Argeo rapporterer betydelig vekst i andre kvartal!

Atle Tisk
ARGEO 29.08.2024 kl 07:21 236877

Torsdag legger Argeo frem tall for andre kvartal, med betydelig vekst på både topplinje og driftsresultat. Nå nærmer selskapet seg nesten 100 ansatte og administrerende direktør Trond Crantz forventer fortsatt og sterkere vekst i tredje kvartal.

Asker, 29. august 2024: Argeo er et tjenesteselskap i offshorenæringen som har som oppgave å transformere survey- og inspeksjonsindustrien ved å bruke autonome overflate- og undervannsrobotikkløsninger. Andre kvartal beviser at forretningsmodellen fungerer og kundene er villige til å betale godt for produktene som leveres.
Andrekvartalsresultatene bekrefter evnen til å levere i tråd med målsettinger og tidligere prognoser. Vi ti-dobler omsetning og tripler EBITDA mot samme kvartal i 2023, sier Trond Figenschou Crantz, administrerende direktør i Argeo og fortsetter.

– Vi er stolte av å være godt i rute på nøkkelprosjektene våre og samtidig opprettholde høy kvalitet i alt vi gjør. I tillegg til den finansielle veksten, så styrker vi også organisasjonen og bygger et solid selskap med ledende kompetanse. Det er ekstra tilfredsstillende at vi evner dette samtidig som vi leverer svært solide prosjektmarginer, fortsetter Figenschou Crantz.

Gjennom kvartalet har Argeo Venture igangsatt oppdrag med TotalEnergies verdt USD 39 millioner, samtidig som det ble inngått en betydelig kontrakt med Woodside Energy som har oppstart i tredje kvartal. Argeo ble i tillegg tildelt kontrakt for RWE Canopys offshore vind-prosjekt i juni, noe som sikrer nær maksimering av flåteutnyttelse inn i tredje kvartal. Med sterk vekst i alle tre vertikaler (O&G, Marine Mineraler og Fornybar) beviser vi nå at strategien vår er robust og produktene våre etterspurt blant markedets ledende kunder.

I løpet av kvartalet har Argeo også fått tildelt et viktig patent for det elektromagnetiske systemet, “Argeo Listen,” som styrker selskapets teknologiske posisjon i de viktigste markedene; olje og gass, fornybar energi, marine mineraler og offshore-installasjoner.

Nøkkeltall for andre kvartal 2024: (tall i USD 1.000)
• Omsetning: USD 15 664, opp fra USD 1 379, en økning på 1037 % sammenlignet med fjoråret.
• EBITDA: USD 4 217, opp fra USD -1 574, en økning på 368 % sammenlignet med fjoråret.
• EBIT: USD 1 638, opp fra USD -2 708, en økning på 160 % sammenlignet med fjoråret.
• Nettoresultat/-tap: USD -911, opp fra USD -2 658, en økning på 66 % sammenlignet med fjoråret.
• Ordrereserve: USD 45 millioner

unikum
I går kl 12:03 2160

Okey eget valg når man kjøper og selger men du syns da tydeligvis at den siste emisjonen ikke var ryddig ? Den på 2,75 = 13,75 ? Så etter alt de har nå fått til av avtaler så forventer du en ny emisjon på hvilke nivå og gjerne med god begrunnelse?
thief
I går kl 14:07 1982

Deler en mail jeg sendte til Trond anngående ny stilling annonsert. Dette er noe:
Hei !Ser dere søker etter en Geotechnical Manager Offshore O&G and Offshore Wind Solutions.

Er det med tanke på utvidelser og at dere ser for dere mye jobb fremover?

Svar på den delen:

Det er helt riktig, vi er i en god posisjon med disse integrerte tjenestene og noe kunder etterspør.

Så blir bare mer og mer sikker på dette caset og at vi vil få mange gode meldinger fremover,og den neste skal jo komme "nå"!

Silver20555
I går kl 15:05 1861

Det var interessant, takk for at du deler thief
thief
I går kl 15:46 1777

Viktig å skaffe seg mest mulig informasjon om investeringen sin🙂Så er det bare hyggelig å dele!
Silver20555
I går kl 15:54 1754

Kan vi tolke dette som muligens to separate meldinger er på vei? Kan bli stort dette.
unikum
I går kl 16:31 1683

Er så lei disse 1-2 000 aksjene som MÅ selges og gjerne i slutthandelen. Hvem er som må ha 15 000 på kontoen før børsåpning i morgen?
profitten1
I dag kl 08:58 1216

Venture på vei inn til Walvis Bay nå etter å ha søkt et felt liggende ved grensen til sør-Afrika. Nå skal den sikkert inn for å mobilisere til neste kontrakt.
Redigert i dag kl 09:00 Du må logge inn for å svare
thief
I dag kl 09:09 1169

Det er vel den kontrakten Trond sier vil komme rett over nyttår🥳Så da tikker det vel inn noe straks. Om ikke denne uken,så neste!
Grøntgress
I dag kl 09:33 1089

Prøvde meg på noen spm til Trond, men kunne hverken bekrefte/avkrefte noen av disse- forståelig nok.

