BUD PÅ SCANA !!!!

murpy
SCANA 02.09.2024 kl 06:34 121591

Scana ASA: Tilbudsbrev mottatt fra, og intensjonsavtale inngått med, MIG Finance Namibia (Proprietary) Limited
IKKE FOR UTGIFT, PUBLIKASJON ELLER DISTRIBUSJON, HELT ELLER DELVIS DIREKTE ELLER INDIREKTE, I AUSTRALIA, CANADA, JAPAN, HONG KONG ELLER USA ELLER NOEN ANNEN JURISDIKSJON SOM UTGIVELSEN, PUBLISERING GJELDER ELLER. DENNE KUNNGJØRINGEN UTGJØR IKKE ET TILBUD OM Å SELGES ELLER KJØPE NOEN AV VERDIPILENE BESKREVET HER. Bergen, 1. september 2024: Scana ASA ("Selskapet", ticker SCANA) har mottatt et brev ("Tilbudsbrevet") fra MIG Finance Namibia (Proprietary) Limited ("MIG") som uttrykker en intensjon om å fremsette et frivillig tilbud på alle aksjer i Selskapet til en tilbudspris på NOK 4,00 pr aksje ("Tilbudet"). Tilbudsbrevet ble mottatt uten forutgående diskusjoner vedrørende Tilbudet mellom styret i Selskapet ("Styret") og MIG. Fremsettelse av Tilbudet vil i henhold til Tilbudsbrevet blant annet være betinget av en enstemmig anbefaling fra Styret, ugjenkallelige forpliktelser fra visse aksjonærer i Selskapet, bankfinansiering av MIGs forpliktelse til å betale tilbudsprisen under Tilbudet, fravær av vesentlige endringer og godkjennelser fra Oslo Børs av et. tilbudsdokument knyttet til Tilbudet. Gjennom av Tilbudet vil i henhold til Tilbudsbrevet blant annet være betinget av aksept av Tilbudet fra aksjonærer som representerer til sammen minst 90% av aksjene i Selskapet, at Styrets enstemmige anbefaling ikke har blitt trukket tilbake, endret eller kvalifisert, at Selskapet skal ha drevet sin virksomhet i samsvar med ordinær virksomhet, at MIG skal ha innhentet alle nødvendige myndighets- eller tredjepartsgodkjennelser til å gjennomføre Tilbudet og at ingen domstol eller annen myndighetsorgan eller regulatorisk myndighet skal ha tatt eller truet med noe skritt som vil hindre gjennomføring av Tilbudet eller pålegge vilkår på MIG, Selskapet eller noen av deres datterselskaper som ikke er akseptable for MIG. MIG har forbeholdt seg retten til å frafalle, helt eller delvis, betingelsene for fremsettelse eller gjennomføring av Tilbudet. Styret har engasjert SpareBank 1 Markets AS som finansiell rådgiver og Advokatfirmaet Thommessen AS som juridisk rådgiver og vil innlede diskusjoner med MIG med mål om blant annet å verifisere MIGs intensjon om å fremsette Tilbudet som angitt i Tilbudsbrevet. Styret vil i samråd med rådgiverne og i rett tid vurdere de endelige betingelser og vilkår for Tilbudet og bestemme hvorvidt Tilbudet skal anbefales. Styret vil også vurdere alle alternativer som kan være tilgjengelige for Styret under de rådende omstendigheter. Tilbudsbrevet ble mottatt etter inngåelse av en intensjonsavtale mellom PSW Technology AS ("PSW"), et heleiet datterselskap av Selskapet, og MIG for et potensielt salg fra PSW av en capping stack for levering i løpet av Q2 2025, med en 10 % forskuddsbetaling i løpet av september.Under intensjonsavtalen skal partene på en eksklusiv basis forhandle og søke å bli enige om betingelser og vilkår i en endelig avtale for salg av capping stack. Dersom en endelig avtale inngås, vil dette utgjøre en stor kontrakt. Det skal bemerkes at ingen forsikring kan gis om at Tilbudet vil bli fremsatt, eller med hensyn til betingelsene og vilkårene i Tilbudet, dersom det fremsettes. Videre kan det ikke gis noen forsikring med hensyn til hvorvidt en endelig avtale for salg av capping stack vil bli inngått. Denne informasjonen inneholder innsideinformasjon i henhold til EUs Markedsmisbruksforordning og er publisert