BUD PÅ SCANA !!!!

murpy
SCANA 02.09.2024 kl 06:34 135947

Scana ASA: Tilbudsbrev mottatt fra, og intensjonsavtale inngått med, MIG Finance Namibia (Proprietary) Limited
IKKE FOR UTGIFT, PUBLIKASJON ELLER DISTRIBUSJON, HELT ELLER DELVIS DIREKTE ELLER INDIREKTE, I AUSTRALIA, CANADA, JAPAN, HONG KONG ELLER USA ELLER NOEN ANNEN JURISDIKSJON SOM UTGIVELSEN, PUBLISERING GJELDER ELLER. DENNE KUNNGJØRINGEN UTGJØR IKKE ET TILBUD OM Å SELGES ELLER KJØPE NOEN AV VERDIPILENE BESKREVET HER. Bergen, 1. september 2024: Scana ASA ("Selskapet", ticker SCANA) har mottatt et brev ("Tilbudsbrevet") fra MIG Finance Namibia (Proprietary) Limited ("MIG") som uttrykker en intensjon om å fremsette et frivillig tilbud på alle aksjer i Selskapet til en tilbudspris på NOK 4,00 pr aksje ("Tilbudet"). Tilbudsbrevet ble mottatt uten forutgående diskusjoner vedrørende Tilbudet mellom styret i Selskapet ("Styret") og MIG. Fremsettelse av Tilbudet vil i henhold til Tilbudsbrevet blant annet være betinget av en enstemmig anbefaling fra Styret, ugjenkallelige forpliktelser fra visse aksjonærer i Selskapet, bankfinansiering av MIGs forpliktelse til å betale tilbudsprisen under Tilbudet, fravær av vesentlige endringer og godkjennelser fra Oslo Børs av et. tilbudsdokument knyttet til Tilbudet. Gjennom av Tilbudet vil i henhold til Tilbudsbrevet blant annet være betinget av aksept av Tilbudet fra aksjonærer som representerer til sammen minst 90% av aksjene i Selskapet, at Styrets enstemmige anbefaling ikke har blitt trukket tilbake, endret eller kvalifisert, at Selskapet skal ha drevet sin virksomhet i samsvar med ordinær virksomhet, at MIG skal ha innhentet alle nødvendige myndighets- eller tredjepartsgodkjennelser til å gjennomføre Tilbudet og at ingen domstol eller annen myndighetsorgan eller regulatorisk myndighet skal ha tatt eller truet med noe skritt som vil hindre gjennomføring av Tilbudet eller pålegge vilkår på MIG, Selskapet eller noen av deres datterselskaper som ikke er akseptable for MIG. MIG har forbeholdt seg retten til å frafalle, helt eller delvis, betingelsene for fremsettelse eller gjennomføring av Tilbudet. Styret har engasjert SpareBank 1 Markets AS som finansiell rådgiver og Advokatfirmaet Thommessen AS som juridisk rådgiver og vil innlede diskusjoner med MIG med mål om blant annet å verifisere MIGs intensjon om å fremsette Tilbudet som angitt i Tilbudsbrevet. Styret vil i samråd med rådgiverne og i rett tid vurdere de endelige betingelser og vilkår for Tilbudet og bestemme hvorvidt Tilbudet skal anbefales. Styret vil også vurdere alle alternativer som kan være tilgjengelige for Styret under de rådende omstendigheter. Tilbudsbrevet ble mottatt etter inngåelse av en intensjonsavtale mellom PSW Technology AS ("PSW"), et heleiet datterselskap av Selskapet, og MIG for et potensielt salg fra PSW av en capping stack for levering i løpet av Q2 2025, med en 10 % forskuddsbetaling i løpet av september.Under intensjonsavtalen skal partene på en eksklusiv basis forhandle og søke å bli enige om betingelser og vilkår i en endelig avtale for salg av capping stack. Dersom en endelig avtale inngås, vil dette utgjøre en stor kontrakt. Det skal bemerkes at ingen forsikring kan gis om at Tilbudet vil bli fremsatt, eller med hensyn til betingelsene og vilkårene i Tilbudet, dersom det fremsettes. Videre kan det ikke gis noen forsikring med hensyn til hvorvidt en endelig avtale for salg av capping stack vil bli inngått. Denne informasjonen inneholder innsideinformasjon i henhold til EUs Markedsmisbruksforordning og er publisert