Saga Pure - Verdier kr 1,85, kurs 1,23

Frodon
SAGA 05.09.2024 kl 19:26 43445

Første kursmål er ca kr 1,38, da handles aksjen til 25% rabatt. Spetalen har kjøpt en del aksjer i det siste. Var hyggelig å få kjøpt billigere enn Spetalen. Så får vi håpe at han har planer for selskapet 😇
nopetter
I går kl 16:11 292

Spettet har garantert planer for selskapet men om dette er til aksjonærene sitt beste tviler jeg på. Heller at han tar en Fredriksen spesial som han gjorde i NODL. Fredriksen gjorde et gigantisk dirty trick ved å gjennomføre en utvanning an mass der han selv kjøpte mesteparten av emisjonsaksjene til rans kurs

Dere får bare begynne å telle antall aksjer som gjenstår før dem har 2/3 flertall i selskapet som vil si at de har kvalifisert flertall da har dem full kontroll. Da kan dere si hasta lavista bye bye til saga på OSEBX
Redigert i går kl 16:43 Du må logge inn for å svare
Tålmodigheten
I går kl 16:41 269

En avnotering kan innbære avvikling av selskapet, som da trolig innebærer å dele ut verdiene til aksjonærene.
Det ville sånn sett kunne være bra, ihvertfall for de som eier aksjen til rundt dagens kurs, som utgjør betydelig rabatt mot fysisk verdi.

Plikten til å rette bud på alle aksjer kommer ved 50%, men ingen som selger om budet er på rundt dagens kurs.
Spetalen kan være en luring, men han er tjent med å kjøpe seg betydelig opp, for å så få kursen betydelig opp, eksempel ved å kjøpe resterende aksjer.

Aksjen har vært helt stille og i dvale i lang tid. Derimot siste tiden har det vært mye bevegelser.
85 millioner i kerøy aksjer, vistin pharma aksjer, mowi aksjer til 10 mill, utgitt private lån, vært med i emisjon til Vow som har gitt 20% avkastning kjøp av eiendom.

Aldri vært mer aktivitet i selskapet, men 1 eiendom salg får alle til å rive seg i håret?
Hva om eiendommen er lønnsomt og bidrar til at kommende kvartalsrapporter blir mer lystige?

At Spetalen er på begge sider av bordet bryr meg lite, han er jo ekstremt tjent med å få opp interessen på saga pure, slik at hans egen aksjepost blir mer verdt.
zxcvbnm
I går kl 18:38 208

At Spetalen er på begge sider av bordet bryr meg lite, han er jo ekstremt tjent med å få opp interessen på saga pure, slik at hans egen aksjepost blir mer verdt.

Her tar du feil, det viser historien. Spetalen behøver ikke kursstigning. Derimot økning i verdi på Nav er noe annet, da spetalen kontrollerer pengesekken 100%. Folk som ser det nå, har sett det for sent. Dette har Jørn på xi påpekt lenge. Konklusjonen er hvem vil kjøpe når spetalen kontrollerer 48%? Svar INGEN. Det ser man tydelig. Aksjen har blitt øretrillet kjøp 1.26- selg 1.27 etc etc I 2 år. Til tross for stor rabatt på NAV.

Hvem skal egentlig kjøre kursen oppover, da Spetalen kontrollerer alt for mye og har drept aksjen.
Redigert i går kl 18:39 Du må logge inn for å svare
Tålmodigheten
I går kl 21:27 121

Vel, om spetalen eier fleste av aksjene, så er det mindre aksjer i omløp.
Hva skjer da, om selskapet plutselig klarer å øke interessen for selskapet?

Det er mangel på investeringslyst fra markedet, men det kan alltid endres ved at selskapet øker sine verdier. Da går kursen fort opp når det er få aksjer tilgjengelig.

Jeg er enig i at kurs ikke er det viktigste for Spetalen. Hvis han klarer å øke NAV, og interessen forblir lav, så kan han selv kjøpe seg kraftig opp over tid. Så trenger han bare å avslutte det hele med et tilbud på resterende aksjer, slik at han får avviklet og gitt seg selv alle verdiene.
zxcvbnm
I går kl 22:22 69

Du sier det selv i ditt siste avsnitt (etter du ser hva jeg påpeker). Hvem vil kjøpe noe sånt på børsen? Nei, Spetalen er ut,er som pesten. Men har du troen er det bare å kjøpe og drive kursen oppover, de fleste ønsker seg ut. Så aksjer er det for salg, men ingen vil ha møkka.
Redigert i går kl 22:29 Du må logge inn for å svare