BUD PÅ SCANA !!!!

murpy
SCANA 02.09.2024 kl 06:34 164000

Scana ASA: Tilbudsbrev mottatt fra, og intensjonsavtale inngått med, MIG Finance Namibia (Proprietary) Limited
IKKE FOR UTGIFT, PUBLIKASJON ELLER DISTRIBUSJON, HELT ELLER DELVIS DIREKTE ELLER INDIREKTE, I AUSTRALIA, CANADA, JAPAN, HONG KONG ELLER USA ELLER NOEN ANNEN JURISDIKSJON SOM UTGIVELSEN, PUBLISERING GJELDER ELLER. DENNE KUNNGJØRINGEN UTGJØR IKKE ET TILBUD OM Å SELGES ELLER KJØPE NOEN AV VERDIPILENE BESKREVET HER. Bergen, 1. september 2024: Scana ASA ("Selskapet", ticker SCANA) har mottatt et brev ("Tilbudsbrevet") fra MIG Finance Namibia (Proprietary) Limited ("MIG") som uttrykker en intensjon om å fremsette et frivillig tilbud på alle aksjer i Selskapet til en tilbudspris på NOK 4,00 pr aksje ("Tilbudet"). Tilbudsbrevet ble mottatt uten forutgående diskusjoner vedrørende Tilbudet mellom styret i Selskapet ("Styret") og MIG. Fremsettelse av Tilbudet vil i henhold til Tilbudsbrevet blant annet være betinget av en enstemmig anbefaling fra Styret, ugjenkallelige forpliktelser fra visse aksjonærer i Selskapet, bankfinansiering av MIGs forpliktelse til å betale tilbudsprisen under Tilbudet, fravær av vesentlige endringer og godkjennelser fra Oslo Børs av et. tilbudsdokument knyttet til Tilbudet. Gjennom av Tilbudet vil i henhold til Tilbudsbrevet blant annet være betinget av aksept av Tilbudet fra aksjonærer som representerer til sammen minst 90% av aksjene i Selskapet, at Styrets enstemmige anbefaling ikke har blitt trukket tilbake, endret eller kvalifisert, at Selskapet skal ha drevet sin virksomhet i samsvar med ordinær virksomhet, at MIG skal ha innhentet alle nødvendige myndighets- eller tredjepartsgodkjennelser til å gjennomføre Tilbudet og at ingen domstol eller annen myndighetsorgan eller regulatorisk myndighet skal ha tatt eller truet med noe skritt som vil hindre gjennomføring av Tilbudet eller pålegge vilkår på MIG, Selskapet eller noen av deres datterselskaper som ikke er akseptable for MIG. MIG har forbeholdt seg retten til å frafalle, helt eller delvis, betingelsene for fremsettelse eller gjennomføring av Tilbudet. Styret har engasjert SpareBank 1 Markets AS som finansiell rådgiver og Advokatfirmaet Thommessen AS som juridisk rådgiver og vil innlede diskusjoner med MIG med mål om blant annet å verifisere MIGs intensjon om å fremsette Tilbudet som angitt i Tilbudsbrevet. Styret vil i samråd med rådgiverne og i rett tid vurdere de endelige betingelser og vilkår for Tilbudet og bestemme hvorvidt Tilbudet skal anbefales. Styret vil også vurdere alle alternativer som kan være tilgjengelige for Styret under de rådende omstendigheter. Tilbudsbrevet ble mottatt etter inngåelse av en intensjonsavtale mellom PSW Technology AS ("PSW"), et heleiet datterselskap av Selskapet, og MIG for et potensielt salg fra PSW av en capping stack for levering i løpet av Q2 2025, med en 10 % forskuddsbetaling i løpet av september.Under intensjonsavtalen skal partene på en eksklusiv basis forhandle og søke å bli enige om betingelser og vilkår i en endelig avtale for salg av capping stack. Dersom en endelig avtale inngås, vil dette utgjøre en stor kontrakt. Det skal bemerkes at ingen forsikring kan gis om at Tilbudet vil bli fremsatt, eller med hensyn til betingelsene og vilkårene i Tilbudet, dersom det fremsettes. Videre kan det ikke gis noen forsikring med hensyn til hvorvidt en endelig avtale for salg av capping stack vil bli inngått. Denne informasjonen inneholder innsideinformasjon i henhold til EUs Markedsmisbruksforordning og er publisert i