Argeo rapporterer betydelig vekst i andre kvartal!
Torsdag legger Argeo frem tall for andre kvartal, med betydelig vekst på både topplinje og driftsresultat. Nå nærmer selskapet seg nesten 100 ansatte og administrerende direktør Trond Crantz forventer fortsatt og sterkere vekst i tredje kvartal.
Asker, 29. august 2024: Argeo er et tjenesteselskap i offshorenæringen som har som oppgave å transformere survey- og inspeksjonsindustrien ved å bruke autonome overflate- og undervannsrobotikkløsninger. Andre kvartal beviser at forretningsmodellen fungerer og kundene er villige til å betale godt for produktene som leveres.
Andrekvartalsresultatene bekrefter evnen til å levere i tråd med målsettinger og tidligere prognoser. Vi ti-dobler omsetning og tripler EBITDA mot samme kvartal i 2023, sier Trond Figenschou Crantz, administrerende direktør i Argeo og fortsetter.
– Vi er stolte av å være godt i rute på nøkkelprosjektene våre og samtidig opprettholde høy kvalitet i alt vi gjør. I tillegg til den finansielle veksten, så styrker vi også organisasjonen og bygger et solid selskap med ledende kompetanse. Det er ekstra tilfredsstillende at vi evner dette samtidig som vi leverer svært solide prosjektmarginer, fortsetter Figenschou Crantz.
Gjennom kvartalet har Argeo Venture igangsatt oppdrag med TotalEnergies verdt USD 39 millioner, samtidig som det ble inngått en betydelig kontrakt med Woodside Energy som har oppstart i tredje kvartal. Argeo ble i tillegg tildelt kontrakt for RWE Canopys offshore vind-prosjekt i juni, noe som sikrer nær maksimering av flåteutnyttelse inn i tredje kvartal. Med sterk vekst i alle tre vertikaler (O&G, Marine Mineraler og Fornybar) beviser vi nå at strategien vår er robust og produktene våre etterspurt blant markedets ledende kunder.
I løpet av kvartalet har Argeo også fått tildelt et viktig patent for det elektromagnetiske systemet, “Argeo Listen,” som styrker selskapets teknologiske posisjon i de viktigste markedene; olje og gass, fornybar energi, marine mineraler og offshore-installasjoner.
Nøkkeltall for andre kvartal 2024: (tall i USD 1.000)
• Omsetning: USD 15 664, opp fra USD 1 379, en økning på 1037 % sammenlignet med fjoråret.
• EBITDA: USD 4 217, opp fra USD -1 574, en økning på 368 % sammenlignet med fjoråret.
• EBIT: USD 1 638, opp fra USD -2 708, en økning på 160 % sammenlignet med fjoråret.
• Nettoresultat/-tap: USD -911, opp fra USD -2 658, en økning på 66 % sammenlignet med fjoråret.
• Ordrereserve: USD 45 millioner
Asker, 29. august 2024: Argeo er et tjenesteselskap i offshorenæringen som har som oppgave å transformere survey- og inspeksjonsindustrien ved å bruke autonome overflate- og undervannsrobotikkløsninger. Andre kvartal beviser at forretningsmodellen fungerer og kundene er villige til å betale godt for produktene som leveres.
Andrekvartalsresultatene bekrefter evnen til å levere i tråd med målsettinger og tidligere prognoser. Vi ti-dobler omsetning og tripler EBITDA mot samme kvartal i 2023, sier Trond Figenschou Crantz, administrerende direktør i Argeo og fortsetter.
– Vi er stolte av å være godt i rute på nøkkelprosjektene våre og samtidig opprettholde høy kvalitet i alt vi gjør. I tillegg til den finansielle veksten, så styrker vi også organisasjonen og bygger et solid selskap med ledende kompetanse. Det er ekstra tilfredsstillende at vi evner dette samtidig som vi leverer svært solide prosjektmarginer, fortsetter Figenschou Crantz.