i medhold av verdipapirhandelloven § 5-12. Denne meldingen ble publisert av Anette Netteland Dybvik, leder for investorrelasjoner og kommunikasjon i Scana ASA, 1. september 2024 kl 21:45 (CET). (1) Et kontrakt med betydelig verdi er definert til å være mellom NOK 20 millioner og NOK 50 millioner. (2) Et kontrakt av vesentlig verdi er definert til å være mellom NOK 50 millioner og NOK 150 millioner. (3) En stor kontrakt er definert til over NOK 150 millioner. Scana i korte trekk Scana er en aktiv industriell eier av teknologi og tjenester til både energi og offshore-bransjen. Med en industriell historie som strekker seg tilbake til starten av 1900-tallet har Scana utviklet seg til å bli ledende innen teknologi og innovasjon innenfor flere nisjer. Denne reisen har gitt en unik posisjon til å danne morgendagens løsninger, drevet av lang industriell erfaring kombinert med kvalitet og verdiskapning. Scana har hovedkontor i Bergen og har over 600 ansatte. www.scana.no Viktig informasjon: Utgivelsen er ikke for publisering eller distribusjon, helt eller delvis direkte eller indirekte, i eller inn i Australia, Canada, Japan eller USA (inkludert dets territorier og eiendeler, noen stat i USA stater og District of Columbia). Denne meldingen er en kunngjøring utstedt i henhold til juridiske informasjonsplikter, og er underlagt opplysningspliktene etter verdipapirhandelloven § 5-12. Den utstedes kun for informasjonsformål, og utgjør eller utgjør ikke en del av et tilbud om å selge eller kjøpe, eller oppfordring om å kjøpe eller tegne verdipapirer, i USA eller i noen annen jurisdiksjon. Verdipapirene nevnt her har ikke blitt, og vil ikke bli, registrert i henhold til United States Securities Act av 1933, som endret ("US Securities Act"). Verdipapirene kan ikke tilbys eller selges i USA unntatt i henhold til et unntak fra registreringskravene i US Securities Act. Ingen har til hensikt å registrere noen del av tilbudet av verdipapirene i USA eller å gjennomføre et offentlig tilbud av verdipapirene i USA. Kopier av denne kunngjøringen blir ikke laget og kan ikke distribueres eller sendes til Australia, Canada, Japan eller USA. Tilbudet, hvis gitt,vil være underlagt spesifikke juridiske eller regulatoriske begrensninger i visse jurisdiksjoner. Verken selskapet eller noen av dets rådgivere påtar seg noe ansvar i tilfelle noen person bryter slike restriksjoner. Distribusjonen av denne utgivelsen kan i visse jurisdiksjoner være begrenset ved lov. Personer som får denne utgivelsen i besittelse, bør informere seg selv om og overholde slike restriksjoner. Enhver unnlatelse av å overholde disse restriksjonene kan utgjøre et brudd på verdipapirlovene i en slik jurisdiksjon. Ingen rådgivere fra selskapet opptrer på vegne av andre enn selskapet og vil ikke være ansvarlig overfor noen andre enn denne parten som gir beskyttelsen som tilbys til deres respektive klienter eller for å gi råd i forhold til andre forhold som refereres til i denne utgivelsen. Fremtidsrettede uttalelser: Denne utgivelsen og alt materiale distribuert i forbindelse med denne utgivelsen kan inneholde visse fremtidsrettede utsagn. Av natur innebærer fremtidsrettede utsagn risiko og usikkerhet fordi de reflekterer nåværende forventninger og antakelser om fremtidige hendelser og omstendigheter som kanskje ikke viser seg å være nøyaktige. En rekke vesentlige faktorer kan føre til at faktiske resultater og utvikling avviker vesentlig fra de som er uttrykt eller underforstått i disse fremtidsrettede uttalelsene.
Oslo Børs
murpy
I dag kl 09:25 824