medhold av verdipapirhandelloven § 5-12. Denne meldingen ble publisert av Anette Netteland Dybvik, leder for investorrelasjoner og kommunikasjon i Scana ASA, 1. september 2024 kl 21:45 (CET). (1) Et kontrakt med betydelig verdi er definert til å være mellom NOK 20 millioner og NOK 50 millioner. (2) Et kontrakt av vesentlig verdi er definert til å være mellom NOK 50 millioner og NOK 150 millioner. (3) En stor kontrakt er definert til over NOK 150 millioner. Scana i korte trekk Scana er en aktiv industriell eier av teknologi og tjenester til både energi og offshore-bransjen. Med en industriell historie som strekker seg tilbake til starten av 1900-tallet har Scana utviklet seg til å bli ledende innen teknologi og innovasjon innenfor flere nisjer. Denne reisen har gitt en unik posisjon til å danne morgendagens løsninger, drevet av lang industriell erfaring kombinert med kvalitet og verdiskapning. Scana har hovedkontor i Bergen og har over 600 ansatte. www.scana.no Viktig informasjon: Utgivelsen er ikke for publisering eller distribusjon, helt eller delvis direkte eller indirekte, i eller inn i Australia, Canada, Japan eller USA (inkludert dets territorier og eiendeler, noen stat i USA stater og District of Columbia). Denne meldingen er en kunngjøring utstedt i henhold til juridiske informasjonsplikter, og er underlagt opplysningspliktene etter verdipapirhandelloven § 5-12. Den utstedes kun for informasjonsformål, og utgjør eller utgjør ikke en del av et tilbud om å selge eller kjøpe, eller oppfordring om å kjøpe eller tegne verdipapirer, i USA eller i noen annen jurisdiksjon. Verdipapirene nevnt her har ikke blitt, og vil ikke bli, registrert i henhold til United States Securities Act av 1933, som endret ("US Securities Act"). Verdipapirene kan ikke tilbys eller selges i USA unntatt i henhold til et unntak fra registreringskravene i US Securities Act. Ingen har til hensikt å registrere noen del av tilbudet av verdipapirene i USA eller å gjennomføre et offentlig tilbud av verdipapirene i USA. Kopier av denne kunngjøringen blir ikke laget og kan ikke distribueres eller sendes til Australia, Canada, Japan eller USA. Tilbudet, hvis gitt,vil være underlagt spesifikke juridiske eller regulatoriske begrensninger i visse jurisdiksjoner. Verken selskapet eller noen av dets rådgivere påtar seg noe ansvar i tilfelle noen person bryter slike restriksjoner. Distribusjonen av denne utgivelsen kan i visse jurisdiksjoner være begrenset ved lov. Personer som får denne utgivelsen i besittelse, bør informere seg selv om og overholde slike restriksjoner. Enhver unnlatelse av å overholde disse restriksjonene kan utgjøre et brudd på verdipapirlovene i en slik jurisdiksjon. Ingen rådgivere fra selskapet opptrer på vegne av andre enn selskapet og vil ikke være ansvarlig overfor noen andre enn denne parten som gir beskyttelsen som tilbys til deres respektive klienter eller for å gi råd i forhold til andre forhold som refereres til i denne utgivelsen. Fremtidsrettede uttalelser: Denne utgivelsen og alt materiale distribuert i forbindelse med denne utgivelsen kan inneholde visse fremtidsrettede utsagn. Av natur innebærer fremtidsrettede utsagn risiko og usikkerhet fordi de reflekterer nåværende forventninger og antakelser om fremtidige hendelser og omstendigheter som kanskje ikke viser seg å være nøyaktige. En rekke vesentlige faktorer kan føre til at faktiske resultater og utvikling avviker vesentlig fra de som er uttrykt eller underforstått i disse fremtidsrettede uttalelsene.
Oslo Børs
Anywhere
21.10.2024 kl 10:56 3108