Gjennom kvartalet har Argeo Venture igangsatt oppdrag med TotalEnergies verdt USD 39 millioner, samtidig som det ble inngått en betydelig kontrakt med Woodside Energy som har oppstart i tredje kvartal. Argeo ble i tillegg tildelt kontrakt for RWE Canopys offshore vind-prosjekt i juni, noe som sikrer nær maksimering av flåteutnyttelse inn i tredje kvartal. Med sterk vekst i alle tre vertikaler (O&G, Marine Mineraler og Fornybar) beviser vi nå at strategien vår er robust og produktene våre etterspurt blant markedets ledende kunder.
I løpet av kvartalet har Argeo også fått tildelt et viktig patent for det elektromagnetiske systemet, “Argeo Listen,” som styrker selskapets teknologiske posisjon i de viktigste markedene; olje og gass, fornybar energi, marine mineraler og offshore-installasjoner.
Nøkkeltall for andre kvartal 2024: (tall i USD 1.000)
• Omsetning: USD 15 664, opp fra USD 1 379, en økning på 1037 % sammenlignet med fjoråret.
• EBITDA: USD 4 217, opp fra USD -1 574, en økning på 368 % sammenlignet med fjoråret.
• EBIT: USD 1 638, opp fra USD -2 708, en økning på 160 % sammenlignet med fjoråret.
• Nettoresultat/-tap: USD -911, opp fra USD -2 658, en økning på 66 % sammenlignet med fjoråret.
• Ordrereserve: USD 45 millioner
thief
18.02.2025 kl 08:51
6102
Q1 blir jo ikke bra det heller, med lite backlog. Og etter q1,ser det jo enda verre ut foreløpig.Da er det tomt for jobb fremover.Og det verste er jo at ut av expected backlog på 176musd,så er 153musd 4 års kontrakten med start q2 2026!Her burde det vært landet mange flere kontrakter, for å få noe forutsigbarhet.Nå lever man nesten fra dag til dag!
Leotwin
18.02.2025 kl 10:12
5943
Enig. Hadde egentlig tro på at kortsiktig backlog ville løse seg, men ble lettere sjokkert over q4 performance. Hvordan er det mulig å starte opp MC-prosjekter med null prefunding samtidig som kassa er bunnskrapt? Langsiktig ser det noe bedre ut, men redd det blir mer støy i det korte bildet. Hvis de skal ro i land rep emi må de trekke noen nye kaniner ut av hatten…
1N00b1
18.02.2025 kl 10:15
5940
Ifølge aksjonærtjenesten Holdings benyttet tidligere Fredriksen-topp, Espen Westeren, seg av kursnedgangen samme dag som Fredly.
Aksjonærlistene viser at han kjøpte i overkant av 1,3 millioner aksjer for omtrent 10,44 millioner kroner, basert på snittkursen torsdag, gjennom investeringsselskapet Titan Venture. Det gjør han til sjette største aksjonær i Argeo.
https://www.finansavisen.no/finans/2025/02/18/8243069/westeren-blir-storeier-i-borstaper
Aksjonærlistene viser at han kjøpte i overkant av 1,3 millioner aksjer for omtrent 10,44 millioner kroner, basert på snittkursen torsdag, gjennom investeringsselskapet Titan Venture. Det gjør han til sjette største aksjonær i Argeo.
https://www.finansavisen.no/finans/2025/02/18/8243069/westeren-blir-storeier-i-borstaper
1N00b1
18.02.2025 kl 13:35
5666
jeg rakk ikke, men så ut som de skulle presentere skyløsningen sin for visualisering av data og hvordan man kan benytte platofmen for å dele mellom ulike brukere. I tillegg var det et par nye ting på løsningen som skulle presenteres ... usikker på hva det var.
Tradinator
18.02.2025 kl 13:53
5641
TWLawson skrev Noen som fikk med seg webinaret i dag?
Bryr meg ikke lenger merker jeg, kom med noen kontrakter så skal jeg begynne å interessere meg igjen. Pr nå håper jeg noen er interessert i å kjøpe opp selskapet, så man kan få noe tilbake her.
Grøntgress
18.02.2025 kl 15:08
5504
Er nok mange som tenker det samme. La løgneren av en CEO vise til noe konkret.
