IDEX lanserer biometrisk skole-ID-program i Afrika

heiltfint
IDEX I dag kl 09:12 2898

IDEX Biometrics og Vasmobile lanserer biometrisk skole-ID-program i Afrika


Oslo, Norge og Nairobi, Kenya – 2. september 2024 – Vasmobile Fintelco lanserer SkoolID, African School ID og Smart Payment Card, basert på den biometriske kortplattformen fra IDEX Biometrics. Avtalen og den første produksjonsordren representerer en verdi på 1,4 millioner dollar, med levering som starter i fjerde kvartal 2024. Den flerårige avtalen setter Vasmobile opp til skala over Kenya i 2025 og videre ekspansjon til andre deler av Afrika fra og med 2026.

I dag tilbyr Vasmobile betalingskortløsninger til skoler med støtte fra betalingsnettverket M-Pesa. Denne nye skole-ID-en vil bli oppgradert til et biometrisk smartkort, som inkluderer IDEX-biometrisk teknologi, inkludert biometrisk løsning, kortoperativsystem og appleter utviklet av Vasmobile. Dette er et verdensførste bruksområde for biometriske smartkort. Disse kortene vil sikkert administrere tilgang til skolefasiliteter, campusbetalinger for bøker og måltider, oppmøteovervåking og helseforsikring.

Ved å oppgradere SkoolID-kortene med IDEX-teknologi, vil Vasmobile tilby den ekstra beskyttelsen og tilliten for studenter til å trygt gå bort fra kontantbruk og bli mer komfortabel med betalingskort. Med mer enn 3 millioner studenter i Kenya og med 60 % av Afrikas totale befolkning under 25 år, er studenter en viktig demografisk gruppe som driver innføringen av økonomisk og digital inkludering.

"Vi er glade for å samarbeide med IDEX Biometrics for å transformere utdanning og helsevesen i Afrika. Hos Vasmobile er vi dedikert til å forbedre liv og lokalsamfunn gjennom effektive teknologidrevne løsninger. IDEX Biometrics har en unik og høyytende ende-til-ende-plattform for biometriske kort, som lar oss legge til våre egne appleter på en svært kostnadseffektiv måte. Vårt strategiske og eksklusive partnerskap vil transformere tilgangen til finansielle lommebøker og utdanning samtidig som det fungerer som det godkjente nasjonale studentidentitetskortet, sier Bryan Mwangi, administrerende direktør i Vasmobile.


https://www.globenewswire.com/news-release/2024/09/02/2938917/0/en/IDEX-Biometrics-and-Vasmobile-launch-biometric-school-ID-program-in-Africa.html
Føre var
I dag kl 09:16 2873

En perfekt kombo!
tuja
I dag kl 09:16 2873

Meget bra. Tror dette er den første volumordre av mange utover høsten/vinteren. Nå er vi i gang.
heiltfint
I dag kl 09:29 2800

Ja, endelig er vi i gang :) Nå er jeg fornøyd
Føre var
I dag kl 09:31 2787

Our strategic and
exclusive partnership will transform the access to financial wallets and
education while serving as the endorsed national student identity card," says
Bryan Mwangi, CEO of Vasmobile.
Gullhaugen
I dag kl 09:34 2761

Jeg vi tro at det kommer flere med stor lommebok nå som ser potensialet og vil være med fra dette konkurspris nivået.
Mr Big
I dag kl 09:51 2667

Etter kl 1000 så skal vi oppover mot 0.70 og videre...
Føre var
I dag kl 09:58 2632

Man kan så smått begynne å øyne potensialet for Idex, her vil det komme stadig nye bruksområder og kombinasjoner, som ingen har tenkt på før.
Denne komboen kan også raskt få støtte i fra Fn for flere land.
Mr Big
I dag kl 10:05 2600

Nå har folk muligheten til å være med fra begynnelsen av denne reisen. Sjelden man får denne sjansen til så billig prising.
tuja
I dag kl 10:09 2577

Ja, mcap på 220 mill kr for hele selskapet rett før kommersialiseringsfasen slår ut i full blomst, burde ikke skremme noen. Pr i dag er de nesten konkurspriset.
Gullhaugen
I dag kl 10:32 2509

Hva er dem neste ordren som bør komme nå? Det ligger vel en 7-8 potensielle avtaler å ulmer. Det blir spennende å se hva disse gjør ? Er de smart så dekker de nå. https://shortnordic.com/details_company.php?company=IDEX%20BIOMETRICS&land=norway
poki
I dag kl 10:32 2504