Slutt å gnål om disse robotene, da er det vel bare å kjøpe da og beholde aksjene, så blir de snart borte.
macland
I dag kl 09:28 817

Skulle ikke skrive mer,men du vet du lyver. Du har betydelig mindre enn du en gang hadde om du ikke bløffa den gangen du skrev du var nesten på top 20 :)
nopetter
I dag kl 09:29 808

du kan selv slutte med det tullet ditt, ikke sjans at du står bak denne dumpingen
Anywhere
I dag kl 09:34 775

Selskapet er solid, enig. Men selskapet får ikke betalt vesentlig mer enn vi ser pr i dag for sin soliditet. Og veksten blir så sakte at uten disruptive faktorer, som bud, så tror jeg man kan hente like stor avkastning på obligasjoner....Så jeg er inne av disruptive årsaker for tiden😊
Redigert i dag kl 10:24 Du må logge inn for å svare
murpy
I dag kl 09:41 739

Kommer nok snart en større lang kontrakt skal du se 😁😎👍🎄🎄🚀
paali89
I dag kl 09:44 722

sakte vekst?
2021 Inntekt: 305 mill, 17 EBITDA
2022 Inntekt: 912 mill, 71 mill EBITDA
2023 Inntekt 1606 mill, 181 mill EBITDA
2023 Inntekt ca. 2 mrd, 300 mill EBITDA

økning fra 23>24 i prosent:
Inntekt: 24,53 %
EBITDA: 65,75 %

For moroskyld legger jeg ved en kalkulasjon ved 10% og 20% årlig vekst frem mot 2030.
10% Inntekt EBITDA
2025 2 200 330
2026 2 420 363
2027 2 662 399.3
2028 2 928.2 439.23
2029 3 221.02 483.15
2030 3 543.12 531.47

20%
2025 2 400 360
2026 2 880 432
2027 3 456 518.4
2028 4 147.2 622.08
2029 4 976.64 746.50
2030 5 971.97 895.80
Redigert i dag kl 09:51 Du må logge inn for å svare
PipedPiper
I dag kl 09:47 731

Men det er aldri nok paal. Skjer det samme hver gang😅
murpy
I dag kl 09:48 747

Bare noen som ikke har skjønt at dette er et helt nytt selskap i vekst. drfor fjaser man ut og inn i aksjen
nopetter
I dag kl 09:50 736

siden de har satt opp veldig stor kontrakt på over 1/4 mrd så er det ikke tilfeldig, og den må kommer fra offshore delen. hvor lenge disse får holde på med dumpingen er å se regner med at den 3,035 posten ryker snart siden de har startet på den nå, de moser kun på kjøper siden det legges nesten ikke ut selger poster av noe volum noe som er typisk
Redigert i dag kl 09:57 Du må logge inn for å svare
Furuen
I dag kl 09:54 713

Noe mindre aktivitet i Q3 er naturlig. Husk, da har vi all ferieavvikling. (",)
weed
I dag kl 10:09 635

Dette begynner å bli kjedelig. Får håpe vi får et svar på tirsdag.
Hogwild
I dag kl 10:15 596

Så hvorfor kjøper ikke topp 20 mer???
Kan du si meg det Petter’n??
De sitter vel på ca 60%
Hadde de kjøpt mer, hadde vel ikke disse robotene og yankee’ene dine kunne dumpet så mye, for da hadde det vel vært mindre aksjer tilgjengelig ??!
macland
I dag kl 10:18 571

Akkurat det skal du ikke se bort fra at han har en finger med i spillet. Ellers ser denne på xi uten at jeg har lest resten fra sb1,om det er mer da?

Lars Brandeggen ✰
08:32
SB1M om Scana: And while MIG in Namibia has kindly declined to answer our questions, we note the financing from Deutsche Bank is four weeks overdue vs what MIG expected early October. MIG expressed an intention to bid NOK4 per share for Scana early September, but this was among others dependent upon receiving bank financing
paali89
I dag kl 10:20 558

forskuddsbetaling på Capping Stack ikke mottatt fra Namibia. Det var ikke positivt med tanke på budet.
PipedPiper
I dag kl 10:20 557

Det industrielle eierselskapet Scana fikk et resultatet før skatt på 18,1 millioner kroner, opp 82 prosent fra 10 millioner i fjor. Aksjen faller 5%. (Sakset fra e24).
nopetter
I dag kl 10:21 552

Du er latterlig, det er ikke mulighet at noen her tar opp kampen med amerikanske multi millard usd meglerhus unntatt murpy som påstår noe annet. Nå dumpet de kursen ned på 2 tallet igjen disse har kun dumpet i snart en måned
murpy
I dag kl 10:22 541

Pr i dag så er den en fantastisk aksje å manipulere, skal lete lenge etter en aksje som er så lett å trade i 😁😂
nopetter
I dag kl 10:25 520

Akkurat det forteller ingenting likner på et innlegg fra en politiker. Beklager uttrykket 😊
Anywhere
I dag kl 10:27 507

2024-farten på EBITDA er pr i høst ca 220mill, om man korrigerer for engangsfaktorer. 2024 ender høyere, trolig nesten 300 mill, men farten når vi er halvannen måned fra 2025 er lavere enn 300 mill annualisert. Mer 220 mill....
Redigert i dag kl 11:04 Du må logge inn for å svare
nopetter
I dag kl 10:29 490

