Saga Pure - Verdier kr 1,85, kurs 1,23
Første kursmål er ca kr 1,38, da handles aksjen til 25% rabatt. Spetalen har kjøpt en del aksjer i det siste. Var hyggelig å få kjøpt billigere enn Spetalen. Så får vi håpe at han har planer for selskapet 😇
nopetter
15.12.2024 kl 16:11
1029
Spettet har garantert planer for selskapet men om dette er til aksjonærene sitt beste tviler jeg på. Heller at han tar en Fredriksen spesial som han gjorde i NODL. Fredriksen gjorde et gigantisk dirty trick ved å gjennomføre en utvanning an mass der han selv kjøpte mesteparten av emisjonsaksjene til rans kurs
Dere får bare begynne å telle antall aksjer som gjenstår før dem har 2/3 flertall i selskapet som vil si at de har kvalifisert flertall da har dem full kontroll. Da kan dere si hasta lavista bye bye til saga på OSEBX
Dere får bare begynne å telle antall aksjer som gjenstår før dem har 2/3 flertall i selskapet som vil si at de har kvalifisert flertall da har dem full kontroll. Da kan dere si hasta lavista bye bye til saga på OSEBX
Redigert 15.12.2024 kl 16:43
Du må logge inn for å svare
Tålmodigheten
15.12.2024 kl 16:41
1006
En avnotering kan innbære avvikling av selskapet, som da trolig innebærer å dele ut verdiene til aksjonærene.
Det ville sånn sett kunne være bra, ihvertfall for de som eier aksjen til rundt dagens kurs, som utgjør betydelig rabatt mot fysisk verdi.
Plikten til å rette bud på alle aksjer kommer ved 50%, men ingen som selger om budet er på rundt dagens kurs.
Spetalen kan være en luring, men han er tjent med å kjøpe seg betydelig opp, for å så få kursen betydelig opp, eksempel ved å kjøpe resterende aksjer.
Aksjen har vært helt stille og i dvale i lang tid. Derimot siste tiden har det vært mye bevegelser.
85 millioner i kerøy aksjer, vistin pharma aksjer, mowi aksjer til 10 mill, utgitt private lån, vært med i emisjon til Vow som har gitt 20% avkastning kjøp av eiendom.
Aldri vært mer aktivitet i selskapet, men 1 eiendom salg får alle til å rive seg i håret?
Hva om eiendommen er lønnsomt og bidrar til at kommende kvartalsrapporter blir mer lystige?
At Spetalen er på begge sider av bordet bryr meg lite, han er jo ekstremt tjent med å få opp interessen på saga pure, slik at hans egen aksjepost blir mer verdt.
Det ville sånn sett kunne være bra, ihvertfall for de som eier aksjen til rundt dagens kurs, som utgjør betydelig rabatt mot fysisk verdi.
Plikten til å rette bud på alle aksjer kommer ved 50%, men ingen som selger om budet er på rundt dagens kurs.
Spetalen kan være en luring, men han er tjent med å kjøpe seg betydelig opp, for å så få kursen betydelig opp, eksempel ved å kjøpe resterende aksjer.
Aksjen har vært helt stille og i dvale i lang tid. Derimot siste tiden har det vært mye bevegelser.
85 millioner i kerøy aksjer, vistin pharma aksjer, mowi aksjer til 10 mill, utgitt private lån, vært med i emisjon til Vow som har gitt 20% avkastning kjøp av eiendom.
Aldri vært mer aktivitet i selskapet, men 1 eiendom salg får alle til å rive seg i håret?
Hva om eiendommen er lønnsomt og bidrar til at kommende kvartalsrapporter blir mer lystige?
At Spetalen er på begge sider av bordet bryr meg lite, han er jo ekstremt tjent med å få opp interessen på saga pure, slik at hans egen aksjepost blir mer verdt.
zxcvbnm
15.12.2024 kl 18:38
945
Her tar du feil, det viser historien. Spetalen behøver ikke kursstigning. Derimot økning i verdi på Nav er noe annet, da spetalen kontrollerer pengesekken 100%. Folk som ser det nå, har sett det for sent. Dette har Jørn på xi påpekt lenge. Konklusjonen er hvem vil kjøpe når spetalen kontrollerer 48%? Svar INGEN. Det ser man tydelig. Aksjen har blitt øretrillet kjøp 1.26- selg 1.27 etc etc I 2 år. Til tross for stor rabatt på NAV.