Nästa bli Adhaaar 🙏♥️ då når vi 2 Kr
Føre var
I dag kl 10:37 2475

«Last month, the government said 1.38 billion Aadhaar numbers had been issued. The ID is a major component of the country’s digital public infrastructure (DPI) ecosystem which is projected to make the country a trillion-dollar digital economy by 2030.«


https://www.biometricupdate.com/202409/clearance-obtained-to-issue-delayed-aadhaar-digital-id-to-nearly-1m-indians
tuja
I dag kl 10:39 2469

Spennende tider. Tror det løsner nå.
Føre var
I dag kl 11:23 2342

Denne ordren viser att Idex har mer i pipen enn vi var klar over!
Å nå når de har sine egne sertifiserte kort kan de forhandle frem nye avtaler på «ultrakort» tid:)
Redigert i dag kl 11:26 Du må logge inn for å svare
Gullhaugen
I dag kl 11:41 2284

Ja det er en grunn til at CEO var der og teppet før helgen ref video på Linkedin. Men der er hauger med andre som også er på vei.
Redigert i dag kl 11:42 Du må logge inn for å svare
Vegvisir
I dag kl 13:13 2070

Det "alle" venter på er at en skal få på plass en finansieringsløsning. Jeg er slettes ikke sikker på at denne vil være til fordel for alle aksjonærene, men gjerne tilgodese noen få. Jeg blir således ikke overrasket om det kommer et konvertibelt lån med særdeles gunstige betingelser for långiver. Jeg skal dog avvente og se, men om det blir stor utvanning, så skal selskapet få kjørt seg. De har allerede gjort en rekke særdeles kritikkverdige disposisjoner. Jeg har for øvrig bedt om å få vite hvem den egentlige långiveren/ne er på det forrige lånet, uten at jeg forventer å få innsikt i det. Noen med juridisk bakgrunn som vet om en som aksjonær har innsynsrett i slikt?

På tross av særdeles gode nyheter, så har ikke kursen gått. Dette er ikke overraskende og styrker hypotesen over om at noen skal få billige aksjer eller rett til billige aksjer før en drar den oppover:)

Vi får se hva som kommer, men jeg stoler ikke på dette styret og ledelsen.
Møyfrid
I dag kl 13:36 1973

Skal vi holde en knapp på at emien kommer etter stengetid?
Gullhaugen
I dag kl 13:42 1935

Dette løser seg nå som ordrene kommer. Ledelsen er klar over hva som skjer om de ikke lever en god løsning.
Jeg ser flere short dekknings order som lurer . Det er et godt tegn.
Redigert i dag kl 13:50 Du må logge inn for å svare
Pensjon
I dag kl 13:53 1888

Hei.
Her er det mange som håper/ tror/ driver aksjen opp. med ulike motiver. Dette ut ifra en relativt
liten avtale økonomisk, men mulighet for økning i 2026. Mange desperate selskaper har prøvd seg
I Afrika med dårlige resultater (blitt rundlurt) og aksjekurs tilsvarende ned. ZENA er et slikt eksempel av flere.
Kan dette for IDEX sine aksjonærer bli en felle i en midlertidig oppgang som kulminerer senere i et større tilbakeslag?
Jeg bare tenker litt av erfaring. Mvh gammel pensjonist.
Mr Big
I dag kl 13:54 1881

Hahaha. Skjønner at du er pensjonist. Hahaha
Føre var
I dag kl 14:02 1847

Tja det er lenge siden short og baiss har jobbet så standhaftig, det kan vel hende det er noe usikkerhet der i gården også om de skal våge å holde på shorten her nede på atl, nå som det har tikket inn en ordre på 15 mill å flere kan jo komme!!

Tvitvi
Gullhaugen
I dag kl 14:27 1757

Det blir så gøy 😜😜😜🎉
Føre var
I dag kl 14:37 1714

Som detstår i meldingen i fra Idex i dag: I dag tilbyr Vasmobile betalingskortløsninger til skoler med støtte fra betalingsnettverket M-Pesa.

Her er m-pesa feks, de vil vel satse på kort også da! Billy boy Gates eller har/hatt en finger med i dette.

https://www.vodafone.com/about-vodafone/what-we-do/m-pesa#latest-news



«International remittances contribute to achieving 12 of the UN’s 17 Sustainable Development Goals. In particular it is proven a 10% increase in per capita remittances leads to a 3.5% reduction in poverty (United Nations, 2020).