Kunne gjerne sett noen dumpe nok en gang nedom 3,05, ja, det krever ikke så mange aksjene å gjøre det. Selv ligger jeg notorisk på kjøp mellom 3,05 og 3,10 disse ukene. Kan fort bli fruktbart det:)
nopetter
21.10.2024 kl 11:17 3048

Det kan ikke være andre som la inn næ 500k aksjer i aftertraden på fredag på 2,18. Jeg tipper de venter på en perfekt storm som da Holck krysset inn aksjer til den DNB kontoen fra 2 30 nivåene og sendte kursen ned mot disse nivåene
Anywhere
21.10.2024 kl 12:09 2998

Med såpass lite volum som det er på dager som i dag kan de lage den perfekte stormen greit selv:)
nopetter
21.10.2024 kl 12:52 2912

De har allerede duppet kursen til 3,08 på svært lav volum.
Anywhere
21.10.2024 kl 13:00 2899

Ser ikke ut som dette er annet enn småsalg på auto eller bittesmå aktører som bare slipper litt.
Jeg har intet fått enda, men ligger under 3,08:)
Redigert 21.10.2024 kl 13:01 Du må logge inn for å svare
nopetter
21.10.2024 kl 14:03 2804

Ikke sjans at dette er små aksjonærer spm dumper. I årevis har det blitt satt skylden på dem hvor mange hundrevis av millioner aksjer må disse inneha
Anywhere
21.10.2024 kl 14:32 2753

Kan være enig generelt, Nopetter, men med det småsnasket som går over the counter på dager som i dag, så er det ikke akkurat big-guys som trengs. Det synes som litt mer tilfeldige handler, eller rene maskinhandler på market-maker-nivå.
Furuen
22.10.2024 kl 09:15 2474

Hvor skal kursen om det ikke blir noe bud, eller at det ikke blir anbefalt av styret?
Enorm ordreinngang, mulig salg av capping stack og ulike løsninger for PSW burde jo absolutt forsvare kursnivået vi har i dag?
Er det noen som tror vi skal under 3 igjen?
Redigert 22.10.2024 kl 09:23 Du må logge inn for å svare
Skalleknarp
22.10.2024 kl 09:29 2473

TTT > Usikkerhet > kursfall. Hvis kursen er i falltrend og det kommer en negativ innstilling fra styret på et evt. NOK 4 bud så vil nok kursen ta seg et lite dykk under 3 kroner regner jeg med. (Psykologi) Hvor langt ned kommer vel litt ann på begrunnelsen fra styret til å ikke anbefale... Time will tell for det kommer jo noe nyheter en eller annen gang i fremtiden på dette - min magefølelse er at "det ordne sæ". Ha en fin fin dag uansett :)
Redigert 22.10.2024 kl 09:47 Du må logge inn for å svare
Anywhere
22.10.2024 kl 09:30 2480

Jeg tror dette:
-Kommer det bud på 4, går kursen like oppunder 4.
-Anbefaler styret ikke budet, er det fordi de ser høyere verdier, og kursen går likevel oppunder 4, om ikke over.
-Selv om MIG har skrevet at bud på 4 betinger at styret anbefaler dette, så kan selvsagt MIG fravike det i bud-dokument, og handle alt de kommer over i markedet under 4.
-Drar det ut i ukesvis herfra før vi hører noe, så tipper jeg kursen kan forsøkes styrt under 3, eller dumpes i ny og ned.

Redigert 22.10.2024 kl 09:32 Du må logge inn for å svare
nopetter
22.10.2024 kl 09:38 2466

hvis de hadde en market maker så hadde det blitt børsmeldt, små aksjonærer dumper ikke fra 1 til 15 og 20 aksjer på forskjellige kurs intervaller i uker, de vet at et bud ligger inne og holder dermed volumet på et minimum alt de dumper blir løst inn samme dag, og de legger nesten ikke aksjer på salgssiden kun det de er nødt fra 10k til 20k poster. de kjøpte kursen opp med 4% da rammekontrakten kom og dumpet kursen ned 10 sekund senere. jeg har skrevet sikkert hundre gang at de tjener penger på denne typen trading. jeg fatter bare ikke at dere ikke skjønner dette
Redigert 22.10.2024 kl 09:40 Du må logge inn for å svare
Anywhere
22.10.2024 kl 10:09 2392

