guidet Ä vÊre i vest africa ut 2025. Searcher forblir vel i Surinam. Poenget er at en stresser kanskje litt for mye opp, og en skulle trodd de hadde spread i opplag, noe som ikke stemmer da de i dag begge er i full operasjon. Men klart det er frustrerende med en halvering av kurs pÄ 2-3 uker. Er jo bra at selskapet velger Ä ta action med Ä gjÞre seg tilgjengelig for spÞrsmÄl osv fra Investorer via web osv. Hadde vel vÊrt mer bekymret hvis en ikke hadde hÞrt noe fra de. Greit at et sÄpass nytt selskap gjÞr det de kan for Ä overbevise om at de faktisk har livets rett fremover.
TWLawson
10.12.2024 kl 08:36
3062
Halvering av kursen er frustrerende? Det vil jeg kalle en underdrivelse.. Det kalles en dÄrlig investering og jeg skammer meg. Crantz mÄ nÄ levere minst dobbelt sÄ bra for at investeringen skal vÊre bedre enn banken.
Spaceface
10.12.2024 kl 08:38
3062
Aboslutt! De har muligheter til og pÄvirke aksjekursen men de gjÞr de kun till egen vinning for og kjÞre grise emisjoner. Trond Crantz fÄr en lang lange-finger av meg, makan og smaklÞs type skal du lete lenge etter.
nafa
10.12.2024 kl 08:57
2985
Ja, det er jo her nede kampen om verdiene skal stÄ i Argeo slik som i lingnende selskaper pÄ bÞrs i sterk vekst.
Mange smÄ blir selvsagt skremt av hva som nÄ skjer med kursen og det er jo nettop det som er meningen for de som styrer kursen her. Ingen fundamentale grunner til det som skjer med kursen og akkurat det som Trond Krantz ogsÄ sier.
Mange smÄ blir selvsagt skremt av hva som nÄ skjer med kursen og det er jo nettop det som er meningen for de som styrer kursen her. Ingen fundamentale grunner til det som skjer med kursen og akkurat det som Trond Krantz ogsÄ sier.
GrĂžntgress
10.12.2024 kl 08:57
3066
Lov Ă„ tenke litt fĂžr man angriper tastaturet. Hvordan kan du kalle CEO en idiot og vil vise fingeren til han. Skjerp deg!
Greit Ä vÊre litt frustrert, men det mÄ vÊre mÄte pÄ. I morgen fÄr vi stilt spÞrsmÄl direkte gjennom webcast, bÄde investorer og analytikere. Syns det er svÊrt positivt at han stiller opp.
Greit Ä vÊre litt frustrert, men det mÄ vÊre mÄte pÄ. I morgen fÄr vi stilt spÞrsmÄl direkte gjennom webcast, bÄde investorer og analytikere. Syns det er svÊrt positivt at han stiller opp.
Spaceface
10.12.2024 kl 09:00
3061
Du har ikke vĂŠrt i aksjen her lenge nok virker det som, er du glad i og se at bĂžrsverdier blir blĂ„st bort uten at noen sier noen ting? Setter du pris pĂ„ grise emisjonene hans og stillheten hans du eller? I mitt hue er han en idiot frem til noe annet er bevist, for meg stiller han sĂ„ langt likt med lĂžgnere og svindlere. Ă
penbart at investorer som har vÊrt inne en stund ogsÄ har skjÞnt dette, jeg Þnsker deg og alle lykke til!
