Fremtiden

shlttt
LIFE 03.09.2024 kl 11:45 2641

Ny tråd i håp om at vi kan få en saklig diskusjon som tiltrekker seg nye debattanter slik at vi alle berikes.

For dem som ikke fikk med seg denne. Den kan ha druknet litt i diverse forumstøy.:

https://www.redeye.se/research/1034762/lifecare-q2-2024-initial-positive-signs-from-longevity-trials
shlttt
03.09.2024 kl 13:56 2410

Der er fortsatt mange milepæler igjen før sencell er det foretrukne produktet for mennesker.
Veterinærmarkedet derimot er vi veldig mye nærmere.
Hva tenker vi om profitabillitet på kun veterinærmarkedet?

Ut fra hvor vi er i dag, så kan vi trolig med høy grad av sannsynlighet anta at sencell blir godkjent for bruk på kjæledyr både i Norge og globalt.
Eneste utfordring for å kunne fullt ut profitere her, er oppskalering til volumproduksjon av sencell. Akkurat det kan kanskje ikke forskutteres og utgjør dermed en risiko.

Noen her som har greie på automatisert volumproduksjon av denne typen produkter og vil bidra med innsikt? Andre tanker?

Det er i europa ca 1,5 millioner hunder og katter med diabetes og omtrent det samme i USA. Er dette markedet alene stort nok for å gjøre Lifecare levedyktig og forsvare en langt høyere aksjekurs? Jeg tror det. Tanker?
Redigert 03.09.2024 kl 13:58 Du må logge inn for å svare
dreamliner
03.09.2024 kl 14:54 2342

Hvorfor er denne opplistingen fra Euronext Growth til Oslo Børs så veldig nødvendig akkurat nå? Det vil medføre en spleis av aksjene for å tilfredsstille minimum kurs på NOK 10 per aksje som kreves for listing på Oslo Børs. Med mindre det kommer noen veldig positive nyheter, så vil alltid en slik spleis virke negativ selv om den i teorien ikke skal bety noe.
Dubois
03.09.2024 kl 15:49 2221

https://newsweb.oslobors.no/message/571139

Så får vi se når den er ferdig.

Ellers så er det ikke et krav å være godkjent for bruk på dyr, så det er bare å begynne å produsere når alt er klart.

Tidligere har Life signalisert at de ser for seg en salgspris for sencell på EUR 650 per år (2*6mnd), så ved 50 000 årlig kunder, skal det være nok til å dekke årlige kostnader (100mill NOK).
shlttt
04.09.2024 kl 01:30 1598

Ingen behov for godkjenning der altså. Bra.

Det er ca 10.000 hunder og katter med diabetes i Norge.
Er det rimelig å anta at det norske veterinærmarkedet er såpass transparent at sencell kan bli "standard of care" i Norge og det relativt raskt? Noen med kunnskap her?

Mine tanker her er at salg i det norske markedet etablerer seg veldig raskt og at det da blir lagt merke til av bransjen nedover i europa. Ekspansjonen i veterinærmarkedet kan muligens gå veldig fort.

Jeg tenker at det kan være en relativt kjapp vei til gode inntekter. Mye kjappere enn alt av biotec for mennesker hvor reguleringer og sterke etablerte konkurrenter gir motstand.

Vetrinærmarkedet er mye mindre, men det er stort nok til å generere gode inntekter. Og, om dette markedet er raskere å nå, pluss lettere å penetrere, så kommer inntektene raskt.

Med kun 2% av alle europas diabetes-kjæledyr på kundelisten, så vil omsetningen bli på ca230 millioner i året. Med kun 2% altså. Jeg tror på mye høyere.

Hva med 20%?
Da begynner det å bli alvor. Lifecare kan leve særdeles godt bare på det. Og kursen allerde da vil være mange hundre prosent over der den ligger i dag.


Ved en solid markedsandel i vetrinærmarkedet, da vil kalkulatorene gå varme hos de store selskapene den dagen sencell blir godkjent for bruk i mennekser.

Produktet og Lifecare vil da være en aktør som blir lagt merke til. Et selskap som tjener gode penger allerede.

Da vil bud komme kjapt og de blir gigantiske. Jeg tror ikke vi trenger å vente på en langsom prosess med salgspersonell i felten som skal bygge kundebase og salg over tid ala Photocure. (Uavhengig av om det blir Sanofi eller andre som skal gjøre jobben)

Jeg tror at Lifecare kan bli suksess raskere enn mange profesjonelle tenker, nettopp fordi Lifecare allerede vil ha bevist sin styrke i vetrinærmarkedet den dagen sencell blir godkjent for mennekser.

Det er dog en del brikker som fortsatt må på plass før den tid og det er sikkert mye som kan gå galt. Det har da også Holter sagt. Han regner ikke med at alt vil gå på skinner.

Oppsummert:
Vetrinærmarkedet alene er stort nok til å sende aksjekursen himmelhøyt. Og det er et marked som jeg tror Lifecare erobrer ganske raskt.

Deretter, når sencell blir godkjent for mennekser, så sier det pang, mer eller mindre umiddelbart.

Mulig jeg fantaserer.
shlttt
04.09.2024 kl 01:37 1588

Du har helt rett i at det som regel ikke er positivt for kursen.
Vi får satse på raske nyheter i tiden etter. Evt at større aktører tar plass grunnet opplisting.