BUD PÅ SCANA !!!!

murpy
SCANA 02.09.2024 kl 06:34 82394

Scana ASA: Tilbudsbrev mottatt fra, og intensjonsavtale inngått med, MIG Finance Namibia (Proprietary) Limited
IKKE FOR UTGIFT, PUBLIKASJON ELLER DISTRIBUSJON, HELT ELLER DELVIS DIREKTE ELLER INDIREKTE, I AUSTRALIA, CANADA, JAPAN, HONG KONG ELLER USA ELLER NOEN ANNEN JURISDIKSJON SOM UTGIVELSEN, PUBLISERING GJELDER ELLER. DENNE KUNNGJØRINGEN UTGJØR IKKE ET TILBUD OM Å SELGES ELLER KJØPE NOEN AV VERDIPILENE BESKREVET HER. Bergen, 1. september 2024: Scana ASA ("Selskapet", ticker SCANA) har mottatt et brev ("Tilbudsbrevet") fra MIG Finance Namibia (Proprietary) Limited ("MIG") som uttrykker en intensjon om å fremsette et frivillig tilbud på alle aksjer i Selskapet til en tilbudspris på NOK 4,00 pr aksje ("Tilbudet"). Tilbudsbrevet ble mottatt uten forutgående diskusjoner vedrørende Tilbudet mellom styret i Selskapet ("Styret") og MIG. Fremsettelse av Tilbudet vil i henhold til Tilbudsbrevet blant annet være betinget av en enstemmig anbefaling fra Styret, ugjenkallelige forpliktelser fra visse aksjonærer i Selskapet, bankfinansiering av MIGs forpliktelse til å betale tilbudsprisen under Tilbudet, fravær av vesentlige endringer og godkjennelser fra Oslo Børs av et. tilbudsdokument knyttet til Tilbudet. Gjennom av Tilbudet vil i henhold til Tilbudsbrevet blant annet være betinget av aksept av Tilbudet fra aksjonærer som representerer til sammen minst 90% av aksjene i Selskapet, at Styrets enstemmige anbefaling ikke har blitt trukket tilbake, endret eller kvalifisert, at Selskapet skal ha drevet sin virksomhet i samsvar med ordinær virksomhet, at MIG skal ha innhentet alle nødvendige myndighets- eller tredjepartsgodkjennelser til å gjennomføre Tilbudet og at ingen domstol eller annen myndighetsorgan eller regulatorisk myndighet skal ha tatt eller truet med noe skritt som vil hindre gjennomføring av Tilbudet eller pålegge vilkår på MIG, Selskapet eller noen av deres datterselskaper som ikke er akseptable for MIG. MIG har forbeholdt seg retten til å frafalle, helt eller delvis, betingelsene for fremsettelse eller gjennomføring av Tilbudet. Styret har engasjert SpareBank 1 Markets AS som finansiell rådgiver og Advokatfirmaet Thommessen AS som juridisk rådgiver og vil innlede diskusjoner med MIG med mål om blant annet å verifisere MIGs intensjon om å fremsette Tilbudet som angitt i Tilbudsbrevet. Styret vil i samråd med rådgiverne og i rett tid vurdere de endelige betingelser og vilkår for Tilbudet og bestemme hvorvidt Tilbudet skal anbefales. Styret vil også vurdere alle alternativer som kan være tilgjengelige for Styret under de rådende omstendigheter. Tilbudsbrevet ble mottatt etter inngåelse av en intensjonsavtale mellom PSW Technology AS ("PSW"), et heleiet datterselskap av Selskapet, og MIG for et potensielt salg fra PSW av en capping stack for levering i løpet av Q2 2025, med en 10 % forskuddsbetaling i løpet av september.Under intensjonsavtalen skal partene på en eksklusiv basis forhandle og søke å bli enige om betingelser og vilkår i en endelig avtale for salg av capping stack. Dersom en endelig avtale inngås, vil dette utgjøre en stor kontrakt. Det skal bemerkes at ingen forsikring kan gis om at Tilbudet vil bli fremsatt, eller med hensyn til betingelsene og vilkårene i Tilbudet, dersom det fremsettes. Videre kan det ikke gis noen forsikring med hensyn til hvorvidt en endelig avtale for salg av capping stack vil bli inngått. Denne informasjonen inneholder innsideinformasjon i henhold til EUs Markedsmisbruksforordning og er publisert i medhold av verdipapirhandelloven § 5-12. Denne meldingen ble publisert av Anette Netteland