Saga Pure - Verdier kr 1,85, kurs 1,23
Første kursmål er ca kr 1,38, da handles aksjen til 25% rabatt. Spetalen har kjøpt en del aksjer i det siste. Var hyggelig å få kjøpt billigere enn Spetalen. Så får vi håpe at han har planer for selskapet 😇
Marketwatch
18.11.2024 kl 11:10
2218
Uformell kåring: Saga Pure er ut fra forutsetningene selskapet har, børsens dårligst drevne selskap. Se bare på q3 resultatet. Forslag til styret: del ut kontantene i selskapet som utbytte prompte, slik at aksjonærene forskånes for ytterlige verdiforringelse av investeringen!
Taycon
26.11.2024 kl 08:57
2000
Dårlig stemning på XI:
"Kjøpe driftinga av Valhall Arena. Fy f… aksjonærene i Saga blir ranet av Spetalen."
https://chat.xtrainvestor.com/channel/saga
"Kjøpe driftinga av Valhall Arena. Fy f… aksjonærene i Saga blir ranet av Spetalen."
https://chat.xtrainvestor.com/channel/saga
Redigert 26.11.2024 kl 09:05
Du må logge inn for å svare
Marketwatch
26.11.2024 kl 09:07
1972
Ser ut som den eneste som får utbytte fra Saga er Spetalen. Denne mannen klarer aldri å skape verdier for andre, kun for seg selv. Håper noen større aksjonærer klarer å raske sammen nok stemmer til å kunne foreta en gransking av hva som egentlig foregår i dette selskapet. Hva er f.eks begrunnelsen for å gjøre investeringen (den ser ikke ut til å gi avkastning for Saga)? Hvorfor brukes justerte regnskapstall og et budsjett for 2024 for å anslå verdien av transaksjonen. (istedet for å benytte uhildede takstmenn). (Kunne jo like godt holdt fingeren i været for å bestemme verdien). Ebitda sier jo ingenting om selskapet går med netto pluss/eller minus, eller kontantstrømmen som kan forventes for Saga. Aksjeloven krever armlengdes avstand for slike transaksjoner, har styret lagt til rette for at det kan skje? (er det bare nærhet til hovedaksjonær som gjør at transaksjonen gjennomføres, eller foreligger det ubetinget en forretningsmessig fordel for Saga å gjennomføre den, i forhold til hva en alternativ investering kunne gitt Saga.) En slik grumset fremgangsmåte bør snart noen slå ned på, men tror heller ikke denne gangen at det blir tilsynsmyndighetene.
Redigert 26.11.2024 kl 12:55
Mammon
26.11.2024 kl 09:21
1930
Fyf glad jeg solgte meg ut
Spedalen bruker saga til å ta imot 💩 til ferncliff 👻
Saga da 🗑️😱🤣
Spedalen bruker saga til å ta imot 💩 til ferncliff 👻
Saga da 🗑️😱🤣
Taycon
26.11.2024 kl 11:52
1820
macland
26.11.2024 kl 12:01
1804
Er ikke med der lenger,men alle som har aksjer og ikke er på xi,bør gå inn dit og være med.
Marketwatch
26.11.2024 kl 12:35
1767
Ser at Brandeggen jobber for å samle nok aksjonærer for gransking på xstrainvestor. Utarbeides formelt fullmaktsskjema og anvisning av hvor man kan henvende seg, skal han få fullmakt for mine aksjer også!
Mammon
26.11.2024 kl 12:41
1760
hjelper ikke spedalen sitter på begge sider av bordet og såkalt verdivurdering av 3.part er "kjøpt og betalt" så d blir nok vanskelig å kjøre sak mot spedalen
spedalen beriker seg på bekostn av aksjonærene i SAGA da trashbin ;(
ønsker dere lykke til :)
spedalen beriker seg på bekostn av aksjonærene i SAGA da trashbin ;(
ønsker dere lykke til :)
Marketwatch
26.11.2024 kl 12:59
1737
Kanskje det ikke hjelper for denne transaksjonen, men det å skape skikkelig støy, som en gransking innebærer, kan gjøre at Spetalen blir litt mer forsiktig fremover.