i medhold av verdipapirhandelloven § 5-12. Denne meldingen ble publisert av Anette Netteland Dybvik, leder for investorrelasjoner og kommunikasjon i Scana ASA, 1. september 2024 kl 21:45 (CET). (1) Et kontrakt med betydelig verdi er definert til å være mellom NOK 20 millioner og NOK 50 millioner. (2) Et kontrakt av vesentlig verdi er definert til å være mellom NOK 50 millioner og NOK 150 millioner. (3) En stor kontrakt er definert til over NOK 150 millioner. Scana i korte trekk Scana er en aktiv industriell eier av teknologi og tjenester til både energi og offshore-bransjen. Med en industriell historie som strekker seg tilbake til starten av 1900-tallet har Scana utviklet seg til å bli ledende innen teknologi og innovasjon innenfor flere nisjer. Denne reisen har gitt en unik posisjon til å danne morgendagens løsninger, drevet av lang industriell erfaring kombinert med kvalitet og verdiskapning. Scana har hovedkontor i Bergen og har over 600 ansatte. www.scana.no Viktig informasjon: Utgivelsen er ikke for publisering eller distribusjon, helt eller delvis direkte eller indirekte, i eller inn i Australia, Canada, Japan eller USA (inkludert dets territorier og eiendeler, noen stat i USA stater og District of Columbia). Denne meldingen er en kunngjøring utstedt i henhold til juridiske informasjonsplikter, og er underlagt opplysningspliktene etter verdipapirhandelloven § 5-12. Den utstedes kun for informasjonsformål, og utgjør eller utgjør ikke en del av et tilbud om å selge eller kjøpe, eller oppfordring om å kjøpe eller tegne verdipapirer, i USA eller i noen annen jurisdiksjon. Verdipapirene nevnt her har ikke blitt, og vil ikke bli, registrert i henhold til United States Securities Act av 1933, som endret ("US Securities Act"). Verdipapirene kan ikke tilbys eller selges i USA unntatt i henhold til et unntak fra registreringskravene i US Securities Act. Ingen har til hensikt å registrere noen del av tilbudet av verdipapirene i USA eller å gjennomføre et offentlig tilbud av verdipapirene i USA. Kopier av denne kunngjøringen blir ikke laget og kan ikke distribueres eller sendes til Australia, Canada, Japan eller USA. Tilbudet, hvis gitt,vil være underlagt spesifikke juridiske eller regulatoriske begrensninger i visse jurisdiksjoner. Verken selskapet eller noen av dets rådgivere påtar seg noe ansvar i tilfelle noen person bryter slike restriksjoner. Distribusjonen av denne utgivelsen kan i visse jurisdiksjoner være begrenset ved lov. Personer som får denne utgivelsen i besittelse, bør informere seg selv om og overholde slike restriksjoner. Enhver unnlatelse av å overholde disse restriksjonene kan utgjøre et brudd på verdipapirlovene i en slik jurisdiksjon. Ingen rådgivere fra selskapet opptrer på vegne av andre enn selskapet og vil ikke være ansvarlig overfor noen andre enn denne parten som gir beskyttelsen som tilbys til deres respektive klienter eller for å gi råd i forhold til andre forhold som refereres til i denne utgivelsen. Fremtidsrettede uttalelser: Denne utgivelsen og alt materiale distribuert i forbindelse med denne utgivelsen kan inneholde visse fremtidsrettede utsagn. Av natur innebærer fremtidsrettede utsagn risiko og usikkerhet fordi de reflekterer nåværende forventninger og antakelser om fremtidige hendelser og omstendigheter som kanskje ikke viser seg å være nøyaktige. En rekke vesentlige faktorer kan føre til at faktiske resultater og utvikling avviker vesentlig fra de som er uttrykt eller underforstått i disse fremtidsrettede uttalelsene.
Oslo Børs
Anywhere
I går kl 08:06 1385