Through strong relationships with leading money transfer operators such as Western Union, MoneyGram, World Remit, Remitly and MFS Africa, M-PESA is the destination for over US$1.5 billion remittances every year, including 60% of formal remittances into Kenya and 20% into Tanzania.«


https://www.vodafone.com/about-vodafone/what-we-do/m-pesa



https://techcabal.com/2023/12/17/m-pesa-physical-visa-cards/

Redigert i dag kl 15:05 Du må logge inn for å svare
Gullhaugen
I dag kl 15:27 1552

Har du sett på maken.Her blir det enorme volumer.
kroif
I dag kl 15:45 1473

Må si at dagens melding var av det uventede slaget, viste ikke at de jobbet med løsninger for dette. Omsider kom det en melding som sier noe om kroner i kasse.
Kursen reagerer med et gjesp, utrolig nok, algoere styrer handelen, tipper at emisjonaksjer skal ut, kanskje også aksjene som var betaling for lånet også, som foreløpig selges med ekstra gevinst, som de kanskje er fornøyde med.
Redigert i dag kl 15:52 Du må logge inn for å svare
Gullhaugen
I dag kl 16:18 1362

4 siffer bak 0.6 er for mye. Det hjelper short grisene. KAN de få kuttet det ned? Skulle ikke forundre meg om det kommer enda en ordre i morgen før åpning.
Redigert i dag kl 16:19 Du må logge inn for å svare
tuja
I dag kl 16:41 1282

Rimelig utrolig at den endte på samme kurs som fredag før helga med en tallfestet volumordre. Kommersialiseringen er i gang. Så får vi tro ordrene kommer som perler på en snor.
rischioso
I dag kl 16:45 1270

Det ble dumpet litt i overkant av 400k aksjer i sluttauksjonen så tydelig at det er noen som ikke er helt ferdig lastet ennå, men overall en god dag med fortsatt mulighet for å få en inngang event akkumulert på 60 tallet - så lenge det varer...;)
ibyx
I dag kl 16:50 1247

Gratulerer!
Helt utrolig at den ender flatt på en slik volumordre.
Men så er jo Idex ganske utrolig da?

Det har vel kommet inn en del friske penger i aksjen idag da?
En uimotståelig "kombo"?

VOLUME: 7.92M
65 DAY AVG: 1.96M
403% VS AVG

Det ligger an til å bli en usedvanlig spennende uke!
rischioso
I dag kl 17:32 1112

Ja, de store kreftene skal først laste opp før kursen for alvor slippes opp - slikt skaper igjen muligheter så da får man jo bare benytte den så lenge den er der for plutselig er den muligheten borte. Rett før siste rekyl så hadde jeg ved flere anledninger lastet det jeg skulle, men så klarte jeg jo ikke å sitte stille og begynte å trade med halve posisjonen noe som resulterte i at jeg bare fikk med meg halvparten opp - det ble dyr øretrading så nå er det kjøpe og holde som gjelder til neste løft kommer..;)
Redigert i dag kl 17:32 Du må logge inn for å svare
ibyx
I dag kl 18:05 1007

De fleste er jo i den heldige posisjon de fortsatt kan "snitte ned" med god margin...
Møyfrid
I dag kl 19:07 839

https://newsweb.oslobors.no/message/626884

Det skal trykkes flere brev, så det kan godt være det kommer enda bedre muligheter for dem som skal "snitte ned" og "laste til ripa".
Cartr
I dag kl 19:53 718

Jeg har allerede tippet at det vil komme en EMI på ca 75-100 mill aksjer, men at det vil komme noen kurstriggere først. Kanskje på 65-70 øre, men er vi heldige kan vi snakke 75-85, alt ettersom, men det kan også bli en ny "griseemi" på 40-50 øre om ikke de har noen kort på handa. Det bør de ha. Dette kan jo også forklare dagens kurs. Noen benyttet muligheten til å selge ut.

Ny CEO Catharina Eklof kjøpte nylig 666.666 aksjer til 60 øre, men fikk likevel den 29 Aug 1,500,000 insentivtegningsretter (SR) til NOK 0.93 per aksje. Hun kunne lett selge en del med fortjeneste. Husk at selskapet ikke har penger og de ansatte trenger lønn. Jeg tror likevel ikke det var hun. Med den inntekten hun har så har hun sikkert litt på bok, men man vet aldri. Meldingen kommer etter børsslutt og det ble omsatt 7,917,755 mill aksjer i dag, så noen visste nok noe...

Det er i hvertfall rart at kursen ligger på 61 øre etter VISA sertifiseringen, Indiameldingen om et India med en milliard betalingskort i omløp, betaling av lånet, og "en første" ordre på ca 15 mill i dag. Det ser ut til å komme flere fra Afrika.