Redigert 26.11.2024 kl 13:00
Marketwatch
27.11.2024 kl 10:15
1490
Litt skuffende at Brandeggen & co ikke har satt seg inn i reglene for hvordan krav om gransking fremmes, og hva som kreves av stemmer for gransking på generalforsamlingen. (ASL lov §5-25 bl.a). Før krav om gransking formelt fremmes, og hvor/til hvem man kan gi sin fullmakt for å sikre 10% stemmer for gransking på generalforsamlingen, virker dette litt useriøst. Men: håper virkelig det blir noe av, de skal få min stemme (selv om dette utgjør et begrenset antall aksjer).
nopetter
27.11.2024 kl 11:05
1439
jeg har sverget på at jeg ikke kjøper en eneste aksje som spettet, fredly og co sitter og styrer. jeg fikk nok av disse da de slaktet alle aksjene saga eide på børsen. dette er bare en av krumspringene fra han når han velter et tapsprosjekt som det eiendomssalget over på aksjonærene der han selv sitter igjen med gevinst. fy f..
Marketwatch
27.11.2024 kl 13:49
1361
Er enig i det du skriver om Spetalen, det kan ikke forventes særlig avkastning for andre aksjonærer der Spetalen er involvert. At det meldes at han har investert i noe, er først og fremst et salgssignal. Grunnen til at jeg ikke har solgt meg helt ut av Saga (jeg innrømmer å være skikkelig lei dette drittselskapet nå) er at jeg synes det er for galt å selge en krone for 70 øre til spettet og dermed belønne oppførselen hans i Saga. Han kommer tydeligvis etterhver, gjennom et svært lojalt styre, som ikke har skrupler med å tildele han fordeler på bekostning av minoritetsaksjonærene, til å tilrane seg verdiene i Saga. På hjemmesiden til Saga ligger nå en masse papirer som omhandler kjøpet av Valhall, alt sikkert formelt i orden. Det det imidlertid ikke sies noe om, er hva i all verden Saga skal få ut av dette. De tre selskapene det gjelder, har knapt gått i pluss, mens leieavtalen for tomta må fornyes i 2029. For en utenforstående synes eneste grunn til å inngå en slik avtale, at Spetalen får grafse til seg kontanter fra Saga, uten at andre får noe. For Saga er der ingenting å hente, de vil ikke engang få en avkastning tilsvarende bankrente på investeringen!
Redigert 27.11.2024 kl 13:56
Mammon
27.11.2024 kl 13:54
1343
problemet r at spedalen har god til med å slite ut andre aksjonærer når man dumper all møkk over til Saga
burde faen meg avviklet hele dritten og utbetalt alt tilbake som AGAS :)
30% rabatt av NAV kommer spedalen til å sluke alt selv
skikkelig møkkamann ift StoreUlv
burde faen meg avviklet hele dritten og utbetalt alt tilbake som AGAS :)
30% rabatt av NAV kommer spedalen til å sluke alt selv
skikkelig møkkamann ift StoreUlv
Marketwatch
28.11.2024 kl 21:38
1142
Flott artikkel i morgensdagens avis som på en god måte beskriver grumset som foregår i Saga. Artikkelen kunne godt også ha nevnt at selskapet kun har oppnådd stusselige 1,5% avkastning på egenkapitalen hittil i år, til tross for at selskapet har over 800mill. i kontanter/kortsiktige investeringer, og ingen gjeld. Dette i en periode det oppnås 5% rente p.a. på risikofritt bankinnskudd!
Redigert 28.11.2024 kl 21:40
Taycon
29.11.2024 kl 09:48
974
Lars Brandeggen ✰ @larsbrandeggen
09:33
Ramlet inn på førstesiden av FA i dag pga min kritikk av Spetalen-systemets transaksjoner og forvaltning av Saga Pure - her er en beskrivelse av "galskapen" som jeg skrev i dagens BørsXtra:
"HABILITETSGALSKAP: Kommenterer man her i BørsXtra om tvilsom corporate governance så havner redaktøren i FA - denne gang om Saga Pure sitt kjøp av eiendom fra Øystein Spetalens private selskap. For å forklare galskapen:
For to år siden gikk Saga Pure over til et bredt investeringsmandag - der man bl.a. nevnte kjøp av distressed assets - etter å ha lagt "grønn satsning" død. I disse to årene har man ikke gjort en eneste større investering. Samtidig har Spetalens selskap i denne tiden belastet selskapet og dermed medaksjonærere med flere titalls millioner kroner i kostnader.