Jeg tar 4 sikre kroner nå om det kommer bud, og setter de i høyrenteobligasjoner som gir meg 5,3 kroner i 2027. Sannsynligheten ved å sitte i aksjen og kunne oppnå høyere avkastning enn det anser jeg som så liten at den risken er det ikke verdt.
Redigert i går kl 08:07 Du må logge inn for å svare
paali89
I går kl 08:07 1378

Du har glemt at det med stor sannsynlighet kommer et høyere bud innen den tid..
Tobias
I går kl 08:33 1300

Ja, Scana har satt i gang en prosess med salg av deler/hele selskapet før Namibia kom på banen med bud på 4 kr.

Tror det kan være andre aktører som snuser på selskapet.

Fra børsmelding 21.08.2024

"SCANA: STARTER STRATEGISK PROSESS FOR PSW POWER & AUTOMATION
Oslo (Infront TDN Direkt): Scana har besluttet å sette i gang en prosess for å utforske strategiske alternativer for PSW Power & Automation. Utfallet av prosessen kan resultere i helt eller delvis salg av selskapet.

Det skriver selskapet i en melding onsdag.

For å bistå Scana i prosessen er BTIG engasjert som finansielle rådgiver."
Anywhere
I går kl 08:41 1257

Tror aktuelle aktører som snuser på selskapet ville pushet kursen mer oppover mot 4 enn nedover mot 2-tallet....

Vil selvsagt ha et bud høyere enn 4, men forsøker bare å forholde meg realistisk, og selskapet skal vise gode tall neste uke på Q3 for at kursen på dette skal pushe opp selskapsverdien opp mot 1,8 milliarder.
Redigert i går kl 08:44 Du må logge inn for å svare
nopetter
I går kl 09:00 1194

Nå begynner yankeene å dumpe/krysse de aksjene som er dumpet denne uken og på fredag se ikke bort fra at kursen kan rase ned mot 2,80
Redigert i går kl 09:05 Du må logge inn for å svare
Furuen
I går kl 09:18 1149

Kursen presses ned slik at budet skal se bedre ut når det kommer.
nopetter
I går kl 09:26 1113

Har jeg ingen tro på, disse robotene skal tjene penger uansett hver dag uansett kursnivå. De amerikanske meglerhusene bryr seg ikke om bud eller ikke bud
macland
I går kl 09:54 1035

Jeg som ikke er inne skal kanskje være forsiktig med å ytre meg,men teknisk så lever den farlig med støtte på 2,58 og deretter 2,38 om det skulle bryte ned her. Det ,og usikkerhet mht budet ,kan det være elementer som spiller på. Litt ironisk kan budet sammenlignes med en liten bank som skal kjøpe et epletre ingen kan se at den har bruk for, og som den ikke har råd til å betale 25 % forskudd på. Men banken ender alikevel opp med å legge inn bud på hele frukthagen. Lån er dyre i dag om du må låne alt.
Som dere så har jeg konspirert med at det må ligge noen andre bak,men akkurat dette vet vi ikke. Så ønsker lykke til,men sunt å være litt skeptisk og kanskje,selv om den som intet våger intet vinner.
Redigert i går kl 09:58 Du må logge inn for å svare
Gitarhelt1
I går kl 09:56 1026

IR ansvarlig traff bra med innsidesalget
Mammon
I går kl 10:00 1014

hvor r ØK og FT???

Hogwild
I går kl 10:00 1016

Så mye vas og tullball med yankee’er og roboter, pump og dump, pælming etc etc., at jeg ler meg skakk.
Har ikke nopetter’n stilt seg spørsmål om hvorfor ikke de store fond og de store gutta kjøper seg inn i Scana !!
Hvorfor gjør de ikke det?, er det fordi de er dumme og ikke ønsker tjene penger?// neppe!!
Hvorfor er det så lav omsetning dag etter dag, når Scana er så «bra» og børsens «beste» selskap
nopetter
I går kl 10:07 980

Har skrevet for evigheter siden at kursen kommet til å bli dumpet så lenge budet ikke blir et faktum det har dere sett at npr det har kommet inn kontrakter i flere hundre millioner klassen så er vi på status quo, eller i kraftig minus, at det er noen her som lever i seilskute tiden kan ikke jeg noe for. Nå brukes disse aksjene som er most ut alt for det er verdt.

Glem ikke at kursen gikk fra 2,15 til 3,50 på nærmeste no time at det kommer et bud er høyst sannsynlig de samme aktørene har også kjøpt en capping stack til +150 mill
Redigert i går kl 10:12 Du må logge inn for å svare
Anywhere
I går kl 10:07 981

Hogwild, med marked cap på litt over milliarden, og lav likviditet, så er det begrenset hva fond og store gutter kan få tak i.
Aksjene eies allerede av gutter, som kanskje ikke er så veldig store, men de er gutter, og de kan ha oppdaget det samme som andre større gutter ville kunne oppdage, og av den grunn selger de ikke aksjene sine, tvert om. Da blir det vanskelig for fond og store gutter. Det er kort og godt ikke aksjer til dem!

