Argeo rapporterer betydelig vekst i andre kvartal!
Torsdag legger Argeo frem tall for andre kvartal, med betydelig vekst på både topplinje og driftsresultat. Nå nærmer selskapet seg nesten 100 ansatte og administrerende direktør Trond Crantz forventer fortsatt og sterkere vekst i tredje kvartal.
Asker, 29. august 2024: Argeo er et tjenesteselskap i offshorenæringen som har som oppgave å transformere survey- og inspeksjonsindustrien ved å bruke autonome overflate- og undervannsrobotikkløsninger. Andre kvartal beviser at forretningsmodellen fungerer og kundene er villige til å betale godt for produktene som leveres.
Andrekvartalsresultatene bekrefter evnen til å levere i tråd med målsettinger og tidligere prognoser. Vi ti-dobler omsetning og tripler EBITDA mot samme kvartal i 2023, sier Trond Figenschou Crantz, administrerende direktør i Argeo og fortsetter.
– Vi er stolte av å være godt i rute på nøkkelprosjektene våre og samtidig opprettholde høy kvalitet i alt vi gjør. I tillegg til den finansielle veksten, så styrker vi også organisasjonen og bygger et solid selskap med ledende kompetanse. Det er ekstra tilfredsstillende at vi evner dette samtidig som vi leverer svært solide prosjektmarginer, fortsetter Figenschou Crantz.
Gjennom kvartalet har Argeo Venture igangsatt oppdrag med TotalEnergies verdt USD 39 millioner, samtidig som det ble inngått en betydelig kontrakt med Woodside Energy som har oppstart i tredje kvartal. Argeo ble i tillegg tildelt kontrakt for RWE Canopys offshore vind-prosjekt i juni, noe som sikrer nær maksimering av flåteutnyttelse inn i tredje kvartal. Med sterk vekst i alle tre vertikaler (O&G, Marine Mineraler og Fornybar) beviser vi nå at strategien vår er robust og produktene våre etterspurt blant markedets ledende kunder.
I løpet av kvartalet har Argeo også fått tildelt et viktig patent for det elektromagnetiske systemet, “Argeo Listen,” som styrker selskapets teknologiske posisjon i de viktigste markedene; olje og gass, fornybar energi, marine mineraler og offshore-installasjoner.
Nøkkeltall for andre kvartal 2024: (tall i USD 1.000)
• Omsetning: USD 15 664, opp fra USD 1 379, en økning på 1037 % sammenlignet med fjoråret.
• EBITDA: USD 4 217, opp fra USD -1 574, en økning på 368 % sammenlignet med fjoråret.
• EBIT: USD 1 638, opp fra USD -2 708, en økning på 160 % sammenlignet med fjoråret.
• Nettoresultat/-tap: USD -911, opp fra USD -2 658, en økning på 66 % sammenlignet med fjoråret.
• Ordrereserve: USD 45 millioner
Asker, 29. august 2024: Argeo er et tjenesteselskap i offshorenæringen som har som oppgave å transformere survey- og inspeksjonsindustrien ved å bruke autonome overflate- og undervannsrobotikkløsninger. Andre kvartal beviser at forretningsmodellen fungerer og kundene er villige til å betale godt for produktene som leveres.
Andrekvartalsresultatene bekrefter evnen til å levere i tråd med målsettinger og tidligere prognoser. Vi ti-dobler omsetning og tripler EBITDA mot samme kvartal i 2023, sier Trond Figenschou Crantz, administrerende direktør i Argeo og fortsetter.
– Vi er stolte av å være godt i rute på nøkkelprosjektene våre og samtidig opprettholde høy kvalitet i alt vi gjør. I tillegg til den finansielle veksten, så styrker vi også organisasjonen og bygger et solid selskap med ledende kompetanse. Det er ekstra tilfredsstillende at vi evner dette samtidig som vi leverer svært solide prosjektmarginer, fortsetter Figenschou Crantz.