Blir spennende å se på kursen i morgen. Den burde ikke synke særlig. EMI er forventet og kanskje har de enda en trigger på handa...
Redigert i dag kl 19:55 Du må logge inn for å svare
Cartr
I dag kl 20:39 557

Det er vel ikke slik at de får pengene i dag. Leveringen begynner i fjerde kvartal, og IDEX trenger desperat penger. De fleste vet det nå og inntil de har en brukbar løsning på plass vil vi neppe se noe kursøkning av betydning, kanskje heller tvert i mot, så sant ikke de har flere meldinger på lur.

De har også nylig sagt at de forventer økte inntekter i andre halvår, og kanskje var denne noe av dette. Ikke godt å vite hvor lenge de har jobbet med avtalen.

Nå kom meldingen om ekstraordinær generalforsamling i kveld og om EMI, så det siste har du nok delvis rett i. Det blir sannsynligvis noen spennende uker. Generalforsamlingen er den 23, så la oss håpe de har flere avtaler og kurstriggere på gang, eller kan det bli en sørgelig lav EMI om det blir stille ei stund. Det vil i såfall si en voldsom utvanning.
Redigert i dag kl 20:40 Du må logge inn for å svare
Gullhaugen
I dag kl 20:45 532

Nå må du puste det var snakk om max 15 mill. Det er småpenger så her ventes det flere ordrer innen kort tid.
Vegvisir
I dag kl 21:09 447

Jeg tipper en emi kommer nå med forbehold om godkjenning den 23 september (noe de selvsagt vet de får, da de store er med. Dette er jo en manipulert gavepakke til dem). Dette er i så fall togrøveri på høylys dag.

Jeg håper jeg tar feil og at den blir satt lengre oppe.
Cartr
I dag kl 21:19 397

Jeg puster helt greit og er realist, mens du hauser på inn og utpust og uten grunn. Og du er ikke alene. Hadde ordren vært på 100 mill og halvparten i forskudd så hadde kanskje Mr Big hatt rett i dette; "Etter kl 1000 så skal vi oppover mot 0.70 og videre..."

Men IDEX trenger penger og mye penger. Derfor ekstraordinær generalforsamling ble meldt i dag. Den kommer først den 23. Og hva som eventuelt kommer av ordre før den tid, kanskje ingen, vet du ikke.

Får vi en emi på 40-50 øre snakker vi en voldsom utvanning og du har fremdeles ikke svart på spørsmålene mine om shorting på denne posten: https://www.finansavisen.no/forum/thread/167150/view/0/0?page=3

Har du regnet med denne shorten til GSA CAPITAL PARTNERS LLP på 1.832.075? https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NO0013107490
Dette selskapet har Shortet IDEX lenge og ikke på ATL tilvsvarende 0,12 øre henter de inn, kun en liten sum. Venter de videre nedgang?

Og hvorfor tror du kursen flatet ut og det ble dumpet over 400.000 aksjer helt på slutten i dag?

Redigert i dag kl 21:21 Du må logge inn for å svare
Cartr
I dag kl 21:31 338

Dessverre kan du ha rett i det første. Noen få får aksjer til kanskje 40-50 øre og tjener fett som de har gjort i alle år, men Jeg håper også du/vi tar feil og at de har noen triggere på lur. De vet at aksjonærene begynner å reagere og vil nok helst unngå en kraftig utvanning.

Noen nevnte at ingen banker vil gi IDEX lån, men med alle avtalene og ordrene jeg har listet opp her; For 2021 og hittil i år, bortsett fra den i dag: https://www.finansavisen.no/forum/thread/167150/view/0/0?page=2 Så burde jo personer som Robert Keith ha råd til å gi IDEX lån. Jeg vet ikke om fyren er milliardær, men tipper han uten problem kunne gitt IDEX et greit lån på 50 mill kombinert med en EMI på 30 mill.

Det er også andre i selskapet som sannsynligvis sitter på mye penger og har tjent godt på alle EMIene. IDEX burde lett få inn penger om de har et godt produkt.
Redigert i dag kl 21:34 Du må logge inn for å svare
Gullhaugen
I dag kl 22:55 90

Det står klart og tydelig. Det skal godkjennes inntil 15 mill på generalforsamlingen 23 sept. . Det kommer ikke noe før det. Hvorfor ikke 50-100 mill. Jo det står også. De ønsker minimal utvanning nå grunnet den lave mcap.Les dokumentene. Kommer det noen store avtaler før w3 september India m.m.m så blir det eni på 1 kr. Les mellom linjene.
Redigert i dag kl 22:57 Du må logge inn for å svare