60% av aksjene er på hendene til 20 stk aksjonærer. De øvrige 40% er ikke rare marked-capen, og kun et fåtall av disse aksjene ville blitt mulig for store gutter og fond å få tak i til rimelig penge. såpass små volum at de store guttene ikke ville vært så veldig store likevel....
Redigert i går kl 10:11 Du må logge inn for å svare
paali89
I går kl 10:08 974

Jeg har sendt denne til IR/Anette:

Hei,
Jeg er aksjonær i Scana og er bekymret for at alle positive nyheter har liten eller ingen innvirkning på aksjekursen så lenge usikkerheten rundt et mulig bud fra Namibia henger over oss. Dette har vært spesielt tydelig etter de siste positive børsmeldingene fra Scana om fornyelse av store rammekontrakter.
Jeg, sammen med flere andre, forventer en svært god kvartalsrapport for Q3 8. november. Men med den usikkerheten selskapet står overfor nå, er jeg redd for at verken denne rapporten eller andre positive nyheter vil få den reaksjonen de fortjener.
Har selskapet merket det samme, og er det forståelse for at denne usikkerheten påvirker aksjonærer negativt? Gjør selskapet noe for å få avklart situasjonen, og er det vurdert om det bør kommuniseres mer til usikre investorer?

vil oppdatere om det kommer noe svar.
Anywhere
I går kl 10:15 943

Dette får du garantert ikke noe oppklarende svar på. Selskapet kommenterer ikke sin aksjekurs på daglig basis, og man kan selvsagt ikke svare enkeltpersoner på om noe gjøres med en mulig budsituasjon som kan påvirke negativt. I utgangspunktet burde en mulig budsituasjon påvirke positivt, men de få som selger aksjer har foreløpig ikke tro på det, og det kan man kanskje forstå.
Scana vet ikke stort mer om budet enn vi andre, og dersom de vet annet alternativt på saker som kan bety noe for verdivurderingen av aksjen, så må det kommuniseres samtidig til alle!
Furuen
I går kl 10:21 924

Minner om dette:
Q2 kom 21.8.
20.8. var kursen 2,185
02.09. var den 3,23.

Det er lov å håpe.
nopetter
I går kl 10:24 908

helt enig hun gjør det hun for beskjed om fra ledelsen og thats it, furuen har prøvd og fikk tilbake en kopi fra en børsmelding av henne. og de vet heller ingenting om budet fordi dette ligger i hendene på budgiverne noe har skjedd der siden de er snart 2 uker på etterskudd. hvis styret vet noe så kan de ikke komme med noe før dette er i papirform fra budgiverne

vi vet en ting og det er at disse aktørene må ha en capping stack og scana har nok fått utbetalingen på ca 15mill i denne måneden

der kom de 300k aksjene ut igjen dette er tredje gangen de blir most ut
Redigert i går kl 10:50 Du må logge inn for å svare
Norbo
I går kl 15:33 663

Eneste grunnen til alt dette styre rundt bud på 4 kr kom var en litt småfrekk måte å sørge for å holde kursen i Scana i sjakk på. Med et bud på 4 vil kursen legge seg noe under 4. uten et bud eller rykte rundt dette kunne fort kursen gått til 6-8 kr som er mer riktig pris. Det var det noen som ville forhindre.
Redigert i går kl 15:34 Du må logge inn for å svare
Mammon
I går kl 15:37 648

legge tak på 4kr oxo riste de utålmodige/ikke kan regne til å gi fra seg aksjene billig :)

folk begynner vel å bli lei :P
nopetter
I går kl 18:05 481

Et eller annet skjer i kulissene men at dette er MIG er bare å glemme Jeg er bare svært overrasket over at The Newyork mellon of bank ennå øyensynlig innehar de 1,9 mill aksjene. Hvem som bøttet ut ca 600k aksjer den siste timen blir bare spekulasjoner jeg fikk ikke med meg om disse ble lagt ut for salg eller kun krysset inn på 2,02, men jeg vil løpe linen ut fir å finne ut av dette. Tipper det er de 300k aksjene som ble resirkulert en gang til. Selskapet bøtter inn kontrakter og vanligvis bruker de å kjøpe kursen opp før q tallene som jeg tror blir nye kanon tall med inntekter på rundt 500 mill.