Hvem skal egentlig kjøre kursen oppover, da Spetalen kontrollerer alt for mye og har drept aksjen.
Her tar du feil, det viser historien. Spetalen behøver ikke kursstigning. Derimot økning i verdi på Nav er noe annet, da spetalen kontrollerer pengesekken 100%. Folk som ser det nå, har sett det for sent. Dette har Jørn på xi påpekt lenge. Konklusjonen er hvem vil kjøpe når spetalen kontrollerer 48%? Svar INGEN. Det ser man tydelig. Aksjen har blitt øretrillet kjøp 1.26- selg 1.27 etc etc I 2 år. Til tross for stor rabatt på NAV.
Hvem skal egentlig kjøre kursen oppover, da Spetalen kontrollerer alt for mye og har drept aksjen.
Redigert 15.12.2024 kl 18:39
Tålmodigheten
15.12.2024 kl 21:27
858
Vel, om spetalen eier fleste av aksjene, så er det mindre aksjer i omløp.
Hva skjer da, om selskapet plutselig klarer å øke interessen for selskapet?
Det er mangel på investeringslyst fra markedet, men det kan alltid endres ved at selskapet øker sine verdier. Da går kursen fort opp når det er få aksjer tilgjengelig.
Jeg er enig i at kurs ikke er det viktigste for Spetalen. Hvis han klarer å øke NAV, og interessen forblir lav, så kan han selv kjøpe seg kraftig opp over tid. Så trenger han bare å avslutte det hele med et tilbud på resterende aksjer, slik at han får avviklet og gitt seg selv alle verdiene.
Hva skjer da, om selskapet plutselig klarer å øke interessen for selskapet?
Det er mangel på investeringslyst fra markedet, men det kan alltid endres ved at selskapet øker sine verdier. Da går kursen fort opp når det er få aksjer tilgjengelig.
Jeg er enig i at kurs ikke er det viktigste for Spetalen. Hvis han klarer å øke NAV, og interessen forblir lav, så kan han selv kjøpe seg kraftig opp over tid. Så trenger han bare å avslutte det hele med et tilbud på resterende aksjer, slik at han får avviklet og gitt seg selv alle verdiene.
zxcvbnm
15.12.2024 kl 22:22
806
Du sier det selv i ditt siste avsnitt (etter du ser hva jeg påpeker). Hvem vil kjøpe noe sånt på børsen? Nei, Spetalen er ut,er som pesten. Men har du troen er det bare å kjøpe og drive kursen oppover, de fleste ønsker seg ut. Så aksjer er det for salg, men ingen vil ha møkka.
Det eneste som kan får opp kursen (interessen), er om Saga Pure starter å bli et investeringsfond igjen, med kvartalsvise/årlige utbytter(tjene penger). Bli aktivt forvaltet av forvaltere og gjøre som Saga P egentlig er ment å være. Ved gode utbytter vil kursen være mindre viktig for aksjonærene. Pr nå virker det som utopi.
Saga P har kastet bort to veldig gode børsår. Helt utrolig at Saga ikke har tjent 200-400mnok siste 2 årene, med den kapitalen de har hatt tilgjengelig. Det ville gitt en verdi pr aksje mot NAV i øvre sjikt på ca 2.5kr. Eller årlige utbytter på ca 40 øre.
Det eneste som kan får opp kursen (interessen), er om Saga Pure starter å bli et investeringsfond igjen, med kvartalsvise/årlige utbytter(tjene penger). Bli aktivt forvaltet av forvaltere og gjøre som Saga P egentlig er ment å være. Ved gode utbytter vil kursen være mindre viktig for aksjonærene. Pr nå virker det som utopi.
Saga P har kastet bort to veldig gode børsår. Helt utrolig at Saga ikke har tjent 200-400mnok siste 2 årene, med den kapitalen de har hatt tilgjengelig. Det ville gitt en verdi pr aksje mot NAV i øvre sjikt på ca 2.5kr. Eller årlige utbytter på ca 40 øre.
Redigert 16.12.2024 kl 11:33
Lurifax
19.12.2024 kl 23:31
375
Folk glemmer fort - skal visst ikke mer enn et par års tørketid til..