Tror vi skjønner det litt, men det er ørsmå volumer de innehar om dagene. Vi er tross alt andre også som handler, såpass vet jeg (kjenner tross alt i alle fall meg selv), og "andres" volum føles større enn det man ser skjer når algoritmene går.
Nå fikk eksempelvis jeg en grei ladning på 3,06. Det var stort sett ikke yankee-er som kjøpte, de må ha dumpet i så fall, og opptrer ikke på begge sider i handelen just nu. Så får vi se hva de får til resten av dagen.
Jeg kan skjønne at ørten-og nittifem handler kan gi mange ørsmå bidrag, sammen med et lass andre small-cap-aksjer, men det tar sannelig tid å få inntektstrøm av dette....For meg kan et salg på 3,16-3,20 gi et pent bidrag på dagens kjøp, og er det yankee-er som trekker det hele opp igjen, så gjerne for meg!
Redigert 22.10.2024 kl 10:14 Du må logge inn for å svare
nopetter
22.10.2024 kl 10:27 2355

høyst sannsynlig kjøper de inn igjen de aksjene de har lagt ut på salgssiden opp mot 3,13-3,15 nivået mot slutten av dagen. per tid finnes det nesten ingen andre kjøpere/selgere enn dem og det vet de fordi alogoene måler dette umiddelbart, og de aksjene som ligger ute på 3,08-3,095 er de som ble kjøpt under disse nivåene idag som de uansett har gevinst på om det er andre som kjøper disse, de 10k er kun kontroll poster som liger over disse nivåene . du skriver vi hvem de vi er kunne vært greit å vite :)
Redigert 22.10.2024 kl 10:35 Du må logge inn for å svare
Anywhere
22.10.2024 kl 10:35 2342

Vel, jeg kjenner bare meg selv, og en solid del av kjøpet for en god halvtime siden på 3,06 ble gjort av meg, og ikke yankee-er i alle fall...Hvem vet, kanskje jeg da bør ta med de tusenlappene på 3,15 senere i dag om yankee-ene kjøper aksjen opp igjen..?? Da er det jeg som har gevinst. Og de aksjene jeg kjøpte på 3,06 er det ikke yankee-ene som har lagt ut på nivåer rundt 3,10, de får ikke gevinst av mine aksjer:)

Poenget er nok at bildet fort kan være noe mer diversifisert. Det kan meget vel være en som meg som på et tidspunkt sier at "shit au, alt under 3,15 er grei pris på Scana, jeg kjøper 100.000 aksjer opp mot det nivået"
Redigert 22.10.2024 kl 10:41 Du må logge inn for å svare
nopetter
22.10.2024 kl 10:48 2402

helt klart dette kan snu på sekunder, det de taper til andre som f.eks. deg tar de igjen senere ved hjelp av pump og dump, det er derfor de MÅ pumpe aksjen av og til. det er hele tiden snakk om gevinst i hver trade for disse, uke inn og uke ut. macland la ut tall i forrige uke hva MSI hadde tjent på trading og det var ikke små penger

hvis du kjøper 100k aksjer på selgersiden oppmot 3,13, så vil de enten pumpe kursen litt opp og krysse inn nye fra aksje lageret de har, så vil de legge inn nye ordrer umiddelbart på disse nivåene for å fylle hullene. og starte dumpingen på nytt- 100k aksjer for disse er peanuts jeg tipper de har mer enn 1 mill aksjer å rutte med
Redigert 22.10.2024 kl 11:00 Du må logge inn for å svare
Werner
22.10.2024 kl 11:05 2419

Det er en ting jeg ikke skjønner meg på, flere av dere sier at "nå fikk jeg kjøpt meg noe på dumpingen" . Hvorfor i all verden kjøpte dere ikke når det virkelig var billig langt nede på 2 tallet. Hvorfor skal dere hele tiden håpe på et fall istedenfor at aksjen skal stige
paali89
22.10.2024 kl 11:08 2421

folk flest har vel ikke ubegrenset med midler til enhver tid..?
Men en ting jeg sliter med å forstå er at man nekter å kjøpe på 3,10 fordi man venter på en dupp til 3,05.. Med en sånn plan blir man fort stående på perrongen..
Redigert 22.10.2024 kl 11:10 Du må logge inn for å svare
Mammon
22.10.2024 kl 11:10 2422