Her er tallene for 2023

3Q 2023 Financial Highlights

Revenue NOK 385 million
EBITDA NOK 43 million
EBITDA margin 11.2 %
Order intake NOK 392 million
Order backlog NOK 1,117 million
Redigert i går kl 18:15 Du må logge inn for å svare
macland
I går kl 21:38 296

Hvorfor er det ingen som stiller spørsmål med at den de fleste har forgudet med glasskule og viten virker å vøre borte?? Om Murpy med glasskula var Morland,så er han en av de værste jeg har sett på forumer mht å tjene seg selv. Leser du dette murpy,så kom med en forklaring på om jeg tar feil eller har rett. Du har dratt opp mye av dette ,og kalt andre som selger bortimot idioter,mens du selv har lurt deg ut med ca 2,5+ mill aksjer. Har du gjort dette så er det utilgivelig. Har et lite håp om at jeg tar feil,men forventer en forklaring. Du skrev til tider mange innlegg pr dag,men har vært stille siden 23 okt,den samme dag som morland bøtta ut resten. Har jeg rett,så bør mange her gå i seg selv mht forgudingen av glasskulekongen. Det er mange her av dem. Blir bare mer og mer irritert om dette stemmer. Håper det ikke gjør,men tror det. Så murpen, er du her ?????=
Redigert i går kl 21:42 Du må logge inn for å svare
Hogwild
I går kl 21:44 286

Hehe, Mackland: dette må være noe av det mest tøvete jeg har lest her…🤣🤣🤣
nopetter
I går kl 21:47 274

Den likte jeg macland Du er iallefall ikke redd å hoppe rett I salaten
macland
I går kl 21:49 269

Da er det positivt for mine tanker om han,men VET du det ,eller tror du det? Murpy har satt seg selv i en posisjon hvor det er en del som taler for at min tanke kan stemme. Så håper han kommenterer dette selv.
macland
I går kl 22:00 239

Ja. starta på børs i 1990 ca,så er et gammelt skinn. Tok opphold en stund etter at nordnet kjøpte netfonds og handelsplattformene ble som i dag,ubrukelige. Nettbasert kan ikke måle seg med program. Uansett,Har aldri brukt forum til å rope kjøp om jeg selv skal selge.Hadde faktisk et slags rykte på det. Om jeg føler det skjer ,så stiller jeg spørsmål. Vil aldri havne så lavt at jeg hausser en aksje jeg selv vil ut av. Vil tro det beste om de fleste,men etter el langt liv,så vet jeg at ikke all ved er hard ved :) Jeg kan søkes tilbake her siden start tror jeg,hehe. Liker de som tror og mener det de skriver,uansett om det passer min posisjon.
macland
I går kl 22:04 226

Om du går i deg selv,,,kan du finne siste gang du prøvde å skrive et innlegg med en mening som kan bety noe for andre? Gjelder Mammon og...
nopetter
I går kl 22:20 176

Da har vi vært like lenge i dette gamet. Før i gamle dager da nytter det å hausse og alle hørte på hva meglerhusene kom med av anbefalinger. Den tiden er på det nærmeste over, grunnene er mange men bla fordi folk ikke stoler på dem mer. Og da nytter det svært lite hva murpy som du mener er Morland kommer med, grunnen er at det er aktører på børsen som er mange hundre ganger større enn samtlige norske investorer og finansinstitusjoner på børsen. De gjør akkurat hva de vil når de vil og de har funneten nærmest risikofri metode å trade på fordi de er elefanten i rommet. Vi har elementer her på disse trådene som ennå ikke har forstått at nær alle tradene på børsen er gjennomført av algoritmer som nå er KI genererte. For meg er dette nærmest utrolig at dette ikke er forstått disse kom første gang rundt 2010 og er nå fullstendig
dominerende.

Derfor betyr det null og nada hva murpy eller andre måtte mene og kan baisse eller hausse så my de gidder . Men jeg skjønner at dette er prinsipielt for deg. Men bare for å ha sagt det jeg trur IKKE at du vil få noen innrømmelser fra han. Murpy har kommet med utrolige mange merkelige påstander som at han hadde mistet et pc med flere hundre eller flere tusen Bitcoin inni. Som hadde hatt verdier i hundre millioner klassen idag
Redigert i går kl 22:45 Du må logge inn for å svare
macland
I går kl 22:57 107

Enig,Normalt har menigmann ingen kontroll over kursen til en aksje. Men i en illikvid aksje hvor enkelte får kongestatus så kan dette få konsekvenser for småsparere som bruker penger de egentlig ikke burde på uttalelser fra andre som har en "sterk"posisjon. Er en liten mulighet for at han er Sunde,kan være,men tviler. Ellers,kunne gjerne kommentert resten av det du skrive,men siden jeg er enig,så dropper jeg det. Du er en av få skribenter jeg betrakter som "Hard Ved" Nopetter. Ønsker dere alle opptur i Scana selv om jeg ikke har troa. Tåler å miste og det etter mangfoldige feilbedømmelser oppgjennom åra ;)
Redigert i går kl 23:01 Du må logge inn for å svare