1N00b1
18.02.2025 kl 15:48
5397
Håper det kommer noen positive nyheter ifht. jobb som er gjort i q4 på kvartalsmøte nå 27.02.
1N00b1
18.02.2025 kl 15:49
5473
thief
18.02.2025 kl 17:34
5437
Nesten doblet,er vel ikke akkurat noe godt tegn.At de setter short på så lav kurs,tyder på at den skal lenger ned.Ingen vits å kjøpe her,før backlog'n øker.Slik det er nå,ser 2025 elendig ut.Nå må Trond levere,guidingen hans var total bom.Trodde faktisk på han!
Atle Tisk
18.02.2025 kl 17:40
5412
TWLawson skrev Hva sier du Atle Tisk? Solgt deg ut?
Hei:)
Nei jeg har ikke solgt meg ut. Har fortsatt klokketro på Argeo som selskap. Men nå er ikke jeg en kortsiktig trader her da. Sitter langsiktig i Argeo, og jeg vet at det kommer til å lønne seg!
Jeg prøver meg på noen små trades i noen andre selskaper, men det går som regel dårlig:/
Nei jeg har ikke solgt meg ut. Har fortsatt klokketro på Argeo som selskap. Men nå er ikke jeg en kortsiktig trader her da. Sitter langsiktig i Argeo, og jeg vet at det kommer til å lønne seg!
Jeg prøver meg på noen små trades i noen andre selskaper, men det går som regel dårlig:/
TWLawson
18.02.2025 kl 19:14
5271
Godt å høre! Kom gjerne med en oppdatert status over ditt syn på selskapet og den siste tids «hendelser».
Silver20555
19.02.2025 kl 09:26
4760
Argeo ASA - Major shareholder notification
Reference is made to the stock exchange announcement by Argeo ASA on 12 February 2025 regarding completion of its private placement.
Langebru AS owns 2,800,000 shares in Argeo ASA, which represented 6.30% of the outstanding shares before the private placement and 4.43% after completion of the private placement.
Reference is made to the stock exchange announcement by Argeo ASA on 12 February 2025 regarding completion of its private placement.
Langebru AS owns 2,800,000 shares in Argeo ASA, which represented 6.30% of the outstanding shares before the private placement and 4.43% after completion of the private placement.
FaeniHelvete
19.02.2025 kl 11:10
4559
Har flere ganger fundert på å hoppe inn igjen etter utgangen min i fjor, så har det jo vært oppgang ifbm kvartalsrapport, nedgang ifbm Shearwater, oppgang ifbm kontrakt, nedgang ifbm emisjonen. Mtp presentasjonen neste uke så er det mer fristende å vente til etter presentasjonen. En bekreftelse på kontrakten i Sør Amerika kan jo hjelpe på, samtidig så har det jo tidligere vært mye politikk inne i bildet som har resultert i forsinkelser. Langtidskontraktene i Brasil kan jo til tider være utfordrende.
Rassen
19.02.2025 kl 11:10
4566
Kjempe lurt å kjøpe her nå! Kollaps hver eneste dag. Ingen lyspunkter. Total katastrofeaksje!! 🤮🤮🤮🤮
Avløseren
19.02.2025 kl 11:15
4548
Kontrakten som ARGEO er i posisjon til å vinne er ikke tilstrekkelig. Det har kommet til en betydelig utvanning med tilførsel av millioner av nye aksjer, og øvrig omsetning har kollapset. Jeg klandrer ikke ledelsen, som garantert gjør hva som er mulig for å selge inn Argeos tjenester. Men et nytt og tryggere og mer avklart kursbilde tviler jeg på at etableres før selskapet har en jevn og stabil lønnsom inntjening.