Gjennom kvartalet har Argeo Venture igangsatt oppdrag med TotalEnergies verdt USD 39 millioner, samtidig som det ble inngått en betydelig kontrakt med Woodside Energy som har oppstart i tredje kvartal. Argeo ble i tillegg tildelt kontrakt for RWE Canopys offshore vind-prosjekt i juni, noe som sikrer nær maksimering av flåteutnyttelse inn i tredje kvartal. Med sterk vekst i alle tre vertikaler (O&G, Marine Mineraler og Fornybar) beviser vi nå at strategien vår er robust og produktene våre etterspurt blant markedets ledende kunder.
I løpet av kvartalet har Argeo også fått tildelt et viktig patent for det elektromagnetiske systemet, “Argeo Listen,” som styrker selskapets teknologiske posisjon i de viktigste markedene; olje og gass, fornybar energi, marine mineraler og offshore-installasjoner.
Nøkkeltall for andre kvartal 2024: (tall i USD 1.000)
• Omsetning: USD 15 664, opp fra USD 1 379, en økning på 1037 % sammenlignet med fjoråret.
• EBITDA: USD 4 217, opp fra USD -1 574, en økning på 368 % sammenlignet med fjoråret.
• EBIT: USD 1 638, opp fra USD -2 708, en økning på 160 % sammenlignet med fjoråret.
• Nettoresultat/-tap: USD -911, opp fra USD -2 658, en økning på 66 % sammenlignet med fjoråret.
• Ordrereserve: USD 45 millioner
Grøntgress
09.02.2025 kl 22:42
3184
Tro, håp og kjærlighet. Har mistet all troverdighet til ledelsen og aksjen.
moneymachine
10.02.2025 kl 09:38
4980
Lurer på om noen i det hele tatt tenker at en mcap på 500 mill er fair prising på et selskap som Argeo, og hvorfor markedet ikke tar inn over seg at 3 meglerhus har kjøpsanbefaling og kursmål milevis over sist omsatte.
1N00b1
10.02.2025 kl 11:38
4812
Grøntgress
10.02.2025 kl 12:08
4766
Knut100 skrev Altså du har tålmodigheten til et spebarn.
Eller fornuften til en voksen mann.
TWLawson
10.02.2025 kl 13:41
4649
Gitt dagens prising har markedet liten eller ingen tro på selskapet.
unikum
10.02.2025 kl 13:46
4650
Imponerende de siste innleggene her. Om omsetning av aksjer er på stedet hvil trengs jo ikke hjernen fungere like dårlig.
Vi andre venter på årsrapport, den blir litt mer interessant enn de siste innleggene.
Vi andre venter på årsrapport, den blir litt mer interessant enn de siste innleggene.
Redigert 10.02.2025 kl 13:47
Du må logge inn for å svare
profitten1
10.02.2025 kl 14:20
4605
Årsrapport er ikke før 24.april, men blir enormt bra den. Markerer første året hvor Argeo leverer netto overskudd.
moneymachine
10.02.2025 kl 15:13
4520
Heldigvis sitter jo hovedaksjonærene stødig, og innimellom akkumulerer, mens slike som deg tror de leker kongen på haugen…
TWLawson
10.02.2025 kl 15:49
4483
Riktig riktig, i mens venter vi spent på nyhetene du lovde skulle komme i dag…
Redigert 10.02.2025 kl 15:49
moneymachine
11.02.2025 kl 10:30
3976
De avventer vel slik at du får kjøpt deg inn. Fantastisk at man vier så mye tid til aksjer man ikke eier, livet må være kjedelig!? Hvor kommer denne bitterheten inn i bildet? På hvilket tidspunkt mistet du deg selv og kapitalen din?
Irrasjonell kursutvikling skaper null interesse…godt tegn.
Irrasjonell kursutvikling skaper null interesse…godt tegn.