Anywhere trader vel
Skal vi forresten satse på en tur under 3kr 🤔
Mafian må jobbe nu ✊
nopetter
22.10.2024 kl 11:24 2431

det er vel fordi man ikke har penger til enhvertid å kjøpe ekstra aksjer med eller så snakker vi om reine tradere man vet aldri hva folk holder på med hva de skriver og hav de gjør henger ofte ikke sammen, det er bare å legge inn en iceberg ordre på rundt 120kNKR som er minimumsbeløpet så blir det fort action i roboten :)
murpy
22.10.2024 kl 11:31 2429

Bare tull Petter. Jeg bruker fra 100-500 k nesten hver dag å trade med. Disse teoriene dine om disse over dammen kan du glemme, det er usedvanlig lett å trade i Scana, så benytter det.
nopetter
22.10.2024 kl 11:36 2471

dette har du skrevet før dessverre tror jeg deg ikke, hvis du da ikke er holck selv ikke han gjør det idette omfanget- så det blitt ditto med det du skriver om tull
murpy
22.10.2024 kl 11:43 2567

Da lar vi det være med det. Så får du sitte med dine konsp. Teorier
nopetter
22.10.2024 kl 11:46 2564

he he den er grei, du har skrevet tidligere at du ikke har solgt en aksjen i scana men kun kjøpt så du prater mot det du har skrevet tidligere på disse trådene
nopetter
22.10.2024 kl 12:00 2540

javel og hva så!!!
murpy
22.10.2024 kl 12:00 2561

Kjøper alltid tilbake samme volum. Noen ganger tjener jeg litt og andre ganger tap. Sitt aldri ute i aksjen
nopetter
22.10.2024 kl 12:04 2614

da har du endret din holdning, du skrev for en tid tilbake noe helt annet tror det var de dagene da aksjen boomet til 3,50

jeg har aldri påstått at jeg ikke trader unntatt nå, det er for jævlig å miste minst en 30% opptur pga yankee robotene, de er der uansett hva du måtte mene om mine teorier. derfor holder de norske meglerhusene seg milevidt fra slike aksjer unntatt når den boomer fordi de har innsyn i tradene
Redigert 22.10.2024 kl 12:06 Du må logge inn for å svare
Anywhere
22.10.2024 kl 12:38 2580

For min del trader jeg stort sett i aksjer jeg også sitter long, og forsøker da å friholde en god del cash som dann og vann inngår i swingbasert trading. Kommer det ut noe fra en aksje kan det gå inn i en annen etc. I Scana har jeg selv kjøpt det meste mellom 2 og 2,10 tidlig i sommer for å sitte long. Jeg har så solgt både rundt 2,4 og flere ganger rundt 3,30, da stort sett volum tilsvarende det som er kjøpt minst 10 øre under.

Dagens kjøp kan eksempelvis derfor både bli long til 4 kroner (eller mer) eller kjapt slippe ut på 3,18, hvem vet:) Kommer litt an på andre muligheter som skjer parallelt.

Men 50k aksjer opp 15 øre er en solid todagers lønn slik jeg ser det, så det er kurant å ta ut av longposisjonen ( altså kontinuere som trade) om det faller seg slik.
Redigert 22.10.2024 kl 13:18 Du må logge inn for å svare
Billyjojimbob
22.10.2024 kl 13:47 2513

Alle aksjene du eier er long så lenge de ikke er short,happy trading😁👍
nopetter
22.10.2024 kl 13:51 2508

selvskryt tjener ingen og har ingen interesse enn andre enn seg selv.

merkelig at det ikke dukker opp en melding snart om at det er innbetalt et forskudd for capping stacken, den skulle komme i denne månden
Anywhere
22.10.2024 kl 13:53 2502

Enig, rent hendelsmessig og i begreps-switch mellom long og short, men jeg var nok bare litt ungdom i språket og brukte engelsk long som tidsbegrep....:) Det er også lov.