thief
19.02.2025 kl 11:39
4443
Og med stabil inntjening, må backlog fylles.Den er nå tilnærmet tom i 2025.Er enormt med arbeid som gjenstår, får å fylle opp fremover.Trond guidet jo kontrakt rett over nyttår og utover i q1. Ingen har kommet!Og den store på 4 år,starter jo ikke før i 2026.Så dette året ser tøft ut.Ikke umulig kursen faller enda mer,når det blodrøde q4 presenteres.Hvis ikke Trond drar opp en kanin av hatten
DAM
19.02.2025 kl 12:02
4369
Ser ut til at han enten er helt ute eller har solgt seg betydelig ned. I siste oppdatering er han nede på 800.000 aksjer, men det er jo to dagers etterslep på den statistikken. Jeg tipper han er helt ute nå. Så at emisjonen ble sur, og at han snudde seg rundt og tok tapet. Sånn går det når tilretteleggerne (Pareto og Sparebank 1) plasserer aksjer hos kortsiktige flippere som ham.
Blirnokrik???
19.02.2025 kl 12:52
4354
Det siste stuntet til ledelsen kan sende kursen ned på 6-tallet, og kanskje enda lengre ned.
Burde ikke vært lovlig å handle slik uten at alle aksjonærene er med.
Burde ikke vært lovlig å handle slik uten at alle aksjonærene er med.
Torkr
19.02.2025 kl 14:47
4208
Nei det er helt krise.
Det fundamentale ved aksjen feiler.
Svak ledelse, ikke unik teknologi og et svært vanskelig segment å navigere med høy konkurranse.
Det fundamentale ved aksjen feiler.
Svak ledelse, ikke unik teknologi og et svært vanskelig segment å navigere med høy konkurranse.
profitten1
19.02.2025 kl 16:00
4069
FaeniHelvete skrev Absolutt. Det skal bli interessant å se tallene om 8 dager.
Tallene er allerede lagt fram på børsmelding 12 februar i vedlegg, ser ikke hvordan du kan finne det interessant å se på samme tallene som allerede har blitt presentert.
Octagon
19.02.2025 kl 16:06
4045
Trist utvikling, men synes teknologien virker grei nok...
Ordrereserven inneværende år var svært liten, og påfyll nå av cash ved emisjonen (og sikkert kansellert rep.emi.) vil ikke vare lenge ut i 2025, slik at en bare kan spekulere på kursen ved neste emisjon og størrelse på rabatten som må gis ved nye "påfyll" i kassen.
Ordrereserven inneværende år var svært liten, og påfyll nå av cash ved emisjonen (og sikkert kansellert rep.emi.) vil ikke vare lenge ut i 2025, slik at en bare kan spekulere på kursen ved neste emisjon og størrelse på rabatten som må gis ved nye "påfyll" i kassen.
Artige
19.02.2025 kl 16:16
4029
Jeg sa dette var en tulle aksje. Da var det en tulling som hisset seg opp her. Det er fullstendig krise. Prøvde å senke gav på 7 tallet men nytter jo ikke. At ikke ledelsen har noe krydder etter emi. De har absolutt ingenting.
Torkr
19.02.2025 kl 16:31
3994
Ja på denne tråden har det vært veldig lav takhøyde for kritiske spørsmål.
Virker som om på meg at noen i ledelsen på Argeo har vært med her inne. Men det blir kun spekulasjon.
Virker som om på meg at noen i ledelsen på Argeo har vært med her inne. Men det blir kun spekulasjon.
profitten1
19.02.2025 kl 16:48
3939
Liker hvordan du alltid engasjerer deg enormt her inne hver gang kursen faller drastisk for også forsvinne når momentumet begynner å vende opp igjen, sist gang desember etter shearwater salg. virker som du har short her.
Bullen
19.02.2025 kl 18:06
3800
Aksjen er ned over 70% fra starten, og alltid falt mye etter emisjonene.
Hvis jeg husker riktig, har kursen alltid hentet seg inn igjen etter positive nyheter
før den igjen faller videre. Denne gang må det nok komme kontrakter som viser beløp.
Jeg tror at det kommer om ikke så lenge. Tror heller ikke at Fredly ville kjøpt bare på ren spekulasjon.
Kanskje ok å kjøpe nå??
Hvis jeg husker riktig, har kursen alltid hentet seg inn igjen etter positive nyheter
før den igjen faller videre. Denne gang må det nok komme kontrakter som viser beløp.