Redigert 11.02.2025 kl 10:34
1N00b1
11.02.2025 kl 10:35
3965
Searcher ankra opp igjen etter noen dager med jobbing. Et par uker igjen nå til Q4 tall og kurs over 15 =)
Leotwin
11.02.2025 kl 10:45
3949
Trengs noen avklaringer nå. Jobber Venture med å ta inn forsinkelser eller har den fått tilleggsarbeid? Er Searcher i gang med nye MC-oppdrag? Eller driver de bare med testing av utstyr? Hvordan vil backlog bli for H1/H2? Investorer trenger mer visibilitet. Samtidig er det lite salg å se fra topp 50. Heller noen som innimellom akkumulerer.
TWLawson
11.02.2025 kl 10:58
3915
Du sitter i glasshus og kaster stein til alle kanter. Men du ser det ikke selv. Så vil du at jeg skal forklare meg til deg? Har du lyst å tippe flere ganger når melding kommer?
Leotwin
11.02.2025 kl 11:10
3875
1N00b1 skrev Får sjekke om trond er på teams
Q4-presentasjonen blir veldig spennende, men tror på meldinger før det.
Torkr
11.02.2025 kl 11:16
3868
hva slags nyheter tenker du på? hva skulle komme?
har du snakket med Crantz og han har lovet nyheter?
har du snakket med Crantz og han har lovet nyheter?
moneymachine
11.02.2025 kl 11:25
3855
Hva ditt miserable liv inneholder trenger nok ingen innblikk i..stå på! Når nyheter kommer, blir du borte. Etter en liten stund popper du opp igjen og klager din nød. Fantastisk…god bedring 👌
TWLawson
11.02.2025 kl 11:51
3890
Takk det samme. Venter fortsatt på meldingen du lovde skulle komme i går. I mens tikker kursen samme vei som troverdigheten din.
moneymachine
11.02.2025 kl 11:59
3926
…og av en eller annen bitter grunn, er det viktigste for deg at kursen går nedover.
…derimot i TGS er alt feil og irrasjonelt med nedgang, er det ikke?
…derimot i TGS er alt feil og irrasjonelt med nedgang, er det ikke?
Redigert 11.02.2025 kl 12:11
Grøntgress
11.02.2025 kl 16:30
3641
Gevinsten tatt i Equinor mens Argeo har falt i mellomtiden. Inne her igjen og håper vi ser kontraktsmeldinger snart!
Blue Cow Group
11.02.2025 kl 17:03
3558
6 dager siden du hadde mista all tiltro til selskapet og ledelsen, hva har forandra seg på de dagene?
Du skifter jo virkelig mening oftere enn jeg logger inn her ;D
Du skifter jo virkelig mening oftere enn jeg logger inn her ;D
profitten1
11.02.2025 kl 17:50
3510
Alt er et spill for å få folk til å kjøpe/selge i den retningen en ønsker.
TWLawson
11.02.2025 kl 17:59
3495
Normal forståelse for børsen og dens mekanismer holder for meg. Dette mangler du alt av.
unikum
11.02.2025 kl 19:58
3351
Når enkelte kålhoder selger så forsterker man nedturer. Grøntgress er bare helt natta for meg og har ikke forstått noe av det å ikke gi etter når noen vil ha kursen ned.
Omsetningen er på bare ca 1,5 mill hver dag. da Bør man holde seg for god til å selge aksjene. Snittet mitt er 10,2 lar meg ikke påvirke til salg og har forståelse for å ikke forsterke dårlig segment i en periode. Jeg lever av trading men har limiter som skal holdes. Kan gjerne sitte i en aksje i mange år, samtidig kun 1 dag. Men jeg forsterker aldri nedturer!
Omsetningen er på bare ca 1,5 mill hver dag. da Bør man holde seg for god til å selge aksjene. Snittet mitt er 10,2 lar meg ikke påvirke til salg og har forståelse for å ikke forsterke dårlig segment i en periode. Jeg lever av trading men har limiter som skal holdes. Kan gjerne sitte i en aksje i mange år, samtidig kun 1 dag. Men jeg forsterker aldri nedturer!
