India’s central bank launches lending platform to Aadhhar

poki
IDEX 29.08.2024 kl 08:48 12073

India’s central bank launches lending platform connected to Aadhaar KYC


https://www.biometricupdate.com/202408/indias-central-bank-launches-lending-platform-connected-to-aadhaar-kyc

🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀♥️

Vem leverera till Aadharr KL-HIGHTECH och M Tech innovation
Redigert 29.08.2024 kl 08:55 Du må logge inn for å svare
Cartr
07.10.2024 kl 15:39 1190

Penget er at hun fikk to spørsmål på en gang. Det første var hvilket kort som ble brukt i India transaksjonen, og gansker riktig svarte hun Det svenske Rocker card. Men hun hoppet over neste spørsmål om det var IDEX teknologi i Mastercardet. Det er underlig siden IDEX har samarbeidet med Mastercard tidligere og Eklof har jobbet 12 år i Mastercard. Men hun ungikk totalt spørsmål om mastercard og IDEX teknologi.

Så det store spørsmålet er; hva slags teknologiselskap bruker Mastecard i sine fingerprint kort? https://www.mastercard.us/en-us/business/overview/safety-and-security/authentication-services/biometrics/biometrics-card.html
Redigert 07.10.2024 kl 15:40 Du må logge inn for å svare
Cartr
08.10.2024 kl 23:23 985

Nå var det jaggu stille fra hauseren her. Den «store» oppturen uteble og vi gikk i rødt i dag....

I morgen er den ny ekstraordinær generalforsamling og blir den godtatt og Finanstilsynet godkjenner det kommer det plutselig 1,1 milliarder nye aksjer ut i markedet. Sannsynligheten for at vi får billigere aksjer enn i dag er stor, men et par gode salgsordre, noe jeg har mine tvil om sånn umiddelbart, kan hindre det, men alt mellon 0,12 og 0,20 øre kan være en bra inngang eller mulighet for nedsnitting, men jeg er ingen ekspert så tenk selv. Ser man på selskapets historie kan vi fort få et nytt år som dette med flere Emier og aksjespleis. Jeg har fått svært lite tillit til det IDEX ledelsen sier og jeg har vært med en stund...

Ser en provoserende person her snakke så fint i en tråd på ENSU om hvor viktig det er å gå på caset og ikke person. Mye fin tale der, men er teksten kopiert? Det stemmer nemlig ikke med hvordan vedkommende oppfører seg på andre tråder. Tror noen bør se seg selv i speilet og spørre om man er helt i balanse. Og med tanke på hvor mange taperselskap vedkommende befinner seg i er det vanskelig å tro at vedkommende lever godt på børs. En som tjener gode penger på børs ville nok hatt mye annet å gjøre en å bruke tiden sin på å spre kvalme på forumposter startet av andre.

Så bare for å minne på, og det gjelder sikker flere. Jeg er ikke feilfri jeg heller, men bruk trådene og kommentarer konstruktivt og det er viktig å høre begge sider av en sak. Så folk som har negativ informasjon om et selskap er like velkommen som de som har positive meldinger. Det er mange uerfarne som blir lokket ut i risikoaksjer av hausere som er blind for alt annet enn dagdrømmer eller som har salgsposter ute og vil ha folk til å handle. De blir ofte forbanna når noen stiller spørsmål ved selskap man gjerne ikke vil la bli hørt.

Men det er også mye tullekommentarer fra begge sider så jeg håper mange blir litt mer konstruktive. Finansavisens forum er en fin plass å lære for alle som ikke er så erfarne, og det er mange gode tips og plukke opp, men også mye lureri dessverre.

Husk børsens to gyldne regler:
1. SPILL IKKE FOR MER ENN DU HAR RÅD TIL Å TAPE
2. SPRE RISIKOEN PÅ FLERE SELSKAP
Redigert 08.10.2024 kl 23:26 Du må logge inn for å svare
rischioso
I går kl 00:07 947

RE - I morgen er den ny ekstraordinær generalforsamling og blir den godtatt og Finanstilsynet godkjenner det kommer det plutselig 1,1 milliarder nye aksjer ut i markedet.

