Approved prospectus 29 August 2024

Cartr
IDEX I går kl 15:38 2887

Det ble etterlyst en egen tråd på denne og jeg selv lurer på hva det betyr. Ikke forhåndsmeldt, men kursen sank merkelig før denne meldingen kom

IDEX Biometrics ASA

Reference is made to the notices issued by IDEX Biometrics ASA on 28 December 2023 and 15 May 2024, regarding a convertible loan, and a private placement of shares and issuance of warrants in the company, respectively.

The Financial Supervisory Authority of Norway (Norwegian: Finanstilsynet) has approved a listing prospectus dated 29 August for the listing of up to 33,333,333 warrant shares in connection with the potential exercise of warrants, and the listing of up to 478,533,333 convertible loan shares in connection with the potential conversion of the convertible loan.

The prospectus is enclosed with this notice. It will also be available in electronic format at https://www.idexbiometrics.com/investors/share-information/prospectuses/. Printed copies of the prospectus may be obtained free of charge at the office of IDEX Biometrics ASA, Dronning Eufemias gate 16, NO-0191 Oslo, Norway, telephone +47 6783 9119 or by e-mail: companysecretary@idexbiometrics.com.

Ræder Bing advokatfirma AS is acting as legal advisor to the company. (Styreleder Morten Opstads selskap)

For further information, please refer to the prospectus.

Following the publication of the prospectus, 2,904,261 shares issued on 20 August 2024 that were not tradeable, will become tradeable. The company's publicly traded share capital is now NOK 49,443,983.25 divided into 329,626,555
shares, each with a nominal value of NOK 0.15.
https://live.euronext.com/en/product/equities/NO0013107490-XOSL#CompanyPressRelease-12503818

Hva har dette å si i praksis for oss småaksjonærer? Jeg er ingen proff og skjønner lite av dette, bare at kursen sank som en stein...
Redigert i går kl 15:58 Du må logge inn for å svare
Møyfrid
I går kl 23:07 386

Enten er du dum, spiller dum, eller fortsetter i ditt evinnelige forsøk på å lure naive inn i dine feilaktige investeringer.

God men pennen er du, men jeg begynner å lure på hvor langt dine øvrige evner rekker. Vi husker ENSU?

Nok om det - om du leser prospektet så er worst case 15 øre. I dag ble det 60 øre. 36% ned fra HOD. Hva blir neste?

Er det virkelig så lenge siden du satt i ELE og sang? Har du blitt dement?
tuja
I dag kl 09:11 225

Iht Xi er neste forfall på det konvertible lånet ikke før om 2mnd. Mye vann har rent under brua innen den tid. Da kan flere volumordre være på plass.
Møyfrid
I dag kl 09:12 220

Eller emisjoner.
unikum
I dag kl 09:18 195

2 mnd og det skal gi nye kontrakter som skal avle penger? Ja ja sånn går no dagen...
tuja
I dag kl 09:21 167

Hva tror du blir utfallet på aksjekursen dersom det kommer "signifikante" volumordrer? Og nå er Idex Pay på plass. Og hvorfor konverterte Idex kun 9,15mill aksjer, når de kunne tatt ett mye større antall aksjer? Er det fordi de har dårlig tro på gode nyheter i nær framtid? NOT!
Cartr
I dag kl 09:28 139

Møyfrid skrev Eller emisjoner.
Det kommer nok en emisjon, men selskapet ser også på flere muligheter. I tillegg har de varslet økte inntekter fra tredje og fjerde kvartal. Men en Emi komme neppe før de har en eller to gode meldinger i forkant. - Eller kanskje på slutten av dagen i dag. Det er ikke utenkelig at de allerede har på plass en og at Robert Keith m.fl allerede har tegnet seg for disse. Ikke utenkelig med en Emi på 75-100 mill aksjer til 0,60-0,65. Eller en EMI kombinert med et lån. Husk at CEO nylig handlet 666.666 aksjer til 0,60 øre. Det gjør hun ikke om ikke hun vet bedre. Denne skal opp og jeg vil tro ganske høyt i løpet av 2025. Selv håper jeg den dupper under 0,60. Jeg kunne trenge å snitte ned litt. Har ikke sett på kursene enda.
Cartr
I dag kl 09:32 116

Jeg tror de betaler neste avdrag med Cash, men jeg tror også det vil komme en emisjon i forkant, men det bekymrer meg lite nå. Vi skal opp uansett.
unikum
I dag kl 09:38 89

Normalt så legges nye emisjoner til 20-25 % rabatt pålydende sluttkurs. Dette tilfelle der penger må inn slår historiske grise emisjoner inn. Om det skjer aner jeg selfølgelig ingenting om, men de trenger penger på kort sikt..
ibyx
I dag kl 09:44 72

Er det riktig at Idex nedbemanner og etterhvert stort sett sitter igjen med administrative funksjoner og ledelse for å kutte utgifter?
Da er det kanskje mer å hente fortsatt?
Til å begynne med kanskje som midlertidige kutt i godtgjørelser?
Her bør vel hver stein snus for å unngå flere "dødsspirallån" og det som verre er?