Men nå - etter to års leting- så finner CEO Lundaas endelig en investering - vi kjøper eiendom fra Øysteins private selskap! Og dette godkjennes av styret som imidlertid må be generalforsamlingen godkjenne dette - der Spetalen privat bør ha full kontroll. Og habilitetsspørsmålene virker i denne sak groteske:
Sage Pure som er kjøper har en toppsjef som er prokurist hos selgeren. Øystein Spetalen er styremedlem i kjøper og er eier av selger - iht generalforsamlingsdokumentene skal han ha erklært seg inhabil. Martin Nes er styreleder i kjøper og daglig leder i selger - men virker ikke å ha ment seg inhabil.
Det siste styremedlemmet - Kristin Hellebust (jurist) - er den som åpenbart (forhåpentligvis) bør ha vært habil. Og er kanskje den som sammen med CEO Lundaas som da burde forklare offentlig hvorfor av alle verdens investeringer og etter to års istid de mener at det å kjøpe eiendom fra Øystein Spetalen er det beste de kan gjøre for aksjonærene. F.eks vs å kjøpe tilbake egne aksjer til 30% rabatt til bankinnskudd..
Det uavhengige styremedlemmet må gjerne også forklare hvordan hun - som eneste tillitsperson ikke ansatt i Spetalen-sfæren - påser at selskapets aksjonærer får nytte ut av alle pengene man betaler til Spetalens selskap for forvaltning og hvorvidt styret kontrollerer at betingelsene er konkurransedyktige vs aktivitet og at det faktisk jobbes fulltid fra Spetalens folk (CEO og CFO).
...og hvis det ellers er noe kjent med navnene til herrene Nes og Lundaas så er det de samme som var styremedlemmer i Standard Supply som i september innstilte og via den Spetalen-dominerte storeieren Standard ETC fikk stemt gjennom bonuser på 8 MNOK til seg selv. (FA)
09:33
Ramlet inn på førstesiden av FA i dag pga min kritikk av Spetalen-systemets transaksjoner og forvaltning av Saga Pure - her er en beskrivelse av "galskapen" som jeg skrev i dagens BørsXtra:
"HABILITETSGALSKAP: Kommenterer man her i BørsXtra om tvilsom corporate governance så havner redaktøren i FA - denne gang om Saga Pure sitt kjøp av eiendom fra Øystein Spetalens private selskap. For å forklare galskapen:
For to år siden gikk Saga Pure over til et bredt investeringsmandag - der man bl.a. nevnte kjøp av distressed assets - etter å ha lagt "grønn satsning" død. I disse to årene har man ikke gjort en eneste større investering. Samtidig har Spetalens selskap i denne tiden belastet selskapet og dermed medaksjonærere med flere titalls millioner kroner i kostnader.
Men nå - etter to års leting- så finner CEO Lundaas endelig en investering - vi kjøper eiendom fra Øysteins private selskap! Og dette godkjennes av styret som imidlertid må be generalforsamlingen godkjenne dette - der Spetalen privat bør ha full kontroll. Og habilitetsspørsmålene virker i denne sak groteske:
Sage Pure som er kjøper har en toppsjef som er prokurist hos selgeren. Øystein Spetalen er styremedlem i kjøper og er eier av selger - iht generalforsamlingsdokumentene skal han ha erklært seg inhabil. Martin Nes er styreleder i kjøper og daglig leder i selger - men virker ikke å ha ment seg inhabil.
Det siste styremedlemmet - Kristin Hellebust (jurist) - er den som åpenbart (forhåpentligvis) bør ha vært habil. Og er kanskje den som sammen med CEO Lundaas som da burde forklare offentlig hvorfor av alle verdens investeringer og etter to års istid de mener at det å kjøpe eiendom fra Øystein Spetalen er det beste de kan gjøre for aksjonærene. F.eks vs å kjøpe tilbake egne aksjer til 30% rabatt til bankinnskudd..
Det uavhengige styremedlemmet må gjerne også forklare hvordan hun - som eneste tillitsperson ikke ansatt i Spetalen-sfæren - påser at selskapets aksjonærer får nytte ut av alle pengene man betaler til Spetalens selskap for forvaltning og hvorvidt styret kontrollerer at betingelsene er konkurransedyktige vs aktivitet og at det faktisk jobbes fulltid fra Spetalens folk (CEO og CFO).