* Den påstanden er jo en ren bløff - en bløff du har repetert over år og det på flere forskjellige tråder i lignende case. Realiteten er at det kommer x-antall nye aksjer på flere hender og de fleste blir nok værende nettopp der for så og selge på et langt bedre tidspunkt legger vi til grunn hva som er estimert å skje fremover. Det er jo ikke slik at man blir med i en emi for så å dumpe alle aksjene så snart man får dem - man blir med i en emisjon fordi man har troen på caset og at man skal få en fin avkastning på den kapitalen fremover etter hvert som nye milepæler nås og i håp om at de til slutt vil lykkes. Det er filosofien til de fleste - at det finnes noen svært kortsiktige som vil selge skjer jo hver eneste dag og har ingenting med selve emisjonen å gjøre.

Oppturen kommer når den kommer, men i påvente av at rep emien er gjennomført. Selskapet har nettopp hentet kapital og trenger naturligvis litt tid til å få gjort de tingene de ikke fikk gjort uten kapital - det forstår de fleste. Selskapet har aldri noen gang vært i en bedre situasjon hvor de nå har full cashkasse, har nylig blitt godkjent av VISA og står på trappene til å penetrere flere av verdens største markeder (India og Afrika) hvor de allerede har fått kontrakt og nå har kapitalen som trengs til å ta dette videre.

Så ikke vanskelig å forstå at det er håpet ditt som styrer tastaturet for hvem ønsker ikke aksjer rimeligst mulig, men at du konstant kommer drassende med den samme skremselsbløffen over år og på nettopp samme type case så betyr jo det at du ikke bruker tiden her for moro skyld, men ligger som gjedda i sivet etter å ha prøvd og skape usikkerhet for så og ta imot aksjene fra de du så feilaktig fremstår som en redningsmann for for så og tjene på deres tap down the road - så spar oss for dine falske moder Teresa tips - vi er veldig klar over både potensiell nedside og oppside og av samme grunn investerer vi i disse selskapene men i motsetning til deg så står vi sammen og ser på muligheter uten å ty til simple knep som å bløffe hverandre i den hensikt å tjene på bløffen. Det er nok av gevinst til alle hvor det er samhold, og redelighet som er nøkkelen til å hjelpe hverandre til å bli bedre - ensidig og egoistisk skremselspropaganda som du bedriver for å tjene på andres tap har ingen verdi for andre enn deg selv - trist, men sant - noe tenke på - skjerpings...;)
Redigert i går kl 00:32 Du må logge inn for å svare
iTRADER09
I går kl 02:08 914

Realisme mot krampehaussing.
Cartr er realistisk. Tegner kanskje et worst case scenario, men dog et realistisk et. Det burde du også ha sett om du hadde fulgt med i timen. Se på de 20 foregående emisjonene.
Det er så mye vås i din haussing, men du skal ha for at det er godt pakket inn i fine ord.
"Full cash kasse" betyr nok til å betale lønn og bonuser til litt utpå nyåret, neste emisjon mest sannsynlig sent i 2024 eller tidlig i 2025. Det kan vare noe lenger om kursen holder seg høy nok til at de får ut warrants og rep emi.
"nylig blitt godkjent av Visa" betyr at små kort-produsenter kan også selge Visa kort, men hva hjelper det når de små har hatt Mastercard godkjenning i et år nå uten å ha solgt noe i det hele tatt og de to i største kort-produsentene har hatt både Mastercard og Visa godkjenning i over 3 år og solgt fint lite.
oivindl
I går kl 09:05 757

Nok et innlegg fylt av svada hvor du møter deg selv i døren på samtlige punkt.
tuja
I går kl 09:13 733

Det som bestemmer veien videre, er hva som børsmeldes. Ikke hva enkeltindivider synser på Hegnar-forum. Mcap i dag er ikke på mere enn de får inn i emisjonen(e), så prisingen burde ikke skremme noen.
rischioso
I går kl 15:18 589

Ja, selvfølgelig er det slik noe de fleste forstår med unntak av noen som skal kverulere der det kveruleres kan av den enkle grunn at de ikke har noe matnyttig å dele - nok om det....;)