1N00b1
11.02.2025 kl 20:00
3372
Sannsynligheten for at det tikker inn en eller flere kontrakter og muligens informasjon om ny ROV (TBC) øker hele tiden nå. Om det skjer + presentasjon av gode tall 27. så blir det nok gode tider fremover =).
moneymachine
11.02.2025 kl 20:31
3321
Kun i Argeo du har forstått det da? I TGS mangler visst DU all den forståelse for børsens mekanismer, som du påstår jeg og mange med meg, bl.a. Topp 50, ikke evner å ha i Argeo. Du er latterlig!
Grøntgress
11.02.2025 kl 21:56
3183
Spørs hvem som ikke har forstått. Da Equinor leverte kvartalstall over forventet, men stupte i kurs, så var jeg ikke i tvil om å utnytte dippen. Solgte aksjene i Argeo med gevinst og ca 100K i fortjeneste på en uke i Equinor. Kjøpt meg inn her igjen til en enda bedre inngang, men foreløpig bare 1/3 av porteføljen som jeg tenker å inneha. Foreløpig økte jeg mer i TGS da den føles mer safe, men oppsiden her er selvsagt større om CEO snart begynner å levere på det han la ut om i desember presentasjonen. Du må gjerne mene hva du vil, men når alt kommer til alt, så er vi alle på børs for å tjene mest mulig til egen konto.
Redigert 11.02.2025 kl 21:57
profitten1
11.02.2025 kl 23:46
3028
Ser på slagsiden at de som selger nå er for det meste folk som hoppet på hypetoget når kursen lå på 13-14. enkelte folk er så dumme, ingenting har forandret seg siden de kjøpte på disse nivåene utenom at kontrakt er nærmere nå. Skjer hver gang det, småsparere forblir taperne når de holder på slik.
Redigert 11.02.2025 kl 23:49
Blue Cow Group
12.02.2025 kl 07:33
2789
Hvorfor kjøper du deg inn igjen i et selskap 6 dager etter du mista all tro på ledelsen og mener de juger og du forventer en emisjon?
Greit at alle vil tjene penger, men hvis du har sånne tanker om selskapet er det kanskje best å holde seg unna?
Eller har det skjedd noe på de 6 dagene som gjør at de har gjenvunnet din tillit?
Sånn som du holder på nå med "kursmål 30-40", "nei her har ledelsen mista all tillit", "Nå er jeg tilbake, kun opp herfra" vil jo folk bare tenke du er en gullhaugen-figur.
Grøntgress
05.02.2025 kl 11:46
2668
Tok gevinst og solgte rubbel å bit. Stoler ikke på denne CEO. Vært mye svada før og tror det gjentas. Hvor skal selskapet hente penger til eventuelt å kjøpe flere båter som annonsert? Tipper en ny emisjon står på trappene.
Greit at alle vil tjene penger, men hvis du har sånne tanker om selskapet er det kanskje best å holde seg unna?
Eller har det skjedd noe på de 6 dagene som gjør at de har gjenvunnet din tillit?
Sånn som du holder på nå med "kursmål 30-40", "nei her har ledelsen mista all tillit", "Nå er jeg tilbake, kun opp herfra" vil jo folk bare tenke du er en gullhaugen-figur.
Grøntgress
05.02.2025 kl 11:46
2668
Tok gevinst og solgte rubbel å bit. Stoler ikke på denne CEO. Vært mye svada før og tror det gjentas. Hvor skal selskapet hente penger til eventuelt å kjøpe flere båter som annonsert? Tipper en ny emisjon står på trappene.
Rogue
12.02.2025 kl 08:41
2639
For en kop!
Kan du ikke bare gjøre slik du har lovet, slutte å kommentere?
Selvutnevnt skikkelig racer på børs:):):):)
Ikke måte på hvor klovnete Riskokern har fremstått lizm.....Har du speil?
Kan du ikke bare gjøre slik du har lovet, slutte å kommentere?