...og hvis det ellers er noe kjent med navnene til herrene Nes og Lundaas så er det de samme som var styremedlemmer i Standard Supply som i september innstilte og via den Spetalen-dominerte storeieren Standard ETC fikk stemt gjennom bonuser på 8 MNOK til seg selv. (FA)
Marketwatch
30.11.2024 kl 10:15
808
Det som nå skjer i Saga nærmer seg etter min mening kriminell aktivitet: selskapets styre og ledelse synes kun å være lakeier av Spetalen. Til tross for at selskapet sitter på store disponible verdier, har ledelsen/styre sørget for at det nesten ikke har vært aktivitet av betydning i en lengre periode. Dette har medført at kursen går nedover måned for måned. Nåværende mangel på aktivitet gjør at aksjen er tilnærmet ikke investerbar, og omsettes således ca 30% under EK, som kun består av kontanter/kortsiktige investeringer. Opp fra dagens kurs til faktisk verdi, er det nærmere 50%, noe Spetalen vet veldig godt. Han kontrollerer selskapet fullt ut, og strategien hans ser ut til å være å sitte ut de andre aksjonærene, slik at han kan grafse til seg merverdiene i selskapet. Den eneste aksjen er investerbar for, er nettopp han, og han er således også den eneste større aksjonær som øker beholdningen. Den foreslåtte transaksonen med kjøp av Valhall illustrerer situasjonen godt: den eneste som tjener på handelen er Spetalen. Saga kan vente null eller negativ avkastning på kjøpet, de tre selskapene det er snakk om, har ihvertfall ikke gitt overskudd av betydning siste år. Spetalen derimot, får solgt en eiendel til fullpris (endog kanskje godt over hva salgsprisen hadde vært i det åpne markedet), en transaksjon som øker misnøyen blandt minoritetsaksjonærene og således påvirker aksjekursen negativt. Dette passer Spetalen godt, han kan bruke salgsprisen til å fortsette å kjøpe aksjer i samme selskap med 30% rabatt, fra aksjonærer som ikke gidder mer. Med andre ord: en vinn/vinn situasjon, men selvfølgelig bare for Spetalen, som vanlig.
Redigert 30.11.2024 kl 10:17
Mammon
30.11.2024 kl 10:41
777
FT og ØK er fraværende som vanlig :)
styrker min mening at OSE er en gjennomsyret korrupt mafiabørs hvor de store og pirathus kan gjøre akkurat som de vil uten konsekvenser!
en bot på 10 mill når gevinsten er flere hundre mill LOL
har observert dette mange ganger hvor pirathusa samarbeider og bestemmer retningen av kursutviktlingen dette for å lure folk til å kjøpe/selge
kom jeg ut av SAGA med 0 gevinst etter å ha kastet bort flere mnd i bundet kapital. aldri mere spedalen, fredløs & co.
kun StoreUlv for meg :)
ønsker deg lykke til i SAGA her blir sauene sultet ihjel før de blir saltet ned og solgt videre LOL
styrker min mening at OSE er en gjennomsyret korrupt mafiabørs hvor de store og pirathus kan gjøre akkurat som de vil uten konsekvenser!
en bot på 10 mill når gevinsten er flere hundre mill LOL
har observert dette mange ganger hvor pirathusa samarbeider og bestemmer retningen av kursutviktlingen dette for å lure folk til å kjøpe/selge
kom jeg ut av SAGA med 0 gevinst etter å ha kastet bort flere mnd i bundet kapital. aldri mere spedalen, fredløs & co.
kun StoreUlv for meg :)
ønsker deg lykke til i SAGA her blir sauene sultet ihjel før de blir saltet ned og solgt videre LOL
Osvaldsen
30.11.2024 kl 10:55
763
Ser ut som du er i ferd med å bli rævkjørt av Spetalen igjen Taycon. Som om Hrgi ikke var nok.....
Osvaldsen
Osvaldsen
Taycon
30.11.2024 kl 12:52
676
Du virker bitter. Prøv å fyll ditt hjerte med ❤️ Osvaldsen. Hvis det er noen trøst, så har jeg ikke Saga lenger.
Redigert 30.11.2024 kl 12:54
Gurleif
30.11.2024 kl 18:19
554
Det er mulig å tenke seg at Valhall-kjøpet er forretningsmessig begrunnet. En teori er at kjøpet av Valhall blir etterfulgt av at Saga Pure fusjonerer inn et eller flere eiendomsselskap/utviklere.
Transaksjoner som tilsynelatende mangler forretningsmessig god begrunnelse, er ganske ofte motivert av en skattemessig oppside.
En hypotese som ville gjort det tilsynelatende meningsløse kjøpet av Valhall rasjonelt kan være:
*Mange eiendomsbesittere- og utviklere i Oslo-området er i alvorlig trøbbel.
*Saga Pure sier de skal gå etter "distressed assets".