Nå og fremover handler det kortsiktig om å få overstått rep emien hvor selskapet gjennom det får økt cashkasse og dermed en lengre horisont på veien mot suksess. Så med full cashkasse så vil fokuset veldig snart endres til der det skal være nemlig hvilke delmål selskapet faktisk når på veien mot markedspenetrering og suksess og oppnådde delmål vil det bli mange av fremover så ingen mangel på mulige triggere som skal nås med tilhørende trigging av kurs og det er det vi alle venter på med unntak av shorterne og noen få kverulanter som vil måtte betale prisen - om ikke lenge...;)
Redigert i går kl 15:19 Du må logge inn for å svare
rischioso
I går kl 15:25 576

Hvem som møter seg selv i døren burde det ikke være noen tvil om - og det svart på hvitt:

https://www.finansavisen.no/forum/thread/148700/view/6185250?legacy=0

* Bare trist at du ikke selv skjønner hvor destruktive dine bidrag er hvor enn du velger å poste og med disse fakta i minnet så er det du og kun du som kan snu dette, for ingen andre kan gjøre det for deg....
Redigert i går kl 15:34 Du må logge inn for å svare
oivindl
I går kl 16:03 522

Og hva var relevansen i den linken?
At jeg tilbakeviser og dokumenterer feil i bastante påstander?
rischioso
I går kl 16:51 466

Du kverulerer, tar ting ut av sammenheng både fra samme tråd og andre tråder, elter dette sammen for å passe det du ønsker å formidle - mao, du lager for det meste støy og tar mye plass med ting som ikke er viktig for andre enn deg selv. Snu heller den trenden, bli med på laget, les deg opp på caset og bidra med noe som er av interesse for flere enn kun deg selv så skulle mye være gjort...;)
Cartr
I går kl 16:54 457

Kanskje du som er eksperten her kan forklare oss analfabeter hvorfor du får ENSU aksjer til 0,82-0,83 øre når de nylig hadde en populær og overtegnet Emi 19 sept og hvor selv DNB Asset Management tegnet seg. Emikursen var på 1 krone og selges med stor rabatt idag.

Dette er svært vanlig etter en emi. Kursen synker som regel til under emikurs etter en stund. Det finnes noen få unntak for gode veletablerte selskap.

Hvis hele IDEX emisjonen går igjennom vil det være utstedt nær 1,4 milliarder aksjer, og når du ser på ENSU og andre selskap kan det være mange grunner til å selge med tap. Folk trenger penger. Har du 50 mill IDEX aksjer til 0,15 øre kan du glatt selge 10-15 mill til 0,13 øre og forvente at gjør det bra på de resterende.

Så kan man jo spørre seg om ikke noen selger ut ENSU på billigsalg fordi de trenger penger til andre ting?

Det neste er om denne griseemisjonen blir godkjent av Finanstilsynet. Jeg vet det er sendt inn klage. Her har ledelsen sovet i timen, eller det hele er planlagt. Ledelsen må ha visst lenge at de trengte Myyye penger i en Emi og noen har fått mulighet til og selge millionvis av aksjer så kursen stupte 80 prosent på en måned uten at noen reagerte. De kunne glatt ha kjørt en Emi på 0,50-0,60 øre og sikkert høyere, men dette er IDEX hvor det utenkelige synes å bli regelen.

På meg virker det planlagt. Det er ikke idioter som har klart å holde på slik i 28 år, og med samme bakmenn... De har jo ikke noe salg så de tjener penger på aksjer og naive nordmenn. Jeg husker ikke når, eller om jeg blingser litt, men mener det ble utstedt ufattelig antall IDEX aksjer til rundt 10 øre for en del år siden.

Så får vi først se om det blir godkjent av Finanstilsynet. Før det tør jeg ikke snitte ned mer.