Hei og godt nytt år Trond!

Sitter med en god portefølje av Argeo aksjer og har tro på selskapets fremtid. Tror og håper vi ser noen fine kontrakter denne våren ifm rammeavtaler. Du nevnte tidligere at det jobbes med å lande noe rett over ny året, så det blir spennende. Håper denne er like aktuell ennå.

Hva tenker selskapet om det riktige budet kommer. Er Argeo til salgs om dette skulle skje? Tenker Argeo er i en unik situasjon i så måte?

Svar

Godt Nyttår!
Det er dessverre ikke mulig for meg å svare på spørsmålene dine konkret utover hva jeg fortalte om i investorweb presentasjonen før Jul.

Mvh
Trond

Redigert i dag kl 09:34 Du må logge inn for å svare
thief
I dag kl 10:05 995

Hatt noe kontakt med Trond i dag,mtp Venture!
"det jeg fortalte på IW session står fremdeles."
Så når vi allerede er godt over i januar(like over nyttår),så er det meget bra at alt går etter planen enda. Da forventes det kontrakt når som helst!
Silver20555
I dag kl 10:23 935

Flotte nyheter alle sammen, snart melding.
Fundam1talist
I dag kl 10:42 876

Voldsomt så dere spammer Trond med meldinger😂 La fyren få jobbe i fred. Kontrakter kommer - det vet vi. Du stiller også et spørsmål det er umulig for han å svare på. Det hadde vært høyst ulovlig å dele informasjon i forbindelse med eventuelt oppkjøp.
thief
I dag kl 10:53 840

Er ikke veldig mange mailer da,en gang i blant.Så er det meget bra å få bekreftelse på at ting går som planlagt.Hadde de ikke det, så hadde han bare droppet å svare!Så forventer et særdeles bra q1 nå,hvor det skal komme flere kontrakter 🙂At noen selger på 11kr da,er vel bare pga uvitenhet!
Fundam1talist
I dag kl 10:56 822

Er greit å sende mail hvis man har spørsmål som trenger avklaring, men hvor mange bekreftelser trenger dere på at kontrakt kommer i januar? Han har jo sikkert sagt det 10 ganger nå😂 La fyren få jobbe med det som er viktig - å skape verdier for deg og meg. Ikke svare usikre småaksjonærer
Grøntgress
I dag kl 14:08 596

Kan holde min kommunikasjon med Trond for meg selv, går helt fint det.
unikum
I dag kl 14:19 575

Det høres jo nesten ut som om Trond er kompisen deres ? Er det ikke bedre å respektere Ceo våres med fullt navn?
Uansett enig slutt å send tøvete spørsmål som det ikke lar seg svare på.
thief
I dag kl 14:44 504

Må du ikke være så hårsår🙂Er vanlig at man kommuniserer med selskaper,og skaffer seg informasjon. Så vet man som regel hva de kan svare på og ikke.Som jeg spurte anngående Venture i dag. Jobben går som planlagt,altså ferdig nå i jan,før den er klar for nye oppdrag.Og han i den sammenheng sa at det som ble sagt på presentasjonen fortsatt sto.Ikke noe jeg spurte om🙂
Silver20555
I dag kl 14:48 485

Enig med thief her, selskapet selv er herre over hva de kan og ikke kan dele. Fortsett med god innsats!
Grøntgress
I dag kl 15:22 395

Tro hvor lenge short vil bli sittende her.. Er vel liten tvil om at kursen pushes ned på disse småsalgene av enkelte aktører. Tviler på at det er noen som går målbevisst inn for å manipulere kursen ned for bedre inngang..

Får håpe Trond, min kamerat, kommer med noen store/lange kontrakter på rammeavtalene. Da fyker denne opp og vel så det :)
nafa
I dag kl 16:00 312

Ligger det inne hus her på shortsida og samarbeider med eventuelle framtidige kjøpsinteresser av selskapet, så kan vi nok bli sittende lenge her nede i gjørma.
Redigert i dag kl 16:01 Du må logge inn for å svare
Grøntgress
I dag kl 16:07 298

Personlig tror jeg Argeo kommer til å bli kjøpt opp. For alt vi vet er det samtaler om dette allerede. Ren spekulasjon selvfølgelig, men fullt ut realistisk.
Grøntgress
I dag kl 16:32 235

Liten tvil om at noen ønsker å stoppe oppgang.