*For å beholde fremførbare skattemessige underskudd hos et "distressed asset" ved fusjon, må overtagende selskap normalt ha virksomhet av samme art som det innfusjonerte.
*Overtagelse av Valhall gjør eiendomsdrift til Sagas eneste reelle virksomhetsområde.
*Det er selvfølgelig ikke smart å bekjentgjøre offentlig at utnyttelse av skattereglene er motivasjonen.
*Hvis du fusjonerer inn eiendomsutviklere med store fremførbare underskudd, og eiendomsselskap i posisjon til å realisere eiendom med skattemessig gevinst, får du optimalisert begges skatteposisjoner.
*Det vil ikke være første gang Spetalen gjør transaksjoner som skaffer tilgang på andres skatteposisjoner.
Selvfølgelig bare en spekulativ hypotese, men hva med å starte med dette selskapet som bl.a. har utviklingseiendommer på Helsfyr og Hasle, i umiddelbar nærhet av Valhall: https://www.finansavisen.no/bygg-og-anlegg/2024/10/21/8195023/mathis-grimstad-gar-av-som-stor-oslo-eiendom-sjef-etter-kriseemisjon-og-enorme-tap
Her det mange og store investorer som kan se nytte av å komme inn i en ny børsnotert konstruksjon som gir enkel exit ved behov.
Transaksjoner som tilsynelatende mangler forretningsmessig god begrunnelse, er ganske ofte motivert av en skattemessig oppside.
En hypotese som ville gjort det tilsynelatende meningsløse kjøpet av Valhall rasjonelt kan være:
*Mange eiendomsbesittere- og utviklere i Oslo-området er i alvorlig trøbbel.
*Saga Pure sier de skal gå etter "distressed assets".
*For å beholde fremførbare skattemessige underskudd hos et "distressed asset" ved fusjon, må overtagende selskap normalt ha virksomhet av samme art som det innfusjonerte.
*Overtagelse av Valhall gjør eiendomsdrift til Sagas eneste reelle virksomhetsområde.
*Det er selvfølgelig ikke smart å bekjentgjøre offentlig at utnyttelse av skattereglene er motivasjonen.
*Hvis du fusjonerer inn eiendomsutviklere med store fremførbare underskudd, og eiendomsselskap i posisjon til å realisere eiendom med skattemessig gevinst, får du optimalisert begges skatteposisjoner.
*Det vil ikke være første gang Spetalen gjør transaksjoner som skaffer tilgang på andres skatteposisjoner.
Selvfølgelig bare en spekulativ hypotese, men hva med å starte med dette selskapet som bl.a. har utviklingseiendommer på Helsfyr og Hasle, i umiddelbar nærhet av Valhall: https://www.finansavisen.no/bygg-og-anlegg/2024/10/21/8195023/mathis-grimstad-gar-av-som-stor-oslo-eiendom-sjef-etter-kriseemisjon-og-enorme-tap
Her det mange og store investorer som kan se nytte av å komme inn i en ny børsnotert konstruksjon som gir enkel exit ved behov.
Marketwatch
30.11.2024 kl 19:59
488
Beklager, men kan ikke se at kjøpet av Valhall selskapene kan ha noen skattemessige motiver. Saga har selv ca 32 mill i ligningsmessig underskudd til fremføring. Valhallselskapene synes å gå ca i balanse, men i minus i år med kostnaden for takreparasjon, så de betaler nok heller ikke skatt.
Skulle Saga kjøpe et eiendomsselskap med ligningsmessig underskudd og fusjonere dette inn i Saga (noe som synes tvilsomt å gjøre forretningsmessig), så gir en slik fusjon skattemessig kontinuitet, dvs skatteposisjoner (inkl. ligningsmessig underskudd til fremføring), overføres til overtakene selskap. Kan ikke se at det er noe krav om at Saga fra før må drive samme virksomhet for å oppnå skattemessig kontinuitet.
Nei, motivet for kjøpet av Valhall er, etter det jeg kan se, å gi Spetalen nok likvider til at han kan fortsette å kjøpe aksjer i Saga til sterkt rabbarterte priser, fra drittleie minoritetsaksjonærer.
Skulle Saga kjøpe et eiendomsselskap med ligningsmessig underskudd og fusjonere dette inn i Saga (noe som synes tvilsomt å gjøre forretningsmessig), så gir en slik fusjon skattemessig kontinuitet, dvs skatteposisjoner (inkl. ligningsmessig underskudd til fremføring), overføres til overtakene selskap. Kan ikke se at det er noe krav om at Saga fra før må drive samme virksomhet for å oppnå skattemessig kontinuitet.