Selvutnevnt skikkelig racer på børs:):):):)
Ikke måte på hvor klovnete Riskokern har fremstått lizm.....Har du speil?
Grøntgress
12.02.2025 kl 09:13
2551
Bare fortsett med frekkhet så kan kursen presses ytterligere ned. Satt en liten sperre. Mulig det gir muligheter til enda lavere inngang utover dagen.
Redigert 12.02.2025 kl 09:16
Blue Cow Group
12.02.2025 kl 09:17
2536
Hvordan er det frekt av meg å spørre hva som har forandra seg på de 6 dagene du gikk fra å ha mista helt tiltro til ledelsen og selskapet til nå å ha kjøpt deg inn igjen? Virker litt tynnhuda for å si det forsiktig.
Rogue
12.02.2025 kl 09:20
2557
:):):):) Rette r__va som feis:)
Men du skal ha det, klar fremgang på deg. Ikke bare har du blitt rå på backtrading, men nå har du fullstendig kontroll på kursen og.
Klasse:):)
Verste er at jeg tror du kjenner på mestring nå:)
Vern deg selv lillegutt
Men du skal ha det, klar fremgang på deg. Ikke bare har du blitt rå på backtrading, men nå har du fullstendig kontroll på kursen og.
Klasse:):)
Verste er at jeg tror du kjenner på mestring nå:)
Vern deg selv lillegutt
unikum
12.02.2025 kl 09:31
2526
For en tulling, har jo 0 peil hva han driver med. Garantert de pengene du handler med har du aldri klart å tjene selv, de må være fått eller arvet.
Har gjennom mange år klaget på kursen i Tgs der han kjøpte seg inn rundt toppen. Tatt tap på tap hele veien ned til 90 kr. 0 mening i det han alltid skriver, bedre å blokkere dette individet.
Har gjennom mange år klaget på kursen i Tgs der han kjøpte seg inn rundt toppen. Tatt tap på tap hele veien ned til 90 kr. 0 mening i det han alltid skriver, bedre å blokkere dette individet.
Blue Cow Group
12.02.2025 kl 09:50
2469
"Bare fortsett med frekkhet så kan kursen presses ytterligere ned. Satt en liten sperre på 11,78. Mulig det gir muligheter til enda lavere inngang utover dagen."
Hvis du satt en sperre som du kaller det 20 øre over høyeste salgspris har du isåfall kjøpt på dagens høyeste.
Var det du som kjøpte under 7000stk til 11,50 kl 9:09 eller var de 200 til 11,56 kl 9:10 som var deg?
Eller har du bare blitt tatt i løgn og lasher ut mot alt og alle som avslører deg?
Jeg forstår virkelig ikke poenget med å bli med på et diskusjonsforum for å bare juge om hva man gjør. juge om at man kjenner folk i bransjen, juge om kroner tjent ved handler, for et fantastisk stusslig liv. Sånn, nå kan du kalle meg frekk :)
Hvis du satt en sperre som du kaller det 20 øre over høyeste salgspris har du isåfall kjøpt på dagens høyeste.
Var det du som kjøpte under 7000stk til 11,50 kl 9:09 eller var de 200 til 11,56 kl 9:10 som var deg?
Eller har du bare blitt tatt i løgn og lasher ut mot alt og alle som avslører deg?
Jeg forstår virkelig ikke poenget med å bli med på et diskusjonsforum for å bare juge om hva man gjør. juge om at man kjenner folk i bransjen, juge om kroner tjent ved handler, for et fantastisk stusslig liv. Sånn, nå kan du kalle meg frekk :)
Blue Cow Group
12.02.2025 kl 10:05
2528
Tør du ikke svare med grøntgress? Ser du konsekvent hopper over spørsmåla mine og er mye mer komfortabel med å slenge dritt med andre debattanter.
Hva har forandra seg på de 6 dagene siden du hadde mista all tiltro til ledelsen og selskapet
og hvilke av kjøpa idag var dine?