Først skriver du at du pumper og dumper sp kommer du med et innlegg der man kan forstå det motsatte og nå dette. Puss heller på krystall kulen din murpy der har du er 50/50 treff prosent 😆
Mammon
I dag kl 10:31 462

R d 🤠aka murphy da mafiaso som manipulerer 🤔
Bare å takke mafian 🎣
macland
I dag kl 10:33 453

Det var et svar på det du skrev i innlegget ditt,mht at ikke murpy teoretisk kunne være en del av dumperne. Det er det jeg tror han kan være.Og jeg tror hva jeg vil,ikke alt folk skriver.Den tenkte jeg du forsto?
Redigert i dag kl 10:35 Du må logge inn for å svare
murpy
I dag kl 10:35 442

Ebita vil havne på i underkant av 300 mill for 24 gaidet 200 mill 😁👍
paali89
I dag kl 10:37 429

Engangsfaktorer så mener du salg av Capping Stack? Det er ikke engangsfaktor.. De har akkurat startet med det, og allerede produsert og solgt 2 stk i løpet av 1 år.
nopetter
I dag kl 10:39 423

Ok. Det er egentlig underordnet for meg for han har ikke ressurser å drive på med dette uke inn og uke ut. Ikke sjans ren eventyr prat. Ser at de snart har modt kursen under 2,95. Tipper de kjøpet den opp mot slutten av dagen
macland
I dag kl 10:45 376

Har aldri skrevet at en enkeltperson står bak alt,men kan bidra betydelig.Ser ut som du og tar feil ,men ikke nøye. Har lagt meg på litt kjøp mellom støttene på 2,58 og 2,38 i tilfelle...
Redigert i dag kl 10:48 Du må logge inn for å svare
murpy
I dag kl 10:56 308

Samme aksjene som går inn og ut, dag inn dag ut. Her er det kun noen få sjeler som holder på.
Skalleknarp
I dag kl 10:59 292

Utviklingen på kursen i Scana når en sammenligner med andre selskaper i denne kategorien på OBX som tjener penger - ekspanderer - kan kan vel best sammenlignes med en elv som renner oppover. Om det er "something fishy going on" så har vel FT kontrollen på dette skulle en tro. Joda jeg er innhabil som det holder, men har faktisk av og til forventninger hvor man heller opplever at det motsatte skjer og det ofte til de grader.... Men, jeg holder ut :) God helg alle Scana eiere.
Redigert i dag kl 11:00 Du må logge inn for å svare
macland
I dag kl 11:09 249

Bare basert på støttenivåer,ikke noe fundamentalt,så flaks-ordre er det. Skal egentlig ikke inn,men henger noen ganger ut et snøre her og der.
murpy
I dag kl 11:11 234

Jeg tør ikke være mange minuttene ute, bud kan komme når som helst og da blir det MH og for sent om man er ute.
paali89
I dag kl 11:15 217

Hva tenker du om at forskuddsbetaling for Capping Stack ikke er kommet som avtalt? Det var ikke positivt mtp bud i mine øyne. Ikke at jeg hadde solgt frivillig på 4kr uansett, men jeg forstår at det skaper usikkerhet til budet.
Furuen
I dag kl 11:18 204

Her er det følsomme saker. Høyeste kjøper lå på 2,98. Så la jeg inn en liten ordre på 2,985, og dermed small det inn ordrer på 2,985, ....2,99 og 2,995. I samme sekund!
nopetter
I dag kl 11:20 193

det er fordi roboten ikke dumper til deg frivillig, du må på selger nivået får å kjøpe når de ikke er i dumpe modus
murpy
I dag kl 11:21 189

Ikke bekymret over det, det er vel en del av budet/ oppkjøpet tenker jeg. Det smarteste er jo å finansiere det gjennom netopp oppkjøp.
Mammon
I dag kl 11:24 170

D r 🤖🤖🤖 som leker på vegne av mafian 😅
Gjelder å jakte 🏹 live 😎
macland
I dag kl 11:31 140

Var det en breefing kl 10 i dag? så står dette på xi
Rookie @rookie
11:03
Den var kl. 10 Anders. Jeg deltok. 2 spørsmål på slutten som jeg brydde meg om. Svarene var; Har ikke hørt noe fra MIG. Mig har enda ikke betalt 10% forskudd på capping stackene de skal kjøpe