Nei, motivet for kjøpet av Valhall er, etter det jeg kan se, å gi Spetalen nok likvider til at han kan fortsette å kjøpe aksjer i Saga til sterkt rabbarterte priser, fra drittleie minoritetsaksjonærer.
Gurleif
30.11.2024 kl 20:49
450
Tja, min lille hypotese bygget på det premiss at man står overfor en disposisjon som kan bli rammet av gjennomskjæringsregelen i skatteloven § 13-3 https://lovdata.no/lov/1999-03-26-14/§13-3, og at det da normalt er vesentlig lettere å bygge en plausibel forretningsmessig begrunnelse dersom erververs eksisterende virksomhet er kompatibel med de posisjoner som overtas ved fusjon eller oppkjøp. Men det var i hovedsak et forsøk på å være djevelens advokat der ingen ser muligheten for at det kan være en skjult oppside i transaksjonen :-)
zxcvbnm
30.11.2024 kl 21:38
416
Spettet er blakk, tom for likviditet. Ser på xi at spettet har lånt ca 40mnok av saga. Dette blir vel gjort opp med valhall i bytte. Nei, sleipere type finnes ikke. Regner med de som har deltatt i emisjoner i saga, er spesielt fornøyde. Maken til svindel, er ikke mulig å bedrive uten å havne bak murene. Hvorfor i svarte skal vedkommende bruke saga til dette? Kan vel bare fortsette "eiendomseventyret" sitt i tycoon.
Redigert 30.11.2024 kl 21:40
aud590
I dag kl 08:56
176
SAGA: TYCOON INDUSTRIER KJØPT 3,5M AKSJER, KURS 1,27
Oslo (Infront TDN Direkt): Tycoon Industrier, et selskap tilknyttet styremedlem Øystein Stray Spetalen og styreleder Martin Nes i Saga Pure, kjøpte fredag 3.500.000 aksjer i Saga Pure til kurs 1,27 kroner, ifølge en melding fredag kveld.
Oslo (Infront TDN Direkt): Tycoon Industrier, et selskap tilknyttet styremedlem Øystein Stray Spetalen og styreleder Martin Nes i Saga Pure, kjøpte fredag 3.500.000 aksjer i Saga Pure til kurs 1,27 kroner, ifølge en melding fredag kveld.
zxcvbnm
I dag kl 11:12
95
Sier ikke dette det meste om svindelforetaket og statusen til Spetalen?
Største aksjonær har kjøpt 27 millioner aksjer ca 5.5% av aksjene siden juli (i området 1.27-1.3kr)
Kursen har gått ned. Selv om det er 40% opp til kurs 1.8kr (NAV) og selskapet består "utelukkende av cash".
Må være et enestående eksempel på børsene verden over. For å kryde pillen litt. Aksjene er kjøpt med lånte penger fra Saga Pure. Genialt.
Eller sagt på en annen måte,investeringer er satt på hold, da største aksjonær låner penger av selskapet for å kjøpe ut andre aksjonærer til sterk rabatt.
Største aksjonær har kjøpt 27 millioner aksjer ca 5.5% av aksjene siden juli (i området 1.27-1.3kr)
Kursen har gått ned. Selv om det er 40% opp til kurs 1.8kr (NAV) og selskapet består "utelukkende av cash".
Må være et enestående eksempel på børsene verden over. For å kryde pillen litt. Aksjene er kjøpt med lånte penger fra Saga Pure. Genialt.
Eller sagt på en annen måte,investeringer er satt på hold, da største aksjonær låner penger av selskapet for å kjøpe ut andre aksjonærer til sterk rabatt.
Redigert i dag kl 11:32
nopetter
I dag kl 11:23
77
disse aksjene er garantert kjøpt av andre stor aksjonærer utenfor børs, de henter ikke 3,5 mill aksjer på børs uten er kraftig reaksjon opp noe de ikke hadde planer om kursen blir bare dumpet over tid. jeg mistenker spettet og nes å ta en fredriksen som han gjorde i nodl. å slakte selskapet for deretter å ta den av børsen for så å reinvestere dette i noe annet siden det grønne eksperimentet på børsen er utgått på dato. han og nes har vel nå over 50% i saga som gir et vanlig felrtall og må oppi kvalifisert flertall for å styre dette alene
Redigert i dag kl 11:27