Dybvik, leder for investorrelasjoner og kommunikasjon i Scana ASA, 1. september 2024 kl 21:45 (CET). (1) Et kontrakt med betydelig verdi er definert til å være mellom NOK 20 millioner og NOK 50 millioner. (2) Et kontrakt av vesentlig verdi er definert til å være mellom NOK 50 millioner og NOK 150 millioner. (3) En stor kontrakt er definert til over NOK 150 millioner. Scana i korte trekk Scana er en aktiv industriell eier av teknologi og tjenester til både energi og offshore-bransjen. Med en industriell historie som strekker seg tilbake til starten av 1900-tallet har Scana utviklet seg til å bli ledende innen teknologi og innovasjon innenfor flere nisjer. Denne reisen har gitt en unik posisjon til å danne morgendagens løsninger, drevet av lang industriell erfaring kombinert med kvalitet og verdiskapning. Scana har hovedkontor i Bergen og har over 600 ansatte. www.scana.no Viktig informasjon: Utgivelsen er ikke for publisering eller distribusjon, helt eller delvis direkte eller indirekte, i eller inn i Australia, Canada, Japan eller USA (inkludert dets territorier og eiendeler, noen stat i USA stater og District of Columbia). Denne meldingen er en kunngjøring utstedt i henhold til juridiske informasjonsplikter, og er underlagt opplysningspliktene etter verdipapirhandelloven § 5-12. Den utstedes kun for informasjonsformål, og utgjør eller utgjør ikke en del av et tilbud om å selge eller kjøpe, eller oppfordring om å kjøpe eller tegne verdipapirer, i USA eller i noen annen jurisdiksjon. Verdipapirene nevnt her har ikke blitt, og vil ikke bli, registrert i henhold til United States Securities Act av 1933, som endret ("US Securities Act"). Verdipapirene kan ikke tilbys eller selges i USA unntatt i henhold til et unntak fra registreringskravene i US Securities Act. Ingen har til hensikt å registrere noen del av tilbudet av verdipapirene i USA eller å gjennomføre et offentlig tilbud av verdipapirene i USA. Kopier av denne kunngjøringen blir ikke laget og kan ikke distribueres eller sendes til Australia, Canada, Japan eller USA. Tilbudet, hvis gitt,vil være underlagt spesifikke juridiske eller regulatoriske begrensninger i visse jurisdiksjoner. Verken selskapet eller noen av dets rådgivere påtar seg noe ansvar i tilfelle noen person bryter slike restriksjoner. Distribusjonen av denne utgivelsen kan i visse jurisdiksjoner være begrenset ved lov. Personer som får denne utgivelsen i besittelse, bør informere seg selv om og overholde slike restriksjoner. Enhver unnlatelse av å overholde disse restriksjonene kan utgjøre et brudd på verdipapirlovene i en slik jurisdiksjon. Ingen rådgivere fra selskapet opptrer på vegne av andre enn selskapet og vil ikke være ansvarlig overfor noen andre enn denne parten som gir beskyttelsen som tilbys til deres respektive klienter eller for å gi råd i forhold til andre forhold som refereres til i denne utgivelsen. Fremtidsrettede uttalelser: Denne utgivelsen og alt materiale distribuert i forbindelse med denne utgivelsen kan inneholde visse fremtidsrettede utsagn. Av natur innebærer fremtidsrettede utsagn risiko og usikkerhet fordi de reflekterer nåværende forventninger og antakelser om fremtidige hendelser og omstendigheter som kanskje ikke viser seg å være nøyaktige. En rekke vesentlige faktorer kan føre til at faktiske resultater og utvikling avviker vesentlig fra de som er uttrykt eller underforstått i disse fremtidsrettede uttalelsene.
Oslo Børs
Anywhere
I dag kl 13:39 1145

Får ikke mer jeg i alle fall. Grattis med dine, Nopetter.
Må kanskje satse på en runde til rundt 3,30. Litt irriterende at jeg lå på kjøp på 3,305 fra morgenen, men flyttet ned...

