qec - Kjøpsmuligheter

trani
QEC 29.08.2024 kl 11:23 20536

Virker som det nå er klar for takeoff..
Kjøp med begge henda!

https://www.tradingview.com/x/OS9GJ6Bj/
Redigert 29.08.2024 kl 12:30 Du må logge inn for å svare
googleearth11
05.09.2024 kl 11:24 4434

Kan naturligvis få motsatt effekt også. Inn med en enda med fanatisk anti-karbonperson.
fervex
05.09.2024 kl 11:30 4428

Det er fullt mulig at Pierre Fitzgibbons offisielle forklaring om manglende motivasjon kan dekke over mer komplekse årsaker. Når en så sentral figur, med ansvar for både økonomi- og energipolitikk, trekker seg rett før viktige rettslige høringer, som blant annet gjelder Bill 69 og andre energirelaterte spørsmål, er det naturlig å spekulere i om det kan være strategiske hensyn bak beslutningen.
sigj2
10.09.2024 kl 20:39 3979

Nat gas prisen går motsatt vei av olja derborte,da er det jaggu godt det er natgas vi skal ha erstatning for 🤑💰
Olj1
11.09.2024 kl 09:31 3667

Er veldig sjelden at en minister går av slik uten at det ligger en klar agenda bak. Så jeg tolker hans avgang som svakt positivt for qec sine muligheter.
Star
I går kl 15:16 3175

xxkr 10.10 dagen kommer fort nå, kan bli en kjekk avslutning eller begynnelse på noe bra.
Star
I går kl 15:35 3095

Rally
Dåsemannen
I går kl 15:46 3020

Er det noen som har vurdert muligheten for at QEC blir kjøpt opp av en større aktør?

Gjeldfritt selskap med solid egenkapital
Produksjon og stabil cash flow
ENORME verdier i bakken, dersom man bare får tillatelse til å hente dem opp (Estimert til 200 kroner pr aksje)

Med skarve 1 mrd i mcap skulle man tro større aktører kunne sluke hele QEC i en stor jafs hvis de vil. Til sammenligning bruker norske oljeselskap gjerne 8 - 10 milliarder på å utvikle olje- og gassfelt som er mindre enn hva QEC besitter.
mofi1
I går kl 17:16 2848

Det blir svært aktuelt den dagen de reelle verdiene er mulig å fastslå, evt. etter fastsatt erstatningsbeløp eller etter hva som kan bli tillatt av utvinning i Québec.
RandomUser
I går kl 21:51 2429

Er det noe mere info om når vi muligens kan få svar på søknaden om pilot. Ser et par stykker si det aldri vil skje men da hadde de vel avslått søknaden.
Stock Walker
I går kl 22:15 2289

I 2019 prøvde QEC å finne Quebec-baserte strategiske investorer til CleanTech mot partnerskap i prosjektet.

JOHN INGE SELJEHAUG
Publ. 14:50 - 9.04.19 | Oppd. 19:42 - 29.08.19
Questerre har engasjert Quebec-baserte Industrial Alliance Securities for å finne Quebec-baserte strategiske investorer for sitt ren energi-prosjekt, ble det kjent mandag. Prosjektet tar sikte på å utvikle selskapets store gassfunn i Quebec-provinsen (på flere 1.000 milliarder kubikkfot) med innovativ teknologi som fremhever produksjon av ren energi.- Med avtalen om å gjenvinne operatørselskap på plass og økende interesse for vårt pilotprosjekt knyttet til ren teknologi, har vi hyret Industrial Alliance for å hjelpe oss med finne strategiske partnerskap. De er en av Quebecs eldste finansforetak med et omfattende nettverk i provinsen. Vi gleder oss til å jobbe med dem for å ta våre eiendeler i Quebec til neste stadium, uttalte Questerre-sjef Michael Binnion.Analytiker er bull- Etter vår oppfatning (bekreftet av Binnion), vil dette øke sannsynligheten for en kommersiell utvikling av Lowlands betydelig. Hvis fremdriften fortsetter, forventer vi at Questerre fortsetter boring i Lowlands sent i 2020 eller tidlig 2021, skriver analytiker i Sparebank 1 Markets, Teodor Sveen-Nilsen.- Hvis det ikke skjer noen fremskritt på Lowlands-utviklingen og/eller et nytt frackingforbud, er alternativet rettssak fortsatt i live. I et slikt tilfelle vil Questerre kreve kompensasjon for historiske kostnader og tapt NPV fra prosjektet, skriver analytikeren i et notat Hegnar.no har fått tilgang til. Sveen-Nilsen har en kjøpsanbefaling på aksjen med et kursmål på 5,0 krone
minsin
I går kl 22:28 2192