Jeg tror at det kommer om ikke så lenge. Tror heller ikke at Fredly ville kjøpt bare på ren spekulasjon.
Kanskje ok å kjøpe nå??
Vågakallen
19.02.2025 kl 21:43
3479
Synlig short til shortgjengen > 0,50% er redusert til et stk. hedgefond —> GSA Capital Partners. Synlig short —> 0,58%
Citadel har foreløpig trukket labbene til seg. 😎
…
Active positions
POSITION HOLDER SHORT POSITION SHORT PERCENT POSITION DATE (DD.MM.YYYY)
GSA CAPITAL PARTNERS LLP 311 253 0,58% 18.02.2025
SUM 311 253 0,58%
Citadel har foreløpig trukket labbene til seg. 😎
…
Active positions
POSITION HOLDER SHORT POSITION SHORT PERCENT POSITION DATE (DD.MM.YYYY)
GSA CAPITAL PARTNERS LLP 311 253 0,58% 18.02.2025
SUM 311 253 0,58%
Redigert 19.02.2025 kl 21:47
Du må logge inn for å svare
Grøntgress
19.02.2025 kl 21:53
3478
I morgen ser vi 6 tallet her om ikke det kommer noe positivt på morgenen
Vågakallen
20.02.2025 kl 07:19
3117
Blir interessant å se hvordan markedet responderer. Siste investorliste —> Kistefos AS, topp 1 med ca. 6,5 mill. aksjer. Apollo Asset Limited, topp 2 med ca. 2,8 mill .aksjer. Arne Fredly har god teft vedr. selskaper med potensiale. Uansett, ha en fin uke😎
Tradinator
20.02.2025 kl 07:43
3182
Ingenting skjer på ordresiden = ingen oppgang. Det er KUN kontrakter som betyr noe for Argeo, og de melder de melder bare nesten underskrevne kontrakter om dagen. Har dog fortsatt troa på at det kan landes noe av betydning snart. Fredly kaster ikke penger.
TWLawson
20.02.2025 kl 07:52
3346
KnutHenrik skrevInnlegget er slettet
Redd for det ja. Han solgte 157k aksjer ihht.siste liste. Han har fortsatt 2,8 mill aksjer. Fredly har tatt ett lodd i en emisjon med 30% rabatt og intet annet. Tror ikke han ser så mye annet i dette selskapet.
adralamach
20.02.2025 kl 08:53
3291
De fleste gikk nok inn for å prøve flippe noen kroner.
Skremmende at vi snart er 1kr under emisjonskurs og at hver dag er endeløs rød.
Måtte inn i se denne igjen: https://www.youtube.com/watch?v=k-xSLu1up9k&t=607s Hadde faktisk troen etter alle lovnadene som blir nevnt her. Det viser seg at ingenting stemte og alt bare er tomme ord.
Trond bør grilles, slaktes og filleristes neste uke på Q4 presentasjonen. Tviler på at det meldes kontrakter før dette, men tviler ikke på at 6 tallet dukker opp i dag.
Skremmende at vi snart er 1kr under emisjonskurs og at hver dag er endeløs rød.
Måtte inn i se denne igjen: https://www.youtube.com/watch?v=k-xSLu1up9k&t=607s Hadde faktisk troen etter alle lovnadene som blir nevnt her. Det viser seg at ingenting stemte og alt bare er tomme ord.
Trond bør grilles, slaktes og filleristes neste uke på Q4 presentasjonen. Tviler på at det meldes kontrakter før dette, men tviler ikke på at 6 tallet dukker opp i dag.
thief
20.02.2025 kl 10:53
3310
Er vel ikke så mange som kjøper seg inn før q4 presentasjonen, den blir vel ikke akkurat noen "høydare"!Så aksjen kan fort falle mot 6kr,når Trond leverer resultatene og forklaringene på hvorfor det gikk så utrolig dårlig.Og at guidede kontrakter uteblir, som gir et veldig usikkert bilde av hvordan 2025 blir.