Klarer du ikke svare på så enkle spørsmål må jeg bare konkludere med at alt du sier er løgn.
Hva har forandra seg på de 6 dagene siden du hadde mista all tiltro til ledelsen og selskapet
og hvilke av kjøpa idag var dine?
Klarer du ikke svare på så enkle spørsmål må jeg bare konkludere med at alt du sier er løgn.
TWLawson
12.02.2025 kl 10:13
2504
Ser at Argeo Venture holder på i samme område som Tgs’s Ramform Hyperion.
Grøntgress
12.02.2025 kl 10:15
2554
Har ikke kjøpt en aksje i dag. I går sto mine kjøp for 1/4 av omsetningen. Mulig jeg kjøper mer om den faller ytterligere.
De 6 dagene ble benyttet til å tjene penger i Equinor som ble solgt i går.
De 6 dagene ble benyttet til å tjene penger i Equinor som ble solgt i går.
Rogue
12.02.2025 kl 10:37
2471
Hahahahaha....
Nå begynner det å bli mye av egne sitater å holde styr på si:)
Vi er ikke interessert i høre det tullet ditt, gjennomsyret av usikkerhet, søken på bekreftelser og forsøk på å medisinere deg selv.
Ikke bare fremstiller du deg selv som klovn, du er den største.
Herregud så pinlig.
Nå begynner det å bli mye av egne sitater å holde styr på si:)
Vi er ikke interessert i høre det tullet ditt, gjennomsyret av usikkerhet, søken på bekreftelser og forsøk på å medisinere deg selv.
Ikke bare fremstiller du deg selv som klovn, du er den største.
Herregud så pinlig.
Blue Cow Group
12.02.2025 kl 10:47
2437
Du sa du hadde lagt inn sperre på 11,78 i dag, det vil jo automatisk bli til en handel da kursen lå på 11,50.
Så du mista tiltro til ledelsen i argeo fordi equinor gikk opp? Du gjenfant tilliten fordi du tenkte equi skulle ned igjen da eller? Jeg ser ingen sammenheng mellom kurslødt i equinor og tiltro til ledelsen eller hele selskapet argeo som du sa.
Så du mista tiltro til ledelsen i argeo fordi equinor gikk opp? Du gjenfant tilliten fordi du tenkte equi skulle ned igjen da eller? Jeg ser ingen sammenheng mellom kurslødt i equinor og tiltro til ledelsen eller hele selskapet argeo som du sa.
Grøntgress
12.02.2025 kl 10:54
2443
Tror i bunn og grunn det muligens er ganske mye du ikke skjønner. Ligger en liten sperre på 11,70 som er flyttbar lengre ned om nødvendig
Blue Cow Group
12.02.2025 kl 11:03
2408
Ja det er masse her jeg ikke skjønner, ingen er vel noensinne utlært.
Derfor hadde det vært veldig hjelpsomt om du kunne forklart meg hvordan man kan miste totalt tillit til selskap og ledelse, for så å gjenvinne den på 6 dager. Det virker helt utrolig for meg, jeg klarer ikke å forstå hvordan det gir mening i det hele tatt. Send help!
Derfor hadde det vært veldig hjelpsomt om du kunne forklart meg hvordan man kan miste totalt tillit til selskap og ledelse, for så å gjenvinne den på 6 dager. Det virker helt utrolig for meg, jeg klarer ikke å forstå hvordan det gir mening i det hele tatt. Send help!
Leotwin
12.02.2025 kl 11:20
2367
Lavmål på tråden nå. Ikke særlig tillitsvekkende for nye investorer. Vi får håpe på fornyet interesse etter q4-presentasjonen. Da vil det bli enklere å se hvilket fantastisk vekst - case dette er! Omsetning 2022; 34 mill, 2023; 128 mill, 2024; ca 800 mill.
Ed. 2024; ca 600 mill (etter dagens melding)
Ed. 2024; ca 600 mill (etter dagens melding)
Redigert 12.02.2025 kl 17:44