Med det sagt sĂ„ hĂ„per jeg at dere fĂ„r svar!! Jeg er en av de fĂžrste til og kjĂžpe meg opp i dette selskapet igjen, men har ikke rĂ„d til og sponse de. PĂ„ ekte lykke til og hĂ„per alle vil tjene penger pĂ„ sikt đ€
Med det sagt sĂ„ hĂ„per jeg at dere fĂ„r svar!! Jeg er en av de fĂžrste til og kjĂžpe meg opp i dette selskapet igjen, men har ikke rĂ„d til og sponse de. PĂ„ ekte lykke til og hĂ„per alle vil tjene penger pĂ„ sikt đ€
Redigert 10.12.2024 kl 09:04
unikum
10.12.2024 kl 09:36
2992
Tror aldri jeg har sittet i en aksje som har blitt angrepet sÄ til de grader som Argeo de siste 3 ukene og jeg har vel vÊrt innom mange selskaper. Men sjelden sÄ sitter jeg i selskaper som har sÄ lav omsetning pÄ bÞrs der man veit og har nok erfaring at slikt kan oppstÄ. Vi har ikke en eneste grÞnn dag pÄ 3 uker der algoritmene til shortere fÄr lov Ä herje fritt med kun omsetninger fra 2,5-5 mill hver dag. At short har fÄtt tak i mange aksjer pÄ veien ned er jo ingen tvil, spÞrsmÄlet er alltid nÄr de gÄr tomme? Konkurrentene er smÄ investorer i Argeo og det er barnemat for disse. Ingen som sier at man selger noe men da hadde short hvert tomme for lengst. NÄr skal vi slutte Ä mate de dyra??
TWLawson
10.12.2024 kl 09:41
2999
Bare Ă„ se pĂ„ lista, eierstrukturen i Argeo bestĂ„r i stor grad av forumfolk. Ă
de selger!
1N00b1
10.12.2024 kl 10:24
4466
Noen som har noen forventninger til webcast som er imorgen klokken 13?
moneymachine
10.12.2024 kl 10:35
4425
Trond har virkelig litt Ä svare for nÄr det gjelder hvordan jobbe for aksjonÊrverdier...det Ä forstÄ hvordan man jobber for det.
Spaceface
10.12.2024 kl 10:38
4456
Trist og si men nei, han har jo ikke lov til og si noe. Blir sikkert en gjennomgang av Q3 rapporten.
unikum
10.12.2024 kl 10:53
4422
Er vel for optimistisk Ä fÄ noe tall eller potensial effekt ut av Surinam avtalen enn hva de sa pÄ Q3 presentasjonen? Generell etterspÞrsel for tjenester kan vel sies noe om. Leasing av nytt fartÞy har vÊrt oppe tidligere. Kommer det opp igjen sÄ vil vi forstÄ at Ventura og Shearcher vil ha fullt drift det nÊrmeste Äret.
Noen som sÄ de 40 000 ble lagt ut som forsvant ?
Noen som sÄ de 40 000 ble lagt ut som forsvant ?
AvlĂžseren
10.12.2024 kl 11:29
4318
Med det sammenbruddet i kursen vi har sett de siste ukene, vil ogsÄ aksjonÊrer som har tro pÄ aksjen likevel vurdere Ä selge seg ut og heller kjÞpe seg inn igjen pÄ lavere nivÄ. Ikke nÞdvendigvis ved Ä shorte aksjen, men ved Ä gÄ ut og inn igjen. Kursfallet skaper en situasjon som fÄr flere til Ä lette pÄ egen balanse, selv om det betyr Ä selge ut noe til lavere kurs enn det aksjen fortjener.
Redigert 10.12.2024 kl 11:30
Bullen
10.12.2024 kl 12:06
4230
Hvis teknologien er helt unik og kan bidra med verdifulle analyser av havbunnen og det som ligger under, burde jo aksjen
ha etablert seg pÄ et mye hÞyere nivÄ. Kistefoss som sitter pÄ ca. 15%, har vÊrt med fra fÞrste dag og tror sannsynligvis fremdeles
pÄ selskapet. SÄ hva er galt? Det er jo en stor mulighet for at ledelsen og de ansatte ikke greier Ä kommunisere med eventuelle
kunder pÄ en overbevisende mÄte.? Markeds verdien er nÄ ca. 370 mill, ned ca, 83% fra starten.
ha etablert seg pÄ et mye hÞyere nivÄ. Kistefoss som sitter pÄ ca. 15%, har vÊrt med fra fÞrste dag og tror sannsynligvis fremdeles
pÄ selskapet. SÄ hva er galt? Det er jo en stor mulighet for at ledelsen og de ansatte ikke greier Ä kommunisere med eventuelle
kunder pÄ en overbevisende mÄte.? Markeds verdien er nÄ ca. 370 mill, ned ca, 83% fra starten.