Nopetter, dersom du tenker selvskryt om meg, så var ikke det meningen. Ikke akkurat megaklokt å selge på 2,40 når aksjen gikk til 2,80 omtrent samme dag. Føte meg snytt. Prøvde bare å si at jeg har både korte og lange briller, og det bør være greit så lenge markedet legger opp til svingninger.
Skal fortelle når jeg selger dagens kjøp...foreløpig er det lagt ut salg spredd på to nivåer:)
Redigert 22.10.2024 kl 14:11 Du må logge inn for å svare
Billyjojimbob
22.10.2024 kl 13:55 2524

Selvskryt skal en høre på, det kommer rett i fra hjertet,spennende om noe snart materialiserer seg eller om det kun er luftsuppe.👍
nopetter
22.10.2024 kl 14:00 2513

ikke vær redd jeg har gjort det mange ganger tidligere, disse her kan plutselig finne på å rykke kursen til 3,50. derfor trader jeg ikke mer i scana
Anywhere
22.10.2024 kl 14:13 2512

Derfor ligger jeg på to-ukers salg på 3,38 og 4,42 just nu, så oppsummerer jeg bildet mot slutten i dag og mot slutten i morgen, så får vi se...Rykker den solid, så er det hyggelig det også:)
nopetter
22.10.2024 kl 15:07 2398

høres fornuftig ut, du klarer ikke å lure disse algoritmene de er KI genererte og scanner hele bildet konstant i aksjen, jeg har bare sett at de er blitt mye mer "intelligente" enn da jeg startet å trade eller eie aksjer i scana og i andre aksjer. du må bare dumpe når du har sjansen og kjøpe når de eller andre pælmer. leste en gang at i kryptovaluta markedet er det roboter som scanner markedet konstant hele døgnet som stjeler kryptovaluta som ikke er sikret det nytter ikke med den 18 siffrede koden de får utlevert ved kjøp de knekker de kodene som ingenting. derfor har de mad enorme verdier i krypto låst disse inn i store fjellhaller i store datasentraler i sveits og østerrike med bevepnede vakter 24/7-365 der man ikke får komme i nærheten av disse med elektronisk utstyr

norske myndigheter prøvde for en tid tilbake å gi kryptoeiere amnesti hvis de oppga verdiene de hadde i disse lagrene, jeg tror de lo godt. vedum den løgnhalsen ligger vel ennå våken om nettene når han nå ikke får tak i disse eierne
Redigert 22.10.2024 kl 15:25 Du må logge inn for å svare
Tobias
23.10.2024 kl 08:44 2112

Det kommer stor sannsynlighet melding de kommende dager om (ref børsmelding 2.oktober)

* Offisielt bud på kr.4
* 10% forskuddsbetaling av salg Capping Stack (innen oktober)

"SCANA: MIG HAR HYRET DEUTSCHE BANK FOR FUNDING, SANDS SOM JURIDISK RÅDGIVER
Oslo (Infront TDN Direkt): Scana har onsdag mottatt en pressemelding fra MIG Finance Namibia (Proprietary) Limited (MIG).

Det fremgår av en melding fra Scana onsdag, hvor det vises til en børsmelding fra Scana datert 1. september 2024.

I den mottatte pressmeldingen fremgår det at MIG har hyret Deutsche Bank for funding og Sands som juridisk rådgiver i forbindelse med det planlagte kjøpet av Scana til en tilbudspris på 4,00 kroner pr aksje.

Deutsche Bank Legal, via HydroCarb Namibia Energy Corporation, er nå klare til å utstede det finansielle instrumentet som vil fullføre finansieringsprosessen. Denne prosessen forventes å ta 5-7 arbeidsdager, opplyses det.

I tillegg har PSW Technology AS godkjent en utsettelse på 10 prosent forskuddsbetaling for potensielt salg av Capping stack til MIG. Forskuddsbetalingen vil skje i løpet av oktober."

Fin kjøpsmulighet dette.
Redigert 23.10.2024 kl 08:45 Du må logge inn for å svare
Dr_Eval
23.10.2024 kl 09:08 2012

Jeg tror ikke det er krav om at forskuddsbetaling børsmeldes.
nopetter
23.10.2024 kl 09:15 2165

ja det kan du ha rett i, det er under 20 mill
Redigert 23.10.2024 kl 09:16 Du må logge inn for å svare
murpy
23.10.2024 kl 11:34 2029

Glasskula begynte å snurre så smått, kommer noe nå snart 😁😎