Men jeg tror man mer og mer kan høyne sannsynligheten for at det tross alt vil komme bud på minst 4 om ikke lenge.
nopetter
I dag kl 13:49 1111

det kalles flaks og kyndighet jeg har fulgt denne aksjen en tid de MÅ dumpe for å tjene penger det er har har vært min filosofi hele veien, gjorde en tabbe og solgte trading posten litt tidlig
Redigert i dag kl 13:50 Du må logge inn for å svare
Blygen
I dag kl 15:05 995

Kall meg kjedelig, men jeg har andre ting å gjøre om dagen enn å trade....så derfor har jeg lenge tenkt som et fond:)
Mammon
I dag kl 15:09 982

gratulerer dere som fikk kjøpt billig idag ble ikke noe på meg idag

mafian har jo blitt en lame duck LOL
paali89
I dag kl 15:22 941

Kommer aldri til å forstå meg på de som nekter å handle hvis de ikke får de 3-5 ørene... Her risikerer man å se 3,95 eller høyere så fort et bud er formelt, og det kan komme fort. Spiller det da noen rolle om du kjøpte på 3,30 eller 3,34?
murpy
I dag kl 15:42 905

Kun småtradere som ser det som en kjempegevinst😂 De som solgte aksjene sine for 3,30 i dag, håpet vel på at den skulle falle til 3,28 eller noe 😁😂
Skalleknarp
I dag kl 15:45 890

In worce case - hva vil skje med Scana kursen sånn sporenstreks dersom man takker nei til tilbudet - vil den holde seg eller...?
Blygen
I dag kl 15:51 862

Den vil bare stige....
Anywhere
I dag kl 15:52 859

Paali, spiller ikke så mye rolle da, men 10 øres trading på noen titalls tusen aksjer blir penger det også, og man er ikke akkurat sikret at det kommer noe bud....og mange av oss har nok egentlig nok inne allerede, men ruller litt inn og ut for å hente litt ekstra...
Naosen
I dag kl 15:53 846

Synes du det gir mening at kursen går ned hvis selskapet anbefaler å ikke takke ja til tilbudet fordi selskapet er mer verdt?
For å si det sånn, går det ned pga det så tar jeg opp lån, takker ikke nei til en kraftig rabatt😉
paali89
I dag kl 15:58 836

For det første er det ikke selskapet som godtar eller avslår et bud. Styret kan kun gi en anbefaling til aksjonærene om hva de bør gjøre, men hver aksjonær bestemmer selv om de vil akseptere budet, så lenge akseptgraden ikke overstiger 90 %.

Når det gjelder spørsmålet ditt om hvorfor styret kan velge å anbefale å ikke selge aksjene for 4 kr, ser jeg umiddelbart to mulige årsaker:
1. Styret mener selskapet har en høyere verdi.
2. De ønsker ikke at selskapet skal bli solgt til Namibia.

Siden styret selv eier aksjer, antar jeg at de ville anbefalt salg til 4 kr dersom de mente selskapet var mindre verdt. På bakgrunn av dette tror jeg kursen vil holde seg relativt stabil, med en større potensiell oppside enn nedside, både på kort og lang sikt.
Short1
I dag kl 16:01 832

De bør klare å få mer enn 4 kr for dette selskapet. Tenker en oppkjøpspris bør ligge nærmere 6 kr.
murpy
I dag kl 16:21 781

Tror det jobbes i kulissene med en annen kjøper også 👍
Blygen
I dag kl 17:14 683

Da kan vi få en dupp til uka:)

04.10.2024 17:02:21
BRIEF-Scana Head Of IR Sold 250,000 Shares In Co
Oct 4 (Reuters) - Scana ASA :

* ANETTE NETTELAND DYBVIK, HEAD OF INVESTOR RELATIONS AND COMMUNICATION OF CO, HAS SOLD 250,000 SHARES AT AVERAGE PRICE OF NOK 3.324PER SHARE
Naosen
I dag kl 17:37 612

Så da skal vi bare glemme alle de andre insidekjøpene?😂😂 jaja, blir det nedgang pga det her, så tar jeg gjerne imot billige aksjer😜
Anywhere
I dag kl 19:12 460

Veldig pussig tidspunkt å selge en god dose aksjer, 4-5 dager før en aktør varsler at det aktes å legge bud på 4 kroner???? Hun venter ikke med salg for dette, ei heller med forventning om det evnt skulle dukke opp annen aktør eller høyere prising....