ENSU 19 sept. Aksjene forventes å bli omsettelige på Oslo Børs innen utgangen av oktober 2024, etter at nødvendige betingelser er oppfylt OG ET PROSPEKT ER GODKJENT AV FINANSTILSYNET. https://e24.no/bors/instrument/IDEX.OSE

KRAV TIL LIKEBEHANDLING AV AKSJONÆRER
Utstederselskaper plikter å likebehandle aksjonærene og ikke utsette dem for forskjellsbehandling som ikke er saklig begrunnet. Dette følger klart av aksjelovgivningen, verdipapirhandelloven og børsregelverket. https://www.finanstilsynet.no/nyhetsarkiv/nyheter/2023/rettede-emisjoner-og-likebehandling-av-aksjonarer/
Redigert i går kl 16:57 Du må logge inn for å svare
rischioso
I går kl 18:48 366

Vel, normalt sett hadde jeg brukt tid på å svare deg på en ordentlig måte, MEN når man har opplevd deg en stund og ikke minst får den uggende følelsen bekreftet når og om man tar seg bryet med å lese dine innlegg tilbake i tid til 2018 med dette nicket (noe jeg har gjort) - det finnes sikkert flere nick etablert av deg uten at jeg skal dra den lengre pr nå - så gir det liksom ingen mening i å bruke tid på svare deg.

Når du så sitter og driter i eget reir og med det mener jeg skriver at du avventer med å snitte deg ned så betyr jo det at du tror at det bare er idioter på forumet, mens den virkelige idioten er den som ikke klarer å baisse bedre etter så mange år i markedet med interesse for akkurat de samme selskapene over flere år - det forteller meg at du er så naiv at du tror at den type baissing er til noen nytte.

Jeg skal garantere deg at akkurat den samme kursutviklingen hadde skjedd med eller uten dine kommentarer, men inntil du forstår bedre så vil du nok fortsette i samme tralten trigget av misoppfatningen om at det du skriver flytter kurs - noe det dessverre ikke gjør utover å skape irritasjon over at trådene blir fylt opp med noe så betydningsløst.

Du skjønner det kjære forum(u)venn. Ingen som har aksjer verken i dette eller andre selskaper sitter ikke 24/7 og snakker nedsettende om sin egen investering med gjentatte innspill om uregelmessigheter - såpass skjønner de fleste så det er like greit først som sist og starte på en ærlig linje - altså å innrømme at du pr nå ikke eier en eneste aksje og at du sitter som gjedda i sivet og venter på at noen skal gi deg sine. Frem til det skjer så har du NULL-0 tillit og det hjelper ikke med lange innlegg når du snakker med 2 tunger for da blir de gjerne lange.
Du er definisjonen på ensomhet og har aldri skjønt at det er summen av oss mindre som kan gjøre en forskjell - alene er du som et pust i sivet og dine kjedsommelige og gjentatte innspill blir derfor ikke å anse som annet enn luft mellom ærlige innlegg av betydning - og lykke til med det...;)
Mulla3
I går kl 20:23 298

Veldig koselige og opplysende forum dette. Uansett hvilken aksje en åpner en tråd på i dette forumet så handler det om krangel en eller flere personer i mellom. Haugen klarer ikke å holde orden.
Bulldog
I går kl 21:32 226

Det er faktisk en krangel mellom EN person. Utrolig nok.
Redigert i går kl 21:33 Du må logge inn for å svare
oivindl
I går kl 22:48 149

Dette er da et ganske normalt svar fra deg.

Men kanskje kan du svare på følgende.
Mener du disse uttalelsene da kursen bikket under kronen, har bidratt positivt til eventuelle lesere som fulgte rådene dine?
"Noterte meg også denne - det blir nok kun en snartur under krona...;)”
-rischioso

"helt klart verdt å ta et bedt eller 3 og sitte gjennom høst/vinter som litt ekstra krydder i porteføljen....;)”
-rischioso

For hva er det du pleier å skrive, timing is everything?
Bare for ordens skyld, det er ca 400% opp igjen.
Redigert i går kl 22:56 Du må logge inn for å svare
YNWA250505
I går kl 23:15 112

Nå er det for faen i meg nok fra denne karen også. Det er null diskusjon om Idex i denne Idextråden lenger, men kun drittslenging mellom diverse tullinger. Gullhaugen er en av de kvalmeste og så har du også denne oyvindl figuren som har en egen vendetta etter rischioso. På tide å smekke til oyvindl, gullhaugen og oyvindl og sikkert enda flere. De er kun inne og lager et helvete uten å komme med noe som helst matnyttig. Kun strør salt i såret
rischioso
I går kl 23:38 88

Ja, det virker fortsatt å være hull i gjerdet på Lier men nå med en tube rett inn på forumet. Det blir slik når moderator glimrer med sitt fravær og lar diverse figurer slippe til med fokus på medskribenter og ikke case. Synd for fortsetter dette så vil forumet til slutt dø ut om det ikke tas grep...
ibyx
I går kl 23:57 68

Forumet er jo tvert imot høyst levende med IDEX som et stjerneeksempel! (form kan være viktigere enn innhold osv, underholdning, genererer klikk etc)
Det som er litt spesielt med IDEX-trådene er at de i stor grad er befolket med mengder av tråder og innlegg fra kommentatorer som *KUN* eller *nesten* kun snakker om IDEX... Dersom det handler om "investeringer" så er det altså drøssevis med andre selskap på børsen som gjør det ganske greit i forhold til IDEX, ja noen betaler visst utbytte også... Mulig flere er godt plassert i noen av disse, men bare ikke gidder å kommentere... 🤔
Man kan undres av mindre... 🕷 🤡 😅

Kfr. https://www.finansavisen.no/forum/ticker/IDEX
Redigert i går kl 23:59 Du må logge inn for å svare
Cartr
I dag kl 01:52 35

Hehe, du kan virkelig få sagt det. Det er DU som sprer kvalm og bruker styggen navn på personer som i dine øyne ikke er politisk korrekt og hauser med deg. Det DU som burde få deg en reprimande av moderator, og personlig hadde jeg utestengt deg om det var meg som var moderator. Husk ordtaket med å ikke se bjelken i eget øye når du angriper personer og ikke snakker saklig.

Et klipp fra forrige side som viser rischioso sitt sanne jeg:

Sitat: «Og der kom forum termitten støyfrid frem i fra hullet sitt. I kjent stil snek du deg ut bakdøra i walk of shame etter å ha skreket daglig om 15øre til ingen nytte så kom oppgangen fra 18-ish og gikk til 22øre hvor du glimret med ditt fravær og på første nedgangen så popper du frem, slår deg på brystet og sier du er er redd - du eier jo ikke skam og er frekkere enn flatlusa – skjerpings»

De fleste her tror vi skal ned på emikurs og normalt går den litt under, men du klarte ikke engang å svare på hvorfor ENSU går på billigsalg når Emien var så vellykket. Dette er nesten regelen og ikke unntaket for dem som har fulgt med litt.

Og med en gang det er litt grønt på IDEX så er du ute og roper igjen om «krakknissene» som uteblir ved oppgang før den faller tilbake på rødt. Jeg måtte derfor i en tidligere kommentar spørre om hva slags oppganger du snakker om, men da ble det taust gitt og du begynner heller med kvalme og sure oppstøt som gjelder helt andre ting.

Sitat til Møyfrid m.fl. igjen: «Du som de fleste andre krakknisser uteblir alltid ved oppganger og er tilfeldigvis aldri på ferie ved nedganger - du virker å være ute etter tittelen komiske Ali...;)

Hvor gammel er du? Det er så lavmål og umodent at jeg knapt tror du har nådd tenårene.

Det endte forøvrig i rødt igjen, men jeg skal ikke bruke mer tid på deg. Det er bortkastet energi. Hadde du kunne oppføre deg så kanskje det hadde gått an å føre en saklig diskusjon, men den gang ei. Det virker heller som om at du er ute etter å provosere og du legger nærmest for hat alle som er uenig med deg. Så takk for meg når det gjelder deg, og god bedring!
Redigert i dag kl 01:54 Du må logge inn for å svare
rischioso
I dag kl 02:23 19

Smalt det fra karen som har baisset de samme casene i årevis mens han samtidig tar i mot med begge hender fra de han klarer å narre - å skulle kunne falle noe lavere enn det skal vanskelig gjøres, men som i himmelen så på jorden vil det alltid finnes råtne egg - forumet inkludert....