Marketwatch
I går kl 20:26
207
Ja, folk glemmer fort, men håper likevel at det tas lærdom av hva som skjer i Saga, da dette er et stjerneeksempel på hvordan Spetalen behandler sine medaksjonærer. Spetalen er ingen team player, hans eneste anliggende er å skape verdier for seg selv, gjerne på bekostning av andre. Dette må alle som investerer i et selskap der Spetalen er inne være klar over! I Saga har han full kontroll, ved at han har fått inn stråmenn i ledelse/styre som gjør akkurat hva han ønsker. Disse lakeiene er avhengig av å få sin godtgjørelse fra samme Spetalen, de kan etter loven være formelt uavhengig, men er det REELT absolutt ikke. Spetalens strategi er nå å sitte ut de øvrige aksjonærene i Saga, slik at han får plukket sterkt rabatterte aksjer fra trette medaksjonærer som har gått lei. Overføringen av Valhall, som kun tjener Spetalen selv, samt en usedvanlig passivitet i forvaltning av Saga's midler, null besvarelse av henvendelser etc, er en del av denne strategien. På denne måten nærmer Spetalen og hans selskaper seg nå 50% eierskap, og et tilbud på kr 1,30 pr aksje kan ventes på de resterende 50%. Klarer Spetalen å tilegne seg selskapet på denne måten, vil han tjene opp 300 mill., da på bekostning av andre aksjonærer som velger å selge seg ut, istedetfor å sitte stuck. Kan hende jeg også selger på 1,30, da jeg nå er mektig lei dritten, men det sitter langt inne å gi etter for den bølle opptreden som foregår i Saga.
nopetter
I går kl 21:10
174
Du overdramstiserer dette litt nå spettet og co må først inneha vanlig flertall de kan ikke løse ut de andre aksjonærene før de når kvalifisert flertall av aksjene. Dvs at dem bestemmer hvem som sitter i styret ved vanlig flertall.Styret bestemmer størrelsen på utbytte, det var det som skjedde i STSU der spettet var hovedaksjonæren da slaktet dem selskapet ved å utbetale nesten alle aktiva i utbytte ved at de solgte alle båtene
Her er reglene
Vanlig flertall – 50,1 prosent
Dersom du eier over halvparten av selskapet har du vanlig flertall. Her har du en fordel når saker skal avgjøres ved avstemning, som valg av styre.
Med en aksjepost som tilsvarer vanlig flertall kan du ikke endre på vedtektene i firmaet uten støtte fra andre aksjonærer. Du kan imidlertid ha avgjørende innflytelse på saker som ikke krever kvalifisert flertall på 66 67% av aksjene.
Husk at det er styret som bestemmer hvor mye det skal betales i utbytte.
Her er reglene
Vanlig flertall – 50,1 prosent
Dersom du eier over halvparten av selskapet har du vanlig flertall. Her har du en fordel når saker skal avgjøres ved avstemning, som valg av styre.
Med en aksjepost som tilsvarer vanlig flertall kan du ikke endre på vedtektene i firmaet uten støtte fra andre aksjonærer. Du kan imidlertid ha avgjørende innflytelse på saker som ikke krever kvalifisert flertall på 66 67% av aksjene.
Husk at det er styret som bestemmer hvor mye det skal betales i utbytte.
Redigert i går kl 21:12
Marketwatch
I går kl 22:29
120
God dag mann økseskaft. Du kan umulig ha lest det jeg skriver! Har ingenting med utløsning av aksjer å gjøre (annet en at Spetalen får tilbudsplikt til øvrige aksjonærer ved passering av 50% eierskap, tilbudet vil da måtte ligge på minst det høyeste han har kjøpt aksjer for siste 6 mndr, dvs kr 1,30 - hver aksjonær står selvsagt fritt om man vil akseptere tilbudet eller ikke).
Du er naiv dersom du ikke tror at Spetalen allerede kontrollerer Saga med vel 40% eierskap, der er nok av medspillere å ta av.
Du er naiv dersom du ikke tror at Spetalen allerede kontrollerer Saga med vel 40% eierskap, der er nok av medspillere å ta av.
Redigert i går kl 22:49
Vågakallen
I går kl 23:01
90
Selskaper på børsen er avhengig av tillit. Saga har pd. dessverre skuslet bort to års mulighetsrom til å kunne gjennomføre smarte strategier, og ikke minst skape nytt investeringsmessig momentum. Litt trading her og der holder ikke. Tillit bygges langsom opp, og brennes raskt ut. De to siste årene minner litt om et uspesifisert finansielt selskap, med tvungen loddtrekning og allsang i styret. Uansett, god helg😎
macland
I går kl 23:05
82
Nopetter,du advarte meg mot spettselskap etter jeg sa ja jeg kjøpte saga. For meg et kupp med aksjekurs langt under kontantbeholdning.. Kom meg ut igjen da jeg følte du hadde rett og ting ikke stemte. Dette er så kynisk og jevlig opptreden av spettet,noe jeg aldri hadde trodd om han. Loppe småfolk for sin egen velstand. Det er undermåls og skammelig. Skal som su ALDRI inn i noe som denne figuren har inflytelse på. Håper de på xi prøver å ta rotta på han.