Flott at aksjen stiger...QEC går spennende tider i møte.
Myre koker ned til tiden rundt høringen og ikke minst når endelig avgjørelse kommer.
Synes allikavel at siste dagers oppgang virker litt tynn, spesielt når oppgangen skyldes forventninger. aksjen er overkjøpt ( RSI)
Er derfor ikke overrasket at flere vil realisere , kommende uke.
googleearth11
I går kl 22:31 2168

Vi pleier å være veldig enige. Husk at det ikke er noen høring, men en ankesak fra myndighetenes side i forbindelse med dommen av 26/1. Den bør etter alle solemerker falle i QECs favør. Kan sende aksjen opp fra disse nivåene. Men er som du - redd for at den kanskje vil falle noe fram mot neste uke.
unikum
I går kl 22:46 2057

He he at dere 2 spekulerer nå i disse tider med tiøringer for nå bli deres sak. Holder man på med noen titall tusen aksjer så blir det lettere med kjøp og salg men har man litt mer så må man hele tiden opp i pris på kjøp. Sånn har det nå vært siden oppgang fra 1,85 og verre blir det utover!
minsin
I går kl 23:01 1970

Hehe sjeldent jeg kommenterer mine handler..', men som jeg alltid sier det er aldri galt å realisere litt gevinst

Vel - høringen 10 okt kommer den , men det tar nok flere mnd å få ett svar.
Ertatning på opptil flere milliarder - er omfattende .
Utfallet her er vanskelig å si men jeg har tro på at partene kan gi noe medhold til begge sider.
QEC vil garantert få dekket utgiftene sine - at de skal få dekket fremtidige tapte inntekter er jeg mere usikker på
Om jeg skal tippe - så blir partene anmodet å finne en løsning utenfor rettsapparatet - litrt sånn det ble gjort i anticosti saken
SPXL
I dag kl 00:28 1745

I dag blir det nedover, blir overrasket om den går i pluss. Uten nyheter så er oppgangen basert på luft, slik har det alltid vært i Qec.
sigj2
I dag kl 06:08 1554

Sitter du med et skaut å ei krystallkule au?
Jeg blir svært overasket hvis du ikke sier nedd imorgen også.
SPXL
I dag kl 07:57 1227

Kan ikke skjønne annet en at den skal ned i dag, vi må tilbake ca 5år for å se like høy kurs(sluttkurs). Ender den opp i dag så er det helt utrolig. Mener den er kraftig overpriset nå, har som sagt ikke kommet noen form for nyheter som støtter oppgangen vi har sett
Olj1
I dag kl 08:05 1174

Ja du solgte vel alt i går å vill handle tilbake i dag😅
Tarzan09
I dag kl 08:06 1171

Du håber (ikke skjønner) at den skal ned, men du har taget fejl mange før, så det utolige kan sagtens ske, at den stiger yderligere og der er faktisk en motorvej åben på til 3,20 som jeg har nævnt hele tiden :-)

Uanset hvad, så bliver tiden frem mod 10. Oktober spændende, uagtet om man som jeg har mere en million aktier eller som dig, som ingen aktier har i selskabet!
BlackFrancis
I dag kl 08:08 1151

Om den går ned i dag, så vil du si: hva var det jeg sa. Går den opp er det fullstendig radiostillhet. Enkleste formen for tilstedeværelse i en debatt eller i livet generelt. Hvordan går det sånn ellers?
speck
I dag kl 08:19 1066

At dere gidder å kverulere sånn hele tiden. Jeg får inntrykk at det er bare tenåringer her.
mofi1
I dag kl 08:22 1040

Du har ikke sagt annet i ti år, SPXL, den var overpriset for deg også på 60 øre! Så hva du måtte si bryr ingen seg om.