1N00b1
10.12.2024 kl 12:42
4120
det mÄ noen som kan litt mer om teknisk analyse se pÄ er vel noe stÞtte pÄ bunn og motstand litt hÞyere...
Leotwin
10.12.2024 kl 12:52
4077
Trymte skrev Var det bunnen vi traff nÄ?
FĂ„ opp gluggene; alt under 9,50 er grisebillig
thief
10.12.2024 kl 13:00
4052
Skulle vel aldri vÊrt under 11-12kr!Var bare pga Shearwater, sÄ rekylen kommer.Litt positivt pÄ webcast i morgen, sÄ er den pÄ tosifret igjen
1N00b1
10.12.2024 kl 13:03
4145
Hvordan fungerer det med shorting av aksjer? Da lÄner man feks 100 000 aksjer. GÄr de da rett ut for salg eller kan man velge Ä selge litt sÄnn nÄ og da for Ä manipulere kursen?
unikum
10.12.2024 kl 13:57
3951
Er det virkelig noen som ikke klarer Ă„ holde seg unna salgs knappen fortsatt ? Ingen som tjener penger her nede, uten ett par nye eiere som kanskje har kjĂžpt noen tusen aksjer mellom 8,2-8,5.
AvlĂžseren
10.12.2024 kl 14:01
3945
Leotwin skrev FĂ„ opp gluggene; alt under 9,50 er grisebillig
Alt under 13,75, som var siste emisjonskurs, er billig. 9,50 var med kraftig rabatt grunnet stort blokksalg.
Trymte
10.12.2024 kl 14:17
3911
Veldig synd at de ikke kan kommunisere, eller i hvert fall gi et lite hint om hva som ligger i denne 8-Ă„rskontrakten i Surinam.
Min fÞrste tanke var at dette var en game changer for Argeo, og at de har sikret seg for mange Är fremover. Men i markedet blir dette tydeligvis sett pÄ som helt verdilÞst. Hvor mange prosent er vi ned siden kontrakten ble meldt?
SkjÞnner ingenting av denne aksjen. Og nÄ nÄr den endelig hadde litt vind i seilene, blir den selvsagt solgt rett ned igjen.
Min fÞrste tanke var at dette var en game changer for Argeo, og at de har sikret seg for mange Är fremover. Men i markedet blir dette tydeligvis sett pÄ som helt verdilÞst. Hvor mange prosent er vi ned siden kontrakten ble meldt?
SkjÞnner ingenting av denne aksjen. Og nÄ nÄr den endelig hadde litt vind i seilene, blir den selvsagt solgt rett ned igjen.
profitten1
10.12.2024 kl 14:27
3865
Hva forventer du egentlig nÄr det er latesales? Skal Crantz klare Ä spÄ hvor mye funn de kommer til Ä gjÞre fÞr de har startet Ä sÞke der? Latesales i Surinam kan bli meget bra gitt de enorme funnene i Guyana. Ha litt tÄlmodighet
Rassen
10.12.2024 kl 14:32
3847
Hahaha đ€Šđ»đ€Šđ»đ€Šđ» Ha litt tĂ„lmodighet???!!! Kursen har falt 40% pĂ„ en mnd og mer enn halvert seg siste halve Ă„ret!!! Falt nesten 56% hittil i Ă„râŠ. Og du ber om tĂ„lmodighet?? đđđ