Redigert i går kl 23:06
nopetter
I går kl 23:17
69
Macland
Det samme gjelder Fredly, kjøper ikke en aksje der han sitter som eier av selskapet. De to slaktet alle selskapene saga hadde på eiersiden, dem tapte massivt i de som aldri ble børsnotert
Marketwatch
Tilbud skal fremsettes uten ugrunnet opphold og senest innen fire uker etter at tilbudsplikten inntrådte. Vi får se hva de finner på. Jeg var iallfall så naiv at jeg forstod tidlig hva som foregikk da jeg pælmet meg ut først på 3,20 og resten på kr 3 i saga. Advarselen fikk dere med metoden som ble brukt i STSU
Det samme gjelder Fredly, kjøper ikke en aksje der han sitter som eier av selskapet. De to slaktet alle selskapene saga hadde på eiersiden, dem tapte massivt i de som aldri ble børsnotert
Marketwatch
Tilbud skal fremsettes uten ugrunnet opphold og senest innen fire uker etter at tilbudsplikten inntrådte. Vi får se hva de finner på. Jeg var iallfall så naiv at jeg forstod tidlig hva som foregikk da jeg pælmet meg ut først på 3,20 og resten på kr 3 i saga. Advarselen fikk dere med metoden som ble brukt i STSU
Redigert i går kl 23:20
Aramis
I dag kl 01:04
25
Investor Øystein Stray Spetalen kjøper seg opp i Saga Pure for andre gang denne måneden.
Publisert 20. des. 17:38
Eva Camilla Knutsen
Journalist
Investor Øystein Stray Spetalen fortsetter å kjøpe seg opp i Saga Pure gjennom investeringsselskapet Tycoon Industrier. Det opplyses i en børsmelding fredag at Spetalen har kjøpt nye 3 millioner aksjer til en kurs på 1,26 kroner pr. aksje.
Totalt kostet aksjene rundt 3,8 millioner kroner. Etter kjøpet har Tycoon Industrier cirka 62,9 millioner aksjer i Saga Pure.
Det er ikke første gang Spetalen hamstrer aksjer i selskapet. I september ble det børsmeldt at Spetalens Tycoon Industrier hadde kjøpt 2,5 millioner aksjer i Saga Pure til en kurs på 1,27 kroner. I begynnelsen av samme måned kjøpte Spetalen og Tycoon drøyt 12,5 millioner Saga Pure-aksjer til 1,30 kroner pr. stykk. Tidligere denne måneden kjøpte investoren 2 millioner aksjer til en kurs på 1,26 kroner pr. aksje. Dette etter han kjøpte 7,38 millioner aksjer til en kurs på 1,28 kroner i november.
Spørsmålet er da: Hvem er idiotene som selger aksjene sie til Spetalen på disse kursnivåene??
Publisert 20. des. 17:38
Eva Camilla Knutsen
Journalist
Investor Øystein Stray Spetalen fortsetter å kjøpe seg opp i Saga Pure gjennom investeringsselskapet Tycoon Industrier. Det opplyses i en børsmelding fredag at Spetalen har kjøpt nye 3 millioner aksjer til en kurs på 1,26 kroner pr. aksje.
Totalt kostet aksjene rundt 3,8 millioner kroner. Etter kjøpet har Tycoon Industrier cirka 62,9 millioner aksjer i Saga Pure.
Det er ikke første gang Spetalen hamstrer aksjer i selskapet. I september ble det børsmeldt at Spetalens Tycoon Industrier hadde kjøpt 2,5 millioner aksjer i Saga Pure til en kurs på 1,27 kroner. I begynnelsen av samme måned kjøpte Spetalen og Tycoon drøyt 12,5 millioner Saga Pure-aksjer til 1,30 kroner pr. stykk. Tidligere denne måneden kjøpte investoren 2 millioner aksjer til en kurs på 1,26 kroner pr. aksje. Dette etter han kjøpte 7,38 millioner aksjer til en kurs på 1,28 kroner i november.
Spørsmålet er da: Hvem er idiotene som selger aksjene sie til Spetalen på disse kursnivåene??