Men godt mulig at aksjen synker i dag, en dag gjør den jo det:-)
Redigert i dag kl 08:28 Du må logge inn for å svare
SPXL
I dag kl 08:40 870

Kan vi ikke ha en voksen debatt om en aksje skal opp eller ned uten av at noen kommer med nedlatende kommentarer når noen ikke er enig. Det er vel ikke slik en debatt skal være .
1013
I dag kl 08:45 821

tænker lidt det er anderledes denne gang. tilladelse til Carbon fangst kan komme snart. retsmøde 10 okt. samme dommer som sidst dømte til fordel QEC tænker lidt at dommeren får sværd ved at dømme anderledes denne gang materiale indleveret 12 sep. så tænker ikke det tager 3 måneder denne gang snarer et par uger.
Bove
I dag kl 09:02 646

Om aksjen starter slik den pleier, så er det lavere enn dagen før men den går ca 20 øre opp over gårsdagens startkurs. Så går den ned igjen og så enda høyere , og så faller den litt for så å stige enda 20 øre opp.
Sånn har aksjen holdt på omtrent hver eneste dag.

bove
unikum
I dag kl 09:16 519

Det er de 1-15 000 aksjene som holder på. Eiere har nok en del flere aksjer og ønsker seg enda flere på lavere kurser. Den skal garantert opp å teste 2,7 tallet i dag, så får vi se om det kommer på økende omsetning eller ikke.
BlackFrancis
I dag kl 09:17 509

Da foreslår jeg du baserer uttalelsene dine med litt klokskap fremover. Du har dømt denne nedenom og hjem hele veien, og tatt feil. Aksjen er volatil, uten tvil men det er jaggu meg ikke rart med alt av triggere og både skepsis og forventning. Gleder meg til å lese litt fornuftige ting fra deg, basert på hva du har lest deg opp på og ikke hva du skriver for å provosere, basert på magefølelse.
minsin
I dag kl 09:17 502

Hehe SPXlL - har hele tiden prøvd å ha en voksen debatt rundt QEC

Vel sakens kjærne er at det ligger store forventninger rundt QEC - og høsten og pr nå er det triggerne som driver aksjen.
karbonfangst , erstatnings saken og økt oljeproduksjon.
- aksjen har nå steget nær 50 pst og iflg rsi er det sansynlighet for at aksjen korrigerer litt de nærmeste dagene
Momuntumet ser ut til å være stort - så vi får se

Ang Carbonfangst - så vil jeg tro at QEC ligger godt ann , selv om myndighetene har signalisert fordel for Deep Sky.
Uansett Qeubec skal sette opp mange Carbon prosjekter - og jeg vil tro Questerre har absolutt en god tjangs

Ang Lowlands og erstatning - holder fast på at QEC får dekket inn utgiftene de har hatt på utvikling av feltet. noe som innebærer 3-6 kr aksjen i erstatning.
Er selv usikker på om de vil få dekket "tapte fremtidige inntekter" - litt 50/50 det

Ang Q3 - blir økt produksjon og QEC ender opp med en produksjons økning på ca 30 pst
En produksjon på 2200-2300 bør være reaslistisk
I kroner og øre ser vi nok en forbedring på ca 20 pst fra forrgående kvartal
Det positive er at de guider fortsatt med 5000 boed på sikt,






1013
I dag kl 09:19 478

med det du skriver er det jo også helt vanvittig at sælge på den her side af 5 norske.
Fjellbris
I dag kl 09:36 357

Latterlig uttalelse der du av alle ber om en voksen debatt om QEC😂😂😂
BlackFrancis
I dag kl 09:38 343


Dagens aksje på Investtech

Questerre Energy Corporation har brutt den fallende trendkanalen på mellomlang sikt og reagert kraftig opp. Det er foreløpig vanskelig å si noe om den framtidige trendretningen. Aksjen beveger seg i en rektangelformasjon mellom støtte på 1.83 kroner og motstand på 2.73 kroner. Etablert brudd på et av disse nivåene vil signalisere videre retning. Aksjen har brutt opp gjennom motstanden ved cirka 2.52 kroner og videre oppgang er dermed signalisert. Volumtopper og volumbunner korresponderer godt med topper og bunner i kursen. Volumbalansen er også positiv, noe som styrker aksjen. RSI er over 70 etter en god kursoppgang de siste ukene. Aksjen har et sterkt positivt momentum og videre oppgang indikeres. Aksjen anses samlet sett teknisk positiv på mellomlang sikt.
Anbefaling: Kjøp
Redigert i dag kl 09:39 Du må logge inn for å svare
Billyjojimbob
I dag kl 09:58 169

Nå har de tunge&redde sikret gev så da kan den gaine videre mot breaking👍
Tarzan09
I dag kl 09:59 154

Tjaaaa, så gik vi sgu lige i et solidt plus indtil videre :-).......dagen er lang endnu.