Enten er det en god dose restskatt som må ut, eller annen fordring som bare ikke kunne vente lenger. Samtidig skulle man tåle å finansiere 800k noen uker....dersom man ventet gevinst på 200k???? Noen kan gjerne sirkle inn en forklaring😉 Har ikke sjekket om hun har større
beholdning...jo, det har jeg sjekket, og hun solgte altså alt hun hadde. Dyr høstferie som står for tur kanskje??

Anette Netteland kan ikke sitte på noe innsideinformasjon angående bud utover det markedet vet. Og da er det slik at Scana selvsagt enda ikke er mer involvert i dialog med budgiver enn det vi ser av budmeldinger. Dette kan Scana først ta stilling til når bud foreligger. Anette selger på er tidspunkt som virker helt absurd på markedet, hun er tydeligvis også av oppfatning at aksjen ikke har kortsiktig så mye mer potensiale. Det sier jo et slikt salg...og det er vi få andre som mener. Her må ligge noe forklarlig bak, og det bør nok opplyses markedet i alle fall hvilken retning det forklarlige er. Det holder omtrent med "personlige årsaker"....

Men muligens like greit at jeg lå for lavt og skulle fiske i dag da....
Redigert i dag kl 20:01 Du må logge inn for å svare
murpy
I dag kl 19:36 400

Nå ser jeg vel på dette salget som noe helt annet en at det har noe med Scana å gjøre.
Etter skattelistene så tjener hun jo halvparten av det jeg gjør og heller ingen formue.
Så det er nok private grunner til salg, jeg ser hun har solgt en leilighet også, så det er jo mulig at hun har kjøpt et hus eller noe.

Fødselsår:
1991
Formue:
0
Postnummer/sted:
5098 Bergen
Inntekt:
900 650
Skattekommune:
Bergen
Beregnet skatt:
348 079
Sunrise
I dag kl 19:50 363

Litt snålt. IR pleier vel å være innvolvert i oppkjøpsprosesser, og sitter gjerne på innsideinformasjon om aktører og prosessen. Vil tro Scana ledelsen vet langt mer om Namibia budet og eventuelt annet som foregår, enn det som står i pressemeldingen. Er det svært lite kontakt mellom Scana og MIG?
murpy
I dag kl 19:56 346

Sikkert sur for at hun ikke får være med og solgt. 😂😂
Hun hadde aldri solgt nå om hun ikke måtte. Så dette tar jeg med knusende ro.
solgt det hun innløste for 1 mnd siden. , har sikkert ikke hatt penger til og gjøre opp og solgt.

Primærinnsider Anette Netteland Dybvik, har 9 september 2024 utøvd 250.000 opsjoner tildelt 6. juli 2022. Etter transaksjonen eier Anette Netteland Dybvik totalt 250.000 aksjer.
Redigert i dag kl 20:07 Du må logge inn for å svare
Norbo
I dag kl 21:19 192

Dette er nok bare et ledd i prosessen med å få aksje fra småsparere og over til majoriteten, får de dumpet aksjen ned 5% samt flyttet 20-30 mill aksje på mandag så er de småpenger det denne dama gikk glipp av. PS jeg tror Scana kjenner veldig godt til hvem som egentlig er kjøperne her…

Dette handler om å få flertall..
Redigert i dag kl 21:20 Du må logge inn for å svare
Stokk Dum
I dag kl 22:36 72

"Why be sane when you can be in-sane?", tenker nok Anette når hu leser forumet i kveld og